هدایت شده از KHAMENEI.IR
📚دو امام مجاهد
🔻صحبت در فقره کنشی است که امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) در برابر طواغیت زمان خود نشان دادند. کنشی که یکی آرام و ظاهرا بدون درگیری و خونریزی بود و دیگری یک انقلاب عظیم که صدایش در تاریخ باقی ماند. این تفاوت برخورد چگونه بین فرزندان معصوم علیبنابیطالب(ع) هضمشدنی است.
🔻از نگاه ایشان، این تفاوت ظاهری در سیره دارای ریشه و غایت مشترک بوده و زیر یک حرکت معنادار و تفسیر میشود. از نگاه ایشان، حرکتِ آتشبس گونه امام حسن مجتبی(ع) نوعی برنامهریزی مقدماتی برای هجوم مجدد به اردوگاه طاغوت محسوب میشود تا بتوان انقلابی را که با بعثت حضرت رسول(ص) آغاز شده بود را مجددا ادامه داد. مقدماتی که در نهایت به قیام عاشورا ختم شد تا تشت رسوایی بنیامیه حتی در پایتخت سیاسی خودشان هم از بام به زمین افتد و صدایش در تاریخ هم جاودانه بماند.
📖 از طریق این لینک تهیه کنید👉🏼
💻 @Khamenei_ir
Hossein Taheri _ Ah Az Doori (320).mp3
4.02M
#ولایت
#اربعین
🖋 در روز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) با عرض ادب به محضر ایشان، جواز زیارت اربعین را بگیریم... .
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از کانال خبری معراج شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 رونمایی مستند «دستمال سرخها» با روایتگری حاج حسین یکتا
⬅️ مراسم رونمایی مستند سینمایی #دستمال_سرخها در آستانه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس شامگاه روز شنبه 27 شهریور با روایتگری حاج حسین یکتا در کهفالشهدا برگزار خواهد شد.
🔸 در این مستند برای اولین بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخها مقابل دوربین قرار گرفتهاند و از چگونگی تشکیل این گردان تا نحوه شهادت اصغر وصالی و فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تکان دهنده از جنایات گروهک تروریستی منافقین در دوران دفاع مقدس را روایت کردهاند.
💢 مستند سینمایی «دستمال سرخها» به کارگردانی حنظله تاجالدینی و تهیهکنندگی حسین اسدیزاده، محصول سازمان هنری رسانهای اوج و تولید شده در #خانه_مستند است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس عرضه اینترنتی خواهد شد.
🌹اینجا معراج شهداست 👇
@tafahoseshohada
#تزکیه
⭕️نه بگو و نه بنویس!!
🔻حضرت آیتالله جوادی آملی (حفظه الله تعالی):
✅چیزی که نمیتوانی در قیامت از آن دفاع کنی، نه ببین، نه بشنو، نه بگو، نه بنویس.
🌹🌹🌹 مراقب پستهامون در فضای مجازی باشیم.
#سواد_رسانه
#فضای_مجازی
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
#عکس_نوشته
🔹چرا اینقدر از آینده میترسیم؟
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@anaseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک ساعت متوجه اباعبدالله(ع) بشو عزیز من
🔰 آیت الله حق شناس(ره)
----------
📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی
▫️اينستاگرام
https://www.instagram.com/Mirhashem_ir
▫️ايتا
https://eitaa.com/Mirhashem_irrhashem_ir
pishgiri-va-darman-corona-sajadi.mp3
12.37M
#نکات
💠 صوت گفتگوی مهم پروفسور سجادی (استاد دو وزیر بهداشت فعلی و قبلی) دربارۀ:
پیشگیری و درمان آسان کرونا
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
vaksan-corona-sajadi.mp3
11.3M
#نکات
💠 صوت گفتگوی مهم پروفسور سجادی (استاد دو وزیر بهداشت فعلی و قبلی) دربارۀ:
واکسنهای داخلی و خارجی کرونا
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۴۹) #فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۵) #شاگردانم_را_شکنجه_کردند (بخش دوم
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۵۰)
#فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۶)
#جشنهای۲۵۰۰ساله
یکی دیگر از خاطرات من از این زندان، به جشنهای به اصطلاح دوهزارو پانصدمین سال برپایی شاهنشاهی ایران مربوط میشود.
این جشنها بزرگ ترین دهن کجی به اسلام گرایان و نهضت اسلامی بود. شاه با صرف مبالغ میلیونی برای این جشنها و تجمل و اسراف وصف ناپذیری که با آن همراه بود، دل همه ی کسانی را که غم گرفتاری ملت را میخوردند به درد آورد؛ ملتی که برای لقمه ای نان در رنج بود و از ابتدایی ترین شرایط و مستلزمات زندگی امروزی -مانند آب آشامیدنی، برق، راه آسفالته، خدمات بهداشتی و آموزشی- محروم بود.
همچنین شاه با این جشنها میخواست پیوند تاریخ ایران را با اسلام قطع کند و از طریق شکوه و عظمت بخشیدن به ایران پیش از اسلام، به طور غیر مستقیم القا کند که اسلام مفاخر و عظمت ایران را بر باد داده است!
البته در کتابهای تاریخ مدارس و از زبان نویسندگان وابسته به دربار، این مطلب مستقیم و با کمال صراحت گفته میشد. درعین حال رژیم شاه میخواست روی وجود یک فرهنگ ایرانی که با اسلام ارتباطی ندارد و ریشه های آن در تمدن دیرینه ی دوران هخامنشی است، تأکید ورزد.
عملا هم کمی پس از آن، شاه تاریخ هجری شمسی را ملغا کرد و تاریخ شاهنشاهی را جایگزین آن نمود. یعنی سال ۱۳۵۰ هجری شمسی ناگهان به ۲۵۵۰ شاهنشاهی تبدیل شد؛ که البته این تغییر، برای خود بسیار پرمعنا است.
نکته ی خنده آور -و درعین حال گریه آور- این بود که هیئتهای بسیاری از کشورهای عربی در این جشنها شرکت کردند و به خاطر چنین توهین بزرگ به اسلام و به فتح اسلامی و به هر آنچه به تاریخ اعراب و جهان عرب مربوط میشود، به شاه تبریک گفتند!
بله، اسلام گرایان همه ی تلاش خود را به کار بستند تا برنامه ی این جشنها را برملا کنند و ارقام پولهایی را که خرج آن شده بود، افشا سازند. آنها در برابر تغییر تاریخ هجری مقاومت کردند؛ تا اینکه چند سال پس از این تغییر
طاغوت ناگزیر شد کوتاه بیاید؛ و سرانجام چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رسما تاریخ شاهنشاهی را لغو کرد.
امت مسلمان ایران به مبارزه ی خود علیه همه ی تلاشهای نژادپرستانه ای که شاه برای بریدن پیوند ایران با تاریخ اسلام و جهان اسلام به کار میبرد، ادامه داد: تا اینکه به اذن خدای متعال پیروزی بزرگ حاصل شد و ایران به خانواده ی امت اسلامی بازگشت.
انقلاب از نخستین لحظات پیروزی کوشید همه ی موانعی را که باعث جدایی از برادران عرب میشود، از میان بردارد.
اما در برابر آن، از زمامداران عرب -که خداوند ما و آنها را هدایت کند- چه دید؟ این رشته سر دراز دارد.
به هر حال در این زندان، ما از داخل سلولها سروصدای بخشی از این جشنها را می شنیدیم و زندانیان علی رغم جو خشونت و وحشتی که بر زندان حکم فرما بود، خشم و ناخشنودی و مخالفت خود را با سردادن ابیاتی از یکی از شعرا که با این بیت آغاز میشود، اعلام میکردند:
شب بد، شب دد، شب اهرمن / وقاحت به شادی گشوده دهن
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویر منتشرنشدهای از لباس نظامی و اسلحهی شخصی حضرت آیتالله خامنهای در دوران دفاع مقدس که امروز در نمایشگاه در لباس سربازی دفتر نشر آثار رهبری در معرض بازدید قرار گرفت.
💻 @Khamenei_ir
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۵۰) #فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۶) #جشنهای۲۵۰۰ساله یکی دیگر از خاطر
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۱۵۱)
#فصل_سیزدهم (کد رمز ۱)
#امامت_مسجد
زمان زندان ششم من سال ۱۳۵۳ بود. شرایط اجتماعی ای که من در آن قرار داشتم، کاملا با وضع و شرایط من در پیش از زندان پنجم متفاوت بود.
از طريق امامت مسجد، ارتباطات اجتماعی گسترده ای داشتم. امامت نماز را نخست در «مسجد امام حسن (علیه السلام)» شروع کردم -که مسجدی کوچک و در کوچه ای فرعی است- سپس به «مسجد کرامت» انتقال یافتم، که مسجدی بزرگ است.
اهمیت این مسجد، تنها به علت بزرگی آن نبود، بلکه از این جهت هم بود که در موقعیتی حساس و در نزدیکی مرکز دینی شهر، یعنی حرم امام رضا (علیه السلام) و مدارس دینی قرار داشته و از سوی دیگر، به بخش مدرن شهر، که دانشگاه و سینماها در آن قرار دارند، نزدیک بود؛ همان طور که به بازار و کسبه و تجار نیز نزدیک بود.
از همین رو، محل تلاقی گروه هایی بود که همواره از هم جدا بودند و با هم کشمکش داشتند: کسبه، طلاب علوم دینی، و دانشجویان دانشگاه.
فعالیت این مسجد گسترش یافت و در نتیجه حساسیت دستگاه حاکمه را برانگیخت؛ لذا مداخله کرد و از نماز خواندن من در آن مسجد جلوگیری کرد.
سه ماه پس از آن، به مسجد امام حسن (علیه السلام) بازگشتم، که به علت کوچکی و دورافتاده بودن، مورد توجه دستگاه امنیتی نبود.
همین که نماز را در این مسجد کوچک -که به تعبیر حدیث شریف، «مفحص قطاة» بود- شروع کردم، طلاب و دانشجویان و کسبه به آنجا روی آوردند؛ به طوری که فضای مسجد برای آنها تنگ شد و متولیان مسجد ناگزیر شدند آن را توسعه دهند؛ و لذا از مسجد کرامت هم بزرگ تر شد. برای رفع یا کاهش حساسیت ها، تنها شبهای شنبه در آن نماز میخواندم و یک درس از نهج البلاغه هم میگفتم، که تعداد انبوهی در آن حضور می یافتند.
افزون بر امامت مسجد، خانه ام نیز مراجعینی از گروه ها و اقشار مختلف داشت که به آنجا می آمدند، سؤال میپرسیدند، درخواست داشتند، پیشنهاد میدادند، و بحث میکردند.
همه ی مراجعه کنندگان را با خوش رویی میپذیرفتم. حتی این مراجعات گاهی تا نیمه ی شب هم تداوم می یافت. ضمنا این مراجعات تنها از مشهد نبود، بلکه از شهرهای مختلف مراجعه میکردند.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945