eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
370 دنبال‌کننده
157 عکس
47 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
⏺ ما نمی توانیم از بحث های صریح اعتقادی مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغة کوتاه بیاییم! 🔺در اوائل خلافت در خطبه ‏ى معروف شقشقيه‏: «ان محلى منها محل القطب من الرحى ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير» جايگاه من در خلافت جايگاه ميله ‏ى گرداننده‏ ى سنگ آسياب است. در هنگامى كه جمع شدند شوراى شش نفرى با عثمان‏ بيعت كردند: «لقد علمتم انى احق الناس بها من غيرى» يعنى اى مردم! يا اى مخاطبان من، خود شما مي دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى‏ ترم. يك حق معتقد است؛ اين چيزى است كه در نهج‏ البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله‏: «و والله لاسلمن ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جورُ الا على خاصه» مادامى كه فقط به من ظلم مي رود من صبر مي كنم، تسليمم، مادامى كه كارها بر محور خود انجام بگيرد من در خدمتم، عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابى‏ بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم ايشان بيان فرمودند: «فامسكتُ يدى حتى رأيتُ راجعة الناس قد رجعت» اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى دارد به وقوع مي پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على صعب تر و غيرقابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت؛ بنابراين ولايت را يك حق مي داند و اين جاى انكار نيست. 🔻 خوب است همه ‏ى مسلمان ها به اين مسأله با چشم واقع‏ بينى نگاه كنند؛ اين كارى به بحث غوغايى و جدال‏ انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم و در جوى مهربان زندگى كنند و اخوت اسلامى را از همه ‏ى چيزها بالاتر بدانند، و اين يك حقيقت است. امروز وظيفه همين است، هميشه وظيفه همين بوده، 👈اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج ‏البلاغه اين را به ما نشان مي دهد ما نمي توانيم چشم مان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج ‏البلاغه با صراحت دارد مي گويد اين را نديده بگيريم‏...» 📚 بيانات امام خامنه ای در اولين كنگره‏ى بين ‏المللى نهج ‏البلاغه در تاریخ: 29/ 02/ 1360 ✅ در نگاه امام خامنه ای، با وجود لزوم رعایت وحدت اسلامی، باید مسائل مرتبط با حقایق تاریخی ظلم به امیرالمومنین علیه السلام و مسائل علمی و اعتقادی مرتبط با امامت الهی را مطرح کرد! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
⏺ ثمره تربیت بر محور فرهنگ سقیفه ✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔹« شما نمی ‌دانید این چه کار کرد! این آلوسی یک مفسر رسمی سنّی‌ هاست. شما این تفسیر آلوسی را ببینید می ‌گوید سؤال کردند که معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ چون عمر بن عبد العزیز چندین کار مثبت کرد. یکی به دستور امام باقر (سلام الله علیه) مسئله آن طلا و نقره مثقالی را به سکه تبدیل کرد که ضرب سکه در اسلام به راهنمایی امام باقر (سلام الله علیه) در عصر عمر بن العزیز بود (در اسلام البته)؛ یکی اینکه گفت این آیه سوره مبارکه «نحل» که ﴿إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ وَ إِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی﴾ را در خطبه‌ های نماز جمعه به جای لعن بر علی بن ابی طالب بخوانید؛ تا آن روز تمام خطبه ‌ها با لعن علی بن ابی طالب بود! 🔻آلوسی نقل می‌ کند که از کسی سؤال کردند که آیا معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ می ‌گوید غباری که در بینی اسب معاویه رفت این بهتر از صد عمر بن العزیز است! این را همین آلوسی در تفسیر روح المعانی ذیل همین ﴿وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ﴾ نقل می ‌کند. 👈وقتی از اوّل به عداوت علی و اولاد علی تربیت بشوند همین است! 🔹 اینکه جابر بن عبدالله در کوچه ‌های مدینه راه می‌ رفت عصازنان می ‌گفت: «أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَی حُبِّ عَلِی» _علیه السلام_ برای همین است. 👈 این است که گفتند این بیان‌ ها را خوب روشن کنید و برای مردم بگویید.» 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه سوم تاریخ: 1397/01/18 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ نکاتی ناب از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره احزاب، آیات 1 الی 5 : ✅در قلب دو مكتب جا نمي‌گيرد ✅حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است 🔸حضرت امير(سلام الله عليه) در ذيل اين آيه، فرمود كسي حبّ ما را دارد با دوستيِ دشمنان ما جمع نمي‌شود. 🔸نه انسان دو قلب دارد، نه در قلب دو مكتب جا مي‌گيرد؛ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ 🔸خب اگر هر كسي يك دل دارد و در يك دل دو مكتب جا نمي‌گيرد ديگر ممكن نيست شما هم غديري باشيد هم سقفي؛ هم غدير را قبول داشته باشيد هم سقيفه را، اينكه شدني نيست! 🔸فرمود دوستان ما هرگز دوستانِ دشمنان ما نيستند. 🔸پس چه در مسأله توحيد چه در مسأله وحي و نبوّت چه در مسأله امامت دو متضاد در يكديگر جا نمي‌گيرد. 🔸هم ايمان باشد هم كفر، هم ايمان باشد هم نفاق، هم غدير باشد هم سقيفه اين جمع نمي‌شود، لذا فرمود مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ... 🔸فرمود شما پيشنهاد كفار را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد منافق را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد سقفي را بخواهي بپذيري با غديري جمع نمي‌شود... 🔸اينها حرف باطل مي‌زنند، حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از کلمه سواء
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 هم‌جبهه‌گی با غیر شیعیان مدتی بود که به دنبال یافتن برهه‌ای از عصر حضور اهل بیت علیهم‌السلام بودم که بتواند در فهم وضعیت امروزمان (بایستگی هم‌جبهه‌گی با غیر شیعه) کمک کند. وقتی دیدم استاد ارجمند حجةالاسلام قنبریان نیز دقیقا انگشت روی همان نقطه که به نظر حقیر آمده بود گذاشتند، بسیار خرسند شدم. اما به گمانم این تطبیق تاریخی نيازمند یک تکمله مهم است. اگرچه حضرت علی علیه السلام با همه‌ی کسانی که به دنبال مقاومت در مقابل استکبار اموی بودند جبهه‌ی مستضعفان یکپارچه (متشکل از افرادی با باورهای مختلف) تشکیل دادند اما این مبارزه با استكبار همواره در راستای گسترش همه‌جانبه‌ی باور حق بود، به دیگر سخن تشیع سیاسی مقدمه‌ای برای گسترش تشیع عقیدتی بود و هرگز مجزی و مکفی از آن نبود. لذا چنان‌که خود استاد ارجمند نیز فرمودند، وجود مقدس حضرت به نماز تراویح یا دیگر بدعت‌ها اعتراض می‌کردند و درباره‌ی امامت خود و بطلان غاصبان احتجاج می‌فرمودند. اگرچه روشن است که این مهم را متناسب با ظرفیت لشکریان پیش می‌بردند نه به گونه‌ای که باعث واژگونی ایشان شود و همان تشیع سیاسی نیز از بین برود. به تعبیر خود وجود مقدس ایشان: (لتفرق عني جندي حتى أبقى وحدي أو قليل من شيعتي الذين عرفوا فضلي وفرض إمامتي) متأسفانه ما امروز همان‌طور که مبتلا به شیعیانی هستیم که تشیع را در تشیع مناسکی خلاصه می‌کنند، در سر دیگر طیف کسانی را داریم که تشیع را به تشیع سیاسی فروکاست می‌کنند. پرواضح است که قرار گرفتن شخصی با اعتقاد خوارج در سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام دلیلی بر صحت اعتقاد او نیست. https://eitaa.com/kalame_sawa
﷽ 🔸«عبدالرزاق لاهیجی» يكى از درخشان ترين چهره‌هاى علمى و فلسفى شيعه است. او از شاگردان برجسته ملاصدرا بوده و با نوشتن کتاب های بسیاری همانند «گوهر مراد» و «شورا»، مبانی انحرافی مخالفین اهل بیت علیهم السلام اعم از صوفیه و اهل سنت را با رویکردی تهاجمی به چالش کشیده است. ✍🏻 برای مثال او در یکی از مباحث خود، با اشاره به احادیث متواتر مرتبط با ارتداد اکثریت صحابه در منابع اهل سنت، چنین نتیجه گیری می کند: «... و ظاهر است بر عارف فطن كه ارتداد منسوب به صحابه بعد از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلم و تبديل و تغيير، و احداث ما احدثوا، نتواند بود مگر آنچه با على و فاطمه، و با ساير اهل بيت - صلوات اللّه عليهم اجمعين - بى‌واسطه يا به واسطه كردند از غصب حقوق ايشان و دفع ايشان از مراتب و مقاماتى كه حقّ سبحانه و تعالى براى ايشان تعيين كرده بود و پيغمبر (ص) به آن خبر داده. و بالجمله پس هرگاه رسول (ص) خبر از ارتداد ايشان داده باشد و به صحّت رسيده و در كتب خود و صحاح احاديث خود نقل كنند؛ استبعاد ننمايند از پنهان داشتن خبرى چند (نصوص جلی مرتبط با ولایت امیرالمومنین ع) كه شنيده باشند، و بنابر اجتهاد و مصلحتى كه شما تجويز مى‌كنيد اظهار آن نكرده، يا انكار هم كرده؛ چه استبعاد بايد كرد؟!» ✅ مواجهه هجومی با قوی ترین استدلال ها مبتنی بر برهان و جدال احسن، روش علمای شیعه _ اعم از اخباری، اصولی، متکلمین، فلاسفه، عرفا و فقها _ در برخورد با مخالفین بوده است. چرا برخی از جریان های «وحدت نامنضبط» این رویکرد را تقبیح می کنند؟! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ وظیفه گسترش تفکر امامت و مذهب شیعه و لزوم پاسخگویی به شبهات برای جلوگیری از آندلسی شدن جامعه! آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔸 امام رضا (علیه السلام) در زمان حیات خود هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه ها نیز پیرو آن حضرت باشیم. ما همه در کنار سفره امامان نشسته ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است، برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند. 🔸 مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت (علیهم السلام) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد. اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت؛ و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخ گویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الآن هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست. 🔸 زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، اما ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم داریم، ما نهج البلاغه داریم، کتاب تمام نهج البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهلبیت را باید به سطح جامعه بیاوریم. 📚 دیدار معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی با حضرت استاد تاریخ: 1403/02/27 ✅ یکی از مهمترین انحرافات جریان «وحدت نامنضبط» تقابل با تفکر لزوم گسترش تشیع و اندیشه امامت به جهان است. بالاتر برخی از آنها در لزوم پاسخگویی به شبهات نیز تشکیک می کنند! این تذهبون؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍🏻 مقدمه کتاب «فاطمه اسوه بشر» اثر آیت الله العظمی جوادی آملی: «... سهم (علیها السلام) در ماندگاری دین بسیار عظیم و سنگین است؛ در روزگار بعد از رحلت رسول (ص) که خورشید وجودش افول کرد، تنها ستاره ای که در آسمان غبارگرفته اسلام سوسو می زد و با صدای حزین و آرامَش، دل ها را مشتاق نگاه می داشت، (علیها السلام) بود. در دوران سخت که با حبس و زندان بردن همراه بود، تنها ناله ای که ماند و فریاد شد، ناله دختر رحمةٌ للعالمین بود که با کمال شهامت و شجاعت از دین و ماندگاری آن توسط حضرت علی (ع) می گفت و حقانیت او و بطلان دیگران را صلا می داد. از آنجا که شخصیت ستودنی فاطمه (س) و نقش به یادماندنی آن در حساس ترین فراز تاریخ اسلام باید همواره زنده و پویا باشد، سعی و تلاش مراکز دینی و فرهنگی که از منبع جوشان قرآن و عترت مایه می گیرند، در شناخت صحیح و شناسایی درست این ملکه دار هستی، بایستی اصیل و ناب باشد.» (ص 13) «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
﷽ ◀️ صفویه و ✍ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در تبیین نقش صفویه و روش علمای شیعه در تقویت مذهب تشیع می فرماید: 📝... شاهان صفوی اگر نبودند، شاید هیچ گاه تشیّع در میان مردم ایران فراگیر و رسمی نمی‌شد. شاه سلیمان موقوفه‌ای را برای استنساخ و نشر بحارالأنوار مرحوم مجلسی قرار داده بود  و اینكه كتب مرحوم مجلسی دركشور منتشر و در منازل مردم كتاب‌های مجلسی وارد شده بود، در سایه حمایت همین شاهان بود و اگر آنها نبودند، این كار عملی نبود. در سال 1098 شاه سلیمان تصمیم می‌گیرد مقام شیخ الاسلامی را به مرحوم مجلسی اعطا كند. در «وقائع السنین والأعوام» خاتون آبادی كه در زمان حیات شاه سلیمان نوشته شده، آمده است كه شاه چند مرتبه كلمه التماس را به زبان خود جاری كرد، با اینكه این‌گونه تعابیر از زبان شاهان به‌ندرت خارج می‌شد. همچنین نوشته است كه هندی‌ها در دولتخانه شاهی بت می‌پرستیدند و مجلسی حدود دو ماه بعد از تصدّی شیخ الاسلامی، بتخانه آنها را خراب كرد. در آن زمان مقام شیخ الاسلامی مقام اول روحانی كشور بود كه همه تصرّفات مربوط به امور دینی به دستور او بود و مرحوم مجلسی تصدّی این مقام را پذیرفته بود، مشروط به اینكه مظاهر كفر را از بین ببرد و احكام شرع و تشیّع را بر ایران حاكم كند. در آن اوضاع اگر علمای شیعه و از جمله مرحوم مجلسی شاهان شیعی را تقویت نمی‌كردند، حكومت عثمانی كه متصل به ایران بود، ایران را نابود می‌كرد. شهادت ثالثه هر چند جزء اذان نیست، ولی در عین حال چون شعار شیعه شده، این شعار باید محفوظ بماند. ناصرالدین شاه بعد از اینكه با سختی بسیار شهر هرات را گرفت، همان روز اول دستور داد در آنجا اذان شیعی گفته شود؛ زیرا علامت حیازت آن جا همین اذان شیعی بود. شاهان قاجار و صفویه، بی‌دین نبودند و نباید فسادشان سبب شود كه ما بر تمام اعمال آنها خط بطلان بكشیم. در زمانی كه عثمانی می‌خواست ایران را ببلعد، اگر این علما در صفویه، مقابل حكومت قرار می‌گرفتند یا كوتاه می‌آمدند و حكومت شیعی را تأیید و تأكید نمی‌كردند، عثمانی غلبه می‌كرد. 20 آبان 1383ش   📚جرعه ای از دریا، ج4، ص394 ✅ با وجود این حقایق مسلم و خدمات برجسته علمای زمان صفویه به مذهب تشیع، جریان های «وحدت نامنضبط» با ناسپاسی از این خدمات برجسته، با عبارت های توهین آمیز، سخن از شکل گیری «شیعه قالتاق» می گویند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ شیخ بهایی، پایه‌گذار تشیع در دولت عثمانی ... . ✍🏻 آیت الله مدرسی در خاطرات خود اشاره به دیداری که با مرحوم واعظ زاده خراسانی داشته است می کند و می گوید: «... وقتی در همین مشهد به دیدن مرحوم آقای واعظ زاده خراسانی رفتم. ایشان از نظر تفسیر و تاریخ شخصیت بسیار بسیار عظیمی بود و به من محبت و لطف داشت. به ایشان گفتم: شیخ بهایی ۲۴ سالش بود که شیخ‌الاسلام ایران شد. گفت: بله شیخ‌الاسلام یعنی بزرگ‌ترین عالم. گفتم: ۵۴ سالگی هم ایشان دومرتبه شیخ‌الاسلام ایران شد. بین ۲۴ و ۵۴ شیخ کجا بود؟ فرمود نمی‌دانم. گفتم فرض کنید یک مرجعی ناگهانی نیست بشود و ۳۰ سال دیگر دوباره مرجع بشود. این چطور است و چرا کسی بحث نکرده؟ شیخ بهایی که اصالتاً جبل عاملی بود، یک کلاه نمدی پوشید، زبان عربی‌اش خوب بود و زبان انگلیسی هم بلد بود، در حکومت عثمانی‌ها رفت و به‌عنوان یک بازرگان اهل غرب خودش را مطرح کرد و تخم تشیع را آنجا کاشت. آقای واعظ زاده گفت از کجا می‌گویی؟ گفتم: تاریخ‌نویس‌های غرب گفته‌اند. این‌ها دقت‌ کرده‌اند در مملکت عثمانی که این‌قدر متعصب و ضد شیعه و در جنگ بوده‌اند، چه کسی توانست تشیع را در قالب تصوف پخش کند؟ به یک تاجری رسیدند و بعد معلوم شد که او همان شیخ بهایی بوده است؛ بنابراین گاهی اوقات ما باید از علم و آورده دیگران استفاده کنیم. https://www.mehrnews.com/news/4683383 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از بر ساحل عبقات
اجرای سیاست‌های دشمنان تشیع توسط برخی شیعیان در قالب تمدن و وحدت! سیاست مشترک کتب کلامی عامه و ردود آنها بر شیعیان در طول تاریخ، علاوه بر سعی در "ابطال استدلال شیعیان بر خلافت بلافصل امیرمؤمنان علیه‌السلام و اثبات خلافت خلفا" اثبات این مطلب نیز بوده که "میان اهل‌بیت و خلفا رفاقت و محبّت وجود داشته! و اهل‌سنّت، محبّان واقعی اهل‌بیت‌ بوده و شیعیان در این زمینه دروغگو و تفرقه‌افکن هستند." امروزه نیز سیاست اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد شیعه و کتب متعددی که علیه مکتب اهل‌بیت منتشر می‌شود نیز همین است. آنها مدعی هستند علاوه بر رفاقت آل و اصحاب! علما و بزرگان اهل‌سنت نیز ارادت ویژه‌ای هم به آل و هم به اصحاب داشته‌اند! و آنها همواره حساب دو گروه نواصب و روافض را جدا می‌دانستند! بطلان این ادعاهای واهی با مطالعه‌ی کتب تاریخ و حدیث و رجال فريقين واضح است و علمای شیعه نیز ادله‌ی کافی و وافی در نقد این رفاقت‌های ساختگی بیان فرمودند. یک مؤسسه‌ی علمی_پژوهشی_تبلیغی نیز چند سالی است با عنوان "مبرة الآل والأصحاب" در کویت روی این نقطه‌ تمرکز کرده و آثار فراوانی در این حوزه منتشر کرده است. اما درد اینجاست که برخی در درون تشیع خائنانه یا جاهلانه همان سیاست‌ها را دنبال می‌کنند و همه‌ی فعالیت‌های خود را به نحو موجبه‌ کلیه مورد رضایت بزرگان شیعه و رهبر انقلاب معرفی می‌کنند. رک در این موضوع: https://eitaa.com/kalame_sawa/237 شما قرار بود اخوت میان شیعه و سنی را گسترش دهید. نه اخوت میان شیعه و ابو حنیفه را! ظاهرا رسالت شما تغییر کرده است ! اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا وغيبة ولينا @mir_hamedhoseyn_110