🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ضرورت فهم اسلام ضدسکولاری/۳
💠رهبرانقلاب
‼️اگر اسلام بمعنای اعتقاد و عمل فردی در جامعه وجود داشته باشد و حاکمیت دین برقرار نباشد، در چنین جامعهای قرآن و اسلام مهجور است. مصداق آن در قرآن کریم و در سوره فرقان چنین آمده است: «و قال الرسول یا رب ان قومی انخذوا هذا القران مهجورا» هَجر قرآن یعنی قرآن هست اما مهجور است. به این معنا که قرآن در یک جامعه تلاوت شده و احترام ظاهری میشود، اما به احکام آن عمل نمیکنند و به بهانه جدایی دین از سیاست، حکومت را از قرآن سلب مینمایند. اگر قرار بود که اسلام و قرآن حکومت نکنند، پس مبارزات پیغمبر برای چه بود؟ اگر پیغمبر اسلام بر این باور بود که نباید در حکومت و اداره زندگىِ مردم و قدرت سیاسی جامعه دخالت شود و همین قدر کافی است که مردم عقاید اسلامی داشته باشند و در خانه خودشان این اعمال دینی را انجام دهند، معلوم نیست که چنین مبارزاتی بر پیغمبر تحمیل میشد. دعوای پیغمبر بر سر قدرت سیاسی و قبضه کردن قدرت به وسیله قرآن است. هَجر قرآن به این معناست که اسم قرآن وجود دارد و حاکمیت قرآن نیست. در عالم اسلام، هرجا که قرآن حاکم نیست، این خطاب نب اکرم «یا رب ان قومی اتخذوا هذا القران مَهجورا» صادق است. ۷۳/۶/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ضرورت فهم اسلام ضدسکولاری/۴
💠رهبرانقلاب
‼️یک عدهای اسلام را فقط مسأله فردی دانستند و سیاست را از اسلام گرفتند. این، چیزی است که امروز در بسیاری از جوامع اسلامی و در معارف دنیای مهاجمِ مستکبرِ مستعمرِ غربی، ترویج میشود که اسلام از سیاست جداست! درحالی که پیامبر در آغاز هجرت، اولین کاری که کرد، سیاست بود. بنای تشکیل حکومت اسلامی، نامه به سیاست مداران بزرگ عالم، ورود در عرصه سیاسی عظیم بشری آن روز، است. چطور میشود اسلام را از سیاست جدا کرد؟! بعضی قرآن را تکه پاره میکنند. «یؤمن ببعض و یکفر ببعض»؛ به عبادت قرآن ایمان میآورند؛ اما به سیاست قرآن ایمان نمیآورند! «و لقد أرسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط». قسط یعنی استقرار عدالت اجتماعی در جامعه. چه کسی میتواند این کار را انجام دهد؟ تشکیلِ یک جامعه همراهِ با عدالت و قسط، یک کار سیاسی است؛ کارِ مدیران یک کشور است. این، هدف انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل نظام اسلامی آمدند. آنوقت یک عده از روی مقدس مآبی عبایشان را جمع کنند و بگویند ما به سیاست کاری نداریم! مگر دین از سیاست جداست؟! آن وقت تبلیغات خباثت آمیزِ غربی هم دائم دامن بزنند به این حرف، که: دین را از سیاست جدا کنید؛ اگر ما مسلمانیم، دین و دولت به یکدیگر آمیخته است؛ نه مثل دو چیزی که به هم وصل شده باشند. دیانت و سیاست یک چیز است. ۸۵/۵/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ضرورت فهم اسلام ضدسکولاری/۵
💠رهبرانقلاب
‼️یک عده با اصل دین مخالفند؛ لذا نظامی که بر اساس سیاست دینی استوار شده است، برای اینها یک نظام غیرقابل قبول است. اصل دین را در دل قبول ندارند. عدّهای با سیاست دینی مخالفند؛ دین را بعنوان یک مسأله تخصّصی و مربوط به کنج دل و کنج خلوت میدانند؛ دین را برای حکومت، برای سیاست، برای اداره امور مردم نمیدانند. اینها اصل دین را قبول دارند؛ اما این دین کدام دین است، من نمیدانم! نبی اکرم از اولِ حرکت خود در دوران بعثت شعارهایی داده است که جز با هجرت به مدینه و ایجاد نظام اسلامی، این شعارها نامفهوم است. آن توحیدی که پیغمبر اسلام آن را ترویج میکند، آن توحیدی که تبعیض را در جامعه نفی میکند، آن توحیدی که بردگان را علیه اربابانشان تحریک میکند، آن توحیدی که جوانهای باروحیه را در مقابل کارهای غلط و انحرافىِ پدرانشان به مقاومت وامیدارد، آن یک توحید فردی و قلبی و پنهان در گوشهی انزوا نیست. همان توحیدی است که بایستی پرچمش برافراشته شود و یک جامعه بر اساس آن زندگی کند؛ از اوّل هجرت، پیغمبر حکومت اسلامی را تشکیل داد. حال، آن کسی که دین محمد بن عبدالله را قبول دارد، اما هجرت او، حکومت او، ولایت او و اقتدار او را قبول ندارد، من نمیدانم چگونه اسلام را برای خودش توجیه میکند! ۷۰/۷/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️نبی مکرم، آن عنصر شایستهای بود که برای یک حرکت عظیمی، برای طول تاریخ بشریت، خداوند او را آماده کرده بود. لذا توانست در طول ۲۳سال یک جریانی را به راه بیندازد که این جریان با همه موانع و مشکلات، تا امروز تاریخ را پیش برده است. ۱۳سال از این ۲۳سال با مبارزاتِ غریبانه گذشت. در مکه اول با ۵نفر و ۱۰نفر و ۵۰نفر شروع شد و جمعیت معدودی در زیر فشارهای طاقت فرسای دشمنان متعصب و جاهل توانستند مقاومت کنند. ستونهای مستحکمی ساخته شد برای اینکه جامعه اسلامی و تمدن اسلامی بر روی این ستونها قرار بگیرد. بعد هم خداوند شرائطی را پیش آورد که پیغمبر توانست به مدینه هجرت کند و نظام اسلام و جامعه اسلامی بوجود بیاورد تا تمدن اسلامی را پیریزی کند. همه مدتی هم که پیغمبر اکرم این نظام نوپا را ساخت، ۱۰سال شده است؛ یک چنین حوادثی معمولا در طوفان امواج حوادث دنیا گم میشود، از بین میرود، فراموش میشود. ۱۰سال خیلی مدت کوتاهی است؛ اما در همین مدت پیغمبر اکرم توانست این نهال را غرس کند، آبیاری کند، وسیلهی رشد و نمو آن را فراهم کند؛ یک حرکتی را ایجاد کند که این حرکت یک تمدنی را آفرید و این تمدن بر اوج قله تمدن بشری در دوران مناسب خود قرار گرفت. یعنی در قرن ۳و۴هجری، در همه دنیای آن روز، با سابقه تمدنها، با حکومتهای مقتدر، با میراثهای گوناگون تاریخی، هیچ تمدنی به عظمت و رونق تمدن اسلامی مشاهده نشده است؛ این هنر اسلام است. ۹۰/۴/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️گزافه نیست اگر بگوییم دوره ۱۰ساله حکومت پیامبر در مدینه درخشانترین دوره حکومت در طول تاریخ بشری است. باید این دوره کوتاه اما فوق العاده تأثیرگذار در تاریخ بشر را شناخت. به جوانان توصیه میکنم که به تاریخ زندگی پیغمبر مراجعه کنند و آن را بخوانند. دوره مدینه، فصل دوم دوران ۲۳ساله رسالت پیغمبر است. دوره ۱۰ساله حیات پیامبر در مدینه دوران شالودهریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر این هدف را دنبال میکرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه را بپاشد. هدف اینبودکه پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دلها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکانپذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را بوجود آورد. اینکه بعدیها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را میسازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه میکند. ۹۰/۲/۲۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️اینکه دشمنان آماج حمله خودشان را نبی مکرم اسلام قرار میدهند، بخاطر اینستکه یاد آن بزرگوار، نامشان، ولادتشان، هجرتشان، حکومت ۱۰ساله آن بزرگوار در مدینه و یکایک اقدام و تعلیم و آموزش آن بزرگوار، امروز برای مسلمین، اگر تدبر بکنند یک درس است؛ دشمنان چون این را میدانند؛ از بیداری امت اسلامی میترسند؛ چون از قدرت جامعه یک ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ مسلمان در سرتاسر عالم وحشت دارند، لذا رحمة للعالمین را، در مطبوعاتشان، در زبان سیاستمدارانشان، در کتابهایشان، به وسیله مزدورانشان مورد اهانت قرار میدهند. این باید ما مسلمانها را بیدار کند؛ بفهمیم که در وجود پیامبر، در شخصیت پیامبر، در خاطرات زندگی پیامبر، در هجرت پیغمبر، در جهاد پیغمبر، در سیره پیغمبر، در درسهای قولی و عملی پیغمبر، چه گنجینهی عظیمی برای مسلمانها نهفته است. ما از این گنجینه اگر استفاده کنیم، امت اسلامی به آنچنان موقعیتی خواهد رسید که نتوانند دیگر به او زور بگویند؛ نتوانند او را زیر فشار قرار بدهند؛ نتوانند او را تهدید کنند؛ این درس است برای ما! ۸۶/۱۲/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی/۴
💠رهبرانقلاب
‼️امروز دشمنان در زمینه تبلیغات به دنبال تشکیک در اصول مسلّم انقلاب، مثل اصل مسأله دین و دولت هستند. سالیان متمادی بر اثر برداشتهای غلط، جمعی ترویج کردند، عدهای هم قانع شدند که دین از سیاست جداست، در گذشته علمای بزرگ دینی اصولا در مسائل مربوط به امور سیاسی دخالتی نمیکردند. البته بعضی میخواستند ولی سیاستمداران و قدرتمداران مانع میشدند. درحالیکه مرکز اصلی این دین، یعنی وجود مبارک پیامبر، خود در رأس حکومت و سیاست بود. حضرت برای تشکیل حکومت هجرت کرد، مسأله خلافت و حکومت و سیاست، جزو مسلمات اسلام است. مگر ممکن است دین از سیاست جدا باشد!؟ دین برای اداره زندگی مردم آمده است. البته دستهایی در طول سالیان متمادی، با کمال خباثت و موذیگری زحمت کشیدند که دین را به گوشهی محرابها و مساجد و کنج خانهها برانند لکن اسلام و قرآن این چنین نیست. پیغمبران آمدند برای اینکه مردم در امور دین و دنیا از آنان اطاعت کنند. ولی حالا دشمنان انقلاب، تشکیک در اصل این قضیه را شروع کردهاند که آقا روحانیت و اسلام چه به اداره مردم است؟ سیاست امر کثیفی است! آقایان علما باید پاک بمانند. بله؛ نتیجه کار معلوم است. علما بروند کناری بنشینند تا رضاخانها، محمدرضاها، قاجارها، حکام وابسته، مزدوران اجنبی و بندگان کسانی که برده شهواتند، بیایند و امور بندگان خدا را به دست گیرند! ۷۴/۶/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ضرورت هجرت علما به شهرها/۵
💠رهبرانقلاب
‼️هجرت هم مراحلی دارد. یک روز شاید مرادِ نبىِ اکرم از هجرت، تشکیل مدنیّت اسلامی بود که لازم بود مردم از حالت زندگىِ رهایی که اعراب، آن روز در «جزیرةالعرب» داشتند، خارج شوند و یک مدنیّت به وجود آورند. تا وقتی که مردم تابع مدنیّت و تجمّع و اجتماعِ به اصطلاح شهری نشوند، نمیشود نسخههای الهی و اسلامی را روی آنها اجرا کرد و آنها را به جایی رساند. هجرت به آنجا که باید هجرت کرد، یعنی نچسبیدن به یک مکان. شاید امروز مصداقِ این هجرت برای طلاّب علوم دینیّه و فضلای محترمی که در حوزهها متمکّن و مستقرّند، این باشد که برای تبلیغ به اکنافِ بلادِ اسلامی هجرت کنند، عدهای هستند که میتوانند در شهری مستقر شوند و آن را هدایت کنند. اینها در خلال هزارها یا صدها نفر مثل خودشان، در قم ماندهاند و اثری هم بر ایشان مترتب نیست. حداکثر اینکه درسی بگویند، که اگر هم نگفتند، آن چند نفری که به درس اینها میآیند، به یک درس دیگر میروند. الان در کشور ما، شهرها و روستاهایی وجود دارد که محتاج عالِم دینی است و علمای دینی باید به آنجا بروند. البته بدون پیش شرط. بعضی از بزرگان هستند که اگر به شهرهای دیگر بروند وجودشان در آنجا انفع از قم خواهد بود. ۷۳/۶/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۱
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر ۲۳سال سختترین مجاهدتها را داشت، در ۱۳سال مکه امیرالمومنین بود که در کنار پیغمبر در سختترین مواقف، ایستاد. بعد آن وقتی که ۱۳سال رنج داشت به پایان میرسید، درست است که هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آیندهی روشنی داشت. همه میدانستند که این هجرت مقدمهی کامیابیهاست، مقدمه پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت از دوران محنت دارد وارد دوران راحت و عزت میخواهد بشود، در همان لحظه که همه معمولاً تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند -تا از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند، در همین لحظه امیرالمؤمنین آماده شد تا در بستر پیغمبر، در شبی ظلمانی و تاریک بخوابد تا پیغمبر بتواند از مکه خارج بشود. توی آن شب، کشته شدن آن کسی که در این بستر میخوابد، قطعی بود. این ایثار امیرالمؤمنین خود یک حادثه فوقالعاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن میافزاید. زمان کی است؟ آن وقتی که بنا است این دوران محنت بهسربیاید. بنا است بروند حکومت تشکیل بدهند، راحت باشند. در این لحظه این ایثار را امیرالمؤمنین میکند. هیچ انگیزه شخصی باید در یک انسانی وجود نداشته باشد تا اقدام به یک چنین حرکت بزرگی بکند! ۶۸/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۲
💠رهبرانقلاب
‼️گر چه هجرت رسول اکرم هجرت از روی اجبار و ناچاری و زیر فشار قریش و مردم مکه بود، اما آینده ی روشنی داشت. همه میدانستند که این هجرت مقدمه ی کامیابیها و پیروزیهاست. درست در آنجایی که یک نهضت میخواهد از دوران محنت وارد دوران راحتی و عزت شود، در آن لحظه که معمولا همه تلاش میکنند زودتر خودشان را برسانند، و اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چیزی را بگیرند و جایگاهی پیدا بکنند. در همان لحظه امیر المؤمنین آماده میشد تا در شبی ظلمانی و تاریک در بستر پیامبر بخوابد تا پیامبر بتواند از این خانه و از این شهر خارج شود.
در آن شب، کشته شدن کسی که در این بستر میخوابید، تقریبا قطعی و مسلم بود. برای اینکه پیامبر بتواند از مکه خارج شود، باید کسی به جای او باشد تا جاسوسها که نگاه میکنند، احساس کنند کسی در آنجا هست. چه کسی حاضر است؟ گرچه این ایثار امیر المؤمنین خود یک حادثه ی فوق العاده مهم است، اما زمان این ایثار هم بر اهمیت آن می افزاید. زمان کی است؟
آن وقتی که بناست دوران محنت به سر آید، بناست بروند حکومت تشکیل دهند، مردم يثرب ایمان آورده و منتظر پیامبرند. همه این را میدانند. اما در این لحظه امیر المؤمنین این ایثار را میکند. هیچ انگیزه ی شخصی باید در این انسان وجود نداشته باشد تا اقدام به چنین حرکت بزرگی بکند. ۶۸/۲/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️خوابیدن امیر المؤمنین در جای پیامبر در شب هجرت رسول خدا به مدینه، دو بعد دارد: یک بعد از این عمل، فداکاری و جانفشانی امیرالمؤمنین است؛ چون خطر مرگ در آن ساعت بسیار زیاد بود.مشرکین قرار بود در شب تاریک به خانه ای و به بستری حمله کنند که امیر المؤمنین باید در آن بستر میخوابید، تا آنها رفتن پیامبر را نفهمند. گمان . زیاد این بود که امیر المؤمنین جان خود را از دست خواهد داد؛ این یک بعد از این عمل بزرگ و فراموش نشدنی است. اما بعد دیگری که در این کار وجود دارد و میتواند خیلی برای ما معنادار باشد، این است که امیر المؤمنین این کار را درست در همان لحظه ای انجام داد که قرار بود افتخارات مبارزه ی سیزده ساله به مرحله ی بروز برسد. پیامبر از میان کفار مهاجم به یک شهر دیگر و به میان دوستانی که با او بیعت کرده بودند، حرکت میکرد. همه دوست دارند در یک چنین موقعیت حساسی در کنار رهبرشان باشند، و دوست دارند از اولین کسانی باشند که با جامعه ی جدید و محیط جدید آشنا میشوند؛ مردم او را میشناسند و چشم مردم از وجود او پر میشود. درست در همین لحظه بود که امیر المؤمنین این مسئولیت بزرگ را قبول کرد و پا روی خواسته خود گذاشت. ۷۰/۱/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۴
💠رهبرانقلاب
‼️آن فدکاریهایی که امیرالمؤمنین از براى اسلام، براى حفظ جان پیغمبر، برای عظمت امّت اسلامى انجام داد، واقعا جهادهاى فوق طاقت بشرى است. از دوران کودکى، از اولى که پیغمبر را بعنوان مربى خود شناخت و در دامان پیغمبر رشد پیدا کرد و اسلام را در کودکى پذیرفت، در همه آن دوران سخت ۱۳مکه، در ماجراى بسیار دشوارِ هجرت یامبر به مدینه، بعد در دوران ۱۰ساله حیات پیغمبر در مدینه و آن جنگها و آن فداکاریها و آن گرفتاریها، در همه این دورانها، امیرالمومنین، این انسان یک انسانِ ایستاده بر اوج قله فداکارى است. کتاب فداکاریهاى امیرالمؤمنین به تنهایى یک کتاب طولانى و پر حجمى براى هر بینندهاى است که انسان را واقعا متحیّر میکند. اینقدر انسان بتواند با عزم راسخ در راه خدا، جان خود، حیثیّت خود، تواناییهاى خود را همه را تقدیم کند! تصوّر آن از عهده بنده و امثال بنده خارج است! ۹۳/۲/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓پنجشنبه ۱ ربیع الاول سال ۱ق
🏳هجرت پیامبر اعظم به مدینه
🏳جهت تشکیل حکومت اسلامی
🏳ایثار امیرالمومنین درلیلةالمبيت/۵
💠رهبرانقلاب
‼️جوانها امیرالمؤمنین را الگوی خود قرار دهند؛ او کسی بود که در ۲۴سالگی که پیغمبر اکرم در آن زمان از مکه به مدینه هجرت فرمود، مهمترین بار این هجرت بزرگ را بر دوش گرفت و پیامبر عزیزترین شخصیتهای خاندانش یعنی «فواطم» را به او سپرد تا با خودش از مکه به مدینه بیاورد؛ وکالت خودش را در مکه به او داد که امانتهای مردم را بدهد، قرضهای پیغمبر را ادا کند، طلبهای او را جمع آوری کند و در مدینه به پیامبر ملحق شود. شب هم که بنا بود بریزند در آن خانه و پیغمبر را با شمشیرهاشان قطعه قطعه کنند، او بود که حاضر شد جای پیغمبر بخوابد؛ خود را در معرض این خطر قرار بدهد. این شخصیت را ببینید! این میشود الگو. وقتی پیغمبر در مدینه حکومت تشکیل داد، امیرالمؤمنین شد سرباز درجهی یک پیغمبر در تمام این ۱۰ساله؛ از ۲۳سالگی تا ۳۳سالگی. هر جا پیغمبر مسئله یا مشکلی داشت، علی اول کسی بود که آنجا در کنار پیغمبر و برای دفاع از حقیقت پیغمبر حاضر بود. در جنگها پیشروِ جنگ، او بود؛ در گرههای مشکل و باز نشدنىِ جنگهای پیغمبر، شمشیر او گرهگشا بود. هرجا همه عقب مینشستند، او جان خود را کف دست میگرفت و میرفت جلو. هیچ چیز هم برای خود نخواست؛ یکسره در راه خدا و برای خدا و در خدمت پیغمبر. لذا امیرالمومنین یک الگوی کامل برای جوانان است! ۸۶/۵/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۶ مهر ماه سال ۱۳۰۷
🏴تبعيد آيت الله مدرس به خواف
🏴با دستورمستقیم رضاشاه خبیث
💠رهبرانقلاب
‼️ایران در دورهی حکومتهای قاجاری و بعد پهلوی، تبدیل شد به حکومت عقبافتادهىِ دست نشاندهىِ فقیرِ ضعیفِ توسریخور. این، در تاریخ ما اتفاق افتاد. گناهش به گردن کیست؟ در درجه اول به گردن آن زمامداران فاسد و بی کفایت است، که وابسته هم شدند؛ وقتی سیاستهای استعماری غرب وارد میدان شد، وابسته هم شدند. در خلال این صد، صد و بیست سالی که بخش آخر آن دوران سخت تا امروز. گذشته، وجدانهای بیدار و شخصیتهای بزرگی پیدا شدند که هشدارهایی دادند؛ برقهایی در آسمان تاریک و ظلمانىِ زندگىِ این کشور جهاندند که روشنیهایی به وجود آمد؛ بیداریهایی به وجود آمد. یک نمونهاش فریادهای مرحوم آیتالله مدرس در صحن مجلس ملی آن روز در مقابلهی با رضاخان و دیگران و دیگران، در مقابله با آن قرارداد خائنانهای که آن روز داشتند میبستند که همهی کشور را تحویل انگلیسها بدهند. اینها برقهایی در این فضا روشن کرد؛ دلها را روشن کرد، عزمها را محکم کرد. نهضت به وسیلهی پیشروان این فکر شروع شد. ۸۶/۲/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۴ مهرماه سال ۱۳۴۱
🏴تصویب لایحه ننگین
🏴انجمنهای ایالتی_ولایتی
💠رهبرانقلاب
‼️اولین اعلامیهای که از امام پخش شد تلگرافشان خطاب به عَلَم درباره لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی بود، من آن در مدرسه حجتیه قم بودم، وقتی وارد مدرسه شدم دیدم اعلامیه به دیوار نصب است، اعلامیه را که خواندم سجده شکر کردم از اینکه دیدم یک شخصیت عظیم و مقتدر روحانی پیدا شده و با دستگاه مخالفت کرده، البته یک چنین شخصیتی در آقای بروجردی تا حدودی وجود داشت، البته آقای بروجردی هرگز با دستگاه در نیفتاد اما دستگاه از ایشان حساب میبرد! کتاب عبدصالح خدا ص۴۲
‼️من فراموش نمیکنم؛ در همین جلوی کوچه حرم حضرت معصومه، کیوسک روزنامهفروشی بود؛ خبرهای روزنامهها را در آنجا میزدند. ماها از درس که برمیگشتیم، میایستادیم تیتر این روزنامهها را نگاه میکردیم. وقتی در مسئله انجمنهای ایالتی و ولایتی، دولت طاغوت مجبور به عقب نشینی شد و آن تصویب نامه را باطل کرد، من دیدم این جوانهائی که حول و حوش همین کوچه حرم و توی خیابان ارم بودند - که این جوانها را غالباً میدیدیم و هیچ تصور نمیکردیم که اینها با اندیشهی سیاسی و مسائل سیاسی سر و کاری داشته باشند - آمدند به ما گفتند ما موفقیت روحانیت را در مقابل دولت طاغوت به شما تبریک عرض میکنیم. جوانان قمی که به حسب ظاهر برکنار بودند، به ما طلبهها، که هیچ آشنائی هم با هم نداشتیم، میآمدند تبریک میگفتند! ۸۹/۸/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۷ مهر ماه سال ۱۳۶۰
🏳تنفیذ رئیسجمهورخامنهای
🏳توسط امام خمینی (رض)؛
🔷متن حکم تنفیذ:
‼️این جانب به پیروی از ملت عظیم الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفکر و دانشمند محترم جناب حجت الاسلام آقای سید علی خامنه ای رأی ملت را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم. و رأی ملت مسلمان متعهد و تنفیذ آن محدود است به اینکه ایشان به همان نحو که تا کنون خدمتگزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به حکم قرآن کریم اشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ بودهاند از این پس نیز به همان تعهد باقی باشند و از طریق مستقیم انسانیت و اسلام انحراف ننمایند، که ان شاء الله نمینمایند. ۶۰/۷/۱۷
💠استادخامنهای
‼️در جامعه اسلامی تمام دستگاهها، اعم از قوه اجرائیه و قوه قضائیه، مشروعیتشان بخاطر اتصال به ولی فقیه است، والا به خودی خود هیچ مشروعیت ندارد معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن اینستکه محدودیتهایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی اسلامی برای هیچکس جایز نیست و از هیچ کس مشروع نیست، مگر ولی فقیه. یعنی در حقیقت، قانونگذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایت فقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به امضا و تنفيذ ولی فقیه است، که اگر ولی فقیه تنفیذ نکند و امضا نکند تمام این دستگاههایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانونگذاری و چه اجرائیات، کارهایشان بدون حق است و واجب الاطاعه نیست. بخاطر اتصال به ولی فقیه است که اینها همه مشروعیت پیدا میکنند. ۶۶/۱۱/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏳بمناسبت فوت بنیصدر/۱
💠رئیس جمهور خامنه ای:
‼️کسب محبوبیت عیبی ندارد. در زیارت امین الله، از خدای متعال تقاضا میکنیم «محبوب في ارضک وسمائک»؛ خدایا! در زمین و آسمان من را محبوب کن، این بد نیست اما با چه وسیلهای؟ اگر دنبال محبت مردم رفتن و دنبال عنوان رفتن به این صورت باشد که انسان به خاطر آن حاضر باشد اخلاق را زیر پا بگذارد و کار خلاف انجام بدهد، آن وقت این همان چیز مذموم و همان دنیایی است که خطر بزرگی برای انسان به شمار میرود. این کسانی که در دنیا به بدبختی افتادند، غالب این گروهکها، از این قبیل بودند. این گروهکهایی که شما دیدید کارشان به مبارزه با اسلام و با قرآن و با ولی فقیه کشید و بالاترین ارزشها را اینها زیر پا گذاشتند، دنبال چه بودند؟ سردمداران اینها دنبال مقام و قدرت بودند و میخواستند حکومت را به دست بگیرند؛ سالیان طولانی هم طرح ریزی کرده بودند. آن بابا (بنیصدر) گفت من از ۲۰سال قبل به فكر رئیس جمهور شدن بودم؛ این آدم نشسته و منتظر بوده یک روز رئیس جمهور بشود. خب کسی که ۲۰سال است آرزوی ریاست جمهوری را دارد، از کجا معلوم است که برای خاطر رئیس جمهور شدن بندوبست نکرده باشد و اگر چنانچه رسید به ریاست جمهوری، آیا این حاضر است که این ریاست جمهوری را در آنجایی که نگه داشتن آن محتاج یک خلافی است، نگه ندارد، یا از این قدرت در خدمت هواهای نفسانی خودش که ۲۰سال است آنها را پرورده استفاده نکند؟! خب معلوم است که نه، این است که همانجور شد که دید. قدرت طلبی یک چنین خطری دارد! ۶۲/۱۱/۲۸ تفسیر سوره تغابن استاد خامنه ای جلسه ۱۰ ص۱۵۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏳بمناسبت فوت بنیصدر/۲
💠استادخامنهای:
‼️یکی دیگر از مسائل درباره آقای بنیصدر، ماجرای نظرخواهی ایشان است در مورد محبوبیت در بین مردم که ایشان یک نظرخواهی کرده بودند که نتیجهاش این بود که آقای بنیصدر (شاید ارقام را اشتباه کنم، درست یادم نیست، ولی نسبتها نزدیک به این مقدار است.) در میان ۸۰ درصد مردم محبوبیت دارد، امام ۵۳ درصد در میان مردم محبوبیت دارد و بقیه هم که جای خود دارند. ایشان این را آوردند در شورای انقلاب و گفتند که نظرخواهی ما این را نشان میدهد که محبوبیت من از امام امروز در جامعه بیشتر است! و همین را ایشان در یک مصاحبهی خارجی گفته بود و بعد در شورای انقلاب مطرح شد. آقای بهشتی سؤال کرد که شما این را گفتی؟ گفت: «نه این یک دروغ است.» یادش نبود که خودش در شورای انقلاب این را به ما هم گفته است و از اصل قضیه اظهار بیاطلاعی میکرد. ایشان با یک چنین معرفتی نسبت به مردم و جامعه کارهای خودش را شروع کرد و ادامه داد. بنده خیال میکنم با این تفصیلات، یک دهمش کافی بود برای اینکه عدم کفایت ایشان را ثابت کند! ۶۰/۳/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۱
🔷گزیده کتاب شرح اسم؛
‼️بانو خديجه كه در انديشه ازدواج پسر دومش بود، دست به كار شد و دختری را كه در خانواده سنتی و مذهبی پرورش يافته بود، به سیدعلی پيشنهاد كرد. همو پا پيش گذاشت و مقدمات خواستگاری را فراهم نمود. حاج محمداسماعيل خجسته باقرزاده، پدر عروس، از كاسبان ديندار و باسواد مشهد بود. او پذيرفت كه دخترش به عقد طلبه تازه از قم برگشته درآيد كه تصميم دارد در مشهد ساكن شود، آيت الله ميلانی و ديگر بزرگان اهل علم مشهد او را ميشناسند و تأييد ميكنند و به او علاقه دارند. هزينه ازدواج، آن بخشی كه طبق توافق به عهده داماد بود، توسط آيت الله حاج سيدجواد خامنه ای تأمين شد كه مبلغ قابل توجهی نبود. مخارج عقد را گذاشتند به عهده خانواده عروس كه حتماً قابل توجه بود. چراکه " آنها مرفه بودند، ميتوانستند و كردند." اوايل پاييز ۱۳۴۳ سيدعلی خامنه ای و خانم خجسته پيوند زناشويی بستند. خطبه عقد توسط آيت الله ميلانی خوانده شد. از اين زمان، همدم، همسر و همراهی تازه، كه هفده بهار بيش نداشت، پا به دنيای آقا سیدعلی گذاشت كه در همه فرودهای سرد و سخت زندگی سياسی و شايد تک فرازهای آن در آن روزگار، ياری غم خوار و دوستی مهربان بود. مراسم، آنطوركه مرسوم خانواده های مذهبی و مقيد آن زمان بود، برگزار شد. پس از عقد و پيش از همخانه شدن، نوعروس خانواده خامنه ای باخبر شد كه شوی ۲۵ساله اش پا در ميدان مبارزه دارد. شرح اسم ص۲۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۲
📌گزیده کتاب شرح اسم؛
‼️زندگی مشترک آقای خامنهای و خانم خجسته شروع شده بود. نخستین خانه این زوج، دو اتاق از منزل شیخ علی تهرانی، شوهرخواهر آقای خامنه ای، اجاره کردند. فردای روز تبعید امام برای شرکت کنندگان در جلسه خانه آقای قمی اتفاقی نیفتاد. به همسرش گفته بود که شاید از این نشست برنگردد، اما زندان رفتنها و و تبعیدها نشان داد که سنگینی سقف این زندگی مشترک روی ستونهای صبر و پایداری این زن قرار دارد؛ زنی که از خانوادهای دارا به همسری طلبهای ندارد درآمده، و با حوادث زندگی با گشادهرویی برخورد میکند، مرد خانواده را در ادامه راهی که بدان ایمان داشت و پای میفشرد استوارتر کرد. همسرم «هیچ وقت اظهار نگرانی و گلهمندی از دست من نکرده، حتی مشوق من در قضایای عدیدهای هم بوده است. مواقعی بود که بعضی گروههای مخفی از اشخاص مهم و سطح بالایشان منزل ما رفت و آمد میکردند. من البته به همسرم نمیگفتم که اینها کی هستند، اما او از نحوه رفت و آمد... میفهمید که اینها اشخاصی مهم و حساس هستند. از من سوال نمیکرد، مرا نمیخواست سوالپیچ کند. هیچگونه مخالفتی نداشت، بلکه کمک هم میکرد.» خانم خجسته میگوید: «دوران مشقتبار و امتحان الهی بود و من خودم را برای تمام مشکلات ممکن آماده کردهبودم و هرگز درباره هیچ چیز لب به شِکوه نگشودم فکر میکنم بزرگترین نقش من حفظ جوّ آرامش در خانه بود؛ طوری که ایشان بتوانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. من سعی داشتم تا ایشان را از نگرانی در مورد خود و فرزندانم دور نگه دارم. ص۲۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۳
💠رهبرانقلاب
‼️در دوران مبارزه علیه طاغوت، اگر احساسات و ایمان قوی زنها نبود، شاید بسیاری از مردهای ما این قدرت را پیدا نمیکردند که در میدانهای سخت مبارزات حضور داشته باشند. ۶۸/۴/۱۵
‼️نقش همسری را نباید دست کم گرفت. ما اگر میخواهیم این مرد در داخل جامعه یک موجود مفیدی باشد، باید این زن در داخل خانه همسر خوبی باشد؛ والّا نمیشود. ما در دوران مبارزه و بعد از دوران مبارزه، دوران پیروزی انقلاب، آزمایش کردیم؛ مردانی که همسران همراه داشتند، هم در مبارزه توانستند پایدار بمانند، هم بعد از انقلاب توانستند خط درست را ادامه بدهند. البته عکسش هم بود! ۹۰/۱۰/۱۴
‼️از باب حق گذاری درباره همسرم و نقش ایشان در زندگیم باید بگویم که ایشان در طول مبارزات بنده علیه رژیم، همواره از یک طمانینه و روحیه قوی برخوردار بود، با آنکه خانه ما بارها مورد یورش دژخیمان واقع میشد، حتی در نیمه شب برای دستگیری من به خانه ما میریختند و مرا مورد ضرب و جرح قرار میدادند، با اینحال هیچگاه ترس و ضعف و ملالتی از همسرم مشاهد نکردم بلکه با روحیه عالی و قوی به ملاقات من در زندان میامد و به من هم روحیه و اعتماد و اطمینان میداد، در دوران زندان هرگز نشد خبر بد و ناراحت کنندهای مثل بی پولی و بیماری فرزندان و برای من بیاورد! کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۵۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۴
💠رهبرانقلاب
‼️بعضی زنها تاب سختیهای زندگی مردشان را نمیآورند و غرغر میکنند اما هستند خانمهایی که نه تنها نق نمیزنند بلکه صبر میکنند حتی دلگرمی هم میدهند، چنین زنهایی واقعا قیمت دارند. الحمدلله از این جهت خدای متعال به من لطف کرده و عیال من چنین خانمی است. وقتی در دوران مبارزه در زندان بودم، به دیدن من که میآمد، از اوضاع و احوال میپرسیدم، میگفت اصلاً و ابداً ناراحتی و مشکلی ندارم، بعدها که از زندان بیرون آمدم، فهمیدم که چه مشکلاتی داشته، مریض بوده، بیپول بوده، سختی فراوان کشیده، اما اصلا و ابدا یک ذرهاش هم در زندان به من منتقل نمیشد. خدا میداند که بعضی از این حوادثی را که برای ایشان پیش آمده بود من بعد از انقلاب فهمیدم، یعنی همینطور در خلال صحبت به مناسبتی پیش آمد که گفتند. وقتی هم گفتند، من دیدم واقعا طاقت نمیآورم، میگفتم چطور اینها را آن موقع به من نمیگفتی. مرحوم مادرم به خانم من میگفت چون تو همهاش احساس راحتی میکنی، او هم دنبال این کارها میرود؛ ایشان نعمت بزرگی است برای من؛ خدا را شکر میکنم! ۸۰/۱۲/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۵الف
💠رهبرانقلاب
‼️در دوران مبارزات، خانمها سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این را بعنوان یک مبالغه نمیگویم. اگر زنها با انقلاب سازگار نبودند، مطمئنا این انقلاب واقع نمیشد. من به این معنا اعتقاد دارم. حضور آنها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را بمعنای واقعی کلمه پیش ببرد! ۶۸/۱۰/۲۶
‼️من درباره زهد همسر صالحهام، تصویرهای بسیاری در ذهن دارم که بیان بعضی آنها خوب نیست، ایشان نه قبل و نه بعد انقلاب هرگز از من درخواستی مثل خرید لباس نکردهاند، هیچوقت برای خود زیور آلات نخرید، مقداری زیورآلات داشت که یا هدیه بود و یا از خانه پدری آورده بود که همه آنها را هم فروخت و پولش را در راه خدا صرف کرد، لذا ایشان حتی یک انگشتر معمولی هم ندارند، این رهایی ایشان از زوائد زندگی بیشترین تاثیر را در زندگی من داشته چراکه همین زواید غیر ضروری است که انسان را به بردگی میکشاند! باید از صبر و شکیبایی فراوان همسرم در پیش از انقلاب و اصرارشان بر ساده زیستی در دوران پس انقلاب اشاره کنم؛ بحمدالله منزل ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و زرق و برقهای دنیوی، که حتی در خانههای معمولی هم یافت میشود به دور مانده و همسرم در این امر بالاترین و بیشترین نقش را داشته. درست است که من زندگی مشترک را با ساده زیستی آغاز کردم و این روحیه را هم در همسرم تقویت کردم اما صادقانه بگویم ایشان در ساده زیستی، از من بسیار پیشی گرفتهاند! کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۶۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓اوایل فصل پاییز سال ۱۳۴۳
🏳ازدواج حجةالاسلام خامنهای/۵ب
💠رهبرانقلاب
‼️تکرار میکنم این ساده زیستی به برکت لطف خدای تعالی به ما و نیز به برکت وجود همسر صالحه ام است. نوع نگاه ایشان به زخارف دنیوی و زوائد زندگی، مستلزم یک روح بزرگ است، و خدای متعال چنین روحی به این زن عنایت فرموده و البته ما هم مشمول این عنایت هستیم. در تمام شرایط دشواری که با آن روبرو شدم - اعم از زندان و شکنجه و تبعید و ترور - در چهره همسرم نشان اندوه و درهم شکستگی ندیدم بلکه از عزم و اراده او، برای ادامه ی راه، مایه و الهام میگرفتم. حتی مادرم با همه شکیبایی و بصیرت و صلابت خود، تا این درجه طاقت و استقامت نداشت. مادرم شجاع و با شهامت بود و مرا به ادامه مبارزه تشویق میکرد؛ حتی پس از آنکه از نخستین زندان خودم بیرون آمدم، به من گفت: پسرم! من به تو افتخار میکنم و توفیق تو را در این راه از خدا خواهانم. اما با مکرر شدن زندان و بازداشت، دلش سوخت و از اینکه من دوران جوانی را در زندانها و بازداشتگاه ها میگذرانم، با لحن گلایه آمیزی با من سخن میگفت. ليکن هیچگاه از همسرم ضعف و بی تابی و ملالت مشاهده نشد. خون دلی که لعل شد ص۱۶۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓۱۸ مهر ماه سال ۱۳۷۳
🏴تروربیولوژیکی نمایندهمردمشاهرود
🏴رئیس کمیسیون اقتصاد و دارایی
🏴حجةالاسلام سیدحسین شاهرودی
🏴توسط ماموران صندوقجهانی پول
💠رهبرانقلاب
‼️درگذشت تأسفانگيز خدمتگذار با صفا و فداكار اسلام و مسلمين حجتالاسلام آقايی حسينی شاهرودی مايه تأثر و اندوه اينجانب گرديد. اين روحانی فاضل و پرتلاش عمر كوتاه خود را در سنگرهايی حساس دفاع از نظام اسلامی و خدمت به مسلمين و ملت عزيز سپری كرد و همواره عضوی مؤثر و كارآمد از مجموعه كارگزاران كشور به شمار ميآمد و شايد به همين جهت هم بود كه دشمنان مستكبر از او ناخشنود و نسبت به او حساس و عنود بودند و او بیاعتنا به تلاش و ترفند دشمنان زندگی خود را با تلاش و مجاهدت سپری ميكرد. و سر انجام پس از سفر به كشور آمريكا كه برای شركت در اجلاس بانك جهانی در ميان هيئتی از جمهوری اسلامی بدانجا رفته بود و به دنبال برخورد غيرمعمول و بشدت خصومتآميز مأموران آمريكایی با وی و رفتار شبههانگيزی كه در مدت چندين ساعت بازداشت غير قانونی در آن كشور با وی شد، پس از مراجعت به بيماري مهلكی دچار گرديد و متأسفانه جان بر سر خدمت گذاشت و سر انجام به لقاءالله پيوست. ۷۳/۷/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini