eitaa logo
انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌تشیع
604 دنبال‌کننده
518 عکس
49 ویدیو
153 فایل
«این‌کانال‌وابسته‌به‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌ دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌‌است» 📌مدیرمحتوایی‌کانال @z_kabiri (زهراکبیری‌پور) تحت اشراف و نظارت: آقایان دکتر حسینی (رئیس‌دانشکده) و دکتر موسوی(معاون‌آموزش‌دانشکده) https://instagram.com/society_history_shiism
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویر دوم: بازجویی یک‌سطری امام خمینی در خرداد ۱۳۴۲
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ ‌ 🔘اسناد تاریخی 🔹بازجویی یک‌سطری حاج آقا روح‌الله ▫️دادگاه نظامی در حال تکمیل پرونده آیت‌الله خمینی بود. ده صبح ۲۵ خرداد ۱۳۴۲ نمایندگان ساواک و لشکر یک گارد، خود را به پادگان بی‌سیم رساندند تا سوالاتی از زندانی بکنند، «لیکن مشارالیه از دادن جواب خودداری فرمودند.» این دومین باری بود که «زندانی» بازجویان را دست خالی برمی‌گرداند. بار اول در برگه بازجویی فقط یک جمله نوشت: «چون استقلال قضایی در ایران نیست و قضات در تحت فشار هستند، نمی‌توانم به بازپرسی جواب دهم.» ▫️بار دوم «اظهارات مذکور را مجددا تأیید و اضافه می‌کند: استنباط نموده‌ام که شما من را محکوم می‌کنید، لذا چه لزومی دارد که به سؤالات جواب دهم؛ و چنانچه دادگاهی تشکیل گردد، اگر از قضات دادگستری در دادگاه متشکله حضور نداشته باشند، این‌جانب در آنجا نیز از جواب خودداری خواهم نمود.» ▫️نقل دیگری از آیت‌الله خمینی در دست است که چنین بازگفته شده است: «من در آنجا بازجویی پس نمی‌دادم. به آن‌ها می‌گفتم: من شما را قبول ندارم؛ تشکیلات شما را تشکیلات حق و قانون نمی‌دانم؛ شما هر کاری می‌خواهید بکنید. فوقش می‌خواهید اعدامم کنید، اعدام کنید؛ من یک کلمه هم جواب نمی‌دهم. می‌گفتند: نخیر باید جواب بدهید. گفتم: خیر من جواب نمی‌دهم، برای اینکه قانون و عدالتی در کار نیست. گفتند چرا قانون در کار نیست؟ گفتم: آیا وزارت دادگستری این وظیفه را نداشت که در حادثه مدرسه فیضیه لااقل بیاید یک پرونده درست بکند؛ بگوید یک عده آمدند اینجا طلبه‌ها را زدند و آن فجایع را به بار آوردند، چطور شما از کنار این قضیه گذشتید؟ پس معلوم می‌شود این همه تشکیلات دادگستری شما همه‌اش تشریفات است؛ هیچ عدالت و قانون در آن نیست. چرا شما جریان مدرسه فیضیه را تعقیب نکردید؛ ولو به قول شما کشاورزان بودند! بالاخره یک مسأله‌ای در این کشور اتفاق افتاده است؛ تا جواب مرا ندهید من به شما جواب نمی‌دهم. باز هم اصرار کرد، من با تشر گفتم: پاشو برو او هم برخاست و رفت.» ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🔹🔅🔹🔅🔹🔅🔹🔅🔹🔅🔹 ‌ 💠معرفی مجلات علمی‌پژوهشی 1⃣ فصلنامه‌ی علمی‌پژوهشی تاریخاسلام   ▫️این فصلنامه نخستین نشریه‌ای است که در زمینه‌ی مطالعات تاریخی موفق به کسب رتبه‌ی علمی‌پژوهشی از شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شورای عالی حوزه‌های علمیه شده است. ▫️این فصلنامه بر آن است با توجه به آرمان‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و نهادهای علمی وابسته به آن برای تحول در علوم انسانی و براساس سنجش وضعیت کنونی علمی کشور فعالیت‌های خود را پی بگیرد. ▫️فصلنامه‌ی تاریخ اسلام به دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تعلق دارد. ▫️محتوای این نشریه تحت پروانه‌ی Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0 منتشر می‌شود. ▫️این نشریه اجازه می‌دهد محتوای آن با شرایط پروانه CC BY-NC 4.0 استفاده و ترکیب شود. اما نویسندگان حق انتشار نامحدود مقالات خود را براساس پروانه CC BY 4.0 دارا هستند. ▫️نویسندگان ضمن حفظ حق انتشار خود، حق نخستین انتشار مقاله را به نشریه می‌دهند. پروانه CC BY-NC 4.0 به‌دیگران اجازه می‌دهد آثار را برای مقاصد غیرتجاری استفاده کنند اما الزاما باید به نویسنده اثر و انتشار آن در این نشریه اشاره کنند. ▫️نویسندگان می‌توانند مقاله‌ی خود را که در نشریه منتشر شده است، طی قردادهای دیگر، به‌صورت غیرانحصاری در جاهای دیگر منتشر نمایند(مثلا در قالب کتاب و همایش) اما باید به انتشار اثر در این نشریه اشاره کنند. ▫️نویسندگان مجاز هستند و به آنان توصیه می‌شود آثار خود را به صورت برخط (مثلا در سایت موسسه یا سایت شخصی) پیش یا حین ارزیابی منتشر نمایند؛ زیرا این کار می‌تواند باعث تبادل علمی سازنده، و جلب توجه و ارجاع به اثر منتشر شده شود، اما باید به این که اثر در این نشریه ثبت، پذیرش، یا منتشر شده اشاره کنند. 🔹سردبیر فصلنامه علمی‌پژوهشی تاریخ‌اسلام ▫️استاد محترم جناب دکتر محسن الویری دکترای تاریخ و تمدن ملل اسلامی، استاد تمامِ دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه تاریخ اسلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) هستند. 🔹فرآیند پذیرش مقالات: ▫️داوری مقالات در نشریه‌ی «تاریخ اسلام» به‌روش ارزیابی همتا _ دو سویه ناشناس(Double blind peer review) است(هویت نویسنده مقاله و داور برای دو طرف مشخص نیست). ▫️داوران موظف هستند در مدت زمان مشخص شده و براساس سیاست‌ها و دستورالعمل نشریه‌ی «تاریخ اسلام» نتیجه‌ژ ارزیابی را اعلام نمایند. ▫️هر مقاله حداقل توسط دو داور متخصص در حوزه‌ی موضوعی مربوطه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 🔹لینک دسترسی به فصلنامه👇🏻 🌐http://hiq.bou.ac.ir/ 🔹لینک ارسال مقاله👇🏻 🌐http://hiq.bou.ac.ir/contacts?_action=loginForm ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
HIQ_Volume 23_Issue شماره 3- پاییز 1401- مسلسل 91_Pages 59-86.pdf
571.3K
🔹عنوان مقاله: جستاری دررفتارشناسی متفاوت برخی از اصحاب امامیه با اهل‌بیت(ع) در چگونگی رفتار با مخالفان سیاسی ✍🏻نویسنده: دکتر علی آقانوری 📌چکیده‌ی مقاله: یکی از مشکلات مهم امامان(ع) در عصر حضور، ظهور علویان تندرو و جدال و رقابت آنان با امامان شیعه بود؛ اختلافی که به انشعاب علویان به دو خاندان «حسنی» و «حسینی» و جدایی برخی از آن‌ها از راه و رسم سیاسی و کلامی امامان شیعه(ع) و ظهور برخی فرقه‌های شیعی منجر شد. با وجود این، اختلاف در مواضع و اهداف سیاسی، تنها ویژه آن دسته از شیعیانی که به‌طور علنی راه خود را از امامان جدا و مخالفت علنی و عدم پذیرش امامت منصوص و مفترض‌الطاعه بودن آنها را اظهار کردند، نبود؛ بلکه در میان اصحاب خاص امامان و کسانی که در فرهنگ تشیع هیچ جریان خاص فرقه‌ای به‌نام آنان ثبت نشده نیز شواهدی بر اختلاف روش و منش سیاسی آن‌ها با امامان در زمینه چگونگی رفتار با مخالفان سیاسی وجود دارد. نوشته پیش رو، با استناد به منابع تاریخی و رجالی و حدیثی، کوشیده است بر پایه ارائه‌ی مصادیقی از اختلاف روش و منش اصحاب شاخص امامان(ع)، به تبیین چرایی و چگونگی این تفاوت مواضع آن‌ها با ائمه(ع) بپردازد و تأثیر آن را در تحلیل دانشوران شیعی از راه و رسم امامان(ع) نشان دهد. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اردوی‌دانشجویی 🔘 انجمن علمی‌دانشجویی گروه علوم و معارف قرآن و انجمن علمی دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری معاونت فرهنگی اردوی علمی‌فرهنگی برگزار می‌کند: 🔅اردوی یک روزه به شهر کاشان🔅 🔹هزینه‌ی ثبت‌نام برای دانشجویان ایرانی ۱۰۰ هزار تومان 🔹پرسنل و کادری‌های محترم ۱۵۰ هزار تومان 🔹دانشجویان اتباع و اساتید گرامی رایگان ▫️دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال فیش واریزی، شماره‌ی👇🏻 09118515284 🔸توجه: فقط افرادی که واریزی را انجام دهند ثبت‌نامشان قطعی خواهد بود. 🔹آخرین مهلت ثبت‌نام، ظهر چهارشنبه ۱۷ خردادماه 📌بدیهی است اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند. 💳 شماره‌ی کارت جهت واریز👇🏻 6037997599330819 به نام دانشگاه ادیان و مذاهب انجمن دانشجویی علوم قرآنی👇🏻 🌐@anjoman_quranic ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️پیام تسلیت دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشکده‌ی تاریخ در پی درگذشت برادر بزرگوار استاد سبحانی(دام عزه العالی) بسم الله الرحمن الرحیم «إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» استاد بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی(حفظه الله) مدیر محترم بنیاد بین‌المللی امامت خبر درگذشت برادر بزرگوارتان موجب تأسف و تألم خاطر گردید. ضمن عرض تسلیت خدمت شما و سایر بازماندگان، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و همنشینی با اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و برای بازماندگان صبر جزیل و طول عمر مسئلت دارم. ارادتمند سید محمد حسینی 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا