eitaa logo
انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌تشیع
601 دنبال‌کننده
539 عکس
58 ویدیو
153 فایل
«این‌کانال‌وابسته‌به‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌ دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌‌است» 📌مدیرمحتوایی‌کانال @z_kabiri (زهراکبیری‌پور) تحت اشراف و نظارت: آقایان دکتر حسینی (رئیس‌دانشکده) و دکتر موسوی(معاون‌آموزش‌دانشکده) https://instagram.com/society_history_shiism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹 🔸نکات ویرایشی ▫️اصول نشانه‌گذاری در زبان فارسی: منظور از نشانه‌گذاری به کاربردن علامت‌ها و نشانه‌هایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده می‌شود. 1⃣ ویرگول (،) ویرگول نشانه‌ی مکثی کوتاه است. موارد استفاده: الف: در بین عبارت‌های غیرمستقل که باهم در حکم یک جمله کامل است: آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. ب: برای توضیح در مورد یک کلمه: فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد. ج: در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد: علی، حسن و احمد پسران او بودند. د: در آدرس دادن: تهران، شهریار، میدان امام. 2⃣ نقطه ویرگول (؛) الف: برای جدا کردن جمله‌ها و عبارت‌های متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل اما در معنا به یکدیگر وابسته و مربوط هستند: فریب دشمن مخور و غرور مداح مخر؛ که این، دام زرق نهاده است. ب: در جمله‌های توضیحی، پیش از کلماتی چون اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند آن‌ها؛ به شرط آنکه جمله پیش از آن طولانی باشد. مال و جاه هیچ‌گاه نمی‌توانند آرامش بخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابند. 3⃣ نقطه (.) الف: در پایان جمله‌های کامل خبری: عین القضاه، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد. ب: بعد از حروف اختصاری: سال ۳۲۲ ق.م. ج: بعد از شماره ردیف: ۱. رضایت ۲. هدف 4⃣ دو نقطه (:) الف: پی از نقل و قول مستقیم: فرزاد گفت:«دیگر هیچ وقت به آن خانه برنمی‌گردم.» ب: پیش از بیان تفصیل مطلبی که قبلا خلاصه‌ای از آن گفته شده است: آن سال برای من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاه‌ها پذیرفته شده بودم. ج: بعد از واژه‌ای که معنایش در برابرش نوشته شده باشد: صیف: تابستان د: بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب: الف: مورد یک ب: مورد دو 5⃣ گیومه («») ابن نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخص‌تر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار می‌رود. 6⃣ نشانه سوال (؟) الف: برای نشان دادن پرسش. به چه می اندیشی؟ ب: برای نشان داد تردید و ابهام، در داخل پرانتز به کار می‌رود: طبق آمار غیررسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است. 7⃣ نشان تعجب (!) در پایان جمله‌هایی می‌آید که بیان کننده یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل:«تعجب»،«تهدید»،«حسرت»،«آرزو» و ... چه عجب! عجب آدم ریاکاری! وای بر من! آهسته! 8⃣ خط فاصله (-) الف: برای جدا کردن عبارت‌های توضیحی. فردوسی _ حماسه‌سرای بزرگ ایران _ در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد. ب: برای نشان مکالمه: _ الو! _ بله، بفرمایید! _ سلام ج: به جای حرف اضافه تا و به بین تاریخ‌ها، اعداد و کلمات: دهه ۱۳۵۰ _ ۱۳۴۰ قطار تهران _ مشهد 9⃣ سه نقطه (...) برای نشان دادن کلمات و یا عبارات جمله‌های محذوف  و یا افتادگی‌ها به کار می‌رود. ... به این دلیل بود که از ادامه این شیوه صرف‌نظر کردم. میازار موری که ... 🔟 ستاره (*) از این نشانه برای: ارجاع دادن به زیرنویس استفاده می‌شود. 🔘 منبع: خلاصه‌ای از صفحات ۳۶ تا ۴۸ کتاب زبان و نگارش فارسی به قلم دکتر احمد گیوی، انتشارات: مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی آموزش نور محمدی علوم و فنون ادبی. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی تاریخی از زائران در عرفات در سال ۱۳۱۷ 🔹فیلمی تاریخی از حضور زائران خانه خدا در صحرای عرفات منتشر شده است. این ویدئو در سال ۱۳۱۷ شمسی (۱۹۳۸ میلادی) فیلمبرداری و تولید شده است. شما به سختی خودرویی مشاهده می‌کنید و فقط شتر، الاغ و قاطر دیده می‌شود. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅پیام تبریک🔅 بسم‌الله الرحمن الرحیم وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ «۱۰۷» وَ تَرَكْنا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ «۱۰۸» ▫️عید سعید قربان، یادآور باشکوه‌ترین جلوه‌ی ایثار و تعبد در برابر خالق یکتاست و این عید خجسته درحالی فرا می‌رسد که عالی‌ترین صحنه‌ی خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و امام حسین(ع) قرب الی‌الله را به منصه‌ی ظهور رساند و این چه زیباست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان می‌دهد. اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع ضمن تبریک و تهنیت این عید بزرگ خدمت عموم مسلمانان جهان و به‌ویژه اساتید معزز، کارکنان گرامی و دانشجویان بزرگوار دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب و تمام انسان‌های حقیقت‌طلبی که در آستان پروردگارشان سر تسلیم و سپاس فرود آورده‌اند و جز به رضای او نمی‌اندیشند تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ، سلامتی و رستگاری را برای همگان مسئلت می‌نماییم. و من الله التوفیق    💠 اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1612094142-10144-99-89.pdf
292.2K
🔹عنوان مقاله: اهل‌بیت(ع) در آثار دانشمندان آندلس ✍🏻 نویسنده:  دکتر محمدرضا شهیدی پاک 📌بخشی از چکیده‌ی مقاله: ادبیات عرب در شبه جزیره ایبری در دوره‌ی حضور مسلمانان در آندلس، میراث ماندگار تمدن اسلامی و زبان گویا و پیکره زنده و وجود کتبی فرهنگ اسلامی در جهان است و حجم قابل توجه و بخشی اساسی از این ادبیات مختص به مفهوم اهل‌بیت(ع) است و نقش ماندگار کالبدی در آثار اسلامی در اندلس دارد، جایگاه تشیع در ادبیات عرب بیشتر با همین ادبیات اهل‌بیت(ع) در متون اسلامی و آثار دانشمندان آندلس مشخص شده است و از مهمترین موضوعات شیعه‌شناسی است. لفظ و مفهوم اهل‌بیت(ع) حقیقتی اسلامی است که پیش از پیدایش فرق و مذاهب در شمار اصطلاحات سیاسی اجتماعی و فرهنگی و تاریخی قرار گرفته است، به این مقام اهل‌بیت(ع) در روند حوادث از صدر اسلام از عهد پیامبر چند محقق مورخ زمان‌شناس از پانصد سال پیش به این سو از پایان قرون وسطی و آغاز دوره‌ی مدرن تاکنون توجه کرده‌اند... (ع) ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا