#معرفی_کتاب
📕در رکاب صبح
✍🏻فاطمه عارف نژاد
💢شاعره انقلابی فاطمه عارفنژاد که اولین شعرش را در سال ۹۴ و برای شهدای غواص سرود، قریحه شعری خود را مدیون شهدا می داند. «شبانماه» تنها مجموعه شعری است که از او به چاپ رسیده است.
💢این بانوی انقلابی از ابتدای شکل گیری طوفان الاقصی، بیش از ۶۰ شعر بلند درباره مقاومت فلسطین سروده است که به تازگی در کتابی تحت عنوان« در رکاب صبح» منتشر شده است.
💢کتاب در رکاب صبح شامل چهل غزل با مضمون فلسطین و مردم غزه است که شاعر با نگاه هنرمندانه از زوایای متفاوت به یک موضوع واحد پرداخته و روح مبارزه را به شکلی اصیل و عاطفی منعکس میکند.
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
◾وداع آخر
🥀طبل عزا نواخته می شود، آسمان می گرید، زمین بی قرار، درختان سر به زیر و زانوی غم در بغل، ملکوتیان عرش را سیاه پوش کردهاند، ندای حسنین (ع) درفضای غریبانه زمانه طنین انداز شده است و پروانه وار اطراف شمع وجود مادر به طواف می پردازند، می خواهند دوباره بال های محبتش بر سر آنها سایه بگستراند، می خواهند از شمع وجود مادر برای ادامه مسیر روشنایی یابند اما شمع کم نور است، ملائک پابه پای زینب (س) نوحه سرا شده اند و آینده پریشان را به نظاره نشسته اند، ای زمان چرا متوقف نمی شوی؟ می خواهم در تو بمانم، خاطرات سال های نه چندان دور زندگی را در قاب لحظه ها رصد مینماید، دوباره حسنین(ع) اطراف مادر با او به نجوا نشسته اند ناگاه دستی از زیر کفن بیرون می آید فرزندانش را در زیر بال محبتش می گیرد؛ وداع آخر خوانده میشود او باید آماده می شد آماده سفر، انتظار سفری تا بی نهایت، شمع وجود مادر خاموش میشود، فرزندانش را به تاریخ می سپارد، قطار مرگ او را سوار می نماید همراهان با اشک و اندوه خود ریل زندگی او را به سوی ایستگاه سرزمین بیقراری ها شستشو می نمایند، اکنون سفرش شروع شد؛ ملائک به استقبالش می آیند تا مسافر جاده معشوق را به سر منزل مقصود برسانند، با قلبی مالامال از غم و اندوه در سرزمین بی قراری ها آرام می یابد قطار مرگ مسافرش را به منزل مقصود رسانده بود. پدرش به استقبالش می آید و نجواهای خود با او می گوید.
#فاطمیه
✍🏻#خدیجه_محمدجانی
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
علامه طباطبایی و حمایت از فلسطین
⭕از ویژگی های مهم دولت دست نشانده ی کودتا، حمایت همه جانبه پهلوی از طرح های غربی و آمریکایی در منطقه بود، مهمترین طرح نفوذ غربی ها در غرب آسیا نیز تشکیل حکومت جعلی اسرائیل بود که با توحش صهیونیسم در حال تحمیل خود بر منطقه بود. لذا یکی از خطوط قرمز مطرح شده توسط دیکتاتوری پهلوی، عدم مطرح کردن ظلم صهیونیست ها علیه مردم فلسطین توسط علما و اساتید در جمع های عمومی یا هر اقدامی در دفاع از فلسطینیان و علیه صهیونیست ها بود به گونه ای که اهمیت این موضوع در کنار خط قرمز هایی چون نقد خود رژیم پهلوی قلمداد میشد.
♨️سال ۴۹ علامه طباطبایی با همراهی شهید مطهری و آیة الله سید ابوالفضل زنجانی، با استفاده از موقعیت برجسته حوزوی خود و بنابر وظیفه انسانی و اسلامی دفاع از مظلومین، اقدام به افتتاح حسابی برای جمع آوری کمک های مالی برای مردم فلسطین و مقاومت و در کنار آن اقدام به تهیه و انتشار اعلامیه ای مزین به حدیث «مَنْ سَمِعَ رجلاً یُنادی یا لَلْمُسلمین فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسلِم» در بازار، مساجد، هیأتها و دانشگاهها و.... نمودند که موجب حساسیت شدید حاکمیت و در نتیجه احضار ایشان به مراجع قضایی وقت شد.
📌نکته در خور توجه، اقدام عملی شخصیتی چون علامه طباطبایی و عدم توقف در حد سخنرانی و محکوم کردن ستم صهیونیست ها و پذیرش هزینهی این اقدامات عملی بود.
✍🏻#زهرا_شعبانزاده
▫️به مناسبت سالگرد رحلت علامه طباطبایی
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
⭕ضرورت قانونی بودن حجاب
مسألهی «تبرج» زنان یا همان «عرضهی زنانگی» در اجتماع به عنوان یکی از نشانههای جاهلیت اولی، از عمدهترین مظاهر تمدن غربی است و به تعبیر رهبر انقلاب، براساس آیه ۳۳ سورهی احزاب، «تبرج» همان جاهلیت است؛ اما جاهلیتی که توانسته خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهز کرده، حقایق را بپوشاند.
🔴در دوران انقلاب صنعتی، طبقه ایلومیناتی، زن غربی را به بهانهی بدست آوردن حق برابری با مردان و با هدف جلوهگری یا همان عرضهی زنانگی در ملأ عام، از محیط خانه به خیابانها کشید و از این طریق با استفادهی ابزاری از زنانگی زن و با هدف بهرهبرداری سود بیشتر از او سوءاستفاده کرد، تا بدین طریق چشمهای هرزه و آلودهی مردان بهرهمند شده و زمینه برای اطفای شهوت هوسرانان فراهم آید. گناه بزرگی که تمدن غرب درمورد جنس زن مرتکب شد، همین بود که جلوهگری را بهعنوان یک حق و خصوصیت حتمی و لازم زن معرفی کرد، تا نقطهی مقابل آن اسارت زن محسوب شود.
🔴نگاه اسلام نسبت به زن و مرد، «نگاه انسان در مسئله انسانیت» است که در این صورت؛ سیر مقامات معنوی، استعدادهای فکری و علمی و حتی خود مسئلهی انسانیت؛ بهعنوان امری مشترک در جنس زن و مرد، اما در دو قالب جنسیت متفاوت بروز خواهد کرد. دشمن میداند که زن ایرانی به عنوان مهرهی اجتماعی انسانساز و تمدنساز است، پس تلاش کرد تا با استفاده از حربههای جنگ شناختی متناسب با زمان، زن به کالایی ارزانقیمت و گاه بدون قیمت در اختیار مردان و طبقه قدرت و شهوت قرار دهد و از این طریق نظام خانواده را در ایران دچار ازهمگسیختگی و فروپاشی کند.
🔴بنابراین باردیگر تلاش کرد با عادیسازی پدیدهی کشف حجاب در ادامهی فتنه «زن، زندگی، آزادی»، به ترویج فساد بپردازد تا امنیت روانی و امنیتی از جامعهی اسلامی ریشهکن شود. وقتی مسئلهی کشف حجاب در جامعه اسلامی از گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی فراتر میرود و با عنوان یک اثر سیاسی و فرهنگی پا به میدان میگذارد، مخل امنیت نظم و آرامش جامعه میشود و بهاینترتیب تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، امنیت کشور را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
📌ازاینرو قانونی بودن حجاب و مجازات کشف حجاب و بد پوششی نهتنها لازم، بلکه امری ضروری و فوری بهنظر میرسد، زیرا تبعات بد پوششی ولنگاری و در یک کلام، عرضه زنانگی به انحاء مختلف آن، به ارزان شدن و در دسترس بودن زن محدود نبوده و تبعات آن قطعاً مخرب فرهنگ و قاتل امنیت سلامت و روان جامعه خواهد بود.
✍🏻#آمنه_عسکریمنفرد
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
♨️اقدامات انقلابی علامه طباطبایی
⭕علامه طباطبائی از عالمانِ دینی برجستهای است که نقش بیبدیلی در ترویج تفسیر و فلسفه در حوزههای علمیه داشته است. تولید آثار علمی خصوصا در جریان مبارزه و در دفاع از مرزهای ایدئولوژیک و تربیت شاگردان اندیشمند مهمترین دستاورد عینی علامه در عمر پربرکتش بوده است.
⭕تألیف کتاب راجع به حکومت اسلامی به فارسی و عربی بیانگر دغدغهمند بودن ایشان در خصوص مباحث تئوریک اسلام سیاسی است و تربیت شخصیتهایی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید قدوسی در محضر علامه که هر کدام در پیدایش و در استمرار انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشتند،بیانگر آن است که حضرت علامه عهدهدار بُعد فرهنگی انقلاب بودند.
⭕علاوه بر آن علامه در زمینههای عملی نیز فعالیتهای ارزشمندی داشتند؛ حمایت صریح و روشن از آرمان فلسطین، شرکت در جلساتی که درباره مسائل سیاسی تشکیل میشد و مراجع به ویژه حضرت امام رحمةالله در آن حضور داشتند و اعلامیههایی را در اوایل انقلاب، به صورت مشترک صادر و امضا میکردند تا اینکه رهبری امام راحل تثبیت شد و قائد مطلق نهضت اسلامی گشت.
📌به تعبیر مرحوم آیتالله مهدویکنی: «حرکت انقلاب که در حوزه علمیه قم به راه افتاد و به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد، دو رکن و دو مبدأ سیاسی ـ فرهنگی داشت: یکی از این دو، شخصیت و آموزشهای حضرت امام بود و دیگری مرحوم علامه طباطبائی که یکی صبغه سیاسی و دیگری صبغه فرهنگی داشت و هر دو مکمل یکدیگر بودند.»(۱)
۱- غلامرضا خواجهسروی، خاطرات آیتالله مهدوی کنی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 416.
✍🏻#رویا_افسری
با #هم_قلم باشید👇
🗒️@HamQalam
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا