فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀هر جلسهای که شرکت میکنید به صاحب جلسه توجه کنید...
🎙حجتالاسلام کاشانی
#امام_حسین
🛑 کفر و لزوم بیزاری از شيعيان_غیر_دوازده_امامی و کسانی که بر تعداد امامان افزودند و اهلسنت
⭕️ رُوِيَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَهَّرٍ قَالَ كَتَبَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ ع مِنْ أَهْلِ الْجَبَلِ يَسْأَلُهُ عَمَّنْ وَقَفَ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع أَتَوَلَّاهُمْ أَمْ أَتَبَرَّأُ مِنْهُمْ
✅فَكَتَبَ إِلَيْهِ لَا تَتَرَحَّمْ عَلَى عَمِّكَ لَا رَحِمَ اللَّهُ عَمَّكَ وَ تَبَرَّأْ مِنْهُ أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِيءٌ فَلَا تَتَوَلَّاهُمْ وَ لَا تَعُدْ مَرْضَاهُمْ وَ لَا تَشْهَدْ جَنَائِزَهُمْ وَ لا تُصَلِّ عَلى أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً.سَوَاءٌ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اللَّهِ أَوْ زَادَ إِمَاماً لَيْسَتْ إِمَامَتُهُ مِنَ اللَّه أَوْ جَحَدَ أَوْ قَالَ ثَالِثُ ثَلَاثَة.ٍ إِنَّ جَاحِدَ أَمْرِ آخِرِنَا جَاحِدُ أَمْرِ أَوَّلِنَا وَ الزَّائِدَ فِينَا كَالنَّاقِصِ الْجَاحِدِ أَمْرَنَا.فَكَانَ هَذَا أَيِ السَّائِلُ لَمْ يَعْلَمْ أَنَّ عَمَّهُ كَانَ مِنْهُمْ...
⭕️ احمد بن مطهر گوید: یکی از شیعیان به امام_حسن_عسکری علیه السلام نامه نوشت و از شخصی پرسید که امامت را تا امام_کاظم علیه السلام قبول دارد.
آیا چنین اشخاصی را دوست بدارم یا دشمن؟!
امام به او نوشت:
🔰بر عموی خود رحمت نیاور!
خدای متعال عمویت را نیامرزد !
از او بیزاری_بجوی
چرا که ما به سوی خداوند از او بیزاری میجوییم.
🔰 این اشخاص را دوست مدار
👈مریضهایشان را عیادت نکن
و بر تشییع_جنازه های آنان حاضر نشو
و بر احدی از آنان نماز_نخوان.👉
🔰 تقاوتی_ندارد 👈 کسی امامی را از ناحیۀ خدا انكار كرده باشد
یا امامی را كه امامتش از سوی خدا نیست، بر امامان افزوده باشد
یا قائل به تثلیث (سه خدایی) باشد.
🔰 كسی كه امامتِ آخرین فرد ما را انكار كند، گویا امامت اولین ما را انكار كرده
و كسی كه تعداد ما را اضافه بداند، مانند كسی است كه از تعداد ما كاسته و امامت ما را انكار كرده است.
📚الخرائج و الجرائح، ج۱ص۴۵۲و۴۵۳
📚وسائل الشیعة-ط آل البیت، ج۲۸ص۳۵۲
📚بحارالانوار-طدارالاحیاءالتراث-ج۵۰ص۲۷۵
📚مستدرک الوسائل، ج۱۲ص۳۲۲
📚جامع احادیث الشیعة، ج۱۴ص۴۴۸
📚مکاتیب الائمه ج۶ص۲۶۶
هدایت شده از سید ابراهیم حسینی
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چکیده مطالب مولوی قندابی :
فاطمه، یاغی بود، باید او را سرجایش می نشاندند
🔸ابوبکر و عمر ، این حق را داشتند که خانه اش را آتش بزنند چون فاطمه با بیعت نکردن خودش، باعث ناامنی جامعه اسلامی شد!
▪️هرکس در برابر حکومت، قلدری و بغاوت کند، باید او را سر جایش نشاند
ابوبکر و عمر اگر حمله کردن،کار خوبی کردند چون حمله آنها شرعی و عقلی بود.
🔻ابوبکر و عمر، این حق را داشتند که فاطمه و علی را حتی بکشند چون اجماع صورت گرفته بود ولی آنها مخالفت و قلدری می کردند.
🔸حمله ابوبکر و عمر و آتش زدن خانه دختر پیغمبر، هیچ مشکلی در ایمان آنها ایجاد نمی کند
▪️این حق را همه حکومت ها دارند که هرکسی یاغی گری کند، او را ادب کنند
🔻پ.ن: طبق منطق نواصب صدیقه طاهره سلام الله علیها باید کشته شود اما عایشه در جمل خطا کرده است! در نظر این نواصب رسول خدا و اهل بیتش هیچ ارزشی ندارند و باید کشته و تکه تکه شوند. از گذشته تا کنون در این چهارده قرن علمای عامه جز دشمنی چیزی ارائه ندادند.
هدایت شده از سید ابراهیم حسینی
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دلیمی، رئیس "اعلام التیار السنی فی العراق" معمولا باورهایش را خیلی واضح و صریح و بدون پرده پوشی مطرح میکند.
او در یکی از برنامههای خودش، تصریح کرده است که :
▪️ قانون اسلام برای همه یکسان است؛ حتی رسولخداصلیالله علیه وآله نیز مستثنی نیست؛ چه برسد به امام حسین علیه السلام
▪️طبق مبانی اهلسقیفه، یزید خلیفه مشروع، امام و امیرمؤمنان بوده است
▪️ طبق قوانین اسلام، خروج علیه حاکم، جایز نیست، کشتن خارجی واجب است و اگر خارجی بمیرد به مرگ جاهلی مرده است.
▪️ او با کنار هم قرار دادن این موارد، مدعی شده است که امام حسین علیه السلام در خروجش اشتباه کرده است، پس کشتن او جایز بوده؛ همانطور که کشتن طلحه و زبیر توسط امیرالمومنین علیه السلام جایز بوده؛ پس نمیتوانیم امام حسین علیه السلام را «شهید» بنامیم؛ چون کاری که او کرده، حد شرعی آن «کشتن» بوده است.
🔻
عایشه چی خروج بر حاکم و خلیفه نکرد ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام عليك أيها الموعود
السلام عليك يا قائم أل محمد 🌷
#صبح_سلام_بيعت
عقبه ( گردنه صعب العبور ) در قرآن اهلبیت و ولایت ایشان است که تنها اهل بیت و شیعیان به سلامت از آن میگدرند
📌خداوند در قرآن میفرماید:
فَلاَ اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ
ولي او از آن گردنه مهمّ نگذشت.
📚 قران ، سوره بلد آیه ۱۱
📌 معمّربنخلّاد گوید:
برای امام رضا علیه السلام بههنگام غذا خوردن، ظرفی بزرگ میآوردند و نزدیک سفره ایشان می گذاشتند.
📌حضرت رضا علیه السلام دست بهسوی لذیذترین غذاهایی که برای ایشان میآورند، دراز می کرد و از هرکدام مقداری برمی داشت و در آن ظرف بزرگ میگذاشت سپس فرمان میداد تا آن را برای #بینوایان ببرند. آنگاه
📌امام رضا علیهالسلام این آیه را تلاوت می فرمود:
👈فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ و میفرمود:
«خداوند عزّوجلّ دانست که همه انسان ها، توانایی آزاد کردن بنده را ندارند، ازاینرو برای آنان راهی بهسوی بهشت گذاشت». ( یعنی غذا دادن به فقرا نوعی تبعیت از ولایت است)
📚الکافی ج۴ص۵۲
📚وسایل الشیعه ج۹ص۴۷۱
📚وسایل الشیعهًْ، ج۲۴ ص۲۹۲
📚 بحارالأنوارج۶۳ص۳۴۸
📚البرهان
📌قال الصّادق علیه السلام:
مَنِ انْتَحلَ وَلَایَتَنَا فقدْ جازَ الْعَقَبَهًَْ فَنَحْنُ تِلْکَ الْعَقَبَهًُْ الَّتِی مَن اقْتَحمهَا نَجَا.
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
کسانی که با 👈فضل و عنایت خداوند به #ولایت ما رسیدهاند از عقبه عبور میکنند
و آن عقبه ما هستیم و👈 تنها شیعیان ما از آن میگذرند و رهائی می یایند.
📌الصّادق علیه السلام
نحْن الْعَقَبَةُ فلا یصْعَدُ إِلَیْنَا إِلَّا 👈مَنْ کَانَ👈 مِنَّا👉
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
ما عقبه و گردنه هستیم بهجانب ما بالا نمیرود، مگر 👈کسی که از #ما باشد.👉
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۲۲
📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۸۱
📚تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۲
📚فرات الکوفی، ص۵۵۸
📚البرهان ۷(بلد/ ۱۱)
📌علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه) قَالَ:
👈 الْعَقَبَةُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام)
مَنْ صَعِدَهَا فَکَ رَقَبَتَهُ مِنَ النَّار.
📌علیبنابراهیم رحمة الله علیه گوید :
عقبه؛ ائمّه (علیهم السلام) هستند هرکس بر آن صعود کند از قید آتش رهائی مییابد.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۲۲
📚القمی، ج۲، ص۴۲۲
📚 بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۸۲
📌 ابانبنتغلب گوید:
به امام صادق علیه السلام عرض کردم:
«فدایت شوم! معنای کلام خداوند متعال:
فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ چیست»؟
📌امام صادق علیهالسلام فرمودند:
👈هرکه را 👈خداوند به👈 #ولایت ما گرامی دارد، او #گردنه را پشت سر می گذارد
👈 و ما ( #اهل بیت )آن #گردنه هستیم که هرکس از آن بالا رود، #نجات می یابد
📌حضرت (علیه السلام) فرمود:
«آیا می خواهی تو را از سخنی بهره مند سازم که برتر از دنیا و هرآنچه در آن است باشد»؟ عرض کردم: «بله، فدایت شوم»! فرمود: «کلام خداوند متعال: فَکُّ رَقَبَةٍ». سپس فرمود: «تمامی مردم جز تو و یارانت، بندگان دوزخ هستند؛ چراکه خداوند با ولایت ما اهل بیت، گردن های شما را از دوزخ رهایی بخشید».
📚تفسیر اهل بیت ج۱۸، ص۱۲۲
📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۸۲
📚تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۳
📚 البرهان
📌قال رّسول الله (صلی الله علیه و آله):
إِنَّ فَوْقَ الصِّرَاطِ عَقَبَهًًْ کَئُوداً طُولُهَا ثَلَاثَهًُْ آلَافِ عَامٍ أَلْفُ عَامٍ هُبُوطٌ وَ أَلْفُ عَامٍ شَوْکٌ وَ حَسَکٌ وَ عَقَارِبُ وَ حَیَّاتٌ وَ أَلْفُ عَامٍ صُعُودٌ أَنَا أَوَّلُ مَنْ یَقْطَعُ تِلْکَ الْعَقَبَهًَْ وَ ثَانِی مَنْ یَقْطَعُ تِلْکَ الْعَقَبَهًَْ عَلِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ
وَ قَالَ بَعْدَ کَلَامٍ لَا یَقْطَعُهَا فِی غَیْرِ مَشَقَّهًٍْ إِلَّا مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله وَ أَهْلُ بَیْتِهِ (علیهم السلام).
📌پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند :
بر فراز صراط، گردنه ای صعب العبور قرار دارد که طول آن سههزار سال است؛
هزار سال پایین آمدن است
و هزار سال خار و خاشاک و عقرب و افعی
و هزار سال بالا رفتن.
من ( محمد صلی الله علیه و اله ) نخستین کسی هستم که از آن گردنه عبور می کند
و دوّمین کس که از آن گردنه عبور میکند، علیّبنابیطالب (علیه السلام) است...
👈هیچ کس بدون رنج از آن گردنه عبور نمی کند بهجز محمّد (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) او.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۲۲
📚بحارالأنوار، ج۸، ص۶۶
📚المناقب، ج۲، ص۱۵۵
💢﴿نِعْمَةً مِنْ عِنْدِنَا ۚ كَذَٰلِكَ نَجْزِي مَنْ شَكَرَ﴾۳۵/قمر
💢«این نعمتی بود از ناحیهٔ ما ؛ اینگونه هر کسی را که شکر کند پاداش میدهیم.»
♻️ امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند :
«آن نعمتی که خداوند بر بندگانش نازل کرده است ماییم و به وسیلهٔ ما در قیامت رستگار میشوند.»
🔰در روایتی معروف اصبغ بن نباته از امیرالمؤمنین علیهالسلام نقل میکند که حضرت فرمودند:
🟢 چه می شود گروهی را که سنّت پیغمبر ﷺ را تغییر دادند و از وصیّ او اِعراض کردند⁉️
🟢آیا نمیترسند از نزول عذاب الهی⁉️
💠 سپس این آیه را تلاوت فرمودند :
﴿أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُواْ نِعْمَةَ اللّهِ کُفْراً وَّ أَحَلُّواْ قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ﴾
آیا نمیبینی کسانی را که نعمتهای خدا را تبدیل به کفر کردند و قوم خود را به نابودی کشاندند؟
👈 آیا بالاترین نعمتی که خداوند عرضه داشته است ، نعمت ولایت نیست❓
🔸🔸وقتی شکر این نعمت بصورت عملی انجام نشود ، طبق سخن امام علی علیهالسلام ، مستوجب عذاب میشویم.
⬅️غیبت امام زمان عجلالله ، بالاترین عذاب بوده ولی هنوز متوجه نشدیم ، زیرا علّت تمام گمراهیها و انحرافات و کجرَویها و سردرگمی مردم جامعه ، نبودِ متخصصِ معصوم ، در رأس جامعه است.
❤️امام حسن مجتبی علیهالسلام فرمودند:
«اللُّؤمُ أن لا تَشكُرَ النِّعمَةَ»
این از پستی انسان است که شکر نعمت را به جا نیاورد.
💠 زمانی شکر واقعی ولایت را بجا میآوریم ، که از ایشان تبعیت کرده و مهمترین دستور امام ، که زمینه سازی ظهور است را ، در رأس امور زندگی خود قرار دهیم.
صاحب هر رذیله ای عایشه
حیف از آنکه خوانمت فاحشه
لعن تو ذکر همه ی اولیاست
سبّ تو واجب به همه انبیاست
دشمن دین، دشمن ربّ جَلی
دختر ملعونه ی آن اولی
جنگ جمل فتنه ی ننگین توست
کاسه ی خون، سفره ی رنگین توست
فحش ِ به تو دل مرا وا کند
آتش دوزخ به دلت جا کند
مِسّ ِوجودی ِ خودش زر کند
هر که به تو لعن مکرّر کند
چاه ِمعاویه به تو داده حال
نیزه کجا رفت فرو؟! بیخیال!
قاتل امّت شده ای ،بی عمل
داده طلاق ِ تو علی در جمل
دین تو و امّت تو دَرهَم است
مرد خورَد شیر ِکسی، مَحرَم است
لعن به این عقیده و دین تو
لعن به احکام و به آیین تو
مناظره و گفتگو
🔴ابوبکر دخترش عائشه را متهم به فحشاء کرده است‼️
🔺️وهابیون و اهلسنت عمری به دروغ می گویند که: شیعه معتقد هست که عائشه زنا می داده است. در حالیکه اینان در شبکه های خود بارها گفته اند: هرکس اعتقاد داشته باشد که عایشه زنا داده،کافر هست. اما جالب هست بدانید که ابوبکر معتقد بوده دخترش عایشه زنا داده!!
🔺️ عمر بن شبة نمیری (متوفای 262هـ ) در کتاب تاریخ المدینه با سند معتبر حدیث افک را نقل کرده است . در یکی از روایات در بخشی از روایت مینویسد:
فَبَلَغَ رَسُولَ اللَّهِ أَنَّ عَائِشَةَ قد بَلَغَهَا الأَمْرُ فَجَاءَ إِلَیْهَا فَدَخَلَ علیها وَجَلَسَ عِنْدَهَا وقال «یا عَائِشَةُ أن اللَّهَ قد وَسَّعَ التَّوْبَةَ» فَازْدَدْتُ شَرًّا إلى مابی فَبَیْنَا نَحْنُ کَذَلِکَ إِذْ جاء أبو بَکْرٍ فَدَخَلَ عَلَیَّ فقال: یا رَسُولَ اللَّهِ ما تَنْتَظِرُ بِهَذِهِ التی خَانَتْکَ وَفَضَحَتْنِی
وقتی خبر به رسول خدا رسید که من از قضیه (افک) با خبر شده، رسول خدا بر او وارد شد، در کنارش نشست و گفت: «ای عائشه ! خداوند در توبه خود را باز گذاشته است». عائشه گفت: با این سخن، گرفتاری من افزوده شد . در همین حال بودیم که ابوبکر آمد و بر من وارد شد و گفت: ای رسول خدا ! چرا انتظار زنی را می کشی که به تو خیانت کرده و مرا رسوا کرده است؟
📚تاریخ المدینة المنورة (أخبار المدینة النبویة) لابن شبه أبو زید عمر بن شبه النمیری البصری 173 ه - 262 ه ج1ص324
از عایشه بیزارم
من پیرو ابرارم از عایشه بیزارم
لعنش شده اذکارم از عایشه بیزارم
با اینکه گنهکارم از عایشه بیزارم
نامش دهد آزارم از عایشه بیزارم
تا جان به بدن دارم از عایشه بیزارم
یاران غدیری را قلب است چو آئینه
این سلسله را عهدیست با سروَر آدینه
از مِهر نشان دارند این طایفه بر سینه
سوگند به حق دین نیست جز دوستی و کینه
چون مؤمن دیندارم از عایشه بیزارم
دشمن به جهان هر کس با حیدر آزادهست
تنها سبب بغضش یک مسئلهی سادهست
آن بیپدر از حیض است یا اینکه زنازادهست
این مسئله را طاها پیوسته خبر دادهست
من زانکه پدر دارم از عایشه بیزارم
بخشند به دستم گر مهر و مه دنیا را
هرگز ندهم از کف من دامن مولا را
شاید که بدارم دوست هر گبر و نصارا را
اما مطلب از من تو حُبّ حُمَیرا را
با این دل سرشارم از عایشه بیزارم
او همچو زن نوح و بدتر ز زن لوط است
ایمان به برائت از این فاجره مشروط است
بغض وی و بابایش یک کینهی مخلوط است
لعنش کنم ای سُنّی این بر تو چه مربوط است
با قلب شرربارم از عایشه بیزارم
شد تنگ ز جور و کین بر حق طلبان عرصه
از دست حرامیها خوردن یلان غصه
ویران شد اساس دین زین طایفه القصه
کو قاتل پیغمبر جز عایشه و حفصه؟
هرگز مکن انکارم از عایشه بیزارم
دانی که چرا او را خوبان همه سب کردند
با لعنت او قُرب دادار طلب کردند
زیرا که بر او عوعو سگهای حوأب کردند
ابرار بر او لعنت از عمق عصب کردند
هم مسلک اخیارم از عایشه بیزارم
شادی دل امام حسن مجتبی علیه السلام که بدنش اماج تیر عایشه شد
فــاحشه مبـیـّنه عایشه بنت جبت ملعون...
✅امام صادق علیه السلام فرمودند :
⬅️ایا می دانی فاحشه مبیّنه (یعنی در آیه مبارکه ؛
⏪«یا نِساءَالنَّبِیِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفاحِشَةٍمُّبَیِّنَةٍ یُضاعَفْ لَهَا ٱلْعَذابُ ضِعْفَیْنِ وَ کانَ ذٰلِکَ عَلَی ٱللّه یَسیرا)چیست ؟
⬅️عرض کردم نه،
⏪ فرمودند : جنگ با امیرالمؤمنین علیه السلام ،
👈🏼مقصود خدا کسانی است که جنگ جمل به راه انداختند
📚منابع:
📓تأویل الایات 445,446
📓بحارالانوار ج32 ص446
و رجوع شود به تفسیر قمی ج2 ص193
📓مناقب ج3 ص148
📓بحارالانوار ج22 ص199 و ج32 ص283
📓اساس ایمان ص114
📓سوره احزاب آیه30