eitaa logo
کانال بین الملل استاد محمد شجاعی
6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
581 ویدیو
9 فایل
کانال رسمی موسسه بین الملل استاد محمد شجاعی 🌐 سایت: promised-saviour.com ادمین: @maseire_entezar 📞 روابط عمومی: ۰۲۵-۳۷۷۴۵۳۶۶ آیدی مسول ثبت نام مشاوره: @MoshaverhINT 📌ثبت مشاوره ۱۱صبح روز یکشنبه ودوشنبه
مشاهده در ایتا
دانلود
مشاوره با 💢 روز یکشنبه ۶ آبان ماه۱۴۰۳، ✅ ساعت حضور مشاوره استاد: ۱۷ الی ۱۸ 🔴مکان: خیابان دور شهر، نرسیده به میدان رسالت، روبروی کوچه ۳۴ ، مسجد امیرالمومنین علیه السلام 🔺دوستانی که خواهان ثبت نام برای مشاوره با استاد هستند، در نظر داشته باشند که ۱۰ نفر اول اولویت مشاوره دارند. لذا نام و نام خانوادگی و شماره موبایل خود را را به آیدیِ زیر اعلام کنید👇! 🔺 @MoshaverhINT 🔺 @INTshojaee
جایگاه عمل در سلوک انسانی 195.mp3
11.17M
🎙 ✨تا عشق به الله در دل انسان وارد نشود ، عمل درست نمی‌شود. ⏰مدت زمان ۰۷:۴۳ @INTshojaee
انسان شناسی در آئینه صحیفه سجادیه؛ جلسه 34 به تاریخ 29 مهرماه 1403 Knowing humans as reflected in Al-Sahifa al-Sajjadiyya; session 34; October 29, 2024 بداخلاقی قابل بخشش نیست Bad-temperedness is not forgivable 💢برخورد بد با دیگران و تندخویی چیزی است که هیچ‌چیز جبرانش نمی‌کند: نه نماز، نه‌روزه حتی شهادت هم پوششش نمی‌دهد. در روایت داریم: «يُغفَرُ للشَّهيدِ كُلُّ ذَنبٍ إلّا الدَّينَ» برای شهید هر گناهی آمرزیده می‌شود مگر بدهکاری. بنابراین باید دقت کنیم مقوله تندخویی، بدحرف زدن، بدکلامی با هیچ‌چیز جبران نمی‌شود. شما نمی‌توانی خودت را لوس بکنی یا فریب بدهی که حالا من نماز شب می‌خوانم، خیرات میکنم، مجاهد فی سبیل الله هستم، چند سال زندان بودم، آزاده بودم. با هیچ چیز پر نمی‌شود. مقوله اخلاق، حتی فوق احکام است. شما به همه احکام هم عمل کنید، اگر در مقوله اخلاق بدرفتار یا ضعیف باشید، آن اعمال نجاتتان نمی‌دهد. به این مسئله باید خیلی دقت کنیم. به همین جهت نبی اکرم صفرمودند: «سُوءُ الخُلقِ ذَنبٌ لايُغْفَرُ» بداخلاقی گناهی است که آمرزیده نمی‌شود. این‌طور نیست که بگویی: من معذرت می‌خواهم، ببخشید بداخلاقی کردم یا فحش دادم. آن‌هم بگوید: باشد و بعد حل شود. بلکه اگر این صفت به اخلاق تبدیل شده باشد یعنی شخصیت انسان شکل‌گرفته باشد، برای انسان گرفتاری‌های زیادی درست میکند. Mistreatment of others and petulance is something that cannot be compensated by anything: praying, fasting, or even martyrdom cannot cover it. It is narrated: “Yughfaru lish-shahidi kullu zanbin illa ad-dayn.” Every sin of a martyr is forgiven except his debt. Therefore, we should know that being petulant, speaking bad words, and cursing cannot be compensated by anything. You cannot pamper yourself or deceive yourself and say: “After all, I perform night prayers; I give alms; I am a warrior for the sake of Allah; I was in prison, and now I am a freed warrior.” Nothing can fill this. The issue of morality is even beyond the rulings. If you do all the rules but you are weak in morality due to mistreatment, those deeds won’t save you. We should be very careful about this issue. Accordingly, the revered Prophet said: “Su’u al-khulqi zanbun la-yughfar.” Mistreatment is a sin that will not be forgiven. It is not like you say: I offer apologies; forgive me for mistreating you or cursing you. And the other side says, “Okay.” And then everything can be fine. To top it off, if this quality becomes part of one’s disposition (i.e., it is ingrained in one’s character), complications will arise for such a person. استاد شجاعی Prof. Shuja‘i @INTshojaee
سلسله جلسات سخنرانی استاد محمد شجاعی با موضوع : انسان شناسی در آئینه صحیفه سجادیه ※ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر | یوتیوب @INTshojaee
سلسله جلسات شرح کتاب سر الاسراء، اثر آیت الله سعادت پرور ※ با سخنرانی استاد محمد شجاعی • زمان : دوشنبه شب ها بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا • مکان:قم، خیابان صفائیه، کوچه ممتاز، کوچه سوم، پلاک ۴۱ @INTshojaee
حدیث معراج 12.mp3
14.08M
🎙استاد 💞 خداوند به کار جمعیتی که بینشان محبت برقرار هست، برکت می‌دهد. منبع: @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تقویم نجومی ♻️امروز دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ هجری شمسی ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری 🌱 کسی که حدود شرعی و فرامین الهی را رعایت می کند، به یاد خداست که این خود، نوعی ذکر عملی است. @INTshojaee
4_5938214275846770893.mp3
2.95M
تفسیر نور آیه بیست و چهار سوره : قَالُوا = (بنی اسرائیل) گفتند يَا مُوسَى = ای موسی إِنَّا = همانا ما لَنْ نَدْخُلَهَا = هرگز وارد آن نخواهیم شد أَبَدًا مَا دَامُوا = ابدا مادامی که فِيهَا = در آن ( هستند) فَاذْهَبْ = پس برو أَنْتَ وَرَبُّكَ = تو و خدایت فَقَاتِلَا = پس جنگ کنید إِنَّا = به درستی که ما هَاهُنَا قَاعِدُونَ = همین جا نشسته ایم تفسیر نور آیه بیست و پنج سوره : قَالَ = (موسی) گفت رَبِّ = پروردگارا إِنِّي = به درستی که من لَا أَمْلِكُ = مالک نمی باشم إِلَّا نَفْسِي = مگر برخودم وَأَخِي = و برادرم فَافْرُقْ = پس جدایی بیفکن بَيْنَنَا وَبَيْنَ = بین ما و بین الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ = قوم فاسق -حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ : -محسن‌قرائتی @INTshojaee
سلسله جلسات شرح کتاب سر الاسراء، اثر آیت الله سعادت پرور ※ با سخنرانی استاد محمد شجاعی • زمان : دوشنبه شب ها بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا • مکان:قم، خیابان صفائیه، کوچه ممتاز، کوچه سوم، پلاک ۴۱ @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادآوری🛎 🧒بچه ها آیینه پدرومادرن اگر دیدی بچه ات بی ادبی یا پرخاشگری می کنه یه نگاه به خودت بینداز 👦الأطفال مرآة آباءهم وامهاتهم اذا لاحظت بأن طفلك يسئ الأدب أو يتصرف بعدوانية الق نظرة على نفسك . 👧Children are a reflection of their parents. If you see your child being rude or aggressive, take a look at yourself. @INTshojaee
انسان شناسی در آئینه صحیفه سجادیه؛ جلسه 35، یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ Knowing humans as reflected in Al-Sahifa al-Sajjadiyya; session 35; Sunday, October 27, 2024 🔸موضوع درس: «وَ إِلْحَاحِ الشَّهْوَةِ؛ زیاده روی در میل چرانی» Topic: “Wa ‘ilhahi ash-shahwati”: overindulgence in lust 🌸 یکی از موانع سعادت دنیوی و اخروی انسان، اصرار و طلب شهوات نفسانی است... 🌸One of the obstacles to the worldly and posthumous salvation of humans is their insistence on and pursuit of carnal desires... 🌸 شهوت به معنای میلی که در وجودی هر انسانی انواع و اقسام دارد که عبارتند از: میل های طبیعی، میل های نفسانی و میلهای فطری.... 🌸Lust, as a desire within every human, has several types which are as follows: natural, carnal, and visceral desires... 🌸 میل و شهوتی که مزاحم رشد انسان شود، برای انسان خطرناک است... 🌸A desire that acts as a hurdle for one’s growth is very dangerous for him... 🌸 حسن شهوت، حفظ کردن طبیعت انسان است... 🌸The positive point of lust is that it preserves human nature... 🌸 «وَ إِلْحَاحِ الشَّهْوَةِ» یعنی اسیر میل های چهارگانه «جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی». 🌸”Wa ‘ilhahi ash-shahwati”, that is, captive of four kinds of desires: “inanimate, vegetative, animalistic, and intellectual”. 🌸 مشغول شدن به زمان و زمان باز بودن، اجازه مناجات، خودسازی و انس با خانواده آسمانی نمی دهد. 🌸Being obsessed with time and being keen on time does not allow for supplication, self-improvement, and attachment to one’s heavenly family. 🌸 انسان بدون دعا و توسل از توجه و عنایت خدا محروم است. 🌸Without prayer and supplication, one is deprived of God’s attention and grace. 🌸 وقتی به خودت، معنویت و خانواده آسمانی ات توجه نمی کنی، الحاح شهوت دار؛ یعنی در جایی از میلهای چهارگانه ات زیاده روی می کنی 🌸When you do not attend to yourself, your spirituality, and your heavenly family, you have a lustful insistence; that is, you are somewhere extreme in your four kinds of desires. 🌸الحاح شهوت یعنی شخص در تبلیغ دینی یا هیئت رفتن یا مسجدرفتن و... آسمانی اش... وقت می گذارند ولی در تربیت و رشد خودش کوتاهی می کنند. 🌸The insistence on lust means one spends time preaching the religion, attending religious assemblies, going to the mosque, etc., but he fails to cultivate himself. 🌸قلب سلیم قلبی ست که عشق به خدا بر سایر معشوق ها غلبه داشته باشد... 🌸A heart is sound when the love of God dominates all the other beloveds... 🌸وقتی الحاح شهوت نداری که سه عشق به «الله، رسول خدا و جهاد در راه خدا» بر سایر معشوق هایت غلبه داشته باشد... 🌸You do not have an insistence on lust when your love for “Allah, the Messenger of Allah, and Jihad in the way of God” dominates all your other beloveds... @INTshojaee
معرفة الانسان في مرآة الصحیفة السجادیة الحلقة 35 الأحد 24/ ربیع الثاني /1446 هق 🔸موضوع الحلقة « والحاح الشهوة » الافراط في الرغبات 🌸 أحد موانع وعوائق السعادة في الدنیا والآخرة امام الانسان الاصرار علی الشهوة والأهواء النفسیة . 🌸 الشهوة تعني الرغبة المتاحة لدی نفس الانسان وهي علی أنواع وعبارة : عن الغرائز الطبیعیة والأهواء النفسیة والرغبات الفطریة . 🌸 الرغبة والشهوة التي تمنع عن تنامی وارتقاء الانسان ستکون خطرة له . 🌸 الشهوة الطیبة الحسنة تعني رعایة الطبیعة الانسانیة .. 🌸 الالحاح في الشهوة تعني الوقوع في أغلال الرغبات الأربعة أی « الجمادیة والنباتیة والحیوانیة والعقلیة » . 🌸 قضاء معظم الوقت من أجل الالتهاء والانشغال بالأمور الاخری لاتسمح للمرء بالمناجات وبناء الذات والاستئناس بالاسرة السماویة . 🌸 یُحرّمُ الانسان في غیاب الدعاء والتضرع من رعایة واهتمام الباري عزوجل . 🌸 عدم اهتمامک بذاتک وشؤونک الروحانیة واسرتک السماویة یُعبِّر عن افراطک في أحدی الرغبات الأربعة وترکیزک کثیرا في أحد جوانبها . 🌸 الاصرار في الشهوة تعني بأن المرء یقضي جُلّ وقته في الدعوة الدینية أومواکب أهل البیت أوالحضور في المساجد أوالامور السماویة ویُقصِّر في اعداد وتربیة وتزکیة نفسه ویتساهل فیها. 🌸 القلب السلیم یعني أن یتفوق حب الله تعالی علی سائر مظاهر الحب والهوی . 🌸 اذا ماتغلّبت لدیک مظاهرالحبّ الثلاثة وهي « حبّ الله تعالی وحبّ رسوله والجهاد في سبیله » علی سائر رغباتک ومظاهر الحب لدیک ، یغیب عندک الالـــحاح علی الشهوات . @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿آسایش همیشه همراه سختی است نه بعد از آن! 🌿Comfort always comes along with hardship, not after it. ۸ منبع: سلسله مباحث @INTshojaee
جایگاه عمل در سلوک انسانی 196.mp3
11.46M
🎙 ✨ همه زندگی تماماً باشگاهی برای دریافت اسمُ الله ... ⏰مدت زمان ۰۷:۵۶ @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح کتاب سر الاسراء؛ جلسه سوم،؛ به تاریخ 30 مهرماه The Interpretation of the book Sirr al-‘Isra’; session three; October 21, 2024 Prof. Shuja‘i 💫نور و نار؛ دو روی یک سکه 💫Light and fire, two sides of the same coin ⚡️یکی از دعاهایی که به آن نیاز داریم و باید اصرار بر خواندنش داشته باشیم، همان دعایی است که پیامبر فرمود: «اللهم ارنی الاشیا کما هی» خدایا اشیا را آن‌گونه که هستند به من نشان بده. من همه‌چیز را آن‌طور که هستند، ببینم؛ یعنی با همان اندازه، قدر و باطنی که دارند. اگر اشیا را آن‌طور که هستند، نبینم، باارزش‌ترین و مقدس‌ترین اشیا هم می‌تواند برایمان مضر باشد و نابودمان کند. لذا فهم این مسئله مهم است که وقتی درباره دنیا و هر چیز دیگری صحبت می‌کنیم اگر قدرها و اندازه‌ها را شناسایی نکنیم، مقدس‌ترین چیزها انسان را به هلاکت می‌اندازد؛ و درمقابل آلوده‌ترین چیزها موجب نجات دیگران می‌شود. مثلا گاهی شیطان و گناه عامل نجات و کمک دیگران می شود ولی قرآن خواندن ما سبب جهنم رفتنمان شود. «يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا» خدا با همین قرآن عده‌ای را گمراه می‌کند و عده‌ای را هدایت. درواقع آنچه مهم است، این که هر چیزی هم نار دارد و هم نور. در باطن هر چیزی هم نار و هم نور وجود دارد. اگر انسان قدرها و اندازه‌ها را نشناسد و نتواند با اندازه‌ها ارتباط درست برقرار کند، به‌جای بهره‌مندی از نور، نار گیرش می‌آید. پیغمبر هم همین‌طور است. اکثر کسانی که با پیغمبر زندگی کردند با بعثت پیغمبر جهنمی شدند. چون بلد نبودند چگونه رفتار کنند. خیلی‌ها تحمل سازگاری با این نور را نداشتند. لذا حضرت برایشان نار شد. قرآن نور است: «الله نوره» اما اگر ندانی چگونه با الله ارتباط بگیری یا با سایر مقدسات مثل قرآن، پیامبر، عبادت، برایت نار می‌شوند و می‌سوزانند. مثل شیطان که با عبادت چندهزار ساله، در نهایت به آن نکبت سقوط رسید. ⚡️One of the prayers that we need and should insist on its recitation is the very prayer articulated by the Prophet: “Allahumma arini al-shya’a kama hiya” (O Lord! Show things to me as they are), so I may see everything as it is, namely, with the same magnitude, decree, and interiority that it has. If we cannot see things as they are, even the most precious and sacred things will be harmful to us and can destroy us. Thus, it is important to understand the fact that when we talk about this world and everything else, if we do not recognize the magnitudes, even the most sacred things can lead us to perdition and, conversely, the filthiest things can save other people. For example, sometimes Satan and sins act as a factor to save and help others, but our recitation of the Qur’an causes us to go to hell: “Yuzillu bihi kathiran wa yahdi bihi kathiran.” God misleads some and leads others with this Qur’an. In essence, what matters is that everything has both fire and light. On the inside of everything, there is both fire and light. If people do not identify the magnitudes and do not connect with the magnitudes properly, they will receive fire instead of light. The Prophet is also the same. Most of those who lived with the Prophet became the people of fire after his commencement of prophethood because they did not know how to behave. Many could not bear to adapt to this light. That is why His Holiness became fire for them. The Qur’an is light, “Allahu noro”, but if we do not know how to connect with Allah or the other sacred parts like the Qur’an, the Prophet, and worship, they turn into fire for us and burn us. For example, after several thousand years of worship, Satan finally reached that miserable fall. @INTshojaee
شرح کتاب سر الاسراء؛ جلسه سوم،؛ به تاریخ 30 مهرماه ۱۴۰۳ استاد شجاعی 💫اشیا هم نور دارند و هم نار ⚡️ یکی از دعاهایی که به آن نیاز داریم و باید اصرار بر خواندنش داشته باشیم، همان دعایی است که پیامبر فرمود: «اللهم ارنی الاشیا کما هی» خدایا اشیا را آن‌گونه که هستند به من نشان بده. من همه‌چیز را آن‌طور که هستند، ببینم؛ یعنی با همان اندازه، قدر و باطنی که دارند. اگر اشیا را آن‌طور که هستند، نبینم، باارزش‌ترین و مقدس‌ترین اشیا هم می‌تواند برایمان مضر باشد و نابودمان کند. لذا فهم این مسئله مهم است که وقتی درباره دنیا و هر چیز دیگری صحبت می‌کنیم اگر قدرها و اندازه‌ها را شناسایی نکنیم، مقدس‌ترین چیزها انسان را به هلاکت می‌اندازد؛ و درمقابل آلوده‌ترین چیزها موجب نجات دیگران می‌شود. مثلا گاهی شیطان و گناه عامل نجات و کمک دیگران می شود ولی قرآن خواندن ما سبب جهنم رفتنمان شود. «يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا» خدا با همین قرآن عده‌ای را گمراه می‌کند و عده‌ای را هدایت. درواقع آنچه مهم است، این که هر چیزی هم نار دارد و هم نور. در باطن هر چیزی هم نار و هم نور وجود دارد. اگر انسان قدرها و اندازه‌ها را نشناسد و نتواند با اندازه‌ها ارتباط درست برقرار کند، به‌جای بهره‌مندی از نور، نار گیرش می‌آید. پیغمبر هم همین‌طور است. اکثر کسانی که با پیغمبر زندگی کردند با بعثت پیغمبر جهنمی شدند. چون بلد نبودند چگونه رفتار کنند. خیلی‌ها تحمل سازگاری با این نور را نداشتند. لذا حضرت برایشان نار شد. قرآن نور است: «الله نوره» اما اگر ندانی چگونه با الله ارتباط بگیری یا با سایر مقدسات مثل قرآن، پیامبر، عبادت، برایت نار می‌شوند و می‌سوزانند. مثل شیطان که با عبادت چندهزار ساله، در نهایت به آن نکبت سقوط رسید. ☘️☘️☘️☘️ شرح کتاب سر الأسراء ، الحلقة الثالثة ، 17 ربیع الثاني / 1446 هق الاستاذ شجاعي ⚡️أن احد الأدعیة التی نحتاجها ویجب أن نؤکد علی قراءتها هو الدعاء الذي قاله النبي الأکرم (ص) : اللهمَ أَرني الأَشیاءَ کما هيَ لکي أَری کُلَّ شَئٍ کما هو أي بنفس الحجم والشأن والباطن الذي یتمیز به . فاذا لم نر کل الأشیاء کما هي فأن أکثرها قیمة وقداسة قد تکون ضارة لنا ویمکن أن تفنینا. ⚡️ لذلک فأن أستیعاب هذه المسئلة مهمة بمکان بحیث عندما نتحدث عن الدنیا وأی شئ آخر ولم نکتشف قدر وشأن مظاهرها فأن أکثر الامور والأشیاء قداسة تؤدي بالانسان الی الهلاک وفي المقابل فأن أکثر الأشیاء تلوثاً یُفضي بعض الأحیان الی انقاذ الآخرین فمثلا الشیطان والمعصیة یسببان أحیانا نجاة ونصرة الآخرین بینما قراءتنا للقرآن الکریم تارة ً یؤدی بنا الی الجحیم . بناءاً علی الایة یُضلُّ به کثیراً وَیَهدي بِهِ کَثیراً بمعنی ان الله تعالی بهذا القرآن یُضلُّ البعض ویهدي ویَرشُد البعض الآخر . ⚡️فالمهم في الحقیقة کونُ تَمیّز کلُ شئٍ بنور وکذلک نار یعنی توفّر النور والنار في باطن الشئ فاذا لم یتعرف الانسان الی قدر ومساحة وشأن الامور ولم یستطع ن یتواصل معها بصورة صائبة سوف یصیبه النار بدلاً من أن یحصل علی النور وهذا الأمر ینطبق علی بعض مَن کانوا یعیشون مع النبي الأکرم (ص) اذ کانت عاقبة معظمهم الجحیم لدی المبعث النبوي الشریف لأنهم لم یعرفوا کیف یتصرفوا ویتعاملوا . فالکثیرون لم یُطیقوا ویَتحَمّلوا التجانُس والتطابق مع هذا النور وهکذا أضحی لهم النبی (ص) نارا ً. فالقرآن هو نور ولکن اذا لم تعلم کیفیة التواصل مع الله سبحانه أو مع سائر الامور المقدسة کالقرآن والنبي (ص) والعبادة حینها تغدو هذه الامور ناراًوتحرقک . کالشیطان الذي عبد الله لآلاف السنین لکنه هوی في نهایة المطاف بالذل والهوان . @INTshojaee
سلسله جلسات سخنرانی استاد محمد شجاعی با موضوع : شرح کتاب سرالاسراء ※ پخش زنده تصویری از: آپارات | سایت منتظر @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿آسایش همیشه همراه سختی است نه بعد از آن! 🌿الراحة تُصاحبُها الصعوبةُ والعسر علی الدوام لابعدها ! ۸ منبع: سلسله مباحث @INTshojaee
1_14520683297.mp3
13.57M
🎙استاد 💞 از من تا خدا فقط یک قدم هست، و آن حذف مَنیّت است. منبع: @INTshojaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا