eitaa logo
هیئت لبیک
1.2هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
332 ویدیو
51 فایل
شماره تماس: ۰۹۱۵۳۰۴۹۸۴۸ - ۰۹۳۵۵۹۰۲۷۱۵ آدرس: مشهد مقدس- میدان شهدا- چهارطبقه - شهید مدرس ۴ - حسینیه هنر شماره کارت جهت دریافت نذورات: ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۵۶۳۹۰۱ به‌نام هیئت لبیک - بانک توسعه و تعاون
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🔸قاعده قیام 🎥 مأموریت حلقه‌های میانی در سیره اهل‌بیت(ع) 🔻 امام خمینی از عاشورا تجربه فعال ساخت و بر اساس آن فتوا داد. وظیفه ما را سیدالشهداء مشخص کرده است. در مرحله تجربه فعال ما باید کاری کنیم که دیگر آن اتفاق نیافتد؛ دیگر حسین‌بن‌علی (ع) به مذبح نرود. 🎙حجت الاسلام والمســلمین ⏰شنبه دهم شهریور ۱۴۰۳ حسینیه هنر @Heiat_Labbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «ای فتح مومنین » 🎙برادر ⏰شنبه دهم شهریور ۱۴۰۳ 🏷 حسیــنیه هــــــــــــــنر @Heiat_Labbayk
🏷 «حلقه های میانی و ماموریتشان در سیره اهل بیت(ع)» 🎙حجت الاسلام والمسلمین ⏰ شب سوم منبر آخر صفر- دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۲ 🔰هیئت لبیــــــک - حسینیه هنــــــــر مشهد 🔻در شب گذشته عرض کردیم که پیامبر (ص)، در دوره نهضت و بعثت خودش، دو رکن اساسی داشت. یکی کلمه توحید، که خلاصه همه دین و ارزش‌های دینی است و دوم، توحید کلمه است. که همان انسجام اجتماعی بر اساس توحید است. 🔺نقابت و عرافت در لغت به معنای کفالت کردن و ضمانت کردن هم هست. لذا رسول گرامی به نقبای خودشان فرمودند:«أنتم عَلی قومِکم بما فیهم کُفلاء...» شما بر آن گروهی که نقیب‌شان هستید، که معمولا همان قوم و قبیله‌شان بودند، کفیل اید. «...کَکفالت الحواریین لِعیسی بن مریم» درنتیجه نقیب کسی است که برای امام خودش مانند حواری برای عیسی است. 🔻با وجود این، رسول گرامی نمی‌خواهد یک جامعه و نظام نخبه سالار بسازد، بلکه در کنار این که پیامبر رسالتش را انجام می‌دهد برای مردم، اما این نقبا هم باید به تعبیری خیال پیامبر را از گروه‌شان آسوده کنند. این دقیقا جایی است که رابطه، عمومی و به تعبیری مردم سالار است اما دستگاه نقابت هم یک‌جور کفالت است. 🔺در ماجرای حَنظَلَة بن رَبیع و گریختن او از سوی امیرالمومنین به سمت معاویه، نقیب و عریف گروهش خانه‌اش را خراب می‌کنند. به تعبیری یک کسی وقتی خیانت می‌کند، هم‌ جناحی‌اش باید حکومت عدل را کمک کند. دیگران اگر بگویند، گفته می‌شود که انتقام باخت انتخاباتش را می‌گیرد. لذا جناح خودش باید بگوید که اشتباه کرده است. 🔻در نتیجه اینگونه می‌شود بین ، انسجام اجتماعی و ، جمع و وحدت ایجاد کنید. 🔺وقتی حکومت تشکیل شد، حق را با جماعت باید آورد، عدل را با وحدت باید آورد. در دوره حسین بن علی (ع) می‌توانی بگویی مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند اما در دوره نظام که امام مجتبی هست نمی‌توانی اینجور بگویی، زیرا تو در یک نظامی. این کشور چه کار کند؟ پس کل این امت را باید ببینی. لذا حق را باید با وحدتش و جماعتش بیاوری و این دوره نظام است. 🔻لذا ، امامت سخت تری است نسبت به . اینکه هم خلوص را بخواهی داشته باشی و هم انسجام و وحدت اجتماعی را، اتفاقا این کار را سخت می‌کند. 🔺حالا در بین این اجتماعی که شما می‌خواهید انسجامش را حفظ کنید طبیعتا انسان‌های ضعیف الایمانی وجود دارند که در نحوه برخورد اینگونه عمل کرد. 🔻اول اینکه بگویی همه بیایند که اینگونه خلوص را از دست می‌دهی و تا آخر هم باید باج دهی و در نهایت انسجامی هم که شکل گرفته از هم می‌پاشد. دوم اینکه بگویی ما حق را می‌گیریم و انسجام اجتماعی را نمی‌خواهیم. به تعبیری ما بسیجی ها تا زمانِ امام زمان نگَه‌ش می‌داریم. حالا هرکس خواست می‌آید و هرکس هم نخواست نمی‌آید. 🔺حالا چه کرد؟ یکی از راه‌هایش نظام کفالت یا نقابت است. ما باید در جناح اصلاح طلب هم برای انقلاب نقیب داشته باشیم. ما باید در صنف پزشکان، مهندسان، وکیلان و... نقیب برای انقلاب اسلامی داشته باشیم. نقیب آنها کسی است که سهم بیشتری از حرف‌ها را باور دارد، تدییر می‌کند و سرمایه اجتماعی دارد. و یکی دیگر از راه‌ها هم این است که آن جریانی که خودش را حق می‌داند بتواند موازنه‌های اجتماعی را درست کند. به تعبیری بتواند غلبه حجت و قبول امت را محقق کند. @Heiat_Labbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 «قبله آزادگان کربلا کربلا » 🎙برادر 🖌شاعر: حجت الاسلام مالدار ⏰شنبه دهم شهریور ۱۴۰۳ 🏷 حسیــنیه هــــــــــــــنر @Heiat_Labbayk
نشریه شماره ۴ هیئت لبیک.pdf
2.35M
📍 ۴ ویژه نامه صفر 🔴 جَیشُ مُحمَّد فاتِحونْ 🔻برای ، برای مظلوم، برای امامنا مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔻دنیاطلبی توجیه و بهانه‌ای برای باحسین نبودن 🔻پرچم، دار 🔻 همّ الحسین 🔻حلقه های میانی و ماموریتشان در سیرهٔ اهل بیت ٢٩ صفر ١۴۴۶، ١٣ شهریور ١۴٠٣ @Heiat_Labbayk
📸 گزارش تصویری 🔻شب سوم روضه آخر صفر    سخنران: حجــت الاسلام والمسلمین قنبریان مداحان: آقایان جواد مصطفوی - صادق میرزایی .           🏷 هیئت لبیک - حسیـــــــنیه‌هنر 📍 دوشنبه دوازدهم شهریور۱۴۰۳ ✅ @Heiat_Labbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✅ «آمدم ای شاه پناهم بده.... » 🎤 برادر . 📆 آخر صفر ۱۴۰۲ 🕌مسجدخاتم الانبیا 🏷حسینیه هنر (ع) @Heiat_Labbayk
🏷 «حلقه های میانی و ماموریتشان در سیره اهل بیت(ع)» 🎙حجت الاسلام والمسلمین ⏰ شب چهارم منبر آخر صفر- سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ 🔰هیئت لبیــــــک - حسینیه هنــــــــر مشهد 🔻در فرهنگ دینی، نقیب بیشتر در امور فرهنگی-سیاسی بروز می‌کند و عریف بیشتر در مسائل اقتصادی و خدمات‌ اجتماعی؛ ولو عریف ذیل نقیب قرار بگیرد. لذا در جریان اسلامی نقیب سرپرستی فرهنگی و فکری را بر عهده دارد و بر همین اساس سیاست، اقتصاد و... باید تابع آن باشند. 🔺حالا نقیب و عریف در جامعه جاهلی هم به نوعی بوده اما پیامبر آن را ارتقاء داده و به تعبیری این مدل را متناسب با نظام امت و امامت بازتولید کرده. نه اینکه در همان ورژن قومی، با تعصب‌های قبیلگی نگه داشته شود. گویی کوزه‌ای یک بار شکسته و دوباره ساخته شده است. البته همینطور که این مدل ارتقاء یافته است؛ امکان این هم وجود دارد که مجددا به دوره جاهلی برگردد. 🔻حالا می‌خواهیم به دوره نظام بپردازیم اما قبل از آن باید نیمْ نظام را بررسی کنیم. نیم نظام به این معنا است که نظام مستقر، یک دولت دیگری است اما شما می‌خواهید یک دولت برای خودتان در این نظام داشته باشید. به عنوان مثال، نظام مستقر، دولت عباسی است اما شما شیعیان می‌خواهید یک دولتی در دولت داشته باشید. این مدل به شبکه وکالت تعبیر می‌شود. 🔺لذا در دوره هارون الرشید وقتی که جاسوسان اخبار را منتقل می‌کردند؛ می‌گفتند که دو خلیفه است. دو بیت المال وجود دارد. هم برای تو خراج می‌آید و هم برای موسی بن جعفر(ع) که میزان آن هم کم نیست؛ لذا برای این امر، با هارون الرشید رقابت می‌کند که امام صادق(ع) شاگردانش را تربیت کرد و امام کاظم(ع) شبکه‌اش را تشکیل داد. 🔻عریف هم در دو قسمت مالی و خدمات اجتماعی خودش را در دو چهره نشان می‌دهد. اول اینکه توزیع منابع ثروت برای تحقق عدالت است که این قدم اساسی است. اگر جامعه این کار را نکند، با زکات، رزمایش مومنانه و یارانه، عدالت برقرار نمی‌شود. لذا اول فرصت‌های اقتصادی و منابعی که تولید ثروت می‌کنند باید برای همه مردم قابل دسترسی باشند. 🔺پس مرحله اول که قدم اساسی هم به شمار می‌رفت، تقسیم منابع بود. اما مرحله دوم توزیع درآمد است که این هم به عهده عریف است. در قدم دوم هم، زکات، خمس، مالیات و... گرفته می‌شود که با توزیع آنها، مشکلاتی حل شوند. 🔻در کنار این موارد، عریف جایی ایستاده که هم نهاد اجتماعی و مدنی است و هم اتصال به نظام امامت دارد. لذا یک منصب حکومتی ندارد و اتفاقا از خود مردم است و نقش لولا را ایفا می‌کند. حالا اینها در دستگاه عرافت امام است اما می‌شود همین‌ها در دستگاه جور باشد. یعنی این عریف‌ها که در دستگاه جور اسم دیگری دارند در راستای منافع نظام جور کار کنند. @Heiat_Labbayk
نشریه شماره ۵ هيئت لبیک.pdf
2.63M
📍 ۵ ویژه نامه صفر 🔴 جَیشُ مُحمَّد فاتِحونْ 🔻تکلیف نشناسی 🔻ظرفیت های 🔻هیئت نمونهٔ بارز 🔻حلقه های میانی و ماموریتشان در سیرهٔ اهل بیت ٣٠ صفر ١۴۴۶، ١۴ شهریور ١۴٠٣ @Heiat_Labbayk