eitaa logo
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
277 دنبال‌کننده
67 عکس
18 ویدیو
6 فایل
بِسْــمِ الله 💠 مدرســه علوم اسـلامی "هویت" 🌱 هویت، مهمترین مولفه های هویتی حوزه علمیه را در نسبت با عصر جدید مورد بازخوانی قـرار میدهد! 📞 ارتباط با ادمین؛ @Hoviat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
✨حوزه علمیه مروی برگزار میکند؛ 🔰 رقابت مسئله محور «اندیشه ورز» | فصل معنویت و اخلاق | "جوان امروز
🌱سلام و درود به طلاب و دانشجویان محترم🌱 ✨ تنها ۳ روز تا پایان مهلت ارسال آثار برای مسابقه اندیشه ورز باقی مانده است‼️ 🔰 در صورتی که نیاز به راهنمایی محتوایی دارید به آیدی زیر پیام بدید: @hoviat_admin
39.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "حجت الاسلام و المسلمین رضایی نژادیان" استاد سطوح عالی حوزه علمیه ⏱️ راهنما محتوای مصاحبه - ۱ 📌وضع معنوی ایران معاصر چطور است | ٠۲:۱۵ 📌مردم ایران معنوی ترند یا مسلمانان جهان | ٠۷:٠۵ 📌عامل موثر و مخرب در اوضاع اخلاق | ۱۱:٠٠ 📌کدام نفوذ جریان معنوی انقلاب را منحرف میکند | ۱۵:٠٠ 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
27.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "حجت الاسلام و المسلمین رضایی نژادیان" استاد سطوح عالی حوزه علمیه ⏱️ راهنما محتوای مصاحبه-۲ 📌مکانیزم دین در مقابله با نفوذ | ٠۳:۲٠ 📌مسئولیت روحانیون در رفع مهمترین مانع معنویت زایی | ٠۸:۲۵ 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
✨حوزه علمیه مروی برگزار میکند؛ 🔰 رقابت مسئله محور «اندیشه ورز» | فصل معنویت و اخلاق | "جوان امروز
‼️تمدید شد‼️ مهلت ارسال آثار رقابت اندیشه ورز تا ۲۰ بهمن تمدید شد. بجنبید زمان زیادی نمونده😊👌🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "حجت الاسلام و المسلمین تیموری" استاد و مشاور حوزه علمیه ⏱️ راهنمای محتوای مصاحبه 📌 وضع فضای معنوی جامعه | ٠۱:۳٠ 📌 ابعاد فعالیت معنوی طلبه | ٠۶:۵۵ 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنویت، طلبه و عصر رسانه2.pdf
348.8K
🌱 بروشور «معنویت،طلبه و رسانه» ویژه ایام اعتکاف حوزه علمیه مروی @Hoviat_howze
26.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "دکتر امیرحسین منصوری" استاد حوزه و دانشگاه - قسمت ۱ 📌 های گوناگون در تحلیل وضع معنوی جامعه 📌 رشد مساوی با رشد معنویت است 📌 عاطفه جریحه دار شده از فوت خانم نشان دهنده معنویت است 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
✨حوزه علمیه مروی برگزار میکند؛ 🔰 رقابت مسئله محور «اندیشه ورز» | فصل معنویت و اخلاق | "جوان امروز
رقابت اندیشه ورز پایان یافت✨ خداقوت به همه شرکت کنندگان عزیز انشالله تا چند روز آینده نتایج ارزیابی اساتید به محضر شما اعلام میشود🌱 @Hoviat_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "دکتر امیرحسین منصوری" استاد حوزه و دانشگاه - قسمت ۲ 📌 مهمترین عامل معنویت افزا اتصال جامعه با خداست 📌 نقش آفرینی حوزه در نباید منفعلانه باشد 📌 بسیاری از نسخه های تربیتی ما بازتولید تئوری های است! 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
31.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📽 گفتگوی اختصاصی هویت با "حجت الاسلام و المسلمین اسلامی" استاد سطوح حوزه علمیه و هیئت علمی دانشگاه 📌 وضعیت فعلی و معنویت در دانشگاه و حوزه 📌 نسبت حوزه های علمیه و وضعیت معنویت در جامعه 📌 آیا وضعیت معنوی جامعه ثمره حوزه علمیه است؟ 💠 اندیشه ورز - گفتگوی آزاد پیرامون معنویت و اخلاق - را دنبال کنید. تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
گزارش جلسه | برگِ نخست 💠 اعضا گروه هویت در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۱ با استاد دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای فلسفه غرب دیدار و گفتگو داشتند؛ هویت سوالات خود در لایه پژوهش بنیادین پیرامون روش معنویت و اخلاق پژوهی را در سه محور بیان کرد. از جمله: ۱. ارکان تحقیق در علوم مختلف چیست؟ ۲. آیا روشِ تحقیقی در علوم مختلف تفاوت دارد؟ ۳. روش تحقیق مختص به معنویت چیست؟ دکتر عبدل آبادی با پرداختن به مقدماتی انواع روش تحقیق را مطرح کردند؛ 💠 [مقدمه] تفکیک و تبیین اسماء ذات و اسماء معنا و توضیح پیرامون آنکه معنویت، یکی از اسما معناست و دچار تشتت در تعریف آن هستیم! لذا پژوهشگر عرصه معنویت پیش از پرداختن به متد تحقیق خود باید معنویت را معنا کند 💠 [انواع روش تحقیق] به طور کلی روش تحقیق ۶ متد دارد که می‌توان برای موضوع اخلاق و معنویت از همه آنها استفاده کرد. شامل: ۱.روش تحقیق تجربی ۲. روش تحقیق نقلی (روایی) ۳. روش تحقیق تاریخی ۴.روش تحقیق تفسیری ۵. روش تحقیق عقلی ۶. روش تحقیق شهودی و کشفی هویت را در پیام رسان ها ببینید تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و رحمت الله ‼️ تا ساعاتی دیگر نتایج رقابت اندیشه ورز اعلام میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اعلام نفرات برگزیده رقابت اندیشه ورز✨ 🌱 اندیشه ورز، فرایند رقابتی بود که در دو قالب متنی و رسانه حول موضوع «معنویت و اخلاق» برگزار شد؛ 💠 خدمت همه شرکت کنندگان خداقوت عرض میکنیم، انشالله در آینده گفتگوها حول اخلاق در جامعه معاصر ایران را ادامه خواهیم داد هویت را در پیام رسان ها ببینید تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدرسه علوم اسلامی هویت ْ
✨اعلام نفرات برگزیده رقابت اندیشه ورز✨ 🌱 اندیشه ورز، فرایند رقابتی بود که در دو قالب متنی و رسانه ح
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🪙 ده نفر برتر شرکت کننده در رقابت «اندیشه ورز»؛ ۱. سیدمهدی حسینی ورامینی | سطح یک حوزوی ۲. الیاس زمزم | سطح چهار حوزوی ۳. محمد فلاح | سطح یک حوزوی ۴. فائزه سادات حسینی | کارشناسی ارشد ۵. محمد مخملچی | سطح دو حوزوی ۶. حسن جعفرزاده | سطح سه حوزوی ۷. محمد کرمی نیا | دکتری ۸. خدیجه سمیعی | سطح دو حوزوی ۹. محمدحسین کاووسی | سطح یک حوزوی ۱۰. مرتضی بیگ محمدی | سطح یک حوزوی هویت را در پیام رسان ها ببینید تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
درباره معنویت | برگِ نخست ْ 📌 امروز جوان ایرانی برای کوچک‌ترین سخن بزرگ‌ترین دلیل را می‌خواهد 💠 وقتی می گوییم کیفیت معنویت در جامعه ایران رو به رشد بوده است دلیل‌مان فقط آمار و ارقام نیست؛ چیزی که به وضوح در جامعه ایران شاهد آن هستیم تربیت نسلی متفکر، به تعبیری دلیل‌خواه و غیر متحجر است. جوانان و نوجوانان ایرانی امروزه به آسانی یک مطلب را نمی‌پذیرند. بلکه برای کوچکترین سخنی باید بزرگترین دلیل را برای آنها اقامه کرد. 💠 امثال شهید حججی‌ها و حاج قاسم‌ها و شهریاری‌ها و فخری‌زاده‌ها و... زاییده‌ی رشد کیفی معنویتی است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد. امروز می‌بینیم دشمن در تلاش است دانشمندان ما را ترور کند. شهید فخری زاده چرا الگو می‌شود؟ یقینا علت آن است که او یک نمونه برجسته‌ی انسان معنوی است که در راستای آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در جایگاه خویش حرکت می‌کند. 🖋 سید مهدی حسینی هویت را در پیام رسان ها ببینید تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درباره معنویت | برگ دوم ْ 📌 معنویتی که در لرزش بنیان خانواده نابود می‌شود 💠 مثبت اندیشی در منظومه فکری رهبری دارای یک معنای نسبی است و برای فهم وضع فرهنگی و معنوی جامعه از دیدگاه ایشان باید آن را با جامعه‌های دیگر دنیا مقایسه کرد. ما به قدر اختصار از این نگاه مقایسه‌ای صحبت می‌کنیم؛ برای مثال آمار «حرام‌زادگی» در کشوری چون فرانسه ۶۹ درصد است و در کشوری از آمریکای جنوبی(کلمبیا) این آمار به ۸۵ درصد می‌رسد در حالی که وقتی این آمار با کشورهای اسلامی مقایسه شود باعث تعجب محققین خواهد شد. 💠 ترکیه که بین کشور های اسلامی از همه کشورها با فرهنگ غرب بیشتر اختلاط داشته است تنها ۱ درصد حرام‌زادگی دارد. البته این مسئله خود باعث بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد؛ وقتی که یک خانواده پدر نداشته باشد فرزندان آن خانواده از محبت و تربیت پدرانه محروم خواهند شد که این باعث می‌شود کودکان در آینده به قتل، حمل اسلحه، اعتیاد، بی خانمانی و... کشیده شوند. این مسیر، بنیان خانواده را از بین می‌برد. 💠 در ایران آمار حرام‌زدگی به حدی پایین است که نمیتوان آن را در آمار ها و درصدگیری حساب کرد این درحالی است که در آمریکا ۴٠ درصد از کودکان خارج از ازدواج رسمی به دنیا می آیند. 🖋 محمد فلاح هویت را در پیام رسان ها ببینید تلگرام | سروش | ایتا @Hoviat_howze
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✨ حساب اینستاگرامی هویت شروع به فعالیت کرد✨ 🌱 برای مشاهده بروزتر و باکیفیت بهتر محتواهای چندرسانه‌ای هویت صفحه ما در اینستاگرام را دنبال کنید صفحه اینستاگرام گروه هویت @Hoviat_howze
🔻حال جامعۀ ایران؛ استحکام یا فروپاشی؟! 🖊 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی گفتند: یکی از مهم‌ترین نقاط قوّت ملّت ایران، «استحکام بنیۀ درونی جامعه‌ی اسلامی ما» است. این ناشی از «ایمان» است. مردم ایران، مردم مؤمنی هستند؛ حتّی آن کسانی که ممکن است به چشم به نظر برسد که به بعضی از احکام اسلامی، پایبندی درستی ندارند، «ایمان قلبی»‌شان خوب است؛ به خدا و دین و قرآن و ائمّه‌ی هدی، ایمان دارند. اوّلین نشانۀ این استحکام، «غلبۀ ملّت ایران بر زنجیرۀ خصومت‌های پی‌درپیِ چند ده‌ساله» است. ۲. این نظر در برابر تحلیل‌هایی است که بر «فروپاشی اجتماعی» دلالت دارند و جامعۀ ایران را ازدست‌رفته و متلاشی‌شده معرفی می‌کنند. فروپاشی اجتماعی به این معنی است که جامعه از لحاظ ارزش‌های بنیادی و کارکردها و خویش‌ترمیمی، به مرحلۀ اضمحلال رسیده است و دیگر توان احیا و بازیابی خویش را ندارد. جامعۀ فروپاشیده، جامعه‌ای است که از درون خویش، به تجربۀ مرگ رسیده است و دیگر نمی‌تواند بر اساس وضع پیشین خود، ادامه بدهد. چنین جامعه‌ای، از خودش تهی شده است و محتاج شروع از نقطۀ آغازِ دیگری است؛ البتّه اگر بتواند و حال و بضاعت چنین شروع دوباره و تازه‌ای را داشته باشد. این لحظه، لحظۀ گسست است و در آن، دیگر داشته‌ها و اندوخته‌های کنونی به کار نمی‌آیند و گرهی را نمی‌گشایند. در این جامعه، مناسبات و هنجارهای اجتماعی دچار اختلال شده‌اند و ارزش‌ها، حیات صوری و تصوّری دارند، نه حیات واقعی و حل‌کننده. ۳. این در حالی است که رهبر انقلاب، نه‌تنها جامعۀ ایران را مبتلا به «فروپاشی» قلمداد نمی‌کنند، بلکه آشکارا سخن از «استحکام بنیۀ درونیِ جامعۀ ایران» می‌گوید و معتقد است که این جامعه، همچنان پُرتوان و پابرجاست و به راه خویش ادامه خواهد داد. قوام و داوم جامعه، وابسته به «بنیۀ درونیِ» آن است و چنانچه جامعه‌ای، بنیۀ درونی‌اش زوال یابد، حتّی مساعدت‌های بیرونی هم نخواهند توانست آن را زنده و بانشاط نگاه دارند. در مقابل، جامعه‌ای که بنیۀ درونی‌اش، قوی و نیرومند است، می‌تواند خود را حفظ کند و امتداد پیدا کند. تداوم و بقای جامعه، برخاسته از همین بنیۀ درونی است که بر بضاعت‌های بومی و استعدادهای خویش‌بنیاد جامعه دلالت دارد. این‌که ممکن است جامعه با دشواری‌های درونی یا موانع بیرونی مواجه شود و تنش‌ها و تلاطم‌هایی را تجربه کند، امری طبیعی است و از فروپاشی حکایت نمی‌کند، امّا مسأله این است که جامعه باید از «امکان‌های باطنی» و «قابلیّت‌های ذاتی» برای کامیابی در چنین مواجهه‌ها و تعارض‌هایی برخوردار باشد. در غیر این صورت، مصائب و موانع بر آن غلبه خواهند یافت و دوام نخواهد آورد. ۴. خاستگاه استحکام بنیۀ درونی جامعۀ ایران، «ایمان دینیِ مردم» است؛ این برداشتی است که رهبر انقلاب از ماهیّت جامعۀ ایران دارد. شاید این برداشت در نگاه نخست، دور از واقع به نظر برسد و این اشکال در ذهن پدید آید که از قضا، بسیاری از آنان که جامعۀ ایران را در حال فروپاشی قلمداد می‌کنند، بر «به‌حاشیه‌رفتن دین‌داری» در جامعۀ ایران انگشت تأکید می‌گذارند و معتقدند در این جامعه، «سکولاریسم» ریشه دوانیده است و ارزش‌های دینی، دیگر جنبۀ «معیارین» و «قوام‌بخشی» ندارند و ارزش‌های تجدّدی که بر خویش‌بنیادیِ انسان دلالت دارند بر آن سایه‌گستر شده‌اند. اینان بر این باورند که جامعۀ ایران، دیگر بر مدار ارزش‌های دینی نمی‌چرخد و تنوّع و تکثّر فرادینی و غیردینی بر آن حاکم شده و باید به جای ارزش‌های دینی، در طلب ارزش‌های وحدت‌بخش و انسجام‌آفرین دیگری رفت تا جامعه از لبۀ پرتگاه فروپاشی رهایی یابد. تحلیل رهبر انقلاب در نقطۀ مقابل این روایت قرار دارد و می‌گوید همچنان دین و ایمان دینی را باید «مبدأ» و «منشأ» استحکام بنیۀ درونیِ جامعۀ ایران دانست. در واقع، ایشان از یک سو، جامعۀ ایران را دارای «استحکام بنیۀ درونی» می‌انگارد و نه در معرض فروپاشی، و از سوی دیگر، عامل و مولّد استحکام بنیۀ درونی را «ایمان دینی» قلمداد می‌کنند. ۵. رهبر انقلاب، ادّعای خویش را بدون شاهد و دلیل، رها نمی‌سازد، بلکه نشانه‌ای به میدان گفتگو می‌آورد: «غلبۀ ملّت ایران بر زنجیرۀ خصومت‌های پی‌درپیِ چند ده‌ساله». در طول تمام دهه‌ها و سال‌های ایران پساانقلاب، همواره جامعۀ ایران درگیر سطح‌ها و جنبه‌های مختلفی از مواجهه‌های نیروهای تجدّدی با خویش بوده است؛ چنان‌که این جامعه، هیچ‌گاه از تقابل‌جویی و کینه‌توزی دولت‌های غربی برکنار و در امان نبوده است. بااین‌حال، نه «خسته» و «فرسوده» شده است و نه «پشیمان» و «سرگردان»... 🖇 ادامه در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/3bpmtt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا