Mohsen Yeganeh Jomeh 320.mp3
7.38M
جمعه
محسن یگانه
╭─ ⚜ ঊঈঊঈ ⚜ ─╮
🆔 @Clipe_Mahdavi
╰─ ⚜ ঊঈঊঈ ⚜ ─╯
دوستی ﻣﺜﻞ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻥ ﺭﻭﯼ
ﺳﯿﻤﺎﻥ ﺧﯿﺲ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ !
ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻤﻮﻧﯽ، ﺭﻓﺘﻨﺖ ﺳﺨﺖتر ﻣﯿﺸﻪ..
ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺮﯼ،ﺟﺎﯼ ﭘﺎﯾﺖ ﺑﺮﺍﯼ
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﻮﻧﻪ...!
دوستیهاتون ماندگار
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
اعمـــــال مـــــاه صفـــــر
شنبه ۲۹ شهریور ماه اولین روز ماه صفر است ... ماه صفر ماه سنگین و عظیمی است ...
💠 سفارشات مخصوص بمناسبت ورود به ماه صفرالمظفر:
▪️ماه صفر ماه حزن اهل بیت علیهم السلام و ماه مهم و شریفی هست،
♦️لذا در مفاتیح الجنان اعمالی برای کل این ماه و اعمال مخصوص بعضی روزها آمده است:
۱- خواندن نماز اول ماه
دو رکعت
در رکعت اول بعد از حمد سی مرتبه سوره قلهوالله احد
در رکعت دوم بعد از حمد سی مرتبه سوره قدر
بعد از نماز صدقه دهد.
۲- خوانده دعای؛
" یَا شَدِیدَ الْقُوَى وَ یَا شَدِیدَ الْمِحَالِ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ یَا عَزِیزُ
ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمِیعُ خَلْقِکَ
فَاکْفِنِی شَرَّ خَلْقِکَ
یَا مُحْسِنُ یَا مُجْمِلُ یَا مُنْعِمُ یَا مُفْضِلُ یَا لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ. "
روزی ۱۰مرتبه که در مفاتیح الجنان آمده.
۳- روز سوم نمازی دارد به این نحو:
دو رکعت
در رکعت اول سوره حمد سوره فتح
و در رکعت دوم حمد و توحید.
بعد از نماز
صد مرتبه صلوات،
صد مرتبه بگوید: اللهم العن آل ابی سفیان و صد مرتبه استغفار کند.
۴- صدقه دادن هم در طول ماه مطلوب است
AUD-20200620-WA0008.mp3
12.99M
#زیارت_عاشورا
#حاج_میثم_مطیعی
✧❁✨🍃🌺🍃✨❁✧═┅
اَلسَّلامُ عَلَى الْعِتْرَةِ الْقَريبَةِ (الْغَريبَةِ)
سلام بر خاندان نزديك به پيامبر(صلی الله علیه وآله)
#زیارت_ناحیه_مقدسه
═✧❁✨🍃🌺🍃✨❁✧═┅
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
#روزبیستم_چله
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه (علیه السلام)
به نیابت از 🚩اباالفضل العباس علیه السلام
و با نیت تعجیل در فرج منتقم خون حسین و اولاد حسین و اصحاب حسین،
حضرت صاحب العصر والزمان ، قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف چله استغاثه خود را شروع میکنم
و تا چهل روز (از عاشورا تا اربعین حسینی)
📕زیارت شریف عاشورا را با توکل به پروردگار قرائت خواهم کرد.
اللهم عجل لوليك الفرج
منظور از عرش خدا چیست؟
🔰🔰🔰🔰
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🍁جـٰامعہ مَـهــدو؎🌸
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮ 🌷«أَوْ کَالَّذِی مَرَّ عَلى قَرْیَهٍ وَ هِیَ خاوِیَهٌ عَلى عُرُوشِها» بقره: ۲۵۹٫
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅[عرش خدا]🌈
💠با استفاده از قرآن مجید و روایات اهل بیت علیهم السلام میتوان گفت:
✅عرش موجود خارجى است و از عالم غیب است و مرکز دستورات عالم است و رشته تدبیر امور جهان به آن منتهى میشود.
و استیلاء بر آن علم بتفصیل جزئیات امور جهان و تدبیر کلیّه جهان هستى است. اینک در اثبات این مدّعى میگوئیم:
🔰🔰🔰🔰
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
🌷۱- «وَ تَرَى الْمَلائِکَهَ حَافِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ …» زمر: ۷۵
👈این آیه روشن میکند که عرش شىء محدودى است، اطراف و جوانب دارد، و ملائکه تسبیح کنان در اطراف آن هستند. نمیشود گفت:
🌷عرش تمام جهان هستى است زیرا که ملائکه جزء جهان هستند و در حول عرش بودنشان درست نمیشود.
💠از طرف دیگر آیه راجع بقیامت و خاتمه کار اهل محشر است و این نشان میدهد که عرش در قیامت هم خواهد بود.💠💠💠
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅۲- «الَّذِینَ یَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَ مَنْ حَوْلَهُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ …» غافر: ۷
🌷 این آیه نیز میگوید که: عرش محدود است و اطراف دارد. حاملان دارد، حاملان آن غیر از آنان است که در اطراف آن هستند. حاملان و من فى حوله خدا را تسبیح میگویند. این آیه نیز مانع از آن است که عرش را بر تمام عالم هستى حمل کنیم.💠💠💠💠
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅۳- «وَ یَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّکَ فَوْقَهُمْ یَوْمَئِذٍ ثَمانِیَهٌ» حاقّه: ۱۷
🌷عرش خدا قابل حمل است ظهور لفظ «فَوْقَهُمْ» براى آن مکان تعیین میکند که در بالاى مردم خواهد بود و هشت نفر آنرا روز قیامت حمل خواهند کرد. در جوامع- الجامع فرموده:
🌷 روایت شده که حاملان عرش فعلا چهار نفراند روز قیامت خدا چهار نفر دیگر را بکمک آنان خواهد فرستاد.💠
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅۴- «فَسُبْحانَ اللَّهِ رَبِ الْعَرْشِ عَمَّا یَصِفُونَ» انبیاء: ۲۲
🌷«قُلْ مَنْ رَبُّ السَّماواتِ السَّبْعِ وَ رَبُ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ … قُلْ مَنْ بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ …» مؤمنون: ۸۶- ۸۸٫ خداوند که ربّ آسمانهاى هفتگانه است
🌷 همانطور ربّ و صاحب عرش است با ملاحظه آیات گذشته بعید است که گفته شود: رَبُّ الْعَرْشِ بعد از رَبُّ السَّماواتِ ذکر العام بعد الخاص است.💠
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅۵- «وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ» هود: ۷٫
🌷این آیه از وجود عرش قبل از خلقت زمین و آسمانهاى هفتگانه آن خبر میدهد. بنظر میآید چنانکه گفته اند مراد از «الماء» حالت مذاب بودن زمین است در «ارض» و «سماء» گفته شده که ظهور سماوات در اینگونه آیات در طبقات هفتگانه جوّ است.
🌷ممکن است مراد از عرش در این آیه حکومت باشد مخصوصا بقرینه آنکه الف و لام ندارد ولى بعید است که براى عرش در قرآن بیش از یک مصداق قائل شد
🌴 در اینصورت معنى آیه چنین است که: 🔰
🌷مرکز دستورات خدائى روى آب بود و از آنجا فقط بموادّ مذاب زمین دستور میرسید تا وضع امروزى تشکیل شود و اللّه العالم.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅۶- بنا بر آنچه گذشت ظهور آیات ذیل
🌷 «هُوَ رَبُ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ» توبه:۱۲۹
🌷 «اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ رَبُ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ» نمل: ۲۶٫
🌷«وَ هُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ. ذُو الْعَرْشِ الْمَجِیدُ» بروج: ۱۴ و ۱۵ در همان معنى است که گفته شد.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅آیات ذیل در این زمینه است که استیلاء بر عرش بمعنى تدبیر امور جهان و علم بجزئیات آن است.
1⃣«إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثاً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ» اعراف: ۵۴
🌷 در این آیه ابتدا خلقت آسمانها و زمین و آنگاه استقرار بر عرش ذکر شده و از «یُغْشِی اللَّیْلَ» تا «بِأَمْرِهِ» شرح استقرار بر عرش است که عبارت اخراى تدبیر جهان میباشد و بعد با جمله «أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ» یعنى مطلق خلقت و تدبیر بدست او است مطلب آیه خلاصه شده است. و کلمه «تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ» عبارت دیگر همین مطلب است.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
2⃣«ان ربکم الله الذی خلق السموات و الارض فی سته ایام ثم استوی علی العرش یدبر الامر ما من شفیع الا من بعد اذنه ذلکم الله ربکم فاعبدوه...» یوسن: 3 «یدبر الامر» توضیح «ثم استوی علی العرش» است «جمله ما من شفیع...» حاکی از دو مطلب است
یکی این که در اداره امور عالم واسطه هایی است. دوم اینکه: واسطه ها باذن خدا دست اندر کارند و از خود استقلالی ندارند.
همچنین است آیه ۲ از سوره رعد که
🌷 «یُدَبِّرُ الْأَمْرَ یُفَصِّلُ الْآیاتِ» و غیره در شرح «ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ» آمده ایضا آیه ۴ و ۵ از سوره طه و آیه ۵۹ از سوره فرقان و آیه ۴ از سوره الم سجده.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
3⃣«هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یَعْلَمُ ما یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَ ما یَخْرُجُ مِنْها وَ ما یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما یَعْرُجُ فِیها وَ هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ ما کُنْتُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» حدید
🌷در این آیه استوا بر عرش علم بجزئیات تفسیر شده است.
🌿عرش در این آیات همان است که گفته شد. یعنى بر مرکز دستورات استیلاء یافت، امر تمام جهان را تدبیر میکند.
بعضیها گفته اند: عرش مصداق خارجى ندارد و معنى «ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ»
«الرحمن علی العرش استوی» کنایه است از استیلاء خدا بر عالم خلقت و در بسیاری موارد استوا بر شی به معنی استیلاء و تسلط می آید.
این که استوا بر عرش به معنی شروع در تدبیر است. چنان که سلاطین چون شروع در اداره امور می کنند بر تخت قرار می گیرند....
📜در المیزان ج8 ص159 در جواب این سخن نوشته است جاری مجرای کنایه بودن «ثم استوی علی العرش» بحسب لفظ هرچند حق است ولی این منافی با آن نیست که در آن جا حقائق وجود داشته باشد و این عنایت لفظیه به آن تکیه کند... «ثم استوی علی العرش» در عین این که تمثیل است و احاطه تدبیر خدا را بیان می دارد دلالت می کند که در آن جا مرحله حقیقی وجود دارد و آن مقامی است که زمام همه امور با همه کثرت و اختلاف در آن جمع است.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅عرش در روایات
1⃣در کافی باب (العرش و الکرسی) ضمن حدیثی از حضرت رضا نقل شده «العرش لیس هو الله و العرش اسم علم و قدرته و عرش فیه کل شی... و العرش و من یحمله و من حول العرش و الله الحامل لهم....»
🌷 این حدیث عرش را شی موجود معرفی کرده، عرش نام قدرتی و علمی است نکره و عرشی است که همه اشیا در آن است این با همان مرکز فرماندهی عالم سازگار است.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