eitaa logo
جهادتبیینی
2.6هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
0 ویدیو
454 فایل
تاریخ اسلام، ایران، جهان در کلام آیت الله‌ خامنه‌ای #نشربامنبع @mobayyen
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۲۱ ماه ژانویه سال ۱۹۲۴ م 🏴رهبرانقلاب اکتبر۱۹۱۷ روسیه 🏴دبیرکل حزب ملی کمونیست 🏴بنیانگذار نظام مارکسیستی 🏴اتحادجماهیرسوسیال‌شوروی 💠رهبرانقلاب ‼️امام بزرگوار ما مصداق «انّ الّذین امنوا و عملوا الصّالحات سیجعل لهم الرّحمن ودّا»؛ هدف او، هدف الهی؛ رفتار او، رفتار ایمانی؛ و عمل او، عمل صالح. این است که در فضای ذهنیت جامعه‌ی اسلامی، برای چنین موجودی میماند و میرائی ندارد؛ مثل سلسله‌ی انبیاء الهی و اولیاء الهی که جسمشان از مردم غایب شد، اما حقیقتشان و هویتشان زنده است. رهبران مادی را با انواع حیله‌ها میخواهند در دلها زنده نگه دارند، نمیشود. جسد لنین رهبر شوروی را مومیائی کردند تا بماند و جلوِ چشم باشد، اما نماند. آن مومیائی یک جسم بی‌ارزش، آن فکر و آن اصول و آن یاد، همه محکوم به زوال شد؛ هم در جامعه‌ی خود او، هم در سطح جهان. تفاوت رهبری و معنوی و روحی این است. با این دید و با این مبنا، امام همچنان زنده خواهد ماند. دشمنان او، مخالفان او، معارضان دینی و سیاسی او، رفتند و خواهند رفت! ۸۶/۳/۱۴ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ ماه ژانویه سال ۱۹۵۰م 🏳فوت جرج اورول انگلیسی 🏳نویسنده مزرعه حیوانات 🏳واضع اصطلاح "جنگ سرد" 💠رهبرانقلاب ‼️تا وقتی که ابرقدرتها سلسله‌جنبان مسائل جهانی هستند، جنگ در دنیا تمام نمیشود. جنگ برای آنها دارای منافع مادی است. این جنگ، جنگ در راه عدالت نیست. دروغ میگویند آمریکائیها و دیگران که میگویند ما جنگ میکنیم برای اینکه امنیت بدهیم؛ نه، درست عکس این است. هر جا حضور نظامی و حرکت نظامی دارند، موجب ناامنی و موجب بی‌عدالتی و موجب سخت کردن زندگی برای انسانها هستند. از وقتی که این ابزارهای مدرن در دنیا به وجود آمده است، انسانها دچار فشارند. در طول چهل و پنج سال - یعنی از بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۹۰ مسیحی - که به اصطلاح دوران «جنگ سرد» نامیده میشود، در گزارشهای رسمىِ بین‌المللی آمده است که فقط سه هفته در دنیا جنگ وجود نداشته است! در تمام این چهل و پنج سال، در گوشه و کنار دنیا جنگهائی وجود داشته است. این جنگها را کی به وجود میآورد؟ همان کسانی که تسلیحات را تولید میکنند! ۸۹/۴/۱۹ ‼️دولت آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم و پایان پذیرفتن جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به‌عنوان «رأس نظام سلطه‌ی جهانی» شناخته شده نماد این روحیه و طاغوت اعظم است. تا وقتی این روحیه و نتایج ناشی از آن در رفتار دولتمردان آمریکا وجود داشته باشد این درگیری حق‌طلبانه علیه سلطه‌طلبی و زورگویی نیز ادامه خواهد داشت و تنها راه رفع این دشمنی، عاقل شدن مستکبرین و دست برداشتن آنها از روحیات مستکبرانه است! ۸۶/۵/۲۸ @Jahade_tabeini
🗓۲۱ ماه ژانویه سال ۱۹۰۱ م 🏳آغاز سلطنت ادوارد هفتم 🏳درپی مرگ ملکه ویکتوریا 💠استاد خامنه ای ‼️هر جامعه‌ای یک سنتهایی دارد که همه‌اش هم غلط نیست، بعضی‌اش غلط است، حساس نبودن روی سنتهای جاهلی، روی سنتهای ضدانقلابی یک اصطلاح ارتجاعی است که حالا ممكن است ما در این تعبير حرف داشته باشیم. من در هندوستان بوضوح این را دیدم که با اینکه انگلیسها از این کشور خارج شده‌اند، اما سنتهای انگلیسی از این کشور خارج نشده و آنجا باقی است. از سال ۱۹۴۷ تا الان که سال ۱۹۸۲ است یعنی ۳۵ سال هند به اصطلاح آزادی گرفته و سعی هم میکند که خودش را کشور آزادی وانمود کند اما سنتهای انگلیسی آنجا هست. حالا بعضی از سنتهایش مهم نیست مثل ترافیک و رفت و آمد که همه دنیا از طرف راست میروند، انگليسها در خیابان از طرف چپ میروند که حالا این ضرری ندارد اما بعضی از سنن خطرناک است، من یک مجسمه ای را در میدانی دیدم در یکی از شهرهای جنوبی هند؛ پرسیدم، گفتند این مجسمه یکی از شاهزادگان انگلیسی (ادوارد هفتم) است که از زمان انگلیسها اینجا هست، گفتم فرق ما با شما این ستکه ما مجسمه های سلاطین و شبه سلاطين و قرب سلاطين و مانند اینها را مردمان کشیدند پایین و سوزاندند و نابود کردند این سامریها را و شما بعد از ۳۵ سال هنوز این مجسمه را اینجا وسط میدان نگه داشته اید. یک روزی تعطیلی بود در وسط هفته؛ پرسیدیم چرا تعطیلی است، گفتند این یکی از جشنهای انگلیس است که از آن زمان - آن وقتی که حاكم بر هند بودند- آنها یک جشن چنین و چنانی داشتند و تعطیل میکردند و هنوز هم هست، این یعنی حساس نبودن در مقابل سنتهای جاهلی! ۶۱/۲/۱۷ @Jahade_tabeini
🗓۲۲ ژانویه سال ۱۹۷۳م 🏴فوت لیندون بی جانسون 🏴قاتل مردم ویتنام، حامی پهلوی 🏴سی‌وششمین‌رئیس‌جمهورآمریکا 💠رهبرانقلاب ‼️تاریخ دوره‌ی استعمار را بخوانید تا ببینید غربیها علی‌رغم ظاهر نونوارِ اتوکشیده‌ی ادکلن‌زده‌ی منظم و مرتب و داعیه‌های حقوق بشرشان، چه وحشیگریهای عظیمی کردند! ۹۰/۵/۱۹ ‼️همه رجزخوانیهای آمریکا از سرِ قدرت نیست. البته آنها تجهیزات نظامیشان پیشرفته است، پول بسیاری دارند؛ اما این موارد دلیل قدرتمندىِ واقعی در میدان عمل نیست. همین آمریکا با این همه قدرت، بعد از ده سال جنگ، از چریکهای ویتنام شکست خورد. ویتنام، یک کشور ضعیف بود. در آن زمان آمریکا با تجهیزات فراوان، هواپیما، بمب، موشک و همه امکانات ارتباطاتی با مردمی جنگید که هیچ امکاناتی نداشتند. اکثر آنها حتّی سلاح گرم نیز نداشتند اما آمریکا از آن مردم شکست خورد و سرافکنده و زبون از ویتنام خارج شد! ۸۲/۱/۱ ⚠️توجه؛ 🏴محمدرضا پهلوی علاوه بر جنایت بر ملت مظلوم کشور خود، با حمایت از جانسون بر کشور مظلوم ویتنام هم ظلم بسیار کرد جهت مطالعه بیشتر رجوع شود به کتاب جنگ ویتنام اثر برتراند راسل! 📸لیندون جانسون و محمدرضاپهلوی @Jahade_tabeini
🗓۲۴ ماه ژانویه سال ۱۹۶۵ 🏴فوت سر وینستون چرچیل 🏴اشغالگرایران‌درجنگ‌جهانی‌دوم 🏴عامل موثر کودتای ۲۸مرداد۳۲ 💠رهبرانقلاب ‼️این سیاستمدار معروف و خبیث انگلیس، چرچیل - که ما ایرانی‌ها با اسم چرچیل خیلی آشنا هستیم - یک حرفی دارد که در این حرف، طنز عجیبی نهفته است؛ او میگوید که «راستی» آن‌قدر عزیز است که باید انسان حتماً آن را در پوششی از دروغ بپیچاند و محفوظ بدارد! ببینید، این منطق است! دروغ، تبلیغ خلاف واقع، سخن درستْ نقطه‌ی مقابل حقیقت؛ این آن چیزی است در سیاستهای غربی‌ها انسان مشاهده میکند! ۹۴/۲/۲۶ ‼️انصافا انگلیسیها در شناخت مسائل کشور ما آدمهای چیز فهمی بودند، هنوز هم در بین این خارجیهای متجاوز کسی را نداریم که به اندازه انگلیسیها فهمیده باشد، آمریکاییها در این ۵۰سال که در مملکت ما بودند، در شناخت قضایای درونی ایران، خیلی کُندذهنی نشان دادند! روسها هم که اصلا هیچ؛ اما انگلیسیها تمام لایه‌های طبقاتی جامعه ما را خوب میفهمند که مثلا شأن روحانی کجاست، شأن بازاری کجاست، شأن سیاستمدار کجاست، شأن شازده‌ها کجاست و با هر کس باید چگونه رفتار کرد! ۷۷/۱/۱۷ 📸چرچیل، شاه @Jahade_tabeini
🗓۴ بهمن ماه سال ۱۳۵۰ 🏴تشکیل کمیته مشترک ضدخرابکاری 🏴درپی دستور شخص محمدرضاشاه 💠رهبرانقلاب ‼️یکی از بلاهای ما «تدریج» است؛ یعنی بتدریج دچار یک حالتی میشویم که نمیفهمیم. پیری خودمان را نمیفهمیم، چون تدریجی است. کسی را که شما ۲۰ سال یا ۲۵ سال است ندیده‌اید و حالا می‌بینید، پیری او را میفهمید؛ امّا پیری خودتان را که تدریجی است و پیری آن دوست همراهتان را که دائم با هم هستید، نمیفهمید، حس نمیکنید، چون تدریجی است، ما سقوط خودمان یا عقب‌گرد خودمان را که تدریجی است، درست نمیفهمیم؛ خیلی باید دقّت کنیم. گاهی در یک فضایی قرار گرفته‌ایم، عادت کرده‌ایم؛ چون عادت کرده‌ایم، مشکل آن فضا را نمیفهمیم. بنده در سال ۵۳ و ۵۴ در این سلّول زندان کمیته -خب معلوم است شرایط در سلّول چه جوری است- گاهی میدیدم که این نگهبان در را که باز میکند، عقب می‌ایستد؛ یا گاهی اوقات که بعضی از بازجوها برای یک مقصودی دمِ درِ سلّول‌ها می‌آمدند، میدیدیم وقتی میخواهند بیایند داخل سلّول، عقب میکشند؛ نمیفهمیدم چرا. یک روز بنده را بردند بازجویی، از صبح تا نزدیک شب طول کشید؛ وقتی برگشتم، دیدم فضای داخل سلّول غیر قابل تنفّس است؛ این قدر بوی گند در این فضا حبس شده که اصلاً تنفّس ممکن نیست. آن وقت فهمیدم که چرا این نگهبان و این بازجو وقتی که در را باز میکنند، عقب می‌ایستند؛ بو اذیّتشان میکند؛ من که در آن سلّول زندگی میکردم نمیفهمیدم، چون عادت کرده بودم. کاری کنیم که بوی بد عمل خودمان ما را بیازارد، آن را احساس کنیم، آن را بفهمیم؛ این خیلی مهم است! ۹۷/۱/۲۰ @Jahade_tabeini
🗓۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ 🏳تشکیل کمیته استقبال از امام/۱ 💠رهبرانقلاب ‼هنگامیکه قرار بود امام تشریف بیاورند، ما با جمعی از رفقای نزدیکی که با هم کار می‌کردیم و همه‌شان در طول مدت انقلاب، نام و نشانهایی پیدا کردند مثل شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، برادر عزیزمان آقای هاشمی، مرحوم ربانی شیرازی، مرحوم ربانی املشی - با هم می‌نشستیم و در مورد قضایای گوناگون مشورت میکردیم. گفتیم که امام، دو سه روز دیگر وارد تهران می‌شوند و ما آمادگی لازم را نداریم. بیاییم سازماندهی کنیم که وقتی ایشان آمدند و مراجعات زیاد شد و کارها از همه طرف به این‌جا ارجاع گردید، معطل نمانیم. صحبت از تقسیم مسؤولیتها شد و در آن‌جا گفتم که مسؤولیت من این باشد که چای بدهم! همه تعجب کردند. یعنی چه؟ چای؟ گفتم: بله، من چای درست کردن را خوب بلدم. با گفتن این پیشنهاد، جلسه حالی پیدا کرد. می‌شود آدم بگوید که مثلاً قسمت دفتر مراجعات، به عهده‌ی من باشد. تنافس و تعارض که نیست. ما می‌خواهیم این مجموعه را با همدیگر اداره کنیم؛ هر جایش هم که قرار گرفتیم، اگر توانستیم کارِ آن‌جا را انجام بدهیم، خوب است. این، روحیه‌ی من بوده است. البته، آن حرفی که در آن‌جا زدم، می‌دانستم که کسی من را برای چای ریختن معیّن نخواهد کرد و نمی‌گذارند که من در آن‌جا بنشینم و چای بریزم؛ اما واقعاً اگر کار به این‌جا می‌رسید که بگویند درست کردن چای به عهده‌ی شماست، می‌رفتم عبایم را کنار می‌گذاشتم و آستینهایم را بالا می‌زدم و چای درست می‌کردم. این پیشنهاد، نه تنها برای این بود که چیزی گفته باشم؛ واقعاً برای این کار آماده بودم. ۶۸/۵/۱۸ @Jahade_tabeini
🗓۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ 🏳تشکیل کمیته استقبال از امام/٢ 💠رهبرانقلاب ‼️انسان وقتی سمَت را طعمه میداند، آنوقت ممکن است کارهایی از او سر بزند که همانها بنای یک تمدن، یک نظام و یک تشکیلات را می‌لرزاند. به خلاف اینکه فردی بگوید: بنده کی هستم؟ طلبی از کسی ندارم. من حالا از خودم، برای شما میگویم: این طور جاها، گفتنِ شرح حال، نباید تعریف به حساب بیاید. ما، قبل از ورود امام، که در دانشگاه تهران تحصّن کرده بودیم جلسه‌ای با دوستان تشکیل دادیم. اغلبِ دوستان هم از روحانیون بودند گفتیم: «خوب؛ فردا امام وارد تهران می‌شوند. مردم می‌ریزند سرمان؛ هر کس کاری دارد، مراجعه‌ای دارد، حرفی دارد. باید از حالا آماده باشیم و تشکیلات بیت امام را منظم کنیم. هر کس مسؤولیتی به عهده بگیرد.» همه قبول کردند که بیاییم درباره‌ی این قضیه فکر کنیم؛ بنده گفتم: من می‌شوم قهوه‌چی. رفقا خندیدند و گفتند: شوخی میکنی؟ گفتم: شوخی نمیکنم. اتفاقاً چون اهل چای هستم، چای خوب درست می‌کنم. من می‌شوم قهوه‌چی. بالاخره منزل امام، یک چای ریز می‌خواهد! آن چای ریز، من باشم. این حرف موجب شد که جلسه‌ی ما به یک سمت خوب رفت. فرق است بین این‌که هر کس بنشیند جایی و هدف بگیرند که «رئیس این تشکیلات کی باشد؟» من توی دلم بگویم: «بالاخره من مناسبترم.» شما بگویید: «من مناسبترم.» این‌جا یک معارضه و دعوا می‌شود. ما در این دعوا، به قول زورخانه‌چی‌ها، لُنگ انداختیم. گفتیم: «ما نیستیم. شغل ما قهوه‌چی‌گری.» همه لنگ انداختند و کار، سامان گرفت. باید شغل را در خدمت خودمان نخواهیم و ندانیم! ۷۲/۵/۷ 📸استادخامنه‌ای (پشت) و مرحوم طالقانی @Jahade_tabeini
🗓۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ شمسی 🏴سفر محمد رضا پهلوی به شهر قم 🏴و سخنان توهین آمیز او علیه علما 🏴باعنوان ایران‌و ارتجاع سرخ‌وسیاه 🏴درپی تحریم‌رفراندوم انقلاب‌سفید 🏴توسط‌امام و بعضی علمای‌حوزه‌قم 🏴که منجرشدبه اعتراض شدید امام 🏴و حادثه خونین فیضیه و۱۵ خرداد 🏳وآغاز نهضت به رهبری امام خمینی 💠امام خمینی ‼️در این چند سال اینها به اسم «انقلاب سفید» مملکت ما را به عقب راندند، فرهنگ ما را هم به عقب راندند؛ زراعت ما را هم خراب کردند؛ کشاورزی ما را هم به عقب راندند. باید همه با هم، دست به دست هم یکصدا، این خرابه را آباد کنیم. اگر چنانچه سستی کنیم ممکن است که به حال اول، به مسائل و مصایب سابق مبتلا بشویم! ۵۷/۱۲/۲۴ ‼️اینهادر جرایدشان علمای اسلام را به ارتجاع سیاه تعبیر میکنند، ما را کهنه پرست معرفی میکنند، میگویند آخوندها میخواهند با الاغ این طرف آن طرف بروند؛ آخوندها میگویند که برق نمیخواهیم؛ طیاره نمیخواهیم؛ آخوندها میخواهند به قرون وسطی برگردند. خیر؛ آخوندها با این استبداد سیاهی که نصیب مملکت شده است، مخالفند؛ این کهنه‌پرستی است؟ علمای اسلام در صدر مشروطیت، در مقابل استبداد سیاه ایستادند و برای ملت آزادی گرفتند، قوانین جعل کردند، قوانینی که به نفع استقلال کشور است، به نفع اسلام است، این را با خونهای خودشان، با زجرهایی که کشیدند، گرفتند؛ این آخوندها مرتجع هستند؟ خواسته روحانیت عمل به قوانین اسلام است؛ این ارتجاع است؟ ما می‌‌گوییم آقا، غلام حلقه به گوش دیگران نباشید؛ دستتان را برای چهار دلار دراز نکنید؛ ما با اینها مخالفیم. اگر این ارتجاع است، ما مرتجعیم! ۴۳/۱/۲۶ @Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ 🏴رفراندوم انقلاب سفید/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️حرکت امام، در پائیز سال ۱۳۴۱، با اقدام ایشان در محکوم ساختن مصوبه دولت مبنی بر تبدیل «سوگند به قرآن» به «سوگند به کتاب‌های آسمانی»، و مصوباتی از این قبیل - که هدف آن‌ها تضعیف عظمت اسلام در ایران و تعرض به علمای دین بود – آغاز شد. دو ماه بعد، در برابر سروصدایی که در کشور برپا شد، دولت از موضع خود در مورد این مصوبه عقب‌نشینی کرد؛ اما نقشه دیگری ریخت. یک ماه پس از این عقب‌نشینی، شاه شش لایحه در رابطه با موضوعاتی مختلف به اسم انقلاب سفید ارائه کرد، که در واقع طرح‌هایی آمریکایی بود. امام این طرح‌های شاه را نیز محکوم کرد. شاه همچنین یک رفراندوم برای این لوایح اعلام کرد. امام این رفراندوم را هم محکوم کرد. هنگامی که این رویارویی شدت و حدّت یافت، شاه تصمیم به ستیزه و چالش با امام و همه روحانیون گرفت. او به قم - خاستگاه و دیار علمای دین - سفر کرد و به خانه روحانیون رفت. همچنین در میدانی در مرکز شهر، در برابر حرم حضرت فاطمه معصومه ایستاد و سخنرانی گستاخانه‌ای کرد و روحانیون را مورد تهاجم قرارداد درحالی‌که با آشفتگی و پریشانی سخن می‌گفت. بدین ترتیب شاه دست به یک مانور خطرناک زد. اما امام از ادامه راه منصرف نشد. او هر روز یا یک روز در میان، اعلامیه‌هایی صادر می‌کرد که لحن تند و کوبنده‌ای داشت. در چنین جوی همه‌پرسی انجام شد. خون دلی که لعل شد ص۶۵ @Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ 🏴رفراندوم انقلاب سفید/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️بنا شد که ششم بهمن رفراندوم بشود. ششم بهمن من دیدم که اولا تهران خیلی خلوت و گرفته و تاریک است و مردم هم تک‌وتوکی سر صندوقها میروند و رأی میدهند. حالا مردم بودند یا چه کسانی بودند، من دیگر نمیدانم از کجا آورده بودند اینها را. بلافاصله آمدیم قم منزل امام، دیدیم خبرها آنجاست. امام در منزل بودند و البته رفت و آمد منزل کنترل میشد، آنجا اول بار ما نشانهٔ ارعاب دستگاه را مشاهده کردیم. ما خدمت امام که رفتیم، دیدیم ایشان آن اعلامیه های کوتاه کوتاه را - چندتا اعلامیه، هر‌روز یک اعلامیه، هر نصفه روز یک اعلامیه داده بودند بيرون - در همان اوان، حادثه تهران اتفاق افتاد؛ یعنی به مناسبت همان شش ماده، مردم تظاهرات‌راه انداختند با رهبرى آیةالله خوانساری. بعد در بازار که داشتند می‌آمدند، پاسبانها حمله میکنند و آقای خوانساری مضروب میشود، این جریان موجب این شد که در قم یک هیجان جدیدی به وجود آمد، که در اعلامیه های امام خمینی هم منعکس شد. اگر در آن جریان قبلی تحریک آقای خمینی موجب شده بود که بقیهٔ آقایان حرکت بکنند، در این جریان، یک زمینه تحرک طبیعی هم به وجود آمد و آن همین بود؛ حملهٔ به آقای خوانساری. آقای خمینی هم که سرش درد میکرد برای دعواکردن با دستگاه. در نامه‌های بسیار تند، اعلامیه‌های تند، در چندین اعلامیه، ایشان قضیه تهران را محکوم کردند. در خود قم هم تظاهرات راه افتاد. عده‌ای میرفتند تظاهرات میکردند و شعارشان این بود: ما تابع قرآنیم، رفراندوم نمیخواهیم. ۱۳۶۱/۶ @Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ 🏴رفراندوم انقلاب سفید/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️رژیم اعلام کرد شش میلیون نفر در همه‌پرسی شرکت کردند. همه‌پرسی در ۶ بهمن ۲۳۴۱ انجام شد. در آن روز من و برادرم سیدمحمد و یک شخص دیگر، به عنوان فرستادگان آقای میلانی به نزد امام، از مشهد به تهران رسیدیم. من با چشم خود دیدم که حتی در مرکز شهر که شلوغ است، مراکز رأی‌گیری از مردم خالی بود و جز برخی افراد کسی در آن نبود. امام پس از همه‌پرسی موضع خود را تشدید کرد و این اقدام و نتیجه آن را به بحث کشید. در گیر و دار این بحران، نشانه‌های آغازین جدایی میان امام و برخی دیگر از مراجع نیز پایدار گشت. خون دلی که لعل شد ص۶۵ ‼️رفراندوم شاه و لوایح شش گانه که پیش آمد، شاه عملا وارد میدان قانون‌گذاری خلاف شرع شد که ریشه‌های استعماری داشت، البته من نمیدانم که امام در آن وقت چقدر نظر به ریشه‌های استعماری این طرحها داشتند. آنیکه از اعلامیه ها برمیآمد، ریشه‌های غیر اسلامی‌اش بود، که امام را تحریک میکرد به مقابله و برخورد. به جنبه های آمریکایی بودن این طرحها هم توجه که قطعا داشتند؛ اما چقدر آن برایشان انگیزه میشد، این را من الان نمیتوانم بیان کنم. اما میشود فهمید در مجموع که خب، یک انسانی که این طور با سیاستهای سلطه گر خارجی، مخالف بوده، و چه بینش تیز و زودرسی در این مسئله ایشان داشتند - که من واقعا تعجب میکنم - به هرحال، وقتی که رفراندوم مطرح شد، ایشان بنا کردند با رفراندوم مخالفت کردن و گفتند: این خلاف شرع است، خلاف قانون است، احکام این چنینی است، تحمیل بر مردم است. ۱۳۶۱/۳ @Jahade_tabeini
🗓۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ش 🏳حماسه بزرگ مردم آمل 💠رهبرانقلاب ‼️حماسه بزرگ ۶بهمن آمل از حماسه‌های برجسته ملت ایران است و افتخار آن متعلق به مردم آمل است، و باید آنرا در ذهنها و خاطره‌ها تجدید کردید. نباید اجازه داد این حوادث بی‌نظیر و تعیین کننده‌ی تاریخ انقلاب، در ذهنها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطره‌ها را درست بشناسد، بتواند آنها را تحلیل کند و آنها را چراغ راه آینده‌ی پرماجرای خود و هدف بلند خود قرار بدهد. این تعبیر شهر آمل به «شهر هزار سنگر» تعبیر کمی است؟! قضیه‌ی ۶بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است. در فضائل حماسه ششم بهمنِ آمل که آمل شهر «هزار سنگر» است یعنی چه؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه‌های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگرِ دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنی، هر انسان باانگیزه‌ی باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. اگر یک ملت وقتی به دنبال یک هدفی حرکت میکند، نداند سر راه او چه خطراتی است، چه کمین‌کرده‌هائی هستند، چه باید کرد در مقابل اینها، خود را رها کند، قید و بندهای خود را رها کند، بی‌خیال باشد، ضربه خواهد خورد. درسهای گذشته این کمک را به ما میکند که راهمان را بفهمیم، بشناسیم، کمینها را بشناسیم، کمین‌کرده‌ها را بشناسیم. ۸۸/۱۱/۶ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ 🏴فاجعه کشتار مردم تهران 🏴توسط پهلوی بادستور آمریکا 💠رهبرانقلاب ‼️قبل از انقلاب، در دوران حرکت عظیم مردمی، ماجرای کشتار مردم در۱۷شهریور توسط دولت دست نشانده آمریکا انجام گرفت، اما در ۸بهمن، یعنی چند روز قبل از ورود امام، در همین خیابان انقلاب تهران، مردم اجتماع کرده بودند؛ ژنرال هایزر که فرستاده آمریکا بود و به ایران آمد برای اینکه شاید بتواند یکجوری از دست انقلاب رژیم را نجات بدهد و حفظ بکند، او در خاطرات خودش مینویسد -اینها اسناد تاریخی است- و میگوید من به ژنرال قره‌باغی گفتم که در مواجهه‌ی با مردم لوله‌ی تفنگهایتان را پایین بیاورید؛ یعنی مردم را بکُشید، تیر هوایی بیخودی در نکنید، مردم را قتل‌عام کنید. اینها هم همین کار را کردند، لوله‌ی تفنگها را پایین آوردند، عدّه‌ای جوان و نوجوان کشته شدند ولی جمعیّت عقب نرفت. هایزر میگوید؛ قره‌باغی بعد آمد به من گفت که این تدبیر تو فایده‌ای نکرد، مردم عقب نرفتند، آن‌وقت هایزر میگوید من دیدم این ژنرال‌های شاه چقدر کودکانه فکر میکنند؛ یعنی باید ادامه میدادند، باید مرتّب میکُشتند. ببینید این رژیمِ دست‌نشانده بود. ژنرال آمریکایی دستور قتل‌عام هم‌وطنان را به ارتشبد ایرانی میدهد و این به دستور او و به توصیه‌ی او عمل میکند و چون فایده‌ای ندارد، میرود به او میگوید فایده‌ای ندارد؛ او هم میگوید اینها بچّه‌اند، اینها کودکانه فکر میکنند. این، ماحصل حکومت پهلوی در ایران است. آمریکایی‌ها این‌جوری با ما شروع کردند؛ با انقلاب این‌جوری شروع کردند. بعد هم در طول این مدّت هرچه توانستند توطئه کردند ۹۴/۸/۱۲ @Jahade_tabeini
⚽️بمناسبت صعودایران به جام‌جهانی 💠رهبرانقلاب ‼️فلسفه، حفاظ جنگ اعتقادی است؛ شما الآن ببینید جُرج بوش یک حرفی میزند فوراً ۶۰تا آدم برایش فلسفه و زیرساخت ایدئولوژیک میسازند و پخش میکنند. ماهم باید فلسفه مان به همین طرف برود که امتداد سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما متاسفانه فلسفه ما از ذهنیات بیرون نمیاید و صورت واقعی اجتماعی و سیاسی ندارد! ۷۶/۱/۱۸ ‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربی‌ها با امتداد فلسفه‌شان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کرده‌اند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربی‌ها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشته‌اند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصه‌های زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت روشنفکر مروج فرهنگ غربی 🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری 🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه 🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه 🏴عامل اصلی اعدام شیخ‌فضل‌الله 🏴جاسوس‌انگلیس‌سیدحسن‌تقی‌زاده/۱ 💠امام خمینی ‼️یک آدم معروفی در صدر مشروطیت که جزء معاریف بود، گفته بود که ما هیچ چیزمان درست نمی‌شود، الاّ همه چیزمان انگلیسی باشد. تا ما همه چیزمان را به فرم انگلستان درست نکنیم، درست نمیشود! این آدم اینقدر بیشعور بوده یا اینکه این از وابستگان به انگلستان بوده است! ۵۸/۷/۱۴ 💠رهبرانقلاب ‼️حقیقت اینستکه جریان روشنفکری در ایران از اول یک حرکت انحرافی وابسته بود لذا این جمله معروف تقی زاده که گفته بود ایرانی باید سر تا پا فرنگی شود تا پیشرفت کند، یک حرف مخصوص تقی‌زاده نبود بلکه این طرز تفکر جریان روشنفکری بود که واقعا چنین تفکری گریه آور است بخاطر اینستکه میگوییم روشنفکری در ایران بیمار متولد شده است، روشنفکری از آغاز ولادتش در ایران، یک چیز تقلیدی و قهر کرده با مذهب بدنیا آمد چراکه اروپایی که روشنفکران از آنان تغذیه فکری میشدند اینگونه بودند، شما به نوشتجات روشنفکران صدر مشروطه مانند تقی‌زاده نگاه کنید، اینها سوابق اسلامی داشتند و در خانواده معتقد پرورش یافتند و یا عمرشان را در وادی تحصیل علوم دینی گذارانده بودند اما علت چیست که دچار غربزدگی شده و از دین رویگردان شدند؟! علت خودباختگی است لذاست که خصلت روشنفکری الحاد است! ۵۹/۲/۲۷ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت روشنفکر مروج فرهنگ غربی 🏴معماربزرگ و عضولژماسونی بیداری 🏴از رهبران اصلی انحراف مشروطه 🏴مانع اصلی تصویب متمم مشروطه 🏴عامل اصلی اعدام شیخ‌فضل‌الله 🏴جاسوس‌انگلیس‌سیدحسن‌تقی‌زاده/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️آن چيزیكه بيش از همه در انحراف مشروطيت اثر گذاشت، حضور یک قشر روشنفكر وابسته به انگليس بود؛ يعنى یک عده انگليسی مذاق بشدت فريفته و دلباخته غرب مانند تقی‌زاده بود که در همانوقت در مقاله‌اى ظاهراً در مجله كاوه میگويد؛ از جمله بزرگترين اشتباهات اينستكه ايرانى به فكر اختراع بيفتد، ايرانى بايد ظاهراً، باطنا، جسما و روحا فرنگی شود! ديد روشنفكر آن زمان، اين است، در يک دوره، اينها بزرگترين جرمها را مرتكب شدند؛ يعنی انگليسيها رضاخان را فقط به خاطر اينكه قلدر بود، يعنى كسى بود كه در آن اوضاع ايران میتوانست همه سرجنبانهايی را كه ممكن بود عليه سياست انگليس حضورى داشته باشند، سركوب كند؛ زير نظر گرفتند. او را آوردند و حكومت را به او دادند. بعد اين آقايان، ايدئولوگها و تئوريسينهاى سياسى و فرهنگى مانند تقی زاده و فروغی وارد حكومت شدند و كمال خدمت را به رضا خان كردند! ۷۸/۱۲/۲۳ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت وزیر دارایی و حامی پهلوی 🏴عاقدقراردادننگین نفت‌جنوب‌دارسی 🏴مخالف اصلی ملی شدن صنعت نفت 🏴عامل انگلیس،سیدحسن تقی‌زاده/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️این حکومتهای فاسد و مستبد و شهوتران در این چند دهه آخر قبل از انقلاب، حکومتهای بشدت وابسته بودند و پدر این کشور را درآوردند. رضاخان قلدر که مثل یک گرگ وحشی به مردم میتاخت، در مقابل اربابهای انگلیسی، هر امتیازی که خواستند، به آنها داد. قرارداد نفت را گرفت، انداخت توی بخاری و سوزاند؛ اما چند روز بعد یک قرارداد بدتر و ننگین‌تری را بمدت ۳۰سال تمدید کردند، مسئولین دولتی‌اش هم تابع او بودند. بعد از رفتن رضاخان، به تقی‌زاده که آن وقت وزیر دارائی بود، گفتند چرا آن روز این قرارداد را امضاء کردی؟ گفت من آلت فعل بودم؛ یعنی خود رضاخان مسئول بود. این آدمی که در مقابل مردمِ خودش اینجور وحشیانه برخورد میکرد، در مقابل انگلیسیها خوار و ذلیل بود. ۸۹/۸/۵ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت روشنفکرغربزده 🏴روحانی مفسدمنحرف 🏴سیدحسن‌تقی‌زاده/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️بزگترین ضایعه‌ای که برای کشور پیش میآید، اینستکه سرمایه های کشور به کار گرفته نمیشود؛ این مجوب انحطاط است. ما در یک دوران تقریباً صد ساله، انحطاط بسیار تأسفباری را گذراندیم از اواسط دوره قاجار نشانه های پیشرفت اروپایی در کشور ما بتدریج شروع کرد ظاهر شدن. روشنفکران ما کسانی بودند که به اروپا میرفتند یا نوشته های آنها را میخواندند؛ لذا با پیشرفتهای آنها آشنا میشدند و خود را در مقابل آنها ناتوان و حقیر میدیدند. این حرفِ تکرار شده یی است از طرف روشنفکرهای صدر مشروطه، که ما فقط و فقط باید دنبال غربی ها راه بیفتیم و به هرچه آنها میگویند، در همه شؤون زندگیمان عمل کنیم؛ این حرفی که از تقی زاده و دیگران نقل شده و واقعیت هم دارد. اینها میگفتند ما باید صددرصد به نسخه آنها عمل کنیم تا پیش برویم؛ یعنی مجال ابتکار، ابداع، خلاقیت و نگاه بومی به مسائل علمی و صنعتی مطلقاً در محاسبه اینها نمیگنجید. این را از این طرف حساب کنید؛ حالا طرف مقابلی که ما توصیه میشدیم به اینکه از او تبعیت کنیم، چیست؟ همان انقلاب صنعتی و انقلاب علمی و پیشرفت علمی یی است که نگاهش فقط محدود به چارچوب کشور خود نمیشود؛ بلکه به دنیا به چشم یک ذخیره و یک انبار بزرگ که باید از آن استفاده کند و ببلعد تا خود را توسعه دهد! ۸۳/۱۲/۵ @Jahade_tabeini
🗓۸ بهمن ماه سال ۱۳۴۸ 🏴فوت شاگرد ادوارد براون‌ انگلیسی 🏴روشنفکرغربزده، روحانی منحرف 🏴وزیر دارایی و حامی سلطنت پهلوی 🏴عاقدقراردادننگین نفت‌جنوب‌دارسی 🏴مخالف اصلی ملی شدن صنعت نفت 🏴روحانی خودباخته، مفسد و منحرف 🏴عامل انگلیس سیدحسن تقی‌زاده/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️متأسّفانه بعضیها غرب را بَزک میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصلاح مثل فرانسه، مثل انگلیس، در باطنشان چقدر شیطنت و شرارت وجود دارد؛ مطبوعاتچی‌ها بینشان هست، رسانه‌ای‌ها بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل تقی‌زاده گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البته به این صراحت نمیگویند اما مضمون حرفشان این است. آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین تقی‌زاده‌های جدیدند. آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ که سند برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی است، میایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. ۹۸/۱/۱ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه ژانویه سال ۱۹۲۱ 🏴انتخاب ملک فيصل اول 🏴به پادشاهی کشور عراق 🏴با كمك استعمار انگلستان 💠رهبرانقلاب ‼️وقتی جنگ جهانی اول اتفاق میافتد که با پیروزىِ جبهه‌ای که انگلیس‌ها منجر میشود، به انگلیس‌ها یک قدرت جدیدی میدهد و اینها میتوانند آزادانه هر کاری بکنند. میدانید که اینها در همین سال‌ها عراق را هم فتح کردند؛ یعنی مابین سال‌های ۱۹۱۴ و ۱۹۲۰؛ در واقع ۱۳۳۳ قمری تا ۱۳۳۸ قمری. اینها درباره‌ی عراق یک سلسله اقداماتی را شروع کردند که انسان میفهمد که این اقدامات، اولاً با پشتگرمی اینها به پیروزی در جنگ بوده، ثانیاً به دلیل تسلط بر ایران بوده است. اینها در ۱۹۲۰ توانستند عراق را قبضه کنند که «ثورةالعشرینِ» - انقلاب ۱۹۲۰ - عراقیها کاملاً سرکوب شد و اینها حکومت را به وجود آوردند. در همان سال - یعنی تقریباً در یک سال؛ حالا شاید از لحاظ ماه‌های میلادی یک مقداری این‌ور و آن‌ور باشد - رضاخان سر کار آمده؛ در ۱۲۹۹ و در ۱۹۲۰ یا ۲۱، ملک فیصل اول در عراق سرکار آمده است و پادشاهی، کاملاً در مشت انگلیس‌ها بود و به وسیله‌ی خودِ آنها در آن‌جا به وجود آمده؛ یعنی یک حرکت کاملاً حساب‌شده‌ی دقیقِ خوبی را انگلیس‌ها انجام دادند! ۸۵/۲/۹ 📸ملک فیصل اول و رضاخان @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ژانویه ماه سال ۲۰۰۲ م 🗓"محور شرارت نامیدن ایران" 🏴توسط‌بوش‌رئیس‌جمهورآمریکادرپی 🏴طرح گفتگوی تمدنها توسط خاتمی 💠رهبرانقلاب ‼️در هر برهه‌ای که ما در مقابل جبهه‌ی دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیه‌هائی عقب‌نشینی کردیم - مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم - دشمن مواضع گستاخانه‌تری علیه ما گرفته. در آن روزی که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملق‌آمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربی، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفی کردند! چه کسی؟ آن کسی که خودش مجسمه‌ی شرارت بود. رئیس جمهور قبلی آمریکا - مجسمه‌ی شرارت - ایران اسلامی را «محور شرارت» معرفی کرد! این کِی بود؟ آن وقتی که ما در ادبیات خودمان، در اظهارات خودمان، حرفهای تملق‌آمیز نسبت به غرب و نسبت به آمریکا و اینها را تکرار میکردیم. اینها اینجوری‌اند. ۹۱/۵/۳ ‼️انعطاف در مقابل دشمن -به‌خاطر مصلحت‌سنجی‌های موسمی‌ای که خب ما در یک مواردی داریم- تیغ دشمنیِ او را کُند نخواهد کرد، بلکه او را گستاخ‌تر خواهد کرد؛ این هم یک تجربه است. فراموش نکنیم هر جایی که ما مقداری کوتاه آمدیم، آنها تندتر آمدند. همان رئیس‌جمهور شریری که خودش مجسّمه‌ی شرارت بود -بوش دوّم در مقابل انعطافهایی که دولت وقت نسبت به او نشان داده بود، ایران را محور شرارت نامید و با افتخار ایستاد، اسم محور شرارت را روی ایران گذاشت؛ چون در مقابل او انعطافهایی نشان داده شده بود. ۹۷/۳/۲ @Jahade_tabeini
🗓۲۹ ماه ژانویه سال ۱۹۹۰ م 🏴افتتاح اولین شعبه مک دونالدز 🏴توسط میخاییل گرباچف در مسکو 🏴درپی اصلاحات در جماهیر شوروی 🏴جهت نزدیکی و جذب اعتمادآمریکا 💠رهبرانقلاب ‼️من روزبه‌روز اجرای طرح آمریکایی فروپاشی شوروی را نوشته‌ام چون ماجرای عظیمی است، گورباچف وقتی سرکارآمد، یک روشنفکر بود؛ شعاری که او مطرح کرد، پروستریکا (اصلاحات اقتصادی) و گلاسنوست (اصلاحات اجتماعی) بود، با ریاست گورباچف تمجید رسانه‌های غربی از وی شدت گرفت تا جاییکه مجله امریکایی، گورباچف رابعنوان مرد سال معرفی کرد، این آغوش باز غرب گورباچف را فریب داد و به آنها اعتماد کرد؛ در محیط اختناق شوروی، این شعارهای پروستریکایی و گلاسنوستی بشدت فضاشکن بود. گورباچف با شعار گلاسنوستی بعداز ۷۳سال قید جواز عبور از شهری به شهر دیگر در شوروی را برداشت و اجازه آزادی بیان داد چراکه در تمام این دوران، روزنامه مهم شوروی فقط «پراودا» بود. بعداز مدتی هم سیل تبلیغات فرهنگ غربی مانند «مک‌دونالد» و غیره در شوروی راه پیدا کرد اما یلتسین معاون گورباچف مرتب میگفت این شتاب اصلاحات کم است لذا گورباچف او را عزل کرد؛ اما رسانه‌های غربی یلتسین را یک اصلاح‌طلب مظلوم مطرح میکردند؛ گورباچف تخریب شد و بنا شد بعداز ۷۳سال انتخابات شود و یلتسین رئیس جمهور شد! ۷۹/۴/۱۹ 📸ازدحام مردم شوروی مقابل اولین شعبه مک دونالد @Jahade_tabeini
🗓۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۵۲ ش 🏴فوت نویسنده، مطیع الدوله 🏴روشفکرغربزده محمدحجازی 💠رهبرانقلاب ‼️سطح رمان‌نویسی روسیه و فرانسه بالاست. اما رمانهای ۷۰سال گذشته؛ از زمان حجازی و دیگران، میبینیم که واقعاً اینها بی‌هنرند. یعنی مایه‌هایی دارند؛ اما به هیچ وجه، قابل مقایسه‌ی با آنها که گفتیم، نیستند، البته رمانهای آل‌احمد با واقعیتها و آن سوز دل و آن انگیزه و ایمان، انصافا سرآمد رمانهای فارسی ماست والا دیگران که نوشتند، چیزی ننوشتند. آنچه در همه این احوال و اطوار حجازی وجود دارد، ضدیت با دین و اسلام است. این آقایان حالا شده‌اند پرچمدار داستان‌نویسی کشور! این تأسف آور نیست؟! کتاب «زیبا»ی حجازی را خوانده‌اید؟ این «زیبا»ی حجازی را اگر میخواهید بفهمید چیست، به خاطرات فردوست مراجعه کنید. من «زیبا»ی حجازی را سالها پیش خواندم و همین برداشت را داشتم. بعد که این کتاب خاطرات فرودست را خواندم، دیدم بله! این، چند جبهه است، که جبهه‌ی فرهنگی‌اش، همین محمد حجازی‌ها هستند که پشتش انگلیس است، فراماسونری است! الان هم کسانی پول CIA را میگیرند و علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند! ۷۱/۴/۲۲ @Jahade_tabeini
🗓۳۰ ژانویه سال ۱۹۴۸ 🏳فوت ماهاتما گاندی 💠رهبرانقلاب ‼️ماهاتما گاندی یک روحانی هندو، یک روحانی جینی و وابسته به مکتب جینیزم بود! ۵۳/۶/۳۰ ‼️من شاید چهل سال پیش یا بیشتر، اولین ترجمه را از مرحوم محمد قاضی خواندم که گمان میکنم ترجمه‌ی کتاب «مهاتما گاندی» نوشته‌ی رومن رولان بود. هم کتاب، کتاب بسیار ممتازی است، هم ترجمه‌ی محمد قاضی حقاً ترجمه‌ی برجسته و ممتازی است. ۸۸/۲/۲۴ ⚠️توجه؛ 🏳جینیزم؛ مکتبی عرفانی و قدیمیتر از بودیسم که پیروان آن متضمن پیمانهایی هسـتند، ازجمله: تعهد بر عدم کشتن و آزردن جانوران، خودداری از گفتار و کرداری که منجر به خشم و دروغ شود، عدم دست‌درازی به اموال دیگران، حرام کردن لذات جنسی بر خود، ترک هرگونه دلبستگی اندک یا بسیار به اشیاء، اعم از جاندار یا بی‌جان. @Jahade_tabeini