eitaa logo
جوانه های پویای مسجدی
77 دنبال‌کننده
153 عکس
38 ویدیو
14 فایل
{مؤسسه جوانه های پویای مسجدی} با حضور طلاب و دانشجویان و جوانان انقلابی در مسجد سفینة النجاة زنجان @JavaneHayMasjedi در اینستاگرام https://www.instagram.com/javanehaymasjedi/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نو+جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌷 نوجوان قهرمان آسمانی شد 📲 نسخه مناسب اشتراک در شبکه‌های اجتماعی 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
روضه شب اربعین @javanegaymasjedi
⭕ حی علی الجهاد فی یوم الاربعین @javanehaymasjedi
⭕بازتاب گزارش عملیات جهادی قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی در خبرگزاری رسا ▪️مسجد سفینه النجاه زنجان http://www.mojerasa.ir/khabar/23456/ @javanehaymasjedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 قسمتی از منبر ضیافت الشهدا (جایگاه صبر در رسیدن به سعادت فرد و جامعه) آيه 200 ، سوره آل عمران يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اصبرُوا وَ صابِرُوا وَ رَابِطوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(200) ● ترجمه آیه اى اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا ترس ‍ باشيد باشد كه پيروز و رستگار گرديد .(200) ● بیان آیه اين آيه به منزله خلاصه گيرى از بيان مفصلى است كه در سوره آمده و مى خواهد از آن آيات براى ما نتيجه گيرى نمايد. يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اصبرُوا وَ صابِرُوا وَ رَابِطوا وَ... امرهائى كه در اين آيه آمده يعنى امر ((اصبروا)) و ((صابروا)) و ((رابطوا)) و ((اتقوا)) همه مطلق و بدون قيد است در نتيجه صبرش ، هم شامل صبر بر شدائد مى شود و هم شامل صبر در اطاعت خدا و همچنين صبر بر ترك معصيت و بهر حال منظور از آن صبر تك تك افراد است چون دنبالش همين صبر را به صيغه ((مفاعله صابروا)) آورده كه در مواردى استعمال مى شود كه ماده فعل بين دو طرف تحقق مى يابد. ترجمه تفسير الميزان جلد 4 صفحه 144 و مصابره عبارت است از اينكه جمعيتى به اتفاق يكديگر اذيت ها را تحمل كنند و هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد و در نتيجه بركاتى كه در صفت صبر هست دست به دست هم دهد و تأثير صبر بيشتر گردد و اين معنا امرى است كه هم در فرد (اگر نسبت به حال شخصى او در نظر گرفته شود) محسوس است و هم در اجتماع (اگر نسبت به حال اجتماع و تعاون او در نظر گرفته شود) چون باعث مى شود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود و انشاءالله به زودى بحثى مفصل در اين باره در جاى خودش خواهيم كرد. وَ رَابِطوا مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد بلكه همه نيروها و كارها در جميع شئون زندگى دينى چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى . و چون مراد از مرابطه اين است كه جامعه به سعادت حقيقى دنيا و آخرت خود برسد و اگر مرابطه نباشد گو اينكه صبر من و تو به تنهائى و علم من و توبه تنهائى و هر فضيلت ديگر افراد به تنهائى سعادت آور هست ولى بعضى از سعادت را تأمين مى كند و بعضى از سعادت سعادت حقيقى نيست ، به همين جهت دنبال سه جمله : ((اصبروا و صابروا و رابطوا)) اضافه كرد: ((و اتقوا الله لعلكم تفلحون )) كه البته منظور از اين فلاح هم فلاح تام حقيقى است. @javanehaymasjedi
هدایت شده از masir
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاحرم ها شلوغ نشه، بیمارستان ها خلوت نمیشه!! 🔺️شبکه ضد انقلاب ایران‌اینترنشناس جمله را پوشش داده و نوشت؛ ▪️شامگاه چهارشنبه گروهی با تجمع در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد، نسبت به وجود حصارها در کنار ضریح به شدت اعتراض کردند و چند نفر نیز از حصارها به آن سو پریدند. یکی از معترضان می‌گوید: «تا وقتی كه حرم‌ها شلوغ نشود، بيمارستان‌ها شلوغ خواهد بود» ⚠️پ‌ن؛ تبعات منبر های خشکه مقدس مآبانه، همین است. @serat_zanjan
متن وصیتنامه امام عسگری علیه السلام 🔻«أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ وَالاْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَدیثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَکُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ. فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ(صلى الله علیه وآله وسلم) صَلُّوا فى عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذا وَرَعَ فى دینِهِ وَ صَدَقَ فى حَدیثِهِ وَ أَدَّى الاْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِىٌ فَیَسُرُّنى ذلِکَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا زَیْنًا وَ لا تَکُونُوا شَیْنًا، جُرُّوا إِلَیْنا کُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا کُلَّ قَبیح، فَإِنَّهُ ما قیلَ فینا مِنْ حَسَن فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ما قیلَ فینا مِنْ سُوء فَما نَحْنُ کَذلِکَ. لَناحَقٌّ فى کِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهیرٌ مِنَ اللّهِ لا یَدَّعیهِ أَحَدٌ غَیْرُنا إِلاّ کَذّابٌ. أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَى النَّبِىِّ(صلى الله علیه وآله وسلم)فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلى رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُوا ما وَصَّیْتُکُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُکُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَیْکُمْ السَّلامَ.»  «بحارالأنوار، ج 75، ص 372» @javanehaymasjedi
جوانه های پویای مسجدی
⭕ متن وصیتنامه امام عسگری علیه السلام 🔻«أُوصیکُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دینِکُمْ وَالاْج
شما را به تقواى الهى و پارسایى در دینتان و  تلاش براى خدا وراستگویى و امانتدارى  درباره کسى که شما را امین دانسته ـ نیکوکار باشد یا بدکار ـ و طول سجود و حُسنِ همسایگى سفارش مى کنم. محمّد(صلى الله علیه وآله وسلم)براى همین آمده است.  🔹️در میان جماعت هاى آنان نماز بخوانید و بر سر جنازه آنها حاضر شوید و مریضانشان را عیادت کنید. و حقوقشان را ادا نمایید، زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى شود: این یک شیعه است، و این کارهاست که مرا خوشحال مى سازد. 🔹️ تقواى الهى داشته باشید، مایه زینت باشید نه زشتى، تمام دوستى خود را به سوى ما بکشانید و همه زشتى را از ما بگردانید، زیرا هر خوبى که درباره ما گفته شود ما اهل آنیم و هر بدى درباره ما گفته شود ما از آن به دوریم. در کتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پیامبر خداست و خداوند ما را پاک شمرده، احدى جز ما مدّعى این مقام نیست، مگر آن که دروغ مى گوید.  🔹️زیاد به یاد خدا باشید و زیاد یاد مرگ کنید و  زیاد قرآن را تلاوت نمایید وزیاد بر پیغمبر(صلى الله علیه وآله وسلم) صلوات بفرستید. زیرا صلوات بر پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ ( و عمل) کنید و شما را به خدا مى سپارم، و سلام بر شما. @javanehaymasjedi
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
💢 آماده‌‌سازی شیعیان برای عصر غیبت 🔸️برخی از منابعی که به تحلیل وقایع تاریخی عصر امام عسکری (ع) پرداخته‌اند، معتقدند که ایشان اقداماتی برای آماده‌سازی ورود شیعه به  عصر غیبت و خودکفاکردن جامعه شیعیان انجام دادند: سخن گفتن امام عسکری (ع) با اصحاب خود از پسِ پرده و اینکه بیشتر فعالیت‌های مربوط به امام، توسط وکیلان او انجام می‌گرفت را از جمله این اقدامات دانسته‌اند.[۱] 🔸️ مدرسی طباطبایی بر این باور است که امام عسکری برای آموزش نحوه حل مسائل علمی، گاه پاسخ سوال‌های فقهی را به صورت کامل بیان نمی‌کرد[۲] و گاه نیز به بیان قاعده‌ای کلی می‌پرداخت تا فقها بتوانند به کمک آن، به پاسخ برسند.[۳] بعضی اوقات نیز امام برای پاسخ به پرسش‌های فقهی مراجعه به کتاب‌های حدیثی  شیعه را پیشنهاد می‌داد.[۴] 🔸️ با این‌گونه اقدامات، جامعه شیعه آموزش می‌دید تا مشکلات و مسائل فقهی و عقیدتی خود را بدون نیاز به مراجعه به امام حاضر حل کند.[۵] ۱) پورسید آقایی ودیگران، تاریخ عصر غیبت، ۱۳۷۹ش، ص۱۶۸ـ۱۶۹. ۲) نگاه کنید به: کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۶، ص۳۵. ۳) برای نمونه نگاه کنید به: کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۷، ص۴۵. ۴) مدرسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ۱۳۷۴ش، ص۹۹. ۵) مدرسی طباطبایی، مکتب در فرآیند تکامل، ۱۳۷۴ش @serat_zanjan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
🔺️ آموزه‌های خاص امام 🔹️با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهامات مربوط به تعیین امام در آن دوران، در سخنان و نامه‌های امام حسن عسکری(ع)، به این آموزه برمی‌خوریم که زمین از حجت خالی نمی‌ماند [۱] و اینکه اگر امامت با انقطاع رو به رو شود و اتصال آن مخدوش گردد، امور خداوند مختل خواهد شد.[۲] و حجت خدا بر روی زمین نعمتی است که خدا به مؤمنان داده و آنان را با این هدایت، اکرام کرده است. [۳] 🔹️یکی دیگر از آموزه‌هایی که به اقتضای فشارهای موجود بر شیعیان در آن عصر به تکرار در سخنان آن حضرت دیده می‌شود، دعوت به صبر و باور به فرج و انتظار برای آن است.[۴]  🔺️همچنین در احادیث آن حضرت بر و معاشرت با برادران دینی نیز تاکید ویژه‌ای دیده می‌شود.[۵] ۱) برای نمونه: مسعودی، اثبات الوصیه، ۱۴۰۹ق، ص۲۷۱ ۲) برای نمونه: شیخ صدوق، کمال الدین، ۱۳۹۰ق، ص۲۲۲ ۳) برای نمونه: کشی، رجال کشی، ۱۳۴۸ش، ص۵۴۱ ۴) برای نمونه: ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی‌طالب، ۱۳۷۶ق، ج۳، ص۵۲۷ ۵)ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی‌طالب، ۱۳۷۶ق، ج۳، ص۵۲۶ @serat_zanjan