eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
19.2هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
1.8هزار ویدیو
105 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹فقط نشستنِ به راه تو کمه/باید بلند بشیم برای تو همه/که چشم به راه تو تموم عالمه 🎼 آهنگ «به سوی موعود» درباره امام زمان(عج) با خوانندگی و آهنگسازی"علیرضا" 🌸 ولادت حضرت مهدی (عج) مبارک 🔻 صفحه علیرضا در اینستاگرام instagram.com/alirezamusic_ir اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✅ بقیة الله 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 از القاب برجسته آن ذات قدسی «بقیة الله» است؛ حالا یا چون است، مظهر «هو الباقی» است یا چون ﴿وَ أَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْكُثُ فِی الأرْضِ﴾[1] است، «هو البالقی» است یا چون موجودِ «عند الله»ی است: ﴿مَا عِندَكُمْ ینفَدُ وَ مَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ﴾[2] است؛ به هر تقدیر او است و شاگردانی که در دامنه این قلّه به سر می برند، آنها نه تنها سهمی از «بقیة الله»ی دارند، آنها ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ هستند! 🔸 تعبیر قرآن از جامعه فقها و علما و حکما و محققان این نیست که آنها عالِم هستند، چون خیلی ها عالِم هستند. تعبیر قرآن این نیست که اینها باقی هستند که در نهج البلاغه آمده است: «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهْر».[3] قرآن به همان دلیل که حرف اول و آخر را می زند، برای عالمان دین مقامی قرار داده است که گرچه به حسب ظاهر خبر است؛ ولی در واقع انشا است؛ یعنی بکوشید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ بشوید! ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ﴾، ﴿أُولُوا﴾؛ یعنی ﴿أُولُوا﴾، ﴿أُولُوا بَقِیةٍ ینْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الأرْضِ﴾،[4] نه تنها باقی باشید، نمیرید، نه تنها «بقیة الله» باشید، صاحب مُلک و مِلک بقا باشید! ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ باشید که غنی تر و قوی تر از ﴿أُولِی الأبْصَارِ﴾[5] است، قوی تر و غنی تر از ﴿أُوْلِی الألْبَابِ﴾[6] است، بقا مِلک شما باشد! می توانید را تصاحب کنید، این چه مقامی است؟ فرمود، چرا یک عده ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ نشدند؟ یک؛ چرا ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ به وظیفه شان عمل نکردند و جلوی فساد را نگرفتند؟ دو؛ ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ﴾، چرا ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ درست نکردند؟ چرا حوزه ای درست نکردند که «اولوا بقیة الله» مظهر «بقیة الله» شود، شاگرد «بقیة الله» شود، ولی «بقیة الله» شود، جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ شود؟ چرا چنین کاری نکردند؟! اگر چنین کاری کردند، چرا امکاناتی به آنها ندادند که جلوی فساد را بگیرند؟ ﴿فَلَوْلاَ كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِن قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِیةٍ﴾ که ﴿ینْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِی الأرْضِ﴾، نه تنها در یک شهر، در نتیجه شاگردان ولی عصر کسانی هستند که مظهر «هو الباقی» باشند، باشند و نائب «بقیة الله» باشند، در محدوده ولایت، ولی «بقیة الله» باشند، در حوزه شاگردان آن حضرت، جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ باشند که در اختیار آنها باشد، ماندنی باشند! این اصل اول. 🔸 جامعه ای ماندنی است که داشته باشد، فکری که با بنای عقلا و عرف و امثال آن است که اگر از محدوده شریعت بگذریم، به کشور چین و ژاپن برسیم، هم همین حرف هاست! این دیگر «بقیة الله» نیست، این دیگر ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ نیست، فرمود شما چرا جامعه ای نساختید که در آن ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ تربیت شود؟ صاحبان بقا بشوند؟ ﴿أُوْلِی الألْبَابِ﴾؛ یعنی لُب، مِلک اوست، ﴿أُولِی الأبْصَارِ﴾؛ یعنی بصیرت و بصیر بودن، مِلک و مُلک اوست، ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾؛ یعنی بقا مِلک اوست، دیگران را می توانند زنده نگه بدارند، کسی ولی بقاست که جلوی مرگ دیگران را بگیرد. ممکن است خود باقی باشد؛ اما نتواند جامعه ای را زنده کند، جامعه ای را نگه بدارد: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ هستند که مالک و مَلِک بقا هستند و می توانند جامعه را سر پا نگه بدارند، فرمود شما می توانید این باشید! این هم دو. اولاً فرمود شما تک تک در حوزه های شخصی بخواهید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ تربیت کنید، این مقدور نیست: نهنگ آن بِه که با دریا ستیزد ٭٭٭ ز آب خرد ماهی خرد خیزد[7] اگر بخواهید فکر نو؛ یعنی فکر عمیق علمی این را پیدا کنید، ناچار هستید ده ها سال، حرف های دیگران را جمع کنید، ؛ به عرض دیگران برسانید، ؛ تعامل متقابل بین شما و دیگران باشد، ؛ آن عُرضه را از خود داشته باشید که حق را از ناحق تشخیص بدهید، ؛ آن حق را تحقیق کنید به احق برسانید، ؛ تا بشوید باقی، ؛ بعد بشوید: ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾، ؛ تا بتوانید جامعه را زنده کنید. [1]. سوره رعد، آیه7. [2]. سوره نحل، آیه96. [3]. نهج البلاغة(للصبحی صالح)، حکمت147. [4]. سوره هود، آیه116. [5]. سوره حشر، آیه2. [6]. سوره بقره، آیه179 و 197. [7]. نظام، خمسه، خسرو و شیرین، بخش48. 📚 سخنرانی در همایش اساتید حوزه علمیه قم تاریخ: ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💥 از بین همه اخبار روزانه، کدام یک نقش بیشتری در تعیین آینده ایران و جهان خواهند داشت؟ 💯 «اخبار استراتژیک»، مهمترین اخبار و تحلیل‌های استراتژیک جهان را برای شما گردآوری می‌کند. 🔺 اخبار استراتژیک را از این رسانه دنبال کنید و به دیگران معرفی کنید. 🔹 اینستاگرام: ▫️ Instagram.com/StrategicNews_ir 🔹 تلگرام: ▫️ T.me/StrategicNews_ir 🔹 ایتا: ▫️ Eitaa.com/StrategicNews_ir 🔹 سروش: ▫️ Sapp.ir/strategicnews_ir 🔹 گپ: ▫️ gap.im/StrategicNews_ir 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/StrategicNews_ir 🔸 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شهید سلیمانی: یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و این انقلاب است. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📗 درگاه این خانه بوسیدنی است 📝 روایتی‌ جذاب و خواندنی از بانو “فروغ منهی” مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور، به قلم توانای خانم زینب عرفانیان ✅ این کتاب در جلسه ۹۱۰ کلبه کرامت در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۹ با حضور سرکار خانم فروغ منهی، مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی پور، سرکار خانم زینب عرفانیان، نویسنده کتاب و حجت‌الاسلام محمدمهدی بشیری از انتشارات شهید کاظمی، با حضور استاد حسن عباسی رونمایی شد. 🔗 لینک خرید کتاب: ▶️ ydac.ir/di599 💠 هم‌چنین می‌توانید سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع «یکی از آن سه نفر»، یادواره برادران شهید خالقی‌پور را در آپارات ببینید: ⏩ aparat.com/v/NiA1r 📚 انتشارات اندیشکده یقین | تلگرام | ایتا | سایت
✅ «جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه» 💬 آیت الله حائری شیرازی 🔸 خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمی‌کند، اما هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است! «جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمیرسد، رسالتش همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود. 🔸 بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد! نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است. جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. 🔸 فرق «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ فرض کنید ده لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری. 🔸 حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. مثلاً ده تا سیم است. در یکی‌اش برق است. تو میتوانی یکی‌اش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمی‌توانی بزنی. ورع هم یعنی همین. @haerishirazi استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ مرحوم زائر عباس تنگستانی مسن‌ترین رزمنده دفاع مقدس از شهر برازجان است. ۹۵ سال داشت و با برنو در جبهه‌ها می‌جنگید، به زور قانع شد که برنو را کنار بگذارد و سیمینف دست بگیرد. 💬 جمله معروفش این بود: در نوجوانی سرباز رئیس‌علی بودم حالا در کنار امام‌خمینی همچنان سرباز ایرانم. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهریه جالب دو پزشک جوانی که در نیمه‌شعبان ازدواج کردند 🔹 313 عمل جراحی رایگان برای نیازمندان اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
❌ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی، در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی، در روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، به دلیل کرونا شد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🍃امیرالمؤمنین علی عليه السلام 🔻لِحُبِّ الدُّنيا صَمَّتِ الأَسماعُ عَن سَماعِ الحِكمَةِ ، وعَمِيَتِ القُلوبُ عَن نورِ البَصيرَةِ 📙 غررالحكم، ح۷۳۶۳ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ فرهنگ جهانی 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 مستحضر باشید كه هم منتظران وجود مبارك حضرت فكر می‌ كنند و هم كسانی كه آن حضرت را ادراك كرده ‌اند و در مشهد و محضر آن حضرت قرار گرفتند جهانی می ‌اندیشند. دیگران بعدها به فكر تجارت جهانی افتادند، اما اسلام از هزار و چهارصد سال قبل به فكر بود. روزی كه اسلام آمد، جهانی بودن فرهنگ را مطرح كرد؛ فرمود﴿ذِكْرَى لِلْبَشَرِ﴾ نه عرب، نه عجم، نه مسلمان، نه یهودی، نه مسیحی، نه زرتشتی، نه ملت دیگر و نه نحله دیگر فرمود: ﴿وَ مَا هِی إِلاّ ذِكْری لِلْبَشَرِ﴾،[1] ﴿أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ﴾.[2] اگر بشریت مطرح است قرآن راهنمای اوست و سالار شهیدان در مقطع حساس یا مقاطع حساس كه مجلسین دولتین اموی بود یا بازار كوفه و مجلس شام بود همین كتاب را تلاوت كرده است. بنابراین صرف تلاوت برای آن نبود كه یك ثوابی ببرد، برای این بود كه مردم را به این كتاب دعوت بكند. 🔸 این كتاب را مطرح می ‌كند اگر ﴿یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا﴾ در آن هست برای آن است كه مؤمنین بهره می ‌برند، وگرنه او حرفش جهانی است! اگر دارد كه ﴿یا أَهلَ الكِتابِ﴾ برای اینكه گوشه ‌ای از بهره‌ ها نصیب پیروان ادیان دیگر می‌ شود، نه اینكه پیامش پیام مخصوص یك منطقه باشد. این کتاب هم برای برنامه‌ های محلی دستور دارد، یعنی حوزه اسلام؛ هم برای برنامه‌ های منطقه ‌ای دستور دارد، یعنی ؛ هم در سطح بین المللی دستور دارد، یعنی . آنها كه مسلمان ‌اند برای آنها دستور خاص دارد، آنها كه مسلمان نیستند ولی نحله الهی دارند مثل یهودی ‌ها و مسیحی ‌ها برای آنها دستور خاص دارد، برای آنها هم كه انسان ‌اند و هیچ دینی را نپذیرفتند دستور خاص دارد؛ این می‌ شود كتاب و جهانی! 🔸 وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) وقتی حضور و ظهور پیدا كرد طبق بیان نورانی حضرت امیر در نهج ‌البلاغه فرمود اهل عالم ملل متنوعه متشتته و گوناگون داشتند؛ بعضی ها موحّد بودند، بعضی ها ملحد بودند، بعضی مجسم بودند، بعضی مشبه بودند و وجود مبارك حضرت رسول (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) با همه این ملت ها و نحله ها در ارتباط بود.[3] وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) فرمود وقتی وجود مبارك ولی عصر (ارواحنا فداه) وجود مبارك حضرت ظهور كرد، همان كاری را كه رسول گرامی كرد همان كار را می ‌كند؛[4] یعنی جهانی می ‌اندیشید و هیچ منطقه ‌ای نیست مگر اینكه شهادت به توحید و شهادت به رسالت در آن منطقه حاكم است. فرمود وقتی حضرت ظهور كرد كل جهان می ‌شود موحّد و مسلم! حالا حكومت، است و البته ممكن است یك چند نفری زیرپوشش حكومت اسلامی جزیه بپردازند. بنابراین ـ ان ‌شاء ‌الله ـ به این سبك جهانی و به سمت و سوی جهانی بیاندیشید! [1] . سوره مدثر، آیه31. [2] . سوره بقره، آیه185. [3]. نهج البلاغه، خطبه 1؛«وَ اَهْلُ الاَرْضِ یومَئِذ مِلَل مُتَفَرِّقَة وَ اَهْواء مَنْتَشِرَة وَ طَرائِقُ مُتَشَتِّتة». [4]. كمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص351؛«... وَ أَمَّا سُنَّتُهُ مِنْ مُحَمَّدٍ ص فَیهْتَدِی بِهُدَاهُ وَ یسِیرُ بِسِیرَتِهِ». 📚 دیدار جمعی از دانشجویان با حضرت استاد تاریخ: 1387/05/04 @esratvtelegram استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: تی فور را به خاطر بسپار 🌹 یادواره شهدای T4 و شهید محمد مهدی لطفی نیاسر 🗓 جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۲۱:۰۰ 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؟ 🎬 قسمت دوم مجموعه مستند کلیپ های ( ‎ ) 🎤 مربوط به سخنرانی تاریخ ۷ اسفند ۹۹ 📽دریافت کلیپ با کیفیت FULL HD از آپارات 👈 m.aparat.com/v/RszEe ◀️ مشاهده در کانال جدال احسن در یوتیوب👈 youtu.be/eMWMxqX14vE کانال استاد حسن عباسی در ایتا👈 📡 @Hasanabbasi_ir کانال جدال احسن در ایتا 👈 📡 @jdale_ahsan _____________________ ۲۵_ساله_با_چین
⛔️ به دلیل وضعیت قرمز کرونا در تهران، فردا (پنج‌شنبه، 19 فروردین) جلسه کلبه کرامت برگزار نمی‌شود 🔹 اندیشه جویان محترم کلبه کرامت ! بدلیل اینکه ستاد ضد کرونا تجمعات را منتفی اعلام کرده است، برای رعایت مقررات، و برای سلامت شما خواهران و برادران عزیز، جلسه فردا یعنی پنج شنبه نوزدهم فروردین لغو شده است. لطفا مراقب خود و خانواده گرامی باشید و مقررات را رعایت فرمایید. با تشکر 💬 معاونت آموزش اندیشکده یقین @Andishkadeh_Amoozesh اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ازحق ترسیدن، تاحق توانستن 📌پیش بینی حیثیتی ناکامی گشایش برجام درفروردین ۱۳۹۴ 📌انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر 🗓 ۲۵ فروردین ماه ۹۴ ۹۴ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تاریخ استراتژیک جنوب آسیا 🔻 جنوب آسیا بیش از ۵۰۰۰ سال سابقه دارد. این ویدیو جزئیات آن تاریخچه را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه این منطقه متنوع با گذشت زمان تغییر کرده است. 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع از حق ترسیدن تا حق توانستن 🗓 ۲۵ فروردین ۹۴ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/vAUjAPEueh4 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/XW7Bi 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/541 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 📹 مشاهده‌ در گپ: ▫️ gap.im/HasanAbbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ویژه برنامه روز ملی فناوری هسته‌ای 🌹 با حضور خانواده شهید فخری زاده ➖ بررسی اقدامات ١+٤ و رفتارشناسی دولت در آستانه انتخابات 🗓 جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۱۶:۰۰ 📲 از: 🔹 اینستاگرام | یوتیوب | روبیکا | آپارات | گپ | سروش 🔸 پخش مستقیم صوتی | پخش مستقیم ویدیویی فهرست پخش زنده (Live) برنامه‌های استاد حسن عباسی را در آدرس زیر ببینید: sn.andishkadeh.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ «آنان که مأمور به تحول‌اند، اگر به قواعد عصر خویش پایبند بمانند، هیچ تحولی رخ نخواهد داد» انسان‌های انقلابی، قواعد عصر خودشان را بر هم می‌زنند.. 🔸 ۲۰ فروردین ماه، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز ملی فناوری هسته ای🌹 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
هنوز خیلی‌ها آوینی را نمی‌شناسند 🔸 آوینی متفکر و اندیشمند؛ و آوینی هنرمند و مستندساز که بیشتر در قاب معرفی شده، همه شخصیت شهید آوینی نیست. 🔸 بهتر است بگوییم که هنوز خیلی‌ها آوینی را نمی‌شناسند، چون زندگی آوینی خیلی معرفی نشده است، آزاداندیشی آوینی معرفی نشده است. 🔸 اینکه آوینی که بود و چه شد را خیلی‌ها نمی‌دانند. 🔸 یکی از خلأهای امروز برای الگوهای شخصیتی این باشد که چطور یک کسی مثل آوینی از یک نوع زندگی دیگر به یک نوع زندگی مطلوب و مناسب می‌رسد، یک نوع تطور و تحول شخصیت و تکامل شخصیت دارد. 💬 استاد حسن عباسی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ برشی از زندگی حسن روح‌الامین؛ چهره هنر انقلاب سال 98 🔸 20 فروردین؛ روز هنر انقلاب اسلامی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir