eitaa logo
امام شناسی
372 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا» (الاحزاب/41) 🔆 «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! خدا را ياد كنيد، يادى بسيار» 🌴 امام صادق علیه السلام فرمود: فاطمه زهرا سلام الله علیها از جمله مصادیق (ذكر بسیار) می ‌باشد كه خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِیرًا». 🌴 📚 اصول الکافی / ج2 / ص362 / ح4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#صلوات بر سرور بانوان فاطمه عليها السّلام 🌻 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلادِهَا 🌻 اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ الْأَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا صَلاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ مُحَمَّدٍ [أَبِيهَا] صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ . 🌸 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹💎 ذکر خداوند حدی ندارد 💎🔹 🔰 امام صادق علیه السلام فرمود: هر چیزی جز خداوند، حدّی دارد كه نباید از آن تجاوز كرد؛ اما ذكر خداوند حدّی ندارد. ▫️ خداوند عزّ و جلّ، واجبات را بر ما واجب نموده و هر كس آنها را به جا آورد، آنها همین مقدار است. ▫️ همچنین خداوند، ماه رمضان را واجب نموده است؛ پس هر كس در ماه رمضان روزه بگیرد، حدّ آن، همین مقدار است. ▫️ همچنین خداوند، را واجب نموده، پس هر كس اعمال حج را به جای آورد، حدّ آن همین مقدار است. ▫️ پس برای همه چیز، حدّی است؛ اما برای ذكر، حدّی نیست؛ زیرا خداوند عزّ و جلّ به ذكر اندك راضی نشده و برای آن حدّی قرار نداده است. 🔆 سپس حضرت این آیه را تلاوت نمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِیرًا* وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِیلًا» پس حضرت فرمود: خداوند عزّ و جلّ برای ذكر، حدّی قرار نداده است. 🌸🌀🌸🌀🌸 〰️💚〰️ 🌸🌀🌸🌀🌸 ♦️ حضرت صادق الله و سلامه علیه فرمود: پدرم علیه السلام بسیار ذكر می ‌گفت. ♦️ من به همراه او می ‌رفتم و او ذكر خداوند متعال می ‌گفت ، ♦️ به همراه او می ‌خوردم و او ذكر خداوند متعال می ‌گفت ، ♦️ با مردم می ‌گفت و سخن گفتن موجب نمی ‌شد تا از ذكر خداوند دست بكشد. ♦️ می ‌دیدم كه زبان او به كام او چسبیده بود و می فرمود: لا إله إلاّ الله ، ♦️ ما را گرد هم می ‌آورد و به ما امر می ‌فرمود كه تا طلوع خورشید، ذكر بگوییم و آن كسانی از ما را كه قرائت می ‌دانست به قرائت، و آن كسانی را كه قرائت نمی ‌دانست، به ذكر گفتن امر می ‌فرمود. ⚠️ حضرت فرمود: خانه ‌ای كه در آن خوانده و ذكر خداوند عزّ و جلّ گفته می ‌شود، آن زیاد شده و فرشتگان در آن خانه حضور می ‌یابند و شیاطین از آن خانه رخت برمی ‌بندند و آن خانه برای آسمانیان می ‌تابد؛ چنان كه ستاره درخشان برای زمینیان می ‌تابد و خانه ‌ای كه در آن قرآن خوانده و ذكر خداوند در آن گفته نمی ‌شود، بركت آن كاهش می ‌یابد و فرشتگان از آن خانه رخت برمی ‌بندند و شیاطین در آن خانه حاضر می ‌شوند. 🔆 رسول خدا صلی الله علیه و آله پیرامون تفسیر آیه «وَلَا تَمْنُن تَسْتَكْثِرُ» (المدثر/6) «و منت مگذار و فزونی مطلب» فرمود: یعنی اعمال خیری را كه برای خداوند انجام دادی، بسیار مشمار. 📚 اصول الکافی / ج2 / ص361 / ح1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ علامه حلّی در کتاب کشف الحق از تفسیر محمد بن موسی شیرازی که از علمای عامه است و از دوازده تفسیر استخراج کرده روایت نموده است که: او از ابن عباس روایت کرده است که: 🌳 اهل ذکر و و و و علیهم السلام اند ، ایشان اهل ذکر و علم و عقل و بیانند و اهل بیت نبوتند و معدن رسالتند و محل آمدن و رفتن ملائکه اند ، والله که خدا را مومن ننامیده مگر از برای کرامت امیرالمومنین علیه السلام. 🌳 📚 حیات القلوب / ج4 (کتاب امامت) / ص145
🌸 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر حسن و حسين عليهما السّلام 🌻 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ عَبْدَيْكَ وَ وَلِيَّيْكَ وَ ابْنَيْ رَسُولِكَ وَ سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ 🌻 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ وَصِيِّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ أَشْهَدُ أَنَّكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ مَظْلُوما وَ مَضَيْتَ شَهِيدا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ بَلِّغْ رُوحَهُ وَ جَسَدَهُ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلامِ 🌻 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ قَتِيلِ الْكَفَرَةِ وَ طَرِيحِ الْفَجَرَةِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، أَشْهَدُ مُوقِنا أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى الطَّالِبُ بِثَارِكَ وَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ التَّأْيِيدِ فِي هَلاكِ عَدُوِّكَ وَ إِظْهَارِ دَعْوَتِكَ وَ أَشَهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ 🌻 لعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً خَذَلَتْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَلَبَّتْ عَلَيْكَ وَ أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِمَّنْ أَكْذَبَكَ وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّكَ وَ اسْتَحَلَّ دَمَكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ خَاذِلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَكَ فَلَمْ يُجِبْكَ وَ لَمْ يَنْصُرْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ سَبَى نِسَاءَكَ أَنَا إِلَى اللَّهِ مِنْهُمْ بَرِي ءٌ وَ مِمَّنْ وَالاهُمْ وَ مَالَأَهُمْ وَ أَعَانَهُمْ عَلَيْهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ بَابُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَي وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِمَنْزِلَتِكُمْ مُوقِنٌ وَ لَكُمْ تَابِعٌ بِذَاتِ نَفْسِي وَ شَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ مُنْقَلَبِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي. 🌳 @Imamology
🌻 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ عَبْدَيْكَ وَ وَلِيَّيْكَ وَ ابْنَيْ رَسُولِكَ وَ سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ... 🌳 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ ابوسعید خدری روایت کرده است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: 🔴 خدا را سه حرمت است ، هر که حفظ آنها بکند خدا از برای او امور دین و دنیای او را حفظ کند ، و هر که حفظ آن حرمتها نکند خدا هیچ امر او را حفظ نکند ، و آنها حرمت است و حرمت من و حرمت من است. 📚 الخصال / ص146
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️🚫 را سه حرمت است که مثل آنها چیزی نیست 🚫⛔️ 🔰 ابن ماهیار به سند معتبر از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام از پدر بزرگوارش روایت نموده است در تفسیر آیه «وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَاتِ اللَّهِ» (الحج/30) که: ⚪️ اینها سه حرمتند که رعایت همه واجب است و هر که یکی از آنها را قطع کند به خدا آورده است. 🕋 اول ، هتک حرمت خانه ی که خدا محترم گردانیده است ؛ 📖 دوم ، معطل گردانیدن ؛ ❤️ سوم ، قطع کردن آنچه خدا واجب گردانیده است از فرض و و اطاعت ما. 📚 تأویل الآیات الظاهره / ج1 / 336
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔹 نتیجه ی شاگردی در مکتب حضرت صادق علیه السلام 🔹🔷 ✍️ ﻛﻠﻴﻨﻰ ﻭ ﺍﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﻳﻪ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻨﺪ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻌﻔﺮ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﻫﺸﺎﻡ ﺑﻦ ﺳﺎﻟﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻓﻀﻠﺎﻯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﭘﺮﺳﻴﺪﻧﺪ ﻛﻪ: ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻯ ﺑﺎ ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﺒﻴﺪ ﺑﺼﺮﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﻯ ﺻﻮﻓﻴﻪ ﺍﻫﻞ ﺳﻨّﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺆﺍﻝ ﻛﺮﺩﻯ؟ ⚪️ ﻫﺸﺎﻡ ﮔﻔﺖ: ﻓﺪﺍﻯ ﺗﻮ ﺷﻮﻡ ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪ! ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺷﺮﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﻦ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﻤﺎ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﻢ. ⚪️ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻛﻨﻴﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﻨﻴﺪ. 🔵 ﻫﺸﺎﻡ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ: ﺑﻪ ﻣﻦ ﺧﺒﺮ ﺭﺳﻴﺪ ﺩﻋﻮﻯ ﻓﻀﻴﻠﺖ ﻋﻤﺮﻭ ﻭ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺍﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﺼﺮﻩ ﻭ ﺍﻓﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﮔﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪ، ﭘﺲ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﺼﺮﻩ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺼﺮﻩ ﺩﺭﺁﻣﺪﻡ ﻭ ﺣﻠﻘﻪ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺩﻭﺭ ﻋﻤﺮﻭ ﺩﺭﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻪ ﺳﻴﺎﻫﻰ ﺍﺯ ﭘﺸﻢ ﺑﻪ ﻛﻤﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﺩﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺆﺍﻟﻬﺎ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﭘﺲ ﺭﺍﻩ ﮔﺸﻮﺩﻡ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺣﻠﻘﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺯﺍﻧﻮ ﻧﺸﺴﺘﻢ، ﭘﺲ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻯ ﻋﺎﻝم! ﻣﻦ ﻣﺮﺩ ﻏﺮﻳﺒﻢ ﻭ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺩﺍﺭﻡ، ﺭﺧﺼﺖ ﻣﻰ ﺩﻫﻰ ﻛﻪ ﺳﺆﺍﻝ ﻛﻨﻢ؟ 🔵 ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. 🔵 ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﭼﺸﻢ ﺩﺍﺭﻯ؟ ﮔﻔﺖ: ﺍﻯ ﻓﺮﺯند! ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺘﻢ: ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺖ: ﺍﻯ ﻓﺮﺯند! ﺳﺆﺍﻝ ﻛﻦ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﺣﻤﻘﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ. 👀 ﮔﻔﺘﻢ: ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺭﻧﮕﻬﺎ ﻭ ﺷﺨﺼﻬﺎ ﺭﺍ. 👃🏻 ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺍﺳﺘﺸﻤﺎﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﺑﻮﻫﺎ ﺭﺍ. 👄 ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺰﻩ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻳﺎﺑﻢ. 👅 ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭﻯ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻢ. 👂🏻 ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭﻯ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﺻﺪﺍﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﻡ. ✋ ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻡ. ❤️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺩﺍﺭﻯ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭﻯ. ▫️ ﮔﻔﺘﻢ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ؟ ▫️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻤﻴﻴﺰ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻭ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ❓ ﮔﻔﺘﻢ: ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﺑﺲ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻝ ﻣﺴﺘﻐﻨﻰ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ؟ ❗️ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ. ❓ ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﺮﺍ ﻣﺴﺘﻐﻨﻰ ﺍﺯ ﺩﻝ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﻤﻪ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟ ❗️ ﮔﻔﺖ: ﺍﻯ ﻓﺮﺯند! ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﭼﻴﺰﻯ ﻛﻪ ﺑﻮﺋﻴﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻳﺎ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﻳﺎ ﺷﻨﻴﺪﻩ ﻭ ﻳﺎ ﭼﺸﻴﺪﻩ ﻭ ﻳﺎ ﻟﻤﺲ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﺮﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﻝ ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺟﺰﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﻚ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ❓ ﮔﻔﺘﻢ: ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺩﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﻜﻪ ﺷﻚّ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﺪ؟ ❗️ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭﻯ. ❓ ﮔﻔﺘﻢ: ﭘﺲ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﻝ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺍﺩﺭﺍﻛﺎﺕ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻧﻤﻰ ﮔﺮﺩﺩ؟ ❗️ ﮔﻔﺖ: ﺑﻠﻰ. ‼️ﭘﺲ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻯ ﺍﺑﻮ ﻣﺮﻭﺍن! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺎﻟﻤﻴﺎﻥ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﻭ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﻰ ﺍﻣﺎﻣﻰ ﻭ ﭘﻴﺸﻮﺍﺋﻰ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﻚ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺯﺍﻳﻞ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ، ﻭ ﺟﻤﻴﻊ ﺧﻠﺎﻳﻖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭ ﺷﻚ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﻰ ﻭ ﻣﻘﺘﺪﺍﺋﻰ ﺍﺯ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻧﺼﺐ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﻴﺮﺕ ﻭ ﺷﻚ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺟﻮﻉ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻖ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺷﻚ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ؟ ⁉️ 🔵 ﭼﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﮔﻔﺘﻢ ﺳﺎﻛﺖ ﺷﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮕﻔﺖ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺐ ﻣﻦ ﺍﻟﺘﻔﺎﺕ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺗﻮ ﻫﺸﺎﻡ ﻧﻴﺴﺘﻰ؟ 🔵 ﮔﻔﺘﻢ: ﻧﻪ. 🔵 ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻨﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻯ؟ 🔵 ﮔﻔﺘﻢ: ﻧﻪ. 🔵 ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺠﺎﺋﻰ؟ 🔵 ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﻛﻮﻓﻪ ﺍﻡ. 🔵 ﮔﻔﺖ: ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﻮ ﻫﺸﺎﻣﻰ. ❔ ﭘﺲ ﺑﺮﺧﺎﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﺩ ﺗﺎ ﻣﻦ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻢ. ﭼﻮﻥ ﺍﻳﻦ ﻗﺼﻪ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻡ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺧﻨﺪﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﻯ ﻫﺸﺎم! ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﻪ ﺁﻣﻮﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻯ؟ ❕ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ! ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺮ ﺯﺑﺎﻧﻢ ﺟﺎﺭﻯ ﺷﺪ. ❕ ﻭ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺧﺬ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﺍﺟﺰﺍﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺗﺄﻟﻴﻒ ﻛﺮﺩﻡ. 📚 حیات القلوب / ج5 (کتاب امامت) / ص27-29 📚 اصول الکافی / ج1 / ص169
#یا_ابا_عبدالله علیه السلام ضریح را در آغوش می کشم ، می دانم شما نیز همین جایی ، در حوالی چشم های بارانی ما... و با تمام دوستی ام ، دستهایم را به ضریحت گره می زنم با قلبی آکنده از اندوه برای آن چهار امام بی حرم ، بی ضریح ، بی زائر ؛ و قلبم طوفان زده می شود برای آن یگانه مادر بی نشان. اینبار تو مرا سخت تر در آغوشت می فشاری ........ آرام می شوم. @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️🔆☀️ پای درس قرآن (سورة البینة) ☀️🔆☀️ 💎 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 💎 🌼 لمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ مُنفَكِّينَ حَتَّىٰ تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ (1) 🌸 کافران اهل کتاب و مشرکان (از کفر و عصیان) منفک نبودند تا آنکه برهان و حق بر آنها بیاید. 🌼 رسُولٌ مِّنَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُّطَهَّرَةً (2) 🌸 رسولی از جانب خدا که کتب آسمانی پاک و منزه را بر آنها تلاوت کند. 🌼 فيهَا كُتُبٌ قَيِّمَةٌ (3) 🌸 که در آن کتب نامه ‌های حقیقت و راستی مسطور است. 🌼 ومَا تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَةُ (4) 🌸 و راه تفرقه و خلاف نپیمودند مگر پس از آنکه آنها را حجت کامل آمد. 🌼 ومَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ ۚ وَذَٰلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ (5) 🌸 در صورتی که (در کتب آسمانی) امر نشده بودند مگر بر اینکه خدا را به اخلاص کامل در دین () پرستش کنند و از غیر دین حق روی بگردانند و نماز به پا دارند و زکات بدهند و این است دین درست. 🌼 إنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ أُولَٰئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ (6) 🌸 محقّقا آنان که از اهل کتاب شدند آنها با مشرکان همه در دوزخند و در آن همیشه معذبند، آنها به حقیقت بدترین خلقند. 🌼 إنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ (7) 🌸 آنان که ایمان آوردند و نیکوکار شدند آنها به حقیقت بهترین اهل عالمند. 🌼 جزَاؤُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ (8) 🌸 پاداش آنها نزد خدایشان باغهای عدن است که نهرها زیر درختانش جاری است و در آن بهشت ابد جاودان متنعّمند، خدا از آنها خشنود و آنها هم از خدا خشنودند ، این بهشت مخصوص کسی است که از خدا ترسد. 🌼🌼 صدق الله العلی العظیم 🌼🌼 ✅✳️✅✳️✅✳️✅✳️✅ 💢 جابر از حضرت باقر علیه السلام درباره آيه «لَمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ» نقل كرد كه فرمود: ✅ آنها كسانى هستند كه را تكذيب مى كنند ، زيرا كتاب همان آيات است و اهل كتاب يعنى شيعه. 🔅 «وَ الْمُشْرِكِينَ مُنْفَكِّينَ» منظور مرجئه هستند ، 🔅 «حَتَّى تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ» فرمود تا براى آنها حق واضح شود ، 🔅 «رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ» يعنى صلی الله علیه و آله و سلم و «يَتْلُوا صُحُفاً مُطَهَّرَةً» يعنى آنها را راهنمائى كند نسبت به امامان بعد از خود که آنها صحف مطهره هستند ، 🔅 «فِيها كُتُبٌ قَيِّمَةٌ» يعنى نزد ايشان است و واقعيت. 🔅 اين قسمت آيه «وَ ما تَفَرَّقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ» يعنى تكذيبكنندگان شيعه ، 🔅 «إِلَّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّنَةُ» يعنى بعد از آنكه حق براى ايشان آمد ، 🔅 «وَ ما أُمِرُوا» اين گروه دستور نداده اند ، 🔅 «إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ» مگر خداى را به پرستش كنند ، 🌳 و حضرت فرمود: اخلاص به خدا و پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه عليهم السّلام است. 🌳 📚 بخش امامت ( ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار) / ج1 / ص270
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تلنگر ⚠️امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: اگر خدا بر گناهان عذاب هم نمی داد ، لازم بود برای سپاسگزاری از نعمتهایش نافرمانی نشود. ⚠️ 📚 #نهج_البلاغه / حکمت290 🌻 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 💛 لاحول و لاقوة الّا بالله العلی العظیم 💛 @Imamology