eitaa logo
خبرگزاری تحلیلی خبری ایبسنا اصفهان
1.7هزار دنبال‌کننده
18.2هزار عکس
7.5هزار ویدیو
394 فایل
📰 خبرگزاری تحلیلی خبری ایبسنا 📡 اخبار مطالبه های داغ دانشجویی را در خبرگزاری ما دنبال کنید. ✍ شما هم می توانید سوژه ها و تحلیل های خودتان را برای ما ارسال کنید✅ ارتباط با ادمین: @ibsna_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دیدار چند ماه پیش دکتر پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی، ایشان دو روایت مهم از نهج‌البلاغه را خواندند: 1⃣ رد الحجر حیث جاء اگر دشمن سنگی زد فورا آن را برگردانید. 2⃣ الحجر الغصب فی الدار رهن علی خرابها کسی که دیواری چید ولی یک آجرش غصبی بود صاحب آجر می‌تواند آجر را دربیاورد ولو دیوار فرو بریزد. اگر خدای ناکرده در دولت یک آجر فاسد باشد، روزگار این آجر فاسد را در می‌آورد ولو دولت فرو بریزد. "مهدی حمیدی" @IBSNA_
🔸استوری جواد قارایی (آقای ایرانگرد) در مورد پست بی بی سی فارسی @IBSNA_
قانون_نوشت ✍🏼 وظایف دستگاه ها : °| ستاد هماهنگی و راهبری اجرای مصوبه عفاف و حجاب با همکاری حوزه های علمیه @IBSNA_
علیه السلام تسلیت🥀 شبــهه امام کاظم نصف عمر خود را زندان بودند، این همه از کجا آورده اند که در ایران این تعداد داریم؟ پاســخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم واقعیت اینست که امام کاظم ع در سال ۱۲۸ هجری متولد شده اند و در سال ۱۸۳ هجری در زندان هارون وفات کرده اند بنابراین در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیده اند. مدت زندانی بودن ایشان هم ۲۴ سال نبوده بلکه طبق نظر صحیح ۴ سال و طبق قولهای دیگری 5 یا 6 یا ۷ سال بوده است. 📚الأعلام ، خیرالدین الزرکلي، ج۷ ، ص۳۲۱ ضمن اینکه امامزاده هایی که در ایران هستند لزوما فرزندان بلاواسطهٔ امام موسی کاظم ع نیستند، بلکه بسیاری از آنان از نوادگان و نبیرگان و گاه تا چندین نسل واسطه هستند که به دلیل کرامت علمی و معنوی آنها مورد احترام مردم بوده اند. علاوه بر آن بسیاری از امام زادگان نیز از فرزندان امامان دیگر و به خصوص سادات حسنی و حسینی هستند که بعد از قیام زید بن علی(سال ۱۲۱هجری) - از دست ظلم بنی امیه - به ایران فرار کردند و با ایرانیان وصلت نمودند و نسل فراوانی از آنان به جای ماند. در واقع جد بسیاری از این امامزاده ها قبل از تولد امام کاظم ع به ایران آمده اند. 🔹 لازم به ذکر است که برخی از این سادات با به قیامهایی بر ضد حکومت ظالم زمان دست زدند که در بسیاری از موارد به شهادت آنان می انجامید تا اینکه در سال ۲۵۰ هجری نخستین قیام شیعی در به رهبری حسن بن زید که از سادات حسنی بود به تاسیس حکومت محلی انجامید که ۲۸ سال پابرجا بود ولی به دست سامانیان ساقط شد. سپس حسن بن علی حسینی معروف به ناصر اطروش در سال ۲۷۸ هجری در گیلان و دیلمان قیام کرد که به تاسیس حکومت انجامید. امامزاده های شمال ایران غالبا باید از این دسته سادات حسنی و حسینی باشند. @IBSNA_
🔸رهبرانقلاب: خیال می‌کنیم موسی‌بن‌جعفر علیه السلام، یک آقای مظلوم بی سر و صدای سر به زیری در مدینه بود و رفتند او را زندانی کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ی طولانی تشکیلاتی، یک مبارزه‌ای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی بود ۶۴/۰۱/۲۳ @IBSNA_
🔸 زندانی که مولای ما امام کاظم سلام الله علیه در آن بود اسمش مطامیر بود المعذب فی قعر السجون و ظلم المطامیر یعنی کسی که در قعر زندان و تاریکی مطامیر عذاب میشد نه قادر بود به نشستن بود و نه قادر به ایستادن سید علیرضا آل‌داود @IBSNA_
مسجد یا اینستاگرام؛ کدام‌ یک آینده اخلاق در جامعه را می‌سازد؟ 🔺این روزها، کافی است سری به صفحات مجازی بزنید تا ببینید نسل جدید کجا زندگی می‌کند. روزگاری مسجد پناهگاه فکر، اخلاق و انسانیت بود، امروز اینستاگرام با رنگ و لعابش میدان‌دار زندگی‌ جوانان شده است!! ⁉️آیا می‌توان اخلاق و معنویت جامعه را به دستان فیلترها و الگوریتم‌های اینستاگرام سپرد؟ 💢مسجد همیشه فراتر از یک محل عبادت بود. جایی بود که فرزندانمان احترام، ادب و شجاعت می‌آموختند. مسجد به ما یاد داد که زندگی چیزی فراتر از نیازهای مادی است؛ یاد داد که انسانیت، درک و همدلی مهم‌تر از هر چیز دیگری است. ⁉️ اما امروز چه شده است؟ چرا این مدرسه‌ خالی‌ست!! چرا این پایگاه معنوی، مثل گذشته آن‌طور که باید، در میان ما پویا نیست؟! ‼️چون اینستاگرام آمده تا جای خالی ارزش‌ها را با عکس‌های پر زرق‌وبرق و زندگی‌های ساختگی پر کند!! در این جهان مجازی، تعداد فالوئرها معیار اعتبار است و لایک‌ها جای عشق واقعی را گرفته‌اند. دنیای مجازی با همه‌ی جذابیتش، زیر پوسته زیبا و فریبنده‌اش، اخلاق را به سمت سطحی‌گرایی و تظاهر سوق داده است. نسلی که باید با هویت، مسئولیت‌پذیری و معنویت آشنا شود، حالا در گیرودار مسابقه‌ای است برای بیشتر دیده شدن. 🚫 این یک هشدار جدیست اگر مسجد خالی شود، اخلاق سقوط می‌کند. اگر از مسجد فاصله بگیریم، اخلاق کجا ساخته می‌شود؟ وقتی به جای شنیدن قرآن، صدای بی‌وقفه ترندهای مجازی گوش‌هایمان را پر کند، وقتی به جای تربیت در پایگاه ارزش‌ها، الگوهایمان اینفلوئنسرهایی باشند که هیچ دغدغه‌ای جز نمایش خود ندارند، چه چیزی از نسل آینده باقی می‌ماند؟ سقوط اخلاقی جامعه، نه ناگهانی بلکه تدریجی است؛ و خالی شدن مساجد، نقطه آغاز این سقوط است. 💢بازگشت به معنویت و اخلاق، به معنای کنار گذاشتن تکنولوژی نیست. بلکه به معنای بازتعریف آن است. مسجد می‌تواند همراه زمان پیش برود. باید مساجدی بسازیم که پاسخگوی دغدغه‌های نسل جدید باشد. مساجدی که نه تنها محل عبادت، بلکه پناهگاهی برای پرسش‌ها، بحران‌ها و نیازهای فکری جوانان باشد. 📌بازگشت به معنویت، به معنای طرد تکنولوژی نیست؛ بلکه به معنای بازتعریف جایگاه آن است. جامعه‌ای که معنویت را در کنار پیشرفت‌های تکنولوژیک زنده نگه دارد، نه تنها در برابر تهدیدهای فرهنگی و اخلاقی مصون خواهد ماند، بلکه هویتی محکم و آینده‌ای روشن‌تر خواهد داشت. ✍ حسن باویر @IBSNA_