🗓سالروز عزل آیةالله منتظری/۶
💠رهبرانقلاب
‼️ما خیلی بعدها شنیدیم که امام با قائم مقامی آقای منتظری مخالف بودهاند. قضیه آقای محمدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی را من سالها بعد شنیدم. اصلاً گمان نمیکردیم امام با این قضیّه مخالفتی داشته باشد. شاید اگر کسی آن وقت میگفت امام مخالف است، ردّش میکردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظر ما این کار کاملاً یک کار درست، یک پیش بینی منطقی برای آینده بود. کتاب روایت رهبری ص۱۳۲
🔷آیةالله محمدی گیلانی
‼️یکروز قبل از مطرح شدن قائم مقامی آقای منتظری بنده به امام عرض کردم فردا قرار است موضوع قائم مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شود، لطفا به آقای هاشمی رفسنجانی بگویید این موضوع مطرح نشود. من به آقای منتظری ارادت دارم؛ خدمتشان درس خواندهام و ایشان را عابد و زاهد میدانم اما از عهده این کار بر نمیاید. امام گلههای سوزانی از آقای منتظری آغاز کرد و فرمود احمد نیست؛ به آقای هاشمی بگویید بعد از ظهر من ایشان را ببینم. رفتم خدمت آقای هاشمی گفتم: صبح، خدمت امام رسیدم. فرمودند به آقای هاشمی بگویید که من ایشان را ببینم. اما فردای آن روز آقای هاشمی موضوع قائم مقامی آقای منتظری را در مجلس خبرگان مطرح کرد. پس از آن ماجرا، روزی آقای هاشمی در حضور جمعی گفت: من بعد از ظهر رفتم خدمت امام. امام فرمود موضوع قائم مقامی آقای منتظری را فردا مطرح نکن. گفتم: چرا؟ ما در اجلاسیه قبل گفتهایم که ایشان را بعنوان قائم مقام مطرح کنیم. فرمود نه! یکی از دوستان آمده و چنین گفته. گفتم نمیشود، ما اعلام کردهایم! سنجه انصاف ص۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز عزل آیةالله منتظری
🏳ازمسئولیتقائممقامیرهبری
🏳توسطحضرتامامخمینی(ره)
🏳درپی انتشار نامه محرمانه
🏳منتظری به امام خمینی(ره)
🏳دربارهاعداممنافقیندرBBC
🏳و نیز سخنرانی خائنانه وی
🏳در نقد دستاوردهای انقلاب
🏳و حمايت از مهدی هاشمی
🏳و بسیاریاز خیانتهای دیگر/۷
💠امام خمینی:
‼️آقای منتظری، شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند! ۶۸/۱/۶
💠رهبرانقلاب
‼️آقای منتظری همان وقتی که اسم قائم مقام رهبری را هم نداشت، در همان کارهایی که از شئون امام و شئون رهبری است، خودسرانه دخالت میکرد؛ در دادگاهها دخالت میکرد، در دانشگاهها دخالت میکرد، نماینده میگذاشت، امام جمعه میگذاشت، برمیداشت، خیلی کارها میکرد دیگر. طبعاً بعد از قضیّهی جانشینی رهبری در آینده، این کارها از طرف ایشان یا شاید تعبیر درستتر این است که بگوییم از طرف آن تشکیلاتی که پشت سر ایشان بود و بیت ایشان، بیشتر و قویتر شد. لذا عملاً ایشان شد قائم مقام رهبری، یعنی منصب گرفت. کتاب روایت رهبری ص۱۷۹
⚠️توجه؛
🏴از بزرگترین اقدامات منتظری که حاکی از کینه وی به امام و احمدخمینی است، کتاب خاطرات اوست، کتاب خاطرات منتظری در روز دوشنبه ۱۳۷۹/۹/۲۱ منتشر شد که انتشار آن به حدی موجب خوشحالی ضدانقلاب شد که رادیو صدای آمریکا در ۷۹/۹/۲۶ گفت آیةالله العظمی منتظری با انتشار کتاب خاطرات خود بزرگترین ضربه را به پیکر جمهوری اسلامی وارد کرد! کتاب سیر در بیراهه ص۱۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز عزل آیةالله منتظری
🏳توسط رند خراباتی دوران
🏳حضرت امام روح الله(رض)
💠امام خمینی
‼️بادۀ عشق
من خراباتيم از من سخن يار مخواه
گنگم از گنگ پريشان شده گفتار مخواه
من که با کوری و مهجوری خود سرگرمم
ازچنين کور، تو بينايی و ديدار مخواه
چشم بيمار تو بيمار نموده است مرا
غير هذيان سخنی از من بيمار مخواه
با قلندر منشين، گر که نشستی هرگز
حکمت فلسفه و آيه و اخبار مخواه
مستم از باده عشق و از مست چنين
پند مردان جهان ديده و هشيار مخواه
کتاب دیوان اشعار امام خمینی ص۱۷۷
نثار امام و خلف صالحش صلوات
⬇️فایل باکیفیت عکس امام روحالله
#عیدی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روزجهانی هنرهای نمایشی
🏳و امر مکرر و موکد رهبری
🏳بر ورود نهادهای اسلامی
🏳از جمله حوزه و دانشگاه
🏳بر اسلامی-ایرانی سازی
🏳هنرهای پراثر نمایشی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️به اعتقاد من ظریف ترین و لمس نکردنی ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری خوب در نمایش میتواند ارائه دهد! ۶۶/۱۱/۲۱
‼️کسیکه از تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر چیزی نمیفهمد، راه های معرفت به رویش بسته است. ملتی که هر کدام از اینها را ندارد، دریچه ای به روی او بسته است. ۷۵/۶/۲۸
‼️تئاتر در جمهوری اسلامی، اصالت خود را در بیان دردها و بازگویی قصه مظلومیت بشریت در بند، در میابد، صحنه این نمایش عظیم به وسعت زیستگاه مستضعفان خاک است و هنر بازیگرانش ستیز با ظالم و حمایت از مظلوم است و تکنیک آن ایثار جان در راه آرمان و نتیجه آن پیروزی خون بر شمشیر! ۶۱/۶/۱۷
‼️تا شما نسل جوان نو، با اعتقادات صحیح، با دید صحیح، با مذاق دینی، به طور کامل وارد میدان این کارها نشوید، هنر نمایش -چه سینما، چه تئاتر- آن اعتلای لازم را در کشور پیدا نخواهد کرد. تا مادامی که کارگردان ما، یا نمایشنامه نویس ما، حتّی سعی میکند ژستها و حرکات این شخصیتها -و به قول شما پرسوناژها- را به شکل فیلمهای غربی در بیاورد، ما بهجایی نمیرسیم! ۷۷/۱۲/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روزجهانی هنرهای نمایشی
🏳و امر مکرر و موکد رهبری
🏳بر ورود نهادهای اسلامی
🏳از جمله حوزه و دانشگاه
🏳بر اسلامی-ایرانی سازی
🏳هنرهای پراثر نمایشی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️اولویت بسیار مهم کشور، فرهنگ است. فرهنگ از ادبیّات و هنر تا سبک زندگی تا فرهنگ عمومی تا اخلاق تا رفتار اجتماعی، شامل همهی اینها است، دستگاههای فرهنگی ما در این زمینه واقعاً مسئولیّت دارند. اگر در فیلم، تئاتر، سینما، مراقبت نباشد چه میشود! بنده طرفدار جزماندیشی و فشار و اختناق در این زمینهها نیستم، میدانید، من اعتقاد راسخ دارم به آزاداندیشی؛ منتها آزاداندیشی غیر از ولنگاری است، غیر از اجازه دادن به دشمن است که از دالان آزاداندیشی و آزادعملی بخواهد به کشور ضربه بزند. امروز نیروهای مؤمن و جوان انقلابیمان، بیشترین کارهای خوب کشور را دارند انجام میدهند، حالا یک تئاتری یا یک فیلمی تولید بشود که تیشه به ریشهی ایمان این جوانها بزند؛ این خوب است؟ این چیزی نیست که انسان از آن احساس خطر نکند؟! ۹۵/۶/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روزجهانی هنرهای نمایشی
🏳و امر مکرر و موکد رهبری
🏳بر ورود نهادهای اسلامی
🏳از جمله حوزه و دانشگاه
🏳بر اسلامی-ایرانی سازی
🏳هنرهای پراثر نمایشی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️متأسّفانه در محیط هنری ما، تئاتر از اوّل هم بد متولّد شده. یعنی تئاتر ما، یا تئاتر لغو بیهوده مثل روحوضیها بوده، یا تئاتر اعتراضیِ بیجهت یعنی بدون سمت و سوی درست و حسابی بوده؛ بعد هم با یک زبان ابهام، خیال میکنند که تئاتر حتماً بایستی زبان ابهام و سمبلیک و رازآلود داشته باشد که چنین چیزی نیست. در تئاتر بر خلاف سینما، انسانْ انسانها را حس میکند، حرفشان را از زبان خودشان میشنود. در تئاتر میتواند خیلی چیزهای سازندهای باشد، گروههای هنرمند بنشینند واقعاً مفاهیم حقیقی اسلامی را بیان کنند. در همین حسینیّه ۲۰سال پیش یک تئاتری اجرا کردند برای ما، مربوط به حضرت ایّوب پیغمبر ک ۲ساعت طول کشید. بعد که تمام شد، من به آن کارگردان گفتم که من داستان ایّوب را در قرآن، صدها بار تا حالا خواندهام اما این فهمی را که امشب از ماجرای ایّوب از تئاتر تو فهمیدم، در این مدت از خواندن قرآن، این فهم را پیدا نکرده بودم، تئاتر این است! ۹۴/۴/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روزجهانی هنرهای نمایشی
🏳و امر مکرر و موکد رهبری
🏳بر ورود نهادهای اسلامی
🏳از جمله حوزه و دانشگاه
🏳بر اسلامی-ایرانی سازی
🏳هنرهای پراثر نمایشی/۴
💠رهبرانقلاب
‼️شما امروز نگاه کنید، ببینید که برداشت مردم دنیا، فرضاً راجع به یهودیان آلمان چیست؟ حالا بگذرید از ما مسلمانها که با یهودیان میانهی خوبی نداریم و در آن قضیه هم ذینفع نیستیم. اما افکار عمومی عالم، نسبت به یهودیان به اصطلاح قربانی نازیسم، امر عجیبی است. به جز هنر، کدام کتاب توانسته آنچه را که اتفاق افتاده است بیان کند، چقدر اینها فیلم ساختند! چقدر اینها در همه جای دنیا فیلمهایشان را پخش کردند؟ در ایران هم فیلمهایشان گاهی پخش میشود. امکان ندارد این پیامها را، جز از طریق هنر، از راه دیگری بشود پخش کرد. حالا ما در نمایشنامه عقبیم؛ یعنی کلا جامعهی ما در کار نمایش و تئاتر عقب است. البته مردم ما با آن آشنا هستند و آن را دوست دارند. اما بعضی از کشورهای خارجی، نمایش را جزو سنن معمولی و ملیشان میدانند. همه به تئاتر میروند و نمایش تماشا میکنند. اما در کشور ما، از اول، به خاطر دلایل خاصی که داشته، این نوع هنرها معمول نبوده است! ۷۱/۱۲/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓روزجهانی هنرهای نمایشی
🏳و امر مکرر و موکد رهبری
🏳بر ورود نهادهای اسلامی
🏳از جمله حوزه و دانشگاه
🏳بر اسلامی-ایرانی سازی
🏳هنرهای پراثر نمایشی/۵
💠رهبرانقلاب
‼️فقه متکفّل همهى امور زندگى بشر است؛ فقه متکفّل تبیین شرعى و اسلامى همهى امورى است که مورد ابتلاء انسان است در زندگى فردى و اجتماعىاش. خب، هنر یکى از همین امور است، بدیهى است که یک نفر طلبهاى که وارد حوزهى علمیّه میشود، براى یک مقصودى وارد میشود که آن مقصود معنایش سینماگرى نیست، همچنانکه معنایش معمارى نیست؛ اما منعى هم وجود ندارد که حالا یک نفرى اگر چنانچه ذوقش اقتضا کرد، برود وارد یک مقولهاى بشود به شرطى که از کار اصلى خودش باقى نماند. بله، یک فقیه برجسته اگر بخواهد در زمینهى مسائل هنرى اظهار نظر بکند، بایستى با مقولهى هنر آشنایى داشته باشد؛ والا بعید است که بتواند درست حکم را از آب در بیاورد، لذا در مقوله فقه هنر کار خیلی زیاد لازم است! ۹۴/۱۰/۲۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۱
💠رهبرانقلاب
‼️همهی آرزوهای انبیا و اولیا(ع) به دست شما قابل عمل است. آمال بزرگ آنان، استقرار عدل جهانی و نجات مستضعفان و نابودی ظلم در سطح عالم بود. البته وعدهی الهی حق است و استقرار عدل جهانی فقط در دوران ظهور حضرت بقیةالله انجام خواهد گرفت؛ اما یک ملت مؤمن و مبارز میتواند زمینه را برای تشکیل آن حکومت فراهم کند ۶۸/۴/۸
‼️اعتقادی که مهدویّت باید به ما بدهد، این است که عدالتی که ما در انتظار آن هستیم - عدالت حضرت مهدی که مربوط به سطح جهان است - با موعظه و نصیحت به دست نمیآید؛ یعنی مهدی موعودِ ملتها نمیآید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیادهطلبی و سلطهگری و استثمار نکنند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه عالم مستقر نمیشود. استقرار عدالت، چه در سطح جهانی - آن طور که آن وارث انبیا انجام خواهد داد - و چه در همه بخشهای دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسانهای صالح و عدالتطلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند، نمیشود با زبان نصیحت حرف زد؛ با آنها باید با زبان اقتدار صحبت کرد. آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آنکه توانستند طرفداران خود را گرد آورند و تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف میزدند. ۸۱/۷/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۲
💠رهبرانقلاب
‼️مظهر عدل پروردگار، امام زمان است و بزرگترین خصوصیّت امام زمان که در دعاها و در زیارات و در روایات هست، عدالت است؛ ما باید جامعه را جامعهی عدالت بکنیم. در بناى یک جامعه، عدالت از همهچیز مهمتر است. عدالت به معناى عدم تبعیض در حقوق و حدود و احکام است؛ عدالت یعنى کمک به مردم محروم؛ عدالت یعنى برنامهها و حرکت کلّى کشور در جهت تأمین زندگى مستضعفان و مردم ضعیف باشد؛ عدالت یعنی کسانى که در زیر سایهی سنگین نظام طاغوتى از حقوق خودشان محروم ماندهاند، به حقوق خودشان برسند؛ عدالت یعنى اینکه عدّهی خاصّى، عدّهی ویژهاى، براى خودشان حقّ ویژهاى قائل نباشند؛ حقوق همه یکسان باشد و حدود الهى هم یکسان باید بر مردم اجرا بشود؛ این معناى عدالت است. عدالت یعنى آن کسانى که با تکیهی بر فریب، بر زور، بر کارهاى ناصحیح، بر عقلهاى مادّى و منحرفِ از معنویّت، توانستند به چیزهایى که حقّ آنها نبوده دست پیدا کنند، فرصت پیدا نکنند این راه را همینطور ادامه بدهند؛ عدالت یعنى کمک به مظلومین و کمک به محرومین؛ البتّه کمک، شامل کمکهاى فردى هم میشود که هر فردى کمک کند، امّا قضیّه بالاتر از اینها است و کمک نظام، تشکیلات نظام و حرکت نظام هم باید در این جهت باشد؛ این زندگىِ عادلانه است. ما اگر در این جهت زندگى خودمان را پیش بردیم و حرکت کردیم، مطمئنّاً خداى متعال کمک خواهد کرد و قدرتهاى مادّى نخواهند توانست با این ترفندها و فریبها ملّت ما را از این راه پُرافتخار منصرف کنند و چشمهاى همه به زیارت ولیعصر هم روشن بشود. ۶۸/۱۲/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۳
💠رهبرانقلاب
‼️عدالت، اساس کار حیات طیّبهی انسانی است. شما برای تعجیل فرج امام زمان هم که دعا میکنید، میگویید ایشان بیایند که عدالت را برقرار کنند؛ این است دیگر. یَملَاُ اللهُ بِه الاَرضَ عَدلًا وَ قِسطاً بعدَ ما مُلِئَت ظُلما وَ جَورا؛ با اینکه آن بزرگوار دین را هم، تقوا را هم، اخلاق را هم به جامعه تزریق خواهد کرد امّا شما نمیگویید: «یملا الله به الارض دیناً»؛ بلکه میگویید: «عدلاً»؛ این نشان دهندهی این است که عدل، نیاز اصلی حیات طیّبهی انسانی است. شما هم دادگستری هستید، عدلیّه هستید، مأموریّت اصلی شما اقامهی عدل است. ۹۸/۴/۵
‼️روشنتر از عدالت، در مفاهیم اسلامى و شیعى، چه چیز پیدا مىکنید؟ شما که منتظر امام زمان هستید، براى چه چیز انتظار آن بزرگوار را مىکشید؟ مگر نمىگویید «یملأ الله الارض به قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً»؟ مگر نمىگویید که امام زمان بیاید تا دنیا را پُر از قسط و عدل کند؟ پس، مسأله، مسألهى قسط و عدل است؛ مسألهى عدالت است و این چیزى نیست که بشود از آن گذشت. هر برنامهى اقتصادى، وقتى معتبر است که یا خودش و یا در مجموع برنامهها، ما را به هدف عدالت نزدیک کند. ۷۲/۳/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۴
💠رهبرانقلاب
‼️نظام اسلامی، نظام عدالت است. شما که آرزومند و مشتاق ظهور خورشید مهدویّت در آخرالزّمان هستید و الان حدود هزارودویست سال است که ملت اسلام و شیعه در انتظار ظهور مهدی موعود است، چه خصوصیتی برای آن بزرگوار ذکر میکنید؟ «الذی یملأ الله به الارض قسطاً و عدلاً». نمیگویید که «یملأ الله بهالارض دیناً». این، نکته خیلی مهمّی است. چرا به این نکته توجّه نمیکنیم؟ اگر چه قسط و عدل متعلّق به دین است، اما هزار سال است که امّت اسلامی برای قسط و عدل دعا میکند. این نظام اسلامی به وجود آمده است؛ اوّلین کارش اجرای قسط و عدل است. قسط و عدل، واجبترین کارهاست. ما رفاه را هم برای قسط و عدل میخواهیم. کارهای گوناگون - مبارزه، جنگ، سازندگی، توسعه - را برای قسط و عدل میخواهیم؛ برای اینکه در جامعه عدالت برقرار شود، همه بتوانند از خیرات جامعه استفاده کنند و عدّهای محروم و مظلوم واقع نشوند. در محیط قسط و عدل است که انسانها میتوانند رشد کنند، به مقامات عالی بشری برسند و کمال انسانی خودشان را به دست آورند. قسط و عدل، یک مقدّمه واجب برای کمال نهایی انسان است. ۷۶/۴/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۵
💠رهبرانقلاب
‼️یکی از ارزشهای اصلی ما «عدالت اجتماعی» است. بدون تأمین عدالت اجتماعی، جامعهی ما اسلامی نخواهد بود. اگر کسی تصور کند که ممکن است دین الهی و واقعی - نه فقط دین اسلام - تحقق پیدا کند، ولی در آن عدل اجتماعی به معنای صحیح و وسیع آن تحقق پیدا نکرده باشد، باید بداند که اشتباه میکند. هدف پیامبران، اقامهی قسط است. اصلاً پیامبران آمدند تا اقامهی قسط کنند. البته، اقامهی قسط یک منزل در راه است و هدف نهایی نیست؛ لیکن آنها که آمدند، کار اولشان این است که اقامهی قسط کنند و مردم را از شر ظلم و جور طاغیان و ظالمان نجات دهند. هدف حکومت ولىّعصر در آخر زمان هم باز همین عدل است. وقتی شما روایات مربوط به امام زمان و دعاها و زیارتهای مربوط به ایشان را میخوانید، در همهی این روایات و دعاها، مسألهی آمدن امام زمان معلل به این شده که آن بزرگوار بیاید و در دنیا قسط و عدل بیاورد. اصلاً مشکل دنیا در این است که قسط و عدل نیست. مشکل دنیا روزبهروز هم زیادتر میشود
مشاهده میکنیم که روزبهروز مشتعلتر میشود: «کماملئت ظلما و جورا». الان دنیا از ظلم و جور پُرشده و واقعاً ملتها پناهی ندارند. اگر ما خودمان را در سایهی اسلام حفظ کنیم، میتوانیم پناه ملتها باشیم. بنابراین، هدف بزرگ پیامبران و هدف قیام ولىّعصر تأمین عدالت اجتماعی است. اولین ارزش در نظام ما از لحاظ عملی، باید تأمین عدالت اجتماعی باشد. این مهم باید در تمام برنامهریزیها و عملها و امثال آن، مورد توجه قرار گیرد. ۶۸/۱۱/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۶
💠رهبرانقلاب
‼️مهمترین حرف نظام اسلامی عدالت است. امروز ما میخواهیم عدالت اجرا شود. همه مجاهدتها برای این است که در جامعه عدالت تأمین شود؛ که اگر عدالت تأمین شد، حقوق انسان و کرامت بشری هم تأمین میشود و انسانها به حقوق و آزادی خود هم میرسند. بنابراین عدالت محور همه چیز است. امروز هم در مقابل نظام اسلامی، نظام استکباری غرب و در رأس آن امریکا قرار دارد که با عدالت دشمن است و عدالتستیز است. نه اینکه دنبال عدالت نیست؛ با عدالت بد است. امروز اگر قرار باشد عدالت مطرح شود و گریبان کسی را بگیرد، اولین کسانیکه زیر تازیانه عدالت قرار خواهند گرفت، سردمداران استکبار جهانیاند! اینها نمیتوانند اسم عدالت را بیاورند و دنبال عدالت باشند؛ لذا در مقابل ارزش عدالت و برای کمرنگ کردن آن در دنیا دمکراسی و حقوق انسان را مطرح میکنند؛ کأنه برای مردمسالاری ارزش قائلند، که البته برای آن هم ارزشی قائل نیستند؛ اما آن را مطرح میکنند برای اینکه عدالت ضعیف و کمرنگ شود. آنچه ما باید بدانیم - بخصوص ما مسؤولان نظام جمهوری اسلامی - این است که اصل، عدالت است. شما ببینید انتظار حجت قائم ارواحنا فداه که انتظار دیرپای همیشگی شیعه بوده، در درجه اول برای این بوده است که عدالت در دنیا استقرار پیدا کند: «یملأ الأرض قسطاً و عدلاً بعد ما ملأت ظلماً و جوراً». همه چیز بعد از عدالت است. آرزوی دیرین انسانهای مظلوم در سرتاسر تاریخ هم عدالت بوده است. ما امروز نظامی داریم که میخواهد دنبال عدالت باشد؛ این هدف و شعار ماست. باید راه را درست انتخاب کنیم. ۸۲/۸/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۷
💠رهبرانقلاب
‼️من هیچ اعتقادی به این معنا ندارم که جمهوری اسلامی از رسیدن به خواستهاش که تشکیل یک جامعه بر اساس عدالت اجتماعی و رفاه عمومی است، ناتوان است. من به هیچ وجه به این اعتقاد ندارم. به اینکه ما در این قضیه نیاز به تکیه به دیگران داریم هم اصلاً اعتقادی ندارم. البته مراوده با دیگران، استفاده از دیگران، همکاری با دیگران و داد و ستد با دیگران، همیشه خوب است؛ در همه سطوح خوب است. البته با حدود و ثغوری که قانون و سیاستهای کشور و تدبیر مدیران بالا مشخّص میکند. لکن تکیه نه! اتّکا و استناد و ناتوانی بدون آن؛ چنین چیزی را من اعتقاد ندارم. اساس اداره تشکیلات کشور نیز همین است که بارها تکرار شده: عدالت اجتماعی. در تمام آثار دینی که شما نگاه میکنید، هدف و غایت برای حرکت جامعه اسلامی، تشکیل جامعه عادله است. راجع به امام زمان اینهمه اثر هست و در اغلبِ اینها گفته میشود که آن بزرگوار تشریف بیاورند تا اینکه جهان را پر از عدل کنند. بیش از آنچهکه گفته شده «پُر از دین حق کنند» گفته شده «پر از عدالت کنند». یعنی آنچه که در درجه اوّل مطرح است، «عدالت» است که باید انجام گیرد. ۷۲/۶/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۸
💠رهبرانقلاب
‼️در مسئلهی عدالت، اعتقاد به مبدأ و معاد، یک نقش اساسی دارد؛ ما از این نباید غفلت کنیم. نمیتوان توقع داشت که در جامعه عدالت به معنای حقیقی کلمه استقرار پیدا کند، در حالی که اعتقاد به مبدأ و معاد نباشد. هر جا اعتقاد به مبدأ و معاد نبود، عدالت یک چیز سربار، تحمیلی و اجباری بیش نخواهد بود. علت این هم که بعضی از طرحهای قشنگ غربی در باب عدالت مطلقاً در عمل تحقق پیدا نمیکند، همین است؛ پشتوانهی اعتقادی ندارد. حرف قشنگ است - حالا لااقل ظاهر قشنگی دارد، ولو خیلی برهانی نباشد - لیکن در عمل، در جوامع غربی، در زندگی غربی مطلقاً از آن خبری نیست؛ اصلاً انسان تحقق آنها را مشاهده نمیکند؛ بیعدالتی مطلق در آنجا وجود دارد. علت همین است که پشتوانهی اعتقاد به مبدأ و معاد در آن نیست. اعتقاد بهمعاد، اعتقاد به تجسم اعمال، اعتقاد به تجسم ملکات در قیامت، خیلی تأثیر دارد. ما عادل باشیم، عدلخواه باشیم، عدل را ستایش کنیم، برای عدل تلاش کنیم؛ اینها در قیامت تجسم پیدا خواهد کرد. نقطهی مقابلش هم همین است. این اعتقاد، به انسان نشاط میدهد، نیرو میدهد. انسان بداند که رفتار ظالمانه، حتّی اندیشهی ظالمانه، در عرصهی تجسم اعمال در قیامت، چه بلائی به روز او میآورد، طبعاً به عدالت نزدیک میشود. ۹۰/۲/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر/۹
💠رهبرانقلاب
‼️اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار توخالی. خیلیها حرف عدالت را میزنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبهی سیاسی و شکلی پیدا میکند. دوم، عقلانیت. اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! ۸۸/۶/۱۶
‼️در مناجات شریف شعبانیه عرض میکنیم «قد جرت علی نفسی فی النّظر لها فلها الویل ان لم تغفر لها». گناهان، لغزشها، رفتن به دنبال شهوات، رفتن به دنبال اهواء، دور شدن از توجه و تذکر و خشوع در مقابل پروردگار، ظلم به خود است. این هم یک عرصهی مهمی است.
ما وقتی که در باب عدالت بحث میکنیم - عدالت در روابط اجتماعی، عدالت در تشکیل نظام اجتماعی - نمیتوانیم از عدالت نسبت به خودمان غفلت کنیم. به خودمان هم باید ظلم نکنیم. به خودمان هم بایستی عدل بورزیم. نقطهی مقابلِ این «قد جرت علی نفسی»، همان عدل است. جور نکنیم، عدل داشته باشیم. اگر خدای متعال توفیق بدهد که ما از این ظلم اجتناب کنیم، بنده امید فراوانی دارم که توفیق خواهد داد که در محیط جامعه هم انشاءالله بتوانیم عدل را برقرار کنیم! ۹۰/۲/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزولادتمنجیعدالتگستر
🏳عدالتخواهی درکلام رهبری/۱۰الف
💠رهبرانقلاب
‼️از الزامات حرکت عدالت طلبی که ضروری و حیاتی است آن است که اوّلاً مراقبت شود کسانی با انگیزههای دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند؛ و ثانیاً به نام عدالتطلبی، حرکتی غیرمنصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد. ۸۷/۵/۲۲
‼️در زمینه عدالتخواهی، قانون اساسی را مطالعه کنید و ببینید اگر ما بخواهیم عدالت اجتماعی را با همان مفهوم متعارفی که همه میفهمیم، تحقّق ببخشیم، باید از کدام دستگاهها چه توقّعهایی داشته باشیم. ۸۲/۸/۱۵
‼️گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفتهام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند! ۸۷/۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزولادتمنجیعدالتگستر
🏳عدالت پژوهی درکلام رهبری/۱۰ب
💠رهبرانقلاب
‼️بحث عدالت باید به یک گفتمان نخبگانی تبدیل شود! ۹۰/۲/۲۷
‼️هرچه میتوانید شعار اصلی عدالت را تقویت و همگانی کنید و روی پشتوانه فکری و فلسفی آن کار کنید! ۸۳/۸/۱۰
‼️یکی از مهمترین کارها در عرصهی نظری این است که ماعدالتپژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوان یک رشتهی تعریف شدهی علمی بشناسیم، که این امروز وجود ندارد؛ نه در حوزه وجود دارد، نه در دانشگاه! ۹۰/۲/۲۷
‼️امروز در نظام اسلامی، همهی کارگزاران حکومت، از پایین تا بالا؛ از رهبری - که خدمتگزار همه است - از رئیس جمهور، از وزرا، از مسؤولین قضایی، از نمایندگان مجلس و از مدیران گوناگونی که در اکناف کشور هستند، باید همتشان این باشد که دین خدا را اقامه کنند، عدالت را احیا کنند، تبعیض در اجرای مقررات را از میان بردارند، بیشترین توجهشان به طبقهی محروم ومستضعف و فقیر باشد، شعار تقوا را شعار شخصی و عمومی خودشان قرار دهند؛ این وظیفهی ماست. ۸۱/۶/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت منجی عدالتگستر
🏳و تبیین عدالت و عدالتخواهی
🏳در بیانات موکد و مکرر رهبری
📲۱۰پست در کانال قرار گرفت!!!
⚠️توجه؛
‼️مطالعه مطالب از تصویر پیوست!!!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️در قرون متوالی تفاسیر مختلفی از قرآن شده مثلا فقهاء آیاتی را که اشاره به احکام فقهی هست تفسیر کردند، فلاسفه مطالب حکمی و فلسفی قرآن را جستجو کردهاند منتهی این بزرگان به یک خطائی در فهم از قرآن دچار شدند و آن خطا این است که به جای اینکه از قرآن استفاده کنند، آنچه را در ذهن خودشان بود بعنوان پیشداوری آن را بر قرآن تحمیل میکردند که این را میگویند تفسیر به رأی و چیز بسیار خطرناکی است. در قرن اخیر به همین روشی بعضی از چهرههای معروف اسلامی دچار اشتباه بزرگتری شدند و آن اینبودکه افکار قرن۱۹ اروپا و افکار مادیگرایانه را که هر فعل و انفعالی را در دنیا ناشی از ارتباط متقابل ماده میدانستند و هر پدیده غیرمادی را نفی میکردند گرفته و سعی کردند قرآن را بر آن افکار غلط تطبیق کنند. یکی از این چهرههای معروف نویسنده سرشناس هندی قرن ۱۹ سِرّ سیداحمدخان میباشد، تفسیری هم در آن موقع نوشت و از جمله کسانی است که سید جمال الدین اسدآبادی در هند علیه او کتاب نوشت، او در آیاتی از قرآن که اشاراتی به معجزات دارد مرتکب تأویل یعنی همان تفسیر شده است، حضرت موسی که از دریا عبور کرد و راه دریا برای حضرت باز شد چون با موازین مادی تطبیق نمیکرده حمل کرده به یک معنای دیگری این همان تفسیر به رأی است و غلط است، قرآن را نباید با پیشداوری به سراغش رفت، قرآن را بهعنوان یک سرچشمهای باید به حساب آورد که انسان تشنه به او پناه میبرد و از او مینوشد. ۶۹/۱۲/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️هند باید هرگز فراموش نکند که مسلمانها در هند زبدهترین و اصلیترین عنصر مبارزه با انگلیسها بودند و واقعا ناسپاسی است اگر هند حقی را که مسلمانها بر او دارند فراموش کند. چون مسلمانها به خاطر آزادیخواهی در انقلاب عظیمی که آنجا بوجود آمد و مبارزاتی که منجر به آزادی هند شد، هیچوقت خاموش نبودند.
در سالهای بعد از ۱۸۵۷ که همهجا ساکت بود، عناصر مبارز مسلمان در گوشه و کنار کار خود را میکردند؛ اما در میان اینها دو جریان وجود داشت که یا فرهنگی-سیاسی بودند یا جریانهای فرهنگی محض. این دو جریان از مسلمانها برای چارهجویی ادامه داشت. یکی از این دو جریان، جریان علما بود و دیگری جریان سرسیداحمدخان؛ که این دو جریان در مقابل هم قرار داشتند -و مجال نیست که من تفصیلا بگویم؛ اما اجمالا میتوان گفت- جریان علما، معتقد به مبارزه و قطع رابطه با انگلیسها و عدم شرکت در مدارس آنها و نگرفتن هیچگونه کمکی از انگلیسها بود و جریان سیداحمدخان -به عکس- طرفدار سازش با انگلیسها و استفاده از امکانات آنها و لبخندزدن به انگلیسها و آشتی کردن با آنها بود! ۶۴/۱۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆 ۲۷ مارس ۱۸۹۸
🗓سالروز فوت مفسرغربگرا
🏴روشنفکرمنحرف غربزده
🏴سر سید احمدخان هندی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️در جریان مبارزه با استعمار هند، جریان سید احمد خطرناکتر بود و من اینجا میخواهم نظر قطعی خودم را دربارهی سیداحمدخان عرض کنم اگرچه ممکن است بعضی از برادرانی که حضور دارند، معتقد به این حرف نباشند. سیداحمدخان، یقینا هیچ اقدامی به نفع اسلام و مسلمین در هند نکرد و حرکت اقبال لاهوری، درست فریادی بود بر ضد کاری که سیداحمدخان پرچمش را در هند بلند کرد، سید احمد خان هندی بنا را بر سازش با انگلیسها گذاشت و بهانهاش این بود که باید سرانجام ما نسل مسلمان را وارد فرهنگ جدید کنیم؛ زیرا نمیتوانیم آنها را برای همیشه از فرهنگ جدید، بیگانه و بیاطّلاع نگه داریم؛ و لذا باید با انگلیسیها سازش کنیم تا آنها بر ما سخت نگیرند و زنها و مردها و کودکان ما اینقدر بخاطر دشمنی با انگلیسیها رنج نبینند!
او سادهلوحانه خیال میکرد میتواند با تواضع، با سازش و با اظهار ارادت به انگلیسها، نظر سیاستمداران کهنهکار خبیث را جلب کند و از آزار آنها بکاهد درحالیکه این اشتباه بزرگی بود و در نتیجه خود سیداحمدخان و نزدیکانش و روشنفکرهایی که دور و بر او بودند، از آسیب انگلیسها مصون ماندند، اما مسلمانها تا هنگام استقلال هند -یعنی سال ۱۹۴۷- همواره از طرف انگلیسها آسیب دیدند و انگلیسیها در طول این نود سال -از سال ۱۸۵۷ تا ۱۹۴۷ که سال آزادی هند است- هر کاری که توانستند با مسلمانها انجام دادند و بنابراین، حیلهی سیداحمدخان برای رام کردن انگلیسها به ذلیل کردن مسلمانها منتهی شد! ۶۴/۱۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۸ مارس ۱۹۶۹
🗓سالروزهلاکترئیسجمهورآمریکا
🏴بانی حمله اتمیبه هیروشیما و...
🏴حامی سرسخت محمدرضا پهلوی
🏴دشمنانقلاباسلامی،دِوایتآیْزِنهاوِر
💠رهبرانقلاب
‼️انصافا ما ایرانیها در گزارش شخصیتهای خودمان، آدمهای تنبلی هستیم مثلاً درباره امام بزرگوار که یک شخصیت درجهی یک است و هیچ کسی چه دوست، چه دشمن درباره عظمت شخصیت امام تردید ندارد چند جلد کتاب نوشتهایم؟ این را مقایسه کنید با تعداد کتبی که درباره رؤسای جمهور معمولی آمریکا مثل آیزنهاور که گاهی هزار جلد کتاب دربارهاش نوشته شده! شوخی است؟ اما ما دربارهی امام چند جلد کتاب نوشتهایم؟! ۹۶/۳/۲۰
🔷جمله عجیب دوایت آیزنهاور
🏴۲ماه بعداز کودتای ۲۸مرداد۳۲
‼️گمان نميكنم منطقه ای مهمتر از ايران روي نقشه جغرافيايی جهان وجود داشته باشد؛ ايران هم دارای نفت است و هم در چهار راه جهان واقع شده است، نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای برما وقتیکه میلیتاریسم ایرانی زنده شود؛ بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید! ۱۹۵۲/۹/۲۹م _ ۱۳۳۲/۷/۷ش
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini