eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.3هزار دنبال‌کننده
178 عکس
49 ویدیو
147 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
◼️سالگرد ارتحال جانگداز و جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد. 🏴مقام معظم رهبری: امام بزرگوار یکی از معجزات دهر بود، خود او از آیات بزرگ الهی بود، آیت‌الله العظمای واقعی، او بود. ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد. امام خمینی در نامه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام: «... ، فلسفه عملی برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین می‏کند و این بحث‏های طلبگی مدارس، که در چارچوب تئوری‌هاست نه تنها قابل حل نیست که ما را به بن‌بست‏ها می‏کشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی می‏گردد... باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم‏های اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم نگردد...» ۸ دی‌ماه ۶۷ ☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔹بخش‌هایی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی: 🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، به‏‎‏جای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله روحی فداه یا‏‎ ‎‏مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک‏‎ ‎‏رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت میرسد و‏‎ ‎‏محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی]‏‎ ‎‏آورده و دل باخته‌اند، مأیوس میشوند و اسلام برای همیشه‏‎ ‎‏منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان‏‎ ‎‏می‌شوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد. 🏴و ‎‏شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق‏‎ ‎‏اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه‏‎ ‎‏است و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزه‌ای روی‏‎ ‎‏نداده است و نخواهد داد و آن روزی که ان شاءالله تعالی‏‎ ‎‏مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و‏‎ ‎‏یک‌روزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها‏‎ ‎‏ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند.. 🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت‏‎ ‎‏شریف ایران وصیت می‌کنم که در جهان حجم تحمل‏‎ ‎‏زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها‏‎ ‎‏مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن‏‎ ‎‏است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن‏‎ ‎‏بپاخاستید و دنبال می‌کنید و برای آن جان و مال نثار کرده‏‎ ‎‏و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی‏‎ ‎‏است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس‏‎ ‎‏این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد و آن‏‎ ‎‏مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است. ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️بمناسبت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی▪️ 🔹مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: 🏴«شدّت موضع‌گیری رهبر» در برابر موضوعات اصولی است كه امكان تحرک در عموم را ایجاد می‌كند. شدّت موضع در طول مبارزه‌ای كه در برابر طاغوت پهلوی و سپس در برابر آمریكا داشتند، کاملاً در نوشته‌های ایشان منعکس است. شما خیال نكنید هر كسی که تمرین نویسندگی بكند، می‌تواند عباراتی مثل عبارات حضرت نائب‌الامام امام خمینی را بنویسد. این شدّت روحی ایشان بود كه در یک صفحه اعلامیه به ظهور می‌رسید و جمعیت‌ها را به حرکت در می‌آورد. یعنی اگر یک استراتژی برای انقلاب ترسیم شود، فقط کسی می‌تواند آن را محقق کند که به هیچ وجه و در هیچ مرحله‌ای، هیچ تردیدی در او پیدا نشود. 🏴 اگر ایشان می‌خواست در «موضوع‌شناسی» به نظریه كارشناسان اعتماد کند، هیچ گاه به پیروزی نمی‌رسید. شما تصور می‌کنید تردیدهایی که كارشناسان وارد كردند، کم بود؟! پیش از پیروزی انقلاب، كارشناس‌های «مبارزه» عبارت بودند از آقای بازرگان و اتباعش که تابع نظریات غرب بودند و همچنین امثال مجاهدین خلق که تابع نظریات شرقی در مبارزه بودند. هر دو گروه، در مسیر انقلاب دچار تردید شدند. حتی بزرگان مذهبی هم كه مُشرف بر زمان و مكان نبودند، ایستادند و تردید كردند. كسی كه به هیچ وجه دچار تردید نشد، خود امام خمینی بود. 🏴 بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان در راهی كه انتخاب کرده بود، ابداً به تردید نیافتاد. کما اینکه در طول هشت سال جنگ خیلی از این گزارش‌های کارشناسی را خدمت امام فرستادند اما امام به همین راحتی نمی‌پذیرفت بلکه می‌توانست به گزارشگران وضعیت و کارشناس‌ها در تحقیق‌شان خط بدهد. بله، یک وقتی است كه معلوم می‌شود كسانی كه باید همراه باشند، در یک سطوحی همراهی نمی‌كنند. در این صورت، از این باب که جامعه دیگر ظرفیت و کشش ندارد، جام زهر را می‌نوشد. اما در همان پیام قطعنامه هم هیچ مطلبی که دالّ بر تردید باشد، وجود ندارد بلکه می‌نویسد: «خدایا تو شاهد باش که ما قصد سازش با کفر نداریم». 🏴 لذا فتوای قتل سلمان رشدی انصافاً حادثه‏‌ای بود كه ایشان به نحو بسیار زیبایی در موضوع ولایت كفار تصرف کرد. آنها شرائطی را ایجاد كردند كه امام قطعنامه را بپذیرد تا از ایشان نسبت به سازمان ملل و چارچوب آن، امضاء گرفته باشند که در نتیجه، کفر به اعتراف رهبر مسلمین، حق قضاوت بر اسلام پیدا کند. اما امام گرچه قطعنامه را امضاء کرد اما فوراً با فتوای قتل سلمان رشدی، آن را پاره‌پاره کرد. پاره کردنش هم به این صورت نبود که آتش‌بس را نقض کند و دوباره فرمان آغاز جنگ را آغاز بدهد. بلکه با «عواطف عمومی نسبت به دین»، اصول دموکراسی غربی را نقض کرد و شکست. یعنی فرهنگ ولایت غرب، بر ادعای عدم دخالت در امور دیگر کشورها [و آزادی بیان تکیه داشت] اما امام خمینی(ره) فرمود دین می‌‏گوید كسی كه به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله اهانت کرده، باید کشته شود گرچه در کشور دیگر باشد. معنای آن این است كه ایشان در یک وجه، چنان حادثه‌ای ایجاد كرد كه آنها به انفعال افتادند. در ابتدا هم سفرای‌شان را فراخواندند اما بعداً مجبور شدند با سرافكندگی خاصی آنها را برگردانند. 🏴 البته بعضی از مقامات داخلی هم در ابتدا بسیار نگران بودند و می‏‌گفتند كه چرا امام این دستور را داده است. ولی توجه نداشتند که سیاستهای سطح «كلان» همیشه رهین سیاست‌های سطح «توسعه» است. یعنی تصمیم‌گیری درباره پول، درباره تولید، درباره بازار كار و... رهین این است كه شما قدرت داشته باشید. پس محال است که بدون عنصری که محور قرار بگیرد و شدّت داشته باشد، بتوان برنامه تغییر را محقق کرد. در واقع جریان جزمیّت در مراتبی که بیان شد، ضابطه‌ای عقلی در تعیین ولی‌فقیه است. 📘سلسله مباحثی پیرامون ولایت مطلقه فقیه ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔘 یوم‌الله ۱۵ خرداد گرامی باد 🔘 🔆 حضرت امام خمینی(قدس سره): ☑️ سالروز‏‎ ‎‏[۱۵] خرداد ۴۲ خمیرمایۀ نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامی‏‎ ‎‏ماست... ملت بزرگ ایران سالروز ۱۵ خرداد را که یوم الله است زنده نگه می‌دارد... ۱۵‏‎ ‎‏خرداد و دیگر ایام الله را که در پی داشت و از نور الهی عاشورا فروغ و از شمس جمال‏‎ ‎‏حسینی گرمی و از پرتو هدایت او معرفت به وظیفه و از استقامت او در مقابل باطل‏‎ ‎‏استواری فرا گرفت، ارجمند می دارد.‏ (۱۵ خرداد ۱۳۶۱) ☑️ من روز ۱۵ خرداد را‏‎ ‎‏برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. (۱۲ خرداد ۱۳۵۸) ✅ @HossiniehAndisheh
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰به‌مناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای🔰 🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: 🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافته‏‌تر می‌‏شود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمی‏‌خواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه می‌‏خواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنه‌ای»؟ می‏گویم ریسک خطری را که آقای خامنه‌ای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است. 🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنه‌‏ای) مبارزین کمونیست هم کرده‏‌اند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» می‌‏گوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان می‌‏دهد اما به ایشان خبرهای مهم می‏رسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است]. 🔹من معذرت می‏‌خواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح می‌کنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر می‌‏روید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید می‏‌کنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد می‌‏شود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوست‌های اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه می‌دارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیه‌ی خودش است. 🔸آیت‌الله خامنه‌ای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوع‌‏تر و گسترده‏‌تر است. در این صورت، چگونه می‌‏توان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟! 🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیت‌الله خامنه‌ای مجبور است که موضع‌گیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد. 📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می کند. ✅ محورهای اجلاسیه: ۱- حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۲- حجت الاسلام رضا عزت زمانی (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۳- حجت الاسلام حسین مهدی زاده (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۴- حجت‌الاسلام علی کشوری (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۵- حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری (نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم) ۶- حجت‌الاسلام محمد مهدی قاسمی (پیشگیری ساختاری از بیماری) ۷-حجت الاسلام امیر جهانی (اصلاح نظام روانشناسی و مشاوره کشور) ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق ۱.mp3
8.66M
🔰 رشد نظام اسلامی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 🎙حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) 🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس 🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 2.mp3
3.25M
🔰 ضرورت تکثر گفتمانی نیروهای انقلابی در کنار وحدت سیاسی برای ایجاد شاخص‌های تمدن اسلامی 🎙حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) 🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس 🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جلسه با حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق 3.mp3
26.01M
🔰 تحلیل نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری براساس اصول و پیش‌فرض‌های اولیه فردی و شاخصه‌های گفتمانی 🎙حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) 🕌 کانون فرهنگی تبلیغی سوده همدانی ــ مشهد مقدس 🗓 ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز
📣یادآوری 🔰اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می‌کند. ✔️ سخنرانی حجت‌الاسلام روح الله صدوق با موضوع: چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی ✔️ سخنرانی حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری با موضوع: نگاهی نو به عوامل گرانی و تورمhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰تشریع لوازمات تحقق تمدن الهی در روز غدیر 🔸حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم استاد مسعود صدوق: مأموریت دیگر آن پیامبر گرامی، ختم نبوت به معنای «تعیین تکلیف درباره‌ی راه تکامل بشریت» بود که احکام و تناسباتِ این تکامل برای افراد، خانواده‌ها، اصناف، امت‌ها، حکومت‌ها، تمدن‌ها در قرآن کریم تشریع شده و لوازمات تحقق آن در روز «غدیر» بیان گردید. یعنی زندگی آرمانی و حیات طیّبه‌ای که با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و پس از آن در عالَم رجعت محقق می‌شود، در دوران بعثت نبی‌اکرم(ص) تشریع شد اما بدلیل عدم پذیرش مردم و سلطه‌ی منافقین تحقق نیافت. 📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید «قدرت، اطلاع، ثروت» در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»؛ فصل دوم، گفتار ۶ ✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | «گعده انتخاباتی» 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی دهیم؟؟ 🔺آیا سعید جلیلی قدرت اجرایی برای اداره کشور دارد؟ 🔺آیا تجربه کشورهای توسعه‌یافته می‌تواند الگوی برنامه‌های رئیس جمهور باشد؟؟ 🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟ 🔸شاخص‌های انتخاب براساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ 🔺چرا بین اصولگرایان اینقدر اختلاف وجود دارد؟؟ 🔺بهتر نیست نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟ 📣جزئیات این گفتگوی شنیدنی بزودی در همین کانال منتشر خواهد شد 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت اول 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ ادامه دارد... 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت دوم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺آیا قالیباف گزینه کارآمدتری برای ریاست دولت چهاردهم است؟ 🔺آیا تجربه کشورهای توسعه‌یافته می‌تواند الگوی برنامه‌های رئیس جمهور باشد؟؟ 🔺آیا ضرورتی دارد نامزدها تیم اصلی هیئت دولت خود را معرفی کنند؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت سوم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺آیا آقای قالیباف با مدیریت جهادی خود می‌تواند مشکلات معیشتی مردم را براساس عدالت (نفی فاصله طبقاتی) حل کند؟ 🔺اگر نامزدی بتواند براساس الگوهای توسعه متداول در دنیا، مشکلات معیشتی مردم را حل کند و جلوی افت مداوم ارزش پول ملی را بگیرد چه اشکالی دارد؟! ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت چهارم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺شاید آقای جلیلی همانند حضرت ابوذر، از لحاظ تقوا و ایمان و صفات انقلابی کم‌نظیر باشد اما آیا قدرت مدیریت امور کلان کشور را دارد! 🔺آیا جلیلی را می‌توان به عنوان «گزینه مطلوب ریاست جمهوری» برای حل مشکلات اساسی کشور معرفی کنیم؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت پنجم 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺شاخص‌های انتخاب اصلح بر اساس نیاز امروز کشور و انقلاب چیست؟ و این شاخصه‌ها در کدامیک از نامزدها بیشتر وجود دارد؟ 🔺بعضی کسانی که از نزدیک در جریان مدل حکمرانی اقای جلیلی بودند، اعتقاد دارند ایشان قدرت مدیریت جذب منابع را ندارد...! 🔺آیا مدل مدیریتی آقای جلیلی (به دلیل رویکرد بسته نسبت به نخبگان سیاسی) باعث قفل شدن کشور نمی‌شود؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم ✔️قسمت چهارم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 «گعده انتخاباتی» | قسمت آخر 🎙 با حضور اعضای هیئت علمی حسینیه اندیشه 🔺چرا غالبا در انتخابات، بین جریان‌های انقلابی اینقدر اختلاف وجود دارد اما همیشه در جبهه مقابل، وحدت گفتمانی و کار تشکیلاتی است؟؟ 🔺آیا ضرورت ندارد نامزدهای اصولگرا به وحدت برسند؟ 🔺بین کسی که «به الگوهای توسعه غربی برای اداره کشور بی‌اعتماد نیست» و «کسی که حل مشکلات کشور را در گرو ارتباط با امریکا می‌داند» کدام ارجحیت دارد؟ 🔺آیا آقای قالیباف به مذاکره و رابطه با امریکا برای حل مشکلات اقتصادی کشور اعتقاد دارد؟ ادامه دارد... 🔹لینک قسمت‌های قبل👇👇 ✔️قسمت اول ✔️قسمت دوم ✔️قسمت سوم ✔️قسمت چهارم ✔️قسمت پنجم 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh 🌐 www.hosseiniehandisheh.ir
محتوای پیشنهادی گروه تجلی کوثر برای انتخابات ریاست جمهوری.pdf
269.7K
محتوای پیشنهادی «مؤسسه کریمه ولایت» به مناسبت انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ایران با عنوان «ادامه راه شهیدجمهور با انتخاب آگاهانه بر اساس شاخصه‌های اصلح»: 🔹این محتوا در سه بخش تنظیم شده است: ✔️ بخش اول: سه رویکرد درباره جایگاه «مشارکت و رأی مردم» در نظام اسلامی ✔️ بخش دوم: پیش‌فرض‌ و شاخصه‌های اصلی برای انتخابات رئیس جمهور ✔️ بخش سوم: ضرورت «تکثر» گفتمانی نیروهای انقلاب در کنار «وحدت سیاسی» https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۱🏴 🔹حضرت اباعبدالله (ع) برای جلوگیری از خطر اعتقادی بزرگ، دست به قیام زدند. آن خطر اعتقادی بزرگ این بود که یزید بر خلاف همه اسلاف خود و دیگر خلفائی که بعد از او به خلافت رسیدند، تصمیم داشت که جامعه و حاکمیت اسلامی را به کفر علنی و بت پرستی آشکار برگرداند. یعنی در صدد نابودی تمام زحمت‌های نبی‌اکرم (ص) بود ◾️در واقع دفاع از اسلام برای جلوگیری از تسلط کفر مشروط به عِدّه و عُدّه نیست؛ برخلاف قیام در مقابل نفاق که به عدّه و عُده مشروط شده و لذا بقیه‌ی ائمه‌معصومین(ع) در مقابل خلفای منافق دست به قیام نزدند و هنگامی که بین بیعت و شهادت مخیر شدند، بیعت تحمیلی را پذیرفتند. 🔹اجماع فقهای اسلام (اعم از شیعه و سنّی) نیز بر همین مطلب است که در مقابل حمله‌ی کفر و اشغال دارالاسلام و تهدید کیان اسلام، همه باید بدون هیچ شرطی دفاع کنند. ◾️با شکل‌گیری رنسانس، قدرت جهانی به تدریج به غرب منتقل شد و کفار در شکل جدیدی (سبک زندگی کفرآمیز) به جوامع اسلامی حمله‌ور شدند و لذا فقهای شیعه به تدریج در معرض امتحان و آزمون و شرایطی قرار گرفتند که مشابه آن، برای امام حسین(ع) پیش آمده بود. 🔹چقدر طول کشید و چه خون دل‌ها و زحمت‌ها کشیده شد و چه جان‌ها فدا شد و چه تبعیدها و شکنجه‌ها انجام گرفت تا از دوران مشروطه و شکست‌های ناشی از آن عبور کنیم و «اصل حاکمیت» با انقلاب اسلامی از تسلط کفر (یعنی حکومت پهلوی به‌عنوان نماینده تام نظام کفر در ایران) رها شود. ◾️بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، اصل حاکمیت اسلام بالنسبه تثبیت شده اما خطر تسلط کفر بر «نحوه حاکمیت و روش اداره» وجود دارد و پیام عاشورا برای امروز ما نیز همین مطلب است. 🔹 درواقع مساله امروز این است که اداره‌ی کشور (که اقتصاد یکی از مهمترین ابعاد آن است) و موضوعات مختلفی که تمام وزارت‌خانه‌ها مسئول آن هستند و با آن یک کشور را اداره می‌کنند، چه نسبتی با اسلام و کفر دارد؟ آیا نحوه حاکمیت، الهی و الحادی دارد؟ 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۲🏴 🔹 درست است که امتداد پیام امام حسین(ع) در زمان ما، جلوگیری از تسلط کفر در نحوه اداره کشور اسلامی است اما از سوی دیگر، موضوع اداره‌ی کشور یک موضوع پیچیده‌ و چند بُعدی و مرکب است. حال اسلام و احکامش چگونه بر این موضوع پیچیده تطبیق می‌شود؟ ◾️به همین علت، بعضی می‌گویند کیفیت اداره‌ی کشور و نحوه‌ی حکمرانی، یک امر عقلایی است و شارع مقدس به جز اوامر و نواهی که در رساله‌ها آمده، نص خاصی ندارد و لذا تأمین معاش و امثال آن باید به نحو عقلایی انجام شود. 🔹اما مقام معظم رهبری این نحوه اداره‌ی کشور را که در جهان جاری است، مصداق تسلط کفر می‌داند و لذا می‌فرماید: «توسعه‌، دارای بار ارزشی است.» ◾️اگر ساده‌اندیشی کنیم و یک کالا مانند ماشین شخصی را از همه‌ی امور مربوط به آن تفکیک کنیم و سیاست‌های صنعتی حاکم بر کارخانه‌های یک کشور و استراتژی صنعتِ حاکم بر دنیا و آثار این امور بر سرنوشت بشر را در نظر نگیریم، ملاحظه اوصاف مادی یا الهی در آن بسیار سخت است. 🔹 سوره فجر به عنوان سوره امام حسین (ع) و سایر آیات و روایات مرتبط با آن به ما نشان می‌دهد که شهر و زندگی شهری و مدیریت ابعاد حیات بشری و محیط حاکم بر آن، با کفر و اسلام و حیات و ممات و طغیان و طاعت کاملاً ارتباط دارد. ◾️به طور نمونه، کیفیت رفع نیاز به مسکن، یکی از مظاهر روبنایی و چشم‌گیر زندگی و حاکمیت‌هاست که در زندگی روزمره مورد توجه است و گمان می‌شود که امری مشترک بین کافر و مسلم است. 🔹 اما خداوند متعال درباره کیفیت ساخت مسکن توسط کفار این‌گونه توصیف می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِعَادٍ؛ إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ» (فجر/۶ و ۷) «وَثَمُودَ الَذِينَ جَابُوا الصَخْرَ بِالْوَادِ» (فجر/۹). در واقع تراشیدن کوه برای ساخت خانه توسط این قوم، مورد تقبیح و مذمت خداوند قرار گرفته که در این سوره مبارکه به آن اشاره می‌شود. ◾️در تفاسیر نقل شده که قوم عاد زندگی پر زرق و برق و تمدن پر رونق و پر تحرکی داشتند. هم از نظر کشاورزی قوی بودند ـ که آیات سوره شعراء نیز به آن اشاره می‌کند ـ و هم از نظر ساخت مسکن و شهرسازی بسیار ماهر بودند. 🔹پیامبر آنها نیز مأمور می‌شود تا از طرف خداوند متعال، قوم عاد را به همین مظاهر زندگی (که مشترک بین کافر و مومن پنداشته می‌شود) توبیخ ‌فرماید: «أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ * وَتَتَخِذُونَ مَصَانِعَ لَعَلَكُمْ تَخْلُدُونَ * وَإِذَا بَطَشْتُمْ بَطَشْتُمْ جَبَارِينَ * فَاتَّقُوا اللَهَ وَأَطِيعُونِ * وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدّكُمْ بِمَا تَعْلَمُونَ * أَمَدَكُمْ بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ * وَجَنَاتٍ وَعُيُونٍ» (شعراء/۱۲۸ تا ۱۳۴) 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۳🏴 🔹اگر بخواهیم پیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و مقابله با کفر و تحقق اخلاق حمیده را در دنیای امروز تشخیص بدهیم، باید ببینیم ماشینی که امروزه جوامع را حرکت می‌دهد و اخلاق اجتماعی میسازد، چه وضعی دارد و به چه سمتی می‌رود؟ ◾️باید توجه داشت بحث پیرامون «اخلاق اجتماعی»، صرفاً یک امر فردی نیست تا فرد از طریق کتب اخلاقی، راه‌های درمان اخلاق رذیله و رسیدن به اخلاق حمیده را فهمیده و سپس روی حالات روحی و فکری و جسمی خودش کار کند تا به نتیجه مطلوب برسد. 🔹 اما اکثریت مردم این گونه نیستند بلکه تحت تأثیر جوّ جامعه، روابط اجتماعی، فضا و محیط جمعی هستند. متناسب با همین واقعیت است که خدای متعال هم خطاب‌ها و عبارات متعدد و مختلف و متکثری دارد که در آنها، یک وصف اخلاقی را به یک جامعه ـ و نه تک‌تک افراد ـ نسبت می‌دهد. ◾️عبارات قرآن کریم را ملاحظه بفرمایید: «قَوْمٌ طاغُون‏» (ذاریات/53 و طور/32)؛ «قَوْمٌ لا يَعْقِلُون»‏ (مائده/58 و حشر/14)؛ «قَوْمٌ مُسْرِفُون»‏ (اعراف/81)؛ «قَوْمٌ تَجْهَلُون‏» (اعراف/138)؛ «قَوْمٌ لا يَفْقَهُون» (انفال/65 و حشر/13 و اعراف/179)؛ «قَوْمٌ لا يَعْلَمُون‏» (توبه/6)؛ «قَوْمٌ يَفْرَقُون‏» (توبه/56)؛ «قَوْمٌ عادُون»‏ (شعراء/144)؛ «قَوْمٌ تُفْتَنُون»‏ (نمل/47)؛ «قَوْمٌ يَعْدِلُون‏» (نمل/60)؛ «قَوْمٌ خَصِمُون»‏ (زخرف/58)؛ «قَوْمٌ لا يُؤْمِنُون‏» (زخرف/88)؛ «لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون»‏ (انعام/99، قصص/3، اعراف/52 و عنکبوت/51)؛ «قَوْمٌ مُجْرِمُون‏» (دخان/22)؛ «قَوْماً فاسِقين»‏ (توبه/53، زخرف/57، ذاریات/46 و نمل/12)، «قَوْماً جَبَّارين» (مائده/22)؛ «قَوْماً عَمين»‏ (اعراف/64)؛ «قَوْماً صالِحين»‏ (یوسف/9)؛ «قَوْماً عالين»‏ (مؤمنون/46)؛ «قَوْماً ضالِّين»‏ (مؤمنون/106)؛ «قَوْماً لُدًّا» (مریم/97)؛ «قَوْماً بُورا» (فرقان/18 و فتح/12) و... 🔹 اگر جامعه صرفاً یک سری افرادِ کنار هم چیده شده باشند، این عبارات قرآنی معنای روشنی پیدا نمی‌کنند اما اگر توجه کنیم که جامعه علاوه بر افراد، روابطی بین آنها ایجاد می‌کند که باعث شکل‌گیری یک هویت جدید به نام جامعه می‌شود، در این صورت نسبت‌دادن وصفی خاص به یک جامعه معنادار خواهد شد. ◾️حال ابزاری که با آن یک جامعه را به یک سمت می‌برند، چیست؟ این اوصاف ارزشی و اخلاقی که روی منابر گفته می‌شود، امروز بر چه ابزاری تطبیق پیدا می‌کند؟ سرنوشت حرکت جامعه به سمت کفر یا اسلام و اخلاق رذیله یا حمیده، بیش از هر مقوله‌ای در این ابزارهای اجتماعی رقم می‌خورد. باید این ابزار به دقت شناخته شود 🔹در واقع طغیان‌ها و گناهان عظیمی مانند کشتن امام حسین(ع) هیچ وقت نمی‌تواند تنها ناشی از میل یک شخص باشد. چون میل و توانایی یک فرد، دایره محدود و دامنه تأثیر کمی دارد اما زمانی که جامعه با همکاری اقشار مختلف اتوبان‌هایی از جنس اخلاق رذیله بسازند، آنگاه افراد هم می‌توانند با ماشین شخصی، سرعت‌های بالایی مثل دویست کیلومتر در ساعت را تجربه کنند. ◾️فراعنه و طواغیت امروز همانند گذشته با ابزار‌های دستور و تهدید و تیغ شمشیر مردم را به تبعیت از خود وادار نمی‌کنند بلکه ابزار اجتماعی به نام «مدل اداره» طراحی کرده‌اند و ملت‌ها و حاکمیت‌ها نیز به اسم بهره‌مندی از علوم کاربردی و زندگی خوب، التماس این طواغیت را کرده تا آنها را اصطلاحاً «توسعه‌یافته» کنند. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۴🏴 🔹وقتی طواغیت با تکیه بر ابزارهای اجتماعی، یک محیطی درست می‌کنند و همه‌ی مردم را به یک سمتی می‌برند، هر کسی نمی‌تواند یا جرأت نمی‌کند فضا را بشکند و محیطی که جامعه در آن تنفس می‌کند و زنده‌ماندن خود را به آن وابسته می‌بیند، زیر سوال ببرد. ◾️از عوامل اصلی در درخشش حضرت ابالفضل العباس(ع) در تاریخ به همین دلیل است: در محیطی اجتماعی و فضایی که همه به سمت دیگری می‌روند، فقط عناصر خاص و ویژه هستند که در طرفی می‌ایستد که همه‌ی جامعه از آن طرف دوری می‌کنند. لذا در زیارت مأثور نیز این بزرگوار به همین صورت توصیف شده: «الرَّاغِبُ‏ فِيمَا زَهِدَ فِيهِ غَيْرُهُ مِنَ الثَّوَابِ الْجَزِيل؛ به امری راغب بود که دیگران از آن دوری می‌کردند». 🔹در واقع کار اساسی که توسط امام و نبی رقم می‌خورد همین است که در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» می‌ایستد. عدم توجه به این واقعیت‌هاست که باعث می‌شود افراد بسیاری در مواجهه با روایاتی که بهشت را پاداش اشک و صلوات بر اهل‌بیت (ع) و محبت به آنها معرفی می‌کنند، دچار تعجب ‌شوند. ◾️یعنی به دلیل ارتکاز فردی از اخلاق و معنویت و عبادت، می‌گویند: «افرادی که مبتلا به گناه و اخلاق رذیله و... هستند و روی خودشان کار نکرده‌اند و ریاضات اخلاقی نکشیده‌اند و راه‌های درمان اوصاف رذیله طی نکرده‌اند، چطور با یک اشک یا با یک زیارت به چنان مقاماتی می‌رسند؟!» 🔹اما به این واقعیت توجه ندارند که چنین شخصی با اشک و زیارت و محبت خود عملاً وارد دستگاه و محیطی شده که مسئول آن دستگاه، در مقابل «مرکز تولید اخلاق رذیله» و در نوک پیکان حمله به بی‌اخلاقی ایستاده است! لذا اگر در فرهنگ روایات، «ولایت» مقدم بر نماز و روزه و... معرفی شده، به این صورت قابل‌تحلیل است. ◾️امروزه برای فریب دادن مردم، این‌طور نیست که تک تک افراد را به حب دنیا دعوت کنند بلکه برای دنیاپرست‌کردن امت‌ها و جوامع، بسترها و ابزارهای اجتماعی درست می‌کنند. بیان شد که این ابزارها، «مدل اداره» کشورها نام دارد که همانند ماشین، جوامع را سوار کرده و در یک مقصد خاص پیاده می‌کند 🔹این مدل اداره غربی، تمام جوامع و حکومت‌ها را به سمت رفاه روز‌افزونِ دنیاپرستانه می‌برد که به تعبیر حضرت امام (ره) همان «بت‌پرستی مدرن» است. یعنی به اسم «توسعه‌یافتگی»، رفاهِ مطلق و بدون قید و شرط را هدف انحصاری جوامع می‌کنند؛ این، همان معنای جدید و مدرن از دنیاپرستی است ◾️اگر ما می‌خواهیم این هدف را تغییر دهیم و رفاه را به دین و اخلاق و ارزش‌های اسلامی مقیّد کنیم، باید بتوانیم رفاه دینی و الهی را کمّی و قابل محاسبه عینی نموده و سپس ابزارهای مخصوص آن را تولید کنیم. زیرا کفار نیز برای اینکه جوامع را به هدف دنیاپرستی سوق بدهند، توانسته‌اند آن هدف کلی را به صورت کمّی و کیفی در سطح «الگوها، چشم‌اندازها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی» بیاورند. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh