eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
711 عکس
64 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع ادمین @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
1_9062863496.pdf
1.16M
🖋متن تبیینی جمعی از شاگردان (رحمه الله علیه) به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران حاج قاسم سلیمانی 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💡حمایت از طرح های پژوهشی_سیاستی 📍در موضوع نسبت "دولت و فرهنگ"در قلمرو های دین، فرهنگ، هنر و رسانه 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
بسمه تعالی (گروه ابزارهای حکمرانی)(گروه مطالعات بنیادین حکمرانی) ، از تمامی علاقمندان و پژوهشگران شامل اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در راستای انجام ماموریت های خود و همچنین تدوین گزارشهای پژوهشی به صورت پاره وقت و تمام وقت دعوت به همکاری می نماید. *حوزه های دارای اولویت گروه ابزارهای حکمرانی :* ✅ سازوکارها و ابزارهای حکمرانی و خط_مشی گذاری عمومی و کاربست آن در نظام قانونگذاری (ابزارهای ارزشیابی، ابزارهای تنظیم گری، ابزارهای نوآوری، ابزارهای هماهنگی، ابزارها و فناوری های نرم و ...) ✅ سازوکارها و ابزارهای خط مشی گذاری رفتاری و علوم شناختی، روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی و مباحث تغییر رفتار، اقناع افکار عمومی و اجتماعی سازی قوانین با تاکید بر سطوح حکمرانی و قانونگذاری ✅ سازوکارها و ابزارهای مبتنی بر تدوین، راهبری، اجرایی سازی، و ارزشیابی قوانین و برنامه های توسعه ای کشور ✅ مطالعه تطبیقی سازوکارها و ابزارهای بین المللی در حوزه های مرتبط با حکمرانی،‌ خط مشی گذاری عمومی و قانونگذاری ✅سازوکارها و ابزارهای نوآوری های حکمرانی و خط مشی گذاری و کاربست آن در قانونگذاری ✅تجربه نگاری الگوها و سازوکارهای موفق حکمرانی در کشور با تاکید بر تجارب مبتنی بر مردمی سازی و حکمرانی مشارکتی *حوزه های دارای اولویت گروه مطالعات بنیادین حکمرانی:* ✅ مطالعات دولت (مبانی، ساختارها و فرایندها) ✅ مطالعات نظری و بنیادین سیاستگذاری عمومی و حکمرانی ✅حکمرانی مردمی و مردمی سازی ✅ مطالعات پارلمان(نظری، تاریخی و ساختاری ) ✅مطالعات بنیادین توسعه ✅ایده های نظری، راهبردی یا نوآور در حکمرانی ✅مفاهیم پایه عرصه های مختلف حکمرانی ✅ویژگی های مدنظر: -دارای روحیات و توانمندی های پژوهشی بالا و قدرت جستجو در منابع بین المللی -دغدغه مند نسبت به حل مسائل نظام حکمرانی در ایران -دارای رویکرد خلاق و نوآورانه و قابلیت ایده پردازی -اولویت با رشته های مرتبط با مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی، توسعه، ...)، آینده پژوهی، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه شناسی، روانشناسی شناختی، روانشناسی اجتماعی، سیاستگذاری عمومی، سیاستگذاری علم و فناوری، علوم اقتصادی(اندیشه اقتصادی، اقتصاد سیاسی، اقتصاد توسعه)، حقوق عمومی، فقه سیاسی و اجتماعی. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مشخصات به کانال زیر در پیام رسان بله مراجعه بفرمایید. https://ble.ir/rcgovernanc 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دین‌داری برگزار می کند؛ کلاس:«نظریه جامعه‌شناختی دین با رویکرد عرفانی ابن عربی در فص هارونی» مدرس: حجت‌الاسلام استاد پارسانیا زمان برگزاری کلاس: یکشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ مکان: قم، پژوهشگاه آستان قدس رضوی آیدی ثبت‌نام در پیام‌رسان ایتا: @motaleat_din 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
﷽ «زیست تشکیلاتی جز با تکرار محقق نمی شود.» تخصصی ترین کانال تشکیلاتی در حوزه های: 🧬 زیست تشکیلاتی 🔎 آفت شناسی 🛠 معماری 🧩 شبکه سازی 🧭 نقشه راه ویژه: تشکل ها و‌ مجموعه ها، کنشگران و فعالان، مسئولین و مدیران، گروه های مردمی تشکیلاتت رو خوش آوا کن 👇: ____ 🏠 نشانی قافیه: 🔘@ghafieh_tashkilat 🔘https://eitaa.com/ghafieh_tashkilat
📢 *فراخوان ویژه‌نامه‌ی فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی* ✨ *نقش و جایگاه سازمان‌های مشاوره سیاستی در نظام سیاستی ایران* 📝 *اولویت‌های موضوعی* (مقالات خارج از این اولویت‌ها نیز در صورت داشتن کیفیت لازم مورد بررسی و پذیرش قرار می‌گیرند.) *۱-* تفاوت‌های ساختاری و کارکردی سیستم‌های مشاوره سیاستی در ایران با کشورهای مورد مطالعه در جریان اصلی ادبیات نظری و سایر جریانات اخیر این حوزه از مطالعات؛ *۲-* نحوه اثرگذاری ظرفیت تحلیلی و کارفرمایی نهاد سیاست‌گذار بر فرآیند سیاست‌گذاری و کیفیت مشاوره دریافتی و چگونگی ارتقای این ظرفیت؛ *۳-* چگونگی اثرگذاری طیف متنوع کارکردهای سیاسی و دانشی در سیستم‌های مشاوره سیاستی و هم‌چنین درون و بیرون دولت قرار داشتن این نهادها بر ساختار و ابزارهای مورد استفاده آن‌ها؛ *۴-* وضع موجود و مطلوب ارتباط میان نهادهای مشورت سیاستی درون دولت با زیست‌بوم اندیشه‌ورزی در کشور؛ *5-* ابعاد و وجوه تمایز سیستم‌های مشاوره سیاستی درون دولت (به معنای گسترده دولت و نه صرفاً قوه مجریه) و چگونگی فرآیند مشاوره سیاستی در این نهادها. ⏰ زمان‌بندی *۱- دریافت چکیده مبسوط حداکثر ۱۰۰۰ کلمه‌ای شامل اهمیت موضوع، روش جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، یافته‌های مورد انتظار و مهم‌ترین منابع مورد استفاده: تا تاریخ ۱0 بهمن ۱۴۰۲ *۲-* اعلام نتیجه پذیرش و داوری اولیه: تا تاریخ 15 بهمن ۱۴۰۲ *۳-* نگارش و ارسال مقالات: تا تاریخ 15 اسفند ماه ۱۴۰۲ *۴-* داوری و اصلاحات نهایی: تا تاریخ 15 فرودین ۱۴03 *5-* تاریخ انتشار: ویژه نامه بهار ۱۴۰3 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
1078402817_233702877.pdf
3.75M
مطالعه تطبیقی نمونه های موفق واحد‌های بینش رفتاری در دنیا 🔻برای کسانی که علاقه‌مند به نسبت علوم رفتاری و سیاستگذاری باشند مطالعه ی این تحقیق که مرکز پژوهش های مجلس انجام داده می‌تونه کمک کننده و مفید باشه. 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
سلسله نشست‌های بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ نشست هشتم: 🔻مرکز پویانمایی صبا (وابسته به صدا و سیما) بزرگ‌ترین سفارش دهنده انیمیشن در ایران محمدرحیم لیوانی ریاست مرکز ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ (ع) (معنا) 📅 پنجشنبـــــه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ◄برای ثبت نام جهت حضور در نشست مشخصات خود را به آی دی ایتــــا @hatef_69 ارسال فرمایید. 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
📽گزارش تصویری 🔸سلسله نشست‌های 🔹بررسی سامانه حکمرانی فرهنگی کشور ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔸نشست هشتم: مرکز پویانمایی صبا 🔹جناب آقای لیوانی ریاست مرکز ❖ کانال 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
▪️فایل صوتی نشست " الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین" ▫️دکتر محمدرضا قائمی‌نیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ) 🔹دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲◾️ https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️فایل صوتی نشست " الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین" ▫️دکتر محمدرضا قائمی‌نیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ) 🔹دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲◾️ https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
پژوهش فرهنگی چگونه می‌تواند در سیاست‌گذاری فرهنگی موثر باشد؟ 🖊 دکتر مهدی جمشیدی 1. مظلومیت قلمرو فرهنگ را باید به گسترۀ پژوهش نیز تعمیم داد و تصریح کرد که پژوهش‌های فرهنگی به‌معنای واقعی و در چارچوب مختصات منطقی، اندک هستند. نباید فریفتۀ عنوان‌ها و نمودها شد و گمان کرد پژوهش‌هایی که در مقام بازنمایی و القا، به فرهنگ و مطالعۀ حکیمانۀ آن نسبت داده می‌شوند، در واقعیت نیز این‌چنین هستند. فراوان هستند کارهایی که می‌کوشند با عنوان‌بندی و تظاهر، خود را به فرهنگ نسبت می‌دهند و ادعای مطالعۀ عمیق کنند، اما حقیقت‌شان بر امر دیگری دلالت دارد. به‌هرحال، ما دچار تنگ‌دامنه‌گی پژوهش‌های فرهنگی هستیم و باید برای علاج آن چاره‌ای بیندیشیم. 2. دشواری دیگر این است که ما دهه‌هاست در چالۀ پژوهش‌های کمّی گرفتار شده‌ایم و به فرهنگ و احوال معنوی و معنایی جامعه، فقط از دریچۀ ناچیز عدد و رقم می‌نگریم. حتی اگر از سوگیری‌های سیاسی و فکری درگذریم و بخواهیم به بی‌طرفی عاملان و فاعلان حکم کنیم، دست‌کم نمی‌توانیم در برابر این اعداد، تسلیم و تابع باشیم و آنها را به‌طور مطلق و یا حتی حداکثری، واقع‌نما قلمداد کنیم. پژوهش‌های کمّی، منزلت و اعتباری بسیار بیشتر از استحقاق‌شان برده‌اند و بر کرسی احتجاج، پادشاهی می‌کنند و استدلال‌های دیگری را می‌بلعند. آری، می‌توان به فرهنگ از زاویۀ آمار نگریست و تحلیل فرهنگی به‌دست‌آورد، اما نمی‌توان دچار عددبسندگی شد و پیمایش را حجّت بالغه انگاشت. 3. بسیاری از پژوهش‌های فرهنگی، مبتنی بر چارچوب‌های نظریِ تجدّدی هستند و می‌خواهند براساس نگاه پیشینی و بیگانۀ آنها به واقعیت‌های فرهنگی ما بنگرند و توصیف و توصیه کنند. این چارچوب‌ها، هرگز بی‌طرف و فراارزشی نیستند، بلکه دستکم بر روی جنبه‌های خاصی از واقعیت‌های فرهنگی تأکید می‌کنند و لایه‌ها و اضلاعی را فرومی‌کاهند. ازاین‌رو، انچه که در این قیبل پژوهش‌های فرهنگی منعکس می‌شوند، روایت مستشرقانه و دست‌کاری‌شده از واقعیت‌های فرهنگی است که به ناصواب، عملی معرفی می‌شود. اگر ملاک علمی‌انگاشتن، واقع‌نمایی هرچه بیشتر است باید گفت این چارچوب و پیش‌فرض‌ها، حائل و عایق هستند و نمی‌توانند هستی‌ها و هویّت‌های فرهنگی ما را به‌گونه‌ای راستین و بومی، روایت کنند. حال اگر این قبیل پژوهش‌ها ادعای سیاستی نیز داشته باشند و به عرصۀ سیاستگذاری وارد شود، مصائب و ابتلائات بسی بیشتر و مهلک‌تر خواهند شد. 4. ما در پژوهش‌های فرهنگی، از لایۀ عینی و میدانی غافل می‌شویم و در مبادی معرفتی، متوقف می‌مانیم؛ هرچند در پی این باشیم که به عرصۀ سیاستگذاری راه یابیم و نظر را مقدّمۀ عمل قلمداد کنیم. آری، باید مبادیِ مستقل ساخته‌وپرداخته کرد و وام‌گیری و گرته‌برداری نکرد و نقطۀ عزیمت را تفکر اصیل اسلامی و انقلابی قرار داد، اما از آن سو، نباید از عینیّت فاصله گرفت و قیاسی‌وار دربارۀ فرهنگ اندیشید. باید رابطۀ دوسویه برقرار گرفت و از مبادی به سراغ حل مسأله‌ها رفت و آن‌گاه از واقعیّت برای بازطراحی مبادی بهره گرفت. در عمل چنین نمی‌شود، کسانی در لایۀ مبادی نشسته‌اند و فرهنگ را امر انتزاعی انگاشته‌اند و با رهیافت فلسفیِ محض به آن می‌نگرند و توقع گره‌گشایی و چاره‌پردازی دارند، و کسانی نیز در عینیّت غرق شده‌اند و بی‌مبنا و بی‌نظریه، مشاهده می‌کنند و از واقعیّت فرهنگی می‌نویسند. این هر دو خطاست و باید مناسبات متقابل تعریف کرد و میان مبنا و میدان، ربط ساختاری پدید آورد. تنها در این صورت است که سیاستگذاری فرهنگی، نسبت حکیمانه و عینی با پژوهش فرهنگی می‌یابد و عینیّت میدانی و ذهنیّت مبنایی، در کنار یکدیگر و به گونه‌ای هم‌افزا، سیاست‌ فرهنگی را ساخته‌وپرداخته می‌کنند. ◻️ https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🎥 📌فیلم ارائه‌های جلسه "حاج قاسم راه عبور از دوگانه ها" 🔻خون حاج قاسم راه عبور از کدام دوگانه ها را گشود؟ ➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖ ◀️ارائه اول: حجت الاسلام اسحاقی |دوگانه امت - ملت| ◀️ارائه دوم: دکتر ابدی |دوگانه انقلاب اسلامی- جمهوری اسلامی| ◀️ارائه سوم: حجت الاسلام امین اسدپور |دوگانه عقلانیت - انقلابی گری| ◀️ارائه چهارم: آقای اشکان شاه محمدی |دوگانه آرمان بدون مرز - منافع ملی| ◀️ارائه پنجم: حجت الاسلام علی مهدیان |دو گانه نهضت - نظام| ◀️ارائه ششم: حجت الاسلام علی محمدی |دوگانه سیاست ورزی - رویکرد نظامی امنیتی| ◀️ارائه هفتم: حجت الاسلام قنبریان |دو گانه آرمان گرایی - واقع بینی| ◀️ارائه هشتم: حجت الاسلام کاظمی |دوگانه ارزش مداری - عمل گرایی| ◀️ارائه نهم: حجت الاسلام وطن فدا |دوگانه تشیع علوی - تشیع صفوی| ◀️ارائه دهم: حجت الاسلام صادقی |دوگانه مقاومت - پیشرفت| 💢برای مشاهده هر بخش روی آن کلیک کنید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a