📢 مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری با همکاری میز تعاون، مشارکت و سرمایههای اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دفتر قم برگزار میکند
✅ از سلسله وبینارهای دینداری وبینار چهارم با موضوع :
«معرفی و نقد کتاب مدیریت حجاب در جمهوری اسلامی»
🔸بازخوانی سیاست ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران درباره «بی حجابی و بدحجابی»
✅ ارائه دهنده :
دکتر سینا کلهر
دکتری جامعه شناسی/ نویسنده کتاب و معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان
✅ ناقدین :
🔸دکتر مریم اردبیلی
دکتری آینده پژوهی/مشاور شهردار تهران و مدیر کل امور بانوان شهرداری
🔸دکتر اسماعیل فراهانی
دکتری جامعه شناسی فرهنگی/ کارشناس ارشد دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
✅ دبیر نشست :
دکتر سید آرش وکیلیان
دکتری سیاستگذاری فرهنگی
📆 زمان : چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ - ساعت ۱۸ الی ۲۰
📎 لینک ورود به نشست :
http://www.skyroom.online/ch/rcm1400/scientific-conference
لینک ورود به کانال عمومی مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری :
https://eitaa.com/markazsanjeshdindari
دوره جامع نگارش دانشگاهی دکترسیدعلی اصغر سلطانی
پاراگراف نویسی، مقاله نویسی و نگارش مقاله های علمی - پژوهشی، همگی پدیده هایی جدید هستند که از عصر مشروطه به این سو و از غرب وارد ایران شده اند اما قواعد و اصول حاکم بر نگارش آنها متاسفانه همراه با این قالب های نگارشی در نظامهای آموزشی ما وارد نشده است. هدف اصلی این کارگاه، ارتقاء کیفیت نگارش در میان استادان، پژوهشگران، و دانشجویان (ترجیحا تحصیلات تکمیلی) با استفاده از راهکارهای بلاغی به صورت عملی است. این کارگاه به مخاطبان می آموزد اطلاعات جمع آوری شده را چطور باید در قالب پاراگراف، مقاله کوتاه، مقاله علمی - پژوهشی و پایان نامه به رشته تحریر در آورند.
- تاریخ آغاز دوره: ۳۰ آذر ۱۴۰۰
- تعداد جلسات: ۱۰ روز و ساعت برگزاری کلاس : سه شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹
لینک ثبت نام:
www.yun.ir/qjlm8g
هدایت شده از مکتب
▪️مقام معظم رهبری :
✅این روحیه ی «فایده ای ندارد» - یأس از آینده - سم مهلک همه ی فعالیتهاست! چه فعالیتهای اجتماعی و سیاسی، چه فعالیتهای علمی و پژوهشی.
1388/6/8
هدایت شده از مکتب
امام خامنهای: آن احساس مسئولیتی که من میگویم، در مقابل حالت «وِلش» قرار دارد. بعضی از جوانان هستند که اگر گفته شود این کار را بکن میگوید وِلش! مثلاً امتحانات درسی یا قضیهی دیگری در پیش است، میگوید ولش...! این وِلش بدترین بلا برای جوانان است. احساس مسئولیت، یعنی رها کردن این حالتِ وِلش. ۱۳۷۷/۱۱/۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متاورس یکی از جدیدترین واژه های کلیدی در دنیای فناوری محسوب شده و به یک هدف کلان برای
بسیاری از غول های فناوری جهان تبدیل شده است. متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که به انسانها اجازه تعامل با افراد دیگر یا شخصیت های دیجیتالی (مجازی) در قالب آواتارها برای برقراری ارتباط، همکاری، انجام بازی، رسیدگی به امور کاری و تجاری یا معاشرت را می دهد. این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترسی خواهد بود.
به نظر می رسد که در آینده همه ی شغل ها به فضای متاورس منتقل شود.
از آنجایی که متاورس یک فناوری تازه است، تحقیقات طولانی مدتی درباره تأثیرات فیزیکی و روانشناختی آن بر انسان انجام نشده است. بازی هایی که با هدست های حقیقت مجازی و حقیقت افزوده انجام می شوند، امکان دارد به افسردگی، تنها شدن فرد یا خشونت و آزار به خود منجر شود.
این فناوری، ریسک هایی برای سیستم های سیاسی، اقتصادی و جوامع در کشورهای مختلف دارد. به عنوان مثال امکان دارد متاورس تأثیری نامحسوس بر امنیت فرهنگی و سیاسی یک کشور داشته باشد. همچنین امکان دارد این فناوری مشکلات اجتماعی جدیدی را به وجود بیاورد. از آنجائیکه متاورس با کمک فناوری های غوطه ور شدن در فضای مجازی واقعیت افزوده و حقیقت مجازی توسعه می یابد، این امر امکان دارد روی نوجوانان تأثیر منفی بگذارد و اعتیاد آور باشد.
#حکمرانی_سایبری
#حکمرانی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
ایران آینده🇮🇷
تنها در متاورس
کودکی ما دهه شصتی ها هم از دوران تلویزیون سیاه و سفید در دهه شصت، تا تلویزیون رنگی و ویدئوهای وی اچ اس در دهه هفتاد تا میکرو و سگا و بعد کامپیوترهایی با سیستم عامل ام اس داس امتداد داشته است.
اما از ۲۰۱۰ که گوشی های هوشمند به جهان اضافه شدند، سرعت تغییرات بسیار بیشتر شد. تازه داشتیم به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی عادت می کردیم که زاکربرگ نسبت به رقبا و همراهان خود پیش دستی کرد و در اوایل آبان ۱۴۰۰، از دورانی جدید و یک ابرپروژه پرده برداری کرد. پروژه ای که از سالها قبل درباره آن فیلم ساخته شده بود، داستان نوشته شده بود و برای طراحی وسایل مورد نیازش، وقت و پول صرف شده بود.
سالها قبل درباره زندگی دوم خوانده بودم و اینکه می شود یک هویت مجازی داشت که آن هویت می تواند برتر و بهتر از هویت واقعی افراد باشد. در زندگی دوم بسیاری از محدودیت ها وجود ندارد. می شود شما آنطور که می خواهید خلق شوید.
در کتاب موج سوم تافلر هم در اوایل دهه ۸۰ و کتاب های نیل پستمن و مک لوهان درباره کلبه الکترونیک و کوچک شدن جهان در بیست سال پیش چیزهایی می خواندیم. اما امروز و در ابتدای دهه سوم قرن بیست و یک، متاورس متولد شد.
چقدر آن را می شناسیم؟ چقدر اثرات را می دانیم؟ چقدر متوجه عمق تغییرات پس از آن هستیم؟ جهان جدید از سینما به سریال و بعد گیم رسیده بود و جذابیت به این سمت رشد یافته بود. از سوی دیگر شبکه های اجتماعی مفهوم ارتباط و در ارتباط بودن و برخط بودن را تغییر داده بود و با رونق گرفتن رمزارزها، امکان جدیدی برای مبادله و خلق ثروت شکل گرفت و حالا در متاورس تمام این عناصر در کنار هم قرار گرفته و ترکیب شده است. تا پیش از این، شما از طريق اپ ها و وب سایت ها از مواهب این جهان نوپدید با گوشی های هوشمند بهره می بردید، اما از این به بعد، شما در جهان این خدمات و سرویس ها و اساسا در جهان دیگری زیست می کنید که همه خدمات به نحو
متفاوتی ارائه می شود و بسیاری از مفاهیم بنیادین در زندگی بشر امکان دگرگونی دارد. به عنوان مثال هوایپما سرعت انتقال ما را دگرگون کرد و متاورس ضرورت انتقال با هواپیما را دگرگون خواهد کرد.
هر چند با متاورس ضریب ارتباطی انسان دهها و صدها برابر خواهد شد و مشغولیت ظاهری انسان ها در این جهان جدید بسیار بیشتر خواهد شد، اما در حقیقت هستی، انسان تنهاتر و معنای زندگی بیش از گذشته، به مسئله اول بشریت تبدیل خواهد شد و توسعه تکنولوژی پاسخی برای آن ندارد.
محسن دنیوی
#حکمرانی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔴 تمدّن، متّکی به فرهنگ است... پایه اصلی فرهنگ و تمدن، فکر و اندیشه و جهان بینی است 🔴
✴️ #هویّتسازی خیلی مهم است؛ هویّتسازی برای انسانها در یک جامعه خیلی مهم است؛ [انسانها باید] احساس هویّت کنند.
⭕️ هویّت انسان به #فرهنگ او است، به #دانستههای او است، به #سبک_زندگی او است. تمدّن، متّکی به فرهنگ است؛ اگر فرهنگ قوی و غنی وجود نداشته باشد، تمدّن به معنای مصطلح و رایجِ خودش به وجود نمیآید.
❓ فرهنگ چیست؟ مجموعهی عناصر سازندهی #فکر و #عمل انسان؛ این فرهنگ است.
❓ این از کجا ناشی میشود؟ فرهنگ به نوبهی خود متّکی است به #فکر، #اندیشه و #جهانبینی؛ [یعنی] نوع تلقّی انسان و مجموعهی انسانی از جهان و عالم وجود و هستی و آفرینش و مانند اینها؛ این است که #پایهی_اصلی_فرهنگ است و #پایهی_اصلی_تمدّن است.
🎙 ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
#تمدن_سازی
#تبیین_نظام_مسائل_بیانیه
ایران آینده🇮🇷
کودکی ما دهه شصتی ها هم از دوران تلویزیون سیاه و سفید در دهه شصت، تا تلویزیون رنگی و ویدئوهای وی اچ
متاورس، وحدت علم و دین و یادآوری چند تجربه تاریخی / ریشه تکنولوژی هراسی، کجاست؟
🔹نگاههایی که پیشتر، حُکم به نفی برق و بلندگو و تلویزیون و ویدئو و ماهواره و... میدادند، حالا با دفاع از فیلترینگ در ساحت اینترنت، حتی به احکام متاورسی هم ورود کرده و رای به حُرمت خرید و فروش در این فضای ناشناخته دادهاند.
تحلیلی درباره برخی احکام متاورسی را اینجا بخوانید و نظر بدهید👇
khabarfoori.com/fa/tiny/news-2914638
از کانال خبر فوری👆
👇چشم اندازی از چالشهای پیش روی عرصه حکمرانی در جهان جدیدی که ده هزار برنامه نویس در حال خلق آن هستند.
از حکم فقهی خرید وفروش زمین مجازی تا ... .
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع:
🇮🇷رؤیای ایرانی
🔸با حضور؛
🔹حجت الاسلام حسین مهدیزاده
🔹آقای حمیدرضا متاله
🔹حجت الاسلام سید علی موسوی
🗓سه شنبه ۳۰آذر ۱۴۰۰
⏱ساعت ۱۵ الی ۱۷
📍مکان: پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)
🔽https://www.skyroom.online/ch/pajooh/roya.irani
هدایت شده از مکتب
نهضت دینی:
🔸نهضت انقلاب اسلامی از سال 41 و از #حوزه_علمیه آغاز شد و به #مساجد انتقال پیدا کرد. انقلاب از آغاز با انگیزه دینی، احساس وظیفه دینی و شعارهای دینی و با رهبری دینی آغاز شد.
🔹- دو خصوصیتی که در مقابل نهضتهای دینی هست و به عنوان برچسب به حرکت انقلابی مردم زده میشد عبارت بود از:
🔸یکی تهمت ارتجاعی بودن
🔸و دیگری، دید تحقیر آمیز و توام با عمل شدید و بی رحمانه و قساوت آمیز.
🔹- نهضت با سه خصوصیت بارز به رشد ادامه داد:
🔸- خصوصیت اول، جهت گیری دینی بود. صد در صد نهضت با هدف های دینی، با شعارهای دینی، با انگیزه های دینی پیش می رفت.
🔸- خصوصیت دوم، حضور عمومی مردم بود. منظورم از حضور عمومی، این نیست که همه آحاد مردم در آغاز نهضت شرکت داشتند و حضور داشتند. بلکه منظورم این است که مخصوص قشر خاصی نبود، طبقات مختلف مردم شرکت داشتند. از شهرنشینان، روستائیان، قشرهای مختلف، کارگران، روشنفکران، اصناف و کسبه و پیشه وران و بیش از همه و بارزتر از همه روحانیون و طلاب علوم دینی.
🔸- خصوصیت سوم، یک رهبری بی نظیر و قاطع بود، با خصوصیاتی که ما از پیغمبران الهی و رهبری پیغمبران در قرآن مشاهده می کنیم. رهبری نهضت ما از آغاز دنباله روی نهضت پیامبران بود، دارای همان خصوصیت ها بود. امید، قاطعیت، گستاخی اقدام، اعتماد زیاد به عامه و توده های مردم، #بی_اعتمادی_به_طبقات_ممتاز و تسلیم در مقابل خدا و نیندیشیدن به پیروزی ظاهری، بلکه بیشتر #اندیشیدن_به_حرکت_و_اقدام.
🔹- این سه خصوصیت در نهضت ما بود. البته با همه اینها، با همه نقاط مثبت و ریشه های حیات بخشی که در جنبش اسلامی و حرکت انقلابی ما وجود داشت، این جنبش جوان بود، با همه خصوصیات جوانی. حتی#نپختگی.
. 1362/11/12
#مبدأ_نهضت_دینی
#دوخصوصیت_ضد_نهضت_دینی
#سه_خصوصیت_نهضت_دینی