eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.1هزار دنبال‌کننده
169 عکس
39 ویدیو
144 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ مرحوم استاد مسعود صدوق: «باید براساس عقلانیت نوّاب عام به جنگ عقلانیت مدرنیته رفت که این جنگ باعث می‌شود علاوه بر تولید علوم کاربردی جایگزین، زمینه برای طراحی تکنولوژی جدید و کنار گذاشتن تکنولوژی موجود ــ که بستر شهوت است ــ فراهم شود تا فنّ‌آوری به بستری برای عبادت تبدیل گردد. البته در دوران گذار و برای راهکار کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید از تکنولوژی روز استفاده کرد و نمی‌توان به سرعت از آن فاصله گرفت اما در راهکار بلندمدت و در صورت تشکیل یک تمدن نوین الهی قبل از ظهور، عبادت به تکنولوژی متناسب با خود نیازمند خواهد بود. در واقع تفاوت بین حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) با تمدنی که قبل از ظهور آن حضرت و براساس عقلانیت نوّاب عام پدید می‌آید، در این است که در دوران ظهور و عالَم رجعت، برای عبادت نیازی به تکنولوژی نخواهد بود بلکه کرامات و سیر ملکوتی انبیاء و اولیاء سلف به امری عمومی در میان مردم تبدیل می‌شود و اسماء الهی تحقق یافته و نیازهای مردم را تأمین خواهد کرد. لذا شاخصه‌ی ، دستیابی به است که ماهیتاً با فنّ‌آوری امروز متفاوت است و خدمت‌رسانی نظامات الهی به مردم با هدف تولید ثروت انجام نمی‌شود بلکه موجب تولید معرفت و بصیرت می‌گردد.» 📘کتاب گفتمان انقلاب اسلامی، فصل سوم، ص ۳۷۳. ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تکامل علی اصول.pdf
5.23M
📘 🔰به‌مناسبت ششمین سالگرد درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد صدوق، حسینیه اندیشه جدیدترین اثر پژوهشی خود را در قالب کتاب «مباحثی پیرامون تکامل علم اصول» منتشر کرد. ✔️ مرحوم استاد صدوق در آخرین تلاش‌های خود برای تطبیق مباحث «علم اصول فقه احکام حکومتی» (از آثار مرحوم علامه حسینی الهاشمی) بر «علم اصول موجود»، طی چند سال بحث مداوم، کتاب «کفایه الاصول» را از «ابتدا تا انتهای مقصد سادس (أمارات)» مورد نقد قرار داد که متن تقریرات آن در سه جلد به چاپ داخلی رسید. ✔️در طول یک سال و نیم گذشته، هیأت علمی و پژوهشگران حسینیه اندیشه، اقدام به شرح و پردازش و تکمیل و بازنویسی مباحث مرحوم استاد در نقد «مقدمات سیزده‌گانه کفایه» کردند که منجر به افزایش حدوداً دو برابریِ حجم مباحث در این بخش شد. این تلاش هم‌اکنون در قالب کتاب «مباحثی پیرامون تکامل علم اصول»، به پیوست در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد. ❇️ ضمناً پیشگفتاری مفید و نسبتاً مفصل پیرامون «ضرورت و روند شکل‌گیری علم اصول فقه احکام حکومتی» در ابتدای این کتاب آورده شده که حاوی سیر تاریخی و توضیحاتی فنّی پیرامون مجاهدات مرحوم علامه حسینی‌الهاشمی و مرحوم استاد صدوق برای تکامل علم اصول در راستای نیازهای نوینِ جامعه شیعه است. ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1401.pdf
203.2K
📋فایل PDF ❇️ حسینیه اندیشه طبق سنوات گذشته، گزارش فعالیت‌های علمی و گفتمانی خود در سال ۱۴۰۱ را به پیوست منتشر می‌نماید. 🔸این گزارش اجمالی، شامل فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران حسینیه اندیشه در سال ۱۴۰۱ است که در سه سطح: «پژوهش»، «گفتمان‌سازی» و «واحد خواهران» تنظیم شده است. ✔️ گزارش فعالیت‌های سال‌های گذشته حسینیه اندیشه: سال 1400◀️ hsnand.ir/gder سال 1399◀️ hsnand.ir/wffl سال 1398◀️ hsnand.ir/reds سال 1397◀️ hsnand.ir/etce سال 1396◀️ hsnand.ir/etcehttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅به مناسبت روز ماه مبارک؛ روز منصوب شدن به ولایت عهدی مامون 🔷 بعضی وقتها هم هست که باید روضه ی آبرو را خواند و از مصیبت بدنامی گفت. مخصوصاً اگر آبرویی را که می خواهند بریزند زیر پای مردم تا توسط یک امّت لگدکوب شود، جدّ اندر جدّ حفظ شده باشد و اصلاً اعتبار خاندانت برای هر فهیم و هر نفهمی به همان تعریف شود. یعنی جانشینی پیامبر انقدر رنگ دنیا گرفته بود و روح کسرای ایران و قیصر روم چنان در جسد بی رمق ِ حکومتش نشسته بود که دوری از دستگاه، تقدّس و روحانیت و وجاهتی معنوی درست می‌کرد برای هر کسی که از دعوای قدرت کناره می‌گرفت. بعد همه می‌گفتند این فرزندان علی عجب زهدی دارند که دنبال این مقامات نمی دوند و هر وقت نشانه ای از قدرت سلطنتی و سیاست پادشاهی می‌بینند راهشان را به طرف دیگری کج می کنند و حتی دور و بَر دربار پیدایشان نمی شود. طوری که همین دوری، در نظر مردم نشانه‌ی حقانیت شده بود و هر کسی ساز قیام کوک می کرد، به اسم اهل بیت پناه می برد تا خودش را مطهّر از دنیاطلبی نشان دهد و وجدانهای خسته از حکومت مادّی را دور خودش جمع کند. 🔸حالا فکر کن قداست و تنزّه تو این همه بازار داشته باشد و تو در اوج این منزلت، بالاجبار وارد دستگاهی شوی که مرکز عشق بازی با دنیا و تمایلات مادی است و ولیّعهد شوی؛ آن هم در سلسله مراتبی که منشأِ تک تک مناصبش، دنیاپرستی و آلاف و الوف و خوردن و چریدن و قی کردن است و دست و پا زدن در منجلابی از تعفّن ِ نفسانیات. و همه سری تکان بدهند و بگویند: تف بر مزه ی شیرین دنیا که ذریه‌ی رسول را هم گرفتار کرده! و فقط چند ماه فرصت داشته باشی تا با رفتارت به همه بفهمانی و از تاریخ این اقرار را بگیری که: فاصله‌ی حکومت خدایی از سلطنت دنیایی بیشتر از مسافت بین مشرق و مغرب است. و کاری کنی که برای همه معلوم شود خون علی وقتی در رگی بجوشد، دنیا را با همه‌ی وجوهش و با تمام چرب و شیرینش به بند تحقیر و خفّت می‌کشد. اصلاً چه کسی جز یک علیِ دیگر می تواند در پایتخت ِ دنیاپرستی، کلام علی را در خطبه شقشقیه به تصویر بکشد؟ لالفیتم دنیاکم ازهد عندی من عفطه عنز «دنیای شما برای من کمتر از عطسه ی یک بز ماده است ...» بعضی وقتها هم هست که باید روضه ی آبرو را خواند و از مصیبت بدنامی گفت ... 🔆 پی‌نوشت: آقا جان! شما تک و تنها و فقط در چند ماه، طوری بساط عشق‌بازی با دنیا را در پایتخت دنیاپرستان به هم ریختید که راهی جز کشتن‌تان پیدا نکردند. می‌شود امشب موقع خواندن دعایی که جدتان به یاد داد و وقتی رسیدیم به فراز «سیدی أخرج حب الدنیا من قلبی»، شما را واسطه کنیم؟ راستش را بخواهید معاشقه با دنیا خیلی پیچیده‌تر از زمان مأمون شده و با تعمیم «مُد» به همه کالاها و به تمامی عرصه‌های زندگی، «دین ِ دنیاپرستی» را در تمام جهان به راه انداخته‌اند و هر روز مزه‌ی جدیدی از دنیا را به کام بشر می‌نشانند و این ظلمات جهانی و بین‌المللی را از طریق «الگوی مصرف» به جامعه‌ی محبین شما هم کشانده‌اند... می‌شود امشب برای این که لحن ما موقع خواندن ِ «أخرج حب الدنیا من قلبی» مصنوعی نباشد، ما را شفاعت کنید تا آن قدر رشید شویم که خودمان و نخبگان‌مان به فکر تغییر «الگوی مصرف جامعه» بیفتیم؟... ❤️ تقدیم به شهید یک و بیست دقیقه‌ی همه ‌ی شب‌های جمعه که وقتی از او پرسیدند چرا سخت مراقبی تا هیچ علقه‌ای به دنیا پیدا نکنی، گفت: «ماموریت‌هایی به عهده من است و کارهایی دارم و جاهایی باید بروم که اگر کمترین وابستگی به دنیا باشد، نمی‌توانم انجام‌شان دهم» و تقدیم به ملتی که عشقش به حاج قاسم را فریاد زد و در صورت شجاعت نخبگانش برای تبیین حقایق، با لوازم این عشق بی‌دریغ آشنا خواهد شد و خواهد فهمید که رفتن به سوی و ماموریت زمینه‌سازی برای ظهور مولایش، با وابستگی به دنیاپرستان سازگار نیست. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◾️ابوحمزه، به وقت دهمین سحر 🔸دعای سحرهای حضرت سجاد (ع) را در شب وفات مادرش، شاید بشود یک طور دیگر خواند. مثلا این طور که وقتی مثل هر شب، اوضاع خراب می‌شود: «فَقَدْ عَصَيْتُكَ وَ خَالَفْتُكَ بِجُهْدِي فَالْآنَ مِنْ عَذَابِكَ مَنْ يَسْتَنْقِذُنِي وَ مِنْ أَيْدِي الْخُصَمَاءِ غَداً مَنْ يُخَلِّصُنِي‏؟ با تمام تلاشم از تو سرپیچی کردم. حالا چه کسی من را از عذاب تو نجات می‌دهد و فردا از دست ستیزهجویان و طلبگارانم چه کسی مرا خلاصی می‌بخشد؟» ، 🔹پناه می‌بریم به «وَ بِحُبِّي‏ النَّبِيَ‏ الْأُمِّيَّ الْقُرَشِيَّ الْهَاشِمِيَّ الْعَرَبِيَّ التِّهَامِيَّ الْمَكِّيَّ الْمَدَنِيَّ أَرْجُو الزُّلْفَةَ لَدَيْك‏... و به خاطر عشقی که به پیامبرت دارم، امید نزدیکی و تقرب به تو پیدا می‌کنم» 🔸و بعد با خودمان می‌گوییم که اگر روسیاهانی مثل ما با حبّ به پیامبر از آن وضعیت خراب خارج می‌شوند و به قرب الهی امید پیدا می‌کنند، پس سرسلسله محبّین و عشاق پیامبر چه ملک و مملکتی در نزدیکی خدا پیدا کرده. خدیجه‌ای که تجسّم عشق به نبیّ‌اکرم بود و با محبتش به محبوب خدا، در برابر تمامی جامعه حجاز ایستاد و مقابل فشار همه‌جانبه بت‌پرستان، رو به خدا کرد و شیدایی‌ش به آن ابرمرد قرشی هاشمی عربی تهامی مکّی مدنی را فریاد زد: بحبّی النبیِّ الامّی القرشی الهاشمی العربی التهامی المکّی المدنی ارجو الزلفه لدیک» با توسل به است که می‌شود محکمتر و امیدوارتر گفت: ارجو الزلفه لدیک... 🔹ما از وقتی که فرزندان همچین مادری شدیم، سحر شب دهم ماه مبارک این فرازِ ابوحمزه را از زبان حال مادرمان می‌خوانیم و زیر چادرش پنهان می‌شویم تا زشتی‌های‌مان معلوم نشود و وقتی چند صفحه جلوتر خواستیم التماس کنیم که: «سَيِّدِي عَبْدُكَ بِبَابِكَ أَقَامَتْهُ‏ الْخَصَاصَةُ بَيْنَ‏ يَدَيْكَ‏ يَقْرَعُ بَابَ إِحْسَانِكَ بِدُعَائِهِ فَلَا تُعْرِضْ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ عَنِّي وَ اقْبَلْ مِنِّي مَا أَقُول... سرورم! بنده‌ی تو، دم درگاه توست؛ تنگدستی او را روبرویت ایستاده نگه داشته و با دعایش درِ خانه‌ی احسانت را می‌کوبد. پس روی کریمانه‌ات را از من برنگردان و حرفهایم را باور کن» ، 🔸اشکهای‌ دروغینمان کارگر بیفتد. چون با خودمان می‌گوییم روی خدا و «وجه‌الله» که قرار است از ما برنگردد و حرفهای مان را باور کند، کسی نیست جز نبیّ‌اکرم* و ما با مادرمان ام‌المومنین، از روی تنگدستی، ایستاده‌ایم دم درگاه خدا و روبروی پیامبر اکرم تا رو برنگرداند و حرف‌های‌مان را باور کند. پیامبر که از خدیجه‌اش رو بر نمی‌گرداند؛ می‌گرداند؟! 🔹یا امّ المومنین! امروز جمع‌ترین جمع مومنین در تمامی کره خاکی، زیر پرچم جمهوری اسلامی جمع شده. مادرها جمع بچه‌های‌شان را خیلی دوست دارند. چادرت را روی سرمان بکش و ما را پیش محمّدت ببر و گرمتر از همیشه در آغوش او بینداز تا با قوّت ایمانی که شما به ما داده‌اید، ضعف‌های‌مان را کم کنیم و علَم محبوب شما را بالاتر ببریم و چهل و چهارمین «» را پربرکت‌تر و مبارک‌تر از همیشه کنیم. •••─━━⊱✦▪️✦⊰━━─••• *عن الرضا علیه السلام: «وَجْهَ اللَّه» أَنْبِيَاؤُهُ وَ رُسُلُهُ وَ حُجَجُهُ هُمُ الَّذِينَ بِهِمْ يُتَوَجَّهُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى دِينِهِ وَ مَعْرِفَتِهِ وَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ وَ يَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّكَ‏ ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰بخشی از پیام تاریخی حضرت امام خمینی: ‏‏ 🇮🇷صبحگاه 12 فروردین ـ که روز نخستین حکومت الله است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبی‏‎ ‎‎‏و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره های‏‎ ‎‏قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطۀ شیطانی برای همیشه رخت‏‎ ‎‏بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.‏.. ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه 💢 مجمع بانوان یاری دهنده نظام اسلامی«مبین» با همکاری سازمان تبلیغات برگزار می‌کند: 🛑 سلسله نشست‌های تخصصی در زنان‌ و خانواده 🔸نشست : زن تراز جامعه منتظر، سرپرست عواطف اجتماعی جامعه ایمانی 🔸سخنران: استاد سرکار خانم رضیه کشتکاران (سرپرست واحد خواهران حسینیه اندیشه) 🔸زمان: پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵الی۱۷ 🔸مکان: مشهد، بلوار مدرس، سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی 🔷 جهت حضور در جلسه مجازی از طریق پیامرسان ایتا روی لینک زیر بزنید و وارد کانال «مبین» شوید https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه ◀️ به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود: سلسله مباحث 🔅فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی🔅 🎙سخنران: حجت‌الاسلام احمد زیبایی نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🕌 خیابان کارگر شمالی، مسجد مجتمع کوی دانشگاه تهران 🗓از ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (۱۶ ماه رمضان) ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅گلایه‌ای از یک نامگذاری متداول🔅 یا 🔅بحثی بسیار فشرده درباره «دعای اللهم کن لولیک» در شب قدر🔅 ••─━⊱✦ صفحه یک ✦⊰━─•• 🤲 «همه با هم دعای سلامتی امام‌زمان را زمزمه می‌کنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....» ✅ این جمله را شاید سال‌هاست توی مساجد و هیأت‌ها می‌شنویم و با آن همراهی می‌کنیم. اما من سال‌هاست (یا به تعبیر دقیق‌تر از موقعی که «حاج‌آقا» بحث‌گفتن درباره شب قدر را شروع کرد) وقتی این جمله را می‌شنوم، با سوال و اشکال از خودم می‌پرسم «دعای سلامتی؟!؟» و شروع می‌کنم: 🔹یک. روایات معصومین که همچین اسمی روی این دعا نگذاشته‌اند. پس می‌شود این نام‌گذاری را نقد کرد. 🔸دو. خصوصن وقتی این نام‌گذاری را با مضمون دعا مقایسه کنیم. مضمون دعا به طور خلاصه این است: خدایا لطفا شش تا کار برای امامزمان ما بکن: «سرپرست» و «نگهدار» و «راه‌بر» و «یاری‌کننده» و «راهنما» و «چشمِ»او باش. معلوم است که از بین این شش خواسته، فقط «حافظاً» یا همان «نگهدار» است که با مفهوم «سلامتی» تناسب دارد. یعنی نام‌گذاری دعا به «دعای سلامتی» با بخش اعظم دعا یعنی پنج‌تا وصف دیگر سازگار نیست. 🔹سه. پس چکار کنیم؟ واقعا مضمون و معنای این دعا چیست؟ بنظرم باید به اصل منابعی مراجعه کرد که دعا را نقل کرده‌اند. مثلا «کافی شریف» که می‌گوید این دعا اساساً از اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک است و در شب قدر در هر حالتی باید تکرار شود؛ چه ایستاده، چه نشسته و چه در سجده. باید تکرار شود «و تکرّر فی لیله ثلاث و عشرین من شهر رمضان هذا الدعاء ساجداً و قائماً و قاعداً و علی کل حال» 🔸چهار. خب شب قدر چه خبر است که باید در آن، این شش خواسته را برای امام زمان داشته باشیم؟ خیلی خلاصه می‌شود از روایات برداشت کرد که در شب «قدر»، «اندازه»ی همه چیز معیّن می‌شود و این «اندازه‌ی همه چیز» شامل «اندازه‌ی دستگاه طغیان» هم می‌شود. لذا فرمود «یا من قدّر الخیر و الشرّ» یا فرمود «یقدّر فی لیله القدر کل شیء... خیر و شر و طاعه و معصیه» معلوم است که مقدر شدن ِ اندازهی شر و معصیت فقط به گناه چند تا لات و الواط محدود نمی‌شود. چون شأن خدا «مدیریت عالَم» است و آنهایی که مدیر عالَم هستند، به اندازه‌های خیلی بزرگتری هم توجه می‌کنند: «اندازه‌ی امتها، اندازه‌ی حکومتها، اندازه‌ی تمدن‌ها». خصوصن این که خدا تصمیم گرفته «دار اختیار» درست کند و گرچه به گناه و طغیان راضی نیست، اما به امت و حاکمیت و تمدن ِ «کفر و نفاق» هم اجازه حیات و تحرک داده و در قرآنش کلی از «ملأ» و «طواغیت» و «ائمه کفر» و «مستکبرین» و «اکابر مجرمین» و «مترفین» صحبت کرده و اختیار آنها را در راه دنیاپرستی و هجمه به دستگاه ایمان، مطلقاً صفر نکرده و گفته «کلاً نُمدّ هولاء و هولاء... هر دو دستگاه را امداد می‌کنیم» حالا چقدر از خواسته‌های دستگاه طغیان، مقدّر میشوند و چه قدر و اندازه‌ای برای شرارت آنها تعیین میشود؟ طبعاً بستگی دارد به قدر و اندازه‌ی همّت و خواست مومنین برای دفاع از دستگاه توحید و خداپرستی... 🔹پنج. شب قدر خدا نگاه میکند به اندازه همت و خواست مومنین برای دفاع از امام‌شان. هر چقدر حاضر به فداکاری باشند که الحمدلله. اما هر جا را پوشش ندهند، دستگاه تولید شرور و مهندسان طغیان که کارشان را تعطیل نکرده اند و تدابیر وحشتناکی دارند که نتیجه اش را خدا حکایت کرده: «و زلزلوا حتی یقول الرسول و الذین آمنوا متی نصرالله... و به تکان درآمدند و لرزانده شدند تا جایی که پیامبر خدا و مومنین گفتند یاری خدا کی خواهد بود؟» . پس خدا با حکمتش _ بدون اینکه راضی باشد _ سطحی از توان و قدرت را برایشان مقدّر می‌کند و بعد فرشتگان هستند که _ به گمان من با سرافکندگی _ این تقدیر پُردرد را به محضر صاحب شب قدر می‌برند و برنامه پر از بلای سال آینده را به امام‌زمان تحویل می‌دهند تا به آن رضایت بدهد و مثل همه انبیا و اوصیا به استقبال بلا برود و با یقین به حکمت خدا، به تنهایی به امواج خون و آتش و مصیبت بزند تا با این حلم، مومنین به تدریج بیدار شوند و با این تحمل، تاریخ آهسته‌آهسته تکامل پیدا کند. انگار کن که به کسی بگویند: بفرمایید وارد این اتاقی شوید که پر از افعی و عقرب و گرگ است که همگی با هم آماده‌اند به شما حمله کنند یا زهر خود را به پیکرتان بریزند... زهرهایی در مقیاس جوامع و حاکمیت‌ها و تمدنها... پر از زخم و جراحت و ابتلا... اگر کسی شب قدر و معنای تعیین مقدرات را بفهمد و همچین صحنه‌ای را ببیند، باید هم به خدا بگوید به داد ولیّ‌ت برس و در این معرکه‌ی غوطه‌ور در بلا سرپرست و نگهدار و راه‌بر و یاری‌گر و راه‌نما و چشمش باش... و قبل از همه اینها به این فکر کند که من در همکاری با بقیه مومنین جلوی کدام یک از این افعی‌ها و عقرب‌ها و گرگ‌ها را می‌توانم بگیرم... ادامه دارد👇👇 ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅گلایه‌ای از یک نامگذاری متداول🔅 یا 🔅بحثی بسیار فشرده درباره «دعای اللهم کن لولیک» در شب قدر🔅 ••─━⊱✦ صفحه دوم ✦⊰━─•• 🔸شش. مثلا؟ مثل سالی که غفلت شیعه‌ی عراق در مقابل کفار حربی ِ لانه‌کرده در کشورشان، دشمن را طوری امیدوار کرد که منافقین تکفیری هم به آنها طمع کنند و خواست و تدبیرشان، حمله به عرض و ارض و ناموس و مال شیعه شود. خدا در آن ، هر چه نگاه کرده بود خواست و هوشیاری و توان دفاع را در جامعه مومن ندیده بود و ملائکه «کل امر» را فرستاده بود تا امامزمان را در جریان همه خون‌هایی که قرار است بریزد و همه ناموس‌هایی که قرار است هتک شود، بگذارند... و فشار همه این مصیبت‌ها قبل از همه، به قلب او وارد شده بود... شاید به خاطر همین‌‌ها بوده که امام عسکری به شیعیانش یاد داده تا این طور برای پسرش دعا کنند: «رُدّ عنه من سهام المکائد ما یوجّهه اهل الشنئان الیه و الی شرکائه فی امره و معاونیه علی طاعه ربه... تیرهای حیله‌ای را که دشمنانش به سوی او می‌اندازند، از او دور کن؛ از او و از کسانی که شریک کار او هستند و او را در طاعت خدا کمک میکنند...» شب قدر شبی است که به دلیل سستی و ضعف امثال من و شدت حرص و همت دشمنان به دنیای‌شان، می‌شود شب بارش تیرهای زهرآگین و باران بلا و امواج مصیبت بر حضرت ولی‌عصر و نائب عام او که معاون و شریکش در دفاع از پرستش خدای متعال است. پس حداقل این است که در این معرکه پر از زخم همدردی کنیم با صاحب این دردها و برای اینکه وانمود کنیم که ما هم چیزی از واقعیت سرمان میشود، از خدا برای نماینده‌اش کمک بخواهیم...: _ «همه با هم دعای همدردی با امام‌زمان را زمزمه می‌کنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....» ✅زمزمه. البته بعضی‌ها هم هستند که فقط به دعا اکتفا نمی‌کنند و می‌شوند مثل «عمرو بن قرظه انصاری» که «کَانَ لَا يَأْتِي إِلَى الْحُسَيْنِ سَهْمٌ إِلَّا اتَّقَاهُ بِيَدِهِ وَ لَا سَيْفٌ إِلَّا تَلَقَّاهُ بِمُهْجَتِهِ ... هیچ تیر و شمشیری به سوی حسین نمی‌آمد مگر این‌که خودش را جلوی آنها می‌انداخت که ضربه‌ای به حسین وارد نشود... تا از شدت جراحت‌ها به زمین افتاد. شاید باز هم شک داشت که کارش را کرده یا نه... و پرسید: «یا بن رسول الله... أ وفیتُ؟... ای پسر رسول خدا... آیا وفا کردم؟» 🤲 آقا جان! من که عرضه و جربزه‌ی عمرو بن قرظه را ندارم اما شما از خاندان کرم هستید... «اللهم کن لولیک» های ما را به حساب «أ وفیت» بگذارید و ما را اهل بدانید تا معرکه را درست تشخیص بدهیم و جلوی تیرهای بزرگ بایستیم... از آن بلاهایی که نصیب عمرو شد، به ما هم بدهید... ما بیآبرویی را دوست نداریم... به خدا برای ما زشت است که هنوز شما «بلاگردان» ما باشید... آخر امامی گفتند، مأمومی گفتند... ❤️ تقدیم به کبیر و شهدای عاشقش که با غیرت نسبت به حضرت ولی‌عصر، راه هجمه سیاسی و نظامی کفر به دستگاه ایمان را سد کردند و چکمه‌ی کفار حربی را از روی گلوی مومنین برداشتند و این جمله صحیفه نور را که: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» به زیباترین وجه عملی کردند، تقدیم به عزیز که سی سال است نه تنها از پرچم برافراشته‌ی خمینی حفاظت کرده، که با اعلام «تهاجم فرهنگی» و «جنگ اقتصادی»، به دنبال سد کردن ِ راه هجمه‌های پیچیده‌تر است و همچنان منتظر مجموعه‌ای از اراده‌ها و فکرها در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی که بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند تا از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنیم... 🖤 تقدیم به شهید ِ یک و بیست دقیقه‌ی همه‌ی شب‌های جمعه که حفاظت امنیتی و نظامی از مومنان در برابر کفر و نفاق را مدیریت کرد و آن را از ایران به خاورمیانه گستراند و تقدیم به «مرحوم استاد» که با عقلانیت بی‌نظیرش نَمی از یم شب قدر را به ما آموخت و با سوز دلی که از شب قدر گرفته بود، راه‌های دفاع فرهنگی و اقتصادی را به ما پیشنهاد داد ... ✍️ محمدصادق حیدری ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 مراسم علیه السلام 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) ▪️موضوع سخنرانی: «تحلیلی نوین از دوران امامت امام جعفر صادق علیه السلام از دیدگاه فلسفه تاریخ» 🗓دوشنبه شب، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕌 پردیسان، خیابان سبلان، مسجد چهارده معصوم (ع)، بعد از نماز مغرب و عشاء ☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh