َ ➖بلال بعد از پیامبر صلیاللهعلیهوآله
🛑كَانَ بِلَالٌ مُؤَذِّنَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَلَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَزِمَ بَيْتَهُ وَ لَمْ يُؤَذِّنْ لِأَحَدٍ مِنَ الْخُلَفَاءِ
🔰امام صادق علیهالسلام فرمودند:
بلال موذن مخصوص پیامبر صلیاللهعلیهواله بود و زمانی که پیامبر صلیاللهعلیهواله از دنیا رفتند؛ خانه نشین شد و برای هیچ کدام از خلفاء اذان نگفت
📚: الاختصاص 73
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_اعتقادی
❓باطل کردن چشم زخم با شکستن تخم مرغ چقدر حقیقت دارد؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
➖چرا بلال برای خلفای غاصب اذان نگفت؟
✍️شخصیتی همانند بلال که موذن اختصاصی پیامبر صلیاللهعلیهوآله در سفر و غیر سفر بوده است اگر برای کسی بعد از پیامبر صلیاللهعلیهوآله اذان میگفت دلالت بر قبول خلافت توسط بلال می شد، لذا دلیل اول عدم عقیده به خلافت حکومت ان زمان است.
👇عاقبت بخیری بلال👇
َرحِمَ اللَّهُ بِلَالًا فَإِنَّهُ كَانَ يُحِبُّنَا أَهْلَ الْبَيْت)1
🔸امام صادق علیهالسلام:
خدا بلال را رحمت کندزیرا مُحب ما اهل البیت علیهمالسلام بود
👇دلیل دوم👇
و روي أنه كان وجه الامتناع تكليفهم إياه ترك حي على خير العمل)2
مرحوم مجلسی:
دلیل امتناع بلال از اذان گفتن این بود که اهالی سقیفه گفتن حَیِّ عَلی خَیرِ العَمل را در اذان ممنوع کرده بودند.
👇نکته👇
هر گاه قیام و انقلابی از سوی شیعیان انجام میشد یکی از نشانههایی که به وسیله آن تشیع خود را اعلام میکردند عبارت حی علی خیر العمل در اذان بود.
هر گاه دولتی شیعی شکل میگرفت در اذان رسمیشان حیّعله گفته میشد و وقتی غیر شیعیان حاکم میشدند آن را حذف میکردند.)3.4.5
📚منابع:
1:الاخصاص ۷۳
2: روضة المتقین ج 2 ص 257
3: تاريخ الإسلام و وفيات المشاهير و الأعلام ج30ص11
4: الکامل في التاريخ،ج8ص590
5: مقاتل الطالبيين،ص:375
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓ زمانی که خواب مرده را می بینیم آیا شخصی که از دنیا رفته خواسته که خوابش را دیدیم یا خودمان خوابش را دیدیم؟
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
message-1732169425-21.mp3
762.8K
🎧 #پادکست_اعتقادی
❓اگر امامان دریای علم هستند پس چرا هیچ کدام اختراعی نداشتند؟
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖گریههای بی امان حضرت زهرا علیهاالسلام
قسمت اول
(شدت گریههای حضرت زهرا سلاماللهعلیها)
🔺أبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: الْبَكَّاءُونَ خَمْسَة
أَمَّا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ ص فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى تَأَذَّى بِهَا أَهْلُ الْمَدِينَةِ وَ قَالُوا لَهَا قَدْ آذَيْتِنَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ فَكَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى الْمَقَابِرِ مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبْكِي حَتَّى تَقْضِيَ حَاجَتَهَا ثُمَّ تَنْصَرِفَ)1
🔸امام صادق علیهالسلام فرمودند کسانی که در طول تاریخ خیلی گریه کردند پنچ نفر هستند یکی از آنان:
حضرت فاطمه دختر محمد(علیهماالسلام) به شدت بر رسولالله (صلیاللهعلیهواله) گریه میکرد، تا جایی که اهل مدینه از این شرایط آزار میدیدند و به او گفتند: «به خاطر زیاد گریهات ما را آزار دادهای». بنابراین، او به قبرستان شهدا میرفت و آنجا میگریست تا نیازش برآورده شود، سپس برمیگشت.
🔺قالَ الصَّادِقُ ع أَمَّا فَاطِمَةُ فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى تَأَذَّى أَهْلُ الْمَدِينَةِ فَقَالُوا لَهَا آذَيْتِنَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ إِمَّا أَنْ تَبْكِي بِاللَّيْلِ وَ إِمَّا أَنْ تَبْكِي بِالنَّهَارِ وَ كَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبْكِي)2
🔸امام صادق عليهالسّلام فرموده: فاطمه عليهاالسّلام در فراق رسول خدا آنقدر گريست كه مردم مدينه اظهار ناراحتى نمودند و به فاطمه عليهاالسّلام گفتند: گريه شبانه روزى تو ما را آزار مىدهد، پس يا در شب گريه كن و يا در روز. بعد از آن حضرت فاطمه عليها السّلام به محلّ دفن شهدا مىرفت و در آنجا گريه مىكرد.
👇سوالات👇
1: آیا این شدت از گریه و حزن برای شخص معصوم بلا اشکال است؟
2: آزار و اذیت دیگران توسط معصوم بلا اشکال است؟
3: دلیل گریه های بی امان حضرت زهرا سلاماللهعلیها؟
4: بررسی بیت الاحزان یا بیت الحزن حضرت زهرا سلاماللهعلیها
📚منابع:
1: امالی مرحوم صدوق ص 140
2: مناقب ابن شهرآشوب: ج 3 ص 322
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖حذف حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ از اذان
🛑مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا الْحَسَنِ (ع) عَنْ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ لِمَ تُرِكَتْ مِنَ الْأَذَانِ فَقَالَ تُرِيدُ الْعِلَّةَ الظَّاهِرَةَ أَوِ الْبَاطِنَةَ قُلْتُ أُرِيدُهُمَا جَمِيعاً فَقَالَ أَمَّا الْعِلَّةُ الظَّاهِرَةُ فَلِئَلَّا يَدَعَ النَّاسُ الْجِهَادَ اتِّكَالًا عَلَى الصَّلَاةِ وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَإِنَّ خَيْرَ الْعَمَلِ الْوَلَايَةُ فَأَرَادَ مَنْ أَمَرَ بِتَرْكِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ مِنَ الْأَذَانِ أَلَّا يَقَعَ حثا [حَثٌّ عَلَيْهَا وَ دعا [دُعَاءٌ إِلَيْهَا
🔰 ابن ابی عمیر نقل میکند:
از امام کاظم علیهالسلام سوال کردم: چرا عامه عبارت "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" را از اذان حذف کردند⁉️
حضرت فرمودند:
«علّت ظاهری آن را میخواهی یا علّت باطنی را؟!»
عرض کردم: هر دو را میخواهم.
حضرت فرمودند:
«اما علّت ظاهری این بود که مردم با تکیه و تأکید بر نماز، جهاد را ترک نکنند! و اما علّت باطنی آن این بود که همانا منظور از "خَيرَ العَمَل" (بهترین عمل)، ولایت است؛ پس آن کس (عمر بن خطاب) که به ترک "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" از اذان دستور داد، قصد داشت که ترغیب و دعوت به ولایت انجام نشود!»
📚 علل الشرائع ، ج۲، ص۳۶۸
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
message-1732606838-21.mp3
851.7K
🎧 #پادکست_اعتقادی
⁉️ اگر سرنوشت ما نوشته شده است پس ما چگونه اختیار داریم و می توانیم سرنوشت خودمان را تعیین کنیم؟
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
🔪كشتار مسلمين توسط وهابیان به نام نشر توحید!!
👤ابن بشر(مورخ مشهور وهابی)دربارۀ جنگهای وهابیان و وقایع سال ۱۱۶۱ می نویسد:
🔹وفيها أيضاً ساروا إلی بلد ثرمدا فدمورا الزرع والنقلبوا راجعين وفيها غزا المسلمون بلد ثادق وجعلوا لهم کميناً فأخذوا أغنامهم وقتل من أهل البند ستة رجال منهم محمد بن سلامة
🔸همچنین در این سال به شهر ثرمدا رفتند و زمینهای کشاورزی را از بین بردند و بازگشتند. و در این سال مسلمانان به جنگ شهر ثادق رفتند و کمینی برای آنان گذاشتند و گوسفندانشان را گرفتند و شش نفر از مردم شهر را کشتند که یکی از آنان محمد بن سلامه بود
📚عنوان المجدفی تاریخ النجد ص ۵۹
👈نکته مهم : محمد بن عبد الوهاب خودش و پیروانش را «مسلمین» مینامید و مخالفانش را «مشرکین» یعنی به هیچ وجه اعتقادی به مسلمان بودن کسانی که با آنان میجنگیدند نداشتند، مثلا آنها را اهل بدعت مسلمان نمیدانستند، بلکه تمام کسانی که با آنان میجنگیدند را کافر و مشرک میدانستند
🔰پاسخ به شبهه تقویم و مسئله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
بارها دیده ایم که مخالفین مکتب اهلبیت بر خلاف شیعیان که مباحث علمی و نکات ظریف و دقیق را مطرح میکنند با بیان یک سری شبهات بسیار ضعیف سعی در مقابله با شیعه را دارند و یکی از این شبهات بحث ذکر کلمه وفات در بعضی از تقویم ها و بحث تعطیلی رسمی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی می باشد.
مخالفین ما مدعی هستند که بحث شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه است و این افسانه از 20 سال پیش شروع شد زیرا در تقویم های بیست سال قبل خبری از شهادت نبود بلکه کلمه وفات نوشته می شد و خبری از تعطیلی رسمی هم نبود
هر چند این مطلب خیلی خیلی ضعیف و خنده دار است ولی چه کنیم که با چنین افرادی سروکار داریم و باید پاسخ سخن گفت:
1-وفات کلمه عام است که هم به شهید تعلق میگیرد و هم به کسی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته است لذا در کتب خود اهل سنت آمده است وفات عمر و وفات عثمان؛ اکنون سوال داریم چرا به دروغ افسانه شهادت عمر و عثمان درست کرده اید؟
2- چنین ادعایی خلاف واقع است ، زیرا در بسیاری از تقویم های قبل از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی که هیچ بلکه حتی تقویم های دوران پهلوی هم که هیچ بلکه تقویم ها و روزنامه های صد سال پیش تصریح به شهادت حضرت زهرا(س) و تعطیلی عمومی آن شده است
پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید:
🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6