eitaa logo
استادمهندس‌علی‌اصغر‌اکبری‌طرشتی
486 دنبال‌کننده
354 عکس
722 ویدیو
472 فایل
در این کانال مطالب درسی روزانه استاد بارگزاری میگردد 📽 پخش زنده هر شب در آپارات و اینستاگرام 📶 لینک پخش زنده در آپارات http://aparat.com/Moohamadalee/live ارتباط با ادمین ها @A59H72 @M92a110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨طرح قربانی ماه صفر 🥩 قربانی گوسفند و توزیع بسته‌های گوشت بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده 🐑 هزینه یک قربانی کامل حدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان می‌باشد که می‌توانید در تمام یا بخشی از آن مشارکت نمایید. کارت: ۶۱۰۴-۳۳۷۸-۲۵۷۹-۰۰۳۱ شبا: 280120020000003505580923 (صدقه به نیت سلامتی و فرج آقا امام زمان علیه السلام را فراموش نكنيم)
🗓۱۴۰۲/۰۵/۲۸ شنبه - ۲۸ اَمرداد ۱۴۰۲ میلادی 2023-08-19 Saturday - 2023 19 August قمری ۱۴۴۵/۰۲/۰۲ السبت - ٢ صفر ١٤٤٥ برج فلکی اسد ☀️اذان ظهر ۱۲ : ۰۸ 🌖غروب خورشید ۱۸ : ۴۹ 🌓اذان مغرب ۱۹ : ۰۷ 🌑نیمه شب شرعی ۲۳ : ۲۲
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚘️اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ🏴 هر جا که به پرچمش نگاه تو افتاد حرم رقیه است تنها حرمی که روضه خوان نمیخواد حرم رقیه است ⚫️برپایی اقامه عزا و اطعام به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها ویژه خانواده های نیازمند آبرودار 🔰شما نیکوکاران عزیز می توانید درصورت تمایل مشارکت نمائید: 💳  6104-3378-2579-0031 ⭕️ صدقه به نیت سلامتی و فرج مولایمان امام زمان(عج) فراموش نكنيم جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید باشماره های زیر تماس بگیرید   ☎️۰۹۰۲۳۴۵۳۳۸۷ 💠لطفا به وسیله بازنشر مطلب، دیگران را هم در این امر خیر مشارکت دهید
۵ شنبه ۲۶ مرداد . ظهر.m4a
8.04M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: تفسیر قرآن 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: تفسیر قرآن 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها تو را می¬پرستم و تنها از تو یازی می¬جوییم 1. فاتحة الکتاب کلاس سیر الی الله در شروع این سوره بنده با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم «بسم» معبود را می¬زند مسیر الی الله می¬شود و در میان بندگان و عباد فرار می¬گیرد بسوی او حرکت می¬کند او دیگر نشان الله را دارد آنگاه با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم الله را هم رحمان و هم رحیم می¬داند و این اعتقاد او می¬شود و می¬یابد رحمت های بی¬کران او را هم رحمت خاص هم بخشش عام او را، رحمت های طاهری و باطنی او را. در تقابل این نعمت ها زبان شکر می¬گشاید و الحمدلله رب العالمین «حمد» او را می¬گوید، به خاطر این همه نعمت هایش، نعمت هایی که با «رب العالمین» در تمام عوالم به او بخشیده و ئبخشیده خواهد بخشید هم در عالم ذر هم در دنیا و هم در آخرت آنگاه به مالکیت و حکومت این خالق در تمام عالم دیگر اشاره کرده و مالک یوم الدین می¬گوید، و اعتراف می¬کند به حاکمیت و مالکیت «الله» در جهان دیگر، او هر جمله ای که می¬گوید کامل می¬شود و کم کم انسان کامل می¬گردد، در آنجا است که می¬فهمد از یک طرف بند خداوند است و عبد است و مملوک و از طرفی آزاد از قید و بند های شهوات نفسانی و مادی و بندگی و بندگی «زر» و «زور» و «تزویر» او می¬یابد که آزادی همه در بندگی خدا است و همه در مقابل او هیچ هستند، اگر انسان بخواهد چیزی بشود باید خود را به او وصل کند اگر یک لحظه عنایات او قطع ود همه چیز نابود می¬شود اگر ی¬کند از هم فرو می¬ریزند همه به عنایات او بستگی دارد و هیچ کس دیگر نمی¬¬توان تکیه گاه قرار داد که در مقابل خضوع کنیم و در مقابل او سر تعظیم فرود آوریم و یا در اعمال و کردار زیرا همه چیز از آن او است این مراحلی که انسان می¬گذراند، هر کدام مرحله ای برای تکامل است و این تکامل سبب می¬شود که انان بگوید ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها و فقط تو را عبادت می¬کنم و تنها تو شایسته عبادت هستی و تنها از تو یاری می¬جوییم اگر انسان به آن مقام همن برسد تکامل است 2. باطل نمودن شرک با گفتن ایاک نعبد، تنها تو را عبادت می¬کنیم اساس شرک را باطل می¬کنیم و به تمام مشکرین بت و آتش و شمس و کواکب و گاو و گوساله و هرچه و هرکه غیر خداست چون نقص حرف است محض می-باشد محض می¬باشد و خالی از هر گونه کمال ذاتی است لایق پرستش نیست و قابل ستایش نمی¬باشد تنها او است که مستجمع جمیع کمالات ذاتی است، پس ایاک نعبد و تنها او شاستشه پرستش است 3. از زبان همه ممکنات آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین به صیغه متکلم مع الغیر آمده است یعنی همه باتفاق متوجه معبودی بوده و هستند و دست نیاز مستقیم یا غیر مستقیم به درگاه بی نیاز او دراز کرده اند و این آیه از زبان همه ممکنات است و اگر زبان بعضی از آنها مانند کفار خلاف این را بگویند 4. . سپس می¬گویی الحمدلله رب العالمین از آن همه نعمتی که خدا به تو داده است سپاسگذاری می¬کنی 5. . باز بعد از حمد و سپاس و شکر خداوند در رحمانیت و رحیمیت جدید قرار می¬گیری 6. . مالک یوم الدین یعنی او مالک همه عوالم است که این دنیا و آن دنیا یکی از این عوالم است 6. پس از این مراحل به مقام عبودیت می¬رسیم ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها تو را عبادت می¬کنیم و تنها از اتو یاری می¬جوییم 7. جمله ایاک نعبد و ایاک نستعین هر دو جمع است یعنی تنها تو را عبادت می¬کنیم و تنها از تو یاری می-خواهیم اینجا انسان از زبان ممکنات حرف می¬زند یعنی جماد و نبات و حیوان و انسان و ملائکه همه خدا را عبادت می¬کنند 8. معنی عبد: عبد یعنی انسان و هر ذیشعوری که خودش مالک خودش نیست مالک او کس دیگری است و آن ذات اقدس الهی است و او از خودش چیزی ندارد 10. مقام عبودیت مقامی بس رفیع است که اگر انسان به آنجا برسد به همه چیز رسیده است در مفاتیح الجنان در انتهای اعمال ماه رجب آمده است الهی کفی بی عز ان اکون لک عبدا و کفی و الهی کفی بی فخرا ان تکون لی ربا انت کما احب و اجعلنی کما تحب پروردگارا این برای من کافی است و بالاترین عزیت و قدرت است که من بنده تو باشم. اگر انسان به درجه عبودیت واقعی برسد ولایت تکوینی پیدا می¬کند که در حدیث شریف آمده است عبدی اطعنی حتی اجعلک مَثَلی انا حی لا اموت و انت حی لا تموت انا اقول للاشیاء کن فیکون و انت تقول للاشیاء کن فیکون ای بنده من مرا اطاعت کن تا اوجای که تو مَثَلِ من شوی من زنده ای هستم که نمی¬میرم و قرار میدم تو را زنده ای که نمیری من میگویم به اشیاء بشو می¬شود و تو هم به اون درجه برسی به اشیء بگویی بشو بشود
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ . شب.m4a
