eitaa logo
رضا حیدری
603 دنبال‌کننده
167 عکس
52 ویدیو
36 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹شناخت شهید نصرالله از رسانه 🎙از ویژگی های این سید جلیل القدر، تاثیرگذاری بر جامعه مخاطب بود.... روحیه جریان سازی و توان اقناع مخاطب و توان ایجاد برضد دشمنان با سخن و بیان خودش ... سید، را می شناخت و می دانست در دنیای امروز، غیر از تسلیحات و موشک و توان هسته ای یک چیز دیگری که کار می کند رسانه است ما گاهی شعار این را می دهیم ولی معنای آن را درک نمی کنیم او خودش به تنهایی یک رسانه تمام عیار بود... گاهی سخنانش نه فقط در لبنان یا محور مقاومت بلکه در ایران موج ایجاد می کرد و وارد ادبیات سیاسی می شد. او هنر استفاده از واژگان، تعابیر و کلمات و ایجاد گفتمان داشت. 🔻بخشهایی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در آیین بزرگداشت سید مقاومت، شهید سید حسن / دارالعلم آیت الله بهبهانی/ اهواز ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ 🌐 در خوزنا بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/209685/ @Heydari_org
🔸عقل و انسان 🎙حدیثی از ع منقول است: 《 حُسنُ الصُّورة جَمالٌ ظاهِرٌ ، وحُسنُ العَقلِ جَمالٌ باطِنٌ. نیکویی چهره، زیبایی آشکار و ظاهری است و نیکویی عقل، زیبایی پنهان و باطنی است》 زیبایی پنهان، دیده نمی شود مگر با رفتار انسان. اگر عقلِ انسان، فعال باشد، رفتار خوب از او سر می زند و اگر عقل تعطیل باشد و سرکوب، رفتار زشت از انسان بروز پیدا می کند. ، وجه امتیاز انسان و حیوان است چنانکه غرایز وجه اشتراک انسان و حیوان است. عقل قوه ای است که پروردگار برای کنترل غرایز به انسان هدیه داده است. عقل گاهی حسابگری می کند و معادلات ریاضی و هندسی را حل می کند که به آن‌ عقل نظری می گويند و گاهی تقبیح و تحسین می کند و خوب و بد را فهم می کند که به‌ آن‌ عقل عملی می گويند. خداوند عقل را با قدرت درک خوب و بد برای فرمانروایی بر سرزمین وجود ما عطا فرموده است تا عقل، غرایز و هوای نفس را کنترل و مدیریت کند اما وای به آن روزی که عقل در چنگال هوای نفس اسیر شود :《کم من عقل اسیر تحت هوی امیر؛ چه بسیار عقل هایی که اسیر هوای نفس هستند و زیر فرمانروایی آن》انسانی که تحت فرمانروایی غضب و شهوت و خودبرتربینی و نژادپرستی و جاه طلبی و ثروت اندوزی باشد چنین انسانی از حیوان و وحوش هم پایین تر خواهد رفت 《 کالانعام بل هم اضل سبیلا 》در مورد چنین بشری از هیچ کار وحشیانه و سبعانه او نباید تعجب کرد. این انسان مال یتیم را می خورد، کودک ضعیف را آزار می دهد، انسان بی گناه را می کشد. نمونه چنین انسان هایی را در تاریخ سراغ داریم... 🔻بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به مناسبت ولادت امام حسن عسکری ع ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ 🔍 در پایگاه خبری خوزستان بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/185159/
📣 اطلاعیه شروع درس تخصصی استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 🔷 درس تخصصی 🔸 زمان: یکشنبه و دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ 🔸مکان : دارالعلم آیت الله العظمی بهبهانی/ اهواز 📌شرکت برای عموم طلابی که پایه ۹ را به پایان رسانده اند آزاد است. ثبت نام همزمان با جلسات درس انجام می شود. شروع درس از ۳۰ مهرماه 🔊ضمنا شما می توانيد صوت درس های گذشته را از یکی از دو کانال زیر دریافت نمایید : @Heydari_org @alfaegh_heydari
رضا حیدری
📣 اطلاعیه شروع درس تخصصی استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 🔷 در
🔻با توجه به شروع درس در هفته جاری، صوت جلسه اول و دوم مربوط به اسفند ۱۴۰۱ که به بیان کلیات پرداخته است و مقدمه و درآمدی بر بحث محسوب می شود ارائه می شود:👇
قواعد فقیه ج 1 _1.m4a
21.4M
🔊 القواعد الفقهیة دوره جدید؛ جلسه ۱ استاد شيخ رضا حیدری 🔻‌موضوع: مقدمه و کلیات
القواعد الفقهية ۲.m4a
20.13M
🔊 القواعد الفقهیة دوره جدید؛ جلسه ۲ استاد شيخ رضا حیدری 🔻‌موضوع: ادامه مقدمه و کلیات
🔻محورهای بحث جلسه اول القواعد الفقهیة مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱-ارائه تعریفی از علم 《القواعد الفقهیة 》و تمییز آن از المسائل الفقهیه، المسائل الاصولیه، القواعد الاصولیه و... ۲-فوائد بحث از القواعدالفقهیه به ویژه قواعد مصطاده ۳- جایگاه بحث در نظام علوم مربوط به استنباط ۴-ضرورت بحث از القواعدالفقهیه به مثابه یک علم مستقل از فقه و اصول فقه و...
🔻محورهای بحث جلسه دوم القواعد الفقهیة مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱- پیشینه بحث از القواعد الفقهیه ۲-تقسیم القواعد الفقهیه به اعتبارات مختلف ۳-انحصار یا عدم انحصار القواعد الفقهیه در عدد معین ۴- کتب تالیف شده در بحث القواعد الفقهیه ۵-فهرست القواعد الفقهیه ۶- معرفی کتب مورد استفاده در درس ما
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سند پیشتازی ما 🔊بشنوید اعلامیه آیت الله العظمی سید علی بهبهانی بر ضد رژیم اشغالگر قدس، در پی جنایات صهیونیستها در جنگ شش روزه با مسلمانان و تقبیح ارتباط دولت ایران با اسرائیل در اوج خفقان سال ۱۳۴۶ش=۱۳۸۷ق سند پیشتازی ما خوزستانی هاست. 🔻به روایت حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در آیین بزرگداشت شهید نصرالله / دارالعلم آیت الله بهبهانی/ اهواز ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ @Heydari_org
⛔️ نماز جمعه اجباری ✍ با صرف نظر از اشکالات و بحثهای فقهی و حقوقی و نگارشی، درباره اینکه قاضی یک نفر را 《 محکوم به شرکت در نماز جمعه 》 کند و حضور او توسط امام جمعه گزارش شود، به نظر نمی رسد این قبیل اِعمال سلیقه ها فایده ای در راستای تقویت نهاد یا محبوبیت امام جمعه یا حتی تنبه آن فرد داشته باشد اما اطمینان دارم که؛ در افکار عمومی و نزد گروه‌های مختلف اجتماعی چیزی جز تنقیص نمازجمعه، کاهش محبوبیت امام‌جمعه، افزایش لجاجت و تقابل مردم با حاکمیت، دین‌گریزی و دین ستیزی را رهاورد ندارد. لذا آسیبی که چنین اقداماتی بر پیکره نماز جمعه و جماعت مسلمین می زند هیچ دشمنی نزده است. و سکوت آن امام‌جمعه و سایر ائمه جمعه هم مزید بر علت است. رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ 📝 پاسخ مکتوب حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به پرسشی درباره بررسی متن که در فضای مجازی پربازدید شده است. @Heydari_org
🔹۱۳ آبان در تاریخ 🎙 روز در تاریخ و روزشمار انقلاب اسلامی ایران یادآور سه حادثه مهم است: یکی در سال ۴۳، دیگری در ۵۷، و سومی در سال ۵۸. ●یک؛ حادثه‌ تبعید امام راحل در سال ۴۳. این تبعید در پی اعتراض امام بر ضد تصویب كاپیتولاسیون بود كه باهدف حفظ امنیّت مأموران آمریكایی در ایران و مصونیّت قضایی برای آنها بود. امام در سخنرانی روشنگرانه خود شدیدترین حملات را به دولت وابسته شاه و دولت امریکا داشتند. ●دو؛ حادثه‌ كشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷. این دانش آموزان که به دانشجویان معترض دانشگاه تهران ملحق شده بودند هدف گلوله ماموران دولت وابسته به آمریکایی قرار گرفتند و کشته شدند. برای بزرگداشت این شهدا، آن روز به روز دانش آموز شهرت پیدا کرد. ●سه؛ حادثه‌ تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۵۸. در آن روز عده ای از دانشجویان پیرو خط امام با محاصره سفارت امریکا در تهران و وارد شدن به آن محل، اسنادی از جاسوسی و فتنه انگیزی و نوطئه دولت امریکا در ایران را به دست آوردند و نزد مردم آشکار شد که نمایندگان امریکا در پوشش سفارتخانه مشغول جاسوسی اند. لذا این روز به روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت. هر سه حادثه به شکلی مستقیم یا غیرمستقیم مربوط میشود به دولت استکباری امریکا. 🔻بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع نیروهای پایور و وظیفه سپاه / اهواز ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ 🔍 در پایگاه خبری خوزستان بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/186895/
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 اقدام بر ضرر 》 حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۱) تقریر قاعده اقدام بر ضرر: ۱- الف) بیان تعریفی از قاعده اقدام بر ضرر ۱- ب) بیان تعریف به بیان های دیگر ۱- ج) ذکر مثال ۲- مدرک قاعده ۳) اجرا و تحقق قاعده ۳- الف) شرایط اجرا و تحقق قاعده ۳- ب) اثر اجرای قاعده در دعاوی حقوقی و کیفری ۳- ج) استناد مستقیم به قاعده ۴) تقابل قاعده با سایر قواعد ۵) بیان مثال‌هایی برای تطبیق قاعده جلسه سی و ششم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 اقدام بر ضمان 》۱ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۱) تقریر قاعده اقدام بر ضمان: ۱- الف) بیان مقدمه ای درباره عقود معاوضی ۱- ب) اقدام بر ضمان ۱- ج) این قاعده از مدارک قاعده مایضمن دانسته شده ۲) مدرک قاعده ۲- الف) تقریر پرسش اصلی : آیا اقدام بر ضمان می تواند مستند ضمان باشد؟ ۲- ب) بیان پرسشهای فرعی برای یافتن پاسخ به پرسش اصلی ۲- ج) نظریات در پاسخ به پرسش اصلی: نظریه اول: اقدام بر ضمان نمی تواند مستند ضمان باشد. نظریه دوم: اقدام بر ضمان، دلیل مستقل بر ضمان است. نظریه سوم: اقدام بر ضمان، موجب رفع مانع ضمان است. جلسه سی و هفتم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۱۳ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ @Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حکم قاضی به حضور در نماز جمعه، صدای اژه ای را هم درآورد. موضع انتقادی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ را در ویدئوی بالا ببینید👆 این ویدئو در خبرگزاری رسمی قوه قضائیه منتشر شده است : https://www.mizanonline.ir/fa/news/4802291 🔸موضع استاد حجت الاسلام رضا حیدری در تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ در پاسخ به پرسشی درباره دستور قضائی که بر اساس آن فردی به رفتن نماز جمعه محکوم شده بود را از لینک زیر بخوانید: https://eitaa.com/Heydari_org/1071
💠 مناقب زینب در سروده های عمان 🎙یک جمله معروفی هست که حتما در محاورات شنیده اید: "تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل" این ضرب المثل در اصل، مصراع دوم این بیت عمان سامانی است: من از مفصل این نکته مجملی گفتم/ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. حالا بینید این شاعر وقتی می خواهد حضرت سلام الله علیها را به صورت مجمل تصویرگری کند چه می گوید، این طور سروده است: زن مگـو مرد آفرین روزگـار زن مگو بنت الجلال اخت الوقار زن مگو خاک درش نقش جبـین زن مگو دست خدا در آسـتـین حقا که باید حدیث مفصل بخوانیم از این مجمل؛ زینب را محور حماسه می داند، ظرفیتهای بزرگ روحی او را بیان می کند، او را دست خدا معرفی می کند، او را مربی مردان مرد، مایه توسل اهل راز و نیاز نشان می دهد که عرفان و حماسه را بهم آمیخته...شاعر، جنسیت را کنار زده و نشان داده که در مسیر کمال، آنچه مهم است انسانیت است. این زن را از مردان روزگار، مردتر می داند.  پی نوشت: 🔸بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین / سال ۱۳۹۶ ش. 🔸 میرزا نورﷲ بن میرزا عبدﷲ بن عبدالوهاب، ملقب به «تاج الشعراء» و متخلص به «عمان» از شعرای پرآوازهٔ آیینی در نیمهٔ دوم سدهٔ ۱۳ و اوایل سدهٔ ۱۴ هجری است که به سال ۱۲۵۸ قمری در سامان به دنیا آمد و به سال ۱۳۲۲ قمری در سن ۶۴ سالگی در زادگاهش درگذشت. او صاحب دیوانهایی از جمله مثنوی «گنجینه اسرار» با موضوع حماسه و عرفان کربلا است و شهرتش به سبب همین مثنوی است. @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 اقدام بر ضمان 》۲ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: مروری بر بحث های گذشته( الف- تقریر قاعده اقدام بر ضمان. ب- مدرک قاعده ) ۳- نظر امام خمینی ره درباره اقدام ۳- الف) تقریر برهانی قاعده ۳- ب) نقد ایشان بر کبرای برهان ۳- ج) نقد ایشان بر آنچه از عبارت شیخ طوسی استظهار شده ۳- د) تبیین نظر امام درباره تبدیل ید مالکیت به غیر مالکیت ۴- تبیین اشکالات شیخ انصاری بر قاعده در ضمن بحث از ما یضمن و ما لا یضمن/ مناقشه امام خمینی در موارد نقض و مثال‌های شیخ ۵- جمعبندی ؛ آیا اقدام بر ضمان می تواند مستند ضمان باشد؟ جلسه سی و هشتم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۱ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ @Heydari_org
🔹 اُمة إقرأ لماذا لا تقرأ 🎙لماذا اُمة إقرأ لا تقرأ 《امتِ بخوان》 چرا نمی خواند!؟ این عنوان یک یادداشت در مجله چاپ لبنان بیروت بود اواخر دهه هشتاد شمسی . ما امت بخوان هستیم از نظر این نویسنده. ما امت آن پیامبری هستیم که وقتی مبعوث می‌ کند اول کلامی که پروردگار با او می گوید بخوان است؛ 《اقرا باسم ربك الذي خلق》 حالا اين پیامبری که با بخوان ارتباطش با عالم غیب برقرار شد و این پیامبری که معجزه اش نه شکافتن نیل، نه زنده کردن مردگان، نه سرد شدن آتش، که معجزه اش کتاب است پیامبری که پروردگار در همین کتابش وقتی دستور می دهد، وقتی قسم می خورد وقتی با مردم سخن می گوید به قلم قسم می خورد به جوهر قلم به کلماتی که از قلم تراوش می کند قسم می خورد 《ن والقلم و ما یسطرون 》 خیلی باید این امت، امت اهل قلم و کتاب و بخوان باشند. این امت در طول تاریخ در این پانزده قرن، هرجا اهل کتاب بودند اهل قلم بودند اهل بخوان بودند اهل بنویس بودند رشد کردند. هرجا از اینها دور شدند عقب ماندند.... 📌سخنرانی استاد رضا حیدری در مدرسه علمیه امام جعفرصادق ع اهواز به مناسبت هفته و ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ @Heydari_org
🔸مراقب شبه علم باشیم 🎙یک بلایی دنیای معاصر ما با آن مواجه است. قبلا هم بوده اما حالا بیشتر است به مدد فضای مجازی و آن عبارتست از ! ...شبه علم یعنی چیزهایی که وقتی نگاه می کنی رخت و لباس علم را دارد کت و شلوار علم دارد قبا عمامه ی علم دارد اما اگر این رخت و قبا را از تن او در آوردی خبری از علم نیست. پوک است. خیلی خطرناک اند. آدم هیچ علم نداشته باشد بهتر است از اینکه شبه علم مصرف کند. چون وقتی شبه علم مصرف کند آن سیری کاذب به وجود می آید وقتی به یک عالم هم رسید نه فقط عطش کسب علم ندارد بلکه در مقابل آن عالم قیافه هم می گیرد. مصرف شبه علم در میان ما کم نیست. مصرف ما بالاست. باید تلاش بکنید شاخص علم و شبه علم را پیدا کنید... علوم حوزه سراسر علم است اما اگر اینها قاطی شد با یک سری مطالب دیگری که مربوط به حوزه نیستند مربوط به جاهای دیگری هستند آرام آرام از دل اینها هم می‌تواند شبه علم بیرون بیاید... شبه علم هیچ قابل اثبات نیست. شبه علم را هیچ دانشمند آن علمی نمی پسندد اما عوام الناس می پسندند خوش‌شان می آید...یکی از موانع مطالعه، سیری های کاذب ناشی از شبه علم هاست. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مدرسه علمیه امام جعفرصادق ع اهواز به مناسبت هفته و ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 بحثی در 《 جبران ارزش پول 》 حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۱- بیان مقدمه ای درباره معنای کاهش ارزش پول ۲- تنقیح محل بحث فقهی و بیان فروعات ۳- جرا یا عدم اجرای قاعده اقدام بر ضرر و اقدام بر ضمان در موارد غصب و غیرغصب و تسامح در ادای دین یا ادعای اعسار ۴- آیا پول مثلی است یا قیمی یا شی‌ء ثالث تعریف مثلی و قیمی شرعی است یا عرفی؟ ثابت است یا متغیر در گذر زمان؟ ۵- خاستگاه پول جدید ۶-انواع عناوین عرفی که موضوع احکام شرعی است جلسه سی و نهم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊بشنوید ( ۲ دقیقه) ⁉️چیستی پول 🎙ما باید ببینیم ماهیت بانک، ماهیت پول جدید، ماهیت تورم چیست؟، ربا را می دانیم که چیست! بعد متوجه می شویم که آیا جدید مثلی است یا قیمی؟ یا آنطور که گمان می کنیم و به زعم ما نه مثلی و نه قیمی است. اصلا پول مال نیست. پول جدید، اعتباری است که با آن می توان مال را دریافت کرد... تا ندانیم تورم ضعیف چیست، تورم شدید و ابر تورم چیست؟ ... اقتصاد خُرد چیست و اقتصاد کلان چیست؟ تبدیل می شویم به کسانی که صرفا مطالب دنیای جدید را سعی کنند با مباحث و واژگان سنتی تطبیق بدهند و ببینند این با آن چه نسبتی دارد و این ما را از روح شریعت، از مقاصد شریعت دور می کند. 📌برشی از سخنان استاد رضا حیدری درباره ماهیت شناسی پول جدید ۱۴۰۳/۰۸/۲۸ @Heydari_org
🔰کلاه از سر عقل می افتد... 🎙درباره زهرای اطهر سلام الله علیها اگر بخواهیم سخن بگوییم باید بدانیم که میخواهیم راجع به یک کسی سخن بگوییم که هم وجودی آسمانی دارد و هم وجودی زمینی. زهرای اطهر ولی ای است از اولیای خدا و مقامی نزد پروردگار و در آسمان و نزد قدسیان دارد که آن مقام را جز در میان انبیاء و امامان و اولیای بزرگ خدا نمی توانیم جستجو کنیم. درباب تحلیل شخصیت زهرای اطهر س هیچکس جز معصوم و کسانی که عالم به علومی هستند که پروردگار آن علوم را مستقیما داده باشد، نمی تواند سخن بگوید و ما هرچه می گوییم باید از کلمات آنها بگوییم و از زاویه نگاه آنها نگاه کنیم. کلاه از سر عقل می افتد اگر بخواهد به بلندای قامت فضیلت و شانیت و مقام و منزلت زهرای اطهر س نظر بیفکند. بانویی که نزد پروردگار مقام ولایت، عصمت و علم داشته باشد، در شمار "راسخین فی العلم" باشد مقام کسی که در شمار محدَّث ها باشد - کسانی که فرشتگان با آنها حدیث میگویند و از سوی پروردگار برای آنها پیغام می آورند - این مقام، مقام اولیاء است... وقتی میگوییم ولی، یعنی کسی که صاحب مقام ولایت است، این مقام گاهی ملازم است با مقام نبوت و امامت و گاهی نیست. اینطور نیست که هر که ولی است حتما باید نبی یا امام باشد. مفهوم ولایت به گونه ای است که کسی که نبی یا امام است لزوما ولی هم هست و باید قبل از آن به مقام ولایت رسیده باشد اما ممکن است کسانی به مقام ولایت رسیده باشند اما نبی و امام نشده باشند. 🔺برش اول از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در ناحیه مقاومت امام علی ع اهواز. ۱۳۹۸ @Heydari_org
💠مقام فاطمه س 🎙اگر پروردگار، مریم را برگزید، و او را تطهیر کرد《يَا مَرْيمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ》، باید بدانیم که مراتب تطهیری که خداوند نسبت به فاطمه زهرا س و اهل بیت دارد بالاتر و برتر است لذا در آیه خطاب به آنها فرموده است ؛《 یُطهّرکم تطهیراً 》... اگر برای مریم یکبار جبرئیل آمده باشد که فرمود 《 ارسلنا الیها روحنا فتمثل لها بشرا سویا 》(اگر مراد از روحنا را جبرئیل بدانیم ) برای فاطمه سلام الله علیها بارها آمد که در کافی فرمود؛《 کان یاتیها جبرئیل》و تسلیت می گفت و آموزه‌ها و اخباری از آینده را می گفت.نبی نیست به معنای مصطلح آن، اما ملهَم است محدَّث است میزبانِ فرشته است میزبانِ ملَکِ مخصوصِ وحی است. این مقام، مقام بزرگی است. اگر مريم سرآمد زنانِ زمان خود بود، فاطمه عليها السلام سرآمد زنان در طول تاريخ است... 📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری/ حمیدیه ۱۴۰۳/۰۹/۱۴ @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔰 ۱۶ آذر 🔹این روز، درتاریخ ما یادآور به خون غلطیدن سه دانشجو ( مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) است که در دانشگاه تهران، به سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و از سرگیری روابط رژیم طاغوتی ایران با بریتانیا اعتراض کردند. 🔹 ۱۶ آذر یعنی روز فریادِ دانشجو بر ضد امریکا و سلطه. روز "نه گفتن" به استکبار و کودتا. 🔺سخنان حجت الاسلام استاد رضا حیدری در جمع دانشجویان بمناسبت - آذر ۱۳۹۹ 🔍ادامه سخنان را از لینک زیر بخوانید: https://eitaa.com/Heydari_org/621
🔹پرسش‌های پیدا و پنهان در حوزه زنان 🎙پیام آیه 《یستفتونک فی النساء》 این است که: درباره زنان پرسشهایی در سطح جامعه مطرح است، ابهامهایی هست، مردم می خواهند موضع دین را درباره مساله هایی در حوزه های اقتصادی و مالی زنان، حوزه های اجتماعی زنان، حوزه های جسمی و ازدواج و طلاق و ارث و سایر حوزه ها بدانند. خب دین و پیامبر که نماد و سخنگوی دین است تغافل و تسامح کند و ندیده و نشنیده بگیرد یا به میدان بیاید و پاسخ دهد؟ کار قرآن، دومی است. قرآن با مشکل مواجه می‌شود آن را به مساله تخفیف می دهد و بعد آن را به مساله های ریزتر تبدیل می کند و پاسخ می دهد و حل می کند. ابایی هم ندارد. مرحوم استاد مطهری آن شهید راه اندیشه و فکر، مشکلات جامعه را می دید لذا در پاسخ به مقالات مندرج در مجله زن روز در بحثهای حقوقی زنان به میدان آمد و مستند و مبسوط پاسخ داد و نظام حقوق زن در اسلام را تبیین کرد و از سال ۵۴ تا حالا اين کتاب قابل استفاده و قابل توصیه است. امروز در جامعه ما چه مشکلاتی در حوزه زنان وجود دارد؟ چه پرسشهایی درباره زنان مطرح است؟ در میدان‌های حقوقی، اجتماعی، شرعی، سیاسی و ...خب چه کسی باید این پرسشهای پیدا و پنهان را پاسخ دهد؟ اگر در بخشهای فرهنگی و نهادهای متولی امر دین و فرهنگ کم کاری و تسامح شود و مشکلات فرهنگی حل نشوند در همان عرصه فرهنگ متوقف نمی مانند بلکه به عرصه اجتماعی کشیده می شوند و به عنوان آسیب و معضل اجتماعی خود را نشان می‌دهند و دشمن هم به راحتی بر موج مشکلات فرهنگی سوار می‌شود و بحران های اجتماعی خاص با هدف برهم زدن امنیت انجام می دهد. لذا هزینه کردن مالی در آموزش و پرورش و در فرهنگ، سرمایه گذاری است و اگر هزینه نکردیم باید بیش از آن را در برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و هزینه کنیم. نمی شود کار فرهنگی نکرد و منتظر اقدامات سرهنگی ماند. 🔍 در خبرگزاری قرآن( ایکنا) بیشتر بخوانید: https://iqna.ir/00HqEv 📌 کانال استاد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
💠 علائم ظهور و حوادث شام ⁉️ پرسش: درباره که در فضای مجازی و برخی منبرها و حتی گاهی تلویزیون مطرح می شود آیا اساسا این قبیل علائم قابل اعتمادند؟ و آیا می تونیم آن علائم را بر حوادث اخیر تطبیق دهیم؟ 🎙پاسخ: آنچه باید بدانیم این است که؛ این علامتها و نشانه هایی که گفته می شود و گاهی به کتب روایی هم نسبت داده می شود برخی به نقل از معصوم نیامده اند یعنی آن کتاب روایی، اینها را به معصوم نسبت نداده است بلکه به اصحاب آنها یا اشخاص دیگر نسبت داده... و آن دسته که به معصوم نسبت داده شده هم عمدتا ضعف سندی دارند یعنی راوی های آن، افراد موثقی نیستند و نمی توانیم به آن روایت به عنوان کلام معصوم اعتماد و استناد کنیم. اگر بخشی را بیابیم که ضعف سندی ندارد و قابل اعتماد است معمولا ضعف دلالت دارد یعنی با عقاید مسلم شیعه سازگار نیستند یا با تاریخ ناسازگارند یا با یکدیگر در تعارضند یعنی یکی می گوید چنین و دیگری می گوید چنان. و اگر روایتی این مشکلات را نداشت معمولا مبهم و مجمل است و ما را به داده مهمی دسترسی نمی دهد... حالا اگر بر فرض روایتی که حاوی علائم ظهور است ضعف سندی و دلالی نداشت و به بیان دیگر ما از سرجمع روایات، یک سری علائم قابل اعتمادی را یافتیم آیا می توانیم آن علائم را بر حوادث و افراد تطبیق دهیم؟ مثلا بگوئیم چنین شد، چنان شد، این است، فلان آن است؟ خب این قبیل تطبیق ها مستند و روشمند نیست و قابل دفاع نیست... لذا باید به شدت پرهیز کنیم از این قبیل بحث ها. این قبیل صحبت‌ها، ارزش علمی ندارند بگذریم از آثار مخربی که در جامعه به وجود می آورند... ✅ پاسخ استاد رضا حیدری به پرسش یکی از طلاب در حاشیه تدریس/ اهواز ۱۴۰۳/۰۹/۱۸ @Heydari_org