eitaa logo
رضا حیدری
604 دنبال‌کننده
174 عکس
52 ویدیو
36 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔍نقد کتاب ؛ پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران 📚...کتابی با دستمایه قرار دادن شمس و مولوی با محتوای تصوف و در قالب رمان ترجمه میشود و ظرف پنج سال(از سال ۹۴ تا ۹۸)، نود و پنج بار تجدید چاپ میشود... دوباره این جریان شکل می گیرد و می آید و از عطش و بی خبری جوانان و حس معنویت گرایی آنان نهایت استفاده را می کنند... در طول تاریخ همواره در معرض آسیب بوده است چه بسیار بوده‌اند انسانهایی که در پی معنویت بودند اما در پی راه به بیراه رفتند و برای گریز از چاله ها به چاه ها افتادند... تزریق معنویت منهای دین به مخاطب، تصویرسازی ناهوشیار دینداری و عرفان بدون قیود فقه و الزامات عقیدتی فضایی است که جانمایه و درونمایه های داستان این رمان برای ذهن مخاطب نا آشنا با عرفان ناب ایجاد می کند و دور شدن چنین مخاطبین از آموزه های اصیل و مذهبی و دینی نباید دور از انتظار باشد. 📚 بخشی از کتاب اثر استاد رضا حیدری @Heydari_org
🔍نقدی بر رمان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران 📚این رمان با دستمایه قرار دادن شمس و مولوی و موضوع عشق با نقش آفرینی ۱۸ شخصیت نوشته شده است. رمان دو بخش دارد؛ یک بخش که حکایت کننده از وقایع تاریخی قونیه قرن سیزدهم میلادی (قرن هشتم قمری) است و ۱۶ شخصیت در مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرند، از جمله؛ مولوی و شمس... بخش دیگر کتاب کاملاً ساخته و پرداخته خیال و ذهن نویسنده است و در بوستون سال ۲۰۰۸ میلادی می گذرد و دو شخصیت 《 الا》 و 《عزیز》به تصویر کشیده می‌شوند... آنچه در هر دو بخش، خود را نشان می دهد ساییده کردن مرز عرفان و و کمرنگ کردن خط تمایز این دو در کنار بهره گیری سلیقه‌ای از آیات قرآن است که به نوبه خود ذهن مخاطب را از مفاهیم ناب دینی دور می‌کند. چنانکه خلط بحث های حق و غیر حق، یکی دیگر از آسیب‌هایی است که مخاطب ناآشنا با ظرائف علمی در معرض آن است؛ مثلاً هرچند همزیستی مذاهب و ادیان و صلح بین پیروان کیش ها و آیین های مختلف پسندیده است اما نباید با تکثرگرایی دینی ( ) اشتباه گرفته شود. 📚پی نوشت شماره ۴۶ کتاب اثر استاد شیخ رضا حیدری @Heydari_org
🔍نقدی بر رمان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه و از پرتیراژترین کتابهای چاپ شده در ایران 📚.. رمان دو بخش دارد؛ یک بخش که حکایت کننده از وقایع تاریخی قونیه قرن سیزدهم میلادی (قرن هشتم قمری) است و ۱۶ شخصیت در مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرند، از جمله؛ مولوی و شمس، هرچند انطباق کامل با تاریخ و واقعیتهای تاریخی ندارد اما به هرحال با مهارت داستان پردازی توانسته با جابجایی وقایع و تقدیم و تاخیر، جذابیت ایجاد کند... بخش دیگر کتاب کاملاً ساخته و پرداخته خیال و ذهن نویسنده است و در بوستون سال ۲۰۰۸ میلادی می گذرد و دو شخصیت 《 الا 》 و 《 عزیز》 به تصویر کشیده می‌شوند. 《 عزیز 》مردی است که آفریننده آن داستان ۱۶شخصیتی تاریخ نماست و 《 الا 》 زنی است که ویراستار آن داستان است. رفته رفته این دو، مخاطب را به خود جذب می کنند و داستان شمس و مولوی به حاشیه می رود. در مقام بررسی اجمالی کتاب باید گفت: در بخش داستان واقعی با تکثیر شخصیتها اولا؛ ذهن مخاطب روی شمس و مولوی متمرکز نمی شود و ثانیا؛ با به تصویر کشیدن شخصیت مولوی و شمس از منظرو عینک دیگر شخصیت ها، نقدها و خرده هایی نسبت به این دو به ذهن مخاطب القا میشود و در برخی موارد تحریفاتی به این دو نسبت داده میشود. ولی در بخش داستان تخیلی با تقلیل شخصیتها اولا؛ ذهن مخاطب روی "عزیز" و "الا" متمرکز می شود و ثانیا؛ با به تصویر کشیدن قصه فقط از عینک و نگاه آن دو، بویژه "الا" و نه خانواده او و سایرین، مخاطب را به فضایی می برد که حق را به "الا"می دهد و هیچگونه خرده ای بر او نمی گیرد بلکه گاهی با او همزاد پنداری می کند و این احتمال الگوسازی را بالا می برد . اگر با دقت به تقویت جانب آن دقت شود این اقدام حساب شده نویسنده، بیشتر خود را می نمایاند. وآنچه در هر دو بخش، خود را نشان می دهد ... 📚پی نوشت شماره ۴۶ کتاب اثر استاد شیخ رضا حیدری @Heydari_org
🎙از عصر که اخبار منتشر شد نگران تندرستی رئیس جمهور محترم کشورمان هستیم. از خدای متعال در شب ولادت حضرت رضا علیه آلاف التحیة و الثناء، سلامتی ایشان و همراهان را مسألت می کنم. 📌سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری پیش از شروع درس القواعد الفقهیه/ اهواز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
🎙مجاهد راه خدا، فاتح است. برای او حرکت در مسیر، رسیدن به هدف است. در نگاه قرآن و دین، مومن مجاهد هیچگاه خسران و ضرر ندارد.《 إحدی الحُسنَيین》 در انتظار اوست؛ يا به پیروزی می رسد و بر دشمن، غالب می شود که این یک نیکویی است و یا در این مسیر جان خود را از دست می دهد خب است که این هم یک نیکویی است. 🔻بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع نیروهای پایور و وظیفه سپاه به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان / اهواز ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ @Heydari_org
🔴 جهاد خدمت‌رسانی 🔹به هر تلاشی جهاد گفته نمی شود حتی به هر تلاش پسندیده و مثبت هم جهاد گفته نمی شود بلکه این مفهوم با قیود و لوازمی همراه است... 🔹در هر ساحتی که دشمن نقشه و اقدام داشته باشد مجاهد حضور پیدا می کند لذا نوعی توسعه در جهاد شاهد خواهیم بود... 🔍 مشروح سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در بزرگداشت را در پایگاه خبری خوزستان بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/201427/
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊 بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《احسان》۲- پایانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ادامه ۲) بررسی دلالت آیات بر قاعده مروری بر کیفیت استدلال به آیه ۹۱ سوره توبه ۲- ب) نقد بر استدلال به آیه ۹۱ سوره توبه * آیه مربوط به جنگ تبوک است و ارتباطی به بحث ما ندارد - رد اشکال -- تحلیل و بررسی دلالت آیه بر محل بحث و رد دلالت آیه * مفاد آیه نفی عموم است نه عموم نفی - رد اشکال برخی بحثهای تکمیلی در استدلال به آیه ۲- ج) استدلال به آیه ۶۰ سوره الرحمن - تحلیل و بررسی ۳- استدلال به حکم عقل -نقد و بررسی *قاعده احسان در قانون مدنی و قانون مجازات اسلامی *بحثی درباره قاعده *بحثی درباره اینکه محسن چه کسی است؟ ۴- استدلال به اجماع - نقد و بررسی *بحث پایانی در رد دلالت آیه ۹۱ سوره توبه به قرینه مقابله با آیه ۹۳ جلسه سی و دوم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ @Heydari_org
🔰ابونواس اهوازی و امام رضا ع 🎙‌شعری از ابونُواس اهوازی درباره علیه السلام برای شما بخوانم. نام اصلی این شاعر پر آوازه؛ حسن بن هانی حَکَمی است. گفته شده پدرش دمشقی و مادرش اهوازی بود و خودش هم در اهواز به دنیا آمده و در بصره رشد کرده و در بغداد مدفون است. از بزرگترین شعرای کلاسیک عربی است. البته عمده سروده های او تغزّل و شعر عاشقانه است در وصف خد و خال و خمر و... خلاصه اینکه شاعر آئینی سرا و مذهبی نیست. حیات او همدوره حیات امام رضا علیه السلام بوده و ظاهرا از او خواسته شده که در مدح امام شعری بگوید. در قالب ابیاتی اینطور نقل می کند که به من گفته شد که تو شاعر یکه تازی هستی و در و گوهر از شعرت می ریزد... 《فعلی م تَرکتَ مَدحَ ابن‏موسی‏ و الخصال التی تجمعن فیه‏》 چرا مدح و ستایش علی بن موسی را ترک کرده ای!؟ چرا خصلت های خوبی که در او جمع شده اند را بیان نمی کنی!؟ 《قلتُ لا استطیعُ مدحَ امام‏ کان جبریل خادماً لأبیه‏》 ابو نواس می گوید من به آنها پاسخ دادم من توان ستایش امامی را ندارم که جبرئیل امین خادمِ پدر او بوده است. با ادب جواب می دهد و با معرفت. گرچه عذر آورده برای مدح نکردن اما بالاترین مدح را گفته. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری خرداد ۱۴۰۲ انتشار به مناسبت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام @Heydari_org
🔴 اهواز همپای قم در قیام پانزدهم خرداد۴۲ 🎙همزمان با قیام مردم قم در پانزدهم خرداد ۴۲، منزل آیت الله العظمی بهبهانی در اهواز به کانون تجمع علما، بازاری ها و شخصیت های موثر تبدیل شد. ایشان با حضور علمای شهر، مصوب کردند که بازار اهواز از ۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطیل شود. همچنین دستور دادند که جمعیت زیادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژیم و در حمایت از امام شرکت کنند که البته ساواک مانع برگزاری آن شد... 📌بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری در سالگرد قیام پانزدهم خرداد/ اهواز ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 عدم ضمان الامین》۱ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۱) تقریر قاعده: ۱- الف) بیان اجمالی ماهیت قاعده ۱- ب) بیان نسبت مصادیق قاعده با مصادیق قاعده احسان از جهت نسب اربعه ۱- ج) بیان خلاصه ای از طرح بحث در کتب مختلف ۱-د) چرا نمی توان برای حجیت قاعده به قاعده احسان تمسک کرد؟ ۱- ه) بیان تفصیلی ماهیت قاعده ۲)بحثهای مقدماتی ۲- الف) بحث در مقام ثبوت است یا اثبات؟ ۲- ب) امانت در این بحث به مقابل غصب است یا خیانت؟ ۳)مدرک قاعده ۳- الف) کیفیت استدلال به آیات نقد و بررسی جلسه سی و سوم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ @Heydari_org
🔹سه ویژگی مومن علیه السلام در حدیثی فرموده اند: «الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، و پذیرش خیرخواهی كسی كه او را نصیحت نماید.» متن این حدیث را ابن شعبه حرانی در تحف العقول آورده و علامه مجلسی هم در بحارالانوار نقل کرده است. 🔍در خبرگزاری قرآن بیشتر بخوانید: https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3983391 برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری / تیرماه ۱۴۰۰ @Heydari_org
🔰منزلت علی بن مهزیار اهوازی 🎙‌امام جواد عليه السلام در نامه ای خطاب به علی بن مهزیار تعابیری دارند که نشاندهنده منزلت و علوّ مقام این راوی است. متن این نامه در کتاب 《الغيبة》شيخ طوسی آمده است و مرحوم مجلسی هم در کتاب 《بحار الأنوار》آن را ذکر کرده است: 《یا علیّ! أحسنَ الله جزاک و أسکَنک جنّته و منعک من الخزي في الدنیا و الآخرة و حشرک الله معنا. یا علیّ قد بَلوتک و خیرتک فی النصیحة و الطاعة و الخدمة و التوقیر و القیام بما یجب علیک. فلو قلت اني لم أر مثلک لرجوت أن أکون صادقاً فجزاک الله جنان الفردوس نزلاً فما خفي علی مقامک و لا خدمتک فی الحَرّ و البَرد، في اللیل و النهار فأسأل الله إذا جمع الخلائق للقیامة أن یحبوک برحمته تغتبط بها انّه سمیع الدعاء》.  امام می فرماید:《 تو را به خیرخواهی و نُصح و اطاعت و خدمت و وقار و انجام آنچه واجب است آزمودم، اگر بگویم مانند تو را در میان اصحاب ندیده ام، امیدوارم راستگو باشم 》. دعای ع برای او این است که: 《خداوند جزای اعمال نیک تو را بهشت برین قرار دهد》 در ابتدا و وسط و انتهای نامه، این دعا را دارد. امام در ادامه‌ی نامه می فرماید؛《 البته مقام تو بر ما پنهان نیست و خدمت تو هم پوشیده نیست که در سرما و گرما و شب و روز به واجبات قیام کردی》. لذا همانطور که نجاشی در رجالش ذکر کرده است: آن حضرت در بزرگداشت عنایت ویژه‌ ای داشته‌ اند. 🔍در خوزنا بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/202488/ 📌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری / دارالعلم آیت الله بهبهانی/ اهواز ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ @Heydari_org