﷽
⏺ مرحوم آیة الله العظمی صافی گلپایگانی برجسته ترین شاگرد محقق بروجردی است. این فقیه بزرگ معاصر در کتاب «فخر دوران» صفحه 14 در شرح حال استادش آیة الله العظمی محقق بروجردی می نویسد:
✍🏻 « آن بزرگوار در حفظ حدود مكتب اهل بيت عليهمالسلام در برابر همين اشخاص كه [شیخ باقوری و شیخ شلتوت] به او كمال احترام را اظهار مىكردند از حق و موضعى تنازل نمىكرد؛ چنانكه وقتى شيخ شلتوت در تفسيرى كه مىنوشت در تفسير آيهى « وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلاٰمِ » سخن نابجايى گفته بود، در مقام ردّ بر او، به اينجانب امر فرمود تا جواب كافى و شافى طى رساله «حول الاستقسام بالازلام» نگاشتم و براى او ارسال كردند.»
✅ از مهم ترین مبانی فکری تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری دفاع همه جانبه از عقاید مکتب شیعه _حتی فروعات فقهی _ است. زيرا هويت هر مذهب به حفظ بُن مايههای عقيدتی و عملی آن مذهب است. از اين رو هر فردی که به بهانه وحدت و تقريب مذاهب در صدد سکوت و کوتاه آمدن از عقايد شيعه در مقابل غير شيعه باشد، قرائت او از وحدت و تقريب مذاهب، قرائتی نامنضبط و انحرافی است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ تلاش محقق بروجردی اعلی الله مقامه الشریف در راه وحدت بين مسلمانان:
✍🏻 در مورد اتحاد شيعه و سنّى سعى فراوانى داشتند و مىفرمودند: لازم است شيعه و سنّى، صف واحدى در برابر دشمنان اسلام و استكبار جهانى ترتيب بدهند و به همين جهت سعى كردند در نتيجۀ ارتباط با شيخ شلتوت، رئيس الأزهر، گامهايى در راه وحدت شيعه و سنّى برداشته شود و كرسى تدريس فقه جعفرى در دانشگاه الأزهر براى اوّلينبار نصب گردد... .
📚 شکوه فقاهت، ص: 520
✅ روش تقریب و ایجاد وحدت محقق بروجردی در راستای ارتقای بینش و فهم علمای اهل سنت از مذهب جعفری و فقه امامیه بود. متاسفانه برخی از گروه های وحدت نامنضبط در زمان ما تلاش فراوان در جهت زدودن و کم رنگ کردن عناصر هویتی مذهب شیعه دارند!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟
✍🏻برخلاف برداشت بدوی و ناصحیح برخی از کنشگران وحدت در فضای مجازی که وهابیت و جریان های تکفیری همسو با آنها را از «اهل سنت» نمی داند، آیت الله العظمی مکارم شیرازی می نویسد:
🔹«...در اواخر قرن دوازدهم نيز محمّد بن عبد الوهّاب (م ۱۲۰۶) شيوۀ ابن تيميّه را ادامه داد و بر همان اساس، مذهب وهابى را بنا نمود. ولى حقيقت آن است كه وهابيّت و مؤسّس آن، هر چند از سويى به حركت اجتهادى و مراجعه به كتاب و سنّت - فارغ از برداشت مذاهب چهارگانه - معتقد بود؛ ولى چند نكته را نبايد در اين ارتباط فراموش كرد: 👈نخست آنكه، آنان همچنان مذهب حنبلى دارند و از فقه احمد بن حنبل پيروى مىكنند...»
📚مکارم شیرازی، ناصر. ، 1385 ه.ش.، دائرة المعارف فقه مقارن، قم - ایران، مدرسة الإمام علي بن أبي طالب (علیه السلام)، جلد: ۱، صفحه: ۱۵۰
⏪ به تصویر سند از نرم افزار جامع الفقه مراجعه کنید!
✅ بر این اساس جریان های تروریستی وهابی از اهل سنت و پیرو مذهب حنبلی هستند. جدا کردن این گروه تکفیری از دامن اصلی خود هیچ وجاهت علمی ندارد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟
✍🏻 اخیرا برخی از فعالین عرصه فرق و مذاهب اسلامی در اشتباهی راهبردی قائل هستند که وهابیت تکفیری از «اهل سنت» نمی باشند این در حالی است که آیت الله العظمی مکارم شیرازی این گروه افراطی را صریحا از اهل سنت می داند:
🔹«...اهل سنّت و خصوصاً وهابىها گاهى با ما مخالفت مىكنند به اين جهت كه مىگويند شما دوستان واقعى اهل بيت عليهم السلام نيستيد، بلكه ما پيرو واقعى هستيم و دليل آن تبليغات سوئى بوده كه بر عليه شيعه شده است...»
📚 مکارم شیرازی، ناصر. گردآورنده مسعود مکارم, و محمد رضا حامدی. ، 1424 ه.ق.، کتاب النکاح (مکارم)، قم - ایران، مدرسة الإمام علي بن أبي طالب (علیه السلام)، جلد: ۴، صفحه: ۱۵۴
✅ بسیار روشن است که پیروان محمد بن عبدالوهاب، از مهم ترین فرقه های اهل سنت _حنبلی مذهب_ هستند که مدعی پیروی از اهل بیت علیهم السلام هستند. این در حالی است که آنها شیعیان را به دروغ دشمنان اهل بیت علیهم السلام _ و بعضا قاتل امام حسین علیه السلام _ معرفی می کنند.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟
✍🏻 یکی از مهم ترین خلط های صورت گرفته توسط برخی از فعالین حوزه وحدت فرق و مذاهب اسلامی، انکار وابستگی و ارتباط جریان های تکفیری وهابی با مذاهب رسمی اهل سنت همانند حنابله است. این در حالی است که بر اساس بیانات امام خامنه ای فرقه منحوس وهابیت داخل در فرقه حنابله است. هر چند در برخی موارد _همانند انحراف در تفسیر عبادت و بدعت _ با جریان اصلی حنبلی گری زاویه فکری دارد:
«...همين الآن ما اطلاع داريم و مى شناسيم كه علماى حنابله ى غير وهابى در عربستان سعودى، دلشان از اين وهابي ها خون است. اينها حنابله اى هستند كه وهابى نشدند. فقه، همان فقه و مبناى فقهى، همان مبناى فقه حنبلى است؛ اما موازين و اصول وهابيت را قبول نكردند. اينها غالباً هم مطرودند؛ يعنى عموماً اين افراد، داخل در حكومت هم نيستند. نه افتايى، نه امامتى و نه هيچ منصب ديگر هم در اختيارشان قرار نمى گيرد. تعداد اين افراد هم زياد است...»
📚 سخنرانى در ديدار با گروهى از روحانيون، ائمه ى جمعه و اساتيد حوزه هاى علميه ى اهل سنت استان هاى سيستان و بلوچستان، خراسان و مازندران در تاریخ پنجم اسفند 1368
⏪ به تصویر سند از نرم افزار ولایت مراجعه کنید!
✅ بر اساس این بیانات علمای حنبلی برخی وهابی هستند و برخی خیر. البته بسیار روشن است که جمهوری اسلامی در تعاملات مذهبی و امنیتی خود، حساب این گروه تکفیری را از خط اصیل حنبلی گری جدا می کند ولی این به معنی عدم وابستگی وهابیت به فرقه حنابله نیست.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⁉️ آیا وهابیان تکفیری و فرزندان تروریست آنان مثل داعش اهل سنت هستند؟
✍🏻 فهم زمینه ها، اهداف و جریان های موجود در میان فرق اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. وهابیت و سلفیت هر چند از اهل سنت هستند ولی دارای انحرافات فکری و سیاسی بوده که دانسته یا از روی جهل ابزار اجرای سیاست های استکبار جهانی قرار می گیرد. امام خامنه ای در این باره می گوید:
🔸«... گاهى بعضي ها مزدور دشمنند و خودشان نمى دانند. خيلى از اين مردم بيچاره ى بى خبرِ سلفى و وهّابى كه به وسيله ى دلارهاى نفتى تغذيه مى شوند تا بروند در اينجا و آنجا عمل هاى تروريستى انجام بدهند- در عراق يك جور، در افغانستان يك جور، در پاكستان يك جور، در نقاط ديگر يك جور- نمىد انند كه مزدور دشمنند. آن مرد شيعى هم كه مى رود به مقدسات اهل سنت اهانت مى كند و دشنام مى دهد، او هم مزدور دشمن است، و لو نداند كه چه مى كند. من عرض مىكنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از اين سرانگشتان- هم در بين اهل سنت، هم در بين شيعه- غافلند، نمى دانند و نمى فهمند چه كار مى كنند؛ نمی دانند براى دشمن دارند كار مى كنند...»
📚بيانات در جمع مردم استان كردستان در ميدان آزادى سنندج در تاریخ 22 اردیبهشت 1388
✅ مستند به بیانات فوق، اهل سنت متاثر از تفکرات سلفی و وهابی به عنوان سرانگشتان و مزدورهای دشمنان اصلی استکبار جهانی عمل می کنند. وهابی ها و سلفی ها هر چند دارای انحرافات اعتقادی و روشی هستند ولی داخل در عنوان اهل سنت هستند.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻برخلاف دیدگاه برخی قائلین به «وحدت نامضبط» که هر گونه بحث با مخالفین را با هدف تبلیغ حقانیت مذهب شیعه را جایز نمی دانند، امام خامنه ای، حج را یکی از بهترین فرصت هایی می داند که می توان با آن حقایق شیعه و حقایق انقلاب اسلامی را با دیگر مسلمین در میان گذاشت:
🔹«... حضور شما در حج، در اين عرصه ى بين المللى اين فرصت را به شما مى دهد كه حقايق را منتقل كنيد؛ نه فقط با زبان، بلكه با زبان و عمل؛ حقايق اسلام را بگوييد، حقايق شيعه را بگوييد، حقايق انقلاب اسلامى را بگوييد، ماجراهايى را كه امروز وجود دارد بگوييد...»
📚 بيانات در ديدار كارگزاران حج در تاریخ بیستم شهریور 1392
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ استبصار و دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام در اندیشه محقق بروجردی
✍🏻دانشمند بزرگ و علامه مجاهد شيخ محمد مرعى انطاكى از جمله علمای بزرگ اهل سنت است که با مطالعه کتاب «المراجعات» علامه شرف الدین به مذهب شیعه پیوست. این عالم بزرگ در خاطرات خود می گوید:
🔺«... رنجها و نگرانيهاى روزگار به ما رو آورد و ازنظر مادى معنوى در مضيقه و فشار قرار گرفتيم تا اينكه خبر ما به امام شرف الدين رسيد و بر تنگدستى ما اطلاع پيدا كرد نامهاى براى مرجع اعلى و رئيس اين طائفه محضه حضرت آية اللّه العظمى و مجتهد بزرگ و پيشواى عاليقدر حاجآقا سيد حسين بروجردى قدس اللّه روحه الطاهره ارسال داشت او دست ما را گرفت و به ما مساعدت كرد و في الحقيقه در ترويج مذهب حق جعفرى ما را مدد فرمود فضل و بزرگوارى براى او و براى شرف الدين است...»
📚 مرعشی شوشتری، محمدحسن، چرا مذهب تشيع را اختيار کردم؟، صفحه: ۳۵، کتابخانه صدر، تهران - ایران، 1349 ه.ش.
✅ مستند به این سند، مرحوم بروجردی _ از بانیان اصلی تقریب و وحدت مذاهب اسلامی در تاریخ معاصر شیعه _ کاملا با استبصار موافق بوده و به آنها کمک مالی و معنوی نیز می کرده است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏹ اهمیت احتجاج و مناظره در کلام فقیه انقلابی و استاد اخلاق
✍🏻«مواقف الشيعة»، از آثار ارزنده استاد عالىقدر و فقيه اخلاقى، آيتالله على احمدى ميانجى (ميانه ۱۳۰۵ - ۱۳۷۹ش، قم) است كه در آن، گزارشى علمى از مناظرات و احتجاجات تاريخى واقعشده در بين شيعيان و دشمنانشان را جمع و در سه جلد به زبان عربى منتشر كرده است. در اين اثر در مجموع تعداد ۹۴۶ مناظره و احتجاج تاريخى ثبت شده است.
✍🏻 این فقیه انقلابی و وارسته در مقدمه کتاب مناظره روشمند و جدال احسن با مخالفین را روش انبیای الهی دانسته و در اهمیت آن گفته است:
🔹«... و ما کان لاظهار الحق و رفع الباطل و دفع الشبه عن الدين و إرشاد المضلين فهو من أعظم أركان الدين...»
🔸«... مناظراتی که برای روشن شدن حق و از بین رفتن باطل و دفع و پاسخ به شبهات دینی و هدایت مردم گمراه است، از اعظم ارکان دین اسلام است...»
📚احمدی میانجی، علی، مواقف الشیعة، جلد: ۱، صفحه: ۹، جماعة المدرسين في الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الإسلامي، قم - ایران، 1422 ه.ق.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✍ استوری امروز پیج اخوت یکی از صفحات فعال در موضوع وحدت را مشاهده کنید.
✍ از یک عالم وهابی تکفیری کذاب و فعال در شبکه های ماهواره ای وهابی به نام عبدالقدوس، کلیپ شبهه منتشر کرده اند!
✅ یکی از مهم ترین ویژگی های جریان های وحدت نامنضبط عدم تشخیص میدان جنگ و حمله به عقاید حقه شیعه است!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍🏻 فقه ثقلین در اندیشه فقیه وحدت گرا
🔺یکی از مهم ترین ویژگی های مدرسه فقهی محقق بروجردی محوریت فقه تعاملی این فقیه برجسته است. یکی از مهم ترین لوازم این روش اجتهادی، توجه به مسائل تاریخی و روایات اهل سنت در فهم روایات شیعه و کشف قرائن حالیه روایات است. این ویژگی باعث فهم نو در بسیاری از فروع فقهی شده است.
🔻نکته بسیار کلیدی در روش فقه تعاملی محقق بروجردی محوریت «فقه ثقلین» در مقابل «فقه صحابه» و «فقه رای گرا» است. این فقیه ایستاد بر قله در موارد متعددی این تذکر بسیار کلیدی را داده است که اکثریت غالبی صحابه، توجهی به ضبط و فهم احکام شرعی نداشتند و همین امر باعث اختلاف جدی آنها در بدیهی ترین احکام شرعی مثل اذان، نماز، حج و ... شده است.
🔸برای مثال: با وجود این که روزانه پنج بار با صدای بلند در طول چندین سال عصر حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله اذان گفته می شد، مشاهده می کنیم که اذان شهر مکه، مدینه، کوفه و بصره و ... با یکدیگر متفاوت است چرا که هر صحابی یک مدل خاص اذان را گزارش داده است! شبیه این موارد در فروعات فقهی مثل تکتف، وضو و ... هم قابل رهگیری است.
تقریر بحث آیة العظمی البروجردي في القبلة، الستر و الساتر، مکان المصلي، ج 2، ص: 28
✅ مبتنی بر این قرینه بسیار کلیدی تاریخی، فقیه بروجردی بارها تذکر به حکمت، ضرورت و سرّ وجودی نهاد «ثقلین» در ادبیات دینی رسول خدا (ص) نموده و همه فرق و مذاهب اسلامی را _ فارق از هر اعتقادی و به دلیل تواتر ادله حدیث ثقلین _ دعوت به تمسک و أخذ مباحث فقهی از کتاب و عترت علیهم السلام نموده است.
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
«پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی
🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت.
🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است.
⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند!
⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان:
🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی
🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است.
🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... !
🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه
✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد:
«... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى كنند و جمعى وهّابى مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده اند ...»
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج1 ؛ ص243
✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 هدفگذاری محقق بروجردی از وحدت اسلامی: معرفی فقه و معارف شیعه به جامعه تسنن
«... يكى از مزاياى معظم له توجه و علاقه فراوانى بود كه به مسئله وحدت اسلامى و حسن تفاهم و تقريب بين مذاهب اسلاميه داشت. اين مرد چون به تاريخ اسلام و مذاهب اسلامى آشنا بود، مىدانست كه سياست حكام گذشته در تفرقه و دامن زدن آتش اختلاف چه اندازه تأثير داشته است، و هم توجه داشت كه در عصر حاضر نيز سياست هاى استعمارى از اين تفرقه حد اكثر استفاده را مىكنند و بلكه آن را دامن مىزنند، و هم توجه داشت كه بُعد و دورى شيعه از ساير فرق سبب شده كه آنها شيعه را نشناسند و درباره آنها تصوراتى دور از حقيقت بنمايند. به اين جهات بسيار علاقهمند بود كه حسن تفاهمى بين شيعه و سنّى برقرار شود كه از طرفى وحدت اسلامى كه منظور بزرگ اين دين مقدس است تأمين گردد و از طرف ديگر شيعه و فقه شيعه و معارف شيعه آنطور كه هست به جامعه تسنن كه اكثريت مسلمانان را تشكيل مىدهند معرفى شود.»
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج20 ؛ ص154
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 حفظ هویت شیعی و ضرورت تفکیک خطوط خودی از غیر خودی در کلام امام رضا علیه السلام
🔺زمانه امام رضا علیه السلام اوج مناقشات فرقه ای جهان اسلام است. مناقشات جهمی های معطله با قشری گری های مجسمه، معتزلی های عقل گرا با اهل حدیث نقل گرا، فقه رأی گرای مبتنی بر استحسان و استصلاح با فقه مبتنی بر تمسک به ظواهر ادله، گوشه ای از تقابلات موجود در آن زمان است.
🔻اما بی شک می توان گفت: کلیدی ترین تقابل در جهان اسلام، مناقشات با محوریت امامت نص گرای مبتنی بر ثقلین با امامت سقیفه گرای مبتنی بر اجماع (البته ادعایی) مدرسه صحابه است.
🔸این کلان تقابل در تمام ابعاد کلامی، اخلاقی و فقهی آن در تراث روایی و تاریخی مسلمین قابل رصد است. صدها روایت و مناظره امام رضا علیه السلام در موضوعات حقیقت توحید و اسماء و صفات، اوصاف و عصمت انبیای الهی، ماهیت امامت و شرایط خلیفه، مباحث چالشی اخلاقی در مفاهیم زهد، عبادت، و باطن احکام دینی گویای این جدال و تقابل همه جانبه است.
🔹نکته بسیار کلیدی تلاش وسیع آن امام برای حفظ و تثبیت هویت حقیقی شیعه در تقابل با دیگر مذاهب است! به قطع می توان گفت این مجاهدت الهی، کلیدی ترین عنصر تمدن ساز در نگاه جریانی و «کلان تاریخی» امام رضا علیه السلام است.
⏪ برای مثال در یک فرع فقهی عبادی، با وجود اینکه اهل سنت بعد از نماز عصر در مسجد الحرام به تأسی از سنت امام حسن و حسین علیهما السلام دو رکعت نماز مستحبی اقامه می کردند و حتی ائمه قبل از امام رضا علیهم السلام نیز حکم به جواز و استحباب اولیه آن داده بودند، امام رضا علیه السلام با یک حکم حکومی سیاسی مقطعی، شیعیان را از آن نماز رایج و به ظاهر وحدت بخش، نهی می کند و در مقام تعلیل می فرماید:
🔸«...إِذَا رَأَيْتَ النَّاسَ يُقْبِلُونَ عَلَى شَيْءٍ فَاجْتَنِبْهُ...»
🔹هر گاه دیدی که مردم (اهلسنت و مخالفین اهل بیت علیهم السلام) بر یک امری روی خوش نشان می دهند و از آن استقبال می کنند، تو از آن دوری کن!
✍🏻 امام رضا علیه السلام در تثیبت این سیاست تاکید می کند که:
🔸«...لَسْتُمْ مِثْلَهُمْ.»
🔹شما شیعیان همانند و مثل آنها نیستید!
📚 رک: تهذيب الأحكام؛ ج5 ؛ ص142 و الحج في الشریعة الإسلامیة الغراء، ج۴، ص: ۲۰۵
✅ نتیجه: حفظ هویت تشیع از امواج گمراهی ها و ضرورت ترسیم خطوط دقیق مذهبی میان شیعه و سایر فرق اسلامی، یکی از مهم ترین سیاست گذاری های جریانی و تمدنی اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام رضا علیه السلام است. هر گونه تلاش در جهت کم رنگ کردن خطوط مذهبی با بهانه های وحدت و رسیدن به امت ابراهیم و ... ، خلاف ضرورت فقهی، نگاه تمدنی اهل بیت علیهم السلام و نقشه ای شیطانی برای التقاط و حل نمودن شیعه در دامن دیگر مذاهب انحرافی است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
✍🏻 نقدی بر برداشت سطحی و ژورنالیستی کانال «مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و -حوزه- مذاهب اسلامی (مفتاح)» از اندیشه مهدویت شیعی
🔺مباحث مرتبط با مهدویت و فقه الحدیث آن، از دقیق ترین و تخصصی ترین مباحث حوزوی است که هر گونه نگاه سطحی و شتابزده بدان، صدمات جدی و جبران ناپذیر در کف جامعه خواهد داشت.
🔻دشمنان شیعه در طول تاریخ همواره از عقیده مهدویت برای ضربه زدن به کیان تشیع استفاده کرده اند. فرقه های گمراهی مثل بابیت، بهائیت، احمد الحسن و ... از مهم ترین این موارد هستند.
🔹یکی از مهم ترین موضوعات مهدوی، تشخیص صحیح علائم، شرایط و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام است. علائم قطعی و غیر قطعی در روایات معتبر شیعه با دقت تمام وارد شده است. تفاوت علائم و شرایط در این است که شرایط مطرح شده در روایات برای تحقق ظهور، هیچ ملازمه ای با وقوع ظهور از حیث اثبات و نفی ندارد.
🔸آیا اتفاقات رخ داده بعد از عملیات حماسی «طوفان الاقصی» می تواند از علائم ظهور امام زمان علیه السلام باشد؟ پاسخ منفی است. این اتفاقات و حتی اتفاقات بزرگ تر همانند تشکیل حکومت شیعی در ایران، هیچ کدام از علائم قطعی و حتی غیر قطعی معتبر در ظهور تلقی نمی شود. بلکه در خوش بینانه ترین حالت، از شرایط و زمینه های دور تحقق آرمان مهدوی است.
🔺یکی از مهم ترین آسیب های پیش رو در سال های اخیر خصوصا این ایام، دمیدن بر اندیشه نزدیکی و تسریع در ظهور به بهانه های متفاوت است. متاسفانه مشاهده می کنیم حتی کانال های مرتبط با حوزه و دفتر تبلیغات مثل «مفتاح»، متاثر از جوّ غیر علمی و هیجانی شده و افکار غلط به جامعه ترزیق می کنند!
🔻در توضیح می گوییم: اینکه برخی دانشجویان غربی به خاطر حس عدالتخواهی، آزادی و حمایت از مردم مظلوم غزه، اعتراض می کنند، یا جمعیت چند هزار نفری علیه رئیس جمهور آمریکا به خیابان می آیند یا تصاویر رهبری و پرچم ایران در برخی از شهرهای غربی دیده می شود و ...، هیچ ارتباطی با اصل ظهور و علائم آن نداشته و در خوش بینانه ترین حالت، از زمینه های دور ظهور خواهد بود. بر این اساس تحریک جامعه و افکاری عمومی و القای نزدیکی ظهور با عبارت «آیا ظهور نزدیک است؟!»؛ کاملا غلط و ژورنالیستی است و آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت.
🔸به مسئولین این کانال همانند آقای کوثری و دیگران ... توصیه می کنیم به جای تحریک احساسات بدون پشتوانه منطقی و القای اندیشه بسیار سطحی از معارف دینی، بر مطالعات خود و تعمیق علوم دینی خود همت گمارند تا جامعه را به سمت گمراهی و هیجان های رسانه ای کاذب نبرند.
✅با صرف نظر کردن از صدها پست فیک و تکراری، نقد دیگر ما به مدیریت و مهندسی غلط محتوای کانال مفتاح است. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کانال مفتاح شیعیان هستند، مشاهده می کنیم کلمات و هشتک های زیر بیشترین کاربرد را دارد: عالم اهل سنت: 248، مولوی: 136 و آخوند: 156 ! چرا باید یک نهاد حوزوی بلندگوی تبلیغاتی علمای اهل سنت شود؟ آیا ما محتوای کافی در تراث شیعی برای مخاطب شیعه نداریم؟ البته این نقد برای کانال با اکثریت اهل سنت، وارد نیست.
توجه: مستندات تصویری در انتهای کانال قرار داده می شود!
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍🏻 جیغ بنفش پدرخوانده های وحدت نامنضبط از انتقاد علمی کانال امامین انقلاب در موضوع مهدویت
🔺 بعد از انتشار پست مرتبط با مهدویت و تبیین انحراف کلیدی مجموعه کانال مفتاح و آقای کوثری در برخورد ژورنالیستی و غیر تخصصی با موضوع مهدویت، به جای قبول انتقاد و یا پاسخ درخور علمی، در اقدامی عجیب و غیر اخلاقی، در صدد القای ضدیت کانال ما _ یعنی پیروان امامین انقلاب _ با دیدگاه ها و مبانی انقلاب شدند.
🔻 دوستان و اعضای گرامی به تصاویر فوق توجه کنید! کانال های «اخوت»، «حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گرگان»، «پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام» و «مفتاح» که همگی با پول بیت المال جمهوری اسلامی اداره می شوند و تحت نفوذ آقای کوثری هستند، با سوء استفاده از امکانات دولتی، به جای اصلاح رویه غلط خود، اقدام به نشر اکاذیب علیه دیگران می کنند.
✍🏻 در این باره گفتنی است:
1️⃣ حمایت از سنی سکولار مثل بشار اسد _ که همواره حامی محور مقاومت بوده_ در مقابل سنی مذهبی با رویکرد تکفیری و افراطی مثل مدل وهابیت و شاه ولی اللهی _ قطعا از باب دفع افسد به فاسد، صحیح و منطقی است. این مدل برخورد قابل رهگیری در سیره امیرالمومنین علیه السلام نیز است.
2️⃣ دفاع از حریم عقایدی شیعه و ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام و با رویکرد جهاد تبیین و تبلیغ تهاجمی یکی از مهم ترین مبانی فکری امامین انقلاب است. پر واضح است که مشروعیت ولایت فقیه منوط به اثبات ولایت سیاسی ائمه علیهم السلام است. بی شک هر گونه اهمال در مقابل امواج شبهات مرتبط با ولایت سیاسی اهلبیت علیهم السلام ضربه مسقتیم و کاری به قلب تفکر ولایت فقیه خواهد زد! یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، خلط دفاع از ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام با وحدت اسلامی است. جریان های مثل مفتاح، اخوت، امت واحده و ... با غوغا سالاری رسانه ای و برجسته کردن نزاع های علمی، تیشه به ریشه ولایت فقیه می زنند!
3️⃣ مبتنی بر رصد جریانی ما _ که موارد متعدد آن در کانال امامین انقلاب مطرح شده است_ و بیانات بزرگانی مثل شهید مطهری و امام خامنه ای، یک جریان نفوذی و استکباری، همسو با مبانی فکری غربی _مثل سکولاریزم و پلورالیزم _، در صدد کم رنگ کردن مرزهای مذهبی و شعائر کلیدی شیعه است. صاحبان و پشت پرده های کانال مفتاح و اخوت و دیگر کانال های اقماری جریان وحدت نامنضبط، از مهم ترین ابزارهای انتشار این فکر خطرناک _ البته با پرونده سازی های متعدد علیه مدافعان و پاسخگویان شبهات امامت _ هستند.
4️⃣ ادعای مضحک «تلاش برای تقابل نظامی ایران با افغانستان» در حالی است که جریان اخوت و مفتاح و دیگر کانال های وابسته، که به شدت سعی در تطهیر جنایات طالبان تروریستی دارند! به لطف الهی جمهوری اسلامی آنقدر بزرگ و با عظمت است که کاخ های تمدن های غربی و شرقی را به لرزه در آورده؛ در این شرایط توهم اینکه گروهک طالبان در حد و اندازه تقابل با ایران باشد مضحک نیست؟
5️⃣ نه تنها هیچ مستندی از مجموعه کانال امامین انقلاب و نویسندگان آن، علیه حماس و یا ناصبی معرفی کردن آن یا علیه خط دفاع نظام مقدس جمهوری اسلامی از فلسطین وجود ندارد و صرفا زاییده فکر بیمار برخی «وحدت نما»ها است؛ بلکه برعکس مجموعه ما در موارد متعددی اقدام به رد انگاره ناصبی بودن حماس، نموده است. از دیدگاه کانال امامین انقلاب، حماس و دیگر گروه های مقاومت اهل سنت، در زیر علَم تفکر سیاسی شیعه تعریف می شوند.
6️⃣ چرا شما بر خلاف سیاست کلان امام خامنه ای، بدون هیچ مستندی انگ و برچسب می زنید؟ چرا بر خلاف منویات رهبری، در بین صفوف خودی، با توهماتی مثل «انجمن حجتیه نوین انقلابی نما» شقاق ایجاد می کنید؟ برای ما جای سوال است که چرا یک شبه و به صرف یک انتقاد روشی در موضوع مهدویت از مجموعه های جریان وحدت نامنضبط مذکور و آقای کوثری، مجموعه کانال امامین انقلاب، ضد انقلاب شد؟
6️⃣ چرا در مقابل کمترین نقدهای علمی مجموعه های خودی، غضبناک می شوید ولی در مقابل صدها توهین و شبهات عبدالحمیدها، گرگیج ها و ... ساکت هستید و دم از وحدت می زنید؟ جنگ با خودی و وحدت و گذشت با دیگری؟ آیا این علامت غیرت دینی است یا ...؟
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از کلمه سواء
📌 نفی معرفتی یا نفی اجتماعی؟ کدامیک مورد نهی رهبر انقلاب است؟
اندک تاملی در بافتار همین عبارت مقام معظم رهبری به روشنی نشان میدهد که سخن ایشان درباره روابط اجتماعی و سیاسی میان مسلمانان است روابطی از جنس همکاری و عدم مضاده و ستم و هرگز مقصود معظم له پذیرش طرف مقابل از نظر معرفتی و اعتقادی نبوده و نیست.
مایه تاسف است که مجموعههایی با ادعای انقلابیگری عمدا به دنبال خلط این دو ساحت و به اشتباه انداختن مخاطبان خود هستند.
https://eitaa.com/kalame_sawa