اصل و بنا، بر این است که دیده دل ملکوت را ببیند، چنانکه دیده سر مُلک را.
در دیدن شگفت نیست، شگفت در ندیدن است که بصر و بصیرت را باید درمان کرد.
♡#علامه_حسنزادهقدسسره
@hamyanquran
💠 راهکاری برای پاکی دل
حضرت آیتالله #خامنهای حفظهالله:
💎صاف کردن #دل فقط از راه #نماز، از راه #توسل، از راه توجه و از راه #ذکر به دست میآید. اگر کسی خیال کند که میتوان دل و روح را بدون اینها صاف کرد، سخت در اشتباه است.
📿 از راه گریهینیمهشب، از راه خواندن قرآن با تدبر و با دقت، از راه خواندن ادعیهی صحیفهی سجادیه، دل انسان صاف می شود؛ والّا اینطوری نیست که بگوییم آقا برو دلت را صاف کن؛ هر کاری هم کردی، کردی.
۱۳۸۴/۰۶/۰۸
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍️سخنرانی آیت الله مجتهدی(ره)
🎬موضوع: عواقب سخن چینی
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
@hamyanquran
#موفقیت یه حالت ذهنیه.
اگر خواهان موفقیت هستی، خودت رو یک انسان #موفق بدون.
یادت باشه پرواز به بال نیست...
👈به باوره …👊
خدایا بابت زیباترین تکرار این دنیا که بیداریست ممنونیم😊🙃
☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟ ☟
@hamyanquran
✨﷽✨
🔘 داستان کوتاه
✅بهلول و قیمت پادشاهی هارون
روزی بهلول بر هارون وارد شد. هارون گفت: ای بهلول مرا پندی ده. بهلول گفت: اگر در بیابانی هیچ آبی نباشد تشنگی بر تو غلبه کند و می خواهی به هلاکت برسی چه می دهی تا تو را جرعه ای آب دهند که خود را سیراب کنی؟
گفت: صد دینار طلا.
بهلول گفت اگر صاحب آن به پول رضایت ندهد چه می دهی؟ گفت: نصف پادشاهی خود را می دهم. بهلول گفت: پس از آنکه آشامیدی، اگر به مرض حبس البول مبتلا گردی و نتوانی آن را رفع کنی، باز چه می دهی تا کسی آن مریضی را از بین ببرد؟هارون گفت: نصف دیگر پادشاهی خود را می دهم.
بهلول گفت: پس مغرور به این پادشاهی نباش که قیمت آن یک جرعه آب بیش نیست. آیا سزاوار نیست که با خلق خدای عزوجل نیکوئی کنی؟
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : نام نیک از خود به جای بگذاریم
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•
اینکه #دلتنگ توام
#اقرار میخواهد مگر؟...♡
چهارشنبه های امام رضا
السلام عليک يا انيس النفوس ✋🏻
@hamyanquran
💢علل گرایش مردم به بی دینی
🔹مذهب که می بایست دلیل هدایت و پیام آور محبّت باشد، در اروپا به این صورت درآمد که مشاهده می کنیم. تصوّر هر کس از دین و خدا و مذهب، خشونت بود و اختناق و استبداد. بدیهی است که عکس العمل مردم در مقابل چنین روشی جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اوّلی مذهب است، یعنی خدا، نمی توانست باشد.
🔹از نظر فلسفه اجتماعی اسلامی، نه تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و حاکم در مقابل مردم مسؤولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسؤول می سازد و افراد را ذی حقّ می کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می کند.
🔹هر وقت و هر زمان که پیشوایان مذهبی مردم- که مردم در هر حال آنها را نماینده واقعی مذهب تصوّر می کنند- پوست پلنگ می پوشند و دندان ببر نشان می دهند و متوسّل به تکفیر و تفسیق می شوند، مخصوصاً هنگامی که اغراض خصوصی به این صورت در می آید، بزرگترین ضربت بر پیکر دین و مذهب به سود مادّیگری وارد می شود.
🔹در تاریخ فلسفه سیاسی می خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسأله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ حاکمیت ملّی به میان آمد و عدّه ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود، این عدّه در استدلالهای خود برای اینکه پشتوانه ای برای نظریات سیاسی استبداد مآبانه خود پیدا کنند، به مسأله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که حکمران در مقابل مردم مسؤول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسؤول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسؤول اند و وظیفه دارند
📚علل گرایش به مادیگری، ص157
✅دینِ رحمانی؛ دیندارانِ عصبانی!
✳️این آیه قرآن را دقت کردید: ای مسیحیان! یهودیان! زرتشتیان! و مسلمانان! بیایید زیر پرچم توحید با یکدیگر «زندگی» کنید. (آلعمران/۶۴) چقدر زیبا! این آیه را باید در پیشانی سازمان ملل حکّ کنند. و این را در حاشیه یک برنامهای به دکتر محمدجواد ظریف پیشنهاد دادم.
اما اکنون عرضم چیز دیگر است:
👈وقتی خداوند مومنان و دینداران را به همزیستی با مسیحیانِ سه گانهپرست و زرتشتیان دوگانهگرا و یهودیان نژادپرست فرا میخواند، چرا باید دو مسلمان (شیعه و سنی)، یا دو شیعه (شیعه عراقی و بحرینی، انگلیسی و ایرانی، لبنانی و سوری) با یکدیگر متخاصمانه برخورد کنند؟!
👈اصلا چرا جای دوری برویم، چرا در ایران دو جریان فکری، فرهنگی و سیاسی آن هم با داشتن یک دین و مذهب، یک قبله و کتاب و یک انقلاب و رهبر باید همیشه به صورت همدیگر ناخن بکشیم؟!
اصلا بحث را سیاسی نمیکنم، بیایید زندگی فردی!
وقتی خداوند که همیشه از اعتقاد اهل کتاب، انتقاد میکند ولی میفرماید (با وجود اختلاف فکری) در عمل با یکدیگر همزیستی کنید چرا باید دو همسایه، دو همسر، دو همکار، دو شریک، دو نفر (کارگر و کارفرما، معلم و شاگرد، موافق و مخالف...) با وجود اختلاف سلیقهای و عقیدهای مثل دو دشمن با یکدیگر مجادله و منازعه کنیم؟!
دینِ ما رحمانی است پیامبر ما پیامبر مهربانی است؛ چرا ما دینداران باید عصبانی باشیم؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔹کلیپ روز 👌
🔹🔶 روایتی شنیدنی از امام رضا علیه السلام
✅ «المستتر بالسیئه مغفور له» این چه مغفرتیه😳💔
🎤 حجت الاسلام #عالی
#
🌹 *هر روز یک آیه 171*🌹
( برداشتدهای تربیتی از آیات قرآن)
✳️ *إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللهِ لا نُريدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً*
✳️ *[و ميگويند]: ما شما را به خاطر رضای خدا اطعام ميكنيم، و هيچ پاداش و سپاسي از شما نميخواهم.*
( بخشی از سوره انسان آیه ۹)
✅ *هدف تربیتی* :
تشویق بر انجام وظایف بر اساس مسؤولیت درونی (انگیزه های ایمانی و خدایی ) و نه انتظارات بیرونی (مدح و تشکر دیگران )
✅ *هدف رفتاری* :
هر کار خیری را بدون انتظار تشویق و تشکر انجام دهیم.
🌹 *برداشت از آیه* :
✳️1/ اگر چه شأن نزول آیات در مورد اهل بیت علیهم السلام است اما دارای عمومیت و تعمیم بر همه مسلمانان و مؤمنان است، همگان باید بر اساس وظیفه الهی و احساس مسؤولیت درونی کار خیر انجام دهند.
✳️ 2/ افراد و مؤسسات خیریه و عام المنفعه که در وقایع و حوادث با وجود نیاز و احتیاج (علی حبه ) برای رضای خدا ( لوجه الله ) به حل مشکلات و رسیدگی به افراد (مسکین و یتیم و اسیر و درمانده و ...) می پردازند، مشمول ابن آیات هستند. همه باید سعی کنند، لوجه الله کار کنند بی هیچ چشمداشتی، اگرچه این کار به آسانی میسر نیست و نیاز به تمرین دارد.
✳️ 3/ در انجام هر کار خیری به فکر تقدیر و تشکر دیگران نباشیم و اگر کسی از کار ما تشکر نکرد دلگیر نشویم.
✳️ 4/ اگر چه ابرار و نیکوکاران انتظار تقدیر و تشکر و پاداش ندارند ولی مردم نباید بی تفاوت باشند، باید بین افراد خوب و بد، خیر خواه و بدکار تفاوت قائل شد. تشویق و تقدیر از خوبان باعث گسترش و توسعه خوبی می شود.
✳️ 5/ برای فرار از یوم عبوس و سخت نباید در برابر افراد یتیم و مسکین و اسیر عبوس باشیم.
🌹 *بازخورد تربیتی* :
تأمین نیازهای اولیه مخصوصاً غذا "نطعمکم" اولویت مهم جامعه باید باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨نیایش زیبای قرآنی با حضرت حق
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
@hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍️سخنرانی دکتر رفیعی
🎬موضوع: بی نمازی از کجا شروع میشه
↶【به ما بپیوندید 】↷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
@hamyanquran
🔴همانا زندگی دنیا بازیچه ای بیش نیست و زندگی واقعی سرای آخرت است...
📚عنکبوت:آیه۶۴
💠@hamyanquran
حرفهای منفی دیگران را نادیده بگیرید .
اگر به دیگران اجازه دهید بیشتر از اینکه بازدهای به زندگیتان بدهند،
از آن کسر کنند، تعادل زندگیتان بر هم خورده و بدون اینکه بفهمید
اسیر منفیبافی خواهید شد.
نظرات بیفایده و آزاردهنده دیگران را
نادیده بگیرید.
هیچکس حق قضاوت کردن درمورد شما را ندارد.
ممکن است داستان زندگیتان را شنیده باشند
اما مطمئناً نمیتوانند
حس و حالتان را درک کنند.
شما هیچ کنترلی روی حرفهای دیگران ندارید؛ اما کنترل اینکه به آنها اجازه بدهید این حرفها را به شما بزنند
یا نه دست خودتان است. شما میتوانید حرفهای مسموم آنها را رد کنید تا به ذهن و فکرتان آسیب نرسانند.
@hamyanquran
#حدیث 🌸
💠 امام علی (علیه السلام):
ارزش هر انسان، به چیزی است که نیک می داند.
#نهج_البلاغه
💌 از این به بعد نرخ مکالمات شما با خدا📱،
به صورت عادی محاسبه می شود.
نه خواب تان عبادت است☹️
ونه نفس هایتان تسبیح! 🥺
پس آنچه را بدست آوردید حفظ کنید...😇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💛 اون لحظه ای که واقعا و فقط
«من» رو صدا زدن،
سریع اجابت میکنم!
خدا : ١٨۶ بقره
🌹 *هر روز یک آیه172*🌹
( برداشت های تربیتی از آیات قرآن )
✳️ *وَ إِذا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها*
✳️ *هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید.*
( بخشی از آیه 86 سوره نساء)
✳️ *هدف تربیتی*:
ایجاد و توسعه روحیه قدردانی و قدرشناسی از خوبی ها و نیکی های دیگران.
✳️ *هدف رفتاری* :
در تعاملات کلامی و رفتاری پاسخ خوبی و نیکی را به میزانی فراتر از آن بدهید.
✒️ *واژهشناسی* :
*تحية*: سلام كردن و ديگر نيكى ها. تحيت از سلام اعم است و در اصل ریشه ماده آن به معنى زنده ماندن و زنده نگه داشتن است.
🌹 *برداشت از آیه* :
✅1/ مردمی قدردان و قدرشناس باشیم، وقتی کسی به زیبایی و نیکویی با ما سخن می گوید طبیعی ترین عکس العمل، دادن پاسخ زیبا و نیکو است. در خانه و خانواده این روش سبب ایجاد الفت و محبت و صمیمیت می شود.
✅2/ درود و تحیت و صلح و دوستی را بازخورد کلامی و عملی زیباتر و با انرژی مثبت بیشتر بدهیم، با مردم خوب حرف بزنیم و خوب پاسخ دهیم.
✅ 3/ با این راهبرد فردی و اجتماعی در کمترین مدت دشمنی ها به دوستی و صمیمیت بیشتر تبدیل می شود. جامعه امروز ما به این نحوه برخورد و تعاملات مثبت نیاز دارد.
✅ 4/ این رویه تنها شامل برخورد جامعه ایمانی با همدیگر نیست بلکه وظیفه داریم خوبی و برخورد های با محبت افراد غیر مسلمان را نیز با اخلاق حسنه بازخورد مثبت بدهیم.
✅ 5/مهارت های کلامی و زبانی نقش بسیار مهمی در بهبود روابط اجتماعی یا خدای نکرده فروپاشی روابط بین افراد و جوامع دارد.
🌹 *بازخورد تربیتی* :
پاسخ سلام و درود دیگران را با درود و سلام و پاسخی زیباتر و بالاتر بدهیم، احسان و نیکی دیگران را فراموش نکنیم.
*جواب خوبی ، خوبی و نیکی و مهربانی بالاتر است.*
✅ زبان نیکو، بکاربردن کلمات مناسب در محاورات و بحث و گفتگو، احترام متقابل داشتن نشان دهنده شخصیت رشدیافته افراد است.
┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@hamyanquran
┗━━━🍂💞🍃━━━
🌹🌹