eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على عليه السلام: آيا كسى هست كه پيش از فرا رسيدن مرگش، از خواب بيدار شود؟ أ لا مُنتَبِهٌ مِن رَقدَتِهِ قبلَ حينِ مَنِيَّتِهِ؟ غررالحكم حدیث2751 @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️رهبر انقلاب، خطاب به مردم : انتظار نداشته باشید بلافاصله همه چیز درست شود! باید صبر کنید. بی صبری را به مرز همکاری با دشمن نرسانید👆 -(وَاصْبرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینْ) - صبور باشید قطعآ خداوند با صابران است. *✨الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ✨* *════✧🌸✧════* @hamyanquran
🌾 🏷 مانع حکمت و بصیرت! 🔅 : 🔸«به خاطر عشق به دنياست كه گوش ها، از شنيدن حكمت، كَر گشته اند و دل ها، از نور بصيرت، كور». 🔹«لِحُبِّ الدُّنيا صَمَّتِ الأَسماعُ عَن سَماعِ الحِكمَةِ ، وعَمِيَتِ القُلوبُ عَن نورِ البَصيرَةِ». 📚 غرر الحكم : ح ٧٣٦٣ @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢پیامبر اسلام(ص): خداوند نسبت به مهربان تر از پسر است. كسى كه باعث خوشحالى دخترش شود، خداوند روز قيامت، او را خوشحال مى كند. 📚وسائل الشيعة، ج 15 ص 104
💢چرا جوان ایرانی آریایی باید از امامان عرب که خودشون و و میخوردن تقلید کنه، یه کم تاریخ بخونید ببینید اینا چیا میخوردن، فرهنگشون بوده ✅پاسخ چیست؟ آیا اهل بیت(ع) براساس فرهنگ عرب سوسمار و یا ملخ میخوردند؟ 📚ابتدا منابع تاریخی را بررسی میکنیم: ✅علي بن جعفر، برادر حضرت موسي بن جعفر(ع) از ايشان مي‌كند كه: از امام موسي بن جعفر(ع) در مورد حكم و سوال كردم ، كه آيا خوردن آن جايز است ؟ آن حضرت فرمود : خير . 📚مسائل علي بن جعفر - ابن الإمام جعفر الصادق (ع) - ص 157 ✅هيثمي نيز در مجمع الزوائد مجموعه‌اي از اين روايات را نقل مي‌كند: از سمرة‌ نيز روايت شده است كه يك اعرابي از بني فزاره به نزد رسول خدا (ص) آمد و آن حضرت در حال سخنراني بودند ؛ او خطبه حضرت را كرده و گفت : اي رسول خدا ! در مورد چه حكمي مي‌دهيد ؟ حضرت فرمودند: امتي از بني اسرائيل مسخ شدند و مشخص نيست به صورت كدام جاندار شده‌اند. 📚مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 4 ص 37 ✅در نتیجه، نه تنها امامان و پیامبر خودشان از این موارد استفاده نمیکردند بلکه با تعابیر مختلف از آنها نهی میکردند. از طرف دیگر این جنس پیامها بیشتر ریشه در دارد تا حقیقت طلبی انسانها.
🌹 *هر روز یک آیه 199*🌹 ( برداشت‌های تربیتی از آیات قرآن ) ✳️ *إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِلْمُتَوَسِّمِينَ* ✳️ *همانا در اين سرگذشت، براى اشارت‌فهمان و تيزبينان نشانه‌هايى روشن است*. ( حجر/ ۷۵ ) ✒️ *هدف تربیتی* : تفکر عمیق و تیزبینی در امور و آینده نگری ✒️ *هدف رفتاری* : در عمق پدیده ها و حوادث و وقایع فکر کنید و مهارت ادراکی خود را تقویت کنید. ✒️ *واژه شناسی*: *متوسمين:* وسم: علامت گذارى *متوسّم* كسى است كه به علامت نگاه كند و از آن به چيز ديگرى پى ببرد و تفرّس كند. *متوسمين*: عبرت گيرندگان، عاقلان 🌹 *برداشت از آیه* : ✅1/ قرآن از ما می خواهد که در بررسی پدیده ها، وقایع، حوادث و بررسی انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آنها ظاهربین و سطحی نگر نباشیم، بلکه به فلسفه و علت وجودی آنها و پیامدهای احتمالی نگاه عمیق و پژوهش گرانه داشته باشیم. ✅ 2/ پدیده ها را نباید به صورت مجزا و منفک از هم نگاه کنیم بلکه در قالب سنت های ثابت و لایتغیر نگاه کنیم و در آن قالب موردپژوهش قرار دهیم به عنوان مثال ببینیم علت و راز ازبین رفتن تمدن ها، قریه ها و شهرها و نزول عذاب الهی چه بوده است و علائم نزول و پیش درآمدهای آن چه نشانه ها و اتفاقاتی بوده است؟ ✅ 3/ قرآن متوسمین را ستایش کرده است و از ما می خواهد نگاه و تفکر، اندیشه و پژوهش ما همچون آنان باشد *متوسمین* اهل تدبیر و عبرت آموزی، حزم و فراست، تیزهوشی و تیزبینی هستند که به وقایع و حادثه ها و اشخاص بادقت و فراست می نگرند تا به شناخت عمیق آنها دست یابند، درتفاسیر معتبر روایات فراوانی وجود دارد که مصداق اتم متوسمین را پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم و امامان معصوم معرفی کرده است اما این حصر نیست یعنی مؤمنان می توانند به نسبتی پایین تر از مصادیق این آیه باشند. 🌹 *بازخورد تربیتی* : ✅ در تعلیم و تربیت به جای حافظه گرایی و پرکردن ذهن از محفوظات، روش تفکر و پژوهش، بصیرت و خردورزی و عمق نگری را آموزش دهیم. ✅ مدیران نیاز دارند که مهارت ادراکی بالایی داشته باشند تا بر اساس آینده نگری، پیش بینی و تدبیر همانند "متوسمین" امور را تدبیر کنند نه این که به روزمرگی بیفتند. 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🖌هميشه با بصيرت و با چشماني باز به دشمنان خيره شويد وآن ها را آرام نگذاريد وگرنه آرامتان نمي گذارند 🏴ویژه سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی قدس سره 🎤خوانش دلنوشته ای از در رسای امام خمینی رحمت الله علیه 🌺 ؟ 🍃✨🌸✨🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚☘ 💚السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله💚 💞کی شود در ندبه های جمعه پیدایت کنم🌸🍃 💞گوشه ای تنها نشینم تا تماشایت کنم🌼🍃 💞می نویسم روی هر گل نام زیبای تو را🌸🍃 💞تا که شاید این روز جمعه ملاقاتت کنم🌼🍃 🌸سلامتی وتعجیل درفرج امام زمان عجل الله صلوات بفرست 🌸 ┄═✼🍃
🌹 *هر روز یک آیه 200*🌹 ( برداشت های تربیتی از آیات قرآن ) ✳️ *قالَ إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ* ✳️ *(يعقوب) گفت: من ناله (آشكار) وحزن (پنهان) خود را فقط به خدا شكايت مى‌برم و از (عنايت و لطف) خداوند چيزى را مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد.* ( یوسف /۸۶ ) ✒️ *هدف تربیتی:* توکل و اعتماد به خدا در حل مشکلات و رهایی از اندوه و غم ✒️ *هدف رفتاری* : از غم و رنج خویش نزد دیگران شکایت نکنید. ✒️ *واژه کلیدی* : *بثى*: بث: پراكندن، منتشر كردن، مراد از آن در آيه، اندوهى است كه شخص بر كتمان آن قادر نيست و آن را آشكار مى‏ كند و منظور از «حزن»، اندوه مخفى است. 🌹 *برداشت از آیه* : ✅1/ حزن، حالتی است که هنگام از دست رفتن نعمتی یا محبوبی یا فرصتی به انسان دست می‌دهد. حزن امری نفسانی و درونی است و ممکن‌‌ است به شکل یک هیجان منفی با تغییرات در چهره و اندام و حتی حرکات و فعالیت‌های بدنی و خورد و خوراک ظاهر شود. ✅ 2/ حزن و اندوه در قرآن هم به شکل منفی بیان شده و هم در مواردی به شکل پسندیده که بیان انواع حزن محور بحث ما نیست. ✅ 3/ شکایت و بیان حزن با خدا یعنی توکل به قدرتی بینا و توانا در حل مشکل آرامش آفرین است. ✅ 4/ اما چرا حزن و اندوه خویش را به مردم نگوبیم؟ ✒️ *الف* : خود فرد باید مهارت حل مسأله را یاد بگیرد. ✒️ *ب* : گفتن رنج و غم به دیگران در خود فرد رنج را تداعی و زنده می کند بدون این که مسأله ای حل شود. ✒️ *ج* : بیان هیجانات منفی در بیشتر موارد، احساسات منفی را به دیگران منتقل می کند و آنان را نیز دچار حزن می سازد. ✒️ *د* : بیان رنج و غم و حزن و اندوه به دیگران، عزت نفس و خود پنداری مثبت را کاهش می دهد و ممکن است آبروی فرد را نیز خدشه دار سازد. ✒️ *ه* : بیان حزن و اندوه و گله و شکایت به دیگران نوعی تزریق انرژی منفی است و سبب می شود چهره فرد غمزده، پریشان و اندوهگین نشان داده شود در حالی که مؤمن باید چهره ای بشاش و متبسم داشته باشد. 🌹 *بازخوردتربیتی* : بیان حزن و اندوه به افراد دلسوز آگاه یا مراجعه به افراد عالم و متخصص و مشاور آگاه، راز دار و متعهد برای کاهش دردها و رنج های حاصل از حزن و اندوه امری پسندیده و راه حلی منطقی است. 🌹🌹🌹
🔴🔵 چرا به امام زمان لقب قائم داده اند ؟ 🔹 از حضرت امام باقر(ع) پرسیدند: مگر همه شما قائم به حق نیستید؟ فرمود: آرى! گفتند: پس چرا تنها دوازدهمین شما به این نام، نامیده شد؟ 🔺 فرمود: آن هنگام که جدّمان حسین(ع)به شهادت رسید، فرشتگان با اشک و آه، ضجه‌زنان گفتند: اى اله و اى سید ما! آیا نمى‌نگرى که با بنده برگزیده و فرزند برگزیده تو چه مى‌کنند؟ خداوند به آنان چنین وحى کرد: اى فرشتگان من آرام باشید! به عزّت و جلالم سوگند! حتما از آن‌ها انتقام خواهم گرفت، هر چند مدت‌ها بگذرد، آن‌گاه پرده را کنار زد و امامان پس از حسین(ع) را به فرشتگان نمایاند، در میان آنان یکى ایستاده بود و نماز مى‌خواند، پس خداوند به فرشتگان فرمود: با این شخص ایستاده (قائم) از آن‌ها انتقام مى‌گیرم. 📚 بحارالأنوار ج ۴۵ ص ۲۲۱
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا روح ميت بعد از مرگش آزاد هست؟ ✍️پاسخ: ✅در ميان اين جهان و سراي آخرت، جهان سومي به نام «برزخ » است که ارواح همه انسانها پس از مرگ تا روز قيامت در آن قرار مي گيرند: «و من ورائهم برزخ الي يوم يبعثون، و پشت سر آنها (پس از مرگ) برزخي است تا روز قيامت.» (1) در مورد آيه «و من ورائهم برزخ... .» امام صادق(ع) فرمود: «هو القبر و ان لهم فيه لمعيشة ضنکا و الله ان القبر لروضة من رياض الجنة او حفرة من حفر النار: مراد از برزخ همان قبر مي باشد و البته براي کافران هر آينه زندگي سختي در آنجا مي باشد به خدا سوگند که قبر هر آينه باغي از باغ هاي بهشتي (براي مؤمنين) و يا حفره اي از حفره هاي آتش جهنم (براي کافران و . .). مي باشد.» (2) از امام صادق(ع) پرسيدم ارواح مؤمنين پس از مرگ در چه وضعند؟ فرمود: «در برزخ در ميان غرفه هايي از بهشت بسر مي برند، از خوراک بهشتي مي خورند و از آب آن مي نوشند و منتظر انجاز وعده پروردگار خود هستند» از اين رو امام صادق(ع) خطاب به شيعيان آن زمان مي فرمايد: «والله اتخوف عليکم في البرزخ . قلت ما البرزخ؟ فقال: القبر منذ حين موته الي يوم القيامة: من بر شما (شيعيان) در عالم برزخ مي ترسم، راوي مي گويد: من به امام صادق(ع) گفتم که عالم برزخ کجا است؟ فرمود: قبر است، زندگي در آن از زمان مرگ تا روز رستاخيز ادامه دارد.»(3) اصل اين واژه «بَرْزَهْ» بوده و در عربي به صورت برزخ در آمده و به معناي حائل و واسطه بين دو چيز است. باريکه راهي که دو قسمت را به هم وصل مي کند يا جزيره اي که دو قسمت خشکي را به هم متصل مي نمايد، برزخ گويند. همچنين فاصله بين ايمان قوي و ضعيف و يا حد وسط شک و يقين را برزخ نامند. البته از جزئيات آن جهان نيز آگاهي زيادي نداريم و نمي توانيم داشته باشيم، اين قدر مي دانيم که ارواح نيکان و صالحاني که در درجات بالا قرار دارند (مانند ارواح شهدا) در آن جهان، متنعم به نعمت هاي فراواني هستند: «و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون، هرگز گمان مبر کساني که در راه خدا کشته شدند مردگانند، بلکه آنها زنده اند و در پيشگاه پروردگارشان متنعمند.» (4) «ابوبصير» مي گويد: از امام صادق(ع) پرسيدم ارواح مؤمنين پس از مرگ در چه وضعند؟ فرمود: «در برزخ در ميان غرفه هايي از بهشت به سر مي برند، از خوراک بهشتي مي خورند و از آب آن مي نوشند و منتظر انجاز وعده پروردگار خود هستند» (5). و نيز ارواح ظالمان و طاغوت ها و حاميان آنها در آن جهان معذبند، همان گونه که قرآن درباره فرعون و آل فرعون مي گويد: «النار يعرضون عليها غدوا و عشيا و يوم تقوم الساعة ادخلوا آل فرعون اشد العذاب، عذاب آنها (در برزخ) آتش (دوزخ) است که هر صبح و شام بر آن عرضه مي شوند، و روزي که قيامت بر پا شود (مي فرمايد) آل فرعون را داخل سخت ترين عذابها کنيد!» (6) مراد از برزخ همان قبر مي باشد و البته براي کافران هر آينه زندگي سختي در آنجا مي باشد به خدا سوگند که قبر هر آينه باغي از باغ هاي بهشتي (براي مؤمنين) و يا حفره اي از حفره هاي آتش جهنم (براي کافران و . .). مي باشد. گروه سومي که گناهان کمتري دارند نه جزء اين دسته اند و نه جزء آن دسته، و مشمول هيچ کدام از عذاب و کيفر نيستند، گويي در جهان برزخ در حالتي شبيه به خواب فرو مي روند و در رستاخيز بيدار مي شوند! «و يوم تقوم الساعة يقسم المجرمون ما لبثوا غير ساعة... و قال الذين اوتوا العلم و الايمان لقد لبثتم في کتاب الله الي يوم البعث فهذا يوم البعث و لکنکم کنتم لا تعلمون، و روزي که قيامت بر پا شود گنهکاران قسم ياد مي کنند که جز ساعتي در عالم برزخ درنگ نکردند... اما کساني که علم و ايمان به آنها داده شده (خطاب به مجرمان) مي گويند:شما به فرمان خدا تا روز قيامت (در عالم برزخ) قرار داشتيد، و اکنون روز رستاخيز است ولي شما نمي دانستيد!» (7) اين است که فرموده اند: القبر اما روضة من رياض الجنة، او حفرة من حفر النيران: عالم قبر براي انسان يا به منزله باغي است از باغهاي بهشت و يا به منزله گودالي است از گودال هاي جهنم. اهل سعادت، از همان آن توفي و مردن، سعادتشان شروع مي شود، و اهل عذاب، از همان آن مردن، عذاب برزخيشان آغاز مي گردد. هيئت مثالي انسان در برزخ به انساني که در خواب مي بيند شبيه است. انساني که ما او را در خواب مي بينيم تمام اعضاء و جوارح انسان را داراست ولي جسم نيست، جا اشغال نمي کند، منوط به زمان خاصي نيست، به‌ طوريکه در ذهن ما به سادگي جاي مي گيرد در حالي که خود وي در شهر و منطقه اي ديگر است؛ انساني با بدن مثالي، نه مادي و نه مجرد محض، بلکه چيزي بين آنها که از آن به تجرد برزخي هم مي توان ياد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_310226054725763659.mp3
2.64M
❤️🧡💛 🧡 💛 29 وقتی رو به خدا، می‌ایستی... دلت، قشنگی‌هاشو، رو می‌کنه! اما یادت باشه ؛این قشنگی‌ها؛ مال کسیه که نورش به دلت تابیده، نه مال خودت. 🎤 ❤️ 🧡💛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله شیخ احمد مجتهدی (ره) : هر وقت می خواهید کنید، قبل از اینکه دعا کنید بگو خدایا من از همه کسانی که من را کردند و من را کردند من گذشتم تو هم از من بگذر، در اجابت دعا خیلی موثر است. @hamyanquran
🖍 آیت الله بهجت (ره) : ✍ خوب است انسان در هر کار که پیش می‌آید و می‌تواند آن را انجام دهد، را بشمارد و خود را از آن ننماید... 👌زیرا فردای به هر یک از آنها شدیداً خواهیم شد. 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۶۳ @hamyanquran
💢 سلام کردن و جواب آن در نماز ❇️ انسان در حال نماز نباید به دیگری سلام کند ولی اگر کسی به او سلام کرد واجب است جواب او را بدهد و باید به گونه ای جواب دهد که کلمه سلام مقدم باشد؛ مانند اینکه بگوید: "سلام علیکم" یا "السلام علیکم" و نباید "علیکم السلام" بگوید. ❇️ جواب سلام کودک ممیز همانند افراد بالغ واجب است. ❇️ جواب سلام واجب فوری است و اگر کسی به هر دلیلی به اندازه ای تأخیر بیاندازد که جواب آن سلام حساب نشود، چنانچه در حال خواندن نماز باشد، نباید جواب سلام را بدهد و چنانچه تأخیر انداختن جواب سلام عمدی باشد، معصیت کرده است ولی نماز صحیح است. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۳۲۹، ۳۳۱ و ۳۳۲ @hamyanquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ali-Fani-Tajalie-Taha_94908273.mp3
4.3M
علی فانی @hamyanquran نواهنگ تجلی طاها
🌹 امیر المومنین علی (ع) : ✍ دنیا شگفت است و شگفت تر از آن غفلت ما در آن است... 📚 میزان الحکمه، ج۷، ص۶۶ ‎‎‌‌‎‎‌ @hamyanquran