ریه و زشت دارد.
7. صورت او آبله¬رو است.
8. او کورنما می¬باشد.
9. دارای سری ستبر است.
10. او از وادی یابس خروج می¬کند. (در کتاب عقد الدرر، صفحه 72 آمده است که یابس یکی از نواحی دمشق است و در کتاب معجم البلدان نیز همین عقیده گفته شده است.)
11. او به سرزمین ذات قرار معین وارد می¬شود که قرآن در سوره مؤمنون، آیه 50 آن را بیان فرموده است و در تفسیر برهان، مجلد 7، صفحه 24 ذات قرار معین را نجف و کوفه می¬داند.
12. سفیانی سرخروی می¬باشد.
13. دارای موی بور و زرد رنگ است.
14. چشمش زاغ است.
15. او مانند اجداد کثیف و خبیث و ملعونش هرگز خداوند را نمی¬پرستد و کافر است. همچون یزید و معاویه و ابوسفیان و امیه و عبدالشمس لعنة الله علیهم اجمعین.
16. هرگز وارد مکه و مدینه نشده است.
17. همیشه ورد زبان او انتقام و خون و آتش است.
18. سفیانی ابتدا پنج ناحیه شام (دمشق)، حمص، فلسطین، حلب و اردن را فتح می¬کند.
19. در بعضی روایت آمده است که محل خروج او دمشق است که گفتم اگر از وادای یابس هم قیام کند از نواحی دمشق است.
20. او و یارانش شبیه و از تیره¬ی کلب و سگ هستند.
21. او در خون¬آشامی نظیر ندارد.
22. او شکم زنان را می¬درد و چنین آن¬ها را می¬کشد که سنگدل بودن او را اثبات می¬کند.
23. کودکان معصوم را از دم شمشیر می¬گذراند. (به هیچ¬کس رحم نمی¬کند.)
24. او در فتوحاتش سپاهی به مدینه می¬فرستد. این سپاه سه شبانهروز مدینه را محاصره کرده و سرانجام آنجا را فتح کرده و غارت می¬نماید.
25. لشگریان او پس از فتح مدینه برای دستگیری و کشتن امام زمان از مدینه به سمت مکه حرکت می-کنند که بین راه مکه و مدینه در سرزمینی به نام بیداء زمین آن¬ها را در خود فرومیبرد. (این حدیث را حضرت امیرالمؤمنین نیز فرموده¬اند.)
26. سفیانی در روز جمعه در دمشق برای بیعت گرفتن از مردم به نام خودش بر فراز منبر می¬رود.
27. از مردم دمشق بیعت می¬گیرد که آن¬ها هرگز از وی نافرمانی نکنند.
28. در آسمان¬ها ملائکه او را لعن می¬کنند.
29. در زمین نیز مردم جهان او را لعن می¬نمایند.
30. همه می¬دانند و می¬گویند که او از شجره¬ی ملعونه است.
31. همه¬ی نیکان عالم بالاتفاق او را ملعون می¬دانند.
32. آن¬قدر ظلم و ستم می¬کنند که مردم می¬گویند در تاریخ چنین ستمگر و غداری نیامده است.
33. مدت فرمانروایی و خروجش پانزده ماه است که شش ماه آن را به مبارزه می¬پردازد و نه ماه هم فرمانروایی می¬کند. (مدت حکومتش فقط نه ماه است.)
34. خروجش در ماه رجب است.
35. او همسر و زن خود را زنده¬به گور می¬کند تا جای زندگیش را به کسی نگوید.
36. یاران امام زمان سفیانی را دستگیر کرده و به نزد آن حضرت می¬آورند. او از آن حضرت میخواهد که او را ببخشند. یاران حضرت می¬خواهند که آن منبع رحمت او را نبخشد. حضرت قائم آل محمد سرنوشت او را در اختیار یارانشان قرار می¬دهد و یاران آن حضرت پس از محاکمه او را به قتل می¬رسانند.
37. ظهور امام زمان و کشته شدن سفیانی در یک سال است.
38. هم¬زمان با سفیانی دو نفر دیگر به نام¬های خراسانی و یمانی خروج می¬کنند.
39. سفیانی و خراسانی و یمانی، هر سه در یک سال واحد و یک ماه واحد و یک روز واحد خروج می-کنند.
40. سفیانی در شام، یمانی در یمن و خراسانی در خراسان خروج می¬کنند.
41. یمانی مرد بزرگوار و هدایتگر است که مردم را به حق دعوت می¬کند.
42. قبل از سفیانی سه پرچم دیگر بلند می¬شود. پرچم حسنیه، پرچم امویه و پرچم قیسیه.
43. سفیانی پرچم¬های حسنیه و امویه و قیسیه را همراه طرفدارانشان، مانند کشاورزی که گندم را درو می¬کند، درو می¬نمایند و کشتارش بسیار عجیب و غریب است.
44. زمانی که لشگریان سفیانی در بیداء فرو می¬روند. ندایی از آسمان بلند می¬شود که ای سرزمین بیداء دشمنان خداوند را نابود ساز. زمین همه¬ی آن¬ها را در خود فرومی¬برد.
45. پس از فرورفتن لشگریان سفیانی در سرزمین بیداء، سه نفر از لشگریان او زنده می¬مانند درحالیکه سرهایشان به پشت برگشته است و این¬ها قصه¬ی فرورفتن لشگریان سفیانی را برای دیگران می¬گویند.
46. امام زمان پس از فتح مکه و مدینه، نجف و کوفه، در شهر کوفه در مسجد ابراهیم دو رکعت نماز بهجا می¬آورند. عده¬ای از طرفداران سفیانی از مرحبه خروج می¬کنند و حضرت دستور مقابله با آن¬ها را می¬دهند.
47. امام زمان ابتدا او را به توحید خداوند و نبوت رسول خدا و امامت حضرت امیرالمؤمنین فرامی-خوانند اما قبیله کلب مخصوصاً دایی¬های او مانع از پذیرش او میشوند و او را باز به جنگ تشویق می¬کنند. او با لشگریان حضرت می¬جنگد. باز حضرت او را به صلاح دعوت می¬کنند. او باز قبول نمی¬کند. حضرت دستور می¬دهد تا لشگریانشان با او بجنگند. سرانجام دستگیری و کشته شدن اوست.
48. عده¬ای از بنی¬امیه به روم پناهنده می¬شوند. حضرت قاصدی می¬فرستند که آن¬ها را بازگرداند. رومی¬ها جواب رد می¬دهند. حضرت لشگری مجهز به سمت آن¬ها می¬فرستند. رهبر رومی¬ها به لشگریا
نش می¬گوید، بنی امیه را به این¬ها بدهید که لشگری مجهز دارند و ما را نابود خواهند کرد. لذا بنی¬امیه را به یاران حضرت تسلیم می¬کنند.
جلسه 468.amr
5.61M
🌑آجرک یا بقیه الله الاعظم روحی و اروحنا له الفدا
📜موضوع: شب شهادت امام رضا علیه السلام
🗓دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#دوشنبه #شهادت #امام_رضا_ع
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk
جلسه 469.amr
6.59M
🌹السلام علیک یا خاتم الانبیاء محمد صلی الله علیه و آله و سلم
📜موضوع: ایات الکریم فی ما نزل فی بقیه الله فی الارضین
🗓پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#پنجشنبه #آیات_الکریم
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk
َ اَلْقَمَرِ، ثُمَّ فَتَقَ نُورَ وَلَدِيَ اَلْحُسَيْنِ ، فَخَلَقَ مِنْهُ اَلْجَنَّةَ وَ اَلْحُورَ اَلْعِينَ، فَنُورُ اَلْجَنَّةِ وَ اَلْحُورِ مِنْ نُورِ وَلَدِيَ اَلْحُسَيْنِ ، وَ نُورُ وَلَدِيَ اَلْحُسَيْنِ مِنْ نُورِ اَللَّهِ، وَ وَلَدِيَ اَلْحُسَيْنُ أَفْضَلُ مِنَ اَلْجَنَّةِ وَ اَلْحُورِ اَلْعِينِ. ثُمَّ أَمَرَ اَللَّهُ اَلظُّلُمَاتِ أَنْ تَمُرَّ بِسَحَائِبِ اَلظُّلَمِ، فَأَظْلَمَتِ اَلسَّمَاوَاتُ عَلَى اَلْمَلاَئِكَةِ، فَضَجَّتِ اَلْمَلاَئِكَةُ بِالتَّسْبِيحِ وَ اَلتَّقْدِيسِ، وَ قَالَتْ: إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مُنْذُ خَلَقْتَنَا وَ عَرَّفْتَنَا هَذِهِ اَلْأَشْبَاحَ لَمْ نَرَ بُؤْساً، فَبِحَقِّ هَذِهِ اَلْأَشْبَاحِ إِلاَّ مَا كَشَفْتَ عَنَّا هَذِهِ اَلظُّلْمَةَ، فَأَخْرَجَ اَللَّهُ مِنْ نُورِ اِبْنَتِي فَاطِمَةَ قَنَادِيلَ فَعَلَّقَهَا فِي بُطْنَانِ اَلْعَرْشِ، فَأَزْهَرَتِ اَلسَّمَاوَاتُ وَ اَلْأَرْضُ، ثُمَّ أَشْرَقَتْ بِنُورِهَا، فَلِأَجْلِ ذَلِكَ سُمِّيَتِ اَلزَّهْرَاءَ ، فَقَالَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ: إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا، لِمَنْ هَذَا اَلنُّورُ اَلزَّاهِرُ اَلَّذِي قَدْ أَشْرَقَتْ بِهِ اَلسَّمَاوَاتُ وَ اَلْأَرْضُ؟ فَأَوْحَى اَللَّهُ إِلَيْهَا: هَذَا نُورٌ اِخْتَرَعْتُهُ مِنْ نُورِ جَلاَلِي لِأَمَتِي فَاطِمَةَ بِنْتِ حَبِيبِي وَ زَوْجَةِ وَلِيِّي وَ أَخِي نَبِيِّي وَ أَبِي حُجَجِي عَلَى عِبَادِي ، أُشْهِدُكُمْ يَا مَلاَئِكَتِي أَنِّي قَدْ جَعَلْتُ ثَوَابَ تَسْبِيحِكُمْ وَ تَقْدِيسِكُمْ لِهَذِهِ اَلْمَرْأَةِ وَ شِيعَتِهَا وَ مُحِبِّيهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ ». فَلَمَّا سَمِعَ اَلْعَبَّاسُ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ذَلِكَ وَثَبَ قَائِماً وَ قَبَّلَ مَا بَيْنَ عَيْنَيْ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) ، وَ قَالَ: وَ اَللَّهِ أَنْتَ - يَا عَلِيُّ - اَلْحُجَّةُ اَلْبَالِغَةُ لِمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ تَعَالَى وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ
بسم الله الرحمن الرحیم
یکشنبه 14010710
عالم ذر
خلقت کلمه و روح و نور و عظمت چهارده معصوم
آیه 69 سوره نساء
*وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا*
هر کس که از خدا و پیامبر اطاعت کند همنشین کسانی خواهد بود که خدا نعمت خود را بر انان تمام کرده از پیامبر و صدیقان و شهداء و صالحان و آنها دوستان خوبی هستند
البرهان في تفسير القرآن , جلد۲ , صفحه۱۲۵ عنوان باب : الجزء الثاني سورة النساء [سورة النساء (4): آیة 69]
مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر و دلائل الحجج علی البشر , جلد۳ , صفحه۲۲۱ عنوان باب : الجزء الثالث الباب الثاني في معاجز الإمام أبي محمّد الحسن بن علي بن أبي طالب - عليهما السلام - الأوّل أنّ نور الحسن - عليه السلام - خلق اللّه جلّ جلاله منه اللوح و القلم و الشمس و القمر
مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر و دلائل الحجج علی البشر , جلد۳ , صفحه۴۱۹ عنوان باب : الجزء الثالث الباب الثالث في معاجز الإمام أبي عبد اللّه الحسين بن علي ابن أبي طالب الشهيد - عليهما السلام - الأوّل أنّ اللّه جلّ جلاله خلق من نور الحسين - عليه السلام - الجنان و الحور العين
عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ ، قَالَ: صَلَّى بِنَا رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي بَعْضِ اَلْأَيَّامِ صَلاَةَ اَلْفَجْرِ، ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيْنَا بِوَجْهِهِ اَلْكَرِيمِ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ ، إِنْ رَأَيْتَ أَنْ تُفَسِّرَ لَنَا قَوْلَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: *فَأُولئِكَ مَعَ اَلَّذِينَ أَنْعَمَ اَللّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ اَلنَّبِيِّينَ وَ اَلصِّدِّيقِينَ وَ اَلشُّهَداءِ وَ اَلصّالِحِينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً* فَقَالَ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «أَمَّا اَلنَّبِيُّونَ فَأَنَا، وَ أَمَّا اَلصِّدِّيقُونَ فَأَخِي عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) ، وَ أَمَّا اَلشُّهَدَاءُ فَعَمِّي حَمْزَةُ ، وَ أَمَّا اَلصَّالِحُونَ فَابْنَتِي فَاطِمَةُ وَ أَوْلاَدُهَا اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ ». قَالَ: وَ كَانَ اَلْعَبَّاسُ حَاضِراً فَوَثَبَ وَ جَلَسَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ قَالَ: أَ لَسْنَا أَنَا وَ أَنْتَ وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ مِنْ نَبْعَةٍ وَاحِدَةٍ؟ قَالَ: «وَ كَيْفَ ذَلِكَ يَا عَمِّ»؟ قَالَ اَلْعَبَّاسُ: لِأَنَّكَ تُعَرِّفُ بِعَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ دُونَنَا، فَتَبَسَّمَ اَلنَّبِيُّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ قَالَ: «أَمَّا قَوْلُكَ يَا عَمِّ: أَ لَسْنَا مِنْ نَبْعَةٍ وَاحِدَةٍ، فَصَدَقْتَ، وَ لَكِنْ يَا عَمِّ إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى خَلَقَنِي وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ اَلْحَسَنَ وَ اَلْحُسَيْنَ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اَللَّهُ تَعَالَى آدَمَ ، حَيْثُ لاَ سَمَاءٌ مَبْنِيَّةً، وَ لاَ أَرْضٌ مَدْحِيَّةً، وَ لاَ ظُلْمَةٌ وَ لاَ نُورٌ، وَ لاَ جَنَّةٌ وَ لاَ نَارٌ، وَ لاَ شَمْسٌ وَ لاَ قَمَرٌ». قَالَ اَلْعَبَّاسُ : وَ كَيْفَ كَانَ بَدْءُ خَلْقِكُمْ، يَا رَسُولَ اَللَّهِ ؟ قَالَ: «يَا عَمِّ، لَمَّا أَرَادَ اَللَّهُ تَعَالَى أَنْ يَخْلُقَنَا تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ خَلَقَ مِنْهَا نُوراً، ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَخَلَقَ مِنْهَا رُوحاً، فَمَزَجَ اَلنُّورَ بِالرُّوحِ، فَخَلَقَنِي وَ أَخِي عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ اَلْحَسَنَ وَ اَلْحُسَيْنَ ، فَكُنَّا نُسَبِّحُهُ حِينَ لاَ تَسْبِيحَ، وَ نُقَدِّسُهُ حِينَ لاَ تَقْدِيسَ، فَلَمَّا أَرَادَ اَللَّهُ تَعَالَى أَنْ يُنْشِئَ اَلصَّنْعَةَ فَتَقَ نُورِي، فَخَلَقَ مِنْهُ نُورَ اَلْعَرْشِ ، فَنُورُ اَلْعَرْشِ مِنْ نُورِي، وَ نُورِي مِنْ نُورِ اَللَّهِ، وَ نُورِي أَفْضَلُ مِنْ نُورِ اَلْعَرْشِ. ثُمَّ فَتَقَ نُورَ أَخِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، فَخَلَقَ مِنْهُ نُورَ اَلْمَلاَئِكَةِ ، فَنُورُ اَلْمَلاَئِكَةِ مِنْ نُورِ عَلِيٍّ ، وَ نُورُ عَلِيٍّ مِنْ نُورِ اَللَّهِ، وَ عَلِيٌّ أَفْضَلُ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ، ثُمَّ فَتَقَ نُورَ اِبْنَتِي فَاطِمَةَ ، فَخَلَقَ مِنْهُ نُورَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ، فَالسَّمَاوَاتُ وَ اَلْأَرْضُ مِنْ نُورِ اِبْنَتِي فَاطِمَةَ ، وَ نُورُ اِبْنَتِي فَاطِمَةَ مِنْ نُورِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ أَفْضَلُ مِنَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ، ثُمَّ فَتَقَ نُورَ وَلَدِيَ اَلْحَسَنِ ، وَ خَلَقَ مِنْهُ نُورَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ، فَنُورُ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ مِنْ نُورِ اَلْحَسَنِ ، وَ نُورُ وَلَدِيَ اَلْحَسَنِ مِنْ نُورِ اَللَّهِ، وَ اَلْحَسَنُ أَفْضَلُ مِنَ اَلشَّمْسِ و
بسم الله الرحمن الرحیم
دوشنبه 14010711
مهدویت
مقامات علمی و نورانی نواب اربعه درس اول
1)داستانهای بحارالانوار ج6 ص185 كمال الدين ج۲ ص۵۱۰ الغيبة (للطوسی) ج۱ ص۳۶۱ الاحتجاج ج۲ ص۴۸۱ بحار الأنوار ج۵۱ ص۳۴۸
قَالَ عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ اَلْحِمْيَرِيُّ : وَ خَرَجَ اَلتَّوْقِيعُ إِلَى اَلشَّيْخِ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ اَلْعَمْرِيِّ فِي اَلتَّعْزِيَةِ بِأَبِيهِ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمَا فِي فَصْلٍ مِنَ اَلْكِتَابِ *إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ* تَسْلِيماً لِأَمْرِهِ وَ رِضَاءً بِقَضَائِهِ عَاشَ أَبُوكَ سَعِيداً وَ مَاتَ حَمِيداً فَرَحِمَهُ اَللَّهُ وَ أَلْحَقَهُ بِأَوْلِيَائِهِ وَ مَوَالِيهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَلَمْ يَزَلْ مُجْتَهِداً فِي أَمْرِهِمْ سَاعِياً فِيمَا يُقَرِّبُهُ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَيْهِمْ نَضَّرَ اَللَّهُ وَجْهَهُ وَ أَقَالَهُ عَثْرَتَهُ - وَ فِي فَصْلٍ آخَرَ - أَجْزَلَ اَللَّهُ لَكَ اَلثَّوَابَ وَ أَحْسَنَ لَكَ اَلْعَزَاءَ رُزِئْتَ وَ رُزِئْنَا وَ أَوْحَشَكَ فِرَاقُهُ وَ أَوْحَشَنَا فَسَرَّهُ اَللَّهُ فِي مُنْقَلَبِهِ وَ كَانَ مِنْ كَمَالِ سَعَادَتِهِ أَنْ رَزَقَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَلَداً مِثْلَكَ يَخْلُفُهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ يَقُومُ مَقَامَهُ بِأَمْرِهِ وَ يَتَرَحَّمُ عَلَيْهِ وَ أَقُولُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ فَإِنَّ اَلْأَنْفُسَ طَيِّبَةٌ بِمَكَانِكَ وَ مَا جَعَلَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِيكَ وَ عِنْدَكَ أَعَانَكَ اَللَّهُ وَ قَوَّاكَ وَ عَضَدَكَ وَ وَفَّقَكَ وَ كَانَ اَللَّهُ لَكَ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ رَاعِياً وَ كَافِياً وَ مُعِيناً به شيخ ابو جعفر محمّد بن عثمان عمرىّ در تسليت مرگ پدرش-رضى اللّه عنهما-توقيعى صادر شد و در بخشى از آن آمده بود: *إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ* تسليم فرمان او و راضى به قضاى اوئيم،پدرت نيكو زندگى كرد و ستوده درگذشت،خدا او را رحمت كند و به اولياء و دوستانش ملحق سازد كه پيوسته در كارشان كوشا بود و در آنچه او را به خدا و به ايشان نزديك مىساخت ساعى بود، خداوند رويش را شادان گرداند و از لغزش او درگذرد. و در بخش ديگر آن آمده است:خداوند پاداش خيرت دهد و اين عزا را بر تو نيكو گرداند،تو سوگوار شدى و ما نيز سوگواريم و جدايى او تو را تنها ساخت و ما نيز تنها شديم خداوند او را در جايگاهش مسرور سازد و از كمال سعادت اوست كه خداى تعالى فرزندى مثل تو به او ارزانى فرموده كه جانشين و قائم مقام وى باشد و براى او طلب رحمت كند و من مىگويم:الحمد للّه كه خداى تعالى نفوس را به منزلت تو و آنچه كه به تو مرحمت فرموده طيّب ساخته است، خداوند تو را يارى كند و نيرومند سازد و پشتيبانت باشد و توفيقت دهد و تو را ولىّ و نگاهبان و رعايتكننده و كافى و معين باشد
2) داستانهای بحارالانوار ج6 ص187 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۵۱ , صفحه۳۵۱ نوادر الأخبار فیما یتعلق بأصول الدین , جلد۱ , صفحه۲۳۴ باب : كتاب أنباء القائم عليه السّلام باب من ادّعى السفارة كذبا الغيبة (للطوسی) ج۱ ص۳۶۴ فلاح السائل ج۱ ص۷۴ بحار الأنوار ج۷۹ ص۵۰ مستدرك الوسائل ج۲ ص۳۳۲
قَالَ اِبْنُ نُوحٍ أَخْبَرَنِي أَبُو نَصْرٍ هِبَةُ اَللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو عَلِيِّ بْنُ أَبِي جِيدٍ اَلْقُمِّيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ اَلدَّلاَّلُ اَلْقُمِّيُّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ يَوْماً لِأُسَلِّمَ عَلَيْهِ فَوَجَدْتُهُ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ سَاجَةٌ وَ نَقَّاشٌ يَنْقُشُ عَلَيْهَا وَ يَكْتُبُ آياً مِنَ اَلْقُرْآنِ وَ أَسْمَاءَ اَلْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ عَلَى حَوَاشِيهَا فَقُلْتُ لَهُ يَا سَيِّدِي مَا هَذِهِ اَلسَّاجَةُ فَقَالَ لِي هَذِهِ لِقَبْرِي تَكُونُ فِيهِ أُوضَعُ عَلَيْهَا أَوْ قَالَ أُسْنَدُ إِلَيْهَا وَ قَدْ عَزَفْتُ مِنْهُ وَ أَنَا فِي كُلِّ يَوْمٍ أَنْزِلُ فِيهِ فَأَقْرَأُ جُزْءاً مِنَ اَلْقُرْآنِ فَأَصْعَدُ وَ أَظُنُّهُ قَالَ فَأَخَذَ بِيَدِي وَ أَرَانِيهِ فَإِذَا كَانَ يَوْمَ كَذَا وَ كَذَا مِنْ شَهْرِ كَذَا وَ كَذَا مِنْ سَنَةِ كَذَا وَ كَذَا صِرْتُ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ دُفِنْتُ فِيهِ وَ هَذِهِ اَلسَّاجَةُ مَعِي فَلَمَّا خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهِ أَثْبَتُّ مَا ذَكَرَهُ وَ لَمْ أَزَلْ مُتَرَقِّباً بِهِ ذَلِكَ فَمَا تَأَخَّرَ اَلْأَمْرُ حَتَّى اِعْتَلَّ أَبُو جَعْفَرٍ فَمَاتَ فِي اَلْيَوْمِ اَلَّذِي ذَكَرَهُ مِنَ اَلشَّهْرِ اَلَّذِي قَالَهُ مِنَ اَلسَّنَةِ اَلَّتِي ذَكَرَهَا وَ دُفِنَ فِيهِ
ابو على بن ابى جيّد قمى نقل مىكند كه ابو الحسن على بن احمد دلاّل قمى گفته است:روزى به خدمت ابو جعفر محمّد بن عثمان
رضى اللّه عنه رسيدم تا به ايشان سلامى كنم[يا اينكه سرى به او بزنم]،ديدم كه در مقابل ايشان لوحى است كه نقاش مشغول نقش كندن روى آن است و آياتى از قرآن كريم را مىنويسد و در حواشى آن لوح،اسماء مبارك ائمّه عليهم السّلام را مىنويسد. عرض كردم:اى آقاى من!اين لوح چيست؟به من گفت:اين لوح براى قبرى است كه من در آن خواهم بود و روى آن قرار مىگيرد،يا اينكه گفت:به آن تكيه داده مىشوم. و چنين به نظرم مىآيد كه او گفت:هرروز وارد آن قبر مىشوم و يك جز قرآن مىخوانم و بعد بيرون مىآيم. ابو على مىگويد:گمان مىكنم كه على بن احمد دلال گفت:ابو جعفر محمّد بن عثمان دست مرا گرفت و قبر را به من نشان داد،[و گفت:]در فلان سال و فلان ماه و فلان روز از دنيا رفته و به لقاى پروردگار مىرسم و در همين قبر دفن مىشوم و لوح هم با من است. تا از خدمت محمّد عثمان خارج شدم،آنچه را گفته بود،ثبت و ضبط كردم و دائما مراقب اوضاع بودم تا اينكه پس از مدّت كوتاهى بيمار شد و در همان وقتى كه فرموده بود رحلت كرده،در همان قبر هم مدفون شد. ابو نصر هبة اللّه مىگويد:اين حديث را از غير ابو على هم شنيدهام و همچنين ام كلثوم دختر ابو جعفر محمّد بن عثمان نيز برايم نقل كرده است.
1.عثمان بن سعید قبل از فوتش قبر خود را کنده و هرروز داخل قبر میرفت و یک جزء قرآن میخواند
2. لوحی را بصورت نقاشی و زیبا که نام دوازده امام روی آن نوشته بود بعد از مرگش آنرا در قبر قرار دهند
3. عثمان بن سعید سال فوت ماه فوت هغته فوت روز فوت و ساعت فوتش را به زادگان گفته بود آنچه گفته بود به وقوع پیوست
جلسه 470.amr
7.38M
🌹السلام علیک یا امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام
📜موضوع: ایات الولایه و الامامه و الخلافه
🗓شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#شنبه #آیات_الولایه
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk
جلسه 471.amr
4.76M
🌹السلام علیکِ یا سیدة النساء العالمين فاطمة الزهرا سلام الله عليها
📜موضوع: عالم ذر
🗓یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#یکشنبه #عالم_ذر
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk
جلسه 472.amr
6.15M
🌹السلام علیک یا کریم اهل البیت حسن بن علی المجتبی علیه السلام
📜موضوع: مهدویت
👈مقامات نورانی نواب اربعه
🗓دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#دوشنبه #مهدویت
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk
جلسه 473.amr
7.4M
🌑آجرک الله یا صاحب الزمان روحی و اروحنا له الفدا
📜موضوع: شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
👈خود سازی و انسان سازی در کلام امام حسن عسکری ع
🗓سهشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ه.ش
مدرس : استاد مهندس علی اصغر اکبری
#سهشنبه #شهادت #امام_عسکری_ع
#گروهمعارفاسلام
https://t.me/+bx___3GL-LdiMTlk