eitaa logo
معارف اسلامی
599 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
2_144200951340163766.mp3
13.34M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام). ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ @TABEIN_14 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
علو و برتری؛ ممدوح یا مذموم؟ پرسش: خداوند در قرآن کریم از یک‌سو می‌فرماید: که شما علو و برتری دارید، اگر مومن باشید، اما از طرف دیگر می‌فرماید: آن سرای آخرت را برای کسانی قرار می‌دهیم که در زمین خواستار برتری نیستند، و علو و برتری مورد نکوهش قرار گرفته، آیا این دو موضع قرآنی موهم تعارض و تناقض نیست؟ پاسخ: آیات موهم تعارض خداوند متعال در قرآن کریم از یک‌سو می‌فرماید: که مومنین برتر هستند: «سستی مکنید و غمگین مباشید که شما اگر مومن باشید برتر هستید.»(آل‌عمران-139) که در اینجا علو و برتری ممدوح و مورد تایید خداوند می‌باشد، اما از طرف دیگر علو و برتری را مورد نکوهش قرار داده است: «آن سرای آخرت را برای کسانی قرار می‌دهیم که در زمین خواستار برتری و فساد نیستند، و فرجام (خودش) از آن پرهیزکاران است.»(قصص-83) آیا این دو موضع قرآنی، موهم تعارض و تناقض نیست؟! پاسخ شبهه 1- بعد از شکست مسلمانان در جنگ احد، که به خاطر عدم اطاعت از فرماندهی، بر قوای اسلام شکست وارد شد و مسلمانان روحیه خود را از دست دادند، آیه 139 سوره آل‌عمران نازل شد، که مبادا آنها با این شکست خود را ببازند. لذا علو و برتری در آین آیه به معنی پیروزی در پیکار با دشمنان اسلام است، و به‌طور قطع این مطلب، امری بسیار پسندیده و نیکو است. ولی در آیه 83 سوره قصص، علو و برتری به معنای دنیاطلبی، پول‌پرستی و غیره است که بسیار مذموم می‌باشد (و این مطلب با توجه به سیاق آیه به خوبی روشن است) همان‌گونه که در آیه دیگر این صفت را در مورد فرعونیان مورد مذمت قرار می‌دهد. «ان فرعون علا فی الارض» همانا فرعون در سرزمین (مصر) برتری‌طلبی کرد.(قصص-4) که این صفت زشت برتری‌جویی (استکبار) از جمله صفات قارونیان تاریخ است که به شدت در فرهنگ قرآن و عترت پیامبر(ص) مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است. به تعبیر دیگر، آیه اول درصدد تقویت و بازسازی روحیه شکست‌خورده مسلمانان بعد از شکست‌های ظاهری در جنگ‌ها بوده و در مقام بیان این مطلب است که اگر: ایمان داشته باشید، بر تمامی جهانیان پیروز خواهید شد «و انتم الاعلون ان کنتم مومنین» و پیروزی و شکست ظاهری ملاک نیست، بنابراین علو و برتری در اینجا معنوی و ارزشی است. ولی آیه دوم در توضیح این مطلب است که برتری‌جویی و استعمار دیگران نتیجه‌ای جز ضلالت و دوزخ در پی نخواهد داشت، لذا علو و برتری در اینجا مادی و نفسانی است. 2- این آیات به هیچ وجه موهم تعارض و تناقض نیست، زیرا انسان دارای دو نوع «خود» است. یکی خودی که خوب دیدن او عجب، بزرگ دیدن او کبر، و خواستن او خودخواهی و مذموم است، و یک خود دیگری که باید آن را عزیز و مکرم داشت. انسان دارای دو خود به این معنا است: که یک خود واقعی و حقیقی و یک خود مجازی و کاذب است که آن خود مجازی ناخود است، و مبارزه با نفس که ما می‌گوییم، مبارزه با خود، در واقع مبارزه با «ناخود» است. یک خود داریم که به‌عنوان یک خود شخصی و فردی که خود مذموم است. هر اندازه که خود انسان، جنبه شخصی و فردی و جدایی از خودهای دیگر پیدا کند، مربوط به «ناخود» اوست. یعنی مربوط به جنبه‌های بدنی و تن است، ولی انسان در باطن خود حقیقتی دارد که اصلا حقیقت اصلی دانش او است، و این چیزهای دیگر را که به عنوان «خود» احساس می‌کند، در واقع «ناخود» را «خود» احساس می‌کند. او همان چیزی است که قرآن در او به بیان «فاذا سویته و نفخت فیه من روحی» پس وقتی آن را درست کردم، و از روح خود در آن دمیدم(حجر-29) تعبیر می‌کند، یعنی یک حقیقیت است، نه از سنخ ماده و طبیعت، بلکه از سنخ ملکوت و قدرت و از سنخ عالمی دیگر است. به آن «خود» توجه کردن، یعنی حقیقت انسانیت خویش را دریافتن و شهود کردن.(تعلیم و تربیت در اسلام، شهید مطهری، ص22 تا 223) بنابراین آیات مذکور هیچ‌گونه تعارض و تناقضی با یکدیگر ندارند و هرکدام در شرایط خاص خود، به توصیف و تبیین یک موضوع مشترک می‌پردازند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
آقا فرمودند: ۱.سربازان راه روشن سلیمانی یعنی کل جبهه مقاومت ۲.رذالت آنان را تحمل نخواهند کرد یعنی صبر این جبهه به مرحله آخر رسیده است. ۳. هم از دستان آلوده به خون و هم از مغزهای شرارت زا یعنی کل جبهه باطل دستان منظور اسرائیل و گروه های تروریستی و مغز آمریکا و انگلیس ۴.کلمه آماج دلالت بر گستردگی و وسعت تهاجم و درگیری ۵.مجازات یعنی شروع کننده آنها بودند نه ما ۶.عادلانه یعنی بی گناهان در امانند،مردمشون در امانند، یعنی با تدبیر و دقیق و نقطه زن ۷.باذن الله شاید منظور قریب الوقوع بودن و آماده بودن شرایط برای تسلط را می‌رساند در مقابل ان‌شاءالله آقا قبلاً از فتح قله و نصر من الله و فتح قریب گفته بودند... به هر حال آماده ایم.✊👊💪 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
انفجار کرمان انفجار بمب نبود. انفجار کینه و غیظ و نفرت از خاکی بود که سلیمانی پروره. اصحاب شیطان نمی‌فهمن مشکل از خاک کرمان نیست. این خاک ایران شیعه است که خاکساران اهل بیت را افلاک سالار می‌کنه. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
در باب کرمان و شهادت هموطنانمان سخن بسیار است. از زوایای مختلف می‌توان به این اتفاق پرداخت، اما در این نوشته تلاش شده تا مؤلفه‌ها و ویژگی‌هایی برای آنچه به این جنایت خواهد بود، برشمرد. 🔴 انتقام متوازن؛ توازن، اصل بقاست. فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ. تهدید را باید در قواره‌‌ی خودش پاسخ داد. اقدام کوچکتر، پیام ضعف را به دوست و دشمن مخابره می‌کند. در مقابل قتل نفس، نباید ساختمان را با موشک زد. ترور مهره‌ی کلیدی را باید با حذف مهره‌ی کلیدی دشمن طاق زد. خرابکاری صنعتی را باید با خرابکاری صنعتی پاسخ داد. حمله سایبری را باید با حمله سایبری پاسخ داد. 🔵 انتقام بازدارنده؛ بازدارندگی و برازندگی! اقدام متقابل باید قطع‌کننده‌ی زنجیره‌ی جنایات نامتعارف دشمن باشد. باید دشمن را در لاک دفاعی فرو ببرد. باید او را به «غلط کردم» بیندازد. باید فکر تکرار جنایت را از سرش بیرون کند. تکرار اقدامات مشابه دشمن با شدت فزاینده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بازدارندگی چاشنی ضعیف اقدامات متقابل ما بوده. ⚫️ انتقام غافلگیرکننده؛ غافلگیری، شگرد فرشته‌ی مرگ است. طوفان الاقصی، صرفنظر از ابعاد بزرگ نظامی آن، به دلیل رعایت اصل غافلگیری شکستی «غیرقابل ترمیم» برای اسرائیل رقم زد. انتقام سخت باید به تعبیر قرآن و مانند مرگ بغتتاً باشد تا فرصت عمل بازدارنده را از دشمن بگیرد. اقدام نابهنگامی که دشمن انتظارش را می‌کشد و برای آن آماده شده، ممکن است کمانه کند و به خودمان برگردد. 🟠 انتقام راهبردی؛ شیوه‌ی انتقام از دشمن جانی باید در راستای تقویت اهداف بلندمدت جبهه مقاومت باشد. اگر در این نزاع تمدنی ازاله‌ی اسرائیل از وجود هدف میانی است، اقدام کوتاه‌مدت باید تقویت‌کننده‌ی هدف راهبردی باشد. اگر تقویت امنیت ملی اصل بنیادین اقدام نظامی است، برآیند نهایی انتقام باید، افزایش ثبات و امنیت کشور باشد. اگر آگاهی‌بخشی، دشمن‌شناسی، بیداری ملت و اقامه‌ی ناس به قسط، اصل است، قصاص این جنایت باید در همین راستا باشد. خلاصه‌اش این می‌شود که پاسخ سخت هر چه هست، باید آن ۲۵ سال را کوتاه‌تر کند. 🟤 انتقام شفاف؛ ضربات مبهم، مخفیانه و بدون بازتاب رسانه‌ای یا دستاوردسازی از اقدامات سایر بازیگران جبهه مقاومت، برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست. آنجا که دشمن در جنایت خود قبول مسئولیت می‌کند، باید شفاف انتقام گرفت تا مشخص باشد تنبیه دشمن مابه‌ازای کدام رذالت اوست. آنجا که آثار حضور دشمن مشهود است، باید پاسخ ما برای دوست و دشمن مشهود باشد. تلفیق این گزاره‌ها، سهلِ ممتنع است. روی کاغذ مسائل ممکن است بدیهی جلوه کند، اما در میدان عمل پیچیدگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در هر صورت نباید به ورطه‌ی محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی ناصواب بیفتیم. ✊ نکته آخر اینکه خشم انقلابی مردم را باید قدر بدانیم. نباید مطالبه‌ی انتقام سخت را که دستور رهبری است، با برچسب‌های ناروا سرکوب کرد. فریاد فراگیر انتقام که از حلقوم مردم بیرون می‌آید، مقبولیت توأم با مشروعیت را برای پاسخ سخت نظام تضمین می‌کند. به حافظان امنیت ما جسارت و قوت قلب می‌دهد. امام به پشتوانه‌‌ی ملت توی دهان دولت پهلوی زد. یکپارچگی ملت معجزه می‌کند. آن را قدر بدانیم. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
درس اخلاقی چنینم آرزوست!👇 ️از آیة اللّه حاج شیخ عبدالكریم پرسیدند: نظر شما نسبت به منابر حاج شیخ عباس قمی چیست؟ با یك دنیا ادب فرمودند: «هر طلبه‌ای را كنار منبر او ببینم و نشستن او را پای موعظه محدّث مشاهده كنم، تا سه روز حاضرم تمام نمازهای واجب خود را به او اقتدا كنم؛ زیرا منابر و مواعظ این مرد، در شنونده ایجاد روح عدالت می‌كند.» (عرفان اسلامی، ج ۱۲، ص ۲۵ و ۲۶) 🌺 کانال معرفتی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3222994976C75d06fe7ee •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🖌پندانه ✨آهنگری با وجود رنجهای متعدد و بیماری‌اش عمیقا به خدا عشق می‌ورزید. روزری یکی از دوستانش که اعتقادی به خدا نداشت، از او پرسید: تو چگونه می‌توانی خدایی را دوست داشته باشی که رنج و بیماری نصیبت می‌کند؟ 💥آهنگر سر به زیر آورد و گفت: وقتی که می‌خواهم وسیله آهنی بسازم، یک تکه آهن را در کوره قرار می‌دهم. سپس آنرا روی سندان می‌گذارم و می‌کوبم تا به شکل دلخواه درآید. اگر به صورت دلخواهم درآمد، می‌دانم که وسیله مفیدی خواهد بود، اگر نه آن را کنار می‌گذارم. 👌همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه خدا دعا کنم که خدایا، مرا در کوره‌های رنج قرار ده، اما هیچ وقت کنار نگذار. @zendegi_pas_az_zendegani ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انتشارپست‌ ثواب‌جاریه دارد، ان شاء الله. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای تمام مخلوقات خداوند شکرگزار باش 🪳حتی سوسک عزیز😁📌👇🏿ا@partoye_hagh •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
چرا ظلم و ستم ویژگی غالب مردمان بدوی است؟ «در میان مردمان بدوی - به قول شما - ماده بر روح حاکم است. آنها خود را به غرایز حیوانی خود رها می‌کنند و از آنجایی که هیچ نیاز دیگری فراتر از نیازهای بدن ندارند، فقط به فکر حفظ نفس خود هستند. این چیزی است که معمولاً آنها را ظالم می‌کند. علاوه بر این، مردمان ناقص توسعه- تحت سلطه ارواح به همان اندازه ناقص هستند. این ارواح ناقص با آنها همدردی می‌کنند 👈تا زمانی که مردمان بسیار پیشرفته‌تر به نابودی یا تضعیف نفوذ آنها بیایند. چرا در پیشرفته‌ترین تمدن‌ها افرادی وجود دارند که گاه به اندازه بربرها ظالم هستند؟ «به همان دلیلی که در درختی پر از میوه خوب همیشه مقداری پوسیده وجود دارد. چنین افرادی، اگر بخواهید، فقط ظاهر متمدن دارند، مانند گرگ در لباس گوسفند ...» (متن انگلیسی کتاب ارواح، ص 418) اساساً ظلم صفت انسانهای بدوی و بی تمدن است که تحت سلطه ارواح خبیث و شیاطین هستند. این را با نگاه به جنایات امروز جریان صهیونیزم ببینید. که فقط ظاهر متمدن به خود گرفته و از هر عقب مانده ای عقب مانده ترند و تنها راه علاج آنها نابودی به دست مردان خداست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
نشانِ مومن را گفتند: ولا یشمت بمصیبة؛ در غم کسی شاد نمی‌شود! بعضی ها که تعداد کمی هم دارند، نه تنها شاد می‌شوند بلکه زخم زبان هم می‌زنند. عزیزان این‌ رفتارها جدید نیست! یادتان که نرفته بعد از آنکه به صورتِ وحشیانه جوانان کشورمان را بی‌خود و بی‌جهت در خیابان ها کشتند، همان بعضی ها گفتند: حقشان بود! ارزشی جماعت باید بمیرد! تازه این تمام حرفشان نبود. جشن می‌گرفتند و پایکوبی می‌کردند؟ مثل داستان الان کرمان شده است. با چشمان خودشان می‌بینند کودکی غرق در خون شده است. کودکی با گریه به دنبال جسد مادرش است و صورت تازه‌عروسی گلگون شده به خون اما باز هم در زمین دشمن بازی می‌کنند و می‌گویند: خوبشان شد. می‌خواستند نروند، اصلا حقشان بود. این ها هم عجیب نیستند. این ها هم تکراری‌اند. سر حسین‌ع را که بریدند - لعنت‌خدا‌بر‌آنها- چند شب پایکوبی کردند و جشن گرفتند! به جای دلداری دادن به رقیه‌س سه ساله، زخم زبان زدند و سر پدرش را به دستش دادند! قلب زینب‌س را دم به دقیقه با رفتارشان می‌سوزاندن. آری؛ یزید و شمر سالهاست مرده اند، اما اخلاقشان همچنان ادامه دارد! خدا توفیق دهد اخلاقمان یزیدی نشود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
افشین علا شاعر، در پاسخ به توئیت علی کریمی در رابطه با جنایت تروریستی در کرمان نوشت: غذای نذری و شربت؟ چه گفت مردک پست؟ گدای اجنبی افسار خود چگونه گسست؟ زبان الکن این لات، ازچه لال نشد؟ میان دست‌ پلیدش قلم چرا نشکست؟ دهن‌کجی به شهیدان و ادعای شعور؟ مجیزگویی خصم و به خلق، ضربت شست؟ کسی که نان سگان می‌خورد چه می‌فهمد؟ غذا و شربت نذری نشانه‌ی شرف است حرام‌خوار چه داند که شد به کام شهید نه نان و شربت نذری، که می ز جام الست به خویش غره نگردد! خطاب من نه به اوست که شأن شاعر دل‌خون کجا و جاهل مست؟ دلم پر است نه از او که نیست جز مگسی دلم پر است ز مصدرنشین سفله‌پرست دلم پر است از آنان که اسوه می‌سازند به دست خویش برای جوان ز مردم پست ز صاحبان مناصب که از خصومت‌شان هر آن‌که ناصح و دلسوز بود و نخبه، نرست هر آن‌که گیشه پسندید، نورچشمی شد هر آن‌که شوت بلد بود و گل، به صدر نشست گناه را ز سلبریتیان مبین که نظام خودش به تازه به دوران رسیدگان دل بست برای مردم دانا رسانه هست؟ که نیست سخن‌شناس و هنرور به خانه نیست؟ که هست ز مدح و نوحه، جوانان چقدر گریه کنند؟ ز نطق‌های شعاری چه آورند به دست؟ خطای شیوه‌ی تبلیغ و حکمرانی ماست گدای غرب، اگر حرمت شهید شکست •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref