📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱۷
💠رهبرانقلاب
‼️شاید در میان کسانی که مثلا صد سال پیش زندگی میکردند، ایمانهای قرصی در بین مردم متدیّن وجود داشت لکن جلوهی عملی نداشت. شما ملاحظه کنید شیخ فضلالله نوری با آن عظمت را، ملّای به آن بزرگی را، اینجا وسط تهران به دار کشیدند، عدّهای هم گوشه کنار یک اشکی ریختند، امّا هیچ حرکتی انجام نگرفت؛ با اینکه آن وقت رضاخانی هم سر کار نبود که حالا بگوییم مثلاً حکومت دیکتاتوریِ آنچنانی بود. حالا این را مقایسه کنید با این شهیدِ طلبهی همدانی ما؛ یک طلبهی همدانی، در خیابان با مظلومیّت به شهادت رسید؛ شما دیدید همدان چه غوغایی شد برای تشییع او! چه انعکاسی در ایران پیدا کرد؟ همه احساس همدردی کردند، همه احساس علاقه کردند؛ امروز مردم این جوری هستند. حالا یک عدّهای تبلیغ میکنند که مردم از دین فاصله گرفتهاند؛ نخیر، به هیچ وجه این جوری نیست. ۹۸/۲/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱۸
💠رهبرانقلاب
‼️گاهی یک ملت مبتلا به گناهی میشوند. این گناه هم استغفار ملی دارد. ملتی که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل الله نوری را بالای دار بکشند و دم نزدند؛ دیدند که او را با اینکه جزو بانیان و بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود، به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نکرد، ضد مشروطه قلمداد کردند - که هنوز هم یک عده قلمزنها و گویندهها و نویسندههای ما همین حرف دروغ بیمبنای بیمنطق را نشخوار و تکرار میکنند - ۵۰سال بعد چوبش را خوردند، همین ملت آن روزی که به خیابانها آمدند و سینهشان را مقابل تانکهای محمدرضا پهلوی سپر کردند و از مرگ نترسیدند؛ یعنی تحمل و صبر و سکوت گناهآلود پنجاه ساله را تغییر دادند، خدای متعال پاداش آنها را داد؛ حکومت ظلم ساقط شد، حکومت مردمی سر کار آمد؛ وابستگی ننگآلود سیاسی از بین رفت، حرکت استقلال آغاز شد و انشاءالله ادامه هم دارد! ۹۴/۸/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱۹
💠رهبرانقلاب
‼️شیخ فضل الله را به جرم اینکه با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت، همراهی نکرد، او را ضد مشروطه قلمداد کردند، که هنوز هم یک عده قلمزنهای ما و گوینده ها و نویسنده های ما، همین حرف دروغ بی مبنای بی منطق را نشخوار میکنند و تکرار میکنند! ۸۴/۸/۸
‼️واقعاً به شیخ فضلالله خیلی ظلم شده است. اوایل انقلاب، یک وقت من در نماز جمعه راجع به مشروطیت و مرحوم شیخ فضلالله صحبت کردم؛ بعد یکی از دوستان نزدیک ما به من اعتراض کرد! من دیدم حتی در محافل روحانی و نزدیک به خود ما هم همین تفکرات وجود دارد که چرا از شیخ فضل الله صحبت میشود؛ شیخ فضلالله مخالف مشروطه بود! در حالی که او بلاشک مخالف مشروطه نبود؛ خودش در حقیقت جزو مؤسسین مشروطه بود؛ حتی به من گفته شد که امام هم از شیخ فضلالله خوششان نمیآید! بعد من تفحص کردم، دیدم نخیر، کاملاً بعکس است؛ امام نسبت به مرحوم شیخ فضلالله خیلی تبجیل و احترام دارند و بخاطر همان تصلب و شجاعت و دین گرایی کاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظیم و تجلیل هم میکنند؛ که این در بیانات خود امام هم آمده است! ۸۲/۵/۱۳
📸مزارشیخ درحرم حضرتمعصومه
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش
🗓شهادت مرجع مجاهد بصیر
🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۲۰
💠آیةألله بهجت
‼️مرحوم شیخ فضلالله نوری هم در اول با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از سفارتخانه انگلیس تأیید میشود؛ لذا از همان لحظه برگشت و مخالف شد و گفت: مشروطه باید مشروعه باشد! درمحضربهجت ۲/۱۹۶
‼️استادما مرحوم شیخ محمد حسین غروی اصفهانی میفرمود این ملت بعداز شهادت شیخ فضل الله نوری، دیگر روی خوش نخواهد دید! در محضربهجت ۲/۳۸۴
‼️استادما آیةألله غروی میفرمود در سامرا شنیدم که شیخ فضلالله را کشتند، صحتش را از بعضی روحانیون پرسیدم اما با تمسخر جواب میگفتند عجب؟!، یاد سقیفه افتادم که چطور ناجور را جور کردند! درمحضر بهجت ۳/۸۲
‼️بعداز شهادت شیخ فضلالله عدهای از مشروطه خواهان نزد آخوندخراسانی رفته تا علیه آخوند ملاقربانعلی زنجانی حکم دهد اما آخوند پاسخ داد با حکم تکفیر شیخ فضل الله دنیای مرا از بین بردید میخواهید با حکم علیه آخوند ملاقربانعلی آخرتم را هم از بین ببرید؟! درمحضر بهجت ۳/۲۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
جهادتبیینی
📆۹ مرداد ماه سال ۱۲۸۸ش 🗓شهادت مرجع مجاهدبصیر 🏴آیةاللهشیخ فضلالله نوری/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️مشروطیت چه ب
🗓درسالروزمهم شهادت پرعبرت
🏳مرجع مجاهد و استعمار ستیز
🏳یار زعیم کبیر میرازی شیرازی
🏳پیشرو نهضت تحریم تنباکو
🏳منادی مظلوممشروطهمشروعه
🏳مبارز ضدجریان مشروطهغربی
🏳الگوی روحانیت بصیر و انقلابی
🏳شهید غریب، شیخفضلاللهنوری
📲٢٠پستویژهدرکانالقرارگرفت!!!
⚠️توجه؛
🏴سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری در روز شنبه مورخ ۱۳/رجب/۱۳۲۷ق مطابق ۹/مرداد/۱۲۸۸ش یک روز بعد از محاکمه و حکم اعدام وی در ۱۲۸۸/۵/۸ توسط شیخ ابراهیم زنجانی و اجرای حکم توسط یپریم خان ارمنی میباشد!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۸ تیر ماه سال ۱۳۸۴ ش
🗓سالروز رحلت عالم محقق
🏳مروج فرهنگ معارف اسلام
🏳مرحوم شیخ محمد آخوندی
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت عالم خدمتگزار حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمد آخوندی رحمةالله علیه را به فرزندان محترم و دیگر بازماندگان ایشان و نیز به همهی دوستداران کتاب و فرهنگ و معرفت، تسلیت میگویم. این روحانی پرتلاش و خدوم در طول دهها سال، با حوصله و پشتکاری تحسینبرانگیز قدمهای بلندی در نشر معارف اسلامی برداشت و کتابهای مهمی از میراث علمی گذشتگان با همت و سرمایهی وی در دسترس اهل علم و تحقیق قرار گرفت. حق بزرگ او بر کتاب و معرفت اسلامی، فراموشنشدنی است. خداوند به ایشان جزای خیر دهد و رحمت و مغفرتش را شامل حال وی گرداند.۸۴/۵/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۰ مرداد ماه سال ۱۳۸۵ش
🗓رحلت فقیه مجاهد انقلابی
🏳امام جمعه تاکستان قزوین
🏳عارف کتوم، مطیع رهبری
🏳آیت الله سید حسن شالی
💠رهبرانقلاب
‼️رحلت عالم جلیل و خدمتگذار مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن موسوی شالی رحمه الله علیه را به همه ارادتمندان ایشان و به خصوص به فرزندان مکرم و خانواده گرامی و به مردم مومن منطقه شال و استان قزوین صمیمانه تسلیت عرض می کنم. این سید بزرگوار چه در سالهای نمایندگی در مجلس خبرگان و چه در دوران جنگ تحمیلی، منشاء خدمات با ارزشی بود و امید است مشمول لطف و رحمت حق تعالی و مغفرت واسعه پروردگار قرار گیرد. ۸۵/۵/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ ش
🗓رحلت منادی مهجور وحدت
🏳مروج تقریب مذاهب اسلامی
🏳آیت الله محمدآصف محسنی
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ محمد آصفمحسنی رحمت الله علیه را به عموم ارادتمندان ایشان در افغانستان و ایران و به خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. دهها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدانهای سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامهی افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان میدهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است. رحمت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم. ۹۸/۵/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۲ ذیحجه سال۶۰
🗓شهادت میثم تمار
💠امام خمینی
‼️پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجهها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹
💠رهبرانقلاب
‼️در صدر اسلام، آن کسانی که ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابی ذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بینمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶
‼️وقتی که به کارنامه معاویه مراجعه میکنیم، غیر از ظلمها، غیر از کشتن حجر بن عدیها و جنایت به میثم تمارها، معاویه یک جنایت دارد که جز چشمهای دقیق، آن جنایت را نمیفهمند. آن جنایت این است که معاویه باید جامعە اسلامی را لااقل ۲۰ سال جلو میُبرد، اما ۲۰۰ سال هم عقب برد. از چه لحاظی عقب برد؟ پولشان کم شد؟ قلمروشان تجزیه شد؟ ای کاش این کارها میشد؛ از لحاظ فکر، از لحاظ بینش، از لحاظ اخلاق، مردم را عقب برد. این جنایتی بود که به هیچ صورت بخشودنی نبود و نیست. ۵۳/۷/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆بمناسبت ۱۲ مردادماه
🏳روز تنفیذ رای ملت
🏳توسط ولی فقیه/۱
💠رهبرانقلاب
‼️آنچه من به مسؤولان دولتِ آینده و رئیس جمهور عزیز - بحمدالله خودشان هم به این نکات توجه دارند- از باب تذکّر عرض میکنم این است که اوّلا، همه سعی ما باید این باشد که این ملت را بشناسیم. ثانیا، خواستهها و نیازهایش را برآورده کنیم. این ملت، حقّ عظیمی بر گردن ما دارد. این ملت است که کشور را حفظ کرده است و این ملت است که به حقیقت، آیتِ قدرتِ پروردگار است. من در چند دورهای که امام بزرگوارمان حکم ریاست جمهوری - آراءِ مردم - را تنفیذ میکردند، در فرمایشات ایشان نگاه کردم و دیدم به طور مستمر - با هر کس که طرف بودهاند - راجع به مردم و ملت صحبت کردهاند. این، همان حکمتِ امام است؛ همان چیزی است که ما هر طور نگاه و مطالعه میکنیم، میبینیم این درست است، این بهتر است. بخصوص قشرهای مستضعف، قشرهای فقیر و ضُعفای مردمند که نیروهای وفادار و ماندگار انقلاب و امام و دولتهای مختلف بودهاند و هستند و خواهند بود. عزیزانی که انشاءالله در آینده نزدیک مسؤولیت بر عهده میگیرند، باید هرچه میتوانند از این ذخیره دائمی استفاده کنند و تا آنجا که قدرت دارند، برای آنها خدمت و کار کنند. وضع کنونی، بحمدالله این است. این، کشوری است که گامهای اساسی و بلندی برای بازسازی، در آن برداشته شده است. ۷۶/۵/۱۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆بمناسبت ۱۲ مردادماه
🏳روز تنفیذ رای ملت
🏳توسط ولی فقیه/۲
💠رهبرانقلاب
‼️ما میگوئیم نظاممان مردمی است، ما که میگوئیم مردم در سرنوشت این کشور و ادارهی کشور شریکند یعنی چه؟ به نظر من مهمترین مظهر شرکت مردم در ادارهی کشور انتخابات ریاست جمهوری است، یا لااقل یکی از مهمترین آنهاست. مردم در انتخابات ریاستجمهوری چه میکنند؟ یک فردی را انتخاب میکنند که رئیس قوهی مجریه است؛ یعنی رئیس دستگاه عظیم اداری کشور. این شخص هست که نخستوزیر را معین میکند، این شخص هست که وزراء را معین میکند، و نخستوزیر و وزراء هستند که مملکت را با نصب مدیران اداره میکنند و اجرائیات کشور را عملا عهدهدار میشوند و به دوش میکشند. شما مردم در انتخاب نخستوزیر نقشی ندارید، در انتخاب وزراء نقشی ندارید - البته نقش مستقیم ندارید، نمایندگان شما در مجلس چرا، آنها هم تأثیر دارند و نقش دارند - اما آن جائی که مردم به طور مستقیم در تعیین زمامدار کشور شرکت میکنند انتخابات ریاست جمهوری است. وقتی مردم انتخابات ریاست جمهوری را انجام میدهند میتوانند احساس کنند و میتوانند به دنیا بگویند که این ما هستیم که داریم مدیران کشور را انتخاب میکنیم، و نظام جمهوری اسلامی میتواند افتخار کند که این مردم هستند که دارند زمامداران کشورش را انتخاب میکنند. امام هم که تنفیذ میکنند ریاست جمهوری را، رأی مردم را در حقیقت تنفیذ میکنند، و میبینید که این کلید راهگشا و در حقیقت مدخل اصلی برای ادارهٔ کشور و تعیین زمامداران و مدیران کشور است! ۶۴/۵/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆بمناسبت۱۲مردادماه
🏳روز تنفیذ رای ملت
🏳توسط ولی فقیه/۳
💠رهبرانقلاب
‼️مردمسالاری غربی یک پایهٔ فکریِ متقن که بشود به آن تکیه کرد، ندارد؛ اما مردمسالاری دینی اینطور نیست. چون پایهاش پایهی دینی است، لذا پاسخ روشنی دارد. در مردمسالاری دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ میگوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است. در اسلام هیچ ولایت و حاکمیتی بر انسانها مقبول نیست، مگر این که خدای متعال مشخّص کند. ما هرجا که در مسائل فراوان فقهی که به ولایت حاکم، ولایت قاضی یا به ولایت مؤمن - که انواع و اقسام ولایات وجود دارد - ارتباط پیدا میکند، شک کنیم که آیا دلیل شرعی بر تجویز این ولایت قائم هست یا نه، میگوییم نه؛ چرا؟ چون اصل، عدم ولایت است. این منطق اسلام است. آن وقتی این ولایت مورد قبول است که شارع آن را تنفیذ کرده باشد و تنفیذ شارع به این است که آن کسی که ولایت را به او میدهیم -در هر مرتبهای از ولایت- باید اهلیّت و صلاحیت یعنی عدالت و تقوا داشته باشد و مردم هم او را بخواهند. این منطق مردمسالاری دینی است که بسیار مستحکم و عمیق است. یک مؤمن میتواند با اعتقاد کامل این منطق را بپذیرد و به آن عمل کند؛ جای شبهه و وسوسه ندارد. ۸۲/۹/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini