eitaa logo
🌿پاسخگویی‌تلفنی۱۸۱۴🌿
6.9هزار دنبال‌کننده
694 عکس
880 ویدیو
36 فایل
🌿مرکزپاسخگویی اعتقادی 🌿اصول دین 🌿امامت_ولایت 🌿شبهات‌فرقه ضاله وهابیت ✨ادمین‌ ارتباطی @ahvazi_ir ☎️ تماس تلفنی (فارسی و عربی) تماس تلفنی👈 خوزستان ۱۸۱۴ 💡از ۸صبح الی۲۲ شب ✨پاسخگویی مجازی: 🎧 @admin1814
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓ زمانی که خواب مرده را می بینیم آیا شخصی که از دنیا رفته خواسته که خوابش را دیدیم یا خودمان خوابش را دیدیم؟ پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
message-1732169425-21.mp3
762.8K
🎧 ❓اگر امامان دریای علم هستند پس چرا هیچ کدام اختراعی نداشتند؟ پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖گریه‌های بی امان حضرت زهرا علیها‌السلام قسمت اول (شدت گریه‌های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها) 🔺أبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع قَالَ: الْبَكَّاءُونَ خَمْسَة أَمَّا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ ص فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص حَتَّى تَأَذَّى بِهَا أَهْلُ الْمَدِينَةِ وَ قَالُوا لَهَا قَدْ آذَيْتِنَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ فَكَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى الْمَقَابِرِ مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبْكِي حَتَّى تَقْضِيَ حَاجَتَهَا ثُمَّ تَنْصَرِفَ)1 🔸امام صادق علیه‌السلام فرمودند کسانی که در طول تاریخ خیلی گریه کردند پنچ نفر هستند یکی از آنان: حضرت فاطمه دختر محمد(علیهما‌السلام) به شدت بر رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌واله) گریه می‌کرد، تا جایی که اهل مدینه از این شرایط آزار می‌دیدند و به او گفتند: «به خاطر زیاد گریه‌ات ما را آزار داده‌ای». بنابراین، او به قبرستان شهدا می‌رفت و آنجا می‌گریست تا نیازش برآورده شود، سپس برمی‌گشت. 🔺قالَ الصَّادِقُ ع‏ أَمَّا فَاطِمَةُ فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى تَأَذَّى أَهْلُ الْمَدِينَةِ فَقَالُوا لَهَا آذَيْتِنَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ إِمَّا أَنْ تَبْكِي بِاللَّيْلِ وَ إِمَّا أَنْ‏ تَبْكِي‏ بِالنَّهَارِ وَ كَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبْكِي)2 🔸امام صادق عليه‌السّلام فرموده: فاطمه عليها‌السّلام در فراق رسول خدا آنقدر گريست كه مردم مدينه اظهار ناراحتى نمودند و به فاطمه عليها‌السّلام گفتند: گريه شبانه روزى تو ما را آزار مى‏دهد، پس يا در شب گريه كن و يا در روز. بعد از آن حضرت فاطمه عليها السّلام به محلّ دفن شهدا مى‏رفت و در آنجا گريه مى‏كرد. 👇سوالات👇 1: آیا این شدت از گریه و حزن برای شخص معصوم بلا اشکال است؟ 2: آزار و اذیت دیگران توسط معصوم بلا اشکال است؟ 3: دلیل گریه های بی امان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها؟ 4: بررسی بیت الاحزان یا بیت الحزن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 📚منابع: 1: امالی مرحوم صدوق ص 140 2: مناقب ابن شهرآشوب: ج 3 ص 322 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖حذف حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ از اذان  🛑مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا الْحَسَنِ (ع) عَنْ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ لِمَ تُرِكَتْ مِنَ الْأَذَانِ فَقَالَ تُرِيدُ الْعِلَّةَ الظَّاهِرَةَ أَوِ الْبَاطِنَةَ قُلْتُ أُرِيدُهُمَا جَمِيعاً فَقَالَ أَمَّا الْعِلَّةُ الظَّاهِرَةُ فَلِئَلَّا يَدَعَ النَّاسُ الْجِهَادَ اتِّكَالًا عَلَى الصَّلَاةِ وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَإِنَّ خَيْرَ الْعَمَلِ الْوَلَايَةُ فَأَرَادَ مَنْ أَمَرَ بِتَرْكِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ مِنَ الْأَذَانِ أَلَّا يَقَعَ حثا [حَثٌّ عَلَيْهَا وَ دعا [دُعَاءٌ إِلَيْهَا 🔰 ابن ابی عمیر نقل میکند: از امام کاظم علیه‌السلام سوال کردم: چرا عامه عبارت "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" را از اذان حذف کردند⁉️ حضرت فرمودند: «علّت ظاهری آن را می‌خواهی یا علّت باطنی را؟!» عرض کردم: هر دو را می‌خواهم. حضرت فرمودند: «اما علّت ظاهری این بود که مردم با تکیه و تأکید بر نماز، جهاد را ترک نکنند! و اما علّت باطنی آن این بود که همانا منظور از "خَيرَ العَمَل" (بهترین عمل)، ولایت است؛ پس آن کس (عمر بن خطاب) که به ترک "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" از اذان دستور داد، قصد داشت که ترغیب و دعوت به ولایت انجام نشود!» 📚 علل الشرائع ، ج۲، ص۳۶۸ پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
message-1732606838-21.mp3
851.7K
🎧 ⁉️ اگر سرنوشت ما نوشته شده است پس ما چگونه اختیار داریم و می توانیم سرنوشت خودمان را تعیین کنیم؟ پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
🔪كشتار مسلمين توسط وهابیان به نام نشر توحید!! 👤ابن بشر(مورخ مشهور وهابی)دربارۀ  جنگهای وهابیان و وقایع سال ۱۱۶۱ می نویسد: 🔹وفيها أيضاً ساروا إلی بلد ثرمدا فدمورا الزرع والنقلبوا راجعين وفيها غزا المسلمون بلد ثادق وجعلوا لهم کميناً فأخذوا أغنامهم وقتل من أهل البند ستة رجال منهم محمد بن سلامة 🔸همچنین در این سال به شهر ثرمدا رفتند و زمین‌های کشاورزی را از بین بردند و بازگشتند. و در این سال مسلمانان به جنگ شهر ثادق رفتند و کمینی برای آنان گذاشتند و گوسفندانشان را گرفتند و شش نفر از مردم شهر را کشتند که یکی از آنان محمد بن سلامه بود 📚عنوان المجدفی تاریخ النجد ص ۵۹ 👈نکته مهم : محمد بن عبد الوهاب خودش و پیروانش را «مسلمین» می‌نامید و مخالفانش را «مشرکین» یعنی به هیچ وجه اعتقادی به مسلمان بودن کسانی که با آنان می‌جنگیدند نداشتند، مثلا آنها را اهل بدعت مسلمان نمی‌دانستند، بلکه تمام کسانی که با آنان می‌جنگیدند را کافر و مشرک می‌دانستند
🔰پاسخ به شبهه تقویم و مسئله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بارها دیده ایم که مخالفین مکتب اهلبیت بر خلاف شیعیان که مباحث علمی و نکات ظریف و دقیق را مطرح میکنند با بیان یک سری شبهات بسیار ضعیف سعی در مقابله با شیعه را دارند و یکی از این شبهات بحث ذکر کلمه وفات در بعضی از تقویم ها و بحث تعطیلی رسمی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی می باشد. مخالفین ما مدعی هستند که بحث شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه است و این افسانه از 20 سال پیش شروع شد زیرا در تقویم های بیست سال قبل خبری از شهادت نبود بلکه کلمه وفات نوشته می شد و خبری از تعطیلی رسمی هم نبود هر چند این مطلب خیلی خیلی ضعیف و خنده دار است ولی چه کنیم که با چنین افرادی سروکار داریم و باید پاسخ سخن گفت: 1-وفات کلمه عام است که هم به شهید تعلق میگیرد و هم به کسی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته است لذا در کتب خود اهل سنت آمده است وفات عمر و وفات عثمان؛ اکنون سوال داریم چرا به دروغ افسانه شهادت عمر و عثمان درست کرده اید؟ 2- چنین ادعایی خلاف واقع است ، زیرا در بسیاری از تقویم های قبل از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی که هیچ بلکه حتی تقویم های دوران پهلوی هم که هیچ بلکه تقویم ها و روزنامه های صد سال پیش تصریح به شهادت حضرت زهرا(س) و تعطیلی عمومی آن شده است پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖گریه‌های بی امان حضرت زهرا علیها‌السلام قسمت دوم (دلائل گریه‌های بی امان حضرت زهرا‌سلام‌الله‌علیها) 🔺وَ دَخَلَتْ أُمُّ سَلَمَةَ عَلَى فَاطِمَةَ ع فَقَالَتْ‏ لَهَا كَيْفَ‏ أَصْبَحْتِ‏ عَنْ لَيْلَتِكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَتْ أَصْبَحْتُ بَيْنَ كَمَدٍ وَ كَرَبٍ فُقِدَ النَّبِيُّ ص وَ ظُلِمَ الْوَصِيُّ. 🔸ام سلمة به عیادت حضرت زهرا سلام الله علیها رقت و گفت: ای دختر رسول خدا«صلی الله علیه و اله» شب را چگونه سحر کردی؟ فرمود: صبح کردم در حالی که حزن و اندوه، قلبم را فرا گرفته، به سبب از دنیا رفتن پیامبر و ستمگری به وصي پیامبر«صلی الله علیه و اله» 👇توضیح👇 در این قسمت حضرت زهرا سلام الله علیها دلیل ناراحتی و گریه خود را دو دلیل فرمودند: 1: فُقِدَ النَّبِيُّ: شهادت پیامبر صلی‌الله علیه‌و‌اله. 2: ظُلِمَ الْوَصِيُّ: غصب خلافت و ظلم به امیرالمومنین علیه‌السلام. دقت کنید حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نفرمودند فُقِدَ أبي یا نفرمودند ظُلِمَ بعلي بلکه فقدان نبی خدا و ظلم به امام زمان خویش باعث گریه‌های بی امان حضرت شده بود 👇عظمت فقدان نبی👇 1: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ أُصِيبَ بِمُصِيبَةٍ، فَلْيَذْكُرْ مُصَابَهُ‏ بِالنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ؛ فَإِنَّهُ‏ مِنْ‏ أَعْظَمِ الْمَصَائِبِ» 🔸امام صادق عليه‌السّلام فرمودند: هر كس گرفتار مصيبتى شد، خوب است مصيبت وفات پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را به ياد آورد كه از بزرگ‌ترين مصايب بود. 2: ظْلَمَتِ اَلْأَرْضُ لِغَيْبَتِهِ وَ كَسَفَتِ اَلشَّمْسُ وَ اَلْقَمَرُ وَ اِنْتَثَرَتِ اَلنُّجُومُ لِمُصِيبَتِهِ وَ أَكْدَتِ اَلْآمَالُ وَ خَشَعَتِ اَلْجِبَالُ وَ أُضِيعَ اَلْحَرِيمُ وَ أُزِيلَتِ اَلْحُرْمَةُ عِنْدَ مَمَاتِهِ فَتِلْكَ وَ اَللَّهِ اَلنَّازِلَةُ اَلْكُبْرَى وَ اَلْمُصِيبَةُ اَلْعُظْمَى لاَ مِثْلُهَا نَازِلَةٌ وَ لاَ بَائِقَةٌ عَاجِلَة 🔸حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها: زمین به خاطر غیبت او تاریک شد و خورشید و ماه کسوف کردند و ستاره‌ها به خاطر مصیبت او پراکنده شدند. امیدها ناامید گشت و کوه‌ها خاشع شدند و حرمت‌ها از بین رفت و عظمت در زمان وفاتش فراموش شد. به خدا سوگند، این واقعه بزرگترین نازل شده و بزرگترین مصیبت است که هیچ مصیبتی همانند آن نه نازل شده و نه به سرعت زوال یافته است. ✍فقدان خاتم الانبیاء؛ افضل الخلائق قطعا اعظم مصائب از روز اول خلقت تا روز آخر محسوب می‌شود لذا شخصیت معصومی همانند حضرت زهرا و امیرالمومنین علیهما‌السلام این مصیبت عظماء را درک می‌کند لذا گریه‌های بی امان حضرت زهرا سلام الله‌علیها بخاطر فقدان افضل الخلائق بود 📚منابع: 1: مناقب ابن شهرآشوب: ج 2 ص 205 2: الکافي: ج 5 ص 550 3: الاحتجاج ج 1 ص 97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | یکی از بزرگترین نشانه های مومن پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖مصحف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسمت اول (مشخصات مصحف) 🛑أبِي بَصِيرٍ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ مُصْحَفِ فَاطِمَةَ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا)، فَقَالَ: أُنْزِلَ عَلَيْهَا بَعْدَ مَوْتِ أَبِيهَا. فَقُلْتُ: فَفِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ؟ قَالَ: مَا فِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ. قَالَ: قُلْتُ: فَصِفْهُ لِي. قَالَ: لَهُ دَفَّتَانِ مِنْ زَبَرْجَدَتَيْنِ عَلَى طُولِ الْوَرَقِ وَ عَرْضِهِ حَمْرَاوَيْنِ. قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ صِفْ لِي وَرَقَهُ. قَالَ: وَرَقُهُ مِنْ دُرٍّ أَبْيَضَ قِيلَ لَهُ: (كُنْ) فَكَانَ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَمَا فِيهِ؟ قَالَ: فِيهِ خَبَرُ مَا كَانَ، وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ فِيهِ خَبَرُ سَمَاءٍ سَمَاءٍ، وَ عَدَدُ مَا فِي سَمَاءٍ سَمَاءٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ، وَ غَيْرُ ذَلِكَ، وَ عَدَدُ كُلِّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مُرْسَلًا وَ غَيْرَ مُرْسَلٍ، وَ أَسْمَاؤُهُمْ، وَ أَسْمَاءُ الَّذِينَ أُرْسِلُوا إِلَيْهِمْ، وَ أَسْمَاءُ مَنْ كَذَّبَ وَ مَنْ أَجَابَ مِنْهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْكَافِرِينَ، مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، وَ أَسْمَاءُ الْبُلْدَانِ، وَ صِفَةُ- كُلِّ بَلَدٍ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْكَافِرِينَ، وَ صِفَةُ كُلِّ مَنْ كَذَّبَ، وَ صِفَةُ الْقُرُونِ الْأُوَلى وَ قِصَصُهُمْ، وَ مَنْ وُلِّيَ مِنَ الطَّوَاغِيتِ وَ مُدَّةُ مُلْكِهِمْ وَ عَدَدُهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ الْأَئِمَّةِ وَ صِفَتُهُمْ، وَ مَا يَمْلِكُ وَاحِداً وَاحِداً، وَ فِيهِ صِفَةُ كَرَّاتِهِمْ، وَ فِيهِ صِفَةُ جَمِيعِ مَنْ تَرَدَّدَ فِي الْأَدْوَارِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ كَمِ الْأَدْوَارُ؟ قَالَ: خَمْسُونَ أَلْفَ عَامٍ، وَ هِيَ سَبْعَةُ أَدْوَارٍ؛ وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِن‏ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ آجَالُهُمْ، وَ صِفَةُ أَهْلِ الْجَنَّةِ، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُهَا، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُ النَّارَ، وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ، وَ فِيهِ عِلْمُ الْقُرْآنِ كَمَا أُنْزِلَ، وَ عِلْمُ التَّوْرَاةِ كَمَا أُنْزِلَتْ، وَ عِلْمُ الْإِنْجِيلِ، وَ الزَّبُورِ ، وَ عَدَدُ كُلِّ شَجَرَةٍ وَ مَدَرَةٍ فِي جَمِيعِ الْبِلَادِ. 🔰ابی بصیر می‌گوید: از امام باقر، ابا جعفر محمد بن علی (علیه‌السلام) درباره مصحف فاطمه (سلام‌الله علیها) پرسیدم. ایشان فرمودند: این مصحف بعد از فوت پدرش بر او نازل شده است.گفتم: آیا در آن چیزی از قرآن وجود دارد؟ فرمود: در آن هیچ‌چیز از قرآن نیست. گفتم: پس توصیفش را برای من بگو. فرمود: مصحف دو جلد از زبرجد دارد که به رنگ قرمز و به شکل طولی و عرضی است. گفتم: فدای تو شوم، ورق آن را برایم توصیف کن. فرمود: ورق‌هایش از درّ سفید است که به او گفته شده: «باش» و او بوده است. گفتم: فدای تو شوم، پس در آن چه چیزی هست؟ فرمود: در آن اخبار گذشته و آینده تا روز قیامت است، همچنین اخبار آسمان‌ها و تعداد ملائکه در هر آسمان و جزئیات دیگر، و تعداد همه مخلوقاتی که خداوند فرستاده و فرستاده نشده‌اند، و نام آنها، و نام کسانی که به سوی آنها فرستاده شده‌اند، و نام کسانی که رد کردند و کسانی که پاسخ دادند. در آن، نام تمام مخلوقات مؤمن و کافر، از اولین ها و آخرین ها، و نام کشورها، و توصیف هر کشوری در شرق و غرب زمین، و تعداد مؤمنان و کافران در آن کشورها، و توصیف هر کسی که رد کرده، و توصیف قرون اولیه و داستان‌های آنها، و حکومت طاغوت‌ها و مدت سلطنت آنها و تعدادشان، و در آن، نام ائمه و توصیف آنها و آنچه را که هر یک از آنها مالکی‌اش هستند، و توصیف کارهای آنها، و توصیف همه کسانی که در دوران‌ها آمده‌اند از اولی‌ها و آخری‌ها وجود دارد. سپس گفتم: فدای تو شوم، تعداد این دوران‌ها چند است؟ فرمود: پنجاه‌هزار سال است که در واقع هفت دوران است. و در آن، نام تمام خلق خدا از اولی‌ها و آخری‌ها و مدت عمرشان، و توصیف اهل بهشت، و تعداد کسانی که به بهشت وارد می‌شوند و تعداد کسانی که به آتش می‌روند و نام آن‌ها وجود دارد. و همچنین در آن، علم قرآن طبق آنچه نازل شده، علم تورات طبق آنچه نازل شده، علم انجیل و زبور، و تعداد هر درخت و گیاه در تمام بلاد نیز آمده است. 📚: دلائل الامامة 105
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❓قابیل هابیل را کُشت پس ما از نسل چه کسی هستیم؟ پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
📌بعضى از ناآگاهان و بى خبران در عصر اميرمؤمنان علیه السلام بودند که مى گفتند معاويه سياستمدارتر است.امام به اين گونه افراد مى فرمايد: •┈••✾◆🔸✧🔸◆✾••┈• ▫️وَ اللّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي، وَ لکِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لاَ کَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ 🟠به خدا سوگند معاويه از من سياستمدارتر و زيرک تر نيست; ولى او نيرنگ مى زند و مرتکب انواع گناه مى شود اگر غدر و خيانت ناپسند نبود من سياستمدارترين مردم بودم ✍در واقع امام(عليه السلام) اشاره به اين نکته مهم مى کند که سياست بر دو گونه است: سياست بى قيد و شرط و آميخته با انواع گناه و در يک کلمه سياست شيطانى، و سياست و تدبير آميخته با تقوا و پرهيزکارى و در يک کلمه سياست رحمانى. راه اين دو با هم متفاوت است و نتيجه هاى آن مختلف.گونه اوّل هيچ حدّ و مرز اخلاقى و دينى و انسانى و وجدانى را به رسميت نمى شناسد و هر اصل و قانون و ضابطه و فضيلتى مزاحم آن شود، بى رحمانه آن را از سر راه بر مى دارد، همان گونه که در شرق و غرب عالم سياست امروز ديده مى شود.اما قسم دوم سياستى است که در چهارچوبه ارزشهاى الهى و وجدانى و انسانى قرار دارد; هرگز متوسّل به گناه و ظلم و ستم، مخصوصاً بر افراد بى گناه و بى دفاع، نمى شود; غدر و خيانت و فجور و پيمان شکنى را مجاز نمى داند، زياده خواهى و زياده طلبى را نمى پسندد و خطوط قرمزى براى خود قائل است که از آن فراتر نمى رود. 📘 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❓ برای امامان هم می شود خواند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
▫️الإِيمَانُ أَنْ تُؤْثِرَ الصِّدْقَ حَيْثُ يَضُرُّكَ، عَلَى الْكَذِبِ حَيْثُ يَنْفَعُكَ 🟠ايمان آن است كه راست گويى را در آن جا كه به زيان توست بر دروغ گويى در آن جا كه به سود توست مقدم دارى» ✍بسيار مى شود كه انسان اگر در بيان حقيقتى، راستى را برگزيند زيان هايى دامن او را مى گيرد. مثل اين كه سؤال كنند: تو چيزى به فلان شخص كه از دنيا رفته است بدهكارى؟ و او حقيقتش را بگويد كه آرى فلان مبلغ را بدهكارم. اين اعتراف گرچه ظاهراً به زيان گوينده است و دروغ گفتن به سود اوست ولى قطعاً اين صدق و راستى از نشانه هاى ايمان به خدا و روز قيامت مى باشد. يا اين كه تصادفى موجب خسارت شده و شخص مى داند مقصر بوده است اگر تقصير خود را بپوشاند و دروغ بگويد نفع مادى مى برد ولى اگر حق را آشكار سازد گرفتار زيان مى شود ولى اين زيان در حقيقت منفعت است و از نشانه هاى ايمان مى باشد.در واقع راست گويى گاه همچون داروى تلخ شفابخش است و دروغ همچون غذاى مطبوع زيان بار. انسان عاقل آن داروى شفابخش را رها نمى كند و به سراغ آن غذاى زيانبار نمى رود. 📘 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شبهات‌ فاطمیه ⁉️ اگر حضرت زهرا (س) و ائمه برطرف کننده حوائج هستند خود چرا مصائب خود را رفع نکردند؟! پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖مصحف حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسمت اول (مشخصات مصحف) 🛑أبِي بَصِيرٍ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) عَنْ مُصْحَفِ فَاطِمَةَ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا)، فَقَالَ: أُنْزِلَ عَلَيْهَا بَعْدَ مَوْتِ أَبِيهَا. فَقُلْتُ: فَفِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ؟ قَالَ: مَا فِيهِ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْقُرْآنِ. قَالَ: قُلْتُ: فَصِفْهُ لِي. قَالَ: لَهُ دَفَّتَانِ مِنْ زَبَرْجَدَتَيْنِ عَلَى طُولِ الْوَرَقِ وَ عَرْضِهِ حَمْرَاوَيْنِ. قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ صِفْ لِي وَرَقَهُ. قَالَ: وَرَقُهُ مِنْ دُرٍّ أَبْيَضَ قِيلَ لَهُ: (كُنْ) فَكَانَ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، فَمَا فِيهِ؟ قَالَ: فِيهِ خَبَرُ مَا كَانَ، وَ خَبَرُ مَا يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ فِيهِ خَبَرُ سَمَاءٍ سَمَاءٍ، وَ عَدَدُ مَا فِي سَمَاءٍ سَمَاءٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ، وَ غَيْرُ ذَلِكَ، وَ عَدَدُ كُلِّ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مُرْسَلًا وَ غَيْرَ مُرْسَلٍ، وَ أَسْمَاؤُهُمْ، وَ أَسْمَاءُ الَّذِينَ أُرْسِلُوا إِلَيْهِمْ، وَ أَسْمَاءُ مَنْ كَذَّبَ وَ مَنْ أَجَابَ مِنْهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْكَافِرِينَ، مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ، وَ أَسْمَاءُ الْبُلْدَانِ، وَ صِفَةُ- كُلِّ بَلَدٍ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ عَدَدُ مَا فِيهَا مِنَ الْكَافِرِينَ، وَ صِفَةُ كُلِّ مَنْ كَذَّبَ، وَ صِفَةُ الْقُرُونِ الْأُوَلى وَ قِصَصُهُمْ، وَ مَنْ وُلِّيَ مِنَ الطَّوَاغِيتِ وَ مُدَّةُ مُلْكِهِمْ وَ عَدَدُهُمْ، وَ فِيهِ أَسْمَاءُ الْأَئِمَّةِ وَ صِفَتُهُمْ، وَ مَا يَمْلِكُ وَاحِداً وَاحِداً، وَ فِيهِ صِفَةُ كَرَّاتِهِمْ، وَ فِيهِ صِفَةُ جَمِيعِ مَنْ تَرَدَّدَ فِي الْأَدْوَارِ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ. قَالَ: قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ كَمِ الْأَدْوَارُ؟ قَالَ: خَمْسُونَ أَلْفَ عَامٍ، وَ هِيَ سَبْعَةُ أَدْوَارٍ؛ وَ فِيهِ أَسْمَاءُ جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِن‏ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ آجَالُهُمْ، وَ صِفَةُ أَهْلِ الْجَنَّةِ، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُهَا، وَ عَدَدُ مَنْ يَدْخُلُ النَّارَ، وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ وَ أَسْمَاءُ هَؤُلَاءِ، وَ فِيهِ عِلْمُ الْقُرْآنِ كَمَا أُنْزِلَ، وَ عِلْمُ التَّوْرَاةِ كَمَا أُنْزِلَتْ، وَ عِلْمُ الْإِنْجِيلِ، وَ الزَّبُورِ ، وَ عَدَدُ كُلِّ شَجَرَةٍ وَ مَدَرَةٍ فِي جَمِيعِ الْبِلَادِ. 🔰ابی بصیر می‌گوید: از امام باقر، ابا جعفر محمد بن علی (علیه‌السلام) درباره مصحف فاطمه (سلام‌الله علیها) پرسیدم. ایشان فرمودند: این مصحف بعد از فوت پدرش بر او نازل شده است.گفتم: آیا در آن چیزی از قرآن وجود دارد؟ فرمود: در آن هیچ‌چیز از قرآن نیست. گفتم: پس توصیفش را برای من بگو. فرمود: مصحف دو جلد از زبرجد دارد که به رنگ قرمز و به شکل طولی و عرضی است. گفتم: فدای تو شوم، ورق آن را برایم توصیف کن. فرمود: ورق‌هایش از درّ سفید است که به او گفته شده: «باش» و او بوده است. گفتم: فدای تو شوم، پس در آن چه چیزی هست؟ فرمود: در آن اخبار گذشته و آینده تا روز قیامت است، همچنین اخبار آسمان‌ها و تعداد ملائکه در هر آسمان و جزئیات دیگر، و تعداد همه مخلوقاتی که خداوند فرستاده و فرستاده نشده‌اند، و نام آنها، و نام کسانی که به سوی آنها فرستاده شده‌اند، و نام کسانی که رد کردند و کسانی که پاسخ دادند. در آن، نام تمام مخلوقات مؤمن و کافر، از اولین ها و آخرین ها، و نام کشورها، و توصیف هر کشوری در شرق و غرب زمین، و تعداد مؤمنان و کافران در آن کشورها، و توصیف هر کسی که رد کرده، و توصیف قرون اولیه و داستان‌های آنها، و حکومت طاغوت‌ها و مدت سلطنت آنها و تعدادشان، و در آن، نام ائمه و توصیف آنها و آنچه را که هر یک از آنها مالکی‌اش هستند، و توصیف کارهای آنها، و توصیف همه کسانی که در دوران‌ها آمده‌اند از اولی‌ها و آخری‌ها وجود دارد. سپس گفتم: فدای تو شوم، تعداد این دوران‌ها چند است؟ فرمود: پنجاه‌هزار سال است که در واقع هفت دوران است. و در آن، نام تمام خلق خدا از اولی‌ها و آخری‌ها و مدت عمرشان، و توصیف اهل بهشت، و تعداد کسانی که به بهشت وارد می‌شوند و تعداد کسانی که به آتش می‌روند و نام آن‌ها وجود دارد. و همچنین در آن، علم قرآن طبق آنچه نازل شده، علم تورات طبق آنچه نازل شده، علم انجیل و زبور، و تعداد هر درخت و گیاه در تمام بلاد نیز آمده است. 📚: دلائل الامامة 105
➖چرا امیرالمومنین علیه‌السلام اقدام‌نظامی نکردند توصیه به صبر قسمت دوم 🛑«يَا عَلِيُّ إِنَ‏ قُرَيْشاً سَتَظَاهَرُ عَلَيْكَ وَ تَجْتَمِعُ كَلِمَتُهُمْ عَلَى ظُلْمِكَ وَ قَهْرِكَ فَإِنْ وَجَدْتَ أَعْوَاناً فَجَاهِدْهُمْ وَ إِنْ لَمْ تَجِدْ أَعْوَاناً فَكُفَّ يَدَكَ وَ احْقِنْ دَمَك»)1 🔰ابن عباس از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل می کند که در وصیتی به امیرالمؤمنین فرمود: ای علی! همانا قریش بعد از من بر ضد تو خواهند شد و همگی آنها بر ظلم کردن و چیره شدن بر تو اجتماع خواهند نمود، اگر یاوری داشتی با آنها نبرد کن و اگر یاوری نیافتی، دست نگه دار و خونت را حفظ کن. 🛑«يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّ الْأُمَّةَ سَتَغْدِرُ بِكَ وَ تَنْقُضُ عَهْدِي ... فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَمَا تَعْهَدُ إِلَيَّ إِذَا كَانَ ذَلِكَ كَذَلِكَ فَقَالَ إِنْ وَجَدْتَ أَعْوَاناً فَبَادِرْ إِلَيْهِمْ‏ وَ جَاهِدْهُمْ وَ إِنْ لَمْ تَجِدْ أَعْوَاناً فَكُفَّ يَدَكَ وَ احْقِنْ دَمَكَ حَتَّى تَلْحَقَ بِي مَظْلُوماً)2 🔰ای اباالحسن! همانا این امت بر ضد تو رفتار خواهند نمود و عهد مرا خواهند شکست... من گفتم: ای رسول خدا، وظیفه من در چنین شرایطی چیست؟ فرمود: اگر یاوری یافتی بر ضد آنها قیام کن و مبارزه کن و اگر یاوری پیدا نکردی دست نگه دار و خون خود را حفظ کن تا در حالی که مظلوم هستی بر من ملحق شوی. 📚:منابع: 1:الغیبه شیخ طوسی، ص 193‏ 2:احتجاج طبرسی، ج1، ص 190 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | اخبار مدینه 1️⃣ 💠 بشنوید از میزان علاقه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به فاطمه زهرا سلام الله علیها ❤️🏴 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️خوش باش ..... ▫️فَاللَّهَ اللَّهَ فِي عَاجِلِ الْبَغْيِ وَ آجِلِ وَخَامَةِ الظُّلْمِ 🟠خدا را، خدا را بپرهیزید از سركشى در این دنیا و از کیفر ناخوشایند ستم در آخرت. 📘 پاسخ گویی اعتقادی تلفنی با شماره گیری ۱۸۱۴ در استان خوزستان لطفاً لینک کانال ما در ایتا به دوستان خود معرفی کنید: 🌐https://eitaa.com/joinchat/1661206541C0e4b8095c6
➖چرا امیرالمومنین علیه‌السلام اقدام‌نظامی نکردند اگر یار و یاوری بود... ✍دومین دلیلی که باعث شد امیرالمومنین علیه السلام اقدام نظامی برای بازپس گرفتن حق خویش نکند؛نداشتن انصار و اعوان بود به گزارشات زیر دقت کنید👇 1⃣: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ كَانَ‏ لِي‏ عِدَّةُ أَصْحَابِ طَالُوتَ أَوْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ وَ هُمْ أَعْدَاؤُكُمْ لَضَرَبْتُكُمْ بِالسَّيْفِ حَتَّى تَئُولُوا إِلَى الْحَق»1 🔰به خدا قسم اگر من به تعداد اصحاب طالوت، یا تعداد اهل بدر، در حالی که آنها دشمن شما بودند، نیرو داشتم، حتماً با شمشیر شما را می زدم تا اینکه بر صراط مستقیم باز گردید. 👇 توضیح👇 در این تعبیر، حضرت قسم یاد می کند که اگر‏ به تعداد اصحاب طالوت که حدود 300 نفر بودند و یا به تعداد افراد حاضر در جنگ بدر که 313 نفر بودند، نیرو داشتم، حتماً در برابر این حکومت قیام می کردم، آنهم قیام مسلحانه و با شمشیر؛ این تعبیر حضرت خیلی واضح و روشن است. 2⃣: «وَ لَوْ كُنْتُ وَجَدْتُ يَوْمَ بُويِعَ (أَخُو تَيْمٍ) أَرْبَعِينَ‏ رَجُلًا مُطِيعِينَ لَجَاهَدْتُهُم»2 🔰اگر من در روزی که بیعت گرفته شد برای اخوتیم (ابوبکر)، من چهل مرد فرمانبردار داشتم، حتماً با آنها نبرد می کردم. 3⃣: «يَا ابْنَ قَيْسٍ أَمَا وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ إِنِّي لَوْ وَجَدْتُ يَوْمَ بُويِعَ أَخُو تَيْمٍ‏ الَّذِي عَيَّرْتَنِي بِدُخُولِي فِي بَيْعَتِهِ أَرْبَعِينَ رَجُلًا كُلُّهُمْ عَلَى مِثْلِ بَصِيرَةِ الْأَرْبَعَةِ الَّذِينَ قَدْ وَجَدْتُ لَمَا كَفَفْتُ يَدِي وَ لَنَاهَضْتُ الْقَوْمَ وَ لَكِنْ لَمْ أَجِدْ خَامِساً فَأَمْسَكْت. قَالَ الْأَشْعَثُ فَمَنِ الْأَرْبَعَةُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ سَلْمَانُ وَ أَبُوذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ وَ الزُّبَيْرُ بْنُ صَفِيَّةَ قَبْلَ نَكْثِهِ بَيْعَتِي»‏3 🔰چرا همانگونه که در مقابل طلحه و زبیر و معاویه دست به شمشیر بردید، در برابر ابوبکر و عمر دست به شمشیر نبردید تا حق خود را بگیرید!؟ حضرت در پاسخ ابن قیس می فرمایند: ای پسر قیس! به خدائی که دانه را شکافت و انسان را آفرید سوگند، همانا من اگر روزی که با ابوبکر بیعت گرفته شد، بیعتی که مرا شماتت به آن بیعت کردن می کنی، اگر چهل مرد در اختیار داشتم، چهل مردی که در بصیرت همانند آن چهار نفر بودند که من یافتم؛ هرگز دست روی دست نمی گذاشتم و با آن قوم می جنگیدم و نابودشان می کردم، ولیکن نفر پنجمی نیافتم و لذا دست نگه داشتم. اشعث گفت: آن چهار نفر چه کسانی هستند ای امیرالمؤمنین؟ حضرت فرمود: آن چهار نفر سلمان و ابوذر و مقداد و زبیر بودند البته زبیر قبل از آنکه بیعت مرا شکست. 4⃣: «خَرَجَ مِنَ الْمَسْجِدِ فَمَرَّ بِصِيرَةٍ فِيهَا نَحْوٌ مِنْ ثَلَاثِينَ شَاةً فَقَالَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ لِي رِجَالًا يَنْصَحُونَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لِرَسُولِهِ بِعَدَدِ هَذِهِ الشِّيَاهِ لَأَزَلْتُ ابْنَ آكِلَةِ الذِّبَّانِ‏ عَنْ مُلْكِهِ قَالَ فَلَمَّا أَمْسَى بَايَعَهُ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ سِتُّونَ رَجُلًا عَلَى الْمَوْتِ فَقَالَ لَهُمْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ اغْدُوا بِنَا إِلَى أَحْجَارِ الزَّيْتِ‏ مُحَلِّقِينَ وَ حَلَقَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ فَمَا وَافَى مِنَ الْقَوْمِ مُحَلِّقاً إِلَّا أَبُوذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ وَ حُذَيْفَةُ بْنُ الْيَمَانِ وَ عَمَّارُ بْنُ يَاسِرٍ وَ جَاءَ سَلْمَانُ فِي آخِرِ الْقَوْمِ»4 🔰روزی امیرالمؤمنین از مسجد خارج شد و از کنار محل نگهداری حیوانات که سی رأس گوسفند در آنجا نگه داری می شد، عبور کرد و فرمود: به خدا قسم اگر من به تعداد این گوسفندان، نیرو داشتم، حاکم را از حکومتش برکنار می کردم؛ وقتی عصر شد، تعداد 360 نفر با علی بیعت کردند که تا پای جان در کنار او بجنگند. حضرت به آنها فرمود: بروید و سرهای خود را بتراشید و در محله احجار الزیت (نام جايى در اطراف مدينه بوده) حاضر شويد (و دستور سر تراشيدن را براى علامت وفادارى معين فرمود) خود امير المؤمنين عليه السّلام سرش را تراشيد ولى روز ديگر از آن سيصد و شصت نفر جز ابو ذر و مقدار و حذيفه بن يمان و عمار بن ياسر و سلمان كه او نيز در آخر كار رسيد كسى سر تراشيده در وعده‏گاه حاضر نشد، 📚: منابع 1: کافی ج8ص 32 2:سليم ج‏2، ص667 3:احتجاج طبرسی، ج1، ص 449 4:الکافی ج ۸ ص ۳۳