✅ حسن عباسی : جشنواره فیلم مقاومت ، بستر " هنر مقاومتی " است
➖ بخش نخست
🔹 به گزارش دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت، حسن عباسی درباره ضرورت این جشنواره گفت :
❓ اهمیت و ضرورت حمایت بیشتر از سینمای دفاع مقدس به عنوان سینمای ملی کشور را در چه چیز میدانید؟
🔸 سه طیف سینمایی در ۴۰ ساله اخیر در سپهر هنری و فرهنگی ایران پدید آمده که به ترتیب سینمای انقلاب اسلامی، سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی است. این سه طیف سینمایی که شاید حتی در قالب ژانر هم نگنجد، به سه دلیل رکن هنری سینمای ایران قرن جدید است که در پنج ماه آینده در بهار ۱۴۰۰ این قرن آغاز میشود.
1⃣ اولاً، به دلیل برآمدن این سینما از متن و بطن فرهنگ ملی و اسلامی، که موجب شده است تا این سینما،عملا به سینمای ملی و اسلامی نزدیک شود و در ویترین فرهنگی ایران، این سینما نماد سینمای ملی و اسلامی محسوب شود. ملی و اسلامی بودن آن به دلیل روایت وقایع انقلاب و دفاع مقدس نیست، زیرا در این صورت، صرفاً یک سینمای تاریخی درحوزه تاریخ معاصر بود. بلکه از این روست که این سینما در وجه هنری و مایهشناسی آن درحوزه درام، عمدتاً به دیرینگونه (آرخیاتایپ) بومی ملی و اسلامی تکیه دارد؛ دیرینگونههایی مانند واقعه کربلا، یا جنگ صفین، یا جنگ احزاب و هم چنین دیرینگونهای مانند غیبت کبری و انتظار ظهور منجی.
دستمایه هر اثر هنری، برگرفته از یک یا چند دیرینگونه است، و این دیرینگونهها اگر اصالت داشته باشند، دستمایهای که هنرمند به آن متوسل شده است، اصالت دارد. اگر دستمایه هنرمند ایرانی، همان دیرینگونههای هومری در یونان باستان، برای روایت دفاع مقدس باشد ـ مانند ایلیاد و ادیسه هومر ـ برای ایرانیان مسلمان اصالت ندارد، پس روایت جنگ تحمیلی به عنوان دفاع مقدس مردم ایران مبتنی بر دیرینگونههای رزمآوری هومری یونان باستان، فاقد وجاهت و اصالت است.
در بخش سینمای انقلاب اسلامی هم همین گونه است؛ دیرینگونه وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، انقلاب فرانسه یا انقلاب اکتبر روسیه نبود، بلکه دستمایه انقلابیون مسلمان، همان آیه معروف «ان الله لایغیروا بقوم، حتی یغیروا ما بانفسهم» بود. لذا درسینمای انقلاب هم سینماگر انقلابی نمیتواند از دیرینگونههای غیربومی بهره ببرد. درنتیجه سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت عملا اصلیترین وجه سینمای ایران امروز است که نام سینمای ملی و بومی آن برخاسته از دستمایهها و دیرینگونههای اصیل اسلامی در آن است.
2⃣ ثانیاً، به دلیل اصیل بودن دیرینگونههای هنری آن، عملاً سینمای دفاع مقدس تنها حوزه سینمایی است که مبین و مروج «رؤیای ایرانی ـ اسلامی» است.
3⃣ ثالثاً، چون سینمای دفاع مقدس، نمایه رؤیای ایرانی ـ اسلامی است، پس نماینده سینمای استراتژیک ایران امروز است.
🔸 سینمای استراتژیک، آن حوزه ی سینمایی است که رؤیای ملی و اعتقادی یک ملت را می نمایاند. سوای از هالیوود که رؤیای آمریکایی را مینمایاند و آمریکا را صاحب سینمای استراتژیک کرده است، هند با بالیوود و کره جنوبی و چین و ترکیه هم در دهه اخیر با تعریف رؤیای هندی، رؤیای چینی، رؤیای کرهای و رؤیای عثمانی ترکیه، در حال ایجاد سینمای استراتژیک خود هستند.
🔸 رؤیای ایرانی اسلامی در سینما تنها از طریق سینمای دفاع مقدس نمایانده شده است، لذا سینمای استراتژیک ایران در سینمای دینی و سینمای دفاع مقدس خلاصه میشود، و الا سینمای عمومی ایران امروز به اذعان سینماگران ایرانی، یک سینمای ابزورد است؛ ابزورد یعنی مهمل! هیچ گاه سینمای ابزورد، نه تنها سینمای استراتژیک نیست، بلکه سینمای ملی هم نیست، زیرا اساسا هنر ابزورد یک هنر ضد رؤیای ملی است. لذا، سینمای دفاع مقدس، سینمای بومی ـ ملی و استراتژیک است و بستر تبیین و تشریح رؤیای ایرانی اسلامی است.
ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ حسن عباسی: جشنواره فیلم مقاومت ، بستر " هنر مقاومتی " است
➖ بخش دوم
❓ به جایگاه ویژه سینمای دفاع مقدس اشاره کردید. لزوم برگزاری جشنواره ی فیلم مقاومت به صورت بینالمللی و نقش آن در ترویج فرهنگ دفاع مقدسی را در چه میدانید؟
🔸 مقاومت دربرابر نظام استکبار و نظام سلطه درجهان، منحصر به ایران نیست بلکه یک خیزش جهانی علیه کاپیتالیسم یا سرمایهگرایی و صهیونیسم جهانی پدید آمده است که از آمریکای لاتین در غرب تا این سو در جنوب شرق آسیا این میدان مقاومت جهانی گسترده شده است. پس چون ملتهای گوناگون درگیر مبارزه با سلطهطلبی استکبار جهانی هستند، مقاومت جهانی مزبور باید در سینما هم تبلور داشته باشد.
🔸 گرد هم آمدن هنرمندان کشورهای مختلف که در برابر سلطه استکبار مقاومت میکنند، در جشنواره مقاومت، به همافزایی صدای این هنرمندان، و به همافزایی هنری و فنی آنان منتج میشود. جشنواره فیلم مقاومت، بازخوانی و بازبینی هنری و فرهنگی دفاع مقدس و مقاومت جهانی در برابر نظام سلطه و هژمون در دورههای زمانی مشخص است، لذا در هر دوره، بخشی از دفاع مقدس و مقاومت جهانی روایت میشود، و در نتیجه این روایتها، بخشی از فرهنگ دفاع مقدس تبیین و تشریح میشود، که بسیار حائز اهمیت است، زیرا مروج سبک زندگی و هم چنین رؤیای ایرانی اسلامی است.
❓ در این دوره از جشنواره، شما داور بخش «فیلم به معنای مطلق» هستید. ظاهراً مهمترین موضوع در این بخش، نسبت بهرهوری به هزینههای فیلم است. در واقع، این بخش به دنبال معرفی فیلمی اعم از کوتاه، مستند یا سینمایی است که «نسبت بهرهوری به اقتصاد» بیشتری داشته و توانسته باشد با توجه به هزینههای انجامشده، بیشترین اثرگذاری را در مخاطب به جا بگذارد. نظرتان درباره طراحی این بخش و توجه آن به سینما در حوزه مقاومت، از منظر «بهرهوری مطلوب» چیست؟
🔸 اصطلاح «اقتصاد مقاومتی» به معنی سازوکار مقاومسازی اقتصاد، الگویی است برای بخش فیلم به معنای مطلق فیلم سینمایی. در واقع در جشنواره مقاومت، مفهوم «سینمای مقاومتی» یا «هنر مقاومتی» به معنی سازوکار مقاومسازی هنر و مقاومسازی سینما، مدنظر است، که جزء کوچکی از آن همین مقوله بهرهوری مطلوب است. بهرهوری در مدیریت، در دو حوزه کارآمدی و اثربخشی ارزیابی میشود.
🔸 در بخش «فیلم به معنای مطلق» نباید به سازوکار «هزینه ـ فایده» در سینمای رایج هالیوودی که مبتنی بر سنجههای نظام سرمایهداری است، استناد کرد. در فرهنگ نیز بهرهوری فرهنگی، ابتدا در کارآمدی فرهنگی و سپس در اثربخشی محصولات فرهنگی و هنری دیده میشود. در سینمای مقاومت و دفاع مقدس هم، مقوله هنرمقاومتی در بخش بهرهوری درحوزه اثربخشی مطلوب بررسی میشود که مشتمل بر کیفیت و جذابیت و محتوای مناسب، به نسبت هزینه کلی آن محصول هنری خواهد بود. البته در این بخش نباید به سازوکار «هزینه ـ فایده» در سینمای رایج هالیوودی که مبتنی بر سنجههای نظام سرمایهداری است، استناد کرد، زیرا بهرهوری در تلقی اسلامی با بهرهوری نظام سرمایهداری کاملا متفاوت است. ۹۹/۰۸/۱۹
moqavematfilmfest.ir/News/7602/
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ رئیسجمهور چین: باید در ایجاد چارچوب نظارتی جهانی برای ارزهای دیجیتال مشارکت کنیم
🔹 رئیسجمهور چین در اظهارنظر تازه خود تأکید کرد که این کشور باید نقشی فعال در ایجاد چارچوب نظارتی بینالمللی در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشد.
💬 شی جین پینگ، رئیسجمهور چین و دبیر کل حزب کمونیست این کشور در بیانیه روز شنبه گفت:
🔸 ما باید از رشد و پیشرفت ارزهای دیجیتال استفاده کرده و به دیجیتالیشدن در زمینههای مختلف اعم از اقتصاد، نظام اجتماعی و نحوه حکومت سرعت ببخشیم.
🔸 وی همچنین در بخشی از بیانیه خود با عنوان «استراتژیهای اجتماعی و اقتصادی میانمدت و بلندمدت ملی» اشاره کرد که چین باید مشارکتی فعال در ایجاد چارچوب مقررات بینالمللی در مورد ارزهای دیجیتال و مالیات دیجیتال داشته باشد.
🔸 شی جین پینگ که پیش از این بلاک چین را یک فناوری ستودنی خوانده بود، در حالی این بیانیه را منتشر کرد که چند روز قبل از آن نیز بانک مرکزی چین قانون بانکداری پیشنهادی خود را برای قانونی کردن یوان دیجیتال بهعنوان ارز دیجیتال ملی و ممنوعیت بهکارگیری هر گونه توکن دیجیتال با پشتوانه یوان در این کشور اعلام کرده بود.
🔸 سال گذشته هنگامی که غول رسانههای اجتماعی ایالات متحده آمریکا، فیسبوک، تمام تلاش خود را برای راهاندازی ارز دیجیتال لیبرا با پشتوانه ارزهای فیات بزرگترین قطبهای اقتصادی دنیا (به استثنای چین) به کار بسته بود، بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBOC) در رقابتی تنگاتنگ با فیسبوک سرعت توسعه یوان دیجیتال را افزایش داده و گوی سبقت را از رقیب خود ربود.
🔸 در حال حاضر تعداد زیادی از کشورها و سازمانهای بینالمللی کار بر روی ایجاد یک چارچوب قانونی جهانی را برای نظم بخشیدن به ارزهای دیجیتال و همچنین جلوگیری از استفاده افراد از خلاءهای قانونی در کشورهای مختلف در این حوزه آغاز کردهاند.
🔸 در همین راستا، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر سال جاری، چارچوب اجرایی خود را در مورد ارزهای دیجیتال با محوریت تمرکز روی پلتفرمهای معاملاتی ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این در حالی است که مؤسسات جهانی زیادی همچون بانک تسویه حسابهای بینالمللی (BIS) نیز در حال تحقیق روی تأثیرات استیبل کوینها هستند.
🔸 هفته گذشته بانک مرکزی چین طی برخورد قاطعانه و گسترده خود با سایتهای شرطبندی که از ارز تتر استفاده میکردند، ۷۷ مظنون را دستگیر کرده و سه سایت قمار را مسدود کرد.
🔸 در ماه ژوئن نیز پلیس چین حسابهای بانکی مرتبط با فعالیت غیرقانونی مربوط به ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را مسدود کرد که در این میان، برخی خریداران و فروشندگان چینی ارزهای دیجیتال و برخی کارگزاران بازارساز مثل کارگزاری فرابورس تحتتأثیر این اقدامات قرار گرفتند.
arz.digital/160703
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 کاریکاتور روزنامه انگلیسی تایمز؛ بایدن و کاخ سفیدِ پس از ترامپ
#TRUMP
#BIDEN
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
✅ ۲۱ آبان، سالروز عروج ملکوتی پدر موشکی ایران، سردار رشید اسلام، شهید حاج حسن تهرانی مقدم، که یاد و نامش تا ابد کنار امنیت ایران گفته خواهد شد، گرامی باد 🌹
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ بخشی از گفتوگوی استاد حسن عباسی با همشهری پایداری - آذرماه ۱۳۹۲
🚀 مطالعاتی که حسن تهرانیمقدم در حوزهی فعالیتهای موشکی در علم مکانیک، در فیزیک و محاسبات شیمی و مواد اولیه و سوختها در متالوژی و غیره انجام داد، نمونهای از علوم اقتدارآفرین را در زمینهی علوم فنی برای بیرون آوردن جامعهی تحت محاصرهای مثل ایران از تحریمها نشان میدهد.
📚 الگوهایی مانندحسن تهرانیمقدم برای ما از این جهت حائز اهمیتاند که وقتی تهدید میآید نمیهراسند، بلکه آن را مصادره میکنند و از جوهر آن تهدید، دُرّ گرانبهایی تبیین میکنند که نهتنها آن تهدید را میزداید، بلکه در بخشهای دیگر زمینهی ارتقا، تأمین امنیت، بهرهوری و قدرت ملی ما محسوب میشود. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در زمینهی تولید علم جملهای را بارها تاکید فرمودند که: «العلم سلطان» یعنی علم سلطه را فراهم میکند و اقتدار ایجاد میکند.
📿 این الگو را شهید حسن تهرانیمقدم برای ما تبیین کرد.
➖ همشهری پایداری، شماره ۱۱۷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ کویر کاراکال
⛰ یزد، بافق
🏕 جاذبههای طبیعت ایران
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ فناوری بلاکچین و چشمانداز تقویت ۵۷ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا
➖ بخش نخست
🔸 فناوری بلاکچین میتواند ظرف یک دهه آینده اقتصاد بریتانیا را به میزان ۵۷ میلیارد پوند تقویت کند و اقتصاد جهانی میتواند رشد ۷/۱ تریلیون دلاری را شاهد باشد.
🔸 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحلیلهای PwC نشان میدهد که فناوری بلاکچین این توانایی را دارد که اقتصاد یا تولید ناخالص داخلی بریتانیا را ظرف یک دهه آینده ۵۷ میلیارد پوند تقویت کند.
🔸 اقتصاددانهای PwC کاربرد فعلی این فناوری را بررسی کرده و پتانسیل آن برای ارزشآفرینی در صنایع مختلف، از حوزه سلامت، دولت و خدمات عمومی گرفته تا تولید، بازار مالی، تدارکات و خردهفروشی را ارزیابی کردهاند.
💬 استیو دیویس، از پرچمداران جهانی حوزه بلاکچین در PwC، میگوید: «بلاکچین مدتها در ارتباط با رمزارزهایی مانند بیتکوین شناخته میشد اما کاربردهای دیگری هم دارد؛ به خصوص در ایمنسازی، به اشتراک گذاری و استفاده از دادهها توسط سازمانهای خصوصی و دولتی».
«در حالی که سازمانها با اثرات کووید-۱۹ دست و پنجه نرم میکنند، سرعت گرفتن روندهای مخل زیادی را شاهد بودهایم. تحلیلهای ما نشان میدهد بلاکچین این توانایی را دارد که با بهبود اعتماد، شفافیت و کارایی به سازمانهای بریتانیایی در بازسازی و پیکربندی مجدد رویههایشان کمک کند».
🔸 این گزارش چهار حوزه کاربردی را برای فناوری بلاکچین شناسایی کرده و پتانسیل آنها برای ارزشآفرینی را به کمک تحلیل اقتصادی و پژوهش در صنعت ارزیابی کرد.
🔸 این تحلیل نقطه عطفی را در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که انتظار میرود فناوری بلاکچین در سراسر اقتصاد جهانی به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.
🔹 ردیابی و پیگیری محصولات
🔸 ردیابی و پیگیری محصولات و خدمات (یا منشأ آنها) در دوران همهگیری اولویت جدیدی برای زنجیره تأمین بسیاری از کشورها محسوب میشود و پتانسیل اقتصادی بالایی از خود نشان میدهد. پیشبینیها رشد ۳۰ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ را نشان میدهد. بلاکچین کاربردهای گستردهای دارد (از صنایع بزرگی مانند استخراج معدن گرفته تا صنعت مد) و به برطرف کردن نیاز عموم مردم و سرمایهگذاران در رابطه با تأمین منابع پایدار و اخلاقی کمک میکند.
🔹 خدمات مالی و پرداخت
🔸 خدمات مالی و پرداخت (از جمله استفاده از ارزهای دیجیتال) یا کمک به شمول مالی از طریق پرداختها و حوالههای برونمرزی تا سال ۲۰۳۰ سود ۱۳ میلیارد پوندی را به همراه خواهد داشت.
🔹 مدیریت هویت
🔸 مدیریت هویت از جمله بررسی هویت شخصی، اعتبار حرفهای و گواهیها به جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت هویت کمک کرده و تا سال ۲۰۳۰ سود ۸ میلیارد پوندی را به همراه میآورد.
🔹 حل و فصل اختلافات و قراردادها
🔸 استفاده از بلاکچین در حل و فصل اختلافات و قراردادها تا سال ۲۰۳۰ سود ۳ میلیارد پوندی و مشارکت مشتری ۸/۱ میلیارد پوندی را به همراه خواهد داشت. استفاده از بلاکچین در برنامههای وفاداری باعث میشود در بخشهای صنعتی عمومی و خصوصی محدوده کاربرد گستردهتری پیدا کند.
💬 به گفته PwC، موفقیت انقلاب بلاکچین به سیاستهای حمایتی، اکوسیستم اقتصادی آماده برای بهرهبرداری از فرصتهای جدید فناوری و پذیرش آن در حوزههای صنعتی مختلف وابسته است.
ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir