eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
18.5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
103 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: آخرین روز دانشجو در این قرن و چشم‌انداز آینده از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ http://instagram.com/p_r.zahedan 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ برادر محسن فخری‌زاده‌ (۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) ✍ یادداشت حسن رحیم پور(ازغدی) جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی‌شود. حال آنکه طرح همین پرسش‌های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می‌کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می‌کردند. علم بی این سؤالات، رشد نمی‌کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ برادر محسن فخری‌زاده‌ (۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) بسمه تعالی چهارمین یادداشت حسن رحیم پور (ازغدی) بپاس خون پنجمین شهید ترور هسته ای سردار فخری زاده به طرح برخی اندیشه های شهید در فیزیک کوانتوم ، مقایسه نظریه ملاصدرا و انیشتین و مقوله زمان نسبی پرداخته است: پرسش بعدی برادر محسن این بود که چرا فیزیک کوانتومی نمی‌داند وضعیت الکترون موجود در اتم در گذر از یک تراز به تراز دیگر چگونه است؟ چرا تنها از واقعه، خبر می‌دهد. چرا برای نحله‌های عمل‌گرا و پوزیتیویست نیز اساسا مهم نیست که الکترون در جریان این گذر چه وضعی دارد و تنها تشنه فایده عملی آن است؟ جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی‌شود. حال آنکه طرح همین پرسش‌های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می‌کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می‌کردند. علم بی این سؤالات، رشد نمی‌کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است. اما البته شهید هسته‌ای ما همین "نمی‌دانم"های انبوه فیزیک جدید را درعین حال، حسن بزرگ آن نسبت به فیزیک نیوتنی می‌داند که مدعی"همه چیزدانی" و صد البته ناشی از جهل مرکب و مفرط بود. اما این "نمی‌دانم"ها همان "نمی‌دانم" هایزنبرگی نیست که اصالت آن هنوز مشکوک باشد مگر به طریقی بتوان این دو را به هم مربوط کرد که این هم بنظر ایشان، شدنی است. شهید محسن می‌نویسد تشریح چگونگی این ارتباط در برنامه‌های کاری اینجانب است که به حول و قوه الهی به آن خواهم پرداخت. سردار شهید فخری‌زاده از نسبیت انشتین می‌گوید که چگونه نسبیت نیوتنی را که ناظر به مکان و سرعت بود به نسبیت زمان، تعمیم داد و اینکه در این جهان بینی، دیگر زمان، ترازوی ثابتی نیست که حوادث با آن سنجیده شود. بلکه نوع حرکت، چگونگی زمان را مشخص می‌کند پس دیگر "زمان مرجع" نداریم مگر بتوانیم چارچوب مرجع اینرسی را بیابیم ولی ایشان می‌پرسد مگر چنین چارچوبی در جهان مادی در دست داریم؟ با این محاسبه، هر ناظر در دستگاه مختصات خاص خود، زمان خاص خود را دارد و حوادث را از منظر خود بیان می کند که با ناظر مستقر در چارچوب مرجع دیگر و با شرایط دیگر متفاوت می‌شود و این اساس حتی در فیزیولوژی موجودات مادی هم اثر می کند. حال از میان دو روایت دو ناظر متفاوت از حادثه واحد، کدام درست است؟ ایشان می‌گویند برای من جالب است که میان نسبیت انیشتین و آنچه جناب ملاصدرا سه قرن قبل از انشتین و همزمان با نیوتن، بازبان فلسفی استنباط و طرح‌ کرده چه نسبتی دارد وقتی می‌گوید برای هر حرکتی، زمانی ویژه همان متحرک است؟ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چرا دیپلمات های ایرانی در مذاکرات برجام فریب خوردند؟ 🔺 به مناسبت روز دانشجو 🗓 ۱۶ آذر ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/xJdONYvf0Ew 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/Ko18c 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/455 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ۱۹ آذر سال‌روز تشکیل «شورای عالی انقلاب فرهنگی» است. 🔸 یکی از دلایل ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی ناکارآمد بودن مفهوم است. 🔸فرهنگ، بر کالبدِ تمدن می‌نشیند. 🔹 فرهنگ، روح هر جامعه و تمدنی‌ست؛ که می‌تواند خوب یا بد باشد. چه بسا فرهنگ تمدنی غرق در بی‌ادبی‌ست... چون زنا، لواط، شرب خمر و... که فرهنگِ غالب تمدن غرب است. ❇️ اما در همان وهله‌ی نخست بر بی‌ادبی خط بطلان می‌کشد... وجود نازنین پیامبر(ص) فرمودند: «اَدَّبَنی ربی فأحسَن تأدیبی» «رب من مرا به نیکوترین شکل تأدیب کرد.» ✅ ادب، برخاسته از فطرت انسانی و موجب شکفتن انسان است. مفهومی ژرف و عظیم که به تنهایی هر چهار مفهوم فرهنگ، تربیت، علم و اخلاق را در خود می‌گنجاند. 📚الهام گرفته از جلسه ۱۱۱ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع فلسفه «فرهنگ» و حکمت «ادب» (اردیبهشت ۸۷ ) kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/628 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا باید به جای فرهنگ به تأدیب بیندیشیم؟ 💬 استاد حسن عباسی 🔸 جلسه ۱۱۱ کلبه کرامت - فلسفه فرهنگ و حکمت ادب 🔺 ۱۲ اردیبهشت ۸۷ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/628 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ گفتگوی زنده خبرفوری با استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: پشت پرده جزئیات ترور/نفوذ یا خرابکاری؟ 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۴:۰۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/akhbare.fori 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/AkhbareFori 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/akhbar.fori استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جنبش دانشجویی و ۱۹۰ روز پیش رو 🔸 به مناسبت روز دانشجو 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۶:۰۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ instagram.com/bsd_tbzmed ▫️ instagram.com/bsijazaruniv 🔹 یوتیوب: ▫️ m.youtube.com/c/hasanabbasi 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهید سلیمانی ✅ سلسله نشست های اولین کنگره بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۸:۳۰ از: 🔹 اسکای روم yun.ir/MaktabeHabib 🔹 روبیکا rubika.ir/MaktabeHabib 🔹 آپارات aparat.com/MaktabeHabib/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ مجاهد شهید، برادرحاج محسن فخری زاده(۵) (ازفیزیک تا خدا) ✍ یادداشت حسن رحیم پور(ازغدی) 🔸 فیزیکدان عارف مسلک مجاهد در خصوص نقطه یا نقاط وصل یا فصل " فیزیک" و"متافیزیک" ، تئوریهای متنوعی را قابل بررسی می‌دانست. در دهه ۶۰ در جبهه کردستان، هم می‌جنگید و هم برای هم‌رزمانش، نشست "حافظ خوانی" داشت، انس همزمان با شعر و با فیزیک، طرفه بود. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
‍ ✅ مجاهد شهید، برادرحاج محسن فخری زاده(۵) (ازفیزیک تا خدا) بسم رب الشهدا حسن رحیم پور در پنجمین بخش از یادداشتهای شهدای ترورهای هسته‌ای، به نمونه‌ی جدیدتری از توجهات متفکرانه و پرسشگرانه شهید فخری زاده در فلسفه فیزیک ونسبت آن با متافیزیک پرداخته است : 🔸 سردار محسن، شاگردانش را توجه می‌داد که با نگاه تحلیلی، پرسشگرانه و غیرمقلدانه به سیر تاریخ فیزیک بنگرند و حساس باشند که مثلا چگونه فیزیک‌دانان از پنج نیروی "مغناطیسی" ، "الکتریکی" ، "هسته‌ای" ، "گرانشی" و "ضعیف" به سه نیرو رسیدند؟ به تلاش امثال ماکسول، فارادی و... احترام می‌گذارد اما پژوهشگر فیزیک را فرا می‌خواند که دوباره و سه باره بیاندیشند چه شد که دو نیروی الکتریکی و مغناطیس به هم پیوست و "الکترومغناطیس" با چه توجیهی پدید آمد؟ چرا انیشتین کوشید همه نیروها را به منشاء واحد بازگرداند و چرا موفق نشد؟ تا دهه‌های اخیر که عبدالسلام و واینبرگ، نیروی ضعیف را به الکترومغناطیس پیوند دادند و جایزه نوبل به کشف "الکترو ضعیف" به عنوان نیروی سوم داده شد. 🔸 استاد شهید، برادر فخری‌زاده در نامه‌ به یکی از شاگردانش می‌نویسد این تحلیل، مبتنی بر تفکیک میان مفهوم نیرو و انرژی است. "نیرو"، مفهوم فعلیت یافته‌ی "انرژی" است به ضمیمه همان فرض که انرژی کل جهان ثابت باشد و ماده هم انرژی قلمداد شود، از منظر مادی، جهان فقط انرژی است و انرژی، کاملا به هم پیوسته و دقت کن که این نکته بسیار دقیق است. شاید فعلا نباید می‌گفتم ولی نگران یک سردرگمی برای تو بودم و در آینده یکی از مطالب کلیدی که روی آن بحول الله وقوته کار خواهم کرد و منتظر پرسش‌های تعیین کننده و تازه‌ای است، همین مطلب است. 🔸 واما آن فیزیکدان عارف مسلک مجاهد در خصوص نقطه یا نقاط وصل یا فصل " فیزیک" و"متافیزیک" ، تئوریهای متنوعی را قابل بررسی می‌دانست. در دهه۶۰ در جبهه کردستان، هم می‌جنگید و هم برای هم‌رزمانش، نشست "حافظ خوانی" داشت، انس همزمان با شعر و با فیزیک، طرفه بود. در مورد خداوند، معتقد به ضعف ذاتی، نه تنها در زبان فیزیک، بلکه در دستگاه زبان متافیزیک‌های بشری و غیر وحیانی بود. میگفت منطقا باید به زبان خود خداوند و پیام‌آورانش و سخنگویان و مفسرانش ائمه معصومین(ع) متوسل شد. خداوند از ذرات تشکیل نشده که هر ذره آن در موجودی از موجودات عالم باشد. شیفته مرزبندی امیرالمومنین ع در نفی "مباینت" و"ممازجت" اشیا با خداوند و معتقد به امکان تاثیرگذاری چنین مفاهیمی نه فقط در "علم متافیزیک" بلکه در پایه های بنیادین فیزیک اشیا بود. گرچه خداوند همه جا با همه وجود، حاضر و ناظر است و جا، مکان و حرکت ندارد تا موضوع فیزیک باشد. خداوند در مورد صفات خود تعبیراتی ویژه و توقیفی اما قابل تعقل و قابل شهود دارد. 🔸 جبروت او همه چیز را پر کرده، علم او به همه چیز تعلق دارد. به انسان، نزدیک تر از خود او به خودش، و از رگ گردنش است، دیده نخواهد شد اما دور نیست. او به ما نزدیک است و ما از او دور! و این (دوری درعین نزدیکی)، چه دامنه مفهومی در نسبتهای هستی با ما دارد؟ و فیزیک چه نقشی در معرفه الله می‌تواند داشته باشد؟ 🔸 او که در گوش روح ما مدام نجوا می‌کند آنگاه که بندگان من، هرکس، هروقت، هرجا مرا بخوانند، بگو من بسیار نزدیک هستم، نه کنارشان، بلکه "با ایشان" (معهم) هستم، صدایشان را می‌شنوم و دعایشان را اجابت می‌کنم... و چنین بود که دعای حاج محسن، شنیده شد، اجابت شد، شهید شد و... با پیکری خونین به دیدار(خدای متافیزیک و فیزیک هستی) رفت. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir