eitaa logo
🌹منتظران مهدی عج الله
243 دنبال‌کننده
493 عکس
699 ویدیو
7 فایل
پست های مهدوی ...‌تولی و تبری از غربت و مظلومیت امام زمان عج الله بیشتر بدانیم
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هر نماز بدون ولایت امیرالمؤمنین = لعن خداوند عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْبَلْخِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ اَلْإِمَامُ اَلْكَاظِمُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : يَقُولُ إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى فِي وَقْتِ كُلِّ صَلَاةٍ يُصَلِّيهَا هَذَا الْخَلْقُ لَعْنَةً قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ لِمَ ذَاكَ قَالَ لِجُحُودِهِمْ حَقَّنَا وَ تَكْذِيبِهِمْ إِيَّانَا ✅ حضرت امام کاظم صلوات الله علیه می فرمایند : همانا خداوند، در هر نمازی که این جماعت، (مخالفین ولایت امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه) بخوانند، آنان را لعنت می‌کند. راوی گوید، پرسیدم؛ فدایتان شوم، به چه دلیل؟ حضرت فرمودند؛ به سبب انکار نمودن حق ما، و تکذیب ما اهل بیت سلام الله علیهم. 📚علل الشرایع، ج ۲، ص ۶۰۲ 📚بحارالأنوار، ج ۲۷، ص ۲۳۵ 📚بحار الأنوار، ج ۶۹، ص ۱۳۲ 📚موسوعة الکلمة، ج ۱۶، ص ۲۱۰ 📚وسائل الشیعة، ج ۱، ص۱۲۴ مناظره و گفتگو
9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 راهکار تربیت شدن به دست امام زمان علیه السلام... 🔴 نماز شب وبیداری بین الطلوعین
امروز ۲۶ صفر تجهیز_لشکر_اسامه در این روز در سال ۱۱ هـ (۲) صلی‌الله‌علیه‌وآله به عدّه ای خاص از صحابه و به خصوص ابوبکر و عُمَر و عثمان امر فرمودند برای سفر به روم و جنگ با رومیان به امیریِ اُسامَة بن زید آماده شوند. آنان از این امر کراهت داشتند و نسبت به فرماندهی اُسامه بر سپاه اسلام به خاتم الانبیاء صلی‌الله‌علیه‌وآله اعتراض کردند. حضرت فرمودند : «خدا لعنت کند کسی را که از لشکر اسامه تخلّف کند»، ولی با این همه ابوبکر و عُمَر و عثمان تخلّف کردند و باز گشتند ! (۱) 📚📚 منابع : ۱. کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ج ۲، ص ۶۸۳. و ... . ۲. بحار الأنوار : ج ۲۱، ص ۴۱۰، ج ۳۰، ص ۴۲۸. و ... .
🛑 پیامبر به اعتراف ایشان (منبع سنی) ✍ ابن مسعود صحابی پیامبر: به خدا سوگند پیامبر به شهادت رسید ✅ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَخْبَرَنَا سُفْیَانُ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ مُرَّةَ، عَنْ أَبِی الْأَحْوَصِ، عَنْ عَبدِ اللهِ، قَالَ: " لَأَنْ أَحْلِفَ تِسْعًا أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قُتِلَ قَتْلًا، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَحْلِفَ وَاحِدَةً أَنَّهُ لَمْ یُقْتَلْ، وَذَلِکَ بِأَنَّ اللهَ جَعَلَهُ نَبِیًّا، وَاتَّخَذَهُ شَهِیدًا. 🔰 عبد الله بن مسعود (صحابی) می گوید : اگر نه بار قسم بخورم که پیامبر (ص) [شهید] شده است برایم محبوب تر است تا یک بار قسم بخورم که کشته [شهید] نشده است و به این دلیل است که خداوند او را نبی و قرار داده است. 📚📚مسنداحمد، ج6، ص418، ح3873وج7، ص205و206، ح4139، ط موسسة الرسالة  [تعلیق الأرنؤوط: على شرط مسلم] 📚📚 مسند احمد، ج4، ص155، ح4139، ط دار الحدیث [تعلیق أحمد محمد شاکر : ] 📚📚 مسند ابی یعلی، ج9، ص132، ح241، ط دار المامون للتراث، [تعلیق حسین سلیم أسد: ] 📚📚المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص60و61، ح4394، ط دار الکتب العلمیة [تعلیق الحاکم:   تعلیق الذهبی: على شرط البخاری ومسلم] 📚📚 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج8، ص11، ح12565 و ص609، ح14258، ط دار الفکر
💡 علت غیبت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) ✉️ در نامه‌ای که روز عید فطر سال ۴۱۲ ه (از حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف)) به افتخار شیخ مفید صادر شده چنین آمده است: 📜 و لو انّ اشیاعنا وفّقهم اللّه لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم لما تأخّر عنهم الیمن بلقائنا، و لتعجّلت لهم السّعاده بمشاهدتنا علی حقّ المعرفه و صدقها منهم بنا فما یحبسنا عنهم الّا ما یتّصل بنا ممّا نکرهه و لا نؤثره منهم. (۱) 📃 یعنی: ❇️ اگر شیعیان ما که خداوند آن‌ها را در راه اطاعت خود موفّق نماید، دلهایشان در وفا به عهد و پیمانی که با ما دارند، گرد هم می‌آمد، از فیض دیدار ما محروم نمی‌شدند، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌شد، دیداری راستین و از روی معرفت؛ 🚨 ما را از آنان چیزی بازنمی‌دارد جز اخبار ناخوش‌آیندی که از آن‌ها به ما می‌رسد. ⬅️ پرتوی از سیمای مهدویت در قرآن و حدیث، ص: ۸۴ 📚(۱). بحار الانوار، جلد ۵۳، ص ۱۷۷- 📚 کلمه الامام المهدیّ، ص ۲۰۰. 🏷 (عج الله تعالی فرجه الشریف)
🏴 اواخر ماه صفر مصادف با حدیث قرطاس [ قلم و دوات ] 🔴 أخبرنی أبو حفص عمر بن محمد بن علی الصیرفی قال : حدثنا أبو الحسین العباس بن المغیرة الجوهری قال : حدثنا أبو بکر أحمد بن منصور الرمادی قال : حدثنا أحمد بن صالح قال : حدثنا عنبسة قال : أخبرنی یونس ، عن ابن شهاب ، عن عبید الله بن عبد الله بن عتبة ، عن عبد الله بن العباس قال : لما حضرت النبی صلى الله علیه وآله الوفاة وفی البیت رجال فیهم عمر بن الخطاب ، فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم : هلموا أکتب لکم کتابا لن تضلوا بعده أبدا ؟ فقال عمر : لا تأتوه بشئ فإنه قد غلبه الوجع وعندکم القرآن ، حسبنا کتاب الله ✍عبدالله بن عبّاس می‌گوید: زمانی که وفات رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم فرا رسید در خانه آن حضرت گروهی حاضر بودند که از جمله آنها عمر بن خطّاب بود. آن حضرت فرمودند: برایم صحیفه‌ای بیاورید تا برایتان مطلبی بنویسم که بعد از من هرگز گمراه نشوید . عمر گفت: چیزی برای او نیاورید که درد و بیماری بر او غالب گردیده هذیان 🔥 می‌گوید و بین شماها قرآن موجود است و برای ما کتاب خدا کفایت می‌کند 📚 الأمالی ، شیخ مفید (413 هق) ، ص 36 ‼️ مرحوم شیخ مفید در کتابش آورده؛ المورد الوحید الذی اتفق على نقله الخاصة والعامة قوله صلی الله علیه و آله و سلّم فی آخر عمره حیث قال : إیتونی بدواة وقلم ( أو کتف ) اکتب لکم کتابا لن تضلوا بعده أبدا فقال عمر إن الرجل لیهجر ⚫️ تنها موردی که در نقل آن عامّه و خاصّه (شیعه و سنّی ) اتّفاق و اجماع نموده‌اند سخن آن حضرت در آخر عمر شریفشان است که فرمودند برایم صحیفه‌ای بیاورید تا برایتان مطلبی بنویسم که بعد از من یه هیچ وجه گمراه نشوید. و در این جا بود که عمر گفت: آن مرد هذیان می‌گوید 📚 أوائل‌المقالات / مفید (۴۱۳ ه ق) ص ۴۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀هر جلسه‌ای که شرکت می‌کنید به صاحب جلسه توجه کنید... 🎙حجت‌الاسلام کاشانی
🛑 کفر و لزوم بیزاری از شيعيان_غیر_دوازده_امامی و کسانی که بر تعداد امامان افزودند و اهل‌سنت ⭕️ رُوِيَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَهَّرٍ قَالَ‌ كَتَبَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ ع مِنْ أَهْلِ الْجَبَلِ يَسْأَلُهُ عَمَّنْ وَقَفَ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى ع‌ أَتَوَلَّاهُمْ أَمْ أَتَبَرَّأُ مِنْهُمْ ✅فَكَتَبَ إِلَيْهِ لَا تَتَرَحَّمْ‌ عَلَى عَمِّكَ لَا رَحِمَ اللَّهُ عَمَّكَ وَ تَبَرَّأْ مِنْهُ أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِي‌ءٌ فَلَا تَتَوَلَّاهُمْ وَ لَا تَعُدْ مَرْضَاهُمْ وَ لَا تَشْهَدْ جَنَائِزَهُمْ‌ وَ لا تُصَلِّ عَلى‌ أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً.سَوَاءٌ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اللَّهِ أَوْ زَادَ إِمَاماً لَيْسَتْ إِمَامَتُهُ مِنَ اللَّه أَوْ جَحَدَ أَوْ قَالَ ثَالِثُ ثَلَاثَة.ٍ إِنَّ جَاحِدَ أَمْرِ آخِرِنَا جَاحِدُ أَمْرِ أَوَّلِنَا وَ الزَّائِدَ فِينَا كَالنَّاقِصِ الْجَاحِدِ أَمْرَنَا.فَكَانَ هَذَا أَيِ السَّائِلُ لَمْ يَعْلَمْ أَنَّ عَمَّهُ كَانَ مِنْهُمْ... ⭕️ احمد بن مطهر گوید: یکی از شیعیان به امام_حسن_عسکری علیه السلام نامه نوشت و از شخصی پرسید که امامت را تا امام_کاظم علیه السلام قبول دارد. آیا چنین اشخاصی را دوست بدارم یا دشمن؟! امام به او نوشت: 🔰بر عموی خود رحمت نیاور! خدای متعال عمویت را نیامرزد ! از او بیزاری_بجوی چرا که ما به سوی خداوند از او بیزاری میجوییم. 🔰 این اشخاص را دوست مدار 👈مریضهایشان را عیادت نکن و بر تشییع_جنازه های آنان حاضر نشو و بر احدی از آنان نماز_نخوان.👉 🔰 تقاوتی_ندارد 👈 کسی امامی را از ناحیۀ خدا انكار كرده باشد یا امامی را كه امامتش از سوی خدا نیست، بر امامان افزوده باشد یا قائل به تثلیث (سه خدایی) باشد. 🔰 كسی كه امامتِ آخرین فرد ما را انكار كند، گویا امامت اولین ما را انكار كرده و كسی كه تعداد ما را اضافه بداند، مانند كسی است كه از تعداد ما كاسته و امامت ما را انكار كرده است. 📚الخرائج و الجرائح، ج۱ص۴۵۲و۴۵۳ 📚وسائل الشیعة-ط آل البیت، ج۲۸ص۳۵۲ 📚بحارالانوار-ط‌دارالاحیاءالتراث-ج۵۰ص۲۷۵ 📚مستدرک الوسائل، ج۱۲ص۳۲۲ 📚جامع احادیث الشیعة، ج۱۴ص۴۴۸ 📚مکاتیب الائمه ج۶ص۲۶۶
هدایت شده از سید ابراهیم حسینی
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چکیده مطالب مولوی قندابی : فاطمه، یاغی بود، باید او را سرجایش می نشاندند 🔸ابوبکر و عمر ، این حق را داشتند که خانه اش را آتش بزنند چون فاطمه با بیعت نکردن خودش، باعث ناامنی جامعه اسلامی شد! ▪️هرکس در برابر حکومت، قلدری و بغاوت کند، باید او را سر جایش نشاند ابوبکر و عمر اگر حمله کردن،کار خوبی کردند چون حمله آنها شرعی و عقلی بود. 🔻ابوبکر و عمر، این حق را داشتند که فاطمه و علی را حتی بکشند چون اجماع صورت گرفته بود ولی آنها مخالفت و قلدری می کردند. 🔸حمله ابوبکر و عمر و آتش زدن خانه دختر پیغمبر، هیچ مشکلی در ایمان آنها ایجاد نمی کند ▪️این حق را همه حکومت ها دارند که هرکسی یاغی گری کند، او را ادب کنند 🔻پ.ن: طبق منطق نواصب صدیقه طاهره سلام الله علیها باید کشته شود اما عایشه در جمل خطا کرده است! در نظر این نواصب رسول خدا و اهل بیتش هیچ ارزشی ندارند و باید کشته و تکه تکه شوند. از گذشته تا کنون در این چهارده قرن علمای عامه جز دشمنی چیزی ارائه ندادند.
هدایت شده از سید ابراهیم حسینی
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️دلیمی، رئیس "اعلام التیار السنی فی العراق" معمولا باورهایش را خیلی واضح و صریح و بدون پرده پوشی مطرح می‌کند. او در یکی از برنامه‌های خودش، تصریح کرده است که : ▪️ قانون اسلام برای همه یکسان است؛ حتی رسول‌خدا‌صلی‌الله علیه وآله نیز مستثنی نیست؛ چه برسد به امام حسین علیه السلام ▪️طبق مبانی اهل‌سقیفه، یزید خلیفه مشروع، امام و امیرمؤمنان بوده است ▪️ طبق قوانین اسلام، خروج علیه حاکم، جایز نیست، کشتن خارجی واجب است و اگر خارجی بمیرد به مرگ جاهلی مرده است. ▪️ او با کنار هم قرار دادن این موارد، مدعی شده است که امام حسین علیه السلام در خروجش اشتباه کرده است، پس کشتن او جایز بوده؛ همان‌طور که کشتن طلحه و زبیر توسط امیرالمومنین علیه السلام جایز بوده؛ پس نمی‌توانیم امام حسین علیه السلام را «شهید» بنامیم؛ چون کاری که او کرده،‌ حد شرعی آن «کشتن» بوده است. 🔻 عایشه چی خروج بر حاکم و خلیفه نکرد ؟