هدایت شده از بذل الخاطر
باسمه تبارک و تعالی (۸۴۲)
«نقدی بر قضاوتها پیرامون ماجرای یک بی حیایی و ناهی از منکری مظلوم»
🔹اخیرا فیلمی از برخورد یک روحانی ناهی از منکر با یک زن پرخاشگر در فضای مجازی پخش شد. حالا بنده که اصلا آن را ندیدم. برای آرامش خودم بیشتر از آن ارزش قائلم که اینگونه خرابش کنم. در قضاوت پیرامون این ماجرا ورای اینکه خوب بود توسط این طلبه عزیز چه رفتاری میشد چند منکر را دیدم که به ذهنم خطور کرد آنها را بیان کنم.
1⃣اوّلین منکر بزرگ در این فیلم خود این اشاعه و به هم زدن آرامش جامعه به عنوان یک حقّ مسلّم آحاد جامعه بود. انتشار چنین چیزهایی ظلم بزرگی به آرامش روانی جامعه است. باید با اشاعه دهندگان چنین اموری برخوردی سنگین شود. چندی پیش در ایالات متّحده شخصی با یک اسلحه وینچستر وارد یک دبستان شده و دهها کودک را به خاک و خون کشید. هنوز حتّی یک عکس از این فاجعه ی بزرگ وجود ندارد. تنها چیزی که هست عکس ماشینهای پلیس است که آنجا را احاطه کرده و تداعی در کنترل بودن شرایط میکنند. به نظرم کار درستی میکنند.
2⃣منکر دوّم قضاوتهای عجیبی بود که انسان را به تعجّب وا میدارد. طرفی را نسبت به احکام الهی و منادیان آن جسورتر میکند و طرف دیگر که باید مدافعان دین باشند نیز از طرف بزرگانشان مورد شماتت و توبیخ و تقبیح قرار میگیرند! گویا تقصیر اصلی را این طلبه محترم مرتکب شده است. در هر دو سو دارد به حکم الهی جفا میشود. آیا قرار است اهل منکر در منکرشان جسورتر و اهل معروف در معروفشان ذلیلتر شوند؟! در چنین فضایی دیگر حرمتی برای احکام الهی و منادیان آن باقی خواهد ماند؟! باز به یاد ایالات متّحده و ابهت پلیس در آنجا افتادم. مرادم این نیست ظلمی که میکنند کار صحیحی است. ولی خوب یافته اند که ولو پلیس بد رفتاری هم بکند نباید به این سادگی دست به تقبیح و شماتتش بزنند! نه برای اینکه آن شخص پلیس را دوست داشته باشند. بلکه برای اینکه میدانند تضعیف نهاد پلیس در چنان جامعه ای چه اثرات مخرّبی برایشان به بار خواهد آورد. آن هم پلیسی که صرفا به مناط امور اجتماعی باید تعظیم شود. ولی در اینجا اینها حواسشان نیست توبیخ این طلبه مظلوم در واقع تضعیف چه نهاد مقدّس و مهم و باعظمتی است؟!
3⃣منکر سوّم عاطفه زدگی و عوام زدگی در مقام قضاوت بود. شاید برخی عزّت را در نزد غیر خدا و نزد این مردمی میجویند که ... . باید به اینها گفت: «أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعا» گویا اینها بیشتر از خدا از بندگان خدا میترسند: «وَ تَخْشَى النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُ أَنْ تَخْشاه» اگر فرضا خطایی هم از این طلبه عزیز سر زده هرگز در مقام توزین تناسبی بین خطای او و شناعت و زشتی رفتار این بی حیایی ها وجود نداشت پس چرا اینگونه بی تقوا قضاوت میکنند؟! «لَيْسَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَه»
4⃣منکر چهارم زمان شناس نبودن و خطاهای سهمگین در موضوع شناسی است. اینها نمیدانند زمان ما زمانی نیست که قضاوت به سادگی میسور باشد؟! اینها نمیدانند در عصر رسانه ما بیش از واقعیّات با برساختی از واقعیّات مواجهیم؟! اگر اینقدر نمیدانند و دست به چنین قضاوتهای بزرگی میزنند فقاهتشان به درد خودشان میخورد. فقهی که اینگونه در موضوعات خطا کند فقه نیست و خود از جنود جهل است. اینقدر فریب رسانه و بازی های شوم این شیاطین جن و انس را میخورند؟! جبهه ی مؤمنین را تضعیف میکنند؟! اصلا میدانند مسأله چیست؟! میدانند مواجهه ی آنها خودش قسمتی از طراحی دشمن و معاونتی عظیم بر اثم است؟! اگر قرار باشد هر بار با یک بازی رسانه ای از احکام الهی کوتاه بیاییم دیگر چه چیزی برایمان باقی میماند؟! اصلا فلسفه ی وجودی ما چیست؟! ای نفرین بر آن فقاهتی که از آن تقویت اثم و عدوان برآید؛ به یاد خطبه ی مولایمان امام حسین علیه السلام افتادم که خطاب به علمای امّت فرمودند:
📖«أَنْتُمْ بِاللَّهِ فِي عِبَادِهِ تُكْرَمُونَ وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلَا تَفْزَعُونَ وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبَائِكُمْ تَفْزَعُونَ وَ ذِمَّةُ رَسُولِ اللَّهِ ص مَحْقُورَةٌ»
😔خدایا چه میبینیم؟! از برخی چنین گمانی دیگر نداشتیم. خودتان بودید چه میکردید؟! چنان این طلبه مظلوم را تقبیح میکنند که آدم میماند آیا اینها علمای دین مایند؟! میخواهند زندگیشان را بکنند و درسشان را بدهند و دلشان برای احکام خدا نمیسوزد؟! شماتت ناهی از منکر و ذلیل کردن او؟! ای وای بر ما!
📖«فَلَا مَالًا بَذَلْتُمُوهُ وَ لَا نَفْساً خَاطَرْتُمْ بِهَا لِلَّذِي خَلَقَهَا وَ لَا عَشِيرَةً عَادَيْتُمُوهَا فِي ذَاتِ اللَّهِ أَنْتُمْ تَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجَاوَرَةَ رُسُلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عَذَابِهِ لَقَدْ خَشِيتُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْمُتَمَنُّونَ عَلَى اللَّهِ أَنْ تَحُلَّ بِكُمْ نَقِمَةٌ مِنْ نَقِمَاتِه»
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
🌀 جلسه دوم ویژهبرنامه ادب عبادت از نظر امام خمینی 🎙 محمد خادمی ❌ چرا عبادات ما بعد از بیست سال ما
👓 قبل از نماز صبح یادت باشه:
قراره یک موجود زنده را به سمت قادر مطلق بفرستی و اگر حواست نباشه، از تو شکایت میکنه!
❗️ همه کاره در جهان خداست، تمام ابدیت ما با نماز تامین میشود!
یادت نره!
@HozeTwit
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
adab ebadat 3.mp3
11.21M
🌀 جلسه سوم ویژهبرنامه ادب عبادت از نظر امام خمینی
🎙 محمد خادمی
✅ ۱۲ ادب که در تمام عبادات لازم است
🔹 اولین ادب که رکن عبادات است...
🔹 ۴مرحله: علم/ایمان/اطمینان/مشاهده چیست؟
❗️ خشوع چیست و چطور حاصل میشود؟!!
#آداب_عبادت
#پادکست_رمضانی
https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
👓 با تشکر از #جماران_نشنال که دوره افتاده و بنده خداهایی که سالهاست موضع اجتماعی نداشتن را ازشون حرف میکشه با این کار ندارم اما خیلی کوتاه:
❗️ طلبه تا مهذب نشده نباید #واجب را انجام بده؟!
مگه با کاری جز انجام #واجب میشه مهذب شد؟!!
مثل اینه که بگیم طلبه تا مهذب نشده، جهاد نره، روزه نگیره، کمک واجب به محروم نکنه...
بیخ گوشتون کشف حجاب شده، تهذیب اینه که نسبت به منکرات بیتفاوت باشیم؟!
@HozeTwit
👓 کمی از خبرهای #جماران_نشنال در راستای حفظ و نشر آثار امام ببینیم!
❗️ آیتالله قائینی اصلا اهل مصاحبه سیاسی اجتماعی نیست ولی جماران نشان داد سر بزنگاه به خوبی بلد است روی موج سوار شود و حتی از مدرسینیکه سالهاست درباره ریز مسائل اجتماعی سخن نمیگویند ضد حجاب حرف بکشد گرچه آنان به هیچ وجه چنین منظوری ندارند ولی شیطان رسانه به خوبی بلد است هدف خود را از مصاحبه تیتر کند!
@HozeTwit
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 خط روایت رسانه دجال و پادوهای داخلی آن
📝 نقرهداغ کردن آمر معروف، ترساندن روحانیون و میدان دادن به کشف حجاب
🖋 علی مهدوی
⚔️ فاز اول جنگ روایت:
امروز پنجمین روز جنگ روایتها درباره زن بیحجاب و روحانی است. طوفانی که از رسانه صهیونیستی اینترنشنال با عنوان «درگیری یک آخوند با زنی معترض در درمانگاه بر سر حجاب اجباری» آغاز شد. اما پادوهای داخلی این رسانهی وابسته به اسرائیل به همین مقدار بسنده نکردند و برای داغتر شدن فضا شروع به روایتسازیهای احساسی کردند و گفتند آن زن در حال شیردادن به نوزاد خود بوده و طلبه در این حالت از او عکس گرفته است!! روایتی کاملا دروغ؛ اما به نفع آن زن بیحجاب، آن هم نه برای دلسوزی و حمایت از او، بلکه برای بنزینریختن روی آتش فتنه تا احساسات زنان این سرزمین را علیه روحانیت بشورانند و بهرهی خود را ببرند.
⛔️ در مقابل، عکسالعمل نهادهای رسمی حوزه (جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت)، و به تبع آنها رسانهی رسمی حوزه سکوت محض و بیتفاوتی بود؛
ناخواسته اجازه دادند دشمن با روایتهای ناروای خود، دل و ذهن بسیاری از دختران و زنان و دیگر مردمان این سرزمین را مسموم و حامی آن زن کند، زنی که رکیکترین الفاظ را نثار روحانی مؤدب و پرآرامش این بلوا میکند، عبای او را میکشد و حتی به صورتش سیلی میزند!
⚔️ فاز دوم جنگ روایت:
اسم و رسم و مشخصات کامل روحانی جوان آمر معروف در رسانهها منعکس میشود و رسانههایی که عملا پادوهای داخلیِ فراگیرشدن بیحجابی هستند، از فرصتی که «نهادهای حوزوی و رسانه حوزه» با انفعال خود در اختیار آنها قرار دادهاند نهایت خباثت و بهرهبرداری خود را میکنند و سراغ اساتید حوزوی میروند، تا با سؤالات جهتدار به محکمترشدن روایت خود یعنی محکومکردن طلبه و کمرنگ نشاندادن بیحجابی در برابر کاری که آمر معروف کرده، دامن بزنند!!
عجیب اینکه اساتیدی که معمولا دأبی بر مصاحبه ندارند، ناگهان طرف مصاحبهی این رسانههای مغرض قرار میگیرند و سادهدلانه آنچه این رسانهها میخواهند را برای تقویت روایتشان در اختیارشان میگذارند. کارچاقکنهای (ساکن قمِ) این رسانهها و مرتبط با برخی اساتید قابل پیگیری هستند که چگونه در بزنگاهها اینچنین آب به آسیاب دشمن میریزند.
آنچه این رسانهها بطور مشخص تعقیب میکنند، نقرهداغ کردن آمر معروف و ترساندن دیگر معممین از نهی از منکر و راهنمایی غیر مستقیم زنان بیحجاب به ایجاد بلوا و هوچیگری در برابر نهی از منکر است.
وقتی در غیاب نهادهای حوزوی و رسانه حوزه، میانداری با جماران و عصر ایران و جهان صنعت و ... باشد مشخص است خروجی چه خواهد بود.
جماران حتی به سخنان یکی از اساتید با مبلغین رحم نکرد و بگونهای با تقطیعجهتدار و تیترهای خاص، حرفهای وی را به نفع روایت خود مصادره کرد؛ هرچند متصدیان کانال این استاد حوزه، به نحوی مطالب استاد را گزینش و منتشر کردند که به نوعی تقویت روایت جماران بود! ای کاش متدینین بدانند آیا سخنان و مواضع منتشر شده در کانالهای رسمی، تمام نظرات این بزرگواران است یا نتیجهی تقطیع و گزینش جهتدار ادمینهای سر خود؟! البته خبرگزاری حوزه نیز با حذف آن قسمت از سخنان این استاد که مربوط به موضوع روحانی و زن بیحجاب بود، به سیاست سکوت خود ادامه داد و دیگر مطالب این استاد را منتشر کرد!
⚔️ فاز سوم جنگ روایت
برخی معممین که نقش آنتیتز روحانیت اصیل انقلابی را برعهده گرفتهاند، وقت مناسبی یافتهاند تا مجددا به صورت نظام جمهوری اسلامی پنجه بکشند و در غیاب روایت صحیح ماجرا، بدترین روایت (ادعای کذب شیردادن زن به فرزندش) را سر دست بگیرند و جمهوری اسلامی را با بنیامیه و بنی عباس مقایسه کنند. اینها همانهایی هستند که برای حمایت از برجام به امام حسین هم رحم نکردند و او را با یزید، دوست و برادر خواندند و امروز اینچنین وقیحانه طرف بیحجابی و ظلم به روحانی جوان را میگیرند.
⁉️ چه زمانی قرار است بیدار شویم؟
نمیدانم نهادهای حوزوی و رسانه حوزه چه زمانی قرار است به خود بیایند و بدانند که «سکوت»، فقط تقدیم فرصتها به دشمن است تا قم را روز به روز ضعیفتر و حوزه علمیه را به سکوت و انفعال بیشتر و ترس از واکنش بههنگام بکشند.
عاقبت این انفعال در چالشها و فتنههای جدیتر چه خواهد بود! والله العالم! ای کاش بزرگانی که دستشان میرسد هرچه زودتر تدبیری کنند و دست از بیتدبیری سکوت و انفعال بردارند وگرنه عاقبت امر چه خواهد بود؟ انزوا یا مرگ حوزه؟! معاذالله...
#جامعه_مدرسین
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#رسانه_حوزه
@Manahejj
هدایت شده از روزنه
بیانیه جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه و حافظان کل قرآن و فعالین قرآنی در حمایت از فریضه نهی از منکر
[صفحه ۱ از ۲]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسمالله الرحمن الرحیم
خداوند متعال فرمود: کافران از بنی اسرائیل به نفرین داوود و عیسی بن مریم مبتلا شدند ... آنها یکدیگر را از رفتار زشت باز نمی داشتند. (۱)
همچنین فرمود: چرا علمای بنی اسرائیل از سخنان حرام و حرام خواری در جامعه نهی نکردند؟ (۲)
امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام دین در سایه آن تحقق می یابد و ترک آن باعث تسلط بدکرداران بر نیکان خواهد شد.
آمران به معروف و ناهیان از منکر در حقیقت لشگر خدای متعال برای برقراری دستورات عقل و فطرت هستند که توسط انبیای الهی به بندگان رسیده است و برنامه خوشبختی حقیقی انسان و جامعه در آن نهفته است.
واقعه هتک حرمت به روحانی ناهی از منکر در درمانگاه قم از سویی قلب مومنین را جریحه دار ساخته است و از سوی دیگر مایه هجمه دوباره رسانه های استکباری و دنباله های داخلی آنان علیه قانون الهی شده است که در این باره جهت روشن تر شدن ابعاد فتنه دشمن چند نکته مورد تاکید قرار می گیرد.
۱. بی احترامی و هتک حرمت به استاد گرامی حوزه که در مقام نهی از منکر بوده محکوم است و در عین حال شخصیت اخلاقی این استاد فاضل و حافظ کل قرآن مورد تجلیل ، تقدیر و حمایت حوزه است و چه شاهدی برای اخلاق والای این استاد گرامی بالاتر از اینکه در مقابل همه هتک حرمت ها زبان به سخن ناشایسته نیالود و صبر و بردباری پیشه خود ساخت و حرمت لباس پیامبر را بالاتر از دفاع از شخص خویش دانست.
۲. روحانیت همانطور که در صحنه های سخت این ملت از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت همواره از بذل نفس و نفیس دریغ نکرده است خود را مدافع اصلی حقوق زن و مرد این جامعه می داند و همه دختران و زنان ایرانی را فرزندان یک خانواده می داند و اختلاف سلایق و عقاید را یک بحث درونی می داند.
۳. ممکن است سلیقه ها در چگونگی نهی از منکر متفاوت باشد ولی منصفانه نیست این اختلاف سلیقه باعث هجمه به ناهی از منکر باشد و البته در صورت بروز خطا همه در پیشگاه قانون یکسان هستند.
۴. دشمنان ایران خصوصا شبکه های معاند تلویزیونی و مجازی همواره ثابت کرده اند که دشمن همه مردم ایران بلکه بشریت با هر سلیقه ای هستند و حمایت آنان از غاصبان صهیونیست که تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیدند در پیش چشم ما است.
۵. مسوولین محترم در بخش های مختلف قوای سه گانه باید با تصویب و اجرای دقیق قانون بازدارنده درباره عفاف و حجاب جلوی اشاعه هر چه سریع تر گناه در جامعه را بگیرند.
۶. مسوولین محترم حوزوی باید نقش خود را در دفاع از شخص و شخصیت روحانیون ناهی از منکر انجام بدهند به راستی اشغال برخی مسوولیت ها بدون تحرک در ماجراهای این چنینی و تبیین و روشنگری لازم چگونه قابل توجیه است؟!!
۷. عجیب تر آنجاست که برخی از مسوولین و تعداد معدودی از روحانیون نه تنها از ناهی از منکر حمایت نکردند بلکه وی را محکوم نیز ساختند!
بدینوسیله از مسوولین گرامی درخواست تجدید نظر درباره به کار گیری از افراد این چنینی به قوت خود باقی است.
۸. برخی افراد منفعل نظرات خویش را به جای نظرات امام و رهبری به جامعه القا نکنند و بر طبل رها کردن نهی از منکر نکوبند.
در پایان همگان را به حفظ آرامش، رعایت قانون و کمک به اجرای آن و پرهیز از سخن بدون علم دعوت می کنیم.
(۱) لعن الذین کفروا من بنی اسرائیل علی لسان داوود و عیسی ابن مریم ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون کانوا لا یتناهون عن منکر فعلوه
(۲) لولا ینهاهم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت
جمعی از اساتید سطوح عالی و مقدمات حوزه علمیه قم
جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علی ابن موسی الرضا علیهما السلام ویژه حافظان کل قرآن کریم ( مدرسه امام جواد علیه السلام)
جمعی از حافظان قرآن کریم و فعالان قرآنی قم المقدسة
هیأت ابن الرضا هیأت طلاب حافظ کل قرآن کریم
▫️حجج اسلام والمسلمین آقایان:
۱. محمود الهی استاد درس خارج حوزه
۲. مهدی برزگر استاد سطوح عالی و مشاوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و تهران
۳. محمود مقدمی سطح چهار و مدیر محترم سابق مدرسه حفاظ
۴. محمدامین ابوالحسنی فعال قرآنی، استاد سطح عالی حوزه و مدیر مدرسه علمیه قرآنی امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام
۵. حسینعلی صبور مدیر مدرسه علمیه آل یاسین
۶. مجتبی شجاع -سطح چهار فقه و اصول_ مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم _حافظ کل قرآن
۷. سید حمید جوشقانی استاد حوزه و جامعة المصطفی العالمیة
۸.سید محمد حسین حسینی استاد حوزه و جامعه المصطفی العالمیة و حافظ كل قران
۹.محمدهادی معینی استاد حوزه و دانشگاه
۱۰.مجید رجبی مدرس سطوح عالی و مدیر پژوهشگاه فقه نظام
ادامه اسامی امضاکنندگان در صفحه بعد👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13686
@rozaneebefarda