9.24M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: آیات الکریم 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: آیات الکریم 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها تو را می¬پرستم و تنها از تو یازی می¬جوییم 1. فاتحة الکتاب کلاس سیر الی الله در شروع این سوره بنده با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم «بسم» معبود را می¬زند مسیر الی الله می¬شود و در میان بندگان و عباد فرار می¬گیرد بسوی او حرکت می¬کند او دیگر نشان الله را دارد آنگاه با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم الله را هم رحمان و هم رحیم می¬داند و این اعتقاد او می¬شود و می¬یابد رحمت های بی¬کران او را هم رحمت خاص هم بخشش عام او را، رحمت های طاهری و باطنی او را. در تقابل این نعمت ها زبان شکر می¬گشاید و الحمدلله رب العالمین «حمد» او را می¬گوید، به خاطر این همه نعمت هایش، نعمت هایی که با «رب العالمین» در تمام عوالم به او بخشیده و ئبخشیده خواهد بخشید هم در عالم ذر هم در دنیا و هم در آخرت آنگاه به مالکیت و حکومت این خالق در تمام عالم دیگر اشاره کرده و مالک یوم الدین می¬گوید، و اعتراف می¬کند به حاکمیت و مالکیت «الله» در جهان دیگر، او هر جمله ای که می¬گوید کامل می¬شود و کم کم انسان کامل می¬گردد، در آنجا است که می¬فهمد از یک طرف بند خداوند است و عبد است و مملوک و از طرفی آزاد از قید و بند های شهوات نفسانی و مادی و بندگی و بندگی «زر» و «زور» و «تزویر» او می¬یابد که آزادی همه در بندگی خدا است و همه در مقابل او هیچ هستند، اگر انسان بخواهد چیزی بشود باید خود را به او وصل کند اگر یک لحظه عنایات او قطع ود همه چیز نابود می¬شود اگر می¬کند از هم فرو می¬ریزند بودن همه به عنایات او بستگی دارد و هیچ کس دیگر نمی¬¬توان تکیه گاه قرار داد که در مقابل و خضوع کنیم و در مقابل او سر تعظیم فرود آوریم و یا در اعمال و کردار زیرا همه چیز از آن او است این مراحلی که انسان می¬گذراند، هر کدام مرحله ای برای تکامل است و این تکامل سبب می¬شود که انان بگوید ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها و فقط تو را عبادت می¬کنم و تنها تو شایسته عبادت هستی و تنها از تو یاری می¬جوییم اگر انسان به آن مقام همن برسد تکامل است 2. باطل نمودن شرک با گفتن ایاک نعبد، تنها تو را عبادت می¬کنیم اساس شرک را باطل می¬کنیم و به تمام مشکرین بت و آتش و شمس و کواکب و گاو و گوساله و هرچه و هرکه غیر خداست چون نقص حرف است و محض می¬باشد محض می¬باشد و خالی از هر گونه کمال ذاتی است لایق پرستش نیست و قابل ستایش نمی¬باشد تنها او است که مستجمع جمیع کمالات ذاتی است، پس ایاک نعبد و تنها او شاستشه پرستش است 3. از زبان همه ممکنات آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین به صیغه متکلم مع الغیر آمده است یعنی همه باتفاق متوجه معبودی بوده و هستند و دست نیاز مستقیم یا غیر مستقیم به درگاه بی نیاز او دراز کرده اند و این آیه از زبان همه ممکنات است و اگر زبان بعضی از آنها مانند کفار رو خلاف این را بگویند 4. . سپس می¬گویی الحمدلله رب العالمین از آن همه نعمتی که خدا به تو داده است سپاسگذاری می¬کنی 5. . باز بعد از حمد و سپاس و شکر خداوند در رحمانیت و رحیمیت جدید قرار می¬گیری 6. . مالک یوم الدین یعنی او مالک همه عوالم است که این دنیا و آن دنیا یکی از این عوالم است 6. پس از این مراحل به مقام عبودیت می¬رسیم ایاک نعبد و ایاک نستعین تنها تو را عبادت می¬کنیم و تنها از اتو یاری می¬جوییم 7. جمله ایاک نعبد و ایاک نستعین هر دو جمع است یعنی تنها تو را عبادت می¬کنیم و تنها از تو یاری می-خواهیم اینجا انسان از زبان ممکنات حرف می¬زند یعنی جماد و نبات و حیوان و انسان و ملائکه همه خدا را عبادت می¬کنند 8. معنی عبد: عبد یعنی انسان و هر ذیشعوری که خودش مالک خودش نیست مالک او کس دیگری است و آن ذات اقدس الهی است و او از خودش چیزی ندارد 10. مقام عبودیت مقامی بس رفیع است که اگر انسان به آنجا برسد به همه چیز رسیده است در مفاتیح الجنان در انتهای اعمال ماه رجب آمده است الهی کفی بی عز ان اکون لک عبدا و کفی و الهی کفی بی فخرا ان تکون لی ربا انت کما احب و اجعلنی کما تحب پروردگارا این برای من کافی است و بالاترین عزیت و قدرت است که من بنده تو باشم. اگر انسان به درجه عبودیت واقعی برسد ولایت تکوینی پیدا می¬کند که در حدیث شریف آمده است عبدی اطعنی حتی اجعلک مَثَلی انا حی لا اموت و انت حی لا تموت انا اقول للاشیاء کن فیکون و انت تقول للاشیاء کن فیکون ای بنده من مرا اطاعت کن تا اوجای که تو مَثَلِ من شوی من زنده ای هستم که نمی¬میرم و قرار میدم تو را زنده ای که نمیری من میگویم به اشیاء بشو می¬شود و تو هم به اون درجه برسی به اشیء بگویی بشو بشود
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ کلاس ظهر.m4a
9M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: نهج البلاغه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری ⭕️ 🎞 برای دیدن فیلم کامل جلسه لینک زیر را باز کنید 👇 https://www.aparat.com/v/faYlU
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: نهج البلاغه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری نهج البلاغة مجلد۱ صفحه۳۹۱ رسائل أمير المؤمنين و من وصية له عليه السلام للحسن بن علي عليهما السلام كتبها إليه بحاضرين عند انصرافه من صفين: وَ َلْجِئْ نَفْسَكَ فِي أُمُورِكَ كُلِّهَا إِلَى إِلَهِكَ فَإِنَّكَ تُلْجِئُهَا إِلَى كَهْفٍ حَرِيزٍ وَ مَانِعٍ عَزِيزٍ وَ أَخْلِصْ فِي اَلْمَسْأَلَةِ لِرَبِّكَ فَإِنَّ بِيَدِهِ اَلْعَطَاءَ وَ اَلْحِرْمَانَ وَ أَكْثِرِ اَلاِسْتِخَارَةَ وَ تَفَهَّمْ وَصِيَّتِي وَ لاَ تَذْهَبَنَّ عَنْكَ صَفْحاً فَإِنَّ خَيْرَ اَلْقَوْلِ مَا نَفَعَ وَ اِعْلَمْ أَنَّهُ لاَ خَيْرَ فِي عِلْمٍ لاَ يَنْفَعُ وَ لاَ يُنْتَفَعُ بِعِلْمٍ لاَ يَحِقُّ تَعَلُّمُهُ. یعنی تمام کار های نفست را به خدایت بسپار که اگر چنین کنی خود را به کهف و پناه گاهی مطمئن و نیرومند سپرده ای و به هنگام دعا پروردگارت را با اخلاص بخوان و چیز هایی که از خدا می¬خواهی نفس خود را در مقابل پروردگارتان خالص کنی چرا که بخشش و حرمان به دست او است و زیاد از خداوند طلب خیر کن تا برایت فراهم شود و بفهم وصیتم را و آن را سرسری مگیر بدان همانا بهترین قول ها و سودمنترین سخن ها سخن علمی است که به تو نفع بدهد و دانشی که سزاوار فرا گرفتن نمی¬باشد و سودی ندارد به دنبالش نرو. دقت کنید تمام ادیان الهی و کتب آسمانی مثل اوستا و زبور و تورات و انجیل و قرآن و نهج¬البلاغه و صحیفه سجادیه در یک مسئله کار می¬کنند و آن تعالی نفس است و این را باید بدانیم در زبان قرآن و احادیث و روایات روح و قلب و نفس و صدر و عقل... همه همان روح اند و همه انبیاء و کتب آسمانی در تلاش اند که انسان بفهمد که باید بر روی این روح کار کند و آن تعالی پیدا کند. امیرالمومنین در این قسمت از نامه 31اُم برای ساخته شدن روح به 5 راهکار اشاره می¬کند: اول) توکل به خداوند و واگذار کردن نفس و روح به خدا دوم) اخلاص در عمل و مسافرت سیر الی الله سوم) طلب خیر از خداوند چهارم) کسب علوم مفید پنجم) حضرت تأکید می¬کند که تو بفهمی وصیت مرا و خوب درک کنی و به آن عمل نمایی قسمت اول: وَ َلْجِئْ نَفْسَكَ فِي أُمُورِكَ كُلِّهَا إِلَى إِلَهِكَ، تمام امورت را به خداوند واگذار کن که اگر چنین کنی خود را به کهف حصین سپرده ای چه زیباست این ذکر که می¬فرماید: أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اَللّهِ إِنَّ اَللّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ تَوَکَّلْتُ عَلَى الْحَیِّ الَّذِی لا یَمُوتُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ صاحبتاً ولَلا وَلَدا وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیرا ام سلمه میگوید: نیمه های شب از خواب بلند شدم دیدم رسول خدا نیست، دیدم در گوشه حیات در حال سجده زار می¬زد و می¬گوید: اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً یعنی خدایا مرا یک لحظه به نفسم وا مگذار پیامبر زار می¬زد و این ذکر را می¬گفت ام سلمه می¬گوید من هم به سجده رفتم و می¬گفتم خداوندا مرا یک لحظه به خودم وا مگذار رسول خدا متوجه من شد و فرمود ام سلمه چه می¬کنی؟ گفتم یا رسول الله شما که رحمت للعالمین هستی شما که بشیر و نذیر و خاتم المرسلینی این گونه می¬گویی پس دیگر وای بر من حضرت فرمودند: خداوند برادرم یونس را یک لحظه به خودش وا گذاشت که در دهان ماهی قرار گرفت.
جلسه 657.amr
4.37M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: آیات الولایه الامامه الخلافه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری ⭕️ 🎞 برای دیدن فیلم کامل جلسه لینک زیر را باز کنید 👇 https://www.aparat.com/v/c0SvF
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: آیات الولایه الامامه الخلافه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری امیرالمومنین و ائمه طاهرین مَظهَر و مُظهِر می¬باشند یکی از القاب امیرالمومنین مظهرالعجائب است که ما میتوانیم بگوئیم ایشان نسبت به ذات اقدس الهی، مَظهَرالعجائب و مُظهَرالعجائب خداوند است و هم مُظهر عجائب دیگر الهی است. مثلا قران از عجائب خداوند است، امیرالمومنین آن را ظاهر می¬کند امیرالمومنین با قدرت الهی، مظهر قدرت خدا است و با علم وهبی الهی، مظهر علم خداوند است و با حلمی که دارد مظهر حلم ربوبی است. عیون المعجزات مجلد 1 صفحه 12، بحارالانوار مجلد 4 صفحه 318 درباره کندن درب خیبر: وَ اَللَّهِ مَا قَلَعْتُ بَابَ خَيْبَرَ بِقُوَّةٍ جَسَدِيَّةٍ وَ لاَ حَرَكَةٍ غِذَائِيَّةٍ لَكِنِّي أُيِّدْتُ بِقُوَّةٍ مَلَكُوتِيَّةٍ وَ نَفْسٍ بِنُورِ رَبِّهَا مُضِيئَةٍ به والله سوگند من درب خیبر را به قوت جسدانی قَلع نکردم بلکه اصلا دست من به آن نخورد و من آن را (به حواس ظاهری) حس نکردم. اگر باطن به ولایت تامه الهیه اتصال پیدا کند قدرت تصرف در ماده¬ی اولی نظام هستی پیدا می¬کند نه در صئرت عالم بلکه در مادهِ اولی عالم؛ اینکه علی¬بن موسی الرضا به شیر نقاشی شده روی پرده می¬فرماید: «يَا أَسَدَ اَللَّهِ خُذْ عَدُوَّ اَللَّهِ» آیا حضرت در این صورت نقاشی شده تصرف کرده یا در ماده این پرده؟ اما در قابلیت ابتدائی هر مخلوقی تصرف می¬کند که همان ماده¬ی اولی است او در اصل هر مخلوقی تصرف می¬کند که می¬فرمایند: إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ این  كُنْ فَيَكُونُ قوه ولایی و تصرف است قوه نودیه¬ی الهی است لذا امیرالمومنین می¬فرمایند: بدون اینکه دستم به چیزی بخورد قَلع باب خیبر کرم و یا در واقعه کربلا حضرت زینب درحالیکه صدای ایشان شبیه صدای پدرش امیرالمومنین بود سخن می¬گوید آیا صدای ایشان صرفاً تشبیه صدای امیرالمومنین بود یا ایشان صورت مولا علی را در خود انشاء کرده بود؟ این انشاء صورت مولاء در واقع به این معنا است که حضرت زینب ولایت کلیه¬ی مولا علی را در حقیقت خودش پیاده کرد؟ این مطلب آنجایی دارد که ایشان فرمودند: « اُسْكُتُوا فَارْتَدَّتِ اَلْأَنْفَاسُ وَ سَكَنَتِ اْلْأَجْرَاسُ» همینکه می¬فرمایند ساکت باشید همه عالم ساکت می¬شوند حتی زنگوله های شترها (از صدا می¬افتند)، او صاحب ولایت است. در جنگ تبوک وقتی کار بر مسلمانان دشوار شد جبرئیل به رسول خدا گفت: نادِ عَلیّاً مَظهَرَ العَجائِب، امیرالمومنین همه مَظهر عجائب است و هم مُظهَر عجائب است از جمله این عجائب قرآن است، در سوره جن آیه 1 می¬فرمایند: أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا فردی از اجنه قرآن را استماع می¬کند و می¬گوید: ما قرآنی را شنیدیم که يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ این قران چیز عجیبی است. یکی از عحائبی که امیرالمومنین هم مَظهَر و هم مُظهِر قرآن است، قرآن را ایشان باید تاویل و تفسیر و تبیین کنند که به قُرْآنًا عَجَبًا برسید. جناب سلمان می¬فرمایند که امیرالمومنین بالای درخت خرما بودندخرما ها می¬کند و بر سر من می¬زد، یکدفعه دیدم ایشان پایین آمدند و فرمودند: ای سلمان من جلو می¬روم و تو پای خود را جای پای من بگذار، آنگاه ایشان هفت قدم برداشتند و من پای خود را جای پای ایشان گذاشتم و یکدفعه دیدم امیرالمومنین در صحنه جنگ تبوک حاضر شدند و یک نعره¬ی علوی الله اکبر برآورد و کار جنگ تمام شد... همین کافی بود تا همه¬ی کفار بمیرند، منِ علی در آن مقام ولایت کلید همان کسی هستم که از دهان این امیرالمومنین جزئی خارج شدم و عین رعدوبرق غریدم و دشمنان را مُضمحل کردم. در واقعه کربلا هنگامیکه علی اکبر به سمت سیدالشهداء می¬آیند، می¬فرمایند: پدرجان من تشنخ آن حقیقت امامت و ولایت هستم، از آن حقیقت ولایت کلیه بر مبنای استعداد و ظرفیتی که دارم بر من القا کن تا بر مطلق اعداء قوت بیابم. لذا حضرت اباعبدالله می¬فرمایند: يا بنيّ، هات لسانك، علامه شعرانی می¬گوید: حضرت سیدالشهداء انگشتر خودش را در کام حضرت علی اکبر گذاشت پس علی اکبر به جبهه رفت و جنگ نمایان کرد و 250 نفر از اشقیاء را بدرک واصل کرد. ایشان اگر اذن داشتند بیش از این نیز عمل کند اصلا نیازی به جنگ نبود ایشان اگر اراده می¬فرمودند و می¬گفتند «موتوا» همگی در دَم جان می¬دادند اما می¬خواهند حفظ ظاهر کنند و بر مبنای عالم ظاهر عمل کنند، این انگشتر و لسان چه خاصیتی دارد که که حضرت علی اکبر به واسطه آن قوت پیدا می¬کنند؟
دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها.m4a
7.49M
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله(ع)‌🏴 ⚫أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ 📜 موضوع: شهادت حضرت رقیه سلام الله علیه 📌 روضه حضرت رقیه سلام الله 🗓 دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ 🎤 استاد مهندس علی اصغر اکبری ⭕️ 🎞 برای دیدن فیلم کامل جلسه لینک زیر را باز کنید 👇 https://www.aparat.com/v/y35JD