سام.لطفا در کانالتون راجع به دستگیری آقای اکبرنژاد و سخنان ایشون مطلب بذارید.تا مردم بفهمن حفظ نظام دوست و غریبه نمیشناسه.
➖➖➖
جواب:
سلام علیکم
مفصل گذاشتیم
سرچکنید بلعم باعورا
مثل این سخنرانی:
https://eitaa.com/TablighGharb/8966
پاسخ شیخ به بلعم باعور:
https://eitaa.com/TablighGharb/8779
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج آقا نمیدونم هر وقت صوت های شما رو که گوش میدم چرا یاد پاندا کونگ فو کار می افتم؟😅
کلیپ ارسالی:
کار فرهنگی از بچه های برانداز
جدول مشارکت مردم در مجلس
سال ۵۸ تعداد ۵۲٪ مشارکت
سال ۶۳ تعداد ۶۰٪ مشارکت
سال ۶۷ تعداد ۵۱.۷٪ مشارکت
سال ۷۱ تعداد ۵۰٪
سال ۷۴ تعداد ۵۱٪
سال ۷۹ تعداد ۶۷٪
سال ۸۲ تعداد ۵۱٪
سال ۸۶ تعداد ۵۰٪
سال ۹۰ تعداد ۶۳.۸٪
سال ۹۵ تعداد ۶۱.۶٪
سال ۹۹ تعداد ۴۲.۵٪
➖➖➖
نشر بدون لینک کانال شرعا جایز نیست.
➖➖➖
کانال جهاد تبیین
@israel666
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
پس از استقرار جمهوری اسلامی، مزدوران استعمار، لیبرال ها، و مغرضان، و گاهی خودی های ناآگاه به اشکال تراشی و القای شبهه پرداختند، و برای کم رنگ نمودن موقعیت ولایت فقیه به انواع ترفندها و القائات گمراه گر متشبث شدند، در این گفتار بر آن هستیم که به یک شبهه در این زمینه پاسخ دهیم .
برخی می گویند: مطابق روایات اسلامی، هرگونه قیام و انقلاب و تشکیل حکومت قبل از قیام حضرت مهدی (عج) ناروا، بلکه حرام و ممنوع است .
توضیح آن که: مطابق بعضی از روایات «قیام کننده » قبل از قیام قائم (عج) طاغوت است، و هر پرچمی که قبل از ظهور قائم (عج) برافراشته شود، صاحبش طاغوت است
پاسخ شبهه اینجا:
https://b2n.ir/r40381
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
بخش اول پاسخ:
پاسخ به این شبهه
این شبهه فریبنده را با توجه به چند مطلب پاسخ می دهیم:
الف) این روایات، خبر واحد محسوب می شوند . خبر واحد وقتی حجیت دارد که در برابر اصول قطعی اسلام، و دستورهای صریح قرآن قرار نگیرد، ما در اسلام دارای یک سلسله اصول قطعی هستیم که نادیده گرفتن آن ها، و رفتار برخلاف آن به طور قطع جایز نیست، مانند: امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد، جهاد، دفاع از حق، جلوگیری قاطع از ظلم و . . . و روشن است که انجام کامل این گونه دستورها نیاز به قیام، اقدام، داشتن نیروهای قوی در سایه حکومت الهی دارد بنابراین آیا روا است که ما آن همه اصول و دستورهای قطعی را به خاطر چند روایت که قطعی الصدور و قطعی الدلاله نیستند رها کنیم؟ قطعا جواب منفی است .
ب) این روایات با روایات بسیاری که دعوت به آمادگی و قیام می کنند، معارض است، مانند روایات دفاع، جهاد، شهادت طلبی، انتظار فرج و روایاتی که در آن امامان معصوم (ع) بسیاری از قیام های مردان خدا را تایید کرده اند .
به عنوان نمونه، در روایات «انتظار فرج » می خوانیم: امام صادق (ع) فرمود: «لیعدن لخروج المهدی ولو سهما; (6) هر یک از شما برای قیام قائم (عج) هر چند با تهیه کردن یک تیر باید آماده گردد .»
نیز فرمود: «المنتظر للثانی عشر کالشاهر سیفه بین یدی رسول الله یذب عنه; (7) کسی که در انتظار امام دوازدهم حضرت مهدی (عج) است، مانند کسی است که شمشیرش را کشیده و در پیشاپیش رسول خدا (ص) با دشمن می جنگد، و از آن حضرت دفاع می نماید .»
این گونه تعبیرها که در فرهنگ روایی ما وجود دارد، بیان گر آن است که باید برای آماده سازی ظهور قائم (عج) قیام کرد و تا آخرین توان، اقدام جدی نمود .
ج) برخی از سخنان امامان (ع) در شرایط ویژه و برای اشخاص مخصوص ایراد شده است و به احتمال زیاد سخنان آن ها در برخی موارد - به خصوص در مواردی که با اصول قطعی اسلام سازگار نیست - در جو تقیه اظهار شده و آنان برای حفظ تشیع و شیعیان در شرایط خاص، این گونه سخن گفته اند .
د) مطابق پاره ای از روایات، امامان (ع) قیام رادمردانی; مانند قیام زید بن امام سجاد (ع)، قیام مختار، قیام آل حسن (ع) و آنان که برای کسب رضای آل محمد (ص) پرچم مخالفت با طاغوت های زمان خود را برافراشته اند، تایید نموده اند . البته در بعضی از موارد - چنان که از روایات مذکور در توضیح القای شبهه ذکر شد، نظر به این که بعضی از قیام ها، جز با به هدر دادن نیروها به نتیجه نمی رسید، منجر به شکست می شد، امام صادق (ع) به عنوان دلسوزی، نه به عنوان ناروا بودن قیام، آن را نهی می کرد . برای تایید این مطلب نظر شما را به یک نمونه جلب می کنم:
محمد بن عبدالله محض - نوه امام حسن مجتبی (ع) - در عصر امام صادق (ع) بر ضد خلیفه وقت اموی قیام کرد . در این هنگام پدرش عبدالله، از امام صادق (ع) خواست تا با محمد بیعت و قیام او را بر ضد خلیفه وقت تایید فرماید . امام صادق (ع) به او فرمود: اگر می خواهی به محمد (پسرت) دستور خروج دهی، به خاطر قاطعیت در کار خدا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، سوگند به خدا ما تو را که بزرگ خاندان ما هستی وانگذاریم، و با پسرت برای قیام بیعت می کنیم .» (8)
حال این پرسش پیش می آید که چرا امام صادق (ع)، خود قیام مسلحانه نکرد . همین سؤال را یکی از شاگردانش به نام سدیر از آن حضرت پرسیده است . در این هنگام آن حضرت با «سدیر» در کنار چند گوسفند توقف کرده بودند . امام به او فرمود: «والله لو کان لی شیعة بعدد هذه الجداء ما وسعنی القعود; سوگند به خدا اگر شیعیان من به اندازه تعداد این بزغاله ها بودند، خانه نشینی برایم روا نبود و قیام می کردم .»
سدیر می گوید همان دم از مرکب پیاده شدم . کنار آن بزغاله ها رفتم و آنها را شمردم، هفده عدد بودند . (9)
امام صادق (ع) در برابر طاغوت ها آن چنان موضع گیری شدید نموده بود که اعلام کرد: «من مدح سلطانا جائرا و تخفف و تضعضع له طمعا فیه کان قرینه فی النار; (10) کسی که سلطان ستم گری را تمجید کند و در برابر او فروتنی نماید تا در کنار او به نوایی برسد، چنین کسی همنشین آن سلطان در آتش دوزخ خواهد بود .»
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
بخش دوم پاسخ:
ه) روایات نکوهش قیام پیش از قیام حضرت مهدی (عج) به رهبرانی مربوط است که به طور مستقل دم از زمام داری و رهبریت می زنند، ولی در ولایت فقیه، استقلال مطلق نیست، بلکه نیابت عام از حضرت مهدی در عصر غیبت مطرح است، چنان که دلایل مشروعیت ولایت فقیه که قبلا ذکر شد، بر این مطلب دلالت دارد . در حقیقت این قیام و پرچم با اجازه امام عصر (عج) بلکه فرمان وجوبی او به عنوان زمینه سازی ظهور جهانی آن حضرت است .
از این رو، از روایاتی که بیان گر انقلاب های عصر امامان معصوم (ع) است، فهمیده می شود که اگر آن قیام ها بر اساس کسب رضای آل محمد (ص) بود مورد تایید امامان (ع) قرار می گرفت; مثلا: امام صادق (ع) در مورد تایید قیام زید بن امام سجاد (ع) فرمود: «مضی والله عمی شهیدا کشهداء استشهدوا مع رسول الله و علی والحسین، مضی والله شهیدا; (11) سوگند به خدا عمویم (زید) همانند کسانی که در رکاب پیامبر (ص) و علی (ع) و حسین (ع) نبرد کردند و به شهادت رسیدند، شهید شد، سوگند به خدا او به شهادت رسید .»
حضرت رضا (ع) فرمود: زید بن امام سجاد (ع) ادعای چیزی (یعنی امامت و استقلال در رهبری) نکرد، بلکه او به مردم می گفت: شما را به مسیر جلب رضایت آل محمد (ص) دعوت می کنم، سوگند به خدا زید از آن افرادی است که مشمول این آیه قرآن است: «و جاهدوا حق جهاده; (12) آن گونه که شایسته و سزاوار جهاد است، جهاد کنید .» (13)
بنابراین از قیام هایی که «مستقل » باشد و جلب رضایت آل محمد (ص) و وظیفه ای را که آن ها تعیین کرده اند در برنگیرد; قبل از قیام حضرت قائم (عج) نهی شده است .
و) در روایات متعددی، قیام های قبل از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) تایید و تمجید شده است، به عنوان نمونه، امام کاظم (ع) در سخنی فرمود:
«رجل من اهل قم یدعو الناس الی الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید، لاتزلهم الریاح العواصف، و لایملون من الحرب، و لایجبنون و علی الله یتوکلون; (14) مردی از اهل قم قیام می کند، مردم را به سوی حق دعوت می نماید، جمعیتی نیرومند که مانند پاره های آهن (سخت و استوار) هستند، به گرد او جمع می شوند که طوفان های حوادث آن ها را نمی لرزاند، و از جنگ با دشمن خسته نمی شوند، و ترس به آن ها راه ندارد، و توکلشان به خداست .»
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
بخش سوم پاسخ:
ز) آخرین سخن آن که: چگونه می توان با ذکر چند روایت، آیات بسیاری از قرآن را که پیرامون قیام و انقلاب است نادیده گرفت، که به طور مکرر با تاکید، ما را به نهضت در برابر ستم گران دعوت می نمایند . خداوند می فرماید:
«و ما لکم لاتقاتلون فی سبیل الله والمستضعفین من الرجال والنساء والولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریة الظالم اهلها، واجعل لنا من لدنک ولیا، واجعل لنا من لدنک نصیرا; (15) چرا در راه خدا (و در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به ست ستم گران) تضعیف شده اند پیکار نمی کنید؟ ! همان افراد (ستم دیده ای) که می گویند: پروردگارا ما را از این شهر که اهلش ستم گرند بیرون ببر! و از طرف خود برای ما سرپرستی قرار ده، و از جانب خود یار و یاوری برای ما تعیین فرما .»
آیا این گونه آیات مخصوص عصر نزول قرآن است یا شامل همه اعصار و عصر غیبت نیز خواهد شد؟ !
نتیجه این که تنها آن قیام هایی قبل از قیام حضرت مهدی (عج) مردود و ناروا است که بدون اجازه امامان معصوم (ع) یا بدون اذن نواب خاص و عام آن ها باشد، و به عنوان دعوت به خویشتن، صرف نظر از اجازه امامان (ع) مطرح گردد، نه آن که قیامی که در شرایط آماده ای برای جلوگیری از ظلم و جور، و برقراری عدالت و حاکمیت دین باشد .
بنابراین، قطعا قیام و تشکیل حکومت اسلامی در زیر پرچم ولایت فقیه جامع الشرایط، از آن قیام های ناروا، جدا است، و چنین قیامی از وظایف قطعی اسلام است، نه تنها ناروا نیست، بلکه لازم و واجب است، چنان که روایات انتظار و روایاتی که بیان گر قیام در آستانه ظهور حضرت مهدی (عج) نقل شده، این مطلب را تایید می نماید، در این جا نظر شما را به یکی از آن روایات جلب می کنیم:
گروهی از جوانان بنی هاشم به محضر رسول خدا (ص) آمدند، پیامبر (ص) با دیدن آن ها دگرگون شد و چشمش پر از اشک گردید و آثار ناراحتی از چهره اش آشکار شد، آن ها علت پرسیدند، فرمود: «ما خاندانی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزید، و خاندان من بعد از من گرفتار رنج های شدید و تبعید و کنارزدن از مقام هایشان می گردند: «حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود فیسالون الخیر فلایعطون ما سالوا فلایقبلونه فیقاتلون و ینصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلونه حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی، فیملاها قسطا کما ملئوها جورا، فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج; (16) تا این که گروهی از مشرق می آیند که با آن ها پرچم های سیاه است، خواهان نیکی و عدالت می شوند، ولی به خواسته آن ها اعتنا نمی شود، آن گاه آن ها مبارزه و نبرد می کنند و سرانجام یاری شده و پیروز می گردند، و آن چه را می خواهند به آن ها می دهند، ولی آن ها پذیرا نمی شوند تا آن را به شخصی از خاندانم بسپارند، آن گاه آن شخص سراسر زمین را آن گونه که از ظلم پر شده پر از عدالت می کند، هر کدام از شما آن زمان را درک کند باید به قیام کنندگان بپیوندد، هرچند روی برف ها سینه خیز برود .»
از ذیل این روایت فهمیده می شود که این قیام قبل از قیام حضرت مهدی (عج) به عنوان آماده سازی قیام جهانی آن حضرت رخ می دهد، پیامبر (ص) نه تنها این قیام را مردود نشمرده، بلکه فرمان داده که مردم به این قیام بپیوندند و از آن حمایت کنند .
پی نوشت ها:
1) علامه مجلسی، بحار، ج 53، ص 8 .
2) شیخ حر عاملی، اثباة الهداة، ج 7، ص 65; وسائل الشیعه، ج 11، ص 37 .
3) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 303; محدث کلینی، روضة الکافی، ص 264 .4) همان .
5) شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 11، ص 35 تا 41 .
6) نعمانی، غیبة النعمانی، ص 172، بحار، ج 52، ص 366 .
7) علامه مجلسی، بحار، ج 52، ص 146 .
8) شیخ مفید، ارشاد مفید، (ترجمه شده) ج 2، ص 186 .
9) شیخ کلینی، اصول کافی، ج 2، ص 242 .
10) شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 12، ص 133 .
11) علامه امینی، الغدیر، ج 3، ص 70 .
12) حج (22) آیه 77 .
13) علامه مامقانی، تنقیح المقال، ج 1، ص 468 .
14) محدث قمی، سفینة البحار، ج 2، ص 446، (واژه قم)
15) نساء (4) آیه 75 .
16) سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1366، مطابق نقل تفسیر پیام قرآن، ج 10، ص 83 .
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
خلاصه کتاب انتظار مسیحا در ائین یهود .pdf
180.5K
خلاصه کتاب «انتظار مسیحا در آئین یهود»
درباره اعتقاد به موعود در یهودیت نوشته شده توسط حاخام یهودی در سال 1904 میلادی
تلخیص» شیخ قمی
https://eitaa.com/Israel666/5037
انتشار برای اولین بار
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنان فقط میتونن لخت بشن وگرنه هنر و علم و تربیت ازشون بر نمیاد.
مقایسه کنید با صحبتهای امام خمینی و رهبری درباره زنان.
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺کلیپ ویژه نیمه شعبان به زبان چینی🌺
🔺️معرفی امام زمان(عج)
🔻فلسفه غیبت حضرت
🔺️دلیل عمر طولانی حضرت
🔻شرایط ظهور حضرت
🔺️محل ظهور و حکومت حضرت
🔺️什叶派第12任伊玛目伊玛目马赫迪介绍。
🔻伊玛目马赫迪的隐遁原因❓️
🔺️伊玛目马赫迪长寿的原因❓️
🔻伊玛目马赫迪的出现条件❓️
🔺️伊玛目马赫迪出现和统治的地方❓️
حجت الاسلام جواهری راد مبلغ بین الملل به زبان چینی
@Wang_long520
درس_29_محدودیت_زمان_انتقال_پیام_مانع_ارتباطات_موثر_1.mp3
19.35M
🔹علت دعواهای خانوادگی چیست؟
🔹چرا ما در تربیت دینی جوانان موفق نبودیم؟
🔸چرا فیلم های هالیوود بهتر از مدل تربیتی ما عمل می کنند؟
🔸چرا پدر و مادر نمیتوانند با نسل جوان ارتباط سازنده و مفید داشته باشند؟
🎧درس ۲۹
مدیریت ارتباطات موثر
شیخ قمی
🎁هدیه ما به شما
به مناسبت ۱۵ شعبان
🎁۱۴ صلوات هدیه به مادر امام زمان عجل
@TablighGharb
➖➖➖➖
سخنرانی کامل | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
🎞📀جلسه اول/ روش آموزش زبان بدون گرامر، یادگیری زبان نیتیو
sheij Qomi/ شیخ قمی
⏯https://www.aparat.com/v/w6xhD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید کنندگان این ویدئو تبلیغاتی چه قضاوتی نسبت به شعور مردم داشتند؟
این آغاز تولیداتی بود که شعور مردم را به سخره گرفته بودند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری سرشناس و ضدایرانی الجزیره:
ما در کشورهای عربی انتخاباتی مانند انتخابات ایران میخواهیم
👤 «فیصل القاسم» مجری الجزیره:
🔺ما در جهان عرب انتخاباتی نظیر آمریکا و انگلیس نمیخواهیم بلکه انتخاباتی شبیه ایران میخواهیم.
🔺چه موافق این کشور باشیم چه مخالف، این کشور دارای انتخابات و جناحهای سیاسی فعال است.
🆔 @Masaf
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
❇️جناب ارفع گرامی
👈بابک خرمدین چنان شخصیت نامطلوبی بوده که به قول شهید مطهری ایرانیانی که از خلیفه عباسی متنفر هستند،اما بین #بابک و خلیفه ، طرف خلیفه رو گرفته و علیه بابک می جنگند(کلیک و کلیک کنید)
👈همچنین مطالعه کنید آمار وحشتناک کشتار بابک خرمدین که مردم عادی و اطفال هم جز آنان بودن(کلیک کنید )
👈و اعتقادات منحرف خرمدینان(کلیک)
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
مناظره زیباکلام قدیری.mp3
37.14M
🚨 مناظره احمد قدیری و صادق زیباکلام پیرامون جمهوریت و انتخابات
دانشگاه علوم پزشکی سمنان
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️خواهشا شوخی و گلایه را کنار بگذاریم؛ اوضاع بسیار پیچیده و حساس است...
📌منطقهی ما درگیر جنگ است و در سطوح مختلفی #سایه_جنگ بر سر کشور ماست...
📌تنها حضور مردم در #انتخابات است که میتواند امنیت را پایدار، و سایه تعرض دشمن را برطرف کند...
🎙به روایت #محمد_جوانی
📡انتشار حداکثری با شما
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ سودای برهنگی
❇️اگه حجاب آزاد بشه چه شکلی خیابون میای؟! / انتهای مسیر کشف حجاب، به کجا و کدام مقصد ختم میشه؟
این ویدئو با کسانی ضبط شده که اخیرا کشف حجاب کردهاند!
داستان لیست خبرگان بی بی سی چی بود؟
https://eitaa.com/Israel666/4940
به لیست مورد حمایت بی بی سی رای ندهیم.
هدایت شده از USNews
▪️دختر اول آلمان یا رهبر جدید ضدایرانی در اروپا؟
آپامه اس. (Apameh Schönauer) متولد ایران، دختر اول مسابقات ۲۰۲۴ آلمان (Miss Germany 2024) شد.
سایتهای مختلف گفتهاند انتخاب آپامه معمار ایرانی الاصل، هنجارهای زیبایی را زیر پا گذاشته است و معیارهای دیگری برای این انتخاب را به همراه داشته است.
اما با کمی جستجو، پرده از راز این انتخاب برداشته میشود و به صراحت میبینیم که نوشته شده: "آپامه قصد دارد از عنوان خود برای حمایت از زنان محروم و تحت ستم، به ویژه زنان ایرانی استفاده کند."
اخبار #آمریکا و #جهان👇🏻
https://eitaa.com/USNews
https://ble.ir/usnews
https://t.me/USNews_telegram
https://virasty.com/USNews
زمان ناخن گرفتن
از روایات استفاده میشود که زمان ناخن گرفتن، دوشنبه و پنجشنبه وجمعه است. و باقی روزها ناخن گرفتن خوب نیست و هر روزی خواص خود را دارد.
کتاب جامع الاخبار یکی از کتاب های قدیمی است که خیلی هم بزرگ نیست و شاید دویست صفحه باشد. در این کتاب آمده است:
مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ السَّبْتِ وَقَعَتْ عَلَيْهِ الْآكِلَةُ فِي أَصَابِعِهِ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْأَحَدِ ذَهَبَتِ الْبَرَكَةُ مِنْهُ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ يَصِيرُ حَافِظاً وَ كَاتِباً وَ قَارِياً وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الثَّلَاثَاءِ يُخَافُ الْهَلَاكُ عَلَيْهِ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ يَصِيرُ سَيِّئَ الْخُلُقِ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْخَمِيسِ يَخْرُجُ مِنْهُ الدَّاءُ وَ يَدْخُلُ فِيهِ الشِّفَاءُ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ يَزِيدُ فِي عُمُرِهِ وَ مَالِهِ وَ مَنْ قَلَّمَ أَظْفَارَهُ يَبْدَأُ بِالْيُمْنَى بِالسَّبَّابَةِ ثُمَّ بِالْخِنْصِرِ ثُمَّ بِالْإِبْهَامِ ثُمَّ بِالْوُسْطَى ثُمَّ بِالْبِنْصِرِ وَ يَبْدَأُ بِالْيُسْرَى بِالْبِنْصِرِ ثُمَّ الْوُسْطَى ثُمَّ بِالْإِبْهَامِ ثُمَّ بِالْخِنْصِرِ ثُمَّ بِالسَّبَّابَة[8]
یعنی کسی که روز شنبه ناخن ها را بگیرد مبتلا به خوره در انگشتان میشود و کسی که ناخن ها را در روز یکشنبه بگیرد برکت از زندگی او میرود و کسی که روز دوشنبه ناخن بگیرد حافظ و نویسنده و قاری میشود و کسی که روز سه شنبه ناخن بگیرد ترس از هلاک شدن او است و کسی که روز چهارشنبه ناخن بگیرد بد اخلاق میشود و کسی که روز پنجشنبه ناخن بگیرد بیماری از او خارج میشود و درمان داخل میشود و کسی که ناخن را در روز جمعه بگیرد در عمر و مال او اضافه میشود و کسی که ناخن گرفتن را از
باید امتحان بشود که آیا ناخن گرفتن روز شنبه چنین اثری دارد یا نه؟
افرادی که میخواهند قرآن یا چیز دیگر حفظ کنند روز دوشنبه ناخن بگیرند. خوب است که این کار سنت بشود. در موسسات حفظ قرآن امتحان کنند. یکی از درمان های فراموشی ناخن گرفتن روز دوشنبه است.
درست است که این روایت ممکن است سند درستی نداشته باشد و شاید کتاب جامع الاخبار کتاب معتبری نباشد ولی این مسائلی که مطرح شده است شوخی نیست.
ممکن است یکی از علت هایی که شخص بد اخلاق است، ناخن گرفتن روز چهارشنبه باشد. چون افراد صفراوی عصبانی مزاج هستند، میشود این نتیجه را گرفت که ناخن گرفتن در روز چهارشنبه موجب غلبهی صفراء میشود.
اگر بگوییم ناخن گرفتن در روز پنجشنبه موجب خارج شدن بیماری از شخص میشود، این خود یک درمان میشود. افرادی که مبتلا به بیماری های لاعلاج مانند هپاتیت و ای ال اس و سی پی هستند، ناخن های خود را پنجشنبه بگیرند تا بیماری از بدن آن ها خارج شود.
مسئلهی ناخن درمانی میتواند یک فاز جدیدی از درمان باشد. مثلا برای درمان سیاتیک، بستن ناخن روی محل درد موجب بهبودی درد میشود.
گرفتن ناخن در روز پنجشنبه هم میتواند درمان بیماری باشد.
اعتقاد تاثیر در درمان دارد ولی حتی بدون اعتقاد هم ممکن است اثر درمانی داشته باشد.
قانون ناخن گرفتن، هفته ای یک بار است. روایت میفرماید ناخن اگر بلند هم نباشد یک ذره از آن تراشیده شود.
هدایت شده از USNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مایکل کلود نماینده تگزاس در کنگره آمریکا در جمع شهروندان آمریکایی حوزه انتخابیه:
"(حضرت) مسیح(علیه السلام) آمد تا سلطنتی را بر روی زمین بنا کند، که بر مبنای معیارهای گوناگونی از دیگر سلطنتهای زمینی اداره شود....شما باید در این سلطنت مشارکت کنید..."
اخبار #آمریکا و #جهان👇🏻
https://eitaa.com/USNews
https://ble.ir/usnews
https://t.me/USNews_telegram
https://virasty.com/USNews
هدایت شده از استاد مهدی طائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #نماهنگ | چرا رأی بدیم!؟
🎙#استاد_مهدی_طائب
⁉️با این همه گرانی و مشکلات، چرا رأی بدیم!؟
#انتخابات
#انتخاب_مردم
📥 آپارات | سایت
✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب
🆔 @ostad_taeb
هدایت شده از فرق و ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻افتتاح بتخانه در ابوظبی
🔹امارات از بالاترین مقامات هندو برای افتتاح یک معبد هندو در ابوظبی دعوت کرده
🔹نوادگان معاویه دیگه کارشون از کاباره و میخانه گذشته، دارن به تنظیمات کارخانه و دوران بت پرستی برمیگردن
ـــــــــــــــــــــــ
@feragh_adyann