eitaa logo
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
3.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
295 فایل
✅"هور" پایگاه انتشارتولیدات دیجیتالی هنرمندان انقلاب اسلامی 🔘 @Hoor_Art ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/Hoormedia
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ اطلاعات ما در اینترنت کجا می رود؟ 💢کشور ایران، اینترنت را حداقل با واسطه ١١ کشور از «آمریکا» خریداری می کند و اکثر تبادلات اینترنتی ایران بر روی این بستر انجام می شود. 💢به صورت دقیق تر می توان فرایند تبادل اطلاعات در اینترنت را به این شکل توضیح داد: 💢زمانی که مطلبی را در اینترنت ارسال می نمایید، حال می تواند آن مطلب شامل عکس، فیلم یا نوشته ای باشد، ابتدا آن مطلب در ISP و PAP و DCI وزارت ارتباطات ذخیره شده و پس از آن در حداقل 11 کشور کپی می شود تا بعد از ذخیره شدن در NSA (آژانس امنیت ملی آمریکا) به سرور برسد؛ در این لحظه تیک اول زیر مطلب می خورد و همین مسیر طی می شود تا به گیرنده رسیده و تیک دوم بخورد؛ یعنی اطلاعات ارسالی شما حداقل در 15 نقطه کپی و نگهداری می شود. آیا می توان این بستر را برای تبادل اطلاعات امن دانست؛ در حالی که برای هر تبادل، اطلاعات علاوه بر «آمریکا» و سازمانهای جاسوسی،‌ در تمامی آن کشورها هم کپی می شود؟ https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نیروی دریایی سپاه بر قله اقتدار ویژگی‌های جدیدترین موشک بالستیک دریایی ایران که امروز رونمایی شده است با سر جنگی اپتیکی و برد ۷۰۰کیلومتر https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ رصدی کوتاه از محتواهای تلگرام، توییتر و اپلیکیشن های فارسی زبان https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیوند ساده، صادق و برادرانه مسئولین با مردم سلوک حضرت آیت الله شهید دکتر بهشتی (رحمة الله علیه ) با مردم https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت اول) 🔹روش کار کلان آن حضرت (علیه السلام) در اداره حکومت، از بارزترین مصادیق سیرهٔ سیاسی آن بزرگوار به شمار می‌رود. در واقع امیرالمومنین علیه السلام با پیروی از روش کاری اصولی و منطبق بر اصول الهی و انسانی، نه تنها در پی‌ریزی حکومتی آرمانی و سیاستی پیراسته از پلیدی‌ها سهم اساسی داشتند، بلکه نمونه‌ای عالی از حکومت کارآمد، کامل و اخلاقی را به همگان نشان دادند. روش‌های کار کلان ایشان در سیره‌ی حکومتی و سیاسی بر پایه‌ی چند عامل اساسی بود که به اختصار بیان می‌گردد. 1⃣ خدامحوری 🔹خدا محوری و تمام امور را بر پایه رضایت الهی و منطبق با شرع مقدس دانستن از بارزترین ابعاد حکومتی امام (علیه السلام) به شمار می‌آید. ایشان خدامحوری را مایع توجه به مسئولیت‌ های انسان می‌دانند. در ضمن رمز اخلاص و فداکاری، جوناپذیری، عامل متانت در فراز و نشیب زندگی، انگیزه‌ی ادب و تقوا، زهد و آزادگی، مقاومت و آسایش و... را در اجرای اصل «خدامحوری» قلمداد می‌کنند. 🔹بر همین اساس بود که حضرت (علیه السلام) حکومت را امانت می‌پنداشتند و نه غنیمت؛ چراکه خدامحوران، حکومت را وسیله‌ای برای خدمت به دین و خلق خدا می‌داند نه لقمه‌های چربی که در پس آن مانند درندگان در پی دریدن مردم باشند؛ بنابراین بی‌دلیل نیست که در نامه مشهور خویش به مالک اشتر نخعی، وی را ملتزم به کتاب و سنت پیامبر و سنت‌های خوب پیشینیان می‌نماید. این دستورالعمل، ریشه در اندیشه ناب حضرت (علیه السلام) پیرامون بنیان گذاری تمام امور حکومتی و سیاسی و رضایت خدا دارد و در جای‌جای نظام سیاسی و حکومتی تحت رهبری ایشان عینا دیده شده است. 🗃 منابع: نهج‌البلاغه خطبه ۱۹۰، ۱۳۱، ۱۳۰، خطبه ۲۱۶، ۱۹۷، ۷۳، نامه ۵ و ۵۳، خطبه ۳۳، ۱۳۷، ۱۷۳، ۱۷۰، ۲۰۵ https://eitaa.com/abietarazdarya
🏴نقش زنان در بسط فرهنگ عاشورا و محرم ▪️فرهنگ، روح حاکم بر فعالیت‌های اجتماعی جامعه است. ▪️فرهنگ مردم یک جامعه بر رفتارها و کنش‌های آنان اثری مستقیم دارد. پس زمانی که می‌گوییم نقش فرهنگی زنان، منظورمان نحوۀ سلوک و رفتاری است که زنان انجام می‌دهند و تأثیرش در جامعه مشهود است. ▪️امام خمینی(رحمة الله علیه) در عبارتی بسیار پرمفهوم فرهنگ را مبدأ تمام خوشبختی‌ها می‌داند و به خطر فرهنگ استعماری و انگلیسی تا بدان جا اشاره می‌کند که آن را از اسلحۀ دشمنان هم بدتر می‌داند. https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ 🔹به مناسب هفته دفاع مقدس: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید جلوی تحریف دفاع مقدس رو بگیریم! 🔹یکی از اون حقیقت هایی که سانسور میشه و خیلی از مردم ممکنه ندانند این است که صدام جنایتکار از آلمان سلاح شیمیایی می گرفت و بر سر مردم مظلوم و بی گناه می ریخت، وقتی مجروحین برای درمان به آلمان فرستاده میشدند نمونه پرونده آنها را برای تولید کننده سلاح شیمیایی ارسال میکردند تا نقص سلاح‌ها رو اصلاح کنند! https://eitaa.com/abietarazdarya
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت اول) 🔹روش کار کلان آن حضرت (
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت دوم) 2⃣ مردم محوری 🔹همچنان که پیشتر به آن اشاره شد، یکی از اهداف حکومت امام علی (علیه السلام) اصل «تربیت» است. در تربیت، انسان، محور اساسی است؛ بنابراین در حکومت‌های الهی؛ مانند حکومت امیرالمومنین (علیه السلام) مردم نقش اساسی را ایفا می‌کنند و حکومت، ابزاری برای رشد و تعالی مردم است. 🔹حضرت (علیه السلام) در فرازهای مختلف از بیانات گهربار خود بر اصل «مردم‌محوری» تاکید می‌نمایند. ایشان کارگزاران حکومتی را خزانه‌داران مردم دانسته و آن را به انصاف با مردم و جلب رضایت آنان فرا می‌خوانند. ایشان حقوق بین حکومت و مردم را از بزرگترین حقوق الهی دانسته و کارگزاران را به رعایت حقوق بردم امر می‌کنند. 🔹 ایشان همچنین در نامه‌ای خطاب به کارگزاران زکات و صدقات (وجوهات شرعی) زمان سفارش آنان به تقوای الهی و رعایت حقوق و حال مردم، اعتماد به مردم و تلاش برای جلب اعتماد آنان را شرطی اساسی در انجام ماموریت ها یشان به شمار می‌آورند. 🗃 منابع: نامه‌های ۱، ۳۱، ۵۴، ۵۱، ۵۳، خطبه ۲۰۷، نامه ۲۵ https://eitaa.com/abietarazdarya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت دوم) 2⃣ مردم محوری 🔹همچنان
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت سوم) 2⃣ مردم‌محوری امام علی (علیه السلام) ضمن تاکید بر مسائلی از قبیل: اطلاع رسانی شفاف به مردم و تامین رفاه عمومی آنان بر لزوم دستیابی به لوازم مردم محوری توسط حاکمان؛ مانند: هماهنگی معیشتی با مردم، جایگاه مردمی و ضد‌اشرافی، گذشت و مدارا با مردم تأکید می‌نمایند. 🔹 ایشان کارگزاران را به پیوند هر چه بیشتر با مردان فرا می‌خوانند و بر رعایت حقوق عامه‌ی مردم از قبیل: حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی مردم تاکید می‌نمایند و در عین حال حتی با رعایت حقوق دشمنان و اقلیت‌ها را ضروری می‌شمارند. 🔹 نکته قابل توجه آنکه حضرت بر مقبولیت مردمی حکومت خویش اشاره کرده و آن را شرط لازم برای مشروعیت‌بخشی سیاسی حکومت می‌دانند. «من قصد مردم نکردم تا اینکه مردم قصد من کردند (و به سویم آمدند) و برای بیعت، دست به سوی آنان دراز نکردم تا اینکه ایشان دست دراز کردند و با من بیعت کردند. 🗃 منابع: نهج‌البلاغه نامه ۶۷، ۶۹، خطبه ۲۰۰ و نامه ۴۵ (خطاب به عثمان‌بن حنیف انصاری) نامه ۴۵، نامه ۵۳ و خطبه ۴۴، نامه ۶۷، ۵۳، خطبه ۴۰، ۳۴، ۲۲۳، ۱۰۴، خطبه ۱۱۷ و نامه‌های ۱۴ و ۲۹، ۴۹ خطبه۲۷، نامه‌های ۵۱، ۵۳، ۱۹. نامه ۵۴ https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ روحانیت مردمی 🔹 روحانیت در کشور ما متکی به مردم است و هیچ وابستگی به قدرت‌ها نبوده است. امروز هم روحانیون به هیچ قدرتی وابسته نیستند. مردم همیشه قداستی برای روحانیت قائل بودند و به حمدالله امروز هم قائل‌اند. مردم روحانیت را مجموعه پاک و سالم و قابل اعتماد می‌دانند. 🔹 می‌بینیم دشمن از تجربه‌های خود در این زمینه استفاده می‌کند و می‌فهمد که باید روحانیت را در چشم مردم از حیثیت و اعتبار انداخت. همه تلاششان این است. تبلیغات می کنند، دروغ می‌گویند، اگر مسئله کوچکی را در جایی پیدا کند چندین برابر بزرگ می‌کنند برای اینکه روحانیت را از چشم مردم بیندازند. خوبی‌ها و گذشت و فداکاری آنان را نمی‌گویند، علم و دانش روحانیت را انکار می‌کنند و تقوای آنها را منکر می‌شوند. بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۱/۱۱/۱۸ https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ فضا مجازی قتلگاه جوانان عوامل گمراه‌کننده‌ای که ایمان جوانان را نشانه گرفته‌اند! https://eitaa.com/abietarazdarya
هور (پایگاه انتشار تولیدات انقلابی)
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت سوم) 2⃣ مردم‌محوری امام عل
⭕️ روش‌های کار در حکومت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) (قسمت چهارم) 3⃣ عدالت‌محوری 🔹در بحث اهداف حکومت بیان گردید که از محوری‌ترین اصول در دیدگاه امام علی (ع) تحقق عدالت در همه ابعاد آن است. حضرت (ع) بر اساس اصل حق‌مداری و در راه اجرای عدالت، هیچ ملاحظه‌ای جز انجام وظیفه و کسب رضای الهی در نظر نداشتند. با ذکر چند نمونه از نمودهای این اصل که در دوران حکومت ایشان، ادعای فوق ثابت خواهد شد: 1⃣ در مورد زمین‌های واگذار شده در زمان قبل از خلافت حضرت علی (ع) که به افرادی بخشیده شده بود، ایشان با شدت سوگند یاد کردند که اگر آن‌ها را بیابم به بیت المال بازخواهم گرداند حتی اگر مهریه زنان قرار گرفته باشند. 2⃣ سخنرانی حضرت، پس از فرو نشاندن شورش و جنگ نهروان در سال (۳۸ هجری) که در کوفه ایراد شد و در آن به سابقه‌ی خود اشاره می‌کنند که در هیچ جا درباره حق، کوتاه نیامده‌اند. 3⃣ هنگامی که به علت رعایت مساوات در تقسیم بیت المال، مورد انتقاد قرار گرفتند و به ایشان گفتند که مردم به دنیا دل بسته‌اند، معاویه با هدایا و پول‌های فراوان، آنان را جذب می‌کند، شما هم از اموال عمومی به اشراف عرب و بزرگان قریش ببخش و از تقسیم مساوی بیت‌المال دست بردارد تا به تو گرایش پیدا کنند، امام (ع) فرمودند که اگر این اموال از خودم بود، آن‌ها را به طور مساوی در میان مردم تقسیم می‌کردم، چه رسد که جزو اموال خداست. 🗃 منابع: نهج‌البلاغه، خطبه ۱۵، خطبه ۳۷، خطبه ۱۲۶ https://eitaa.com/abietarazdarya
⭕️ جامعه‌ای بدون تبعیض 🔹حضرت علی (علیه السلام) با توجه اساسی به اجرای اصل به رفع تبعیض در حدتوان خویش پرداختند؛ زیرا به خوبی می‌دانستند آنچه بیش از هر چیز، بنیان‌های اعتقاد و باورهای مردم را به حکومت و به ویژه حکومت دینی متزلزل می‌کند، وجود تبعیض در ساختار حکومتی و به دنبال آن در جامعه است. وقتی که در تقسیم مسئولیت‌ها به جای شایسته‌سالاری، رابطه سالاری حاکم شود و در تقسیم منابع و ثروت‌ها و حتی خدمات، بزرگان مانع رسیدن این امکانات به عوام و تؤده مردم شوند، باوری برای مردم جامعه به حکومت باقی نمی‌ماند. 🔹امام (علیه السلام) وارث حکومتی بودند که این پدیده زشت را آنقدر در جامعه رواج داده بود که همه به ستوه آمده بودند و همان مردمی که باعث ۲۵ سال انزوای سیاسی حضرت (علیه السلام) شده بودند برای بیعت با ایشان هجوم آورده و از آن امام رفع تبعیض‌ها و برچیده شدن بساط ظلم و اجرای عدالت را طلب کردند؛ بنابراین در موارد بسیاری حضرت (علیه السلام) شیوه و مرام خود را مبارزه با هرگونه تبعیض دانسته و به کارگزاران حکومتی خود توصیه می‌فرمایند تا در رفع تبعیض و اجرای عدالت، نهایت سعی خویش را به کار گیرند. 📔 نهج‌البلاغه، خطبه‌های ۳۷، ۲۱۵ https://eitaa.com/abietarazdarya