eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
712 عکس
68 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع ادمین @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸در سال‌های اخیر با به‌وجود آمدن تلویزیون‌های تعاملی و VODها عملا توزیع اکثر محتواهای تولیدی کمپانی‌های فیلمسازی از این طریق صورت می‌گیرد. در کشور ما نیز چند سالی است که فناوری VOD و IPTV بوجود آمده و با سرعت زیادی در حال رشد است. در ادامه با منظوم همراه باشید تا با مهم‌ترین VODهای فعال ایرانی آشنا شوید. 👇🏻👇🏻
آیو: اولین تلویزیون اینترنتی ایران تلویزیون اینترنتی «آیو» اولین محصول از شرکت باران تلکام است که از اواخر سال 94 با شعار «تلویزیون تحت کنترل شما» آغاز به کار کرد. در بستر «آیو» کاربران می‌توانند بدون در نظر گرفتن زمان به کلیه محتوای درخواستی اعم از دیدنی،شنیدنی، بازی، آموزش, خرید فروش اطلاعات عمومی و ... دسترسی داشته باشند. در این سرویس نه‌تنها می‌توانید همه‌ی شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیون را به صورت آنلاین و زنده ببینید، بلکه می‌توانید برنامه‌هایی که قبلا پخش شده‌اند را تا ۷روز دوباره مشاهده نمایید.
اپیدو: تماشای نامحدود فیلم و سریال با شروع تابستان 95 شرکت توسعه ایده راشا با راه‌اندازی وبسایت «اپیدو» عملا پا به عرصه vodها گذاشت. «اپیدو» بستری می‌باشد که جدیدترین آثار هنرمندان را با بهره‌گیری از سریع‌ترین فن‌آوری استرمینگ و تطابق کیفیت با سرعت اینترنت به دست مخاطبان خود می‌رساند. «اپیدو» با دارا بودن آرشیو نسبتا خوبی از فیلم‌های سینمایی، سریال، انیمیشن و فیلم‌های آموزشی توانسته‌است تا حد زیادی پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشد.
فیلم نت و پلان: لذت تماشای فیلم و سریال آنلاین موسسه‌ی فرهنگی «آیینه‌ جادو» فعالیت‌های خود را از سال 1387 آغاز کرد و با استفاده از تجارب نخبگان عرصه‌ی فرهنگ و هنر، توانست حوزه‌ی فعالیت خود را در زمینه‌های گوناگون گسترش دهد. این موسسه با ایجاد دو vod «فیلم نت» و «پلان» به کمک اپراتورهایی چون همراه اول و ایرانسل سهم قابل توجهی در بازار به شدت رقابتی vodها به خود اختصاص داده است.
تصویری از وب‌سایت VOD پلان
فیلیمو: بی وقفه فیلم ببینید «فیلیمو» از محصولات جدید آپارات است که کاربران آن می‌توانند به آرشیوی عظیم، از فیلم‌های ایران و جهان دسترسی داشته باشند. این وبسایت از اواخر سال 93 به‌طور جدی کار خود را آغاز نمود و توانست در طول این مدت، خود را در قامت یک VOD قدرتمند به همگان نشان دهد. در سرویس فیلیمو بنابر مذاکرات و تفاهم‌های صورت گرفته با تامین کنندگان محتوا، تمامی حقوق مرتبط با نشر (Copyright) رعایت شده و کاربران می‌توانند به راحتی و با امنیت خاطر به تماشای محتوای موجود بپردازند.
نماوا: تماشای آنلاین فیلم و سریال شاتل با پشتوانه سرویس‌های اینترنتی خود، به سرویس‌های ارائه محتوا روی آورده و مجموعه خدمات خود را با نام «شاتل لند» برای مخاطبان خود عرضه کرده است. شاتل‎لند، مجموعه‌ا‎یست که با هدف خلق یک تجربه لذت‎بخش آنلاین برای کاربران، همراه با امکانات منحصر به فرد برای مشتریان کار خود را آغاز کرد. «نماوا»، یکی از محصولات جدید شاتل می‌باشد که کار خود را نزدیک به 2 سال پیش آغاز کرد. اینترنت پرسرعت شاتل موجب بهبود فرایند مصرف محتوا در «نماوا»، وهم‌افزایی و تکمیل زنجیره خدمات شده‌است.
🔴جای خالی نظارت در محتوای VODها🔴 🔸در چند سال اخیر گزینه جدیدی با عنوان «شبکه نمایش خانگی» و VOD ها به سبد رسانه مخاطبان ایرانی افزوده شده است. گزینه ای که می توان گفت رقیبی جدی برای تلویزیون به حساب می آید. با تمام نکات مثبتی که VOD ها دارند، موضوع نظارت بر محتوای آن ها و سریال هایی که با کمترین کیفیت هر روز به تعداد آن ها در این شبکه ها افزوده می شود، دغدغه و نگرانی هایی است که اهالی فرهنگ و هنر بارها به آن اشاره کرده اند. در سال ۱۳۹۴ VOD وارد ایران شد. VOD مخفف عبارت Video on Demand به معنای «برنامه ویدئویی درخواستی ضبط‌ شده» است. تلویزیون‌های VOD محتوای متنوعی از فیلم و سریال تا برنامه‌های آموزشی را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند؛ بخشی از این محتوا محصول خودشان و بخشی دیگر هم محصول شرکت‌های تولید محتوای ویدئویی است. نت‌فلیکس از نمونه‌های جهانی و نماوا و فیلیمو از نمونه‌های ایرانی VOD هستند که درآمدشان را با حق اشتراک تأمین می‌کنند. حجت‌الله ایوبی، رئیس وقت سازمان سینمایی کمی قبل‌تر از ورود این سامانه به ایران، آن را اتفاقی بزرگ در سینمای ایران خوانده بود و گفته بود: «اقتصاد سینما با VOD دگرگون خواهد شد و در بستر آن، جایی برای دیده‌شدن سینما شکل می‌گیرد.» مصطفی ابطحی هم که در آن زمان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری بود، گفته بود که به شرط درک و اجرای درست این سیستم، VOD در سینما انقلابی ایجاد خواهد کرد. با این حال از همان آغاز فعالیت این سامانه دعوا بر سر اینکه مجوز ارائه دهندگان این سرویس را وزارت ارشاد باید بدهد یا صداوسیما آغاز شد. دولت معتقد است قوه مجریه باید این مجوزها را صادر کند، اما صداوسیما ادعا می‌کند که تأسیس و راه‌اندازی شبکه‌های خصوصی به هر نحو مغایر با قانون اساسی بوده و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای صرف‌نظر از هر نوع تکنولوژی برای مردم تنها در انحصار صداوسیما است. کمیسیون فرهنگی مجلس، دوم اردیبهشت ۱۳۹۷ ماده چهار طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را تصویب کرد که بر اساس آن «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیماست و در صورت تصویب در جلسه علنی مجلس، اجرایی می‌شود.» این طرح با مخالفت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات روبه‌رو شد که می‌گفت انحصار صداوسیما فقط باید محدود به بحث تلویزیون اینترنتی(IPTV) باشد و نباید این انحصار به VODها هم تسری پیدا کند. البته خود VODها هم ترجیح می‌دادند مجوزشان را از وزارت ارشاد بگیرند تا از صداوسیما؛ هم به دلیل هزینه‌های پایین‌ترش و هم به این دلیل که وزارت ارشاد معمولاً در اعمال سانسور سخت‌گیری کمتری دارد. ولی بالاخره در مهر ماه سال گذشته بود که صداوسیما توانست کنترل سرویس‌های VOD را که پیش از این در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، به دست خود بگیرد. سامانه‌های ارائه کننده این سرویس به دستور نهادهای قضایی ناگزیر مجبور به دریافت مجوز از صداوسیما شدند. همان روزها علی اکبر محمودی مهریزی، مدیرکل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی صداوسیما، در گفت و گو با خبرگزاری مهر از نظارت صداوسیما بر فعالیت VOD ها خبر داد. در واقع VOD ها می‌توانند به صورت یک سرویس مستقل تحت عنوان یک موسسه فعالیت کنند که الان هم می‌بینیم بیش از ۴۰ تا ۵۰VOD در کشور از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر مجوز فعالیت دارند. شورای عالی فضای مجازی سیاستگذار اصلی است و برای سازمان‌های مختلف تقسیم کار می‌شود و فرآیند تولید از قبیل کارشناسی فیلمنامه و… برای IPTV‌ها و VOD‌ها در معاونت فضای مجازی صداوسیما مدیریت می‌شود یعنی محتوایی که برای این سرویس‌های تهیه می‌شود، باید «پیش از تولید» مجوز بگیرد و خود سرویس‌های VOD طبق مقرراتی که پیش از این بود به فعالیت خود ادامه خواهند داد.» ادامه👇🏻
🔹صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی در جایگاه دو رسانه فرهنگی و اجتماعی قرار دارند که هرکدام از آنها دارای قدرت، هزینه، امکانات و مناسبات خاص خود هستند اما در کنار این ویژگی‌ها نوعی نگاه خاص‌تر هم بر عرصه هر دو حکم می‌راند که آن نگرش سلیقه‌ای مسئولان هر دو رسانه است. درواقع به جای توجه به مسئله فرهنگ سازی، ارتقای هنر و توجه به سلیقه مخاطب، بیشتر آنچه مدنظر مدیران و مسئولان این دو رسانه است، رنگ اجرا به خود می گیرد. به همین دلایل سال‌هاست که مخاطب تلویزیون شاهد آثار برجسته درجه یک استاندارد و فاخری نیست. از آن سو هم شبکه نمایش خانگی به دلیل نوعی از پیوند ساختاری و فکری با وزارت ارشاد دارای امکاناتی است که می‌تواند با توجه به نداشتن بخشی از قوانین سلیقه‌ای سانسور در تلویزیون به تولید و پخش و عرضه آثاری بپردازد که به هیچ عنوان در تلویزیون امکان ساخت و پخش آنها وجود ندارد. همان‌طور که تولید محتوای برنامه‌های صداوسیما برخی چارچوب‌ها و خطوط مشخص متناسب با موازین عرفی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور دارند، باید بر فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و VODها نیز نظارت‌های خاصی وجود داشته باشد؛ هر چند که این امر تاکنون به درستی اجرا نشده و سبب شده برخی تهیه‌کنندگان این‌گونه فیلم‌ها و سریال‌ها، بعضی از خطوط قرمز را رد کنند و منجر شوند که فیلم‌های نمایش خانگی به ضد خانوادگی تبدیل شود و خانواده‌ها نتوانند آنها را در حضور اعضای خانواده و فرزندان تماشا کنند. برخی سریال‌ها در چند قسمت نخست، محتواهای مناسبی از نظر فرهنگی و کلامی دارند؛ اماپس از گذشت چند قسمت که مخاطب را درگیر خود می‌کنند، محتواها بیشتر به ضد ارزش نزدیک می‌شوند. یکی از مشکلات سریال‌های شبکه نمایش خانگی، ضعف ساختاری و محتوایی این آثار است؛ به همین دلیل سازندگان این نوع سریال‌ها برای جبران ضعف‌های خود به سمت شکستن خطوط قرمز و جذابیت کاذب و استفاده از موضوعات نامتعارف می‌روند. 🔸محمدرضا عباسیان، رئیس سابق موسسه رسانه های تصویری در این خصوص می گوید: « سریال سازان ما در شبکه نمایش خانگی اصلاً چه محتوایی را روانه بازار می کنند. اگر به کارها نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم محتواهای بیشتر آثار سرشار از خشونت است. فیلمنامه ها پراست از شخصیت های نا امید و پرخاشگر. مصرف مواد و مشروب و روابط خارج از عرف به شکل غیر قابل باوری در حال عادی سازی شدن است.» حتما هر نهادی که مسئولیت نظارت بر محتوای VOD ها را قبول کرده، باید پاسخگوی این کج روی ها و محتواهای غیر اخلاقی این سریال ها باشد و بتواند دوباره قطار از ریل خارج شده برخی سریال های این شبکه ها را مجددا به ریل فرهنگ و هنر واقعی هنردوستان برگرداند.
🌺 اتاق بازرگانی تهران نسخه pdf کتاب های ارزشمند ترجمه شده خود را روی سایت قرار داد! (کتابها هرکدام‌ قیمت روی جلدش بیش از صدهزارتومان بوده اما الان رایگان عرضه شده است ) عناوین جذابی دارد 👌 http://tccim.ir/PublishedOutlets.aspx?id=1
https://www.farhang.gov.ir/fa/tajrobehnegari گزارش های تجربه نگاری اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیلا زارع در آغوش سعید آقاخانی! 🔹اولین درآغوش‌کشیدن زن و مرد در سینمای ایران بعد از انقلاب در فیلم "خون شد".
📌 اندیشکده‌ها به چند نوع تقسیم‌ می‌شوند؟ (قسمت سوم) الف) تقسیم‌بندی بر اساس جنس خروجی‌های تولیدی 🔸۱. خروجی‌ مکتوب خروجی اغلب اندیشکده‌ها و مؤسسات سیاست‌پژوهی به صورت خروجی مکتوب است. این خروجی‌های مکتوب می‌توانند شامل کتاب‌های گوناگون، گزارشات سیاستی و مقالات پژوهشی باشد. امکان خروجی مکتوب برای هر اندیشکده‌ای برخلاف خروجی‌های شفاهی و رسانه‌ای لازم است؛ چرا که خروجی مکتوب نمایان‌کننده میزان سطح کیفیت و برندینگ فعالیت یک اندیشکده به شمار می‌‍آید. 🔹۲. خروجی‌ رسانه‌ای مخاطبان دسته‌ای از اندیشکده‌ها از جنس مخاطبان عام هستند. به نوعی که سیاست‌گذاران و نخبگان حکومتی وزن سبکی را نسبت به مخاطبان دیگر دارند. بنابراین این دسته اندیشکده‌ها بر وجهه رسانه‌ای خود تمرکز بیشتری می‌ورزند و با تولید محصولات رسانه‌ای همچون مستند، اینفوگرافیک، موشن و...، اقدام به اقناع مخاطبان‌ می‌کنند. این نوع اندیشکده‌ها، ممکن است هسته اندیشه‌ورزی قوی‌تری نسبت به سایر نداشته باشند و صرفا یک هسته کوچک اندیشه‌ورزانه و با مشی رسانه‌ای مشغول به فعالیت باشند. 🔸۳. خروجی نیرو انسانی در این دسته از اندیشکده‌ها، نه خروجی‌های مکتوب از کیفیت عالی برخوردار هستند و نه از جنبه رسانه‌ای از سطح قابل قبولی برخوردارند. به جای آن، این نوع اندیشکده‌ها محل تربیت و تبدیل جوانان با استعداد و با انگیزه به نواندیشه‌ورزان است. در این اندیشکده‌ها جوانان با مبانی اندیشه‌ورزی و فعالیت‌های اندیشه‌ورزانه آشنا شده و پله‌های ترقی را طی می‌کند. این نوع اندیشکده‌ها شاید از لحاظ کیفیت در مطلوبیت قرار نگیرند اما خروجی‌های نیروی انسانی‌ آن‌ها برای زیست‌بوم اندیشه‌ورزی و تامین نیروی مورد نیاز لازم است. 🔹۴. خروجی ترکیبی در این مدل، اندیشکده‌ها قادر به تولید انواع محصولات و به تبع آن انواع خروجی‌ها است. بدین معنی که هیچ مدل خروجی بر مدل دیگر غالب نیست و اندیشکده به طور همزمان هم خروجی مکتوب دارد و هم از لحاظ رسانه‌ای نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. 🖋 گردآوری شده توسط تیم محتوای جامعه اندیشکده‌ها
⭕️ یکی از دلایل قرائتی که امروز از اسلام می‌شود، کوتاهی علمای ما در همه حوزه‌هاست/ خالی از محتوا شده‌ایم 👤 مجید مجیدی، کارگردان سینما: 🔹علمای ما در طول این سال‌ها در حوزه مسائل فرهنگی حوزه علمیه یا مسائل کلان فرهنگی هنری، به کمک اصحاب فرهنگ و هنر نیامده‌اند یا اگر آمده‌اند کارساز نبوده‌اند. 🔹راه بستن کاری ندارد مهم این است که مسیر هموار شود. مثلاً در همان اوایل انقلاب شطرنج چندان ورزش مقبولی نبود ولی هیچ کس جرات اعتراض به این موضوع را نداشت، اما حضرت امام (ه) این مسیر را باز کرد 🔹علمای ما باید کمی به روز به مسائل توجه کنند، از دور فتوا دادن مسیری را باز نمی‌کند. یکی از دلایل این قرائتی که امروز از اسلام می‌شود، کوتاهی علمای ما در همه حوزه‌هاست. وقتی چنین کوتاهی صورت می‌گیرد، دیگرانی عرصه را در دست می‌گیرند و قرائت دیگری از اسلام به دنیا معرفی می‌کنند. 🔹مثلاً راه را برای آقای درویش بستند در حالی که او حدود هفت سال برای ساخت «رستاخیز» زحمت کشید. ممکن است در این مسیر آزمون و خطا داشته باشیم اما علما باید کمک کنند تا مسیر باز شود. 🔹بستن راه فضیلت نیست. فضیلت زمانی اتفاق می‌افتد که افراد به عرصه بیایند و خودشان را برای باز کردن راه هزینه کنند 🔹اسلام هراسی که غرب در طول این سال‌ها دنبال کرده، موفق بوده است زیرا به هر حال وقتی ما این جایگاه را خالی می‌کنیم اسلام هراسی پیش می‌آید. 🔹متاسفانه ما متولی درستی در کشور نداریم. ما در طول این سال‌ها تولید اندیشه نکرده‌ایم، اندیشه در همه عرصه‌ها مهم است، ما خالی از محتوا شده‌ایم و این برای همه عرصه‌های فرهنگی و هنری خیلی خطرناک است. وقتی راهبردی وجود ندارد طبیعی است هرکسی تلاش کند تا در هر عرصه‌ای برای خودش راه باز کند. 🔹(در پاسخ به پرسشی درباره وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی) در کشور ما باید ببینیم وزیری که سر کار می‌آید چقدر در حوزه مسائل فرهنگی و هنری شناخت دارد، اما متاسفانه در همه دوره‌ها دیده‌ایم که چندان تسلط نداشته است. وقتی سلیقه‌ای و جناحی دست به انتخاب زده می‌شود و نگاه ملی در افق فرهنگی وجود ندارد، اندیشه و خردورزی هم شکل نمی‌گیرد. پس ابتدا باید دست به تربیت نیرو زده شود، اما اصولاً برنامه‌ای وجود ندارد. به همین دلیل به نظرم وزیر جدید هم کار چندانی را از پیش نمی‌برد./ ایلنا
📌 اندیشکده‌ها به چند نوع تقسیم‌ می‌شوند؟ (قسمت چهارم) الف) تقسیم‌بندی بر اساس سطح خروجی‌های تولیدی 🔸۱. سطح بینشی و مبنایی برخی از اندیشکده‌ها بیشتر در مسائل بینشی و مبنایی کار می‌کنند و به کارهای عملیاتی متناسب با مسائل روز کمتر می‌پردازند. مجموعه‌هایی که روی علوم‌انسانی اسلامی، الگوهای تمدن اسلامی، مباحث تمدنی و مباحث اعتقادی کار می‌کنند، بیشتر در این دسته قرار می‌گیرند. خروجی‌های این نوع از اندیشکده‌ها معمولاً جهت‌های فکری و بینشی ایجاد می‌کند. هرچند کارهایشان بسیار مهم و زیربنایی است، اما مشتری نقد و نیازمند به کارهایشان در دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی معمولاً کم هست. فلذا در دنیا هم معمولاً با آنها بر اساس مدل‌های حمایتی و گرنت تعامل می‌کنند. خروجی‌ها خروجی‌های بلندمدتی است. 🔹۲. سطح راهبردی و استراتژیک مجموعه‌هایی که در اسناد کلان، مثل سند تحول آموزش و o پرورش، سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند. معمولاً مخاطبان آنها مسئولان لایه اول کشور و عمدتاً ملی و فرادستگاهی هستند. حداکثر آنکه مخاطبشان استانی ولی در این حالت هم رأس استانهاست. جنس خروجی‌هایشان راهبرد و سیاست است و معمولاً اسناد مکتوب تولید می‌کنند. کمتر مخاطب عمومی و ترویجی دارند. خیلی از وقت‌هایشان در جلسات توجیهی با نهادهای مختلف صرف می‌شود. عمده کاری که شاید بتوان آنها را کمک کرد و سطحشان را ارتقا داد، ارتباط مؤثر برقرار کردن با مخاطبانی است که در لایه‌های کلان تصمیم‌گیر هستند و مهم‌ترین چیزی هم که برای آنها انگیزه ایجاد می‌کند، بازخورد مثبت گرفتن از خروجی‌هایشان است. 🔸۳. سطح عملیاتی و اجرایی مجموعه‌هایی که راهکارهای عملیاتی و اجرایی طراحی و ارائه می‌کنند. مجموعه‌هایی که روی بودجه سالانه کار می‌کنند. اندیشکده‌هایی که کارهای کوتاه‌مدت مثلاً یکی دوماهه، عمیق و دقیق روی یک موضوع کار می‌کنند یا کسانی که از نظر جغرافیایی روی یک موضوع خاص فعالیت دارند مانند مجموعه‌هایی که روی مسئله محیط‌زیست خوزستان کار می‌کنند. یا کسانی که از منظر سطح سازمانی، به مسائل یک بخش از وزارت نیرو در حوزه آب می‌پردازند در این دسته قرار می‌گیرند. معمولاً خروجی‌های آنها به اجرا نزدیک‌تر و قابل ارزیابی دقیق و ملموس است. وصل کردن آنها به سازمان‌های مختلف، تعریف مسائل موردنیاز کشور و اولویت دادن به آنها بسیار مهم است. ضمن اینکه ایجاد سازوکارهای ارزیابی راه‌حل‌ها برای آنها، هم در رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری آنها مهم است و هم در ارتقای کیفیت و کمّیت آنها و هم در اینکه مخاطبانشان بتوانند از آنها درست استفاده کنند. 🔹۴. سطح محصولات و خدمات نهایی آخرین سطح از منظر خروجی مجموعه‌هایی هستند که محصولات و خدمات نهایی تولید می‌کنند. یعنی کار اندیشه‌ورزانه‌ای که تولید می‌شود را در قالب اسناد سیاستی، چه در لایه راهبردی و چه در لایه عملیاتی ارائه نمی‌کنند بلکه آن را به یک محصول و خدمتی تبدیل می‌کنند که ممکن است آنها را به یک سری خدمات به جامعه نخبگانی تبدیل کنند و یا به دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی یک سری نظام‌های ارزیابی و اعتبارسنجی و امثال آنها بدهند و یا یک سری محصولات رسانه‌ای تولید کنند. معمولاً تیم‌های اجرایی آنها قوی‌تر از هسته‌های اندیشه‌ورزشان است. باشد. محصولاتشان می‌تواند محصولات خیلی ملموسی مثل کتاب داستان، حتی محصولات بازی و اسباب‌بازی باشد.
62006663.pdf
9.79M
برنامه پیشنهادی وزیر فرهنگ وارشاد دولت سیزدهم
هر کدام از دوستان که حوصله دارد این تحلیل طولانی اما پر محتوا در مورد افغانستان را بخواند: https://telegra.ph/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%BA%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-08-16
4_5803398082808777618.pdf
3.22M
🔴آن سوی دولت- جلد اول مجموعه مصاحبه‌های مدیران ارشد دولت تدبیر و امید
درس خارج حکمرانی علوی ◼️آنچه ما به‌عنوان دولت اسلامی و حکومت اسلامی بایستی به‌طور دائم در نظر داشته باشیم این است که باید حکومت علوی را معیار خودمان قرار بدهیم، خودمان را با حکومت علوی بسنجیم. مقام معظم رهبری؛ بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ،۱۳۹۷/۶/۷ ◼️بدینوسیله به اطلاع علاقمندان و پژوهشگران حکمرانی می رساند جلسات درس خارج حکمرانی علوی استاد خسروپناه شنبه و دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۳ در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برقرار می باشد. شروع جلسات از شنبه ۱۴۰۰/۵/۳۰ خواهد بود. ◼️به دانش پژوهانی که دوره را با موفقیت طی کنند گواهی پایان دوره اعطاء خواهد شد. ◼️ مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه مدرس خارج فقه نظام ولایی استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◼️ تاریخ شروع: شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت: ۱۲ تا ۱۳ لینک ورود: https://online.snduonline.ir/ch/hclass
نشست "مدل ارزیابی محتوایی شبکه نمایش خانگی (VOD)" برگزار شد https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1117172