eitaa logo
حامیان قرآن
1.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.8هزار ویدیو
436 فایل
آموزش و انتقال مفاهیم قرآنی، اخلاقی و تربیتی، داستان ان شاءالله بتونیم کنارهم از خودشناسی به خداشناسی برسیم😍 کپی آزاد به شرط صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبلیغات : @Ramazanian7 آیدی کانال 👇 @Hamian_ghoran510
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴۵ وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ ۚ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ ۚ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٤٥﴾ و ما در تورات بر بنی اسرائیل لازم و مقرّر داشتیم که [در قانون قصاص] جان در برابر جان، و چشم در مقابل چشم، و بینی به عوض بینی، و گوش به جای گوش، و دندان در برابر دندان، و زخم ها را قصاصی است. و هر که از آن قصاص گذشت کند، پس آن گذشت کفّاره ای برای [خطاها و معاصیِ] اوست. و آنان که بر طبق آنچه خدا نازل کرده داوری نکنند، هم اینانند که ستمکارند. (۴۵)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَآ أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَ الْأَنفَ بِالْأَنفِ وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالمُونَ ‏ 🍀 ترجمه: و در آن (تورات) برایشان مقرر کردیم كه (در قصاص) جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینى در برابر بینى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه ‏ى زخم ها قصاص است. پس هر كه آن را صدقه دهد، كفّاره‏ ى گناهانش محسوب شود و كسانى كه به آنچه خدا نازل فرموده حكم نكنند، پس آنان همان ستمگرانند. 🌷 : نوشتیم، مقرر کردیم 🌷 : جان 🌷 : چشم 🌷 : بینی 🌷ِ : گوش 🌷 : دندان 🌷 : زخم ها 🌷 : مقابله به مثل در جنایت عمدی. قص و قصص به معنی تعقیب است چون انتقام در تعقیب جنایت است لذا آن را قصاص گفته اند. 🌷 : صدقه دهد 🌷 : کفاره گناه - کفاره گناه یعنی عملی است که ‌گناه را پوشانیده و از بین می برد. 🌸 اين آيه قسمتی از احكام قصاص و حدود الهى تورات را شرح مى ‌دهد، که می فرماید: در تورات قانون را مقرّر داشتيم كه اگر كسى عمداً بی گناهى را به قتل برساند اولياى مقتول مى ‌توانند قاتل را در مقابل اعدام نمايند» « وَ كَتَبْنا عَلَيْهِمْ فِيها أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ: و در آن برایشان مقرر کردیم که جان در برابر جان قصاص است. » منظور از فیها (در آن) تورات می باشد.در آمده که اگر کسی به طور عمد بی گناهی را به قتل برساند اولیای مقتول می توانند قاتل را در مقابل اعدام نمایند. 🌸 و اگر كسى عمدا آسيب به چشم ديگرى برساند و آن را از بين ببرد او نيز مى ‌تواند، چشم او را از بين ببرد «وَ الْعَيْنَ بِالْعَيْنِ: در برابر چشم. و همچنين اگر کسی عمدا به بينى کسی آسیب برساند، جايز است بينى جانى هم آسیب دیده شود. « وَ الْأَنْفَ بِالْأَنْفِ: و در برابر بینی » و نيز در مقابل بريدن گوش، بريدن گوش طرف، مجاز است» « وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ: و در برابر گوش » و اگر كسى دندان ديگرى را عمدا بشكند او مى‌تواند دندان جانى را در مقابل بشكند « وَ السِّنَّ بِالسِّنِّ: و در برابر دندان » 🌸 و بطور كلى هر كسی جراحت و زخمى به ديگرى بزند، در مقابل مى‌توان كرد «وَ الْجُرُوحَ قِصاصٌ: و همه ی زخم ها قصاص است» بنابراين، حكم قصاص بطور عادلانه و بدون هيچ گونه تفاوت از نظر نژاد و طبقه اجتماعى و طايفه و شخصيّت اجرا مى ‌گردد. ولى براى آن كه اين توهّم پيش نيايد كه خداوند قصاص كردن را الزامى شمرده و دعوت به مقابله به مثل نموده است، به دنبال اين حكم مى ‌فرمايد: « فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفّارَةٌ لَهُ: پس هر که آن را صدقه دهد، کفاره ی گناهانش محسوب شود. » منظور از در اینجا یعنی عفو کند. و در پايان آيه مى‌ فرمايد: « وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظّالِمُونَ: و کسانی که به آنچه خدا نازل فرموده حکم نکنند، پس آنان همان ستمگرانند» اینهایی که‌ بیان شد در تورات آمده و نیست، مجرم یا قصاص مى‏ شود یا عفو. امّا در ، دیه به عنوان راه سوّم مطرح است. 🔹 پيام های آیه ۴۵ سوره مائده 🔹 ✅ همه‏ ى انسان‏ ها، از هر نژاد و قبیله، فقیر و غنى، در مقابل قانون یكسانند، و خون كسى رنگین‏ تر از دیگرى نیست. ✅ ، در ادیان پیشین هم بوده است. ✅ ، تنها انفاق مالى نیست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعى صدقه است. ✅ عفو ما از ، عفو الهى را به دنبال دارد. ✅ در همراه مسایل كیفرى، مسایل اخلاقى هم مطرح است. ✅‌ جریمه‏ ى مالى و زندان، به تنهایى نمى‏ تواند عاملى براى بازداشتن از جرم باشد. ✅ اگر حكم خدا جارى نشود، ظلم جامعه را فرا مى‏‌ گیرد. البتّه میان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوت ‏هاى حكیمانه ‏اى در كتب فقهى بیان شده است.
🔴 مصادیق خیر ✅ در قرآن کریم، برای «خیر» مصادیق مختلفی ذکر شده‌است، از جمله: روزه(بقره/۱۸۴)، انفاق(بقره/۲۱۵)، صلح و آشتی(نساء/۱۲۸)، تقوا(اعراف/۲۶)، رحمت الهی(زخرف/۳۲)، حکمت پروردگار(بقره/۲۶۹)، توبه(توبه/۷۴)، ترک دادوستد و رفتن به نماز جمعه(جمعه/۹)، رزق الهی(طه/۷۳)، جهاد(بقره/۲۱۶)، بهشت (آل‌عمران/۱۵)، مغفرت (آل‌عمران/۱۵۷) و ... 🔹انسان‌ها، نسبت به خیر و انجام دادن کار خیر، متفاوت هستند، از جمله: 🔹بعضی نسبت به خیر، بخیل هستند: اشحّة علی الخیر(احزاب/۱۹) 🔹برخی نسبت به خیر، منّاع هستند: منّاع الخیر معتد اثیم(قلم/۱۲) 🔹بعضی کار خیر انجام می‌دهند: و ما تفعلوا من خیر فان الله به علیم(بقره/۲۱۵) 🔹بعضی مردم را به خیر دعوت می‌کنند: و لتکن منکم یدعون الی الخیر(آل‌عمران/۱۰۴) 🔹بعضی به سوی خیر، سرعت دارند: انهم کانوا یسارعون فی الخیرات(انبیاء/۹۰) 🔹برخی در خیر، سبقت هم می‌گیرند: فاستبقوا الخیرات(مائده/۴۸) 🔹بعضی وجودشان، خیر است؛ هم‌چون انبیای الاهی: و اذکر عبادنا ابراهیم و اسحق و ... کلّ من الاخیار(ص/۴۸) 🔹بعضی، ستون و اساس خیر هستند؛ ⬅️ وجود مبارک حضرت مهدی(عج) از مصادیق بارز این آیه هستند: بقیت الله خیرلکم ان کنتم مؤمنین...(هود/۸۹) ⬅️ هم‌چنین سایر ائمه معصومین علیهم السلام که در زیارت جامعه می‌خوانیم: انتم دعائم الاخیار.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-در راه خدا با کسانی که با شما می‌جنگند، نبرد کنید. 📚سوره - ۱۹۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎 « ورَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ » (انشراح/4) و نام ترا بلندآوازه گردانيديم. 💥محبوبیّتِ«اسم محمّد»در بریتانیا Muhammad the most popular ➣محمّد محبوب‌ترین نام در بریتانیاست! ➣صدای اشهد ان (اذان) در جای‌جای جهان، حتی در دانشگاه‌های آمریکا هم بلند است! Why We Need the Islamic Call to Prayer at American Universities
💠امام علي عليه السلام 🔹يسِيرُ الهَوَى يُفْسِدُ العَقْلَ 🔸اندكى هوای نفس، عقل را تباه سازد 📗غرر الحكم، ح 10985 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپ تصویری: نماز را در مسجد بخوانیم 🔸حدیثی از امام صادق علیه السلام 🔺فایل با کیفیت HD 👆 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ 🔹 هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر از آنچه دوست دارید در راه خدا ببخشید 🔸Never will you attain the stand of a Good-doer unless you spend [in the Way Of Allāh] of what you love 📗 عمران، آیه 92 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سخنان رهبری در مورد وحدت و قبح قطب بندی باعث شده که بعضی متدینین و معممین این برداشت را کنند که منظور رها کردن مسئله حجاب است! خیر، رهبری در این خصوص بارها صریحا اعلام موضع کردند منظور عدم برخورد غیرمنطقی یا خصمانه است «حرام کوچک و بزرگ ندارد» «حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد»/ مصطفی http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
طوفان باعث ميشه درخت ريشه هاش رو عميق تر و قوى تر كنه. در طوفان هاى زندگى به برگ هايى كه از دست مي‌دهیم فكر نكنیم! به ريشه اى كه قوى تر مي‌كنیم، فكر كنیم. 🌼 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَــرَج 🌼 http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام: ذَوُو العُيوبِ يُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعايبِ الناسِ؛ لِيَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ في مَعايبِهِم كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيب هاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيب هاى خودشان باز شود 📗 غررالحكم حدیث 5198  ═══✼🍃💖🍃✼══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
920121_3RaTeh_5873213274421462034.mp3
2.5M
🔊‍ كليپ صوتی بسیار فوق العاده 👌 ❇️موضوع : نصیحت برادر دینی 🎙🌸آيت الله حاج آقا مرتضی تهرانی (ره) ⚛ بسیار عالی حتما گوش کنید به دیگران هم ارسال کنید🙏 ═══✼🍃💖🍃✼══
میدونستی که وقتی زنبورها متوجه کم کاری ملکه به دلیل پیری یا مریضی می‌شوند تصمیم میگیرند که او را از بین ببرند. درنتیجه دور ملکه جمع شده و او را در آغوش میگیرند تا ملکه در وسط این ازدحام از دمای بالا بمیرد‌ . این پدیده را آغوش مرگ می‌نامند و در حقیقت ملکه در آن پخته می‌شود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# مسير_كمال ✨🍃 خداوند كه مربّی است كار خودش را انجام می دهد. بنابراين در غم و شادی صبر لازم است تا خداوند غم را از بين ببرد و سروری بدهد كه دائم است؛ بلكه به انسان چيزی بدهد كه سرورآفرين است. چيزی می دهد كه قابل وصف نيست. ✨🍃 اسم آن را سرور هم نمی توان گذارد. مثل اينكه گرما و سرما ديگر در انسان اثر نگذارد، حزن و سرور هم اين‌چنين است. اسمی ندارد، فقط از صفاتش اين است كه می تواند هم سرور ايجاد كند و هم غم. نه اينكه خودش دچار سرور و غم می شود، بلكه خالق سرور و غم است. مربّی ما، خداوند متعال، می خواهد انسان را به آنجا ببرد. غم و سرور، فقر و غنا و مرض و صحّت را، همه را به هم می مالد. ديگر هيچ تأثيری نيست. ✨🍃 اين تغيير در بشر برای لايتغيّر شدن است. خداوند با اين تغييرات می خواهد انسان را لايتغيّر كند. همانند درّ، كه در زمين خيلی تغيير داشته است تا به جايی می رسد كه ديگر تغييری ندارد. يا مثل طلای تمام عيار كه قابل تغيير نيست. در زمين آن‌قدر دستخوش تغييرات شده است تا اينكه به جايی رسيده است كه ديگر تغييری در آن پيدا نمی شود. ✨🍃 همان طور كه خداوند لايتغيّر است می خواهد مصنوعش را هم لايتغيّر كند. الطاف خداوند به بندگانش اين‌چنين است. انواع تغييرات، سردی و گرمی، مرض و صحّت، فقر و غنا، موت و حيات در اين دنيا در انسان موج می زند تا سرانجام به جايی می رسد كه متأثر نمی شود. ✨🍃 بنابراين اگر خداوند كه مربّی ماست با وجود اينكه غنی و عالم است ما را مبتلا می كند؛ غم می دهد، شادی می دهد، فقر می دهد، غنا می دهد، مرض و صحّت می دهد و می گويد صبر كن؛ به خاطر اين است كه می خواهد انسان را بزرگ كند و به جای لايتغيّری برساند. (مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی) کتاب یک - مجلس سوم - صفحه ٤٤ و ٤٥ ═══✼🍃💖🍃✼══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) 🔸🔸همه عالم بسم الله اند - قسمت اول 🔮 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈امام همه بحثشان روی همین اسم می گذارند. 👈چرا می گوییم باسم الله نمی گوییم با الله؟ 👈اسم چیست؟