eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.8هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2هزار ویدیو
133 فایل
رئیس انديشکده يقين تلگرام t.me/hasanabbasi_ir اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔴 جنگ ناتمام 🔻 سال هشتم هجری بعد از آنکه مسلمانان بر جبهه شرک و کفر پیروز شده و وارد مکه شدند، کفاری چون ابوسفیان که سال‌ها با پیامبر اسلام (ص) می‌جنگید و علیه او توطئه می‌کرد، اجباراً اسلام آوردند. «نفاق» در اسلام از این زمان به بعد پدید آمد. 🔘 یکی از شاخصه‌های غلبه‌ی حق در جامعه اسلامی و ایمانی، وجود نفاق است؛ یعنی کسانی که هیچ‌گاه دلشان با حق همراه و روراست نیست، مجبورند به ظاهر مسلمان شده و خود را مؤمن جا بیندازند اما در درونشان همچنان مخالف و کافر هستند؛ در اصطلاح، خود را هم‌رنگ با جماعت کنند. 🔴 امروز که ۴۱ سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد، شناخت اسلام از این زاویه بسیار حائز اهمیت است. امکان چنین حکومتی برای هیچ پیامبر و امام معصومی پدید نیامد که بتوانند یک دوره‌ی ۴۱ ساله همراه با مردمی که برای تحقق جامعه‌ی دینی تلاش می‌کنند، حکومت کنند. اما جای این پرسش‌ها باقی‌ست که: ❓ چرا جمهوری اسلامی تاکنون نتوانسته دینی‌تر بشود؟ ❓ رویکرد منافقانه در درون جمهوری اسلامی از چه اهمیتی برخوردار است؟ ⛔️ یعنی جنگ بین حق و باطل؛ در این جنگ ناتمام که از ابتدا بوده و تا انتها نیز ادامه خواهد داشت، همواره سه گروه طغیان‌گر ناکثین، قاسطین و مارقین مقابل حکومت دینی می‌ایستند. در دوره‌ی محدود حکومت امام علی(ع) سه جبهه در مقابل ایشان صف‌آرایی کردند: 🔷🔹 ناکثین. (طلحه و زبیر) پیمان بستند ولی شکستند. این بانیان جنگ جمل، پایه‌های حکومت امام علی(ع) را چنان سست کردند که دیگر نتوانست کمر راست کند. 👈 این گروه کمی بعد از همراهی با نظام، در مقابل حکومت می‌ایستند 🔷🔹قاسطین. (معاویه) از ابتدا پیمان نبستند. 👈 از ابتدا مقابل نظام، می‌ایستند و با آن تقابل می‌کنند. 🔷🔹 مارقین. (خوارج) پیمان بستند اما از امام خود عبور کردند. 👈 این گروه از نظام عبور می‌کنند. ✅ استاد حسن عباسی سه جبهه‌ی جنگ ناتمام یعنی جبهه قاسطین و مارقین و ناکثین را اسفند ۹۳ و اردیبهشت ۹۴ در کرسی طرح‌ریزی کلبه کرامت تدریس کردند: قاسطین: سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب مارقین: سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب جلسه ناکثین پس از تدوین بر روی سایت قرار می‌گیرد؛ ان شاءالله استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔴 جنگ ناتمام 🔻 سال هشتم هجری بعد از آنکه مسلمانان بر جبهه شرک و کفر پیروز شده و وارد مکه شدند، کفار
31.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| 🔺نظام اسلامی در طول هزار و چهارصد سال گذشته، نه از بیرون که همواره از درون خود لطمه خورده است. آن‌قدر دو ریل حق و باطل باهم آمیخته شده بودند که معاویه و یزید در آن جامعه امیرالمؤمنین شدند و امویان و عباسیان که هیچ اعتقادی به اسلام نداشتند، در زمان ائمه(ع) حاکم و خلیفه بودند. تنها راه نجات اسلام و ادامه‌ی حیات آن و زمینه سازی برای ظهور، شناخت خط نفاق و ایستادگی محکم و بی‌تعارف در مقابل آن است. ✅ برشی از جلسه ۵۷۴ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با عنوان «قاسطین» که اردیبهشت ۹۴ برگزار شد فیلم کامل جلسه را ببینیم: سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
وزیر جنگ اسرائیل می‌گوید: … عملیات‌های اطلاعاتی و نظامی و بمباران‌های هوایی اسرائیل تا حد زیادی به اهدافش رسیده و ایران در حال خروج و عقب‌نشینی از سوریه و حزب الله در حال افول است. این ابله خیال می‌کند در حال رقم زدن یک دستاورد تاریخی است و آن را در بوق و کرنا کرده و پایان سال ۲۰۲۰ را برای تحقق این هدف تعیین کرده. توجه کنید [تا بگویم] این حرف چرا تحریف و دروغ است. برویم سراغ صحنه‌ی واقعی. اولا این‌ها از چیزی به نام «نیروهای ایرانی در سوریه» صحبت می‌کنند. از سال ۲۰۱۱ مستشاران و متخصصان نظامی ایرانی در سوریه حضور دارند. دوست دارم اشاره کنم که پیش از ۲۰۱۱ نیز در کنار ارتش عربی سوریه و مقاومت لبنان حضور داشتند که به علت حوادث سوریه تعدادشان افزایش پیدا کرد. اما چیزی به نام «نیروهای نظامی ایران» در سوریه وجود ندارد. وقتی می‌گوییم «نیروهای نظامی ایران» یعنی یک یا چند گروهان، یک یا چند تیپ، یک یا چند گردان و… . «نیروهای نظامی» یعنی این. تعدادی مستشار و متخصص نظامی ایرانی در سوریه حضور دارند که تعدادشان با آغاز حوادث سوریه افزایش پیدا کرد و نقش‌های بسیار مهمی ایفا کردند و می‌کنند از جمله: ۱) مشورت به نیروهای سوریه ۲) مدیریت، آموزش، تجهیز و مدیریت نبردهای جاری مجموعه‌هایی از نیروهای مردمی مقاوم سوری، عربی و اسلامی و هماهنگی میان این نیروها از جمله حزب الله ۳) هماهنگی حمایت لجستیکی که وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع سوریه انجام می‌دهد. این مستشاران «نیروهای نظامی ایران» و «حضور نظامی ایران» نیستند. یعنی اسرائیلیان هدفی را [برای تجاوزهایشان به سوریه] تعیین کرده‌اند که اصلا وجود ندارد. مثل هدف دولت‌های مختلف امریکا یعنی: جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران. در حالی که ایران نه در حال ساخت سلاح هسته‌ای است و نه چنین سلاحی خواهد ساخت. اسرائیل در سوریه در حال ورود به یک نبرد خیالی به نام جلوگیری از حضور «نیروهای نظامی ایران» در سوریه است. در سوریه تنها مستشاران و متخصصان نظامی ایرانی حضور دارند. با وجود همه‌ی دشواری‌ها هیچ گاه نیازی به ورود «نیروهای نظامی ایران» به سوریه پیدا نشد. برای این که شفاف و صادق باشم باید بگویم در یک برهه در این زمینه بحثی جدی با فرماندهی ایرانی صورت گرفت و برای برهه‌ای کوتاه یعنی تنها چند ماه، برخی «نیروهای ایرانی» برای نبرد حلب وارد سوریه شدند. شاید دو یا سه ماه. اما جدا از این مورد استثنایی، چیزی به نام «نیروهای ایرانی» در سوریه وجود ندارد و باردیگر تکرار می‌کنم، عده‌ای کافی از مستشاران آن‌جا حضور دارند که تعدادشان به حسب نیاز میدان کم و زیاد می‌شود و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به شهادت رسیدند. ممکن است کسی بگوید خب، این‌ها که شهید دادند. بله، چون این مستشاران در خطوط مقدم و دوشادوش ارتش عربی سوریه و گروه‌های مقاومت حضور داشتند و می‌جنگیدند و وارد نبردها می‌شدند؛ طبق مکتب فرمانده‌شان در سپاه قدس، فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه). سید حسن نصرالله ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در چهارمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار) http://nasr.link/99-02-24 @nasrollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| ▫️ به مناسبت ▪️۱۴ ماه می، "روز نکبت" است؛ سال‌روز اعلام استقلال رژیم صهیونیستی 🔺آمریکا طرح را با الهام از «معامله بزرگ قرن بیستم» طراحی کرد. اما فلسطین بهانه است! مقصود اصلی آمریکا از طرح معامله قرن، نه فلسطین بلکه است. 🔸استاد حسن عباسی - ۱۱ خرداد ۹۸ ▫️شبکه افق - برنامه عصر استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📹 ببینید| #معامله_قرن_ایران ▫️ #بازنشر به مناسبت #روز_نکبت ▪️۱۴ ماه می، "روز نکبت" است؛ سال‌روز اعل
❇️ معامله قرن ایران 🔺طرح پیشنهادی « » توسط ایران: ✅ پس از برپایی همه‌پرسی میان همه بومیان فلسطینی ساکن در جای جای جهان، ۵ میلیون نفر مهاجر یهودی ساکن فلسطین اشغالی به ده منطقه‌ی پیشنهادی در اروپا و آمریکا منتقل شوند. همچنین، یک تریلیون دلار هزینه‌ی این جابجایی برآورد میشود که آن نیز به تساوی میان دولت اسرائیل، کشورهای غربی و کشورهای اسلامی تقسیم بشود. 1️⃣ و 2️⃣ انتقال به ونکوور یا هالیفاکس کانادا 3️⃣ انتقال به منطقه‌ی حد فاصل کانبرا تا سیدنی در جنوب استرالیا 4️⃣ انتقال به منطقه‌ی حد فاصل لندن تا ساوتمپتون در جنوب انگلیس 5️⃣ انتقال به منطقه‌ی حد فاصل نیویورک تا بوستون در شمال شرق آمریکا 6️⃣ انتقال به منطقه‌ی آلاسکای آمریکا 7️⃣ انتقال به منطقه‌ی حد فاصل لیل تا استراسبورگ در شمال فرانسه 8️⃣ و 9️⃣ انتقال به منطقه‌ی نوار مرزی شرق آلمان و مونیخ 🔟 انتقال به مجمع‌الجزایر سلیمان در اقیانوس آرام 🔸این طرح در جلسه ۶۴ کلبه کرامت با موضوع «جامعه کلیمی» در مهرماه ۸۶ ارائه شد؛ ببینیم: 👈 سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب ▫️بازنشر به مناسبت 🖇 نسخه چاپی تصویر استاد حسن عباسی @Hasanabbasi_ir
💥 انسان اگر به درک شب قدر رسيد، سال بعدش سال غنی و پرباری خواهد بود. 💥 انسان اگر مراقبۀ در روز نداشته باشد ممکن است به شب‌زنده‌داري موفق نشود. «انسان در طول سال بايد مراقبه کند تا برای آماده شود. حداقل اين چند شب را مواظب باشيم، به روزهايش بيشتر دقت کنيم، غفلت نکنيم، مراقب خواب و غذا و چشم و گوش و زبانمان باشيم تا آماده شويم تا از شب‌ها برخوردار شويم. چه بسا انسان يک غفلت در روزش مانع از برخورداری از شبش می‌شود. شخصی به حضرت عرض کرد: من موفق به نافله شب نمی‌شوم. حضرت فرمودند: گناهانت تو را زنداني کرده است: «قَيَّدَتکَ ذُنُوبُک». انسان اگر نداشته باشد ممکن است به موفق نشود. کما اين که اگر شب‌زنده‌داري نکند، زمينه براي لغزش روز مهيا مي‌شود. انسان بايد در طول سال آمادگي پيدا کند تا به درک شب قدر برسد و البته اگر به درک شب قدر رسيد سال بعدش خواهد بود. علي‌أي‌حال اگر کسي الحمدلله از ماه رجب شروع و مواظبت کرده و مراقبه‌هاي لازم را انجام داده است گواراي وجودش باد.‌ ولي اگر اين کار نشده است لااقل در اين چند روز که باقي مانده است مقداري مواظب چشم، زبان، گوش، اخلاق و رفتارش باشد، و خدا را مراقب خود ببيند تا إن‌شاء‌الله خداي متعال به فضل خودش همين مقدار کم را از ما بپذيرد و ما را مهمان خود در شب قدر قرار دهد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 اگر در شب قدر، به گره بخوری، هر چه پيش آيد خوش آيد. «کل فرصت دنيا فرصت کوتاهي است. در کل اين فرصت، ما بايد اهل سرعت و سبقت باشيم. لااقل در بايد اهل سبقت و سرعت باشيم. نترسيم. پا روي خواسته‌هاي نفسانی بگذاريم، به گره بخوريم. هر چه پيش آيد خوش آيد. مثل و شويم. وقتي به امام گره خوردی هر چه پيش آيد خوش آيد؛ ديگر غصه چيزی را نخوريم». ☑️ @mirbaqeri_ir
💠 مؤمن باید، خودش را توسعه دهد؛ این با تمنا انجام می‌شود. 🌙 و این شب‌ها، شب‌های است... استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 مؤمن باید، #قدر خودش را توسعه دهد؛ این #توسعه با تمنا انجام می‌شود. 🌙 و این شب‌ها، شب‌های #تمنا ا
✳️ شبی به هزار ماه.. 🔸اگر کسی «قدر» خودش را بداند، خودش را ضایع و نابود نمی‌کند. 🔸«قدر» یعنی توانمند شدن؛ ارزش یافتن. 🔸ما برای دست‌یابی به یک چیزهایی عاجزیم و نسبت به یک موارد دیگر، قادریم. قدر یافتن، یعنی بتوانیم مرزهای توانایی خود را آن قدر بگسترانیم و توسعه دهیم که عجزمان، کمتر و کمتر شود. چه عجزهای مادی و چه معنوی! (خلق و جعل) ❓این توسعه چطور انجام می‌شود؟ 🔸با . تمنایی برای توسعه و تسخیر... 💠ومَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ وَلا نَبِیٍّ إِلا إِذَا أَلْقَى الشَّیْطَانُ فِی أُمْنِیَّتِهِ فَیَنْسَخُ اللَّهُ مَا یُلْقِی الشَّیْطَانُ ثُمَّ یُحْکِمُ اللَّهُ آیَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ » - سوره حج - ٥٢ 🔸تمنا یعنی طلبِ وسع کردن. انبیا و ائمه برای رقم زدن جامعه‌ی آرمانی موردنظر خود، هرگز در گوشه‌ای نمی‌نشستند تا تنهایی جامعه‌ی آرمانی‌شان را بسازند و سپس مردم را به آن دعوت کنند. بلکه به میان مردم رفته و از یک یک مردم طلب وسع می‌کردند. همچون تمناهای «ولی فقیه» در دیدارهای خود با کارگزاران، دانشجویان، استادان و.. زمانی که تک تک ما کوشش کنیم تا پیدا کنیم و قدر بیابیم، آن گاه جامعه‌ی ما هم توسعه پیدا می‌کند؛ قدر پیدا می‌کند و مقتدر می‌شود. ✅ پس برای مقتدر شدن، و «قدر یافتن» و قادر شدن، راهی نداریم جز اینکه خودمان توسعه بیابیم؛ با تمنا! ✳️ و این شب‌ها، شب‌های است. امشب تمنا می‌کنیم تا برای هزار ماه دیگر، بیشتر و بیشتر قدر یابیم.. ما این چنین رقم می‌خورد. 🔰 برگرفته از سرفصل «قدرریزی دکترینال و طرح‌ریزی استراتژیک» از سرفصل‌های کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🏴 ویژه ◾ روایتی از آخرین حاج قاسم سلیمانی در حرم حضرت علی(علیه‌السلام) 🏷 نسخه قابل چاپ 💻 @Soleimany_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست... 🔺جنگی که از آدم(ع) تا ختم زندگی وجود دارد. 🔻 🔸استاد حسن عباسی ▫️برنامه عصر شبکه افق - شهریور ۹۵ 📹 فیلم کامل برنامه استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 طرح امام علی (ع) ❓حکمت حق و فلسفه‌ی راستی چیست؟ ❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟ ❓تحقق عدالت در جامعه، منوط به چه شرطی است؟ ❓نقشه راه قسط‌مداری چه وجوهی دارد؟ ❓سیستم و نظام جامع فطری چه ابعادی دارد؟ ❓《وضع اولیه عدالت》 مبتنی بر حقیقت چگونه است؟ 🔸پاسخ پرسش‌ها بالا را در جلسه ۱۳۳ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع 《طرح امام علی(ع)》 ببینیم 🔸دانش دکترینولوژی ▫️برگزار شده در مرداد ماه ۸۷ 👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 طرح امام علی (ع) ❓حکمت حق و فلسفه‌ی راستی چیست؟ ❓امامِ 《عدل》 به چه معناست؟ ❓تحقق عدالت در جامعه،
💠 طرح امام علی(ع) در جامعه‌سازی دینی 🔰 انسان، جسم و هیبت مشخصی دارد؛ رشد و تغییرات جسمی او قابل پیش‌بینی‌ و اندازه‌گیری‌ست، اما پیچیدگی و دشواری 《انسان‌سازی》 که هدف اصلی انبیاء و اولیاء الهی نیز هست، اینجاست که انسان مدام در حال تغییر و دگرگونی‌ست و بسیاری از ابعاد روحانی او از جمله هدایت او به دست خداست. و از همین رو، طرح‌ریزی برای ساختن محیط و جامعه‌ای که پرورش انسان‌های طراز در آن امکان‌پذیر شود، زنده و پویا و بسیار پیچیده است. 💠 جامعه‌سازی برای یک زندگی 👈 زندگی‌ای که حیات نباتی، حیات نفسانی، حیات عاطفی، حیات عقلانی و حیات ملکوتی انسان را دربرگیرد، از چه خط‌کش و معیار و میزانی تبعیت می‌کند؟ در چنین شرایطی، 《حق》 چیست، کیست و کجاست؟ 🔸 رسول اکرم(ص) فرمود: «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» ✅ علی(ع) در حق ممزوج شد؛ با حق و به حق بود، پس حق نیز با او ممزوج می‌شود. 🔸موسی(ص) پیامبر شریعت بود؛ 🔸عیسی(ص) پیامبر طریقت، 🔸محمد (ص) پیامبر حقیقت. 🔶 بعد از ختم نبوت، امامت با علی(ع) آغاز شد؛ چراکه طرح نهایی برای پیشبرد اهداف الهی با نزول قرآن کریم، کامل شد؛ قرآنی که است و جایگاه حق و باطل را روشن کرده است. حال دیگر نیاز به معمارانی‌ست که این طرح نهایی برای بشر را بر روی زمین پیاده کنند. یعنی واقعیت را با حقیقت منطبق کنند. معنای روایت «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» چنین است. 💠 امامِ عدالت ❇️ حق، جایی‌ست؛ یعنی آنکه بپذیریم هر چیزی باید سر جای خود قرار بگیرد؛ یعنی هر چیزی را بر جای خود قرار داده و نظم دهیم که امام علی(ع) فرمود: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم» و حُسن زمانی‌ست که هر چیزی یا کسی را بر سر جای خود ببینیم. ✅ اگر (ع) با حق است و حق با علی، به این معناست که او بر سر جای خود ایستاده است؛ پذیرفته که هر چیزی باید سر جای خود قرار گیرد و در عمل نیز چنین می‌کند چرا که جز رضای خدا به چیزی نمی‌اندیشد؛ پس هر چیزی را هم بر سر جای خود می‌بیند. علی(ع) و ائمه‌ی پس از او، میراث‌دار همه‌ی انبیاء الهی‌اند؛ و عدل، جعل و حُسن را در خود صورت دادند. 🔶 جلسه ۱۳۳ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع «طرح علی(ع)» که مرداد ۸۷ برگزار شده را ببینیم: 👈 سایت کلبه کرامت| آپارات| یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💌 پیام استاد حسن عباسی به مناسبت ارتحال عبد متوکل بالله حاج سید مرتضی موسوی هوالحی الباقی خبر رحلت
💚 در سومین شب پرفضیلت قدر، یاد مرحوم سید مرتضی موسوی را گرامی می‌داریم. «حاج سید مرتضی موسوی» معروف به «سید قرقره‌فروش» در لحظات ملکوتی افطار سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان امسال در ۸۴امین بهار زندگی خود آسمانی شد. باشد که دعای خیر آن مرد بزرگ توشه راه‌مان در این ایام عزیز باشد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💠 دوره هفتم 💚 «هر کـاخ شـاهی به تـخت پادشاهی آن مـشرّف است که؛ شـرف المـکان بالـمکین. هر مؤمن کاخی است که قلب او تخت پادشاهی رب العالمین است: عرش الرحمن. رب الکعبه در آینه مسجدالحرام، همین رب القلب است، که در عرش الرحمنِ* قلب هر مؤمن جـلوس کـرده است؛ همان الله که پس از خلق عالم در شش دوره، بر عرش ( قلب مؤمن ) تکیه* زد. از این رو ست که در هر شب قدر، که مردم رو به قبله دعا می‌کنند، من رو به قلب این مردم مؤمن سجده می‌کنم.» * قَلْبُ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمَنِ - امام صادق (ع) * «ثُمَّ اسْتَوي عَلَي الْعَرْشِ» - سوره اعراف - آیه ۵۴ 🔸استاد حسن عباسی - ۲۷ خرداد ۹۶ 🔸برگرفته از جلسه ۳۹۳ کلبه کرامت که آذر ۱۳۹۱ برگزار شده است: 👈 سایت کلبه کرامت|آپارات|یوتیوب استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
❇️ میراث (رض) بیش از آن که «تفسیر المیزان» باشد، شاگرد اعظم ایشان است. 🔸و حاصل عمر علامه جوادی آملی نیز، است. 🗓 امروز بیست و سوم ماه رمضان، سالروز پایان تألیف تفسیر شریف المیزان در ۱۳۹۲ هجری قمری است. ✅ تسنیم بخوانیم استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 آمریکایی‌ها از عراق و سوریه اخراج خواهند شد 🔻 رهبر انقلاب: عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولتهای بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد. ۹۹/۲/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
📷پوستر| در دانشگاه اقتصاد ربوی تدریس می‌شود. ✍ گرچه دکتر حسن سبحانی فریاد ناتوانی دانشگاه را بازتاب می‌دهد؛ اما می‌توان آزادگی او را تحسین کرد. می‌داند که عمر را چگونه صرف کرد. ________ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
✴️ | خانواده حلال‌زاده ایرانی... 🌹 به پدر و مادرتان بابت حلال‌زادگی‌تان افتخار کنید و دست و پای آن‌ها را ببوسید... 🔰 امام خامنه‌ای: در این برهه‌ی از زمان روی مسأله‌ی خانواده تکیه کنید. دشمن -نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت- تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنّت الهی است. ۹۷/۱۲/۰۷ 🗓 به مناسبت ۱۵ می، روز جهانی خانواده 👤 کاری از هنرمند طراح امیرحسین جعفری‌نژادان ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡@Halalzadeha
🗓 امروز ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز رحلت عالم بزرگوار آیت‌الله (ره) است. انسان طرازی که به رسید.. 💚 حیاتی سراسر آرامش و طمأنینه، 💚 بدون استرس و اضطراب، که بزرگترین دردِ بی‌درمان امروز جهان است، 💚 شخصیتی در اوج ادب و مؤدب به آداب الهی، 💚 پیروزمند در دست‌یابی به قلب سلیم، 💚 زندگی طراز علمی و معرفتی، 💚 در اوج خدمت به خدا و نظام اسلامی، بدور از وارد کردنِ کوچکترین آسیب به دیگری، به جامعه و حتی به محیط زیست. سلامت نفسانی، ارتباط تنگاتنگی با صحت جسمانی دارد؛ به همین علت غالب علما عمر طولانی با حداقل هزینه‌های درمانی دارند. روحشان شاد💐 ❇️ ❇️ 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir
❇️ متن کامل بیانات امام خامنه‌ای در دیدار رمضانیِ مجازی با دانشجویان: ▫️۱- بخش اول 💠 بسم الله الرّحمن الرّحیم خدا را شکر میکنم و خرسندم از اینکه در شرایط کنونی هم که شرایط نامساعدی است، این جلسه بحمدالله تشکیل شد، ولو به این نحو. البتّه دیدار حضوری شما جوانها برای بنده شوق‌آفرین‌تر بود، لکن این شکل هم یک شکلی است و امیدواریم که این جلسه هم جلسه‌ِی مفیدی باشد برای جامعه‌ی جوان، برای کشور، و برای خود این حقیر. 🔺طرح بحثهای سنجیده و فکرشده از سوی دانشجویان در این جلسه بحث‌هایی که دوستان انجام دادند، چند خصوصیّت داشت که من فی‌الجمله اشاره کنم: اوّلاً بحثها پخته و سنجیده و خوب بود. انصافاً سطح بحث‌های امسال از آنچه قبلاً در این جلسات مطرح میشد، به نظر من بالاتر بود؛ فکر شده بود، کار شده بود و این خیلی باارزش است؛ از این جهت من متشکّرم. سؤال‌هایی که شد، خب سؤال‌های فراوانی است؛ اگر بخواهیم حتّی بعضی از این سؤالها را جواب بدهیم، وقت زیادی را از ما خواهد گرفت. شاید این توقّع من به‌جا باشد که دوستان ما -نمایندگی در دانشگاه‌ها و بعضی از بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در دفتر- متعهّد بشوند این سؤال‌ها را پاسخ بدهند. این سؤال‌ها جواب‌های روشنی دارد، کما اینکه بعضی از ابهامها و شبهه‌هایی که مطرح میشود، توضیحهای قابل قبولی دارد و میتوان اینها را مطرح کرد و میتوان [درباره‌ی آنها] گفتگو کرد. درباره‌ی پیشنهادهایی که شد، این پیشنهادها، خب پیشنهاد است؛ این جور نیست که هر پیشنهادی حتماً بتواند عملیّاتی بشود. بعضی از این پیشنهادها ناشی از عدم احاطه‌ی به شرایط موضوع بحث است؛ این را من دارم مشاهده میکنم و میبینم و اگر بخواهیم درباره‌ی این پیشنهادها تصمیم‌گیری بکنیم -یا بنده تصمیم‌گیری کنم، یا دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کنند- احتیاج به کار بیشتری دارد و امیدواریم که این توفیق را خدای متعال به ما بدهد. 🔸البتّه الان سفارش من به دفتر این است که این پیشنهادها را بگیرند، بررسی کنند، روی جزء جزء این پیشنهادها کار کنند. و این را هم عرض بکنم که برخی از اشکالاتی که به دستگاه‌ها در بیانات شما عزیزان وجود داشت، اشکالات واردی نیست؛ بعضی وارد است لکن بعضی هم وارد نیست. وارد نبودن اشکال هم به خاطر این است که از شرایط موجود آن موضوع اطّلاع زیادی ندارید؛ از این جهت است که این اشکال طبعاً به ذهن می‌آید؛ و هر کسی در این وضع باشد، این اشکال را دارد. به هر حال میتواند این سؤالها، این ابهامها، این اشکالها در گفتگوهای رو در رو برطرف بشود. در عین حال خیلی از مطالبی که گفته شد مطالب درستی بود و گفتن اینها در این عرصه و در این برنامه طبعاً به ایجاد یک گفتمان در این زمینه‌ها کمک خواهد کرد و من استقبال میکنم از اینکه در برخی از این زمینه‌ها گفتارهای عمومی به وجود بیاید و ذهنهای عامّه‌ی مردم در جامعه و در کشورمان به این سَمت شکل بگیرد. 🔸سؤال شد که نظر این بنده‌ِی حقیر درباره‌ی جزء جزء حرفهایی که زده میشود یا پیشنهادهایی که داده میشود چیست. خب، برخی از اینها البتّه در اظهارات عمومی بنده قابل فهمیدن است؛ فرض بفرمایید که حالا در زمینه‌ی مسائل عدالت‌خواهی گله میکنید که چرا یک گروهی به تندروی‌های برخی از کسانی که در زمینه‌ی عدالت‌خواهی بحث میکنند، اعتراض دارند؛ خب خود شما هم اعتراض داشتید به بعضی از تندروی‌هایی که در این زمینه انجام میگیرد. نظر من در مورد مسائل مربوط به عدالت‌خواهی نظر روشنی است و مفصّل در این زمینه‌ها صحبت کرده‌ام، بحث کرده‌ام. در برخی از مسائل دیگر هم میتوان اظهار نظرهایی را کرد که باز آن هم به نظر من به عهده‌ی همین دوستانی است که در دفتر ما یا در نمایندگی دانشگاه‌ها مرتبط با بخشهای دانشگاهی و دانشجویی هستند. من البتّه دیگر وارد بحث نمیشوم؛ چون اگر بخواهیم در زمینه‌ی این مسائلی که گفته شد صحبت کنیم، بحثهای طولانی‌ای را در پیش خواهیم داشت. ▫️ ۹۹/۲/۲۸ ⬅️ ادامه دارد استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
❇️ متن کامل بیانات امام خامنه‌ای در دیدار رمضانیِ مجازی با دانشجویان: ▫️۱- بخش اول 💠 بسم الله الرّ
❇️ متن کامل بیانات امام خامنه‌ای در دیدار رمضانیِ مجازی با دانشجویان: ▫️۲- بخش دوم 💠 ۲) وجود عناصر ذی‌قیمت در طبیعت جوانی بخش دیگر از منطق گفتگو با جوانها هم عبارت است از نگاه به طبیعت جوانی. خب همان طور که امروز هم در بیانات شما عزیزان مشاهده شد و همیشه در مورد جوانها این قضاوت را بنده دارم طبیعت جوان، با امید، با ابتکار، با صراحت، با خطرپذیری، با خستگی‌ناپذیری همراه است و اینها برای اداره‌ی جامعه عناصر ذی‌قیمتی هستند؛ بخشی از مشکلات ما ناشی از خطرپذیر نبودن یا خسته شدن، یا عدم وجود ابتکار، یا عدم صراحت، یا ناامید بودن است؛ اینها در جوانها نیست، لذاست که ما مایلیم با این مجموعه‌ی جوان که طبعاً دارای این طبیعت هستند، بیشتر گفتگو بشود و بحث بشود. توجّه به موقعیّت حسّاس کنونی کشور از سه زاویه: البتّه مسئله در شرایط کنونی کشور ما اهمّیّت بیشتری دارد و این ناشی است از موقعیّت کنونی کشور که به نظر من برای هر گونه تصمیم‌گیری و هر گونه اقدام بایستی به موقعیّت کنونی کشور توجّه کرد که موقعیّت بسیار مهم و حسّاسی است. من حالا یک مختصری در زمینه‌ی این موضوع، یعنی مسئله‌ی موقعیّت کنونی کشور عرض میکنم. از سه زاویه و نگاه کلّی به موقعیّت کشور میشود نگاه کرد: ۱) جمهوری اسلامی، یک طرفِ مبارزه‌ی وسیع و عظیم در سطح جهانی یک زاویه عبارت است از اینکه یک حقیقت روشنی وجود دارد و آن اینکه جمهوری اسلامی امروز طرف یک مبارزه‌ی وسیع و عظیمی در سطح جهانی است؛ یک مبارزه‌ی جدّی که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی است، یک طرف جبهه‌ی کفر و ظلم و استکبار است؛ جمهوری اسلامی امروز درگیر یک چنین مبارزه‌ی عظیم و وسیعی است؛ در این هیچ تردیدی نباید داشت. جبهه‌ی مقابل سعی دارد که جمهوری اسلامی را از میدان خارج کند با انواع شیوه‌ها و ترفندهایی که در اختیار دارد و امکاناتی که در اختیار دارد؛ که اگر چنانچه موفّق بشود ــ که قطعاً هم ان‌شاءالله موفّق نخواهد شد ــ برای آینده‌ی کشور بسیار گران تمام خواهد شد که جمهوری اسلامی در مواجهه‌ی با این جبهه‌ی ظلم و کفر و استکبار عقب‌نشینی کند و تسلیم بشود و از میدان خارج بشود. از طرف دیگر، مبارزه‌ی جبهه‌ی کفر و استکبار با جمهوری اسلامی برای این است که یک الگو به وجود نیاید. ما بسیاری از مشکلاتی هم که تا امروز داریم، به خاطر همین است؛ [یعنی] کارشکنی‌هایی شده برای اینکه آن الگوی جذّاب برای ملّتها به وجود نیاید. ما از این کارشکنی‌ها نمیتوانیم صرف نظر کنیم، یا اینها را ندیده بگیریم؛ اینها وجود داشته، الان هم وجود دارد. بنابراین یکی از زاویه‌های دید ما نسبت به موقعیّت کشور، به این قضیّه بر میگردد که بدانیم جمهوری اسلامی درگیر یک چنین نبرد سیاسی، نبرد فکری، نبرد نرم و جنگ نرم و احیاناً برخوردهای سخت با جبهه‌ی وسیع ظلم و کفر و استکبار است. ▫️ ۹۹/۲/۲۸ ⬅️ ادامه دارد استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir