╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
2⃣در توحید صدوق رحمه الله باب 48 در ضمن حدیثی از علی نقل شده که به جاثلیق فرمود
🌷 «ان الملائکه تحمل العرش و لیس العرش کما تظن کهیئه السریر. و لکنه شیء محدود مدبر، و ربک عزوجل مالکه لا انه علیه ککون الشی علی الشی و امر الملائکه بحمله فهم یحملون العرش بما اقدرهم علیه....» دلالت این حدیث بر موجود بودن عرش احتیاج به بیان ندارد.
3⃣در باب ۵٢ همان کتاب از امام صادق (ع) نقل شده است
🌷 «العرش هو العلم الذی لا یقدر احد قدره» ظاهرا منظور همان علم و دستوراتی است که در عرش گذاشته شده است.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
4⃣در باب ۵٠ همان کتاب حدیث مفصلی از امام صادق (ع) نقل شده که بخشی از آن نقل می شود: «عن حنان بن سدیرقال: سئلت اباعبدالله عن العرش و الکرسی فقال: ان للعرش صفات کثیره مختلفه له فی کل سبب وضع فی القرآن صفه علی حده فقوله «رب العرش العظیم» یقول: الملک العظیم و قوله «الرحمن علی العرش استوی» علی الملک احتوی و هذا ملک الکیفوفیه فی الاشیاء ثم العرش فی الوصل متفرد من الکرسی لانهما بابان من اکبر ابواب الغیوب و هما جمعیا غیبان و هما فی الغیب مقرونان لان الکرسی هو الباب الظاهر من الغیب الذی منه مطلع البدع و منه الاشیاء کلها و العرش هوالباب الباطن الذی یوجد فیه علم الکیف و الکون و القدر و الحدّ و الاین و المشیه و صفه الاراده و علم الالفاظ و الحرکات و الترک و علم العود و البدء، فهما فی العلم بابان مقرونان لان ملک العرش سوی ملک الکرسی و علمه اغیب من علم الکرسی، فمن ذلک قال: «و رب العرش العظیم» ای صفته اعظم من صفه الکرسی و هما فی ذلک مقرونان. قلت: جعلت فداک فلم صار فی الفضل جار الکرسی؟ قال: انه صار جاره لان علم الکیفوفیه فیه و فیه الظاهر من ابواب البداء و اینیتها و حد رتقها فتقها فهذان جاران احدهما حمل علی صاحبه فی الصرف...»
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
╭─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╮
✅این روایت روشن می کند که عرش و کرسی هر دو مخلوق و از عالم غیب اند و کرسی قائم به عرش است، آن چه در اشیا عالم جاری می شود از عرش به کرسی و از کرسی به عالم می رسد. و بداء و مکان های آن در عرش است نه در کرسی.
✅هم چنین کرسی باب ظاهر از غیب و عرش باب باطن غیب است. طلوع همه اشیا از کرسی است ولی علم کیف، کون، قدر، حد، این، مشیت، صفت، اراده، علم الفاظ و حرکات و علم عود و بدء همه در عرش است.
🌷در صحیفه سجادیه دعای ۴٧ آمده است: «لک الحمد... حمدا یوازن عرشک المجید» هم چنین آمده است «صل علیهم زنه عرشک و ما دونه و ملاء سمواتک و ما فوقهن» و در دعای ٣ آمده است «اللهم و حمله عرشک...»
🌺به نظر المیزان چنان که نقل شد عرش حقیقتی از حقایق و امری از امور خارجی است و مرکز تدبیر امور جهان است (المیزان ج٨ص١۶٠-١۵٧).
🌸در المنار ذیل آیه ٣ از سوره یونس عرش را مرکز تدبیر دانسته است و می نویسد «ثم استوی علی عرشه الذی جعله مرکز التدبیر لهذا الملک العظیم» آن گاه ادامه می دهد عرش مخلوقی است که پیش از آسمان ها و زمین آفریده شد.
╰─🌿ঈ🌿ঊ🌿🕊🌿ঊ🌿ঈ🌿─╯
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
#جامعه_مهدوی
#مهدویت
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄••❅🌈🇮🇷❅••┄┄
نماهنگ محشر توبه نریمانی .mp3
2.59M
🎼آمدم توبه کنم قول دهم خوب شَوَم
توبه ام را بپذیر حرف مرا باور کن
╭─ঊ🌿ঈ🕊ঊ🌿ঈ─╮
🆔 @Clipe_Mahdavi
╰─ঊ🌿ঈ🕊ঊ🌿ঈ─╯
4_5802897315391866891.mp3
11.64M
🌺صوت الهی بسیار زیبا و شنیدنی اذان🌺
غذای روحتان سرد نشود 🌻❤️بشتابید به سوی نماز..💞🌾💫
التماس دعا🌼🍃
🕋📿🕋📿🕋📿🕋📿🕋
🆔 @Jameeh_Mahdavi
┄┄┄••❅🌈🌟❅••┄┄┄
✍ #معارف_نماز (۷)👆👆
📚 مطالبی از کتاب نماز باور نماز یاور
کاری از ستاد اقامه نماز ╭─🖤🌴🖤🌴🖤🌴─╮
🆔 @Jameeh_Mahdavi
╰─🖤🌴🖤🌴🖤🌴─╯