eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
300 دنبال‌کننده
128 عکس
28 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ ✍️ تبیین دقیق ماهیت «وحدت اسلامی» در مبانی فکری و سیاسی امام خامنه ای 🔸 یکی از مهم ترین مبانی امام خامنه ای در تبیین مفهوم وحدت اسلامی «پذیرش اختلاف در اصول اعتقادی و فقهی» از یک سو و «دور کردن اختلاف منجر به تفرقه، تنازع، اهانت و دشمنی در زندگی مسالمت آمیز شیعه و اهل سنت» از سوی دیگر است. ایشان در تبیین این امر می فرماید: ✍️ «ما اسم وحدت اسلامی را خیلی می‌آوریم و همه دم از وحدت اسلامی می‌زنیم؛ همه دم از برادری اسلامی می‌زنیم؛ در عمل هم مجموعه‌ای از زبدگان دنیای اسلام، حقیقتاً احساس برادری می‌کنند ... دشمنان بذر اختلاف را در بین امت اسلامی می‌پاشند و سیاسیون ناخالص، تعصبهای غلط، ندیدن آفاق بلند دنیای اسلام و محدود شدن در ظرفهای کوچک، زمینه رشد این تعصب هاست مراد ما از وحدت اسلامی، یکی شدن عقاید و مذاهب اسلامی نیست. میدان برخورد مذاهب و عقاید اسلامی و عقاید کلامی و عقاید فقهی - هر فرقه‌ای عقاید خودش را دارد و خواهد داشت - میدان علمی است؛ میدان بحث فقهی است؛ میدان بحث کلامی است و اختلاف عقاید فقهی و کلامی می‌تواند هیچ تأثیری در میدان واقعیت زندگی و در میدان سیاست نداشته باشد. مراد ما از وحدت دنیای اسلام، عدم تنازع است: «ولاتنازعوا فتفشلوا». تنازع نباشد، اختلاف نباشد. ... هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند. بدیهی است دو تا مذهب در برخی از اصول، در برخی از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیاری هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معنای دشمنی نیست.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20574 ✅ جمع بندی: 1️⃣ مراد از وحدت اسلامی در دیدگاه امام خامنه ای، وحدت اعتقادی و فقهی به معنی یکی شدن همه اصول اعتقادی و فقهی مذاهب اسلامی نیست. بلکه وحدت اسلامی هم زیستی مسالمت آمیز است. اختلافات کلامی و فقهی نباید باعث ایجاد درگیری و تنازع و دشمنی در عرصه زندگی و سیاست کشورهای اسلامی گردد. 2️⃣ بسیار روشن است که تبیین حقایق تاریخی، دفاع قاطع از اصول عقایدی و فقهی شیعه، مناظره، مذاکره، گفتمان مذهبی و مراودات علمی [البته بدون توهین، اهانت و تمسخر مقدسات طرف مقابل که منجر به ایجاد درگیری، دشمنی و تنازع میان شیعه و اهل سنت شود] هیچ تعارضی با وحدت اسلامی ندارد و این امر سیره و روش علما و فقهای بزرگ شیعه از شیخ مفید تا امام خمینی بوده است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ✍️ مطلوب بودن تبلیغ تشیع کشور و تبلیغ مکتب حقه جعفری در اندیشه امام خامنه ای 🔹 بیانات امام خامنه ای در جمع مردم اردبیل در تاریخ ۱۳۷۹/۰۵/۰۳ به تجلیل و تاکید بر شیعه سازی و یکپارچه کردن مذهب شیعه در ایران توسط صفویه و با تلاش های بسیار علامه حلی، علامه مجلسی و دیگر علما اختصاص دارد: « در تاریخ گذشته، در دوران طلوع صفویّه، سرزمین اردبیل توانست دو خدمت بزرگ به این کشور بکند. اوّل این که توانست از کشوری که بخشهای آن از هم جدا و با هم در حال اختلاف و درگیری بودند، یک کشور متّحد، بزرگ و مقتدر، به‌وجود آورد. قبل از طلوع صفویّه و بعد از دوران سلجوقیان، ایران کشوری بود که هر بخشی از آن آهنگ جداگانه‌ای مینواخت و از عزّت و عظمت ایران در آن دورانها خبری نبود. این عزّت را صفویّه دادند. و صفویّه از اردبیل طلوع کردند و خاندان عرفای مجاهد و مبارز - یعنی اولاد شیخ صفیالدّین اردبیلی - توانستند این زمینه را به وجود آورند، تا فرزندان آنها ایران را به همه عالمیان در دنیای آن روز، متّحد، مقتدر، عزیز، سربلند و پیشرفته معرفی کنند. خدمت دوم، عاملی بود که در واقع پشتیبانی معنوىِ عامل اوّل محسوب میشود؛ یعنی احیای مذهب شیعه، مذهب اهل‌بیت و ارادت به خاندان پیامبر. مردم - همین مردم شجاع، همین عشایر غیور - از این سرزمین با نام امیرالمؤمنین، با نام امام حسین، با نام شهدای کربلا، با نام ائمه معصومین علیهم‌السّلام توانستند بروند و نام خدا، یاد اهل‌بیت و آئین مقدس اسلام و فقه متین جعفری را در سرتاسر این کشور، مستقر کنند و کشوری یکپارچه، محکم و مقتدر به‌وجود آورند. این اقتداری بود که از معنویت، از دین و از تعالیم اهل بیت به‌وجود آمد. بزرگانی که در این مدت - در طول چند قرن - در اردبیل پرورش پیدا کرده‌اند، همه همین خط مستقیم را نشان میدهند. خودِ شیخ صفی الدّین اردبیلی، برخلاف آنچه که بعضی گمان میکنند، یک صوفی مسلک از قبیل آنچه که ادّعا میشود، نبود. یک عالم، یک عارف، یک مفسّر و یک محدّث بود. آن‌گونه که مرحوم علاّمه مجلسی - بنا بر آنچه از او نقل کرده‌اند - ذکر میکند، شیخ صفی الدّین اردبیلی در ردیف سیدبن‌طاووس و ابن‌فهد حلّی - علمای فقیه و درعین‌حال عارف - قرار داشت و کسی بود که در کنار علاّمه حلی - در دستگاه شاه خدا بنده - توانستند جوانه‌های شیعه را در قرن هفتم و هشتم در این کشور به‌وجود آورند و پایه فقهی و متین و استدلالی آن را در حوزه‌های علمیه، رایج کنند.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3017 ✅ جمع بندی: 1️⃣ تلاش صفویه برای یکپارچه کردن کشور و گسترش تشیع و تفکر اهل بیت علیهم السلام، باعث عزت کشور شد پس قابل تقدیر و الگوگیری است. 2️⃣ تبلیغ تشیع به عنوان یک خط و جریان مقدس تاریخی، توسط حکومت ها با همراهی و همکاری علمایی مثل علامه مجلسی با حکومت صفویه و علامه حلی با «شاه خدا بنده» و ... از مهم ترین نقاط مثبت و برجسته تاریخ ایران است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ 🔶 تبیین صحیح ارتباط اصل دین با ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر در اندیشه امام خامنه ای و فقهای بزرگ شیعه ✍️ بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر در تاریخ ۱۳۸۷/۰۹/۲۷ اختصاص به حقایق مرتبط با اهمیت واقعه غدیر ، تبیین دلالت آن، تبیین وحدت اصل دین با ولایت سیاسی امیرالمومنین و دشمنی هایی که با این واقعه عظیم صورت گرفته است، اختصاص دارد: «... دنیای اسلام در زمان پیامبر اکرم که بالنسبه وسعتی پیدا کرده بود، شاهد یک امر بسیار مهمی بودند و آن اعلام جانشینی امیرالمؤمنین بود. قضیه‌ی حادثه‌ی غدیر را فقط شیعه نقل نکردند، محدثین اهل سنت و بزرگان اهل سنت هم بسیاری این حادثه را نقل کردند، ولی فهم آنها از مسئله گاهی متفاوت است؛ اما اصل این حادثه در بین مسلمین جزو مسلّمات محسوب میشود. این حادثه که تعیین جانشین برای پیغمبر در ماه‌های آخر زندگی ایشان - تقریباً هفتاد روز به پایان زندگی پیغمبر - بود، رخ داده است و در حقیقتِ خود، نشان‌دهنده‌ی اهمیت مسئله‌ی حکومت و سیاست و ولایت امر امت اسلامی از نظر اسلام است. اینکه امام بزرگوار ما و پیش از ایشان بسیاری از بزرگان فقها بر روی مسئله‌ی وحدت دین و سیاست و اهمیت مسئله‌ی حکومت در دین تکیه میکردند، ریشه‌اش در تعالیم اسلام و از جمله در درس بزرگ غدیر است ... . « ... آنچه که ما امروز باید به آن توجه کنیم، این است که شیعه این عقیده را برای خود مثل جان عزیزی در طول قرن‌های متمادی حفظ کرده است؛ با وجود دشمنی هایی که شده است - که این دشمنیها را کم و بیش همه میدانند؛ چقدر ظلم کردند، چقدر فشار آوردند، چقدر اختناق ایجاد کردند - شیعه این عقیده را حفظ کرد؛ معارف تشیع را گسترش داد؛ فقه شیعه، کلام شیعه، فلسفه‌ی شیعه، علوم گوناگون شیعه، تمدن شیعی، فکر راقی شیعیان، بزرگان شیعه و برجستگان شیعه در تاریخ اسلام درخشان است...». https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=5025 ✅ جمع بندی: 🔻دلالت حدیث غدیر بر ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام نزد همه علمای شیعه و برخی از علمای اهل سنت از مسلمات است. 🔻وحدت دین با مسائل سیاسی اسلام [نفی جدایی دین از سیاست و نفی سکولاریسم] ریشه در واقعه غدیر دارد. 🔻واقعه غدیر و اعلام جانشینی امیرالمومنین علیه السلام ریشه تمام عقاید، فقه، کلام و ... شیعه است. 🔻با ولایت سیاسی شکل گرفته برای امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر دشمنی ها، ظلم ها، فشارها و اختناق های زیادی از سوی مخالفین صورت گرفته است. 🔻ولایت سیاسی حضرت علی علیه السلام همانند جان، برای شیعه اهمیت دارد و آن را حفظ کرده و خواهد کرد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ⏹ تبیین دیدگاه امام خامنه ای درباره «زیارت اربعین» ✍️ نگاهی به رویکرد امام خامنه ای درباره «زیارت اربعین»، نشانگر حقایق بسیار کلیدی برای مذهب شیعه در این باره است. از دیدگاه این فقیه بزرگ، زیارت اربعین تعیین میعاد در سرزمین کربلا است. ایشان در تاریخ ۱۳۵۲/۱۲/۲۴ می فرماید: «... یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعه‌اى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند -اطراف و اکناف بلاد- امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانه‌هاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همه‌ى اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشته‌ى اطاعت و فرمان‌بَرى از مرکزیّت ، از رهبرى عالى یعنى امام؛ همه‌ى این رشته‌ها به آنجا متّصل میشد؛ قلبى بود که به همه‌ى اعضا فرمان میداد؛ و به این ترتیب، یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمان‌بَرى آنها به‌حساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگره‌ى جهانى لازم بود براى روزگار ائمّه (علیهم‌السّلام). این کنگره‌ى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد تپش روز عاشورا مشهود است؛ هرجا که هست دنباله‌روِ عاشوراى حسین است. این است که مى‌بینیم همه جا این تپش‌هایى که در مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعله‌هایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالى‌مقدار سرکشیده؛ به جانها و روحها زده؛ انسانها را به گلوله‌هاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.» https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=11158 ✅ جمع بندی: 🔸محور اصلی حماسه بزرگ اربعین، شیعه و مذهب تشیع است. «زیارت اربعین» کنگره جهانی آشنائی شیعیان با یکدیگر است. هر نوع حرکت و تحلیل دیگر _ از سوی برخی کنشگران وحدت_ که بخواهد هویت شیعی اربعین را کم رنگ کند، خیانت به تشیع است. 🔻مذهب تشیع، یک مذهب دارای ساختار و تشکیلات منظم است که تمام سیاست های هوشمندانه آن، توسط «امام» تنظیم می شود. ♦️«اربعین» و روح عاشورائی آن، قدرت نرم مذهب شیعه است. شیعیان با الگوگیری از امام حسین علیه السلام، هر کدام گلوله ای داغ بر سینه دشمنان می شوند. 🔹هر نوع تشکیک و تضعیف اربعین، حمله به قلب تپنده شیعه است. بدین خاطر، ما دشمنی ها با اربعین را، حمله به قلب شیعه قلمداد می کنیم. 🔶 دفاع از زیارت اربعین و تقویت آن، تقویت هویت شیعه و امتداد قیام عاشورای امام حسین علیه السلام است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ⏺ «تثبیت هویت مستقل مکتب شیعه» و «مرزبانی عقاید تشیع» توسط شیخ مفید با روش و با تمامی مذاهب، مکاتب و نحله های کلامی دیگر 🔶متن ذیل بخشی از پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام‌ظله به کنگره هزاره شیخ مفید است که در تاریخ ۱۳۷۲/۰۱/۲۸ صادر شده است: ✍️ «... در یگانه بودن او همین بس که ابن‌ندیم (م ۳۸۰) وی را در سنین پیش از ۴۴ سالگی اش سر آمد همه‌ی شیعه در فقه و کلام و حدیث معرفی میکند. و ذهبی که در تاریخ الاسلام با لحنی کینه آلود و دور از انصاف از وی سخن گفته، در عین حال از ابن ابی طی، درباره‌ی او نقل میکند که: او در همه‌ی علوم، یگانه بود: در اصولین، در فقه، در اخبار و معرفت رجال، در قرآن و تفسیر، در نحو و شعر ... در همه‌ی این علوم وی سر آمد همگان بود 👈و با پیروان هر عقیده‌یی میکرد...» «... کار وسیع تر و مهم تر مفید در این زمینه - یعنی تثبیت هویت مستقل مکتب تشیع - در عرصه‌ی علم کلام انجام گرفته است. در این میدان شیخ بزرگوار ما با دقت و تیز بینی بر آن است که مرز میان عقاید تشیع و دیگر نحله‌های کلامی را مشخص کند و از ورود عناصر اعتقادی دیگر فرق اسلامی یا شیعی، به محدوده‌ی عقاید امامیه و نیز از نسبت دادن افکار غلطی که شیعه‌ی امامیه از آن مبرا است، به مکتب تشیع جلوگیری نماید. بدین جهت است که وی با این‌که در مقام با مذاهب دیگر، همه‌ی مکاتب زمان خود را به مباحثه فرا میخواند و با اشعری و معتزلی، مرجئی و خارجی، مشبه و اهل حدیث، غالی و ناصبی، و دیگر شعب فرق کوچک و بزرگ منتسب به اسلام به بحث و گفتگو بر میخیزد...» 👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=28371 ✅ جمع بندی 🔹شیخ مفید مرزبان عقاید مکتب شیعه است. به اعتراف دشمنان کینه توز شیعه، او اهل بحث و مناظره با دیگر فرق بود. ♦️ شیخ مفید با روش مناظره و مجادله با تمامی نحله ها، مذاهب و مکاتب فکری زمان خود، هویت اصلی مکتب شیعه را سامان داد و از ورود عناصر التقاطی به مکتب امامیه جلوگیری کرد. 🔸عجیب است که برخی کنشگران وحدت در زمان ما، به علمایی که بر اساس روش و منش شیخ مفید با مخالفین مناظره می کنند، خرده می گیرند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ ⏹ تأکید امام خامنه ای بر انجام مناظرات و مجادلات منطقی و مفید برای تحقق هدف تبلیغ ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ ششم اردیبهشت سال 1372، با استناد به آیات شریفه الهی در زمینه تبلیغ فرمودند: 🔻«... سخن گفتن بر مبنای صحیح، عقلانی و متکی به مدارک متقن همان کلام حکیمانه است که در کنار آن بهره گرفتن از موعظه‌ و مجادله‌ منطقی‌ و مفید هدف‌ تبلیغ‌ را محقق‌ می‌سازد.» https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=19572 ✅ جمع بندی: 1️⃣ بر اساس آیات قرآن مناظره و مجادله منطقی و مفید، در عرض کلام حکیمانه و موعظه، یکی از روش های تبلیغ دین است. خداوند در سوره نحل، آیه 125 می فرماید: «ادْعُ إِلى‏ سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَن‏...» 2️⃣ مخاطب این بیان رهبری یکی از مهم ترین نهادهای تبلیغ دین یعنی سازمان تبلیغات است. بسیار روشن است که قدر متیقن از تبلیغ با شیوه مناظره و مجادله منطقی، مسائل دینی و مذهبی است. ✅ مناسب است که و همه نهادهای فرهنگی و دینی، این دستور قرآنی _ که مورد تأکید رهبری است_ را در برنامه های خود داشته باشند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ وحدت نامنضبط جمال الدین اسدآبادی 🔸وحدت و اتحاد جهان اسلامی و دوری از تنازع، یکی از مهم ترین دغدغه های مصلحین مسلمان بوده است. در این میان برخی از جریان های فکری، به دلیل تشخیص اشتباه از مصالح و مفاسد دنیای اسلام و مذهب شیعه، دچار عارضه وحدت نمایشی و خارج از چارچوب موازین شرعی شده اند. ♦️ یکی از موارد مهم وحدت نامنضبط، دیدگاه منسوب به سید جمال الدین اسدآبادی است: « سيد جمال الدين اسدآبادي اصرار داشت كه ميرزاي شيرازي، ناصرالدين شاه را تكفير و سپس عزل نمايد. آيت‌الله سيد رضي شيرازي در اين خصوص چنين فرموده است: اين داستان كه مي‌خواهم نقل كنم در هيچ كتابي نيست با سند مي‌گويم برايتان، آقا شيخ عبدالنبي نوري از شاگردان ميرزا بوده، من قضيه را از فرزند ايشان آقاي «آقا شيخ بهاءالدين» نقل مي‌كنم كه ايشان هم از پدرش نقل مي‌كند او گفت: پدرم گفت: در آن سفري كه مي‌خواستم از سامراء به مكه بروم، آمدم به استانبول. از آنجا با كشتي رفتم در برگشتن هم آمدم به استانبول. سيد جمال‌الدين اسدآبادي از من درخواست ملاقات كرد و من هم قبول كردم. وقتي آمد گفت: من يك پيغامي به ميرزا دارم، تو كه شاگرد او هستي اين پيغام را برسان. به ميرزا بگو: ناصرالدين شاه را تكفير و عزل كند. اين مرد فاسدي است. شيخ عبدالنبي در جواب گفته بود: اگر ناصرالدين شاه عزل شد چه كسي شاه مي‌شود؟ سيد جمال گفته بود: من، من! گفتم تو را كي تأييد مي‌كند؟ گفت: سلطان عبدالحميد يعني امپراطوري آن روز ممالك اسلامي. گفت: ما يكي دو ماه بحثمان بود خيلي حرف زديم و من با اين حرف سيد مخالفت كردم. ولي چون به سامراء آمدم رفتم خدمت ميرزا و پيام سيد جمال را گفتم. ميرزا رو به من كرده گفت: تو چي گفتي؟ گفتم: من مخالفت كردم و گفتم: اين كار درستي نيست. گفت: شيخ عبدالنبي اگر روي موافقت نشان مي‌دادي و مخالفت نمي‌كردي رابطه من با تو قطع مي‌شد، مي‌داني چه فسادي در پيش است اگر سلطان عبدالحميد بخواهد كسي را تأييد كند. آن وقت اوضاع ايران عوض مي‌شود. ما اگر ناصرالدين شاه را عزل و تكفير نمي‌كنيم براي اين است كه تشيع باقي باشد، براي اينكه مملكت باقي بماند، مذهبي كه تمام كشورهاي اسلامي را گرفته است امپراطوري اسلامي است. اينجا را هم مي‌خواهند بگيرند، اين نابودي تشيع است. 👇👇 http://pajuhesh.irc.ir/product/note/show/id/31306 🔹بسیار روشن است که هر اتحاد و وحدتی به قیمت از بین رفتن و تضعیف تشیع باشد وحدتی غلط و بی انضباط است. دقت کنید در نظر میرزای شیرازی _ فقیه بزرگ و صاحب فتوای تحریم تنباکو _ حمایت از رژیم مستبد قاجاری در راستای حمایت از مذهب رسمی کشور بود. ⏹ در دیدگاه امام خامنه ای، وحدت، اتحاد و برادری دنیای اسلام وحدتی از موضع انفعال، استحاله مذهب و فرهنگ شیعه نیست بلکه؛ یکی از مهم ترین ارکان وحدت، در نظر گرفتن دست برتر جمهوری اسلامی، منطق قوی رکن امامت شیعه و قدرت استدلالی آن در تمام دوران های تاریخ است: «... ما امروز منطق مان در دنیای اسلام قوی ترین منطق است. در این هیچ شک و شبهه‌ای نباید داشت. منطق شیعه، منطق امامت و ولایت در همه‌ی دوران های تاریخ همین جور بوده، امروز هم همین جور است. قویترین منطق هاست؛ اما درعین‌حال ما با اینکه کمال اعتماد را به منطق خود، به روش خود، به منش خود داریم - امروز هم پرچم اسلام دست ملت ایران است - درعین‌حال همه‌ی برادران دنیای اسلام را از هر مذهبی که هستند، به اتحاد و برادری دعوت می کنیم، نمی خواهیم اختلاف ایجاد شود. اثبات خود را با نفی دیگران نمی خواهیم بکنیم. این، بسیار نکته‌ی مهمی است...» 👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3414 ✅ یکی از مهم ترین ارکان وحدت و اتحاد، لحاظ دست برتر مذهب تشیع و اندیشه امامت سیاسی در دنیای اسلام است. هر نوع حرکتی که حاکی از وادادگی، استحاله فکری و در نظر نگرفتن مصالح مذهب شیعه باشد، وحدت نمایشی بوده و مورد قبول نیست. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ وحدت نامنضبط جمال الدین اسدآبادی 🔸وحدت و اتحاد جهان اسلامی و دوری از تنازع، یکی از مهم ت
علاوه بر سند فوق درباره ماجرای سید جمال الدین اسد آبادی با میرزای شیرازی اعلی الله مقامه، به سند زیر هم مراجعه کنید. 👇👇
✍️ این سند هر چند به صراحت سند قبلی نیست ولی همراستا، موید و شاهد صدق سند قبلی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341