eitaa logo
امام شناسی
373 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
🌍 ✍🏻 سید بن طاووس و شیخ احمد بن ابی طالب طبرسی و غیر ایشان از محدثان خاصه و عامه به طرق متعدده از امام محمد باقر علیه السلام روایت کرده اند که: 🌳 چون حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم جمیع شرایع خود را به مردم رانید غیر از حج بیت الله الحرام و ولایت امام همام علی بن ابی طالب علیه السلام ، پس جبرئیل بر آن جناب نازل شد و گفت: 🌿 یا محمد! به درستی که خداوندِ علّام تو را می رساند و می فرماید که: من قبض نکرده ام روح پیغمبری را از پیغمبران خود را و نه رسولی از رسولان خود را مگر بعد از تمام کردن دین خود و کامل گردانیدن حجت خود ، و از جمله ی آنها دو چیز بزرگ مانده است که باید البته آنها را به قوم خود برسانی ، 1️⃣ یکی فریضه ی 2️⃣ و دیگری فریضه ی و خلافت بعد از تو ، 🌐 به درستی که من خالی نگذاشته ام هرگز خود را از حجتی و بعد از این خالی نخواهم گذاشت از حجت تا روز قیامت ؛ پس در این وقت حق تعالی تو را امر می فرماید که برسانی به قوم خود شرایع حج را ، پس باید که تو به حج بروی و با تو بیاید هر که استطاعت حج داشته باشد از اهل حضر و از اهل اطراف و عَرَبانِ بادیه و تعلیم نمائی به ایشان مسائل حج ایشان را چنانکه تعلیم ایشان نمودی نماز و زکات و روزه را و این شریعت را تعلیم ایشان نمائی. 🕋 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 حیات القلوب / علامه مجلسی / ج4 / باب حجة الوداع / ص1392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 📣 منادی رسول خدا (ص) در میان مردم ندا کرد که: 🕋 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اراده ی حج کرده است و می خواهد که را تعلیم شما نماید چنانکه سایر شرایع دین را تعلیم شما نموده است ، پس حضرت بیرون رفت از و مردم با او بیرون رفتند و همگی متوجه آن حضرت بودند و نظر به افعال رسول خدا (ص) می کردند که آنچه او به جا آورد ایشان متابعت نمایند و با ایشان افعال حج را به جا آورد ؛ و با رسول خدا (ص) حاضر شده بودند در حج از اهل مدینه و اطراف و نواحی و اعراب هفتاد هزار کس یا زیاده موافق عدد اصحاب حضرت موسی (ع) که ایشان هفتاد هزار کس بودند و حضرت موسی (ع) بیعت هارون را از ایشان گرفت پس بیعت را شکستند و متابعت کردند ؛ و همچنین آن حضرت گرفت از برای علی بن ابی طالب علیه السلام به خلافت از جماعتی که به عدد اصحاب حضرت موسی بودند و ایشان نیز بعد از رسول خدا (ص) بیعت آن حضرت را شکستند و متابعت گوساله ی سامری این امت که ابوبکر و عمر بودند کردند ، سنتی بود موافق سنت گذشته و مثلی بود موافق مثل امم سابق. 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 حیات القلوب / علامه مجلسی / ج4 / باب حجة الوداع / ص1392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 🔰 چون رسول خدا (ص) روانه حج شد از کثرت هجوم مردم تلبیه (لبیک اللهم لبیک ... ) متصل شد در میان مکه و مدینه ، پس چون رسول خدا (ص) در وقوف نمود جبرئیل از جانب حق تعالی به نزد آن حضرت آمد و گفت: 🔆 یا محمد! خداوند عالمیان تو را سلام می رساند و می فرماید که تو نزدیک گردیده است و مدت عمر تو به آخر رسیده است و من تو را می طلبم به سوی آنچه نزد توست از علومی که من به سوی تو فرستاده ام و علوم پیغمبران گذشته که به تو میراث داده ام و سلاح و تابوت و جمیع آنچه نزد توست از معجزات و علامات پیغمبران (ع) ، و هم را تسلیم نما به خود و خلیفه ی خود که حجت بالغه ی من است بر خلق من علی بن ابی طالب (ع) ، پس او را عَلَمی و نشانه گردان در میان مردم که به او را بیابند ، و تازه گردان عهد او و میثاق او و بیعت او را بر مردم ، و به یاد ایشان بیاور آنچه من بر ایشان گرفته ام از خود و میثاق و پیمان هایی که بر ایشان محکم گردانیده ام ..... 🔆 ⭕️ پس حضرت رسول (ص) ترسید از قوم خود که مبادا اهل شقاق و نفاق پراکنده شوند و به جاهلیت و کفر خود برگردند ، زیرا که حضرت می دانست که عداوت ایشان با علی بن ابی طالب (ع) در چه مرتبه است و کینه ی او در سینه های ایشان جا کرده است. 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 حیات القلوب / علامه مجلسی / ج4 / باب حجة الوداع / ص1393-1394
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 صبح آن روز که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم از حرکت کردند ، جمعیتی بیش از صد و بیست هزار نفر همراه حضرت به سوی غدیر خم آمدند. با رسیدن به منطقه غدیر ، حضرت مسیر حرکت را به سمت راست جاده تغییر دادند و دستور دادند منادی ندا کند: «همه ی مردم متوقف شوند و آنان که پیش رفته اند بازگردند و آنان که پشت سر هستند توقف کنند ، تا همه در محل از پیش تعیین شده جمع شوند». شدت گرما در اثر حرارت آفتاب و داغی زمین به حدی بود که مردم – و حتی خود حضرت- گوشه ای از لباسشان را بر سر انداخته و گوشه ای از آن را زیر پای خود قرار داده بودند. پیامبر (ص) به سلمان و ابوذر و مقداد دستور آماده سازی زیر درختان کهنسال را دادند. پس منبری به بلندی قامت حضرت ساختند. 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 الغدیر / ج1 / ص10 ، 22 ، 58 ، 271 ، 274 ، 291
🌍 ▫️ به پایان رسید. مردم ناظر بودند که پیامبر (ص) بر فراز منبر ایستادند ، و به امیرالمومنین علیه السلام دستور دادند بالای منبر بیاید. آن حضرت نیز بالای منبر رفته و یک پله پایین تر در طرف راست پیامبر (ص) ایستادند. 🌳 پس ندایِ آسمانیِ حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در میان زمین و آسمان طنین انداز شد و خطابه ی خویش را چنین آغاز فرمود: 📣 حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که بلند مرتبه است در یگانگی خود ، و نزدیک است به خلائق در یکتایی خود ، و جلیل است در پادشاهی خود ، و عظمت او ظاهر است در جمیع مخلوقش ، و علمش به همه چیز احاطه کرده است با علوّ مکان او ، و مقهور و مغلوب گردانیده است جمیع خلق را به توانایی و هویدایی خود ، پیوسته صاحب مجد و بزرگواری است و همیشه مستحق و ستایش خواهد بود ... 📚 الغدیر / ج1 / ص10 ، 22 ، 58 ، 271 ، 274 ، 291
💎 به فضل الهی از امروز به بررسی بخش های از خطابه ی می پردازیم ، باشد که مورد توجه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء قرار بگیرد. انشاءالله. 💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 1️⃣ حمد و ثنای الهی حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که بلند مرتبه است در یگانگی خود ، و نزدیک است به خلائق در یکتایی خود ، و جلیل است در پادشاهی خود ، و عظمت او ظاهر است در جمیع مخلوقش ، و علمش به همه چیز احاطه کرده است با علوّ مکان او ، و مقهور و مغلوب گردانیده است جمیع را به توانایی و هویدایی خود ، پیوسته صاحب مجد و بزرگواری است و همیشه مستحق و ستایش خواهد بود ، آفریننده های بلند است. و پهن کننده های پست است و آثار جبروتش در آسمانها ظاهر است ، بسیار است از بدی ها ، بسیار منزّه است از عیب ها و پروردگار ملائکه و روح است. تفضّل کننده است بر جمیع مخلوقات خود و انعام کننده است بر هر که او را به درگاه جلال خود نزدیک گرداند و همه دیده ها را می بیند و دیده ای او را نمی بیند ، است ، بردبار است ، صاحب علم و وقار است ، رحمتش همه چیز را فرا گرفته و بر همه چیز به خود منت گذاشته ، به مردم را انتقام نمی نماید بلکه تفضّل می کند و مبادرت نمی نماید به سوی ایشان به آنچه مستحق آن گردیده اند از او ، پنهان های مردم را می داند و بر ضمائر ایشان مطّلع است و هیچ پوشیده ای بر او مخفی نیست و هیچ امر مخفی بر او مشتبه نیست ، احاطه به هر چیز نموده و غالب بر هر چیز گردیده و بر هر چیز توانا گردیده ، هیچ چیز مانند او نیست و او همه چیز را آفرید در وقتی که هیچ چیز نبود ، دائمی است ، قیام کننده به عدالت است... 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 خطبه غدیر / پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم / سال دهم هجرت / غدیر خم
🌍 1️⃣ حمد و ثنای الهی ... خداوندی جز او که با عزت و حکیم است نیست. بالاتر از آن است که ها او را درک کنند ولی او چشم ها را درک می کند و او لطف کننده و آگاه است. هیچکس نمی تواند با دیدن به صفت او راه یابد، و کسی به چگونگی او از سر و آشکار دست نمی یابد، مگر به آنچه خود عزوجل راهنمایی کرده است. گواهی می دهم به او که اوست خدا، خدایی که قُدس و پاکی و منزّه بودن او روزگار را پر کرده است. او که نورش ابدیّت را فرا گرفته است. او که دستورش را بدون مشورتِ مشورت کننده ای اجرا می کند و در تقدیرش شریک ندارد و در تدبیرش کمک نمی شود. آنچه ایجاد کرده بدون نمونه و مثالی تصویر نموده و آنچه کرده بدون کمک از کسی و بدون زحمت و بدون احتیاج به فکر و حیله خلق کرده است. آنها را ایجاد کرد پس به وجود آمدند و خلق کرد پس ظاهر شدند. پس اوست خدایی که جز او خدایی نیست. او محکم و کار او زیباست. عادلی که نمی کند و کرم کننده ای که کارها به سوی او باز می گردد. شهادت می دهم اوست خدایی که همه چیز در مقابل او تواضع کرده و همه چیز در مقابل او ذلیل شده و همه چیز در برابر قدرت او سر تسلیم فرود آورده و همه چیز در برابر هیبت او خاضع شده اند... 🔻 ادامه دارد... 🔻 📚 خطبه غدیر / پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم / سال دهم هجرت / غدیر خم
🌍 1️⃣ حمد و ثنای الهی ... پادشاه پادشاهان و گرداننده افلاک و مسخّر کننده و ماه، که همه با زمان ِتعیین شده در حرکت هستند. شب را بر روی و روز را بر روی می گرداند، که به سرعت در پی آن می رود. در هم شکننده هر زور گوی با عناد، و هلاک کننده هر شیطان سر پیچ و متمرّد. برای او ضدّی و همراه او معارضی نبوده است. یکتا و بی نیاز است. زاییده نشده و نمی زاید، و برای او هیچ همتایی نیست. خدای یگانه و پرودگار با عظمت. می خواهد پس به انجام می رساند، و اراده می کند پس مقدّر می نماید، و می داند پس به شماره می آورد. می میراند و زنده می کند، می کند و می نماید، می خنداند و می گریاند، نزدیک می کند و دور می نماید، منع می کند و عطا می نماید. پادشاهی از آن ِاو و حمد و سپاس برای اوست. به دست اوست و او بر هر چیزی قادر است. شب را در روز و روز را در شب فرو می برد. نیست خدایی جز او که با عزّت و آمرزنده است. اجابت کننده ، بسیار عطا کننده دعا، بسیار عطا کننده، شمارنده نَفَس ها و پرودگار جن ّو بشر، که هیچ امری بر او مشکل نمی شود، و فریاد دادخواهان او را منضجر نمی کند، و اصرارِ اصرار کنندگانش او را خسته نمی نماید. نگهدارنده صالحین و موفّق کننده رستگاران و صاحب اختیار و پروردگار عالمیان. خدایی که از آنچه خلق کرده مستحق است که او را در هر حالی و سپاس گویند. او را سپاس بسیار می گویم و دائماً شکر می نمایم، چه در آسایش و چه در گرفتاری، چه در حال شدت و چه در حال . و به او و ملائکه اش و کتاب ها و پیامبرانش می آورم. دستور او را گوش می دهم و اطاعت می نمایم و به آنچه او را راضی می کند مبادرت می ورزم و در مقابل مقدرات او تسلیم می شوم به عنوان رغبت در اطاعت او و ترس از عقوبت او، چرا که اوست خدایی که نمی تواند از او در امان بود و از ظلم او هم ترس نداریم (یعنی ظلم نمی کند). 📚 خطبه غدیر / پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم / سال دهم هجرت / غدیر خم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 انا لله و انا الیه راجعون 🏴 🕯 آجرک الله یا صاحب الزمان این شبها تو اوج غربته ... ⚫️ شهادت مظلومانه علیه السلام را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء و شاید هم تنها زائر امشبِ بقیع را تسلیت عرض می کنم. ⚫️ @Imamology
سینه گداخته می شود وقتی به یاد می آورم بخش بزرگی از مسلمانان جهان امشب در مکه جمع شده‌اند ولی #بقیع، درست چند کیلومتر آن طرف تر مسافری دارد که غریبانه نه شمعی برایش روشن می کنند و نه روی خراش می دهند. 🕯 انگار نه انگار که او باقر آل محمد (ع) است! 🕯 پدر و مادرم و جانم و مالم و تمام وجودم به فدای غریبی همیشگی آل محمد (ع). 🏴 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 علامه مجلسى در جلاءالعيون نگاشته: سيد بن طاووس رضى اللّه عنه روايت كرده است به سند معتبر از حضرت صادق عليه السلام كه: 🕋 در سالى از سالها هشام بن عبدالملك به آمده در آن سال من در خدمت پدرم به حج رفته بودم ، پس من در روزى در مجمع مردم گفتم كه حمد مى كنم خداوندى را كه محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلم را به راستى به پيغمبرى فرستاد و ما را به آن حضرت گرامى گردانيد، پس ماييم برگزيدگان خدا بر خلق او و پسنديدگان خدا از بندگان او و خليفه هاى خدا در زمين . پس كسى است كه متابعت ما كند، و و بدبخت كسى است كه مخالفت ما نمايد و با ما دشمنى كند، ◾️ پس برادر هشام اين خبر را به او رسانيد و در مكه مصلحت در آن نديد كه متعرض ما گردد و چون به دمشق رسيد و ما به سوى معاودت كرديم پيكى به سوى عامل مدينه فرستاد كه پدرم را و مرا به نزد او به دمشق فرستد، چون وارد دمشق شديم سه روز ما را بار نداد، روز چهارم ما را به مجلس خود طلبيد چون داخل شديم هشام بر تخت پادشاهى خود نشسته و لشكر خود را مسلّح و مكل دو صف در برابر خود باز داشته بود و آماج خانه يعنى محلى كه نشانه تير در آن نصب كرده بودند در برابر خود ترتيب داده بود و بزرگان قومش در حضور او به گرو تير مى انداختند، چون در ساحت خانه او داخل شديم پدرم در پيش مى رفت و من از عقب او مى رفتم چون به نزديك رسيديم به پدرم گفت كه با بزرگان قوم خود تير بينداز، پدرم گفت كه من پير شده ام و اكنون از من نمى آيد اگر مرا معاف دارى بهتر است ، هشام سوگند ياد كرد كه به حق آن خداوندى كه ما را به دين خود و پيغمبر خود عزيز گردانيده تو را معاف نمى گردانم ، پس به يكى از مشايخ بنى اميه اشاره كرد كه و تير خود را به او بده تا بيندازد. 🏹 پس پدرم كمان را از آن مرد گرفت و يك تير از او بگرفت و در زه كمان گذاشت و به قوت كشيد و بر ميان نشانه زد پس تير ديگر بگرفت و بر فاق تير اول زد كه آن را تا پيكان به دو نيم كرد و در ميان تير اول قرار گرفت ، پس تير سوم را گرفت و بر فاق تير دوم زد كه آن را نيز به دو نيم كرد و در ميان نشانه محكم شد تا آنكه نه تير چنين پياپى افكند كه هر تير بر فاق تير سابق آمد و آن را به دو نيم كرد و هر تير كه آن حضرت مى افكند بر جگر هشام مى نشست و رنگ شومش متغير مى شد تا آنكه در تير نهم بى تاب شد و گفت : نيك انداختى اى ابوجعفر و تو ماهرترين و عجمى در تيراندازى چرا مى گفتى كه من بر آن قادر نيستم . پس ، از آن تكليف پشيمان شد و عازم قتل پدر من گرديد و سر به زير افكند و تفكر مى كرد و من و پدرم در برابر او ايستاده بوديم . علیه السلام 📚 منتهی الآمال / ج2 / ص162-163
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 و در بصائرالدرجات منقول است كه حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمود كه: ◾️ در شب وفات پدر بزرگوار خود به نزد آن حضرت رفتم كه با او سخن بگويم ، مرا اشاره كرد كه دور رو و با كسى رازى مى گفت كه من او را نمى ديدم يا آنكه با پروردگار خود مى كرد، پس بعد از ساعتى به خدمت او رفتم فرمود كه: ◾️ اى فرزند گرامى ! من در اين شب دار فانى را وداع مى كنم و به رياض قدس ‍ ارتحال مى نمايم و در اين شب حضرت رسالت صلى اللّه عليه و آله و سلم به عالم بقاء رحلت نمود و در اين وقت پدرم حضرت على بن الحسين عليه السلام براى من شربتى آورد كه من آشاميدم و مرا بشارت لقاى حق تعالى داد. علیه السلام 📚 منتهی الآمال / ج2 / ص168-169
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🌿 خداوند ما را مخصوص گردانیده است .... 🌿🔅 🔰 امام صادق علیه السلام نقل می کنند که: ❔هشام از پدرم پرسید آيا نسب ما و شما كه همه فرزندان عبد منافيم يكى نيست ؟ ❕پدرم فرمود كه چنين است و لكن حق تعالى ما را مخصوص گردانيده است از مكنون سرّ خود و خالص علم خود به آنچه ديگرى را به آن مخصوص نگردانيده است. ❔هشام گفت كه آيا چنين نيست كه حق تعالى صلى اللّه عليه و آله و سلم را از شجره عبد مناف به سوى كافه خلق مبعوث گردانيده از سفيد و سياه و سرخ پس از كجا اين مخصوص شما گردانيده است و حال آنكه حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم بر همه خلق مبعوث است ، خدا در قرآن مجيد مى فرمايد: 🔆 «وَ للّهِ ميراثُ السَّمواتِ وَالاَرْضِ» (آل عمرا/180 - الحدید/10) 🔆 ؛ پس به چه سبب ميراث علم مخصوص شما شد و حال آنكه بعد از محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلم پيغمبرى مبعوث نگرديد و شما پيغمبران نيستيد؟ ❕پدرم فرمود: از آنجا خدا ما را مخصوص گردانيده كه به پيغمبر خود وحى فرستاد كه 🔆 «لاتُحَرِّك بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ» (القیامة/16) 🔆 ؛ و امر كرد خود را كه مخصوص گرداند ما را به خود و به اين سبب حضرت رسالت صلى اللّه عليه و آله و سلم برادر خود على بن ابى طالب عليه السلام را مخصوص مى گردانيد به رازى چند كه از ساير صحابه مخفى مى داشت. ❕و چون اين آيه نازل شد 🔆 «وَ تعيها اُذْنٌ واعيةٌ» (الحاقه/12) 🔆 يعنى حفظ مى كند آنها را گوش هاى ضبط كننده و نگاه دارنده ، پس حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم فرمود: يا على ! من از خدا سؤ ال كردم كه آنها را تو گرداند و به اين جهت على بن ابى طالب عليه السلام مى فرمود كه حضرت صلى اللّه عليه و آله و سلم هزار باب از علم تعليم مى نمود كه از هر بابى هزار باب ديگر گشوده مى شود؛ چنانچه شما خود به مخصوصان خود مى گوييد و از ديگران پنهان مى داريد همچنين حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم رازهاى خود را به على عليه السلام مى گفت و ديگران را محرم آنها نمى دانست ، همچنين على بن ابى طالب عليه السلام كسى از خود را كه محرم آن اسرار بود و به آن رازها مخصوص گردانيد، و به اين طريق آن علوم و به ما ميراث رسيده است. ❔هشام گفت : على دعوى اين مى كرد كه من مى دانم و حال آنكه خدا در علم غيب احدى را شريك و مطلع نگردانيده است پس از كجا اين دعوى مى كرد؟ ❕پدرم فرمود كه حق تعالى بر حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم كتابى فرستاد و در آن كتاب بيان كرده آنچه بوده و خواهد بود تا روز چنانچه فرموده است : 🔆 «وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْيانَا لِكُلّ شَى ء وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةً لِلْمُتَّقينَ» (النحل/89) 🔆 ❕و باز فرموده است : 🔆 «وَ كُلُّ شَى ءٍ اَحْصَيْناهُ فِى اِمامٍ مُبينٍ» (یس/12) 🔆 و فرموده است كه 🔆 «ما فَرَّطْنا فِى الْكِتابِ مِْن شَى ءٍ» (الانعام/38) 🔆 ❕پس حق تعالى فرستاد به سوى پيغمبر خود كه هر غيب و سرّ كه به سوى او فرستاده البته على عليه السلام را بر آنها مطلع گرداند و حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم امر كرد على عليه السلام را كه بعد از او را جمع كن و متوجه غسل و تكفين و حنوط او شود و ديگران را حاضر نكند و به اصحاب خود گفت كه است بر اصحاب و اهل من كه نظر كنند به سوى عورت من مگر برادر من على كه او از من است و من از اويم و از او است مال من و بر او لازم است آنچه بر من لازم بود و او است ادا كننده قرض من و وفا كننده به وعده هاى من ، پس به اصحاب خود گفت كه عليه السلام بعد از من قتال خواهد كرد با بر تأويل قرآن چنانچه من قتال كردم با بر تنزيل قرآن و نبود نزد احدى از صحابه جميع تأويل قرآن مگر نزد على عليه السلام و به اين سبب حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلم فرمود كه داناترين مردم به علم قضا على بن ابى طالب عليه السلام است ، يعنى او بايد كه شما باشد. ❌ و عمر بن خطّاب مكرّر مى گفت : اگر على نمى بود عمر هلاك مى شد، عمر گواهى به علم آن حضرت مى داد و ديگران انكار مى كردند. علیه السلام 📚 منتهی الآمال / ج2 / ص163-165
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا