🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۱
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر ۲۳سال سختترین مجاهدتها را داشت، در ۱۳سال مکه امیرالمومنین بود که در کنار پیغمبر در سختترین مواقف، ایستاد. بعد آن وقتی که ۱۳سال رنج داشت به پایان میرسید، درست است که هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آیندهی روشنی داشت. همه میدانستند که این هجرت مقدمهی کامیابیهاست، مقدمه پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت از دوران محنت دارد وارد دوران راحت و عزت میخواهد بشود، در همان لحظه که همه معمولاً تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند -تا از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند، در همین لحظه امیرالمؤمنین آماده شد تا در بستر پیغمبر، در شبی ظلمانی و تاریک بخوابد تا پیغمبر بتواند از مکه خارج بشود. توی آن شب، کشته شدن آن کسی که در این بستر میخوابد، قطعی بود. این ایثار امیرالمؤمنین خود یک حادثه فوقالعاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن میافزاید. زمان کی است؟ آن وقتی که بنا است این دوران محنت بهسربیاید. بنا است بروند حکومت تشکیل بدهند، راحت باشند. در این لحظه این ایثار را امیرالمؤمنین میکند. هیچ انگیزه شخصی باید در یک انسانی وجود نداشته باشد تا اقدام به یک چنین حرکت بزرگی بکند! ۶۸/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۲
💠رهبرانقلاب
‼️گر چه هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آینده ی روشنی داشت. همه میدانستند که این هجرت مقدمه ی کامیابیها و پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت میخواهد از دوران محنت وارد دوران راحتی و عزت شود، در آن لحظه که معمولا همه تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند، و اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند و جایگاهی پیدا بکنند. در همان لحظه امیر المؤمنین آماده میشد تا در شبی ظلمانی و تاریک در بستر پیامبر بخوابد تا پیامبر بتواند از این خانه و از این شهر خارج شود.
در آن شب، کشته شدن کسی که در این بستر میخوابید، تقریبا قطعی و مسلم بود. برای اینکه پیامبر بتواند از مکه خارج شود، باید کسی به جای او باشد تا جاسوسها که نگاه میکنند، احساس کنند کسی در آنجا هست. چه کسی حاضر است؟ گرچه این ایثار امیر المؤمنین خود یک حادثه ی فوق العاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن می افزاید. زمان کی است؟
آن وقتی که بناست دوران محنت به سر آید، بناست بروند حکومت تشکیل دهند، مردم يثرب ایمان آورده و منتظر پیامبرند. همه این را میدانند. اما در این لحظه امیر المؤمنین این ایثار را میکند. هیچ انگیزه ی شخصی باید در این انسان وجود نداشته باشد تا اقدام به چنین حرکت بزرگی بکند. ۶۸/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️خوابیدن امیر المؤمنین در جای پیامبر در شب هجرت رسول خدا به مدینه، دو بعد دارد: یک بعد از این عمل، فداکاری و جانفشانی امیرالمؤمنین است؛ چون خطر مرگ در آن ساعت بسیار زیاد بود.مشرکین قرار بود در شب تاریک به خانه ای و به بستری حمله کنند که امیر المؤمنین باید در آن بستر میخوابید، تا آنها رفتن پیامبر را نفهمند. گمان . زیاد این بود که امیر المؤمنین جان خود را از دست خواهد داد؛ این یک بعد از این عمل بزرگ و فراموش نشدنی است. اما بعد دیگری که در این کار وجود دارد و میتواند خیلی برای ما معنادار باشد، این است که امیر المؤمنین این کار را درست در همان لحظه ای انجام داد که قرار بود افتخارات مبارزه ی سیزده ساله به مرحله ی بروز برسد. پیامبر از میان کفار مهاجم به یک شهر دیگر و به میان دوستانی که با او بیعت کرده بودند، حرکت میکرد. همه دوست دارند در یک چنین موقعیت حساسی در کنار رهبرشان باشند، و دوست دارند از اولین کسانی باشند که با جامعه ی جدید و محیط جدید آشنا میشوند؛ مردم او را میشناسند و چشم مردم از وجود او پر میشود. درست در همین لحظه بود که امیر المؤمنین این مسئولیت بزرگ را قبول کرد و پا روی خواسته خود گذاشت. ۷۰/۱/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️آن فدکاریهایی که امیرالمؤمنین از براى اسلام، براى حفظ جان پیغمبر، برای عظمت امّت اسلامى انجام داد، واقعا جهادهاى فوق طاقت بشرى است. از دوران کودکى، از اولى که پیغمبر را بعنوان مربى خود شناخت و در دامان پیغمبر رشد پیدا کرد و اسلام را در کودکى پذیرفت، در همه آن دوران سخت ۱۳مکه، در ماجراى بسیار دشوارِ هجرت یامبر به مدینه، بعد در دوران ۱۰ساله حیات پیغمبر در مدینه و آن جنگها و آن فداکاریها و آن گرفتاریها، در همه این دورانها، امیرالمومنین، این انسان یک انسانِ ایستاده بر اوج قله فداکارى است. کتاب فداکاریهاى امیرالمؤمنین به تنهایى یک کتاب طولانى و پر حجمى براى هر بینندهاى است که انسان را واقعا متحیّر میکند. اینقدر انسان بتواند با عزم راسخ در راه خدا، جان خود، حیثیّت خود، تواناییهاى خود را همه را تقدیم کند! تصوّر آن از عهده بنده و امثال بنده خارج است! ۹۳/۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️جوانها امیرالمؤمنین را الگوی خود قرار دهند؛ او کسی بود که در ۲۴سالگی که پیغمبر اکرم در آن زمان از مکه به مدینه هجرت فرمود، مهمترین بار این هجرت بزرگ را بر دوش گرفت و پیامبر عزیزترین شخصیتهای خاندانش یعنی «فواطم» را به او سپرد تا با خودش از مکه به مدینه بیاورد؛ وکالت خودش را در مکه به او داد که امانتهای مردم را بدهد، قرضهای پیغمبر را ادا کند، طلبهای او را جمع آوری کند و در مدینه به پیامبر ملحق شود. شب هم که بنا بود بریزند در آن خانه و پیغمبر را با شمشیرهاشان قطعه قطعه کنند، او بود که حاضر شد جای پیغمبر بخوابد؛ خود را در معرض این خطر قرار بدهد. این شخصیت را ببینید! این میشود الگو. وقتی پیغمبر در مدینه حکومت تشکیل داد، امیرالمؤمنین شد سرباز درجهی یک پیغمبر در تمام این ۱۰ساله؛ از ۲۳سالگی تا ۳۳سالگی. هر جا پیغمبر مسئله یا مشکلی داشت، علی اول کسی بود که آنجا در کنار پیغمبر و برای دفاع از حقیقت پیغمبر حاضر بود. در جنگها پیشروِ جنگ، او بود؛ در گرههای مشکل و باز نشدنىِ جنگهای پیغمبر، شمشیر او گرهگشا بود. هرجا همه عقب مینشستند، او جان خود را کف دست میگرفت و میرفت جلو. هیچ چیز هم برای خود نخواست؛ یکسره در راه خدا و برای خدا و در خدمت پیغمبر. لذا امیرالمومنین یک الگوی کامل برای جوانان است! ۸۶/۵/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳سیدمحمدحسین شهریار/۱
💠رهبرانقلاب
‼️او عاشق قرآن بود و قرآن مجسّم و زنده را در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مشاهده میکرد، از آنرو خود را در خدمت انقلاب گذاشت و به مردمی که جان در گرو آن نهاده بودند پاسخ داد. درخشانترین هنر شهریار آنستکه وظیفه تاریخی خود را شناخت و با همه وجود و به کمال خلوص به آن عمل کرد. ۶۷/۷/۳
‼️شهریار یک شاعر اسلامی و انقلابی بود. من خبر داشتم که از همان اوایل انقلاب که شهریار برای انقلاب میسرود، یک عده از روشنفکران وابسته به رژیم گذشته که با او سابقهی دوستی داشتند، مرتب فشار میآوردند، نامه برایش مینوشتند و شعر در هجوش میگفتند. حتی اطلاع داشتم که رفته بودند و او را ملامت کرده بودند که «تو چرا برای انقلاب اسلامی، اینطور دل میسوزانی!؟» و او مثل کوه ایستاده بود. من حقیقتاً تعجب میکردم. من بعضی از کسانی را که به ایشان فشار میآوردند، از نزدیک میشناختم و شعر و سابقه ذهنیشان را میدانستم. بعضی از آنها وابسته به رژیم سابق بودند. مستقیماً مربوط به آن جناح بودند، و جزو دربار پهلوی و آن دستگاه محسوب میشدند. بعضی دیگر هم تودهای و جیرهخور شوروی سابق بودند. همه اینها، با اینکه به لحاظ مبنا و منطق، به ظاهر بینشان فاصلهای وجود داشت، در وارد آوردن فشار روی شهریار شریک بودند، و شهریار، محکم و قرص ایستاده بود. ۷۱/۹/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳سیدمحمدحسین شهریار/۲
💠رهبرانقلاب
‼️شهریار یک شخصیّت دارای خصال برجسته اخلاقی بود. یک انسان متواضع، حق پرست، پارسا، بسیار صمیمی و صادق و از جمله کسانی که کالای شعر خود را حاضر نیست به کسی بفروشد؛ این خیلی مهم است. در زمان ما بیشتر شعرای برجسته، کسانی بودند که شعرشان را به ارباب قدرت فروختند؛ شعرای برجسته، خیلی خوب، مورد احترام ما هم هستند لکن بالاخره یا از روی اجبار یا از روی ضعف نفْس شعرشان را فروختند و خود را ضایع کردند، شهریار خودش را دور نگه داشت؛ درحالیکه مشهور هم بود، یعنی یک شاعر ناشناخته و گمنامی نبود اما از لحاظ مادی زندگی مرفهی نداشت، از خصوصیات مهم شهریار اینستکه در زمان حیاتش به اوج شهرت رسید اما تسلیم اربابان قدرت نشد! ۸۵/۶/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳سیدمحمدحسین شهریار/۳
💠رهبرانقلاب
‼️آشنایی من با شهریار از دوران نوجوانی است؛ یعنی از سالهای نیمه اول دهه ۳۰، این تاریخ از این لحاظ اهمیت دارد که جهتگیری شعر شهریار را میشود در آن دید. من وقتی با شهریار آشنا شدم که یک روضه خوان که صدای خیلی خوشی هم داشت، شعر «علی ای همای رحمت» را خواند؛ در آن جلسه همه نسبت به شاعر این شعر حساس شد که این شعر کیست؟ ما در مدح امیرالمؤمنین و از زبان گویندگان شعر زیاد شنیده بودیم، اما این شعر یک باب تازه در این مقوله بود که قبل از آن، ما اینجور شعری درباره امیرالمؤمنین نشنیده بودیم؛ گفتند مال شاعری است به نام شهریار؛ یعنی بنده در سن ۱۴سالگی، با اسم شهریار آشنا شدم و رفتم دنبال دیوان شهریار، که در کتابخانه آستان قدس این دیوان بود؛ تازه چاپ شده بود؛ به نظرم یک دیوان ۴جلدی بود؛ گشتم این شعر را پیدا کردم، با اشعار دیگر هم آشنا شدم. نکته اینجاست که آن شعری که در فاصله نه چندان طولانی چنان رواج پیدا کند که به روضه خوان برسد و در مجالس خوانده بشود، شعر ممتازی است! ۸۵/۶/۲۶
📸شعر همای رحمت، دستخط شهریار
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳سیدمحمدحسین شهریار/۴
💠رهبرانقلاب
‼️شهریار یک حکیم است، در منظومه حیدربابا حکمت پراکنده است؛ در این منظومه نکات حِکمیِ برخاسته از دید عمیق و دقیق یک شاعر، به معنای واقعی کلمه وجود دارد؛ باید به این نکات توجّه کرد! ۸۵/۶/۲۶
‼️شهریار یکی از بزرگترین شاعران همه دورانهای تاریخ ایران است. و آن به لحاظ منظومه «حیدر بابایه سلام» است. «حیدر بابایه سلام» یک شعر استثنایی است. همه خصوصیات شعری مثبت شهریار در این شعر هست. یعنی روانی، صفا، ذوق و دیگر خصایصی که مربوط به شعر است، همه در «حیدر بابایه سلام» جمع شده است. لکن علاوه بر اینها، ویژگی دیگری هم در «حیدر بابایه سلام» هست و آن این است که در این شعر که تصویری از سابقهی ذهنی خود شاعر است، مطالب بسیار حکمت آمیز وجود دارد. با این حساب، میتوان شهریار را یک حکیم به حساب آورد. پایه شعر «حیدر بابایه سلام» خیلی بالاست. آمیزهای بسیار هنرمندانه از شعر و حکمت و زبان زیبا و قدرت فوقالعادهی تصویر است. ۷۱/۹/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۷
🗓رحلت شاعر متعهد انقلابی
🏳سیدمحمدحسین شهریار/۵
💠رهبرانقلاب
‼️ما واقعا نظیر شهریار کسی را نداریم. ما زمان خودمان شعرای بزرگی داشتیم که با بعضی هم از نزدیک آشنا بودیم، مثل مرحوم امیری فیروزکوهی، رهی، قبل از اینها، ملکالشعرای بهار، که اینها واقعا شعرای درجه یک بودند، اما هیچکدام شهریار نیستند. شهریار، مجموعهای از خصوصیّاتی است که در یک شاعر جمع نمیشود. شهریار را شاعر ادبیّات فارسی که شامل ایران و غیر ایران است، باید دانست؛ شاعر ایران بعنوان یک نقطه برجسته ملی برای کشور باید دانست؛ ارزش شهریار و ارزشهای موجود در شهریار حقیقتا در زمینههای مختلف بسیار زیاد است، لذا معتقدم هرچه از شهریار تجلیل بشود، ما زیاده روی نکردیم. امیدواریم انشاءالله که خطّ و راه و جهتگیریِ شخصیّتی مثل شهریار، برای همه کسانیکه در وادی ادب فارسی و زبان فارسی دستی دارند، بتواند یک الگو و یک اسوهای باشد. ۸۵/۶/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷سپتامبر۱۹۹۲م/۲۶شهریور۱۳۷۱
🏳قتل ۴عضوحزب دموکرات کرد
🏳در قهوه خانه شهر میکونوس
🏳منجر شدبه حکم دادگاه آلمان
🏳بر تروریست بودن سران نظام
🏳و حکم حبس ابد برای ۵ ایرانی
🏳مانند کاظم دارابی به اتهام قتل/۱
💠رهبرانقلاب
‼️این حادثه برای مسئولان و ملت ایران درس مهمی بود که بفهمند استکبار چیست، این حادثه خیلی مهم است، من به وزارت خارج دستور دادهام که رفتارهای این دولتها را با دقت ثبت کنند تا در حافظه تاریخی ملت ایران بماند! ۷۶/۶/۲۷
‼️انعطاف در مقابل دشمن، بخاطر مصلحتسنجیهای موسمی که خب ما در یک مواردی داریم، تیغ دشمنیِ او را کُند نخواهد کرد، بلکه او را گستاختر خواهد کرد؛ این یک تجربه است. فراموش نکنیم هر جایی که ما مقداری کوتاه آمدیم، آنها تندتر آمدند. ما فراموش نمیکنیم که در یک دورهای رئیسجمهور ما که طرفدار نرمش در مقابل غرب بود، از طرف آلمان؛ در ماجرای میکونوس، بر سر یک حرف بی منطق به دادگاه احضار شد؛ یعنی اینقدر اینها چشم سفید و پُررو و وقیحند؛ از این قبیل اتّفاقات باز هم افتاده. یادمان باشد راه جلوگیری از دشمنیِ این دشمنها، عقبنشینی و انعطاف و مانند اینها نیست. ۹۷/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷سپتامبر۱۹۹۲م/۲۶شهریور۱۳۷۱
🏳قتل ۴عضوحزب دموکرات کرد
🏳در قهوه خانه شهر میکونوس
🏳منجر شدبه حکم دادگاه آلمان
🏳بر تروریست بودن سران نظام
🏳و حکم حبس ابد برای ۵ ایرانی
🏳مانند کاظم دارابی به اتهام قتل/۲
💠رهبرانقلاب
‼️ما با اروپاییها مشکلی نداریم، اروپاییها با ما مشکل ایجاد کردهاند. اروپاییها تبعیت از سیاست آمریکا کردند؛ آمریکا ما را تحریم کرد، اینها هم تبعیّت کردند؛ او علیه ما تبلیغات کرد، اینها هم تبعیّت کردند. خب، ما چه کار کنیم؟ در قضایای مختلف، اروپاییها بودند که ابتدای به دشمنی کردند. سر قضیه قهوه خانه میکونوس، رئیس جمهور وقت ما را متّهم کردند و به دادگاه میخواستند بکشانند؛ خب چه کار کنیم ما با اینها؟ برویم التماس کنیم؟ برویم بگوییم آقا با ما بهتر از این باشید؟ ما کاری نکردیم با اینها؛ اینها هستند که دشمنی میکنند. اگر ما در مقابل دشمنی دشمنانمان با شجاعت و با اقتدار نایستیم، ما را خواهند خورد، خواهند بلعید. «ما» که میگویم، یعنی کشور را، یعنی ملّت را؛ وإلا شخص بنده و امثال بنده که اهمّیّتی نداریم؛ کشور را خواهند بلعید. ما مسئول کشوریم، مسئول ملّتیم، مسئول تاریخیم؛ نباید اجازه بدهیم! ۹۴/۱۲/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷سپتامبر۱۹۹۲م/۲۶شهریور۱۳۷۱
🏳قتل ۴عضوحزب دموکرات کرد
🏳در قهوه خانه شهر میکونوس
🏳منجر شدبه حکم دادگاه آلمان
🏳بر تروریست بودن سران نظام
🏳و حکم حبس ابد برای ۵ ایرانی
🏳مانند کاظم دارابی به اتهام قتل/٣
💠رهبرانقلاب
‼️جمهوری اسلامی در چشم دشمنانش هیبت دارد؛ این هیبت ناشی از چیست؟ ناشی از امثال حقیر و مانند اینهاست؟ ابداً، این ناشی از حضور عظیم مردمی است؛ نیایند حرفی را که بنده بصراحت گفتم را تعبیر و تأویل کنند و بگویند «نخیر؛ مراد فلانی اینستکه این حضور مردم یک دولتی را سر کار میآورد که آن دولت هیبت ایجاد میکند»؛ نه آقا! دولتها تأثیری ندارند. مگر یادتان رفته که در دهه۷۰ یکی از دولتهای اروپایی، رئیس جمهور ما را متهم کرد و به دادگاه احضار کرد که اتفاقا آن رئیس جمهور با آن دولت، روابطشان خیلی نزدیکی بود؛ ما توی دهنش زدیم که عقب نشست؛ اگر توی دهنش نمیخورد، پیش میرفتند. دشمن، دشمن است؛ این دولت و آن دولت ندارد. اگر بتواند دشمنی کند، اگر بتواند زهرش را بریزد، میریزد؛ ملاحظه هیچ کس را هم نمیکند. ملاحظه لفاظی و زبان بازی و موضع گیری سیاسی و مانند اینها را هم اصلا نمیکند؛ دشمن است دیگر. آن چیزی که مانع میشود دشمن اِعمال دشمنی کند، ترس از حضور مردم است. ۹۶/۸/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷سپتامبر۱۹۹۲م/۲۶شهریور۱۳۷۱
🏳قتل ۴عضوحزب دموکرات کرد
🏳در قهوه خانه شهر میکونوس
🏳منجر شدبه حکم دادگاه آلمان
🏳بر تروریست بودن سران نظام
🏳و حکم حبس ابد برای ۵ ایرانی
🏳مانند کاظم دارابی به اتهام قتل/۴
💠رهبرانقلاب
‼️غریبها علیه ما هر وقت هرکار توانستند، کردند. آن زمانی هم که ما متأسفانه یک مقداری در مقابل دشمن کوتاه میآمدیم، از این کارها میکردند. اینجور نیست که ما حالا چون استقامت به خرج دادیم، بگوئیم اینها را سر لج آوردیم؛ نه. یک روزی در خطابههای مسئولینمان مناقب آمریکا ذکر میشد؛ همان روزها رئیس جمهور وقت آمریکا با سبک سری تمام، ایران را بعنوان محور شرارت معرفی کرد! یک روزی یکی از دولتهای اروپائی نسبت به جمهوری اسلامی اظهار علاقه میکرد؛ همان دولت سر قضیه قهوه خانه میکونوس دادگاه تشکیل داد، مسئولین درجه یک کشور را در آن دادگاه متهم کرد! دولتهای اروپائی با آنها همدست شدند، همهشان سفرای خود را از تهران فراخوانی کردند؛ خواستند سیلی بزنند اما از همین حسینیه آنچنان سیلی سختی خوردند که تا مدتها دنبال علاجش بودند! آنها هر وقت توانستند، درصدد سیلی زدن برآمدند. هر وقت ما کوتاه آمدیم، یک خردهای سست برخورد کردیم، آنها پرروتر شدند. نخیر؛ مقاومت جمهوری اسلامی، عزت ما را در دنیا بیشتر کرده است. ۹۰/۵/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷سپتامبر۱۹۹۲م/۲۶شهریور۱۳۷۱
🏳قتل ۴عضوحزب دموکرات کرد
🏳در قهوه خانه شهر میکونوس
🏳منجر شدبه حکم دادگاه آلمان
🏳بر تروریست بودن سران نظام
🏳و حکم حبس ابد برای ۵ ایرانی
🏳مانند کاظم دارابی به اتهام قتل/۵
💠رهبرانقلاب
‼️سر قضیه قتلی که در قهوه خانه میکونوس اتفاق افتاد، یک خیمه شب بازی به اسم دادگاه درست کردند که به نظر ما آنچه در این دادگاه مطرح شده است، بیارزش و بیاعتبار است. آن چند جوان بیچارهای هم که در آن جا زندانی شدهاند، اگر واقعا اتهامی متوجهشان است، باید در دادگاه صالح و عادلی تجدید محاکمه شوند و حکم آنها هم معلوم گردد. بخش عمده قضیه، اهدافی است که دولتهای جهان دنبال کردند. در درجه اول، دولت امریکا که با کمک و دلال بازی و حضور دستگاه جاسوسی صهیونیستها، این خیمه شب بازی را به راه انداخته است. حتماً ۱۰سال، ۱۵سال دیگر در خاطرات خودشان خواهند نوشت که در قضیه قهوه خانه میکونوس، فلان کسِ ما رفت این کار را کرد، آن کار را کرد و یا فلان کس را دیده است. اینها بعدا رو خواهد شد. حالا فعلا هر کس هم چیزی بگوید، قرص و محکم میایستند و منکر میشوند؛ اما بالاخره اندکی بعد، قضیه روشن خواهد شد. همین خودِ شما، شاید در کتابها و خاطراتی که خواهند نوشت، اینها را بخوانید. ۷۶/۱/۲۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۷ ماه سپتامبر سال ۱۹۹۴
🏳فوت کارل پوپر انگلیسی
🏴پدر نظریه جامعه لیبرالی
💠رهبرانقلاب
‼️من که میگویم تهاجم فرهنگی، عدهای خیال میکنند مرادم اینستکه پسری موهایش را بلند کند. مسأله تهاجم فرهنگی این نیست، تهاجم فرهنگى بزرگتر اینستکه دشمنان سالها به مغز ایرانی تزریق کردند که تو نمیتوانی و باید پیرو ما باشی. الان شما اگر در علوم انسانی و... یک نظریه علمی برخلاف نظریات رایج دنیا داشته باشید، عدهای میگویند حرف شما مخالف با نظریه فلانی است؛ یعنی آنطوریکه مؤمنین نسبت به قرآن معتقدند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی بیشتر معتقدند! جالب اینکه آن نظریات منسوخ میشود اما اینها همان نظریات ۵۰سال پیش را بعنوان یک متن مقدس در دست میگیرند! سالهاست که نظریات پوپر منسوخ شده اما سالهای اخیر آدمهایی با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! اینها دو عیب دارند: یکی اینکه مقلدند، دوم اینکه از تحولات جدید بیخبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کردهاند، مثل یک کتابِ مقدس امروز به جوانهای ما میدهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه میکنند! ۸۳/۴/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۷ ماه سپتامبر سال۲۰۱۱
🏳آغاز جنبش وال استریت
💠رهبرانقلاب
‼️این جنبش فتح «وال استریت»، خیلی چیز مهمی است. ممکن است امروز آمریکا با پلیس، بلکه با ارتش، مردم را سرکوب کند - که سابقه هم دارد؛ چند سال قبل از این در شیکاگو یک حرکتی به وجود آمد، ارتش را وارد کردند؛ گمانم زمان کلینتون بود، حاکمیت آن مجموعهی قبل از بوش - هیچ ابائی ندارند؛ ارتش را وارد میکنند، مردم را سرکوب میکنند، میزنند، میکُشند، زندانهای سخت میکنند؛ این حرکت سرکوب میشود، اما از بین نمیرود؛ آتش زیر خاکستری خواهد ماند و یک روزی آنچنان شعله خواهد کشید که همهی این بنای پوشالی استکباری و سرمایهداری را خواهد سوزاند و خاکستر خواهد کرد. ۹۰/۷/۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۷ ماه سپتامبر سال ۱۹۷۸
🏴پیمان ننگین کمپ دیوید
💠رهبرانقلاب
‼️امروز یک مسئلهی اساسی در دنیای اسلام داریم و آن، مسئلهی قدس است. چرا عرض میکنیم مسئلهی اساسی؟ چون ماجرای تقسیم غلط و مهندسی معیوب خاورمیانه - این منطقهی زندگی ما و کشورهای ما - بر اساس توطئهی اسکان صهیونیستها در اینجا به وجود آمد. اگر چنانچه این توطئه وجود نمیداشت، شاید امروز وضعیت این منطقه وضعیت دیگری بود. این جدائیها، این جنگهائی که در این منطقه اتفاق افتاد، این دخالتهائی که قدرتهای سلطهگر و زورگو در این منطقه کردند، ناشی از این قضیه بود؛ که این، داستان طولانی و مفصلی دارد. سعی آنها این است که امروز این مسئله را به حاشیه برانند. دنیای اسلام نباید بگذارد. در طول سالهای متمادی سعی کردند کاری کنند که ماجرای فلسطین از یادها برود؛ تا حدودی هم موفق شدند. ماجرای کمپ دیوید و دنبالههای آن - که یکی از نقاط تاریک تاریخ معاصر ماست - برای این بود که مردم منطقه فراموش کنند که یک کشوری به نام فلسطین وجود داشته. آنچه که توی دهن آنها زد، انقلاب اسلامی بود، امام بزرگوار بود. از روز اوّلی که این انقلاب به پیروزی رسید، بلکه از قبل از پیروزی، از اوائل نهضت، مسئلهی فلسطین یکی از مسائل اصلی این انقلاب بود؛ و یکی از عوامل توجه دنیای اسلام به این انقلاب هم همین مسئله بود؛ اگرچه جهات دیگر هم بود. امروز سعیشان این است که این را خنثی کنند. دنیای اسلام نباید اجازه بدهد. ۹۱/۵/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۸ سپتامبر سال۱۹۴۷
🏴تاسیس سازمان CIA
💠رهبرانقلاب
‼️«موساد» و «سیا» و «اینتلیجنت سرویس» مرکز فسادند. ۷۷/۱۰/۱۸
‼️دفاع از این نظام، وظیفه همه است؛ مخصوص کسی که عضو نظام هست و جزو تشکیلات دولتی یا غیره هست یا نیست، نمیباشد؛ همه باید دفاع کنیم. اگر کسی بر خلاف این عمل کرد، لازم نیست که کسی سند بیاورد که این مثلاً وابسته فلان دستگاه و سیستم جاسوسی دنیاست؛ لازم هم نیست رسماً وابسته باشد؛ اما همان حرف را میزند و همان کار را میکند. اگر پولی هم از آنها نمیگیرد، در واقع نوکر بیجیره و مواجب آنهاست. امروز «سیا»ی امریکا و «موسادِ» اسرائیل مهمترین هدفشان این است که منفذی در داخل نظام اسلامی ایجاد کنند تا بتوانند ضربهای بزنند! ۸۱/۹/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📆۱۸ ماه سپتامبر سال ۱۹۸۰
🏳آغاز جنبش همبستگی لهستان
🏳آغاز فروپاشی شوروی کمونیستی
💠رهبرانقلاب
‼️ریشه شروع تمام این مسائلى که در دنیاى اروپاى شرقى و بلوک شرق به وجود آمد -که خیال میکنم از سال ۸٠ میلادی بود- در لهستان بود. آنجا دعواى اتّحادیّهی همبستگى -که هنوز به این شکل و به این صورت هم اعلان نشده بود، یک چیز زیرزمینى مبهمى بود- با دولت لهستان این بود که آنها میخواستند مراسم مذهبیشان را انجام بدهند و دولت کمونیست نمیگذاشت! یادم میآید آنوقت ما در شوراى انقلاب همین قضیّه را با دوستان مطرح کردیم. گفتیم عجیب است! چه کسى خیال میکرد اینها اینقدر توخالى است؟ در یک کشور کمونیستى، در یک نظام محکمِ ضدّدینى، مستحکم، با حاکمیّت قدرت فکرى تشکیلاتى حزبى و قویترین حاکمیّتها بر یک نظام، بعد از اینکه در کشور لهستان شاید مثلاً سى و چند سال، چهل سال، در کشورهاى دیگر پنجاه سال، شصت سال، هفتاد سال علیه دین حرف زده شده بود و موزهی آتئیسم درست کرده بودند -میدانید، در این کشورهاى کمونیستى، در شوروى، در جاهاى دیگر، موزههایى است به نام موزهی آتئیسم که تمام چیزهایى که نشانهی ضدّیّت با خدا است و به معناى نفى خدا است، یک جا جمع کردهاند که جلوى چشم مردم باشد، مردم بروند نگاه کنند و ببینند- ناگهان از درون اینها یک حرکت کارگرى -چون اتّحادیّهی همبستگى مال کارگرها بود- در کارخانهها به وجود بیاید و شعارش عبارت باشد از اینکه میخواهد برود کلیسا، چرا نمیگذارید؟ اتّحادیّهی همبستگى در لهستان چند سال براى این مبارزه کرد. ۶۸/۱۱/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق
🏴رحلت حضرت سکینه/۱
💠استاد خامنهای:
‼️بايد ياد شهدا را زنده نگه داشت. اگر احياى شهدا وجود نداشته باشد و مسئوليّت آن پذيرفته نشود، تأثيرات آن ضعيف خواهد شد. بازماندگان حسينبنعلى با همهى آن زحمتها و شدّتها، تحمّل مسئوليّت كردند، براى اينكه نام امام حسين را زنده نگه دارند. اگر جناب زينبكبرى و سكينه و ديگران و شخص امام سجّاد آن زحمات را تحمّل نميكردند، آن سخنرانيها را نميكردند، آن محنتها و سختيها را - چه در بازگشت از كربلا، و چه در طول دوران زندگيشان - تحمّل نميكردند، اين حادثه اينگونه برجسته و ثابت نميماند! ۶۶/۱/۳۰
‼️سیدالشهدا تا آن لحظهاى كه جان در بدن داشت اين جانِ عزيزِ آفرينش، و تا لحظات آخر و تا آن لحظهاى كه اين حجّت عظيمالشّأن خدا ميتوانست با اين بدن و با اين كالبد ظاهرى كار بكند، با زبان حرف بزند، حرفش را زد و فهماند چرا آمده. هم گفت، هم فهمانيد، هم پيام داد، هم دو سه نفر مأمور كاركُشتهى مبرّزِ قوىدست كه تالىتِلو خودش بودند، بهسوى تاريخ فرستاد. اين چند مأمور، يكى خواهرش زينب كبرا است هم امام سجاد است، هم خواهر ديگرش امّكلثوم است، هم سكينه است، هم فاطمهى بنتالحسين است؛ از خاندان پيغمبر چندين نفر بهصورت ظاهر، اسيرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مركز الهام و وحى خداوندى به كوفه و شام و مدينه اعزام شدند و در همان چند روز اسارت و بعد از اسارت و تا آخر عمرشان، قطرى از اقطار را هركدام احياء كردند، زنده كردند و از اين عملى كه امام حسين انجام داد بهرهبردارى شد؛ آنها علّتش را گفتند. ۵۲/۱۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق
🏴رحلت حضرت سکینه/۲
💠استاد خامنهای:
‼️شما اگر كتاب لهوف ابنطاووس را بخوانيد، خواهيد ديد كه در مجلس یزید خطبه را فقط زينب و علىبن الحسين نخواندند، بلكه چندين زن خطبه خواندند؛ امكلثوم خطبه خوانده، سكينه بنتالحسين خطبه خوانده خطبههايشان به عين الفاظ در كتاب لهوف ثبت است. اينها دخترها و زنهايشان هم اينجورى بودند. اينكه ميگويند «زن مگو مردآفرين روزگار» من و تو عادت كردهايم اين را كه گفتند فوراً گريه را سر بدهيم و رويش فكر نكنيم؛ راست است، اينها مردآفرين بودند. یزید ميديد كه مردهايى خواهند آفريد و به جانش خواهند انداخت كه ريشهاش را خشك كند؛ اين را فهميد. اما چه كار ميشود كرد؟ آيا كربلاى ديگرى ميشود تشكيل داد و درست كرد؟ نه، اگر يزيد قبلا ميدانست كه بعدا اينقدر دردِسر برايش ايجاد خواهد شد، گمان بنده اينستكه به عمر سعد و شمر دستور ميداد كه زنها را هم همان جا يكجا بكُشيد راحت كنيد؛ بچّههاى كوچك را هم بكُشيد، علىبن الحسين بيمار را هم بكُشيد. منتها سنّت خدا بر اين نيست كه دژخيم و دشمن همهجا خوب بفهمد؛ يك جاهايى را نميفهمد. سنّت خدا بر غلبهى حق است و بر پايدارى حق. و گفتهام و تكرار ميكنم اين مطلب را كه هر روزى كه ميگذرد، حق يك قدم به مقصد خود نزديك ميشود. آن جاهلها و ظاهربينها و نفهمهايند كه خيال ميكنند روزبهروز حق ضعيف ميشود؛ نه، لحظهبهلحظه و روزبهروز حق نيرومندتر، استوارتر، پرفروغتر و شعلهورتر ميشود و به هدف نزديكتر ميشود؛ سنّت خدا بر اين است و اصلاً عالم اينجورى خلق شده؛ "ما خلقناهما الا بالحق"! ۵۱/۱۱/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق
🏴رحلت حضرت سکینه/۳
💠رهبرانقلاب
‼️گذر زمان، حوادث را لحظه به لحظه از انسان دورتر میکند. بعضی از حوادث فراموش میشوند، مثل یک موج ضعیفی که از انداختن یک سنگی در یک استخر آبی به وجود میآید - موجی هست، اما هر چه میگذرد، لحظه به لحظه ضعیفتر میشود و دقیقهای نمیگذرد که دیگر خبری از آن موج نیست - لکن بعضی از حوادث نقطهی عکسند و گذر زمان آنها را ضعیف و کمرنگ نمیکند، بلکه برجستهتر میکند. یک نمونهی آن، حادثهی عاشوراست. در روز عاشورا کسی نفهمید چه اتفاق افتاد. عظمت آن حادثه، عظمت جهاد جگرگوشهی پیغمبر و یاران و نزدیکانش و همچنین عظمت فاجعهی کشته شدن فرزندان و نوردیدگان پیغمبر بر کسی روشن نبود. اکثر کسانی که آنجا بودند هم نفهمیدند. آنهایی که در جبههی دشمن بودند، آنقدر مست و آنقدر غافل و آنقدر از خود بیگانه بودند که نفهمیدند چه اتفاقی افتاد! مستان عالَم، مستان غرور و شهوت و غضب و مستان حیوانیت، نمیفهمند در عالم انسانیت چه دارد اتفاق میافتد؛ بله، زینب سلاماللهعلیها خوب فهمید، سکینه خوب فهمید، آن زنها و دخترهای مظلوم خوب فهمیدند چه اتفاقی افتاد؛ این مال روز عاشوراست. اما هر روزی که از روز عاشورا جلوتر رفتیم - روز دوازدهم در کوفه، چند هفته بعد در شام، چند هفته بعد در مدینه و اندکی بعد در همهی دنیای اسلام - این حادثه به سرعت برق، عظمت و اهمیت خودش را نشان داد! ۸۷/۲/۱۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق
🏴رحلت حضرت سکینه/۴
💠رهبرانقلاب
‼️امروز دستگاه های تبلیغاتی دنیا برای گمراه کردن انسانها دائم الگو جلوی چشم نسلهای بشر میآورند. البته الگوها کم جاذبه و ناموفق است، اما دست بردار نیستند؛ هنرپیشه میاورند، نویسنده میآورند، آدمهای پرهیاهوی خوش ظاهرِ بدون باطن میآورند، هیکلهای پوچ و بیمعنا را م آورند و مرتب نمایش میدهند، تا بتوانند بوسیلهی این الگوها، انسانها را به سمتی حرکت بدهند و به راهی بکشند. آنها برای این کار، پولها خرج میکنند و فیلمهای هالیوودی و چیزهایی از این دست که میبینید و میشنوید و میدانید، اغلبش جهت دار است. با این که میگویند هنر بایستی فارغ از سیاست و جهتگیری سیاسی باشد، رفتار خودشان بعکس است و این جوری نیست؛ مستکبران عالم هنر، سینما، فیلم، شعر، نوشتن، مغز و استدلال و فلسفه را در راه منافع استکباری و چپاولگری خودشان استخدام کرده اند؛ همین چیزی که امروز مظاهر سرمایه داری دنیاست؛ قدرت نظامی اش امریکاست، قدرتهای اقتصادی اش هم شرکتهای پشت سر دولت امریکایند. آنها از همهی امکانات استفاده میکنند برای الگوسازی، ملتها هم دستشان خالی است و الگو و نمونهیی که بتوانند در مقابلهی با آنچه که آنها می آورند، از خودشان نشان بدهند، ندارند. ما دستمان پُر است، ما زنان بزرگی داریم؛ اگر حالا بخواهیم وارد وادی مسألهی زن بشویم. زنان باعظمتی در تاریخ اسلام هستند که اوج و قلهی این عظمت ها، فاطمهی زهرا، صدیقهی کبری است. حضرت زینب و حضرت سکینه هم ماجراهایشان ماجراهای شگفت آور برای انسانهای متفکر و باهوش و خردمند و اهل فکر است! ۸۳/۶/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۵ ربیع الاول سال ۱۱۷ق
🏴رحلت حضرت سکینه/۵
💠رهبرانقلاب
‼️زن امروزِ دنیا الگو میخواهد. اگر الگوى او زینب و فاطمه زهرا باشد، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیارى در درک موقعیّتها، انتخاب بهترین کارها و ایستادن پاى همه چیز براى انجام تکلیف بزرگى که خدا بر دوش انسانها گذاشته است. اگر زن به فکر تجملات و هوسهاى زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بیریشه باشد، آن راه را نمیتواند برود. باید این وابستگیها را که مثل تارعنکبوت است بر پاى یک انسان رهرو، از خود دور کند تا بتواند آن راه را برود. کمااینکه زن ایرانى در دوران انقلاب، در دوران جنگ همین کار را کرد و انتظار اینستکه در همهى دوران انقلاب همین کار را بکند. امّا الگوى زن ایرانى در این راه همانى است که گفته شد؛ زینب الگو است. زینب، زنى نبود که از علم و معرفت بیبهره باشد؛ بالاترین علمها و برترین و صافیترین معرفتها در دست او بود. همان سکینهى کبرایى که شما اسمش را شنیدهاید در کربلا - دختر امام - و برادرزاده و شاگرد زینب است - کسانى که اهل کتابند نگاه کنند - در همهى تاریخ اسلام تا امروز یکى از مشعلهاى معرفت عربى است. کسانى که حتّى زینب را و پدر زینب را و پدر سکینه را قبول نداشتند و ندارند، اعتراف میکنند که سکینه یک مشعل معرفت و دانش است. این راه را رفتن به معناى دور شدن از دانش و معرفت و روشنفکرى نیست؛ اینها وراى آنها است. زن اسلامى زنى است که راه را درست میرود، هدف را درست تشخیص میدهد و در این راه حاضر به فداکارى است؛ و چنین زنى عظمت میآفریند؛ همچنان که زنان ایران عظمت آفریدند! ۷۰/۸/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini