پیام استاد حسین مهدی زاده دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی بمناسبت انتخابات نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری یازدهم اسفند 1402
همراه با معرفی لیست شمیم
🌏https://purson.ir/rqpwes
باسمه تعالی
خاطره انتخاباتی ولیکن
ذیربط با مباحث امروز
و نفاق پدرخوانده چنار!
در یکی از دورههای ریاست جمهوری، سه نفر از نامزدها، ائتلاف کردند که البته خیلی زود به فروپاشی رسیدند!
«قالیباف+حداد+ولایتی»
دکتر ولایتی در آستانه آن انتخابات، با حضور در محفلی، به تعریف و توجیه ائتلاف مذکور پرداخت و اینکه قرار شده، صرفنظر از انتخابات، ما همیشه با هم هماهنگ و به تقسیم کاری که بین ما تنظیم شد، وفادار باشیم. یعنی در سه عرصه خطیر از پرچمداری همدیگر تبعیت و حمایت بکنیم.
۱) در حوزه فرهنگ و هنر، آقای حداد، پرچمداری کند و ما حمایت کنیم.
۲) در عرصه امور اجرایی، آقای قالیباف، پرچمداری کند و ما حمایت کنیم.
۳) در محور سیاست خارجی، بنده پرچمداری بکنم و آن دو نفر حمایت کنند.
(مضمون فرمایش ایشان عمدتاً اینها بود و شاید عین کلمات در ذهنم نمانده باشد ولیکن محتوای حرفهای ایشان همین بود)
و قرار گذاشتیم که بعد از انتخابات هم، هر کدام از ما که رئیس جمهور شد [که البته هیچکدام هم پیروز نشدند!]، این تقسیم کاری و مرزبندی را مراعات کنیم!
آخر جلسه که به پرسش و پاسخ گذشت، بنده بمنظور تخطئه ائتلاف مذکور و تقسیم کاری مضحک آنها، دو نکته را بیان کردم که بعد از آن، هیچکدام از ایشان دیگر در آن محفل دیده نشدند!!
الف) برای تغییر ذائقه حضار محترم، با توجه به اینکه سخنرانی آقای دکتر، خیلی خشک و سیاسی بود، اجازه میخواهم قبل از طرح سؤالم، جوک ذیربطی را عرض بکنم تا فضای جلسه، قدری تلطیف شود؛
در کشوری یک زن و شوهری بعنوان زوج نمونه، انتخاب شدند و خبرنگاران ریختند که علت موفقیت آنها را جویا شوند. شوهر توضیح داد که علت اصلی موفقیت ما، تقسیم کاری بین ماست و خبرنگاران از جزئیات تقسیم کاری آن زوج موفق، جویا شدند که شوهر گفت:
من و زنم از همان اول ازدواجمان قرار گذاشتیم که تصمیمگیری در باره کارهای پیشپا افتاده زندگی با همسرم باشد و من تبعیت و حمایت بکنم و در باره مسائل مهم و بزرگ، خانمم از من حرفشنوی داشته باشد.
او برای توضیحات بیشتر، گفت؛ امور پیش پا افتاده و معمولی از قبیل اینکه؛ رژیم غذایی ما چه باشد؟ با چه کسانی و کدام خانوادهها رفت و آمد بکنیم؟ با چه کسانی و کدام خانوادهها وصلت بکنیم و عروس بگیریم و داماد قبول کنیم؟ در کدام شهر و محله خانه بخریم؟ شغل و درآمد ما از کجا و چگونه باشد؟ فرزندان ما دنبال چه تحصیلات و مهارتهایی باشند؟ چه لباسی بپوشیم و چه مجالسی شرکت کنیم؟ و از این قبیل کارهای روزمره که تصمیم در باره آنها بر عهده زوجه و من تبعیت میکنم.
گفتند: این که شد همه ابعاد زندگی. برای خود شما چیزی مانده؟! گفت؛ بحث در باره آسمانها و کهکشانها و بحث در باره روابط ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک جهانی و همچنین بحث در باره دایناسورها و حتی زرافهها و نیز نهنگها و اقیانوسها و کوهها و خلاصه هر چیز بزرگ با من است و همسرم باید مرا حمایت کند!
(جلسه حسابی ریسه رفت!😂😄😀😃😆😅🤣😂)
ب) و اما سؤال بنده از آقای دکتر؛ از تقسیم کاری شما ما فهمیدیم که پیشبرد کارهای پیش پا افتاده و امور اجرایی کشور و عزل و نصبها و پولها و پلها ووو... تماماً بر عهده سردار قالیباف خواهد بود و شما دو نفر باید حمایت بکنید! و پرداختن به مباحث بزرگ امور خارجه و منظومه شمسی و سایر کرات سماوی و کهکشانها تماماً بر عهده جنابعالی است و آنها باید از شما حرفشنوی داشته باشند.
و اما نقش آقای حداد در این تقسیم کاری، قدری سؤال برانگیز است. سپردن حوزه فرهنگ به ایشان، یک بحثه و سنخیت گرایشات ایشان با شماها یک بحث مهمتر. تا جایی که بنده رصد میکنم، ایشان پدرخوانده جریان انحرافی #جبهه_پایداری است که شما باید بهتر از همه بدانید که مشکوک به عاملیت #نفوذی_انگلیس است. قاعدتاً جنابعالی که سالها وزارت امور خارجه را در اختیار داشتید، بایستی به مسائل نفوذ اجانب و اذناب آنها حساستر باشید. حال چگونه به این نتیجه رسیدید که با کسی ائتلاف کنید که در پازل #صهیونیزم_انگلیسی بازی میکند؟!
(بازخورد بخش دوم بالعکس اول بود)
آقای ولایتی بدون آنکه، برداشت و تعبیر بنده در باره جبهه پایداری را انکار و تکذیب و تخطئه بکند، گفت؛ اتفاقاً یکی از توافقات ما برای ائتلاف همین بود که ایشان دور جبهه پایداری را خط بکشد! حتی همین چند روز پیش با ما تماس گرفت که جبهه پایداری، میتینگ بزرگی را تدارک دیده است و از من میخواهند که سخنرانی آنرا بر عهده بگیرم ولی هنوز قبول نکردهام. نظر شما چیست؟! گفتیم اصلاً صلاح نیست و ایشان هم به آن همایش نرفتند! زیرا قول دادهاند که دور آنها را خط بکشند!
(بنده با لحن خاصی گفتم؛ و شما هم باور کردید!؟! که مجدداً مجلس به ریسه رفت!)
حال رسیدیم به ائتلاف مجلسی مثلث «حداد+قالیباف+پایداری»! عجیب نیست!؟
#نفاق
#نفوذ
#تحمیق
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
🆔@chelcheraaqHM
شباهت جریان بیمیوهی چنار با پاجوشهای تازه رسیدهی این دوره از انتخابات آن است که هر دو جریان کمابیش فاقد ایدهاند، و هماین است که به دعوای شخصی مشغولند...
الزام شرعی رأی دادن در نظام ولایت فقیه از کدام مبنای وحیانی آمده است؟ و شاورهم في الأمر...
چه کسی را انتخاب کنیم⁉️
شخصی از امام صادق (ع) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم؟
امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن.
شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟
امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند.
شخص گفت: اگر نفهمیدم؟
امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین
منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
#انتخابات✌️🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدیما
یه کاسه برف از تو حیاط میآوردیم
شیره انگور میریختیم روش
و میخوردیم
بَه که چه ترکیبی میشد😍
حالا دعا کنین
یبار زمستونی بریم قدس
تو صحن مسجدالاقصی
برف و شیره بخوریم😉
#قدس
#عماد_دولتآبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🇮🇷 خبرنگار شبکه العهد عراق: پیشبینی رسانههای خارجی در روزها و هفتههای قبل این بود که مشارکت مردم در انتخابات ایران کم است
️چیزی که مشاهده میکنیم حضور پرشور مردم است و دوباره تصویر جدیدی از مردم ایران به خاورمیانه منتقل کردیم.
#طوفان_الأقصى
#قــــدس #عراق #ایران
پیامی از یک ضد انقلاب دگم
دُگمیّت که گفتم یعنی این؛
تو یا باید همنظر ما باشی
یا اگه نیستی پس از یکی پول گرفتی🤷♂
رأی ریختن بیعت کردن و مشورت دادن است، اما کار تودههای مؤمن پای صندوقهای رأی تمام نمیشود؛ پس آن گاه نوبت نصیحت نمایندهها است؛ مطالبهی ایدهها و وعدهها...
🔹 جمهوریت حکمفرماست
جمهوریت(میوهی دل اسلام) یعنی همین که مقام معظم رهبری یک رأی دارند ، من هم یک رأی.
تکاپوی نامزدهای مختلف برای کسب رضایت مردم،
زمین و زمان را به هم دوختنشان برای جلب نظر مردم،
قرآن بر دست گرفتن برخیهایشان برای ورود به خانهی مردم و راضی کردن مردم به حمایت از خودشان،
و حتی تلاشهای غیرقانونی طرفداران برخی از نامزدها برای جلب نظر مردم به سمت نامزد دلخواه خودشان،
نشان از این دارد که جمهوریت حکمفرماست.
طرفداران نامزدهای مختلف چشم انتظار شمارش آراء هستند،
نمی دانند مردم چه تصمیمی گرفته اند،
جمهوریت را در بطن حوادث بسیاری در این مدت دیدیم،
جمهوریت حکمفرماست. میوهی دل اسلام.
درگیری عرفی بسی از نامزدهای فهرست های انتخاباتی چنار با امر شریعت محمدی، از حجاب گرفته تا وقف تا خروج، به ما میگوید مدتها است آن چه جریان اصولگرا خوانده میشود و آن چه جریان اصلاحطلب خوانده میشود با هم مرز و فرقی ندارند...
🔸خداروشکر مشارکت در کل کشور تا اين لحظه نسبت به مدت مشابه ۴سال قبل بیشتر بوده
🔸 باتوجه به اینکه به صورت مستقيم با بیش از 1000 محل اخذ در سراسر کشور مرتبط هستیم، موج جدیدی از مردم از ساعت 17 به شعب اخذ رأی مراجعه کردند و حسابی شلوغ شده است
🔸آمار مشارکت در تهران تا ساعت۱۵ حدود ۱۳ درصد بود که نسبت به چهارسال گذشته تقریبا دو درصد بیشتر است
🔸 تا ساعت ۱۷:۳۰ تعداد آرا کل کشور ۱۵۹۰۳۸۷۴ و میزان مشارکت ۲۶ درصد شد
🔸 تا یکی دو ساعت قبل در هر ده دقیقه حدود 190 هزار نفر رای میداند اما الان رسیده به 450 هزار نفر (یعنی در هر ساعت بیش از 2.7 میلیون رای)
🔸رای گیری فعلا تا ساعت ۲۰ تمدید شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثر هر رأی مثل این اینه✌️🏻😂
خیلی جالبه آیتالله صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از بین پنج نامزد از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند. دم مردم مازندران گرم
یکی از کارهایی که کفار و دشمنان امت اسلامی سعی در ترویج آن در بین مسلمانان دارند، تشبه مسلمین به کفار است. گویا آنها دریافتهاند که یکی از راههای تهاجم فرهنگی و تغییر فرهنگ مسلمانان ـ بهویژه جوانان مسلمان ـ تشبه آنها به کفار است.
تشبه به کفار در عبادت، به این معنی که شخص، عبادت را با وضع خاص یا لباس خاصی که شبیه کافران است انجام دهد؛ چنانکه در روایتی آمده است:
مام باقر علیهالسلام فرمود: هنگامی که برای نماز ایستادهای، دست راست را روی دست چپ یا دست چپ را روی دست راست قرار نده؛ زیرا این کار خضوعی (تکفیر) است که اهل کتاب انجام میدهند.
تشبه به کفار در غیر عبادت، شکلهای گوناگونی دارد؛ ولی میتوان آنها را به سه دسته اساسی تقسیم کرد:
ألف. تشبه به کفار در پوشش
ب. تشبه به کفار در آرایش
ج. تشبه به کفار در آداب و رسوم
منظور از آن، همانند شدن با کفار در آداب و رسومی است که از ویژگی و شعارهای آنان به شمار میرود و اکنون در جامعه نمونههایی از آن به چشم میخورد؛ مانند سگ بازی و آوردن آن به خانه و ماشین و مانند غذا خوردن نزد صاحبان عزا که در برخی مناطق کشور معمول است و مخارج سنگینی بر صاحبان عزا تحمیل نموده و مصیبتی فوق مصیبت است. در این زمینه نیز اولیای دین، مؤمنان را راهنمایی نموده و آنها را از تشبه به کفار برحذر داشتهاند.
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوَاْ إِن تُطِيعُواْ الَّذِينَ كَفَرُواْ يَرُدُّوكُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ فَتَنقَلِبُواْ خَاسِرِينَ »؛ ای کسانی که ایمان آوردهاید اگر از کسانی که کفر ورزیدهاند، اطاعت کنید شما را به گذشتههایتان باز میگردانند و سرانجام زیانکار خواهید شد.
آیه شریفه مربوط به تبلیغات کفار پس از جنگ احد است که در لباس خیرخواهی و نصیحت میخواستند مؤمنان را از قتال دلسرد نموده و میان آنان تفرقه بیندازند؛ اما خداوند مؤمنان را از اطاعت آنان برحذر داشته است. مورد آیه گرچه درباره تبلیغات کفار پس از جنگ احد است، ولی مورد، حکم در آیه را تخصیص نمیزند. پس با توجه به تبلیغات گسترده کافران مستکبر برای ترویج فرهنگ خویش، آیه، تشبه به کفار را در اموری که از ویژگیها و شعارهای آنان است، شامل میشود؛ زیرا پیروی مؤمنان از کفار در امور یادشده، زمینه گرایش آنان به کفر را فراهم میسازد؛ با این توضیح که طاعت به معنای موافقت با اراده کسی است که به انجام کاری تشویق و ترغیب دارد، اگرچه فرمانی در کار نباشد و از طرفی مقصود از بازگشت به گذشته که در آیه، نتیجه پیروی از کفار شمرده شده، بازگشت به کفر است.
روشن است که مقصود از آن، شأنیت است نه فعلیت، به این معنی که لازم نیست پیروی از کفار بهصورت بالفعل و حتمی، منجر به کفر پیروی کنندگان شود؛ بلکه همین که پیروی، زمینه گرایش به کفر را در آنها ایجاد نماید، مشمول نهی در آیه خواهد بود؛ چراکه در این آیه، ممکن است اطاعت کفار در همه جا یا توسط همه کس منجر به کفر نشود؛ بهویژه با توجه به این نکته که فعل «رد» یعنی بازگرداندن به گذشته، به کفار نسبت داده شده است نه به اطاعت؛ یعنی اطاعت از کفار در امور یادشده، شأنیت و زمینه، فعل کفار را در کشاندن مؤمنان به کفر ایجاد میکند؛ گرچه ممکن است کفار در همه جا یا نسبت به همه کس قادر به کشاندن آنان به کفر نباشند.