eitaa logo
رضا حیدری
598 دنبال‌کننده
160 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 ابوذیه در رثای عباس 🎙در رثای حضرت عباس علیه السلام، یک ابوذیه دلنشین برای شما بخوانم. ابوذیه یك قالب ویژه شعر عرب است با زبان محلی. متشکل از سه مصرع با یك قافیه كه هركدام به یك معنای متفاوت هستند هر چند در تلفظ به یك شكل اند. مانند 《وجودک》 در این شعر: رايي و رايتي و عزمي وُجودك عضیدی و افخر اببأسك و َجودك انفضخت هامتك لجلي وَ جودك عله ازنودك جره من غصب مايه شاعر خطاب به حضرت عباس ع و شاید از زبان امام حسین ع یا ام البنین س یا شخصیت دیگری می گوید: عقل وپرچم و اراده ام وجود توست .《جودک》 بخشی از کلمه وُجودک بمعنای 《بودن تو》است و 《واو》 مضموم است. بازوی من هستی و افتخار می کنم به شجاعت و کرم و جود تو.《جودک به معنای 《کرم تو 》و بخشش تو است و 《واو》 مفتوح، عاطفه است . سر تو برای من شکافته شد و مشک تو .《جودک 》 به معنای 《مشک تو》 است و 《واو》 مفتوح، عاطفه است. آب آن به اجبار بر بازوانت جارى شد. 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا حیدری ۹۹/۱۱/۰۸ @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔴 شناختهای چهارگانه برای درک خطر اسرائیل برای درک خطر صهیونیسم و تحلیل دقیق جنایتهای اسرائیل باید در چند زمینه شناخت داشته باشیم: ۱- شناخت پیشینه و تاریخچه قوم بنی اسرائیل: رفتار آنها با انبیای خودشان و رفتار‌ آنها با پیامبر اسلام ص. بهانه جویی های آنها در برابر انبیای مبعوث شده در میان خودشان و فتنه انگیزی های آنها در برابر پیامبر اسلام ص. ظلمها و تعدی ها و سوء معاشرت آنها با مردمی که در هر سرزمینی با آنها زیسته اند و ... منبع این شناخت، آیات قرآن و گزارشات معتبر تاریخی و برخی گزارشات موجود در متون مقدس خودشان است. ۲- شناخت ویژگی های شخصیتی بنی اسرائیل: اینکه خصلت‌های نژادی این قوم که در فرد و جامعه آنها یافت می شود و می توان از آن به عنوان ویژگی های شخصیتی آنان نام برد چیست؟ اینکه ضد ارزش‌هایی مانند حسادت، خودبرتربینی، نژادپرستی، پول دوستی، قدرت طلبی، جادوگری و... تا چه حد در میان آنها نهادینه شده! این شناخت گرچه حسی نیست اما چون از رهگذر بررسی گزارشات تاریخی و نیز مشاهدات عینی رفتارهای آنها به دست می آید لذا حدسیِ قریب به حس است. ۳- شناخت آرمان‌ها و اهداف سیاسی آنها: اینکه اهداف جهانی آنها چیست و در صد سال اخیر چگونه در قالب آن اهداف را دنبال می کنند و به هر قیمتی دنبال آن هستند و برای تحقق آن شیطنت و خباثت می کنند. این شناخت از مطالعه و تحلیل اظهار نظرهای شخصیت‌های سیاسی آنها و بیانیه های رسمی و غیر رسمی به خوبی به دست می آید. ۴- شناخت مبانی فکری آنها: دیدگاه آنها درباره خدا، جهان، انسان، معاد، فرجام جهان. پایه ها و بنیان های دینی که به صورت مستتر یا مصرّح در کتابها و متون مقدس آنها موجود است که عمدتا تحریف شده هم هستند. این متون و این برداشتها از متون، عقبه تئوریک برای آنها درست می کند و توجیه کننده بسیاری از جنایت‌های آنها خواهد بود. با این شناخت، درک خواهیم کرد که چگونه کارکرد نهاد دین، برای جلوگیری از جنایات مختل شده است بلکه دین نزد آنها به عنوان پشتوانه پنداری جنایات عمل می کند. این شناخت از مطالعه و تحلیل متون مقدس آنها به ویژه فرجام شناسی آنها و اظهار نظرهای ناشی از آینده پژوهی های آنها به دست می آید. همچنین از آیات قرآن و برخی روایات اسلامی می توان کمک گرفت.‌ ‌🔻برگرفته از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در جمع طلاب دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز/ نشست بصیرتی ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ @Heydari_org
🔻خرافات در 🔍پرسش: در فضای مجازی، متن هایی منتشر شده که در آن توصیه شده؛ 《 اول ماه صفر، خونریزی یا شکستن تخم مرغ و صدقه دادن و دود کردن اسفند و فلان دعا فراموش نشود تا ازبلا دور شوید》 آیا صحت دارد؟ ✍پاسخ استاد حیدری: ... برخی استعداد و تمایل عجیبی به جذب خرافه و همت عجیب‌تری به پیروی از آن دارند. گاهی از کنار هزار مطلب معقول و حیکمانه ای که می شنوند، به راحتی رد می شوند و اگر هزار توصیه‌ یا هشدار سازنده بدهید، یکی را هم عمل نمی‌کنند، اما تا خرافه‌ای به آنها عرضه می‌شود، چند برابر بیشتر از گوینده آن، قبول و باور می‌کنند و به انجام آن نیز اهتمام می‌ورزند! 🔍پاسخ کامل استاد رضا حیدری را در ایکنا بخواند👇 https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3995954
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اربعین، رستاخیزی دیگر 🎙📺 اربعین نماد احساس و عاطفه شیعه است. اوج و قله عشق ورزی به سالار شهیدان است... اربعین را فرموده اند بزرگ بدارید. شاید واژه زیارت الأربعین در زمان امام صادق ع باب شده باشد اما امام حسن عسکری ع آن را یکی از علائم شیعه قرار داد و در مجامع حدیثی متقدم و متأخر شیعه، این حدیث ذکر شده است...تو گویی یک رستاخیز دیگر و یک نقطه کانونی دیگری است برای عزاداری ع 📌سخنان استاد رضا حیدری درحسینیه تلویزیونی ۹۹/۷/۱۶ http://eitaa.com/Heydari_org
🔰پیام اربعین 🎙... این مراسم پیاده روی ، تمرین خودسازی فردی است، تمرین خودسازی اجتماعی است، تمرین ایثار و همکاری و تعامل است. یک نمایش وحدت و یکپارچگی و تکیه بر مشترکات در میان مومنین است. یک رزمایش اقتدار در مقابل دشمنان است. البته خب دشمنان ما هم برای سانسورخبری اربعین و تحریف پیام آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنتد ان شاءالله اگر روزی مسئولان ما از مانور خدمات ترابری و حمل و نقل و تامین سوخت و تامین ارز و گذرنامه فارغ شدند نوبت به پیوست ها و بایسته های فرهنگی اجتماعی و سیاسی اربعین هم می رسد و آنگاه این آیین چند میلیونی عظیم اربعین از سانسور خبری و انزوای رسانه ای خارج می شود و پیام آن به جهانیان می رسد. 📌بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در شب اربعین ۱۴۰۳ @Heydari_org
🔹نگرانی پیامبر اسلام در آخرین ساعات: 🎙 در آخرین ساعات زندگانی رسول خدا، دختر گرامی اش، فاطمه در کنار بستر پدر نشسته و این ابیات را می خواند: 《 و أبیض یُستسقی الغمام بوجهه/ ثمالُ الیتامی عصمةٌ للأراملِ یلوذ به الهلّاکُ من آلِ هاشمٍ /  فهم عنده فی نعمةٍ و فواضلِ و میزان عدلٍ لا یخیس شعیرةً / و وزان صدقٍ وزنُه غیرُ هائلِ 》 این را ابوطالب ع در توصیف و بیان مناقب پیامبر ص سروده است. یعنی: « آقای سپیدرویی که به‌ احترام سیمای نورانی اش از ابرها، طلب باران می شود، بزرگواری که دست نوازش بر سر یتیمان بود و سایه سار بیوه زنان و ضعیفان، مستمندان هاشمی‌ به پناه او می شتابند و نزد او در سایه رحمت و نعمت به سر می برند به ترازویی دادگرانه می ماند که به اندازه یک جو نیز کم نمی گذارد و به افزار سنجشی راستگو که سنجیدن او سهمگین نیست.» این شعر اشاره دارد به واقعه خشکسالی مکه که در کنار دیوار کعبه، خدا را به واسطه برادرزاده خردسالش خواند و طلب باران کرد و مردم از باران رحمت الهی سیراب شدند. اشاره دارد به اینکه پیامبر ملجأ و پناه ضعیفان و مستضعفان بود، روحیه و دادگستر بودن او را اشاره دارد... وقتی فاطمه سلام الله علیها با دلی محزون و چشمانی اشکبار این ابیات را خواند پیامبر ص چشمان خود را باز کرد و با مهربانی دخترش را به خواندن این آیه دعوت کرد:《وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ》 پیداست پیامبر نگران است. نگران اینکه مبادا امت پس از ارزش‌های اسلامی را فراموش کنند و به ارزش‌های دوران جاهلی برگردند! خیرخواه امت است. ‌🔻از سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری / اهواز شهریور ۱۴۰۲ - مسجد حضرت رسول ص @Heydari_org
🔴 اظهار امامت 🎙...از مختصات دوران بیست ساله امامت امام رضا علیه السلام، اظهار علنی و ابراز آشکار امامت و ولایت بود. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در شهریور ۱۴۰۲ @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔰 تلاش امام رضا ع برای ‌نهادسازی امامت 🎙...از مختصات دوران بیست ساله امامت امام رضا علیه السلام اظهار علنی و ابراز آشکار امامت و ولایت بود... امام رضا ع تلاش کرد تا را به عنوان یک نهاد آسمانی و امام را به عنوان فرد تعیین شده از سوی خدا و دارای صفات خاص علم و عصمت و معرفی شده توسط پیامبر معرفی کند و این معرفی را در میان افکار عموم مردم نهادینه کند چیزی که در دوران امامان پیشین هنوز محقق نشده بود...هرچند خلافت و ریاست برجامعه اسلامی به عنوان یک نهاد در فکر مردم جاافتاده بود اما هنوز امامت با ابعاد و اوصاف آن به عنوان یک نهاد در فکر عموم مردم شکل نگرفته بود هرچند اصحاب و یاران خاص اعتقاد اصیل و مترقی به امامت امامان داشتند اما این اعتقاد عموم مردم نبود...امام رضا تلاش کرد این اعتقاد را عمومی کند و موفق شد. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در هیات شهید بهنام محمدی به مناسبت شهادت شهریور ۱۴۰۲ @Heydari_org