eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
19.1هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
105 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
الله اکبر مجید قربانی🇮🇷🚩🚩 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1 instagram.com/Haazer_javab1
✅ علامه مصباح(رض): آن مقدار که ما از تاریخ اسلام اطلاع داریم، نقطه عطفی مانند آنچه به دست (ره) محقق شد، سراغ نداریم؛ نقطه عطفی که حقائق عالم را معرفی کرد و بخش‌هایی از دستورات اسلام که متروک مانده بود، به دست مبارک ایشان احیاء شد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ چشم‌هایش… استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلاب اسلامی را چگونه به کودکانمان توضیح دهیم؟ (۹) ✨ویژه ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران 🇮🇷 ◀️ پایه‌ی تفکر استراتژیک در تاریخ است. کسی که تاریخ را نشناسد محکوم به تکرار آن است. ✅ #استعمار در همیشه‌ی تاریخ بوده و هنوز هم هست. ملت‌های آزادی‌خواه دنیا اگر تاریخ استعمار را خوب بشناسند، فریب استعمارگران را نخواهند نخورد. یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی از استعمار بوده است. حفظ و تثبیت این دستاورد، وظیفه نسل آینده انقلاب است. برای تبیین و توضیح این موضوع به کودکان و نوجوانان، مطالعه جلسه ۸۷ از #دوره_تربیت_مدرس_استراتژی برای کودکان و نوجوانان با عنوان «نفوذ زهر» تدریس شده توسط #استاد_حسن_عباسی در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۴ پیشنهاد می‌شود. 🌷#دهه_فجر_مبارک ————————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع آزادی ملی و دشمنانش 🗓 ۲۱ بهمن ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/wDLUpHMF5xc 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/XbATL 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/522 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: انقلاب اسلامی در قرن جدید 🗓 پنج شنبه ۲۳ بهمن ۹۹ ⏰ ساعت ۱۸:۳۰ 📍 محل برگزاری: تهران، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به میدان خراسان، مسجد سلمان 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
چرا می جنگم؟_081269142736.pdf
476.5K
✅ روایتی از جلوه‌های مکتب سلیمانی به قلم حاج قاسم ❓ چرا می‌جنگم؟ 🖊 آنچه می خوانید، ماجرای «سرباز قاسم» است در نامه‌ پدر به دخترش فاطمه. نامه ای به قلم شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یا اگر آنطور که خودش دوست داشت صدایش کنیم قاسم بدون پیشوند و پسوند. 🔸 نامه شرح ماجرایی است که او را مسافر راه‌هایی کرد که با برگشت غریبه‌اند، ماجرای آنچه یک انسان را به یک مکتب تبدیل می‌کند. farsi.khamenei.ir/others-note?id=47306 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۵- مگر مردم ‎ لایق کالای لوکس ایدئولوژیک آمریکا یعنی ‎ نیستند که به آن کشور صادر نمی‌شود؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ اصول تمدن اسلامی 💬 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 تمدن اسلامی را در مشتركات بین انسان و فرشته باید جستجو كرد. انسان و فرشته در بسیاری از مسایل شركت دارند كه برجسته‌ ترین آنها سه اصل معروف و و است; فرشتگان به تعلیم الهی جهان را خوب می‌ شناسند، در صیانت جهان جزء مدبّرات امرند، در آرایش جهان جزء تزیین‌ كنندگان صحنه گیتی و ماورای طبیعت‌ هستند. انسان از آن جهت كه با فرشتگان در آن اصول مشترك است یك خوبی است, یك خوبی است, یك خوبی است. 🔸 از وجود مبارك امام صادق (علیه السلام) رسیده است كه تمدن اسلامی مرهون سه عنصر اصیل علمی و دینی است: «لَا یسْتَغْنِی أَهْلُ كُلِّ بَلَدٍ عَنْ ثَلَاثَةٍ یفْزَعُ إِلَیهِمْ فِی أَمْرِ دُنْیاهُمْ وَ آخِرَتِهِمْ فَإِنْ عَدِمُوا ذَلِكَ كَانُوا هَمَجا»؛ سه عنصر اصلی است كه هیچ ملت متمدّنی از آنها بی‌ نیاز نیست و اگر ملتی فاقد آنها بود، زندگی او زندگی «همج» و حیوانی است، زندگی معقول و مقبولی نخواهد داشت: «فَقِیهٍ عَالِمٍ وَرَعٍ وَ أَمِیرٍ خَیرٍ مُطَاعٍ وَ طَبِیبٍ بَصِیرٍ ثِقَة»،[1] داشتن حوزه‌ های علمی و دانشگاه‌ های علمی كه مردان متفكّرِ متفقّهِ وارسته تربیت می ‌كند و پزشكان حاذق, امین و باتجربه و موثّق تربیت می كند كه بیماری ‌های ظاهری را تشخیص بدهند و داشتن نیروی نظامی و انتظامی كه حریم كشور را حفظ كنند، نه به بیگانه تجاوز كنند, نه اجازه دهند بیگانه به حریم كشور او تجاوز كنند؛ داشتن این سه عنصر اصلی، نشانهٴ تمدّن یك ملت است كه نه به بیگانه حمله می ‌كنند, نه اجازه می‌ دهند كه بیگانه به مردم آنها بتازند. جهل علمی و جهالت عملی را با داشتن علم و اخلاق از بین می ‌برند و سعی می ‌كنند که عاقلانه به سر ببرند, این درباره حیات معنوی و تمدّن معنوی یك ملت است. 🔸 درباره حیات ظاهری و تمدّن ظاهری آن ملت هم امام صادق (سلام الله علیه) چنین فرمود: «لَا تَطِیبُ السُّكْنَی إِلَّا بِثَلَاثٍ الْهَوَاءِ الطَّیبِ وَ الْمَاءِ الْغَزِیرِ الْعَذْبِ وَ الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ»؛[2]یعنی زندگی چه در شهر, چه در روستا وقتی گواراست كه با این اصول سه‌ گانه همراه باشد: یكی داشتن هوای سالم و محیط سالم و منزّه از آلودگی, دوم داشتن سرزمین حاصل خیز, سوم داشتن آب فراوان كه جامعه را از نیازمندی به غیر برهاند. 🔸 مطلب دیگر آن است كه بهره ‌برداری از نظام برای حفظ حیات است، نه برای از بین بردن حیات! تعبیر قرآن كریم این است كه اگر كسی یك نفر را از بین ببرد، گویا جامعه را یا همه مردم را از بین برد؛ یعنی برای انسانیت انسان حرمتی قائل نشد. 🔸 قرآن كریم نمونه ‌ای از حُكّام و سلاطین و حكمرانان الهی را مطرح می ‌كند كه همه آنها با داشتن قوی ‌ترین امكانات سعی كردند كاری نكنند كه خونی ریخته شود: یكی جریان داوُد پیامبر است كه رهبری انقلاب را به عهده گرفت امكاناتی خدا به او داد كه قوی‌ ترین آنها همان ﴿وَ أَلَنَّا لَهُ الْحَدیدَ﴾[3] بود كه آهن خام و سرد در دست داوُد پیامبر، همچون موم نرم می ‌شد؛ اما او از این قدرت الهی سوء استفاده نكرد، از این آهن, شمشیر و دشنه و تیر و نیزه و خنجر نساخت، بلكه سلاح دفاعی بافت كه فرمود: ﴿وَ عَلَّمْناهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَكُمْ﴾[4] این برای آن است كه به ما نشان بدهد از قدرت جهانی برای حفظ حیات و حفظ وحدت و حفظ صلح و آرامش باید استفاده كرد و همچنین سلیمان ‌بن ‌داوُد (سلام الله علیهما) که او حكومت تشكیل داد؛ اما با همه امكانات كه فرمود: ﴿وَ أَسَلْنا لَهُ عَینَ الْقِطْرِ﴾[5] آن حضرت با چنین امكاناتی، هرگز از مس به عنوان ابزار كشتار جمعی چیزی استفاده نكرد، فقط ابزار عادی و سودمند و مفید ساخت، نه وسیله كشتار جمعی, این نشان می‌ دهد كه تمدّن در خونریزی نیست، تمدّن در سایه وحدت و محبت و انس حاصل می ‌شود. [1]. تحف العقول، النص، ص321. [2]. تحف العقول، النص، ص320. [3]. سوره سبأ، آیه10. [4]. سوره انبیا، آیه80. [5]. سوره سبأ، آیه12. 📚 پیام به همایش تمدن نوین اسلامی تاریخ: ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلاب اسلامی را چگونه به کودکانمان توضیح دهیم؟ (۱۱) ✨ویژه ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران 🇮🇷 ◀️ هنگام بحران وقتی همه چیز به هم می‌ریزد، کمتر افرادی هستند که می‌توانند خود را جمع کرده و فراتر از خود، دیگران را هم ساماندهی کنند. اینان فرماندهان و مدیران بحران هستند که شاید در شرایط عادی هیچ بروز ویژه‌ای هم نداشته باشند اما گویا فقط برای لحظاتی خاص ساخته شده‌اند. ✅ هر جامعه‌ای برای تداوم خود نیاز به این #قهرمانان دارد. هنر مربی در کشف جوهر ذاتی این گونه افراد و هدایت و پرورش این استعدادها است. پیشرفت ایران و گذار انقلاب از انواع بحران‌ها بر گرده ذکاوت و توکل این قهرمانان بوده است. نسل آینده باید با این قهرمانان آشنا شده و استعدادهای خود در این زمینه را کشف کند. ❇️ در این راستا، مطالعه جلسه ۶۷ از دوره #تربیت_مدرس_استراتژی برای کودکان و نوجوانان با عنوان «من هم فرمانده می‌شوم» تدریس شده توسط #استاد_حسن_عباسی در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ پیشنهاد می‌شود. 🌷#دهه_فجر_مبارک ————————— 📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین 🔊 @strategistkids
🔰 صفحه اندیشه جویان استاد حسن عباسی را در اینستاگرام به نشانی زیر دنبال کنید: 👉 Instagram.com/hasanabbasi_students3 اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ ‏۶- چرا آمریکا کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟ از چه می‌ترسد؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ویژه برنامه پنجمین سالگردشهادت سردار رشید مدافع حرم شهیدحاج محسن قاجاریان 🗓 ۱۱ بهمن ماه ۹۹ ۹۹ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ویژه برنامه پنجمین سالگردشهادت سردار رشید مدافع حرم شهیدحاج محسن قاجاریان 🗓 ۱۱ بهمن ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/D5VgT7P_LDA 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/kHYc8 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/524 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ امنیت پایدار ✍️ حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 نظام اسلامی از آن جهت كه با همه نظام ‌ها فرق دارد، در همه عناصر محوری هم با آنها فرق دارد. جریان امنیت از برجسته ‌ترین عناصر یك تمدّن است; زیرا ملّت مضطرب، نه توان آن را دارد كه خود را اداره كند، نه قدرت آن را دارد كه بیگانه را دریابد. برای تأمین امنیت باید اضطراب‌ زدایی كرد یا نگذاشت این لرزه و لرزش و اضطراب و استرس راه پیدا كند یا اگر ـ خدای ناكرده ـ این لرزش نفوذ كرد، راه درمان آن را بیان كند. 🔸 اسلام در همه زمینه ‌ها پیام سازنده‌ ای دارد، مكتب ‌های دیگر فاقد دو عنصر محوری‌ هستند كه اسلام واجد آن دو عنصر است؛ مكتب ‌های دیگر نه دل مایه درونی دارند و نه پشتوانه بیرونی؛ امّا در پیروان اسلام هم دل مایه درونی هست، هم پشتوانه بیرونی. 🔸 ملّتی كه دل مایه درونی دارد آرام است، ملّتی كه پشتوانه بیرونی دارد، آرام‌ تر است؛ امّا دیگران فاقد این دو عنصر محوری‌ می ‌باشند و سرّش هم آن است كه ممكن است آنها تصریح نكنند و نام مكتب ‌هایی كه آهنگین است را برای خود انتخاب كنند، ولی اینها گرفتار یك مغالطه‌ هستند؛ اینها به جای اینكه انسان را خلیفه خدا و جانشین خدا بدانند، جایگزین خدا می ‌دانند؛ این تفكّر اومانیسمی هم دل مایه درونی و هم پشتوانه بیرونی را از اینها گرفته و می‌ گیرد. اینها نمی ‌دانند كه انسان را خدا آفرید، خدا اداره می ‌كند، خدا اینها را از دنیا به برزخ كوچ و هجرت می ‌دهد و در قیامت اینها را به حسابرسی دعوت می‌ كند. 🔸 این تفكّر اومانیسمی از دیرزمان بوده است؛ منتها اصطلاح آن بعداً پدید آمد؛ در قرآن كریم از تفكّر منحوس اومانیسمی ‌چنین یاد می ‌كند: ﴿أَ فَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ﴾،[2] آن ‌كه می‌ گوید من هر چه را که بیاندیشم همان حق است، این تفكّر اومانیسمی است؛ آن ‌كه می ‌گوید من هر چه بخواهم انجام می ‌دهم، او تفكّر اومانیسمی دارد؛ امّا آن ‌كه می‌ گوید هر چه آفریدگار من گفت همان حق است، این تفكّر دینی دارد و آن ‌كه می ‌گوید هر چه خدای من خواست، همان را اطاعت می ‌كنم، این تفكّر خلافتی دارد. قرآن كریم از آن گروه چنین یاد كرده است: ﴿ أَفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ﴾. 🔸 بنابراین انسان دو قسم است یا جایگزین خداست یا جانشین خدا؛ آن ‌كه جانشین خداست، دو عنصر محوری دارد كه او را آرام می ‌كند و آن ‌كه جایگزین خداست، فاقد هر دو محور است؛ لذا هماره در اضطراب است که یا به شرق می‌ تازد یا به غرب می‌ تازد یا به این كشور حمله می ‌كند یا حمله آن كشور را به عنوان گزینه روی میز و مانند آن نگه می ‌دارد. 🔸 بنابراین عنصر محوری امنیت در نظام اسلامی، دل مایه درون و پشتوانه بیرون است كه با تفكّر خلافت این اصل است؛ این دو شاخه، شجره طیبهٴ این اصل‌ هستند؛ آن تفكّر خلافتی، دل مایه را از یك سو و پشتوانه را از سوی دیگر تأمین می‌ كند، امّا تفكّر اومانیسمی هم از دل مایه درون تهی است و هم از پشتوانه بیرون تهی و در پایان این جمله نورانی قرآن كریم یاد ما باشد كه امنیت بدون اقتصاد مقاومتی حرفی پوچ است! [1]. سوره جاثیه، آیه ۲۳ 📚 پیام به همایش امنیت در نظام اسلامی ـ ستاد کل نیروهای مسلح تاریخ: ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۷- نگرانی آمریکا از چیست که کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟ آیا مردم مغرب را لایق دموکراسی نمی‌داند؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💥 از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟ 💯 «اخبار استراتژیک»، مهمترین اخبار و تحلیل‌های استراتژیک جهان را برای شما گردآوری می‌کند. 🔺 اخبار استراتژیک را از این رسانه دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید. 🔹 اینستاگرام: ▫️ Instagram.com/StrategicNews_ir 🔹 تلگرام: ▫️ T.me/StrategicNews_ir 🔹 ایتا: ▫️ Eitaa.com/StrategicNews_ir 🔹 سروش: ▫️ Sapp.ir/strategicnews_ir 🔸 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓حکومت حقه‌ی الهی چه زمانی برپای می‌شود؟ ✅ امام باقر(ع) با شرح داستانی جالب، پاسخ می‌دهند 🔸 عصر گرگ، عصر قوچ، عصر ترازو ( ) 💬 استاد حسن عباسی - ۱۷ مهر۹۶ t.me/Dr_abbasi/199 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام 🔸 در جامعه شناسی از منظر امام باقر عليه السلام شرايط و سنجه‌های مقاطع و عصر های مختلف مطرح شده است، كه عبارتند از: 1️⃣⏳ عصر گرگ 🐺 عصر گرگ عصری است كه آحاد جامعه نه اهتمام و همتی دارند كه حقی را محقق كنند، و نه عمل می كنند. در دوره انبيا بسيار شاهد اين بوديم كه مردم نه اهتمام داشتند و نه عمل می كردند، لذا عذاب نازل می شد. در سوره والعصر دكترين خسران انسان ها آمده است. «همانا همه انسان ها در خسران و زيان هستند، مگر كسانی كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند، و يكديگر را به سفارش كرده و يكديگر را به شكيبايى و استقامت توصيه نموده‏ اند!» اگر شرايط گرگ بود همه در خسران هستند، چرا كه نه ايمان و اهتمام و باور دارند و نه عمل می كنند. 2️⃣⏳ عصر قوچ 🐑 عصر قوچ عصری است كه مردم اهتمام دارند كه گزاره مثبتی را رقم بزنند اما عمل نمی كنند، مرددند، به مثابه كسی كه ايمان دارد اما عمل صالح انجام نمی دهد. در قرآن كريم ۶۵ بار تاكيد شده است، كه ايمان بياوريد و عمل صالح انجام دهيد. اگر شرايط قوچ باشد، افراد باور دارند، لكن ترديد وجود دارد و به تبعش عمل نمی كنند. قوه محرك و انبعاث به قدری در آن باور و اهتمام نيست، كه به عمل منجر شود. 3️⃣⌛️ عصر ميزان ⚖️ عصر ميزان عصری است كه مردم هم ايمان، اهتمام و باور دارند و هم عمل صالح وجود دارد. خسران و خسارت در اين مواقع در مسير انسان ها نيست. 🔸 زمان تشكيل حكومت حق زمان تشكيل حكومت حقه و عصر ظهور زمانی خواهد بود كه اين دو حالت در مردم به وجود آيد، كه هم باور و اهتمام داشته باشند و هم عمل كنند. دليل اين كه در زمان ائمه، تنها در دوره امام علی عليه السلام به مدت ۴ سال ساختار حكومت در منطقه محدودی رقم خورد، و چندين جنگ به ايشان تحميل شد و مظلومانه به شهادت رسيدند اين است كه آحاد مردم آن زمان در دوره‌ی گرگ بودند. eitaa.com/Hasanabbasi_ir/5716 @Moghsetin_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ترجمان کتب الهی 💬 حضرت آیت الله جوادی آملی 🔸 این خطبه ۱۲۵ در جریان حكمیتی است كه بر وجود مبارك حضرت ـ امیر (علیه السلام) ـ تحمیل شده است. اهل بیت (علیهم السلام) مخصوصاً امیر¬المؤمنین (علیه السلام) بر اساس قرآن كریم حركت می‌ كردند [و] قرآن هم سخنش این است: ﴿ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ﴾؛[1] با این اضلاع سه ‌گانه حكمت و جدال أحسن و موعظه حسنه، اینها صلح می ‌كردند، جنگ می‌كردند و مانند آن. طبق همان برهان قرآنی، جنگ صفین را وجود مبارك حضرت تحمل كرد، در اثنای جنگ كه خواستند پیروز بشوند با دسیسه امویان قرآن ها بالای نی رفت. 🔸 در چنین صحنه ‌ای وجود مبارك حضرت امیر با حكمت و برهان سخن گفت؛ فرمود اینها كه ما را به قرآن به عنوان حَكَم دعوت كرند دروغ می‌ گویند، اهل خدعه و نیرنگ ¬اند؛ نه به قرآن معتقدند و نه به سنت رسول گرامی (علیه وعلی آله آلافه التهیة والثناء)، حجت بالغه حق امروز منم، حق با من است ـ برهان اقامه كرد ـ و این حِكمت اثر نكرد [و] حَكمیت را بر آن حضرت تحمیل كردند. بعد از اینكه تحمیل كردند، آن حَكمین «بغیر ما أنزل الله» حكم كردند، حضرت این حكم را نپذیرفت و دستور ادامه حمله داد: «اسْتَعِدُّوا لِلْمَسِیرِ إِلَی‏ قَوْمٍ حَیارَی عَنِ الْحَقِّ. . . جُفَاةٍ عَنِ الْكِتَابِ نُكُبٍ عَنِ الطَّرِیقِ»؛ به جنگ كسانی كه نه خدا را می ‌شناسند نه پیغمبر را می‌ شناسند ادامه بدهید. 🔸 اینها اعتراض كردند و گفتند اولاً چرا حكمیت را قبول كردی، ثانیاً چرا به عهدت وفا نكردی، وقتی حكمیت را پذیرفتی چرا نقض عهد می‌كنی، ثالثاً چرا مدت گذاشتی ـ مدت یك‌ سال ـ این چند اشكال را طرح كردند. این اشكالات در خطبه ۱۲۵ پاسخ داده شد؛ فرمود اولاً ما حَكمیت تحمیلی را پذیرفتیم نه حَكمیت عادله را، ما كه گفتیم اینها دروغ می ‌گویند شما نپذیرفته‌ اید، شما حَكمیت را بر ما تحمیل كردید نه اینكه من پیشنهاد داده باشم یا بر اساس میل خودم قبول كرده باشم؛ اما رأی كه رأی مردم نیست! در مسائل الهی و دینی، رأی خدا و پیغمبر حجّت است. 🔸 ما كه نیامدیم رأی و اندیشه رجال را معیار قرار بدهیم. ما آمدیم قرآن را حَكم قرار دادیم: إِنَّا لَمْ نُحَكِّمِ الرِّجَالَ وَ إِنَّمَا حَكَّمْنَا الْقُرْآنَ»؛ ما كه نگفته ‌ایم هر چه حَكَم گفت درست است، گفتیم هر چه قرآن گفت درست است؛ منتها «هذَا الْقُرْآنُ إِنَّمَا هُوَ خَطٌّ مَسْتُورٌ بَینَ الدَّفَّتَینِ لَا ینْطِقُ بِلِسَانٍ وَ لَابُدَّ لَهُ مِنْ تَرْجُمَانٍ»؛ قرآن كتابی‌است، خب این كتاب یك ترجمان می‌ خواهد ـ كسی كه ترجمه می ‌كند به او ‌می‌گویند ترجمان نه مترجم. « لَابُدَّ لَهُ مِنْ تَرْجُمَانٍ» یك ترجمان می ‌خواهد بالأخره ـ و آن ترجمان هم باید مطابق برهان حكم بكند. ما هم مطمئن بودیم، ما هم اصل این مسئله را به عنوان جدال قبول كردیم نه به عنوان حِكمت، اینجا جای مراجعه به قرآن نبود برای این‌كه امامت من تثبیت ‌شده بود، به نقل پیغمبر تثبیت ‌شده بود، به امضای مردم تثبیت ‌شده بود، با مشورت اهل حل و عقد تثبیت ‌شده بود، اینها ظلم كردند به ما! 🔸 فرمود اینكه چرا من مهلت دادم برای این‌كه این هم مثل قرآن سر روی نیزه كردن نباشد. همین‌كه قرآن روی نیزه شد یك عده زود باورها و ساده ‌لوح ها پذیرفتند و ما هر ‌چه اصرار كردیم که این فریب است قبول نكردند. من مدت گذاشته ‌ام، تا «لِیتَبَینَ الْجَاهِلُ وَ یتَثَبَّتَ الْعَالِمُ»؛ 🔸 فرمود می ‌دانید بهترین مردم پیش خدا كیست. « أَفْضَلَ النَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ» ـ این همان سفارش به تقواست ـ « مَنْ كَانَ الْعَمَلُ بِالْحَقِّ أَحَبَّ إِلَیهِ وَ إِنْ نَقَصَهُ وَ كَرَثَهُ مِنَ الْبَاطِلِ وَ إِنْ جَرَّ إِلَیهِ فَائِدَةً وَ زَادَهُ»؛ فرمود فاضل ترین مردم پیش خدا كسی است كه عمل به حق پیشش محبوب باشد و حق ‌مدار باشد؛ و¬لو به سود مادی او نباشد، عمل به حق پیشش محبوب ‌تر از باطل باشد، گر‌چه باطل برای او سود آور است. 🔸 آن گاه فرمود شما هم كه حرف مرا گوش نمی‌ دهید: « لَقَدْ لَقِیتُ مِنْكُمْ بَرْحاً یوْماً أُنَادِیكُمْ وَ یوْماً أُنَاجِیكُمْ»؛ روزی با صدای بلند در جلسات عمومی سخنرانی می ‌كنم، یك روزی آرام و خصوصی با شما حرف می ‌زنم «فَلَا أَحْرَارُ صِدْقٍ عِنْدَ النِّدَاءِ وَ لَا إِخْوَانُ ثِقَةٍ عِنْدَ النَّجَاءِ!»؛ نه در مناجات مورد وثوقید، نه رازدارید و نه رادمرد هستید. خب گروهی كه نه رازدار باشد و نه رادمرد، علی را خانه ‌نشین می‌ كنند! فرمود شما وضعتان این است. این عصاره‌ ای از شرح خطبه ۱۲۵ نهج‌ البلاغه. [1] - سوره نحل آیه125 📚 خطبه های نماز جمعه تاریخ: ۱۳۷۹/۱۰/۰۹ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۸- پرسش بی‌پاسخ این است که چرا آمریکا کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟! ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۹- آیا پاسخی برای این پرسش دارید که چرا آمریکا کالای لوکس ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جمهوری سیزدهم؛ اقتضائات و احتمالات 🗓 سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ ⏰ ساعت ۱۴:۰۰ 📍 محل برگزاری: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، سالن اجتماعات مرکزی 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ‏۱۰- دلیل این که آمریکا کالای ایدئولوژیک صادراتی‌اش یعنی ‎ را به ‎ صادر نمی‌کند چیست؟ ✍ توئیت استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💢 ترجمه کتیبه نصب شده در حسینیه امام خمینی (ره) - ۹۹/۱۱/۲۹ 🔻 إنّما البَصيرُ مَن سَمِعَ فَتَفَكَّرَ، و نَظَرَ فأبصَرَ، و انتَفَعَ بالعِبَرِ ➖ امام علی (ع): بصير كسى است كه بشنود و بينديشد، ببيند و بينا شود و از عبرت ها بهره گيرد. 🔖 نهج البلاغه، خطبه ۱۵۳ 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir