دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ مهدویت.m4a
8.72M
🌺السلامعلیکیااباصالحالمهدی🌺
📜 مهدویت
🗓 دوشنبه ۱۵ ابان ۱۴۰۲ | ۲۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
#دوشنبه #مهدویت
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
.📜 مهدویت
🗓 دوشنبه ۱۵ ابان ۱۴۰۲ | ۲۱ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
شناسائی امام زمان در مهربانی در ملاقات هایشان
یکی از طریقه هایکه امام زمان برای ملاقات کنندگان روشن می¬شود مهربانی حضرت بقیه الله الاعظم در ملاقات هایی است که عده ای مشرف می¬شود
صدای حضرت صدای لطیف و مهربانی است
چهره حضرت با آن لبخند ملیح و مهربان است
و نگاه لطف و مهربانیش
گرش ببینی و ترنج بشناسی
روا بود که ملامت کنی زلیخا را
بر باد داد زلف مجعد را
در بند کرد عقل مجرد را
زاهد بخواب بیند اگر رویش
خانه کرد خواهد معبد را
دور جهان به سلطنتش قائم
تا کی کند قیام مجدد را
داستان سید محمد عاملی
-۱ داستان سیّد محمّد عاملی مرحوم محدث نوری مینویسد سيد محمد عاملی فرزند سید عباس آل شرف الدین که ساکن یکی از روستاهای جبل عامل -بود به خاطر تعدى حكام جور، آن سامان را ترک گفت در هنگام خروج از وطن حتی به اندازه خرج یک شبانه روز را نداشت و در عین حال آنقدر عفیف بود که از کسی چیزی درخواست نمیکرد و به گردش و سیاحت میپرداخت. در ایام سیاحت در خواب و بیداری حکایات عجیبی میدید تا در مجاورت نجف اشرف رحل اقامت افکند و در حجره ای از حجرات فوقانی صحن شریف در نهایت فقر زندگی می.کرد از حالات او فقط بعضی از خواص با خبر بودند. او پنج سال بعد از ترک وطنش نیز وفات نمود با من رفت و آمد داشت و در تعزیه های حسینی شرکت میکرد و در بعضی مواقع از من به عنوان امانت کتاب دعا میگرفت روزهایی را با چند خرما روزگار میگذرانید و انواع دعاهای وسعت رزق را میخواند و ادعیه و اذکار را ترک نمی کرد در ایامی برای عرض حاجتش چهل روز پیش از طلوع آفتاب از دروازه کوچک شهر که از سمت دریا ،بود بیرون میرفت و بطوری که کسی او را نبیند یک فرسخ یا بیشتر طی مسافت میکرد و عریضه ای را در میان گلی میپیچید و نام یکی از نواب را صدا میکرد و در آب می انداخت. او خود میگفت این کار را ادامه دادم تا سی و هشت (یا سی و نه روز گذشت. عریضه را در آب افکندم و با ناراحتی سرم را پایین انداختم و .برگشتم هنگام برگشتن دیدم مردی از پشت سرم می آید که لباس عربی داشت. سلام کرد. من هم جواب مختصری دادم و دیگر توجهی نکردم؛ چون بسیار ناراحت بودم با همین حال مقداری با من راه آمد. سپس با لهجه محلی خودم گفت سیّد محمد! حاجت تو چیست که سی و و هشت یا سیونه) روز است که هر روز پیش از طلوع آفتاب به فلان جا می روی و عریضه خود را در آب می اندازی؟ گمان میکنی که امام تو بر حاجت تو مطلع نیست؟!» سیّد محمّد :گفت خیلی تعجب کردم زیرا هیچ کس را از این کار خود مطلع نکرده بودم و کسی مرا ندیده بود کسی را هم از جبل عامل در نجف نمی شناختم به خصوص آنگاه بر تعجب من افزوده شد که دیدم او بر سر چفیه و عقال دارد به خاطرم آمد شاید به آمال دیرینه خود و به رستگاری بزرگ نائل شده ام و او خود امام عصر عجل الله تعالی فرجه است از دیر زمان شنیده بودم که دست آن حضرت بسیار نرم و لطیف است. با خود گفتم با او مصافحه کنم ،پس دست دراز کردم. آن حضرت نیز دست خود را آورد و آنچه را که شنیده بودم یافتم و یقین کردم که به سعادت عظیمی رسیده ام سر بلند کردم و به صورت مبارک او چشم دوختم خواستم دست مبارکش را ببوسم... دیگر کسی را ندیدم گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم چه بگویم؟! که غم از دل برود چون تو بیایی
تشرف سید حیدر حلی خدمت امام زمان
آیا درست است که یک انسان به یک بزرگی بگوید بیا کارت دارم؟ باید خودش پیش بزرگ برود یا روی یا روی بی معرفتی می¬گویی الامام مع الخلق او همه جا را گرفته
کی رفتهای ز دل که تمنا کنم تو را
کی بودهای نهفته که پیدا کنم تو را
غیبت نکردهای که شوم طالب حضور
پنهان نگشتهای که هویدا کنم تو را
با صد هزار جلوه برون آمدی که من
با صد هزار دیده تماشا کنم تو را
این عیب است که ما به بزرگترین مرد الهی، شخصی که ظهور الله - - - است باو بگوییم تو بیا، تو برو او بیا من تو را ببینم تو دنبال آقا برو مسجد جمکران و مسجد سهله معنی آن این است که راه بی¬افتی تو دنبال حضرت بگردی بروی نه اینکه بگویی تو بیا من تورا ببینم
سید حیدر حلی 30 الی 40 سال دنبال حضرت می¬گشت و طلب رؤیت حضرت را می¬کرد، یابن الحسن روحی فداک متی ترانا و نراک می¬گفت یک شب یک قصیده ساخت برای امام حسینو مظلومیت حضرت علی اصغر را در آن ذکر کرد، شب تا صبح گریه کرد این را ساخت هیچ کس هم نمی¬دانست. روزی به راه افتاد برای رفتن به نجف قصیده را برای امیرالمؤمنین بخواند هیچکس هم چون نمی¬داند، در بین راه عربی را دیدند به لباس بادیه نشینان فرمودند: سید حیدر کجا می¬روی؟ او بد خُلق شده بود به حضرت هم بی اعتنایی می¬کرد حضرت فرمودند: آقا سید حیدر آن شعرت را یک بیت گفتی حذف کن، سید حیدر ما خانواده ای نیستیم که اینطوری باشیم سید حیدر تو به مقصد رسیدی سید حیدر گفته بود آقا بیا و همانطوری¬که بنی امیه به بچه های شما **** بچه های شیرخوار شما رحم نکرد شما هم به آن رحم نکنید حضرت فرمودند سید حیدر ما خانواده اینطوری نیستیم آن بیت شعرت را حذف کن سید حیدر علی آنها علی اصغر را کشتند ولی ما هرگز چنین کارهایی نمی¬کنیم
چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ روانشناسی اسلامی.m4a
9.55M
🌺السلامعلیکیااباصالحالمهدی🌺
📜 روانشناسی اسلامی
🗓 چهارشنبه ۱۷ ابان ۱۴۰۲ | ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
#چهارشنبه #روانشناسی_اسلامی
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
📜 روانشناسی اسلامی
🗓 چهارشنبه ۱۷ ابان ۱۴۰۲ | ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
مقایسه عالم ارواح با این عالم اجسام
ارواح متعلق به عالم ملکوت یا عالم ارواح هستند ارواح در عالم ملکوت متولد شده اند عالمی است که در عظمت شکوه و زیبایی با این عالم قابل مقایسه نیست این عالم عالم ارواح عالم لطافت و لطیف است این عالم عالم ظلمت و تاریکی و آن عالم عالم نور و انوار است این عالم عالم فنا است و همه چیز این عالم رو به فنا می¬رود اما آن عالم عالم بقاء و زندگی است که در آن زندگی می¬جوشد و در عالم ملکوت مرده وجود ندارد در این عالم همه چیزش قابل تغییر است مثلا انسان ابتدا کودک سپس نوجوان سپس جوان بعد میان سال... بعد پیری فرا می¬رسد اما آن عالم عالم ثبوت است قرآن با این آیه عظمت عالم ارواح را نسبت به عالم ناسوت را در سوره عنکبوت ایه 64 ختم کرده است
و ما هذه تا تعلمون
و حیات این عالم چیزی نیست مگر بازیچه در مقابل حیات اخرت اگرعلم دانسته باشید
اگر عالم شوی اگر دانشمند شوی اگر خداوند علمش را به شما بدهد می¬فهمید حیات و زندگی این جهان نسبت به اخرت بازیچه ای بیش نیست مثلا
سرعت در عالم ملکوت و سرعت در این دنیا
خداوند در سوره سجده ایه 5 یدبر الامر تا نعبدون
خداوند تدبیر امر می¬فرمایند از آسمان به سوی زمین سپس آن را عروج می¬دهد از زمین به سوی آسمان در یک روز که تعداد آن روز یکهزار سال است از روز هایی است که شما می¬شمارید، میشماریم (دوازده ساعت آن عالم برابر است با 1000 سال ما) حالا در نظر بگیرید فعلا بالاترین سرعتی که ما در نظر داریم سرعت نور است حالا محاسبه می¬کنیم
سرعت در یک ثانیه
سرعت در یک دقیقه
سرعت در یک ساعت
سرعت در یک روز
سرعت در یک ماه سی روزه
سرعت در یک سال
سرعت در هزار سال
اینجا دیگر محاسباتش سخت است فقط باید آیه قران را خواند یسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربی و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا
عالم ملک در مقابل عالم ملکو بسیار کوچک است
عالم جسم در مقابل عالم روح
در عالم اشباح کیفیت و کمیت این جهان وجود ندارد در عالم اشباح ظلمت وجود ندارد عالم اشباح عالم بقا است اما در عالم ارواح که در آن زندگی و حیات می¬جوشد آمد و شد و بهار و خزان ندارد عالم ملکوت عالم حقایق است عالم ثابت است عالم ثبوت اتس عالم نور است
اما عالم ناسوت نسبت به آن عالم بسیار دون و پست است عالم ظلمت است عالم مرگ و فنا است عالم جهل و نادانی است لذا قرآن می¬فرمایند
و ما هذه الذنیا الی لهو و لعب تا حیوان
همانا حیوة و زندگی این دنیا لهو و لعبی بیش نیست و (نسبت به حیاه اخرت ) بازیچه است اما حیوه و زندگی آخرة تمامیش حیاة و زندگی است برای اینکه بگوییم خود این عالم *** و این عالم دون، چیز بزرگی است اما نسبت به عالمن ملکوت
من اب شدم سراب دیدم خود را تا بیدار شدم بهخواب دیدم خود را
دنیا چه حبابی است تاااا خواب بد مست و خراب
این جهان جهان مرگ است هیچ چیزش ثابت و باقی نمی¬ماند
ارواح قبل از اجسام خلق شدند
1. انسان در این دنیا متولد می¬شود کودکی پشت سر می¬گذارد نوجوان می¬شود نوجوانی را پشت سر می¬گذارد جوان می¬شود جوانی را پشت سر می¬گذارد مسن می¬گردد سالمند می¬شود و پیر می¬شود و سرانجام می¬میرد (این مسیر حرکت اوست از عالم ذر تا عالم برزخ)
2. ما متعلق به عالم ملکوت و عالم ذر هستیم تولد ما تولد واقعی و روحی و نفسی ما در عالم ذر بوده است
خلقت روح ما، خلقت ملکوتی است نفس ما ملکوتی اتس اما جسم ما ناسوتی است خلقت ما در عالم ذر دفعی بوده است
3.
پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ تفسیر قرآن.m4a
7.07M
🌺السلامعلیکیااباصالحالمهدی🌺
📜 تفسیر قرآن
🗓 پنجشنبه ۱۸ ابان ۱۴۰۲ | ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
#پنجشنبه #تفسیر_قرآن
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
📜 تفسیر قرآن
🗓 پنجشنبه ۱۸ ابان ۱۴۰۲ | ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
1) یکی از کمالات نورانی قرآن و یک از اعجازت خداوند کریم و قرآن کریم حروف مقطعه است که این حروف اثبات میکند این کتاب آسمانی است و این کتاب کلامات بشری نیست و ما هیچ کتاب دیگری نداریم که حروف مقطعه داشته باشد (انجیل و تورات و زبور و دید و پاتیکل و ...) حروف مقطعه قرآن اقیانوسی بی کران است
2) همانطوریکه میدانیم قرآن دارای 114 سوره است که 29 سوره آن دارای حروف مقطعه است
3)معنی حروف مقطعه: حروف مقطعه یعنی جدا جدا ، مثل "ا ، ل ، م" و یا "ا ، ل ، م ، ر" و یا "ا ، ل ، م ، ص" که 29 سوره قرآن دارای حروف مقطعه است شرح:
یکم) هفت سوره داریم که با "ح ، م" شروع میشود ، یعنی حروف دو رقمی مقطعه ، که به این سوره ها «حوامیم» میگویند و آنها عبارتند از: غافر، شوری ، فصلت ، جاثیه ، زخرف ، دخان ، الاحقاف
دوم) شش سوره قران در ابتدایش حروف "ا ، ل ، م" است و آنها عبارتند از : بقره ، آل عمران ، عنکبوت ، روم ، لقمان ، سجده
سوم) پنج سوره قرآن داریم که ابتدایش با حروف سه رقمی "ا ، ل ، ر" است و آنها عبارتند از: یونس ، یوسف ، هود ، ابراهیم ، حجر
چهارم) یک سوره داریم که با حروف مقطعه "ا ، ل ، م ، ر" شروع شده است که حروف چهار رقمی مقطعه است و آن سوره رعد است
پنجم) دو سوره داریم که ابتدای آن حروف مقطعه سه رقمی "ط ، س ، م" شروع شده است و آن سوره ها عبارتند از: شعرا و قصص
ششم) یک سوره داریم که دارای حروف مقطعه مقطعه دو رقمی "ط ، س" است و آن سوره نمل است
هفتم) یک سوره داریم که دارای حروف مقطعه "ی ، س" است "یس" که این سوره به همین نام معروف است یعنی "یس" و "یس" نام رسول خدا ص است که دو رقمی است
هشتم) یک سوره داریم که دارای حروف مقطعه دو رقمی "ط ، ه" است و نام این سوره باز "طه" میباشد که باز یکی از معانی آن این است که "طه" نام مقدس نبی اکرم اسلام محمد مصطفی ص میباشد.
نهم) یک سوره داریم که دارای حروف مقطعه پنج رقمی "ک ، ه ، ی ، ع ، ص" است و آن سوره مریم است.
ابتدا سوره شوری که در سور حوامیم نوشتم پنج رقمی باشد به این صورت "ح ، م ، ع ، س ، ق" پس میشود گفت دو سوره دارای حروف مقطعه پنج رقمی است
دهم) یک سوره که با حرف مقطعه "ص" شروع میشود که اولاً یک رقمی است ثانیاً این سوره نهمین نام یعنی "ص" مشهور است
یازدهم) یک سوره که با حرف مقطعه "ن" شروع میشود و آن سوره قلم است
دوازدهم) یک سوره داریم که با حروف مقطعه "ا ، ل ، م ، ص" چهار رقمی شروع شده است "المص" آمده است و آن سوره اعراف است
سیزدهم) یک سوره که با حرف مقطعه "ق" شروع شده است و آن سوره نامش یعنی حرف یک رقمی "ق" است
خلاصه مطالب بالا
1.سه سوره داریم که دارای حروف مقطعه 1 رقمی است و آن سور "ن و القلم" ، "ق" و "ص" است
2.ده سوره داریم که دارای حروف مقطعه دو رقمی است و آن سوره های : غافر و شوری ، فصلت ، سجده ، جاثیه ، زخرف ، دخان ، الاحقاف ، یس ، طه ، نمل
3.سیزده سوره داریم که دارای حروف مقطعه سه رقمی است و آن سور عبارتند از: بقره ، آل عمران ، عنکبوت ، روم ، لقمان ، سجده ، یونس ، یوسف ، هود ،ابراهیم ، حجر ، شعری ، قصص
4.دو سوره داریم که دارای حروف مقطعه چهار رقمی است و آن : رعد و اعراف
5.یک سوره داریم که دارای حروف مقطعه پنج رقمی و ان سوره مریم است البته باید تذکر بدهیم که سوره شوری که در دو رقمی ها اسم بردیم به یک اعتبار پنج رقمی است "ک،ع،ی،ع،ص ، ح،م،ع،س،ق"
«صِراط علیٍّ حق نُمْسِكُهُ»
اگر دقت کنید حروف (الفبای قرآنی) 28 حرف است که از این 28 حرف 14 حرفش در سور مقطعه به کار برده شده است و به این حروف ، حروف نورانی میگویند و این 14 حرف عبارتند از: "ص ، ر ، ا ، ط ، ع ، ل ، ی ، ح ، ق ، ن ، م ، س ، ک ، ه" این حروف 78 بار در حروف مقطعه بکار برده شده است
ص = 3 بار - ر = 6 بار - ا = 13 بار - ط = 4 بار - ع = 2 بار - ل = 13 بار - ی = 2 بار - ح = 7 بار - ق = 2 بار - ن = 1 بار - م = 17 بار - س = 5 بار - ک = 1 بار - ه = 2 بار
اگر حروف تکراری را کنار یک حرف حساب کنیم میشود : «صِراط علیٍّ حق نُمْسِكُهُ»
پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ آیات الکریم.m4a
8.21M
🌺السلامعلیکیااباصالحالمهدی🌺
📜 آیات الکریم
🗓 پنجشنبه ۱۸ ابان ۱۴۰۲ | ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
#پنجشنبه #آیات_الکریم
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
📜 آیات الکریم
🗓 پنجشنبه ۱۸ ابان ۱۴۰۲ | ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
او بر سر راه های مستقیم می¬نشیند نه سر راه های کج او دشمن شیعه است به مسیحی یهودی زرتشتی و سنی کاری ندارد آنها گمراه هستند آنها دوستان او هستند کسی که دشمن امیرالمومنین باشد هر نفسی که می¬کشد یک کیلومتر از راه مستقیم دور می¬شود
سوره اعراف ایه 16
قال فبما تا مستفقیم
او سر راه مسجد، جلسه... می¬نشیند نه سر راه تأتر، سینما، ویدیئو، اینترنت او به عروسی های مختلت کاری ندارد او به جلسه خوشگذرانی و شرابخواری کاری ندارد او به جلسه غیبت کاری ندارد
10. او به علماء گویندگان اساتید معلمانی کار دارد او به گویندگان و معلمین و وعاظ و اساتید و دبیران بیشتر توجه دارد تا بقیه اگر یک معلم... را فریب بده مغز او را در اختیارش بگیرد صد ها نفر... هزاران نفر را بوسیله او فریب می¬دهد چون او با سخنانش می¬تواند صد ها نفر را فریب می¬دهد
به سخن زنده شود نام همه به سخن پخته شود خام همه
نیست والاگهری به ز سخن یا در امکان هنری بهتر ازان
انما هذه القلوب حدید و رقیق الالفاظ مغناطیس آنطور که آهن ربا، آهن را به سوی خویش می¬کشد سخن شایسته و فصیح و بلیغ و منظم و مرتب هی دلها را به سوی خویش می¬کشد و تحت تأثیر قرار می¬دهد
الف) انبیاء از راه سخن گفتن وارد شدند «الرحمن علم القرآن خلق الانسان علمه البیان
ب) هیتبر حرکتش را از یک کافه یا تأتر... شروع کرد همه سیاستمداران با بیان قوی هستند با سخن می-شود آتشی افروخت و با سخن می¬شود آتشی را خاموش کرد فیندل کاسترو امسال 7 ساعت سخنرانی کرد (سال 2000 میلادی)
ج) حضرت جواد می¬فرمایند: مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ یعنی هرکس به گفتار گوینده ای گوش می¬دهد گویا او را پرستش می¬کند
د) در یک جلسه سخنرانی 1000 بچه شیطان نمی¬گمارد مغز گوینده را در اختیار می¬گیرد 1000 نفر را گوینده گمراه می¬کند مثلا گوینده کی¬گوید: حرفهایی بزنیم تا جوانان جذب شوند هرچه جمعیت بیشتر باشند شمائر اسلام است پس باید حرفهائیکه دیگران را ناراحت می¬کند نزد
9. بگذار جوانان کف بزنند
11) حکمت مهلت دادن به شیطان
خداوند می¬فرمایند أَنِّي لَا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ شیطان خودش هزار سال عبادت کرده است که به مقداری از اسم اعظم دست پیدا کرده است باو می¬گوید عوض این اعمال چه می¬خواهی؟ قَالَ أَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ خداوند هم اولاً او را حکمت امتحان و ابتلاء خلق را داده است ثانیاً چیز مهمتر این است که
ملک ملک اوست فرمان آن او کمترین سگ بر در آن شیطان او
خداوند باید این سگ را برای امتحان ما قرار بدهد و او را برای امتحان بر ما مسلط کند
12) وجود شیطان حکمت است و وجود حجة الله لطف است
همانوری¬که گفتم خلق الانسان ضعیفا انسان ضعیف خلق شده است
اگر دو نفر قلدر بچه شش هفت ساله را بزنند پهلوانی باشد این بچه به آن چهلوان پناه می¬برد خداوند بر اساس عدالتش شیطان را قرار داده است و بر اساس لطف و رأفت و مرحمتش اهلبیت را قرار داده است تا انسانها به آنها پناه ببرند
13)ح حجت خدا باید همیشه باشد
این لطف خداوند همیشه شامل حال همه انسانها است است خداوند اول خلقت می¬فرمایند
يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي ۙ فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ب) سوره بقره آیه 38: قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ج) قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى
پس خداوند قول است برای در امامن ماندن از این دشمن همیشه نبی یا رسول یا هادی برای شیعه بفرستد و تا بحال هم چنین کرده است و همیشه حجت بوده است
قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ قَالَ هَٰذَا صِرَاطٌ عَلَيَّ مُسْتَقِيمٌ إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ
14. قدرت و عظمت ائمه طاهرین
الف) ائمه معصومین ظاهرشان ناسوتی است اما باطنشان ملکوتی است ظاهرهما بشریه و باطنهما لاهوتیه
ب) در بحارالانوار مجلد 100 صفحه 330 روایت 28 باب 4 می¬خوانیم
السلام علی نفس الله تعالی القائمیه فیه بالسنن
ج) در بحارالانوار مجلد 77 صفحه 271 روایت 1 باب 11 دعای زیر را حضرت امیرالمومنین برای رفع از وسواس شیطان به کمیل می¬آموزد
أَعُوذُ بِاللَّهِ الْقَوِی مِنَ الشَّیطَانِ الْغَوِی وَ أَعُوذُ بِمُحَمَّدٍ الرَّضِی مِنْ شَرِّ مَا قُدِّرَ وَ قُضِی وَ أَعُوذُ بِإِلَهِ النَّاسِ مِنْ شَرِّ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِین
این دعا حد مرجع و ملجاء را برای ما تایین می¬کند تا هروقت سوت خطر بلند شد به پناه ایندر محکم برویم و محفوظ بمانیم
چنین شخصی را خداوند از زمان حضرت آدم ابوالبشر تا الان و تا روز قیامت قرار داده است و مسیطر بر تمام ملک و ملکوت است خداوند فرموده است به او پناه ببریم او حبیب است و جنب الله و پهلوی خداوند است
شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ نهج البلاغه.m4a
4.54M
🌺السلامعلیکیااباصالحالمهدی🌺
📜 نهج البلاغه
🗓 شنبه ۲۰ ابان ۱۴۰۲ | ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۵
🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری طرشتی
#شنبه #نهج_البلاغه
#استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری