eitaa logo
استادمهندس‌علی‌اصغر‌اکبری‌طرشتی
486 دنبال‌کننده
353 عکس
719 ویدیو
471 فایل
در این کانال مطالب درسی روزانه استاد بارگزاری میگردد 📽 پخش زنده هر شب در آپارات و اینستاگرام 📶 لینک پخش زنده در آپارات http://aparat.com/Moohamadalee/live ارتباط با ادمین ها @A59H72 @M92a110
مشاهده در ایتا
دانلود
2023-06-14 21-50-17_15062023(2).mp3
13.39M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: روانشناسی اسلامی 🗓 تاریخ: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری @Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: روانشناسی اسلامی 🗓 تاریخ: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری چیزی که باعث حیرت من شد ، این بود که دیدم (ی) دريك سال و يك ماهگی چشم برهم زدن پرستارش را تقلید کرد چند بار امتحان شد و شکی در این امر باقی نماند. این قبیل تقلیدهای اولیه دود کشیدن کتاب خواندن، چشم برهم زدن (...) را مسلما نمی توان عمدی تصور کرد با (ى) در يك سال و يك ماهگی ، یك سلسله تستهایی را به تدریج در مدت دو هفته متوالی انجام دادم. این امتحانات شامل ۳۷ موضوع بود ، از قبیل پاره کردن کاغذ ، گذاشتن سبد روی سر گذاشتن دو دست بالای سرو امثال آن. در اواسط این امتحانات از بچه های مسن تر خود خواستم کارهایی بکنند که به عقیدۀ آنها (ی) نخواهد بکند. در ۳۱ مورد تقلید کاملا انجام گرفت . و در تعدادی از موارد دیگر دلیلی نبود که تقلیدی در کار باشد. مثلا تکان دادن سر کم کم به معنی امتناع انجام میگرفت و تکان دادن دست به معنی خدا حافظ بود جزئیات این امتحانات در کتاب ذیل توضیح داده شده است. بیشتر این امتحانات با (ی) هنگامی که بین دو سال و دو سال وسه ماه داشت تکرار شد و او همه کارها را تقلید کرد. در چند مورد اتفاق افتاد که اگر من یا بچۀ دیگری عملی را میکردیم حاضر به تقلید نبود مگر اینکه مادر مامانیش آن کار را میکرد ، مثلا وقتی که من دستم را بالا میبردم (ی) نگاه میکرد و می گفت «مادرهم بکند. همین که مادر دست را بالا میبرد بلافاصله بچه هم دستش را بالا میبرد.
جلسه 617.amr
7.98M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: تفسیر قرآن 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری @Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: تفسیر قرآن 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری 1- تسبیح: سبحان الله 2- تحمید: الحمد 3- تهمیل: لا اله الی الله 4- تکبیر: الله اکبر 5- تمجید: لا حول و لا قوة الی بالله العلی العظیم یکی از اذکار بسیار عالی که انشاء الله همیشه ورد زبانمان شود تحمید است الحمدلله رب العالمین یعنی ستایش و حمد برای خداوندی است که هم خالق است هم پرورش دهنده تمام عوالم است فرق بین حمد و مدح کلمه حمد به معنای سنا و ستایش در برابر اعمال جمیلی است که سنا شونده به اختیار خود در باره ما انجام داده است به خلاف مدح که هم این سنا را شامل میشود و هم سنای بر عمل غیر اختیاری را مثلا گفته میشود منفلای را در برابر کرامتی که دارد حمد و مدح کرده ام ولی در مورد تلالو یک مروارید و یا بوی خوش یک گل محمدی نمیگوییم آن را حمد کردیم بلکه میگوییم آن را مدح نمودیم و کلمه حمد با الف و لام شروع شده است و این الف و لام عمومیت را می¬رساند مثلا سوره غافر آیه 62  ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ یا سوره سجده آیه 7 الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْ خداوند هم خودش زیباست هم هرچه خلق کرده است زیبا می¬شود سوره طه آیه 8 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى خداست که معبودی جز او نیست و برای او اسماء حسنی است یا در سوره اعراف ایه 180 می¬فرماید وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُوا الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي أَسْمَائِهِ یعنی خداوندراست اسمائی حسنی و زیبا پس او را بدان اسماء بخوانید و آنان را که در اسماء او کفر ورزیدند رها کنید و به خودشان واگذارید پس خداوند هم خودش جمیل است هم اسمائش که 14 معصوم باشند جمیل است هم افعالش جمیل است و هر جمیلی از او ساطع می¬شود پس او در برابر اسماء جمیلش محمود است و سزاوار ستایش است و هیچ حمدی و هیچ حامدی نمیتواند حمدش را بما هو هو بیان کند ما وقتی قران میخوانیم خداوند با ما صحبت می¬کند هر گاه که ما قران میخوانیم خداوند با ما به وسیله پیامبرش سخن می¬گوید اما وقتی که نماز میخوانیم ما با خدا حرف می¬زنیم لذا هر روز بر ما واجب شده است روزی 10 بار بگوییم الحمدلله رب العالمین باید بدانیم که ما حق وصف کردن خدا را نداریم سوره صافات ایه 160 سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ و باز خداوند در همین سوره صافات میفرماید سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ یعنی هیچ کس اجازه وصف کردن خدا را ندارد مگر عباد مخلص خدا که 14 معصوم اند تحمید انبیاء در قرآن همه انبیاء بدون استثناء خدا را حمد می¬کردند منتهی حمد آنها با نعمت و لطف و عنایتی که خدا با آنها داشت هماهنگی داشته است مثلا 1- نوح نبی الله بعد از طوفان و نجات پیدا کردن از شر قوم ظالمین در سوره مومنون آیه 28 می¬گوید فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ 2- حضرت ابراهیم در سن پیری خدا اسماعیل و اسحاق را به او داد در سوره ابراهیم ایه 39 به خاطر این نعمت خدا حضرت ابراهیم این چنین خدا را وصف می¬کند الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعَاءِ 3- یعنی سپاس حداوندی را که به من بخشید در سن پیری اسماعیل و اسحاق را همانا پروردگار من شنونده دعاست 4- حضرت داوود و حضرت سلیمان وقتی که خداوند به انها علم و حکومت عنایت کرد خدا را حمد میگویند سوره نمل ایه 15 وَلَقَدْ آتَيْنَا دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ عِلْمًا وَقَالَا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَّلَنَا عَلَى كَثِيرٍ مِنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ یعنی به یقین ما به داوود و سلیمان علم و دانش بخشیدیم و ان دو کفتند همه ستایش ها از ان خداست ان کسی که ما را بر بسیاری از بندکان مومنش برتری بخشید 5- سوره یونس ایه 10 دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وقتی که اهل بهشت به بهشت میروند ذکرشان این است إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمَانِهِمْ ۖ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ذکر شکر سجده اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ عالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهادَةِ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ اَللّهُمَّ اَذْهِبْ عَنِّى الْهَمَّ وَالْحَزَنَ وَالْغِیَرَ وَالْفِتَنَ ما ظَهَرَ مِنْها وَما بَطَنَ
جلسه 618.amr
6.27M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: آیات الکریم فی ما نزلت فی بقیة الله فی العرضین 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: آیات الکریم فی ما نزلت فی بقیة الله فی العرضین 🗓 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری انتظار فرج افضل اعمال است. 21. در بحار الانوار، مجلد 52، صفحه 122، حدیث 2 و کتاب عیون الاخبار الرضا آمده است: بِالْأَسَانِيدِ الثَّلَاثَةِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِي انْتِظَارُ فَرَجِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. حضرت رضا از پدرانشان روایت میفرمایند تا می¬رسد به رسول خدا که آن حضرت فرمودند: پر فضیلت ترین اعمال امت من انتظار کشیدن فرج (حضرت صاحب الامر است.) 22. در بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 125، حدیث 11 و کتاب کمال الدین و تمام النعمة شیخ صدوق آمده است: ابن عبدوس عن ابن قتیبة عن حمدان¬بن سلیمان عن ابن بزیع عن صالح بن عقبة عن ابیه عن الباقر عن آبائه قال: قال رسول الله: أفضل العبادة انتظار الفرج. حضرت امام محمد باقر از پدرانشان روایت فرمودند که رسول خدا فرمودند: پر فضیلت¬ترین و بهترین و برترین عبادات انتظار فرج حضرت قائم آل محمد است. انتظار فرج عبادت است. 23. در بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 122، حدیث 3 و امالی شیخ طوسی آمده است: ابْنُ حَمَّوَيْهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ بَكْرٍ عَنِ ابْنِ مُقْبِلٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَبِيبٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَرَوِيِّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ بِالْقَلِيلِ مِنَ الرِّزْقِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ بِالْقَلِيلِ مِنَ الْعَمَلِ وَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ عِبَادَةٌ. حضرت سجاد از پدرشان امام حسین و ایشان از پدرشان حضرت امیرالمؤمنین و ایشان از رسول خدا روایت فرمودند: کسی که از خداوند به روزی و رزق کم راضی باشد، خداوند از او به عمل کمش راضی می¬شود و انتظار فرج کشیدن عبادت است. محبوب¬ترین اعمال نزد خداوند انتظار فرج است. 24. در بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 123، حدیث 7 و کتاب خصال شیخ صدوق آمده است: الْأَرْبَعُمِائَةِ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ‏ انْتَظَرُوا الْفَرَجَ وَ لَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ فَإِنَّ أَحَبَّ الْأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ انْتِظَارُ الْفَرَجِ. منتظر فرج (حضرت قائم آل محمد) باشید و از رحمت و روح و ریحان و یاری خداوند مأیوس نشوید و بدانید دوست داشتنی¬ترین اعمال به سوی خداوند انتظار فرج کشیدن است. 25. بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 128 حدیث 21 و کمال الدین الْمُظَفَّرُ الْعَلَوِيُّ عَنِ ابْنِ الْعَيَّاشِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مَعْرُوفٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ مُوسَى بْنِ بَكْرٍ عَنْ مُحَمَّدٍ الْوَاسِطِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَنْ آبَائِهِ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ قَالَ‏ أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِي انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل. حضرت ابی¬الحسن نقل می¬کند از پدرشان تا می¬رسد به رسول خدا که فرمودند: با فضیلت¬ترین و بالاترین اعمال انتظار فرج کشیدن است که از سوی خداوند گشاده شود. 26. بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 145، حدیث 65 و دعوات الراوندی آمده است: قَالَ النَّبِيُّ‏ انْتِظَارُ الْفَرَجِ بِالصَّبْرِ عِبَادَةٌ. رسول خدا فرمودند: انتظار فرج همراه با صبر، پایداری و مقاومت، عبادت است. 27. بحار الانوار، مجلد ‏52، صفحه 131، حدیث 33 و محاسن برقی آمده است: النَّوْفَلِيُّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ قَالَ‏ أَفْضَلُ عِبَادَةِ الْمُؤْمِنِ انْتِظَارُ فَرَجِ اللَّهِ. حضرت امیرالمؤمنین فرمودند: بالاترین و بهترین و با فضیلت¬ترین عبادت مؤمن انتظار فرج (حضرت قائم آل محمد) را از طرف خداوند کشیدن است.
شنبه - ظهر ۱۴۰۲۰۳۲۷.mp3
5.74M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: نهج البلاغه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری @Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: نهج البلاغه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری 6- وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ 6- و قلبت را زنده کن با کشتن نفس که نفس رغبت پیدا نکند به دنیا و مسائل مادی 7- وَ قَوِّهِ بِالْيَقِينِ روح را با قدرت و قوة الشدید به یقین برسان 8- وَ نَوِّرْهُ بِالْحِكْمَةِ با حکمت قلبت را منور کن 9- وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ 7- وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ و اقرار کن به فانی شدن 8- وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا روح را به فجایع دنیا با بصیرت و بینا کن 9- وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ بر خود کن نفس و روح را از صورت روزگار 10- وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ نفس را بر حذر دار از فتح دگرگونی شب ها و روز ها 11- وَ اعْرِضْ عَلَيْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِينَ اخبار گذشتگان را برای نفس خود بیان کن و بگو و نفس و روح را با ذکر موت خوار و ذلیل کن (نکند مغرور شوی) یقین در سه سطح است اول علم الیقین دوم عین الیقین سوم حق الیقین. تمام این مسائلی که میگوییم درباره قلب است و روح است و جان است و نفس است که انسان باید به تربیتش بپردازد و او را تربیت کند @Islam66
⚫ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيْهِ رَاجِعُونَ سومین سالگرد خادمة الحجة حاجیه خانم اکبری همسر استاد مهندس اکبری طرشتی 🗓دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ⏰ساعت ۲۰:۳۰ 🏡ستارخان خ حبیب الهی ک فرشید نبش بن بست لاله پ ۱ 👈لینک آپارات👇 http://aparat.com/Moohamadalee/live 👈لینک روبیکا👇 https://rubika.ir/haj_ali_asghar_akbari 👈لینک اینستاگرام https://www.instagram/haj_aliasghar_akbari 🌹https://eitaa.com/Islam66
شنبه - شب ۱۴۰۲۰۳۲۷.mp3
15.64M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: آیات الولایه الخلافه الامامه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری @Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺 📜 موضوع: آیات الولایه الخلافه الامامه 🗓 تاریخ: شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ 🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتقو اللهَ وَكُونُوا مَعَ الصّادِقِينَ . شما که ایمان دارید از خدا بترسید و قرین راستگویان باشید ۱ - حدیث : عن ابن ابي نصر، عن ابى الحسن الرضا عليه السلام قال سئلته عن قوله الله عز وجل "یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وكونوا مع الصادقين " قال الصادقون هم الائمه بطاعتهم ابن ابی نصر میگوید از امام رضا علیه السلام در بیان این آیه سئوال کردم "یا ایها الذین آمنوا اتقوالله وكونوا مع الصادقین " فرمود : صادقون مقصود ائمه هستند که باید اطاعتشان کرد ۲ - حدیث : عن جابر عن ابيجعفر علیه السلام في قوله "یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و كونوا مع الصادقين قال" مع على بن ابيطالب عليه السلام . جابر از امام باقر علیه السلام نقل میکند که درباره آیه شریفه "یا ایها الذین آمنوا اتقوالله الايه " فرمود: با علی بن ابیطالب علیه السلام باشید. - حدیث : عن ابيعبد الله عليه السلام : في قوله " وكونوا مع الصادقين " قال مع آل محمد . ۴ امام صادق علیه السلام در تفسیر کلام خدا " كونوا مع الصادقين " فرمود با آل محمد ۴- حديث : روى ان النبي صلى الله عليه و آله سئل عن الصادقين هيهنا ؟ فقال هم علی و فاطمه و حسن و حسین و ذريتهم الطاهرون الى يوم القيامه از رسول خدا صلی الله علیه و آله از صادقین سئوال شد، فرمود : صادقین عبارتند از علی و فاطمه و حسن و حسین و ذریه طاهرین او تا روز قیامت . ۵- حدیث : و في الاكمال عن اميرالمؤمنين عليه السلام انه قال في جمع المهاجرين و الانصار ايام خلافه عثمان اسالكم بالله اتعلمون انه لما نزلت هذه الايه قال سلمان یا رسول الله عامه هذه الايه ام خاصه فقال المامورون فعامه المؤمنین امروا بذلك و اما الصادقون فخاصه لاخی و اوصیائی من بعده حتى الى يوم القيامه قالوا اللهم نعم . از امیرالمومنین علیه السلام روایت شده که در جمع مهاجرین و انصار و در هنگام خلافت عثمان خطاب بآنان فرمود: شما را بخدا قسم میدهم آیا میدانید که درباره چه کسی این آیه نازل شده وکونوا مع الصادقين) . سلمان به رسول خدا (ص) عرض کرد این آیه عمومیت دارد یا مربوط به افراد خاصی میباشد ، حضرت فرمود کسانیکه ما مورند در آیه عامه مؤمنین هستند ولی صادقون مخصوص برادرم و جانشینان بعد او تا روز قیامت است همگی در پاسخ علی (ع) گفتند: آری چنین است . ۶- حدیث : عن أبي جعفر علیه السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله: من احب ان حياه تشبه حياه الانبياء ، و يموت ميته تشبه ميته الشهداء و يسكن الجنان التي غرسها الرحمن فليتول عليا و ليوال وليه و ليقتد بالائمه من بعده فانهم عترتي خلقوا من طينتي اللهم ارزقهم فهمي و علمی و ویل للمخالفين لهم من امتى ، اللهم لاتنلهم شفاعتي ... از امام باقر علیه السلام روایت شده که رسول الله صلى الله عليه و آله فرمود: هرکس دوست دارد زندگی و حیاتش به زندگی انبیاء شبیه باشد و مرگش همانند مرگ شهدا و جایگاهش در آخرت در بهشت آنچنانی باشد که خداوند آنرا غرس نموده باید علاقتند بعلی (ع) و دوستان او باشد و به امامان بعد او اقتدا کند زیرا که آنها عترت من هستند ، آنها از و سرشت من خلق شدهاند خداوندا فهم و علم مرا بآن امامان تفضل فرما ، پس وای بر مخالفین ایشان از امت من پروردگارا شفاعت مرا شامل حالشان مفرما . طینت - حدیث : عن رسول الله صلى الله عليه و آله و ان الروح و الراحه والفلاح والعون و الجناح و البركه و الكرامه والمغفره و المعافاه والسير و البشرى و الرضوان و القرب و النصر والتمكن و الرجاء و المحبه من الله عزوجل لمن تولى عليا و ائتم به و بری من عدوه ، و سلم لفضله و للاوصياء من بعده، حقا على ان ادخلهم فی شفاعتی و حق علی ربی تبارک و تعالی آن يستجيب لي فيهم از رسول الله صلی الله و آله روایت شده که فرمود : روح ، راحتی ، رستگاری ، اعانت پیروزی، برکت ، کرامت، مغفرت ، عافیت ، آسانی ، بشارت ، رضوان ، تقرب ، یاری ، تمكن ، امید و محبت از خداوند بزرگ همه و همه درسایه تولای علی بن ابیطالب علیه السلام و اقتدا بآن حضرت و تبری و نفرت از دشمنان اوست. و نیز پذیرفتن فضائل او و جانشینان بعد از او بر من رسول الله سزاوار است که از این افراد شفاعت کنم و سزاوار است که خداوند شفاعت مرا درباره ) دوستان علی و اولادش قبول نماید @Islam66